Ei taida Lempivaara menestyä, kun ovat myymässä paikkaa. Kerran kävimme siellä ja kaikki oli selvästi ylihinnoiteltua laatuun ja palvelun tasoon nähden. Koko käynnistä jäi perheellemme paha mieli rahastuksen vuoksi. Mitään et saanut, mutta käsi ojossa oltiin kinuamassa rahaa.
Lempivaara myynnissä
43
6870
Vastaukset
- Kerran käynyt
Lempivaarassa 11kg kaasua 22€, huoltamolla 4,80€.
Lakanat 75€ mökki 1960€/ vko, joten kelohonkahuvila Levilläkin tulee halvemmaksi kuin Lempivaarassa homeinen ja likainen mökki!- Matkailuautoilija
Mistä huoltamolta saa noin halpaa kaasua. Matkailuautoilija
- Ymmärräthän
Että silloin on taottava kun rauta on kuumaa. Lempivaarahan on rankattu aika korkealle etelä-suomen leirintäalueista. Matkustajia tulee runsaasti myös ulkomailta, jopa pääosa, jos olen oikein ymmärtänyt.
Silloin pitää myydä, kun on mahdollisuus saada enemmän rahaa.- alagsarniela
Mun mielestä se on niin kälynen mesta ja siellä käy niin uunoo porukkaakin että huh huh! Paikka ei ole edes viihtyisä mistään kohtaa tai kuvakulmasta. Ja tää ei sit ollut mikään pelleily viesti vaan oikeasti jos arvostelisin sitä paikkaa niin olen todellakin sitä mieltä!
- tyyppi88
alagsarniela kirjoitti:
Mun mielestä se on niin kälynen mesta ja siellä käy niin uunoo porukkaakin että huh huh! Paikka ei ole edes viihtyisä mistään kohtaa tai kuvakulmasta. Ja tää ei sit ollut mikään pelleily viesti vaan oikeasti jos arvostelisin sitä paikkaa niin olen todellakin sitä mieltä!
4 tähteä saanut kuitenkin.. hmm wonder why..
- Joopa joo
Oikotie.comissa on ainakin myynnissä Lempivaaran kiinteistö. Jos näin on, kyse ei ole mistään rahantahkoamisesta, vaan pakkotilanteesta, koska kiinteistöjen arvot ovat romahtamassa Suomessa.
Liiketoimintahan on käsittääkseni aluetta vuokranneen käsissä.
Tuo ”Idiota” tarkoittanee lähinnä sinua, sillä yrityksiä myydään ihan eri paikoissa kuin kiinteistöväittäjien sivuilla. - mutttta
Joopa joo kirjoitti:
Oikotie.comissa on ainakin myynnissä Lempivaaran kiinteistö. Jos näin on, kyse ei ole mistään rahantahkoamisesta, vaan pakkotilanteesta, koska kiinteistöjen arvot ovat romahtamassa Suomessa.
Liiketoimintahan on käsittääkseni aluetta vuokranneen käsissä.
Tuo ”Idiota” tarkoittanee lähinnä sinua, sillä yrityksiä myydään ihan eri paikoissa kuin kiinteistöväittäjien sivuilla.myydäänkö nyt kiinteistöä vai liiketoimintaa, vai molempia.
- köyhä66
alagsarniela kirjoitti:
Peltsin köyhillä on siellä asuntovaunun rötisköt. Hyvähän se on et köyhätkin pääsee lomalle.
- Anonyymi
alagsarniela kirjoitti:
Aivan surkea paikka . Osaamaton henkilökunta ja kaikki vähän niin ja näin . parannuksia on yritetty tehdä niissä onnistumatta . En suosittele .
- autoilija..
Kalervoko se silloin oli? Minä en ainakaan suremaan ryhdy.
Aikoinaan jäi saamatta maksu monesta sorakuormasta. - aina nähny
ei se poika mitää rahasta myy,se myy vaik ei oo tarvestakaa.elkää olklo kateellisia.
