Kuskinoven lukko ei avaudu/sulkeudu

Jorkay

Tänä aamuna aukaisin "kaukosääteisesti" keskuslukituksen..kaikkien muiden ovien lukitukset aukesivat, mutta ei kuskinovi..sain sen sitten aukeamaan sisäpuolelta.. sama kun yritin laittaa ovia lukkoon..kuskinoven lukitus ei mene päälle ja kun se ei mene päälle aukeavat muutkin ovet..sain ovet lopulta lukkoon, laittamalla sisäpuolelta kuskin oven lukkoon.
Missähän voisi olla vika?
Autoni on Mondeo 2002

11

4213

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täällä

      Täsmälleen samat oireet mulla, mondeo01.
      En syytä tiedä, jostain kumman syystä pelaa ajoittain. Kuskin oven olen saanut auki avaimella ja olen huomannut että tämän jälkeen kun avaa jonkin toisen (esim takaoven) ja lyö kiinni uudestaan, niin kas kummaa, tuo keskuslukkokin pelaa kaukkarilla taas muutaman kerran. Mystistä on....

      • Jnu

        Paljonko siellä päin oli pakkasta kun lukot tekevät sitä? Itsellä 2001 farkku ja aina kun pakkasta on yli 10 astetta niin keskuslukitus jättää jonkun ovista aukaisemasta tai lukitsemasta on joskus jopa ovet menneet itsekseen kiinni kun olen auton käydessä ollut krapaamassa ikkunoita.Ilmiö on enemmänkin ominaisuus ja poistuu kun ilma lämpennee.


      • Jorkay
        Jnu kirjoitti:

        Paljonko siellä päin oli pakkasta kun lukot tekevät sitä? Itsellä 2001 farkku ja aina kun pakkasta on yli 10 astetta niin keskuslukitus jättää jonkun ovista aukaisemasta tai lukitsemasta on joskus jopa ovet menneet itsekseen kiinni kun olen auton käydessä ollut krapaamassa ikkunoita.Ilmiö on enemmänkin ominaisuus ja poistuu kun ilma lämpennee.

        Pakkasta oli -6 astetta.


      • Mondeo 1998
        Jorkay kirjoitti:

        Pakkasta oli -6 astetta.

        Mullakin on satunnaisia ongelmia kuskin lukon kanssa pikkupakkasella. Tosin vain silloin, jos edellisenä päivänä/edellisinä päivinä on satanut vettä. Kosteus ei ehdi haihtua oven sisältä/lukosta ennen pakkasen tuloa ja silloin lukko voi aiheuttaa päänvaivaa. Lukko kyllä aukeaa, mutta ovea ei saa ekalla tai tokalla sulkemisella kiinni. Yleensä kolmannella lukko loksahtaa kiinni.

        Vikaa ei esiinny muulloin, joten eipä ole iso riesa.


    • kjhllgh

      samaa temppuilua kuin Focuksessa. Laita erillisjohto jatkojohto ikkunan raosta autoon ja anna sisä lämppärin puhaltaa lämmintä autossa vuorokausi pari,Kun ovien sisustat kuivahtaa, vika häipyy , kunnes taas kostuu aikanaan.

      • monkku-04

        juu tota huomasin kans aamulla ku kävin kaupoilla,,piti laittaa ovet lukkoon ..niin mites kävikään ..eivät menneet lukkoon..keskuslukituksella!! yritin monta kertaa,oiskohan lukot jäässä..ei oo ollut aiemmin tollaista vikaa?? miten sais ne toimii että ei tarttis jättää autoo auki yöksi!! Kiitos asiallisista vastauksista!


      • ja kuivattaa
        monkku-04 kirjoitti:

        juu tota huomasin kans aamulla ku kävin kaupoilla,,piti laittaa ovet lukkoon ..niin mites kävikään ..eivät menneet lukkoon..keskuslukituksella!! yritin monta kertaa,oiskohan lukot jäässä..ei oo ollut aiemmin tollaista vikaa?? miten sais ne toimii että ei tarttis jättää autoo auki yöksi!! Kiitos asiallisista vastauksista!

        koko auto? Päivä tai pari voisi tehdä hyvää itse kullekkin.

        Ne ovet saa kyllä yöksi lukkoon ihan vanhan kansan konsteilla, sisäpuolelta nappulat alas ja kuskin ovi avaimella.


    • Anonyymi

      kannattee katsoa sulakkeet. ainakin mulla se auttoi. ja ovet aukes

      • Anonyymi

        Mulla auttoi, kun vaihdoin Fooordin Toyotaan..

        T. köfffff


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla auttoi, kun vaihdoin Fooordin Toyotaan..

        T. köfffff

        Aika onneton juttu taas kerran. Onko perjantai anksti päällä??


    • Anonyymi

      No voi helvetin peelot....laittakaa niihin lukkoihin vaikka aseöljyä tai WD40...joo öljyä, ei lukkosulaa....se kunnon öljy ei jäädy mutta se myös voitelee.

      Voi ne ovien sähköjohdotkin olla rikki, jolloin ei se oven lukko reagoi mitenkään kun ei sinne tule joko sähköä tai lukitus tietoa ollenkaan. Teidän pitää tutkia sieltä oven kumihaitarista johtojen tilanne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1977
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1516
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      28
      1428
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      19
      1427
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1385
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1357
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1230
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      Hämähäkit, kotilot ja hyönteiset
      5
      1217
    Aihe