Hei! Minulla on n. 20 kg ylipainoa (170 cm, 85 kg, 20 v. nainen). Olen ajatellut hankkia käsituellisen stepperin kotiini, jota käyttäisin esim. tv:tä katsoessa päivittäin. Voisitteko kertoa kokemuksia käsituellisista steppereistä:
- Mitkä stepperimerkit ovat hyviä tai huonoja, mihin kannattaa kiinnittää huomiota stepperiä valitessa?
- Miten usein ja kauan stepperiä kannattaisi käyttää tuloksia saadakseen? Vai oletko ylipäätään saanut minkäänlaisia tuloksia aikaan pelkällä stepperillä?
- Muuta huomioimisen arvoista? :)
Kiitos!
Laihdutus stepperin avulla?
17
10409
Vastaukset
- ei tuloksia
Kysyit vähän hölmösti. Ei pelkällä stepperillä mitään laihdu.
Mikset mene ulos kävelylle?- tyhjänpolkemislaite
Mullakin oli muutama vuosi sitten se tyhjänpolkemislaite. Mutta vein sen kirpputoirlle ja pian sen joku tyhjäpää osti pois. Alussa poljin sillä, mutta sitten into lopahti. Se alkoi natiseeni niin ikävästi ja siittä valui lattialle jotain öljyä.
Paljon parempi, kun menet ulos kävelylle ja katselet maisemia/näyteikkunoita. Siinä saa raitista ilmaa ja hyvää mieltä. - -Taru_
tyhjänpolkemislaite kirjoitti:
Mullakin oli muutama vuosi sitten se tyhjänpolkemislaite. Mutta vein sen kirpputoirlle ja pian sen joku tyhjäpää osti pois. Alussa poljin sillä, mutta sitten into lopahti. Se alkoi natiseeni niin ikävästi ja siittä valui lattialle jotain öljyä.
Paljon parempi, kun menet ulos kävelylle ja katselet