- kateeliset
AINA SE VAA PÄRJÄÄ ITEKKI KÄYT KU OSAAT HÖPÖTTÄÄ
- yuyutryutruytr
Se poika ei omista sitä paikkaa. Isä menetti paikan aikoinaan pankille, jolta se siirtyi kiinteistösijoittajien haltuun.
- juntti
"Ei taida Lempivaara menestyä, kun ovat myymässä paikkaa"
Jos olisit käynyt vaikka merkantiksi asti kauppakoulua, niin tietäisit tämän hypoteesin olevan päin hanuria. Kun joku bisnes myydään, niin yleensä silloin menee hyvin --> ostaja löytyy. Vaikka en tiedä ko. paikasta mitään muuta kun auton ikkunasta olen nähnyt, niin täytyy ihmetellä tätä "viisautta" tällä palstalla: paikan myynti = konkurssi. heh heh ja huomenna lisää...- Kolmannen polven yrittäjä
Taidat olla todellinen idiootti, sillä eihän tuossa mainita mitään konkurssista. Epäiltiin vain, ettei paikka menesty, mikä lienee varsin osuva epäily, sillä kovin oli hiljainen paikka, kun käytiin siellä kesällä.
Yleensä kiinteistöjä aletaan realisoida, kun niiden arvot alkavat pudota, kuten nyt on käymässä. Lempivaara on remontin ja uudistamisen edessä ja, mikäli tiedän, se ei ole saanut enää uutta ympäristölupaa ja siksi toisekseen alueen läpi vedetään ensivuonna uusi 400kv:n sähkölinja.
Olen ollut yrittäjän kohta 29 vuotta ja koulutukseltani olen ekonomi, mutta eipä ole koskaan tullut vielä vastaan myynnissä ollutta yritystä, joka olisi menestynyt. Se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että menestyvää yritystä ei kannata myydä, koska se tuottaa rahaa sijoitetulle pääomalle.
P.S. Mieluimmin juntti kuin kaltaisesi idiootti. - peiliin
Kolmannen polven yrittäjä kirjoitti:
Taidat olla todellinen idiootti, sillä eihän tuossa mainita mitään konkurssista. Epäiltiin vain, ettei paikka menesty, mikä lienee varsin osuva epäily, sillä kovin oli hiljainen paikka, kun käytiin siellä kesällä.
Yleensä kiinteistöjä aletaan realisoida, kun niiden arvot alkavat pudota, kuten nyt on käymässä. Lempivaara on remontin ja uudistamisen edessä ja, mikäli tiedän, se ei ole saanut enää uutta ympäristölupaa ja siksi toisekseen alueen läpi vedetään ensivuonna uusi 400kv:n sähkölinja.
Olen ollut yrittäjän kohta 29 vuotta ja koulutukseltani olen ekonomi, mutta eipä ole koskaan tullut vielä vastaan myynnissä ollutta yritystä, joka olisi menestynyt. Se johtuu siitä yksinkertaisesta syystä, että menestyvää yritystä ei kannata myydä, koska se tuottaa rahaa sijoitetulle pääomalle.
P.S. Mieluimmin juntti kuin kaltaisesi idiootti.Vai että olet ollut 29-vuorra yrittäjänä, Suomeksi: Olet ottanut yrittäjäriskiä 29-vuotta ja et ole kyennyt saavuttamaan sellaista taloudellista asemaa, että voisit keskittyä elämässä oikeasti tärkeisiin asioihin; Perheeseen, omaan hyvinvointiin, harrastuksiin ja säästeliääseen työn tekoon. Mene ihmeessä oikeisiin töihin!
Saatan olla idiootti, ehkäpä asia on niin. Mutta elämäsi ei kaksiselta kuulosta. Minulle riitti 15 vuotta yrittäjyyttä ja nyt olen ollut jo muutaman vuoden ns. vapaaherra - tehden töitä silloin kun huvittaa ja keskittyen enemmän mukaviin asioihin elämässä. Niin; ja tähän pääsin kun möin muutama vuosi sitten MENESTYVÄN yrityksen ja sijoitin rahat siten että töitä ei tarvitse tehdä enää ikinä - jos ei halua. Sillon tällöin tulee jotain työntekoa harrasteltua, ihan vaan oman kehittymisen kannalta. Outoa, että tällaiselle idiootillekkin kysyntää riittää...
Aurinkoista työpäivää Sinulle. - qwertyyyyyyy
peiliin kirjoitti:
Vai että olet ollut 29-vuorra yrittäjänä, Suomeksi: Olet ottanut yrittäjäriskiä 29-vuotta ja et ole kyennyt saavuttamaan sellaista taloudellista asemaa, että voisit keskittyä elämässä oikeasti tärkeisiin asioihin; Perheeseen, omaan hyvinvointiin, harrastuksiin ja säästeliääseen työn tekoon. Mene ihmeessä oikeisiin töihin!
Saatan olla idiootti, ehkäpä asia on niin. Mutta elämäsi ei kaksiselta kuulosta. Minulle riitti 15 vuotta yrittäjyyttä ja nyt olen ollut jo muutaman vuoden ns. vapaaherra - tehden töitä silloin kun huvittaa ja keskittyen enemmän mukaviin asioihin elämässä. Niin; ja tähän pääsin kun möin muutama vuosi sitten MENESTYVÄN yrityksen ja sijoitin rahat siten että töitä ei tarvitse tehdä enää ikinä - jos ei halua. Sillon tällöin tulee jotain työntekoa harrasteltua, ihan vaan oman kehittymisen kannalta. Outoa, että tällaiselle idiootillekkin kysyntää riittää...
Aurinkoista työpäivää Sinulle.Tuntuuko pahalta?
- huonoselkoisuus
qwertyyyyyyy kirjoitti:
Tuntuuko pahalta?
Jos siis välitin tunnelmani huonosti. Ei siis tunnu pahalta, vaan HELVETIN HYVÄLTÄ.
- MMM
Lempivaaran rauha menee uuden aivan alueen viereen rakennettavan OK-alueen vuoksi ja sen tulevaisuus vaarantuu. Kiitos tollojen päättäjien! Siksi se on myynnissä.
- Kysympähän vaan
Vaan kumpikohan siinä rauhaa haluaa, Lempiväisvaara vai omakotoasuja?
- Sipuli
Noniin. Eli kaikille nyt tiedoksi, että Lempivaara on vaihtanut omistajaa. Alue ei ole ollut koskaan kenenkään muun omistuksessa kuin Kalervon suvun, eli ei ole ollut vuokralla tai kunnan tms. omistuksessa. Alue myytiin omistajan omasta tahdosta, hän halusi alueelle omistajaksi henkilön, jolla on kaikki mahdollinen motivaatio kehittää ja parantaa alueen palveluja. 23.2. Aamupostissa juttu, joka kannattaa lukea niiden, jotka vielä jaksaa tästä asiasta käpättää. Jos alue ei ole miellyttänyt, ei sinne tarvitse mennä. Niinkuin monet ymmärtävät, kaikkia ei voi miellyttää. Tulevaisuudessa alueen palveluja ja ympäristöä parannetaan entisestään ja lapsiystävällisyyttä ajatellaan, joten käykääpä tulevana kesänä tsekkaamassa mitä pojat saavat aikaan! Aurinkoista kevään alkua kaikille!
- Sipuli
Vieläpä sellaista, että alue on viime vuosina menestynyt ERITTÄIN hyvin, joten huonommasta jatkosta ei ole pelkoa.
- totuuksia
Lempivaara tuli talojen ja asutusten keskelle ,aikanaan.
Tahtoivat tai ei.Jotkut oli silloin katkeria .Koti meni ja kesämökkitontti.
Tiet omistettiin yksityiskäyttöön.
Mikä yksinoikeus.Aitaa piti rakentaa ennen alkamista. 1980 luvulla.
Kaikki mennyt ilman valvontaa.Pitää paikkansa. 1980-luvulla Riihimäellä tapahtui useampikin vastaava tapaus, ja nyt 2010-luvulla kaupunki näyttää palanneen samohin toimintamalleihin.
- Asiakkaana
Hinnottelusta viel sen verran, mikä jollein on kallis, saattaa olla toiselle sopiva, ne maksaa, joilla on varaa jne.
Yrittäjä määrää hinnoilla mihin kastiin kuuluu ja keitä asiakkaaks haluaa.
Pääasia että on maksavia asiakkaita ja tuohta tulee, ei oo ilmasta käydä Puuhamaassakaan
Minäkin tahtoisin ehkä lomailla Havajilla, mutta pakko käydä yleisillä Riksun rannoilla, mukana itsetehdyt eväät, enkä valita - - - - ois mul varaa mennä Havajillekin, mut menisin mielummin kummiskin Lempivaaraan kun oon siel monesti käynyt . - huonoa mainosta
Typerintä Lempivaarassa ovat ne vuosipaikoilla asuntovaunujaan pitävät ihmiset. Ne käyttäytyvät niin kuin omistaisivat koko alueen, ja muiden pitää toimia niin kuin he määräävät.
Muutama vuosi sitten eräs kaukainen sukulainen tuli asuntoautonsa kanssa Lempivaaraan muutamaksi päiväksi. Autoaan ei ehtinyt edes kunnolla pysäköidä, kun viereisestä vaununrähjästä tuli mies siihen pällistelemään.
Sitten muutaman tunnin päästä tämä sama ukko tunkeutui asuntoautoon, ja alkoi kysellä sukulaiseltani kaikkea autoon liittyvää tyyliin: "mitenkä toi septitankki tässä puhdistetaan? Mistä sä oot tän hankkinut? Paljonko sulla menee polttoainetta?"
Tosi typerä ukko, shortsitkin takaperin ja väärinpäin niin että paskanen housun takasauma oli edessä.- ai kamalaa!
Ei sitten kaukainen sukulainen pyytänyt asuntoautoon tunkeutunutta typerää ukkoa poistumaan?
Ja että tuo sama ukko vielä puhui noin kamalia... Ei ventovieraiden kanssa sovi ruveta juttusille!
Ja että shortsitkin vielä väärinpäin! Huhhuh! - huonoa mainosta
ai kamalaa! kirjoitti:
Ei sitten kaukainen sukulainen pyytänyt asuntoautoon tunkeutunutta typerää ukkoa poistumaan?
Ja että tuo sama ukko vielä puhui noin kamalia... Ei ventovieraiden kanssa sovi ruveta juttusille!
Ja että shortsitkin vielä väärinpäin! Huhhuh!Tietysti pyysi poistumaan, mutta eihän normaalit ihmiset kutsumatta toisten autoihin ja asuntoihin tule.
Sama äijä kännipäissään sekoili siellä ravintolassakin. Ei uskois että ukko parista kaljasta menee niin sekaisin. - hyi että...
huonoa mainosta kirjoitti:
Tietysti pyysi poistumaan, mutta eihän normaalit ihmiset kutsumatta toisten autoihin ja asuntoihin tule.
Sama äijä kännipäissään sekoili siellä ravintolassakin. Ei uskois että ukko parista kaljasta menee niin sekaisin.Siinähän sitä sitten kaukaiselle sukulaiselle riitti ohjelmaa, kun seurasi, kuinka monta kaljaa ukko oli juonut ja kuinka sitten sekoili.
On se vaan niin mukavaa todeta oman paremmuutensa, kun joku muu möhlii. Ei sellaiselle pöhkölle voi sanoa yhtään mitään, saatikka olla ystävällinen. Jatkakoon yksinäistä elämäänsä omissa höyryissään.
Olikohan ukolla edelleen shortsit väärin päin? - huonoa mainosta
hyi että... kirjoitti:
Siinähän sitä sitten kaukaiselle sukulaiselle riitti ohjelmaa, kun seurasi, kuinka monta kaljaa ukko oli juonut ja kuinka sitten sekoili.
On se vaan niin mukavaa todeta oman paremmuutensa, kun joku muu möhlii. Ei sellaiselle pöhkölle voi sanoa yhtään mitään, saatikka olla ystävällinen. Jatkakoon yksinäistä elämäänsä omissa höyryissään.
Olikohan ukolla edelleen shortsit väärin päin?Sillä oli kertoman mukaan vain pyyhe ympärillään, eikä sekään koko aikaa paikallaan pysynyt, vaan ravintolan asiakkaat saivat "ihastella" vuosikymmeniä tarpeettomana riippunutta lihaa.
- sanonvaan1
Sillä oli kertoman mukaan vain pyyhe ympärillään, eikä sekään koko aikaa paikallaan pysynyt, vaan ravintolan asiakkaat saivat "ihastella" vuosikymmeniä tarpeettomana riippunutta lihaa.
Kuulostaa erikoiselta. Eikö siellä valvota järjestystä mitenkään?
- hyihyi
Sillä oli kertoman mukaan vain pyyhe ympärillään, eikä sekään koko aikaa paikallaan pysynyt, vaan ravintolan asiakkaat saivat "ihastella" vuosikymmeniä tarpeettomana riippunutta lihaa.
No voi hyvänen aika! Kertoiko ukko itse kuinka monta kymmentä vuotta oli liha tarpeettomana roikkunut?
Oli sitten koko ravintolan asiakaskunta yhtä ääliötä kuin henkilökuntakin, kun ei ymmärtänyt pyytää virkavallalta apua ongelmaan. - huonoa mainosta
hyihyi kirjoitti:
No voi hyvänen aika! Kertoiko ukko itse kuinka monta kymmentä vuotta oli liha tarpeettomana roikkunut?
Oli sitten koko ravintolan asiakaskunta yhtä ääliötä kuin henkilökuntakin, kun ei ymmärtänyt pyytää virkavallalta apua ongelmaan.Eihän se virkavalta kerkiä joka paikkaan ongelmia selvittämään, varsinkin kun kyseessä oli ns. "vaaraton" tilanne. Tuskin se sai edes vanhapiikaneitejä huokailemaan.
- julmaa menoa
Eihän se virkavalta kerkiä joka paikkaan ongelmia selvittämään, varsinkin kun kyseessä oli ns. "vaaraton" tilanne. Tuskin se sai edes vanhapiikaneitejä huokailemaan.
Jaa virkavaltako? Kyllä se trimmattu poliisi saa huokailemaan rouvasihmisenkin.
Kyllä virkavallalla on velvollisuus tehdä työnsä, vaikka sitten kyseessä olisi mainitsemasi vaaraton tilanne. Ei kait aina tarvitse olla äärimmäinen henkirikos meneillään. Oliko edes kutsuttu selvittelemään tilannetta?
On vain niin mukava naureskellen paheksua ja moralisoida, kun joku "vaaraton" möhlii oikein kunnolla. Armeliaampaa olisi ollut todellakin poistaa kyseinen ukko lepäilemään omiin oloihinsa. - Leningradin juna men
julmaa menoa kirjoitti:
Kyllä virkavallalla on velvollisuus tehdä työnsä, vaikka sitten kyseessä olisi mainitsemasi vaaraton tilanne. Ei kait aina tarvitse olla äärimmäinen henkirikos meneillään. Oliko edes kutsuttu selvittelemään tilannetta?
On vain niin mukava naureskellen paheksua ja moralisoida, kun joku "vaaraton" möhlii oikein kunnolla. Armeliaampaa olisi ollut todellakin poistaa kyseinen ukko lepäilemään omiin oloihinsa.Koko viestiketjun porukka ei liene yhteiskunnallisesti mitenkään edustavaa.
Hyvää jatkoa vaan teille. ( " Leningradin juna meno jo" ) - huonoa mainosta!
julmaa menoa kirjoitti:
On vain niin mukava naureskellen paheksua ja moralisoida, kun joku "vaaraton" möhlii oikein kunnolla. Armeliaampaa olisi ollut todellakin poistaa kyseinen ukko lepäilemään omiin oloihinsa.Kyllähän se ukkopaha poistettiin sieltä ravintolasta ihan johtajan toimesta.
Tosiasia kuitenkin on, että leirintäalueilla, muuallakin kuin Lempivaarassa, käyttäytyvät vuosipaikkojen haltijat omistajan elkein, ja katsovat oikeudekseen määräillä satunnaisesti näillä alueilla yöpyjiä.
Toinen asia on sitten se, että nämä vuosipaikoilla olevat ovat jonkin verran riippuvaisia alkoholista, ja ovat aina kärkkymässä kaljaa tai viinaa kun näkevät pullon jonkun toisen matkailijan käsissä tai vaunun ikkunasta. - etkö kerinnyt junaan
Leningradin juna men kirjoitti:
Koko viestiketjun porukka ei liene yhteiskunnallisesti mitenkään edustavaa.
Hyvää jatkoa vaan teille. ( " Leningradin juna meno jo" )Taas löytyi yksi omasta mielestään "yhteiskunnallisesti edustava", joka ei sitten muuta kommenttia osannutkaan ketjuun tuoda.
- Että sillee
Monia tuntuu tympivän tuo useamman omistussuhde. Kaikki omistaa jotain paikasta. Sekottaa koko liiketoimen.
Esimerkkinä voi kuvata, jokainen jotakin, kukaan ei vastuussa mistään.- sanonvaan1
Olen samaa mieltä. En tunne tarkemmin Lempivaaran käytäntöä markkinoida vuosipaikkojaan, mutta ne pitäisi selvästi eristää lyhyemmän vuokra-ajan paikoista.
Järkevämpää olisi luopua vuosipaikoista kokonaan, koska kaikkia tulevia investointeja ja kuluja (kuten tulipalo 2011) ei voi aina ennakoida.
- caravanmanu
Minkä verran siellä on tonttia ja paljonko siittä vaarasta pyydetään?
- sivustaseuraillut
Nykyinen Metsäkorpelan asuin alue tuo asiakkaita Lempivaaraan jos haluaa tarjota niitä.Eihän kukaan tule jos ei palveluja minkään moisia. Eikä ihmisiä paikalla, edes yrityksen vetäjiä.Asiakkaita täytyy palvella ja tarjota palveluja.
Ihmettelen että pienessä ajassa kyllästytään kun innostus oli alunperin kova.
Ainahan investointeja tuollaiseen paikkaan tarvii tehdä ,sehän on selväkin.Pieniä loppujen lopuksi tuollaiset aitaamiset, jotka määrätty jo silloin kun poikkeuslupaa haki.Eikä vieläkään sitä aitausta, vaikka eletään 2014 luvulla. - Aurinkomummo
Ei kannata ryhtyä mielijohteesta
yrittäjäksi.
Yrittäjyys on sitä elämäntapaa ja paljon rahaa.
Sitten pääsee eteenpäin ja se ahkeruus ja hyvä tuuri.
Ihmisten palvelija täytyy olla.
Tulla hyvin ihmistenkanssa toimeen.
Se poikii niitä asiakkaita.
Investoinnit on kova kolo rahalle.
Se on jotain mitä moni ei ymmärrä ollenkaan. - Tuomi10
Käen kukunnan kuulee täällä.Sepelkyyhkyt huhuilee.
Karhinkylää, metsäkorvenaluettaKuunnelkaas ja olkaa hiljaaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212556- 1482234
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292202Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871603Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961536- 2861432
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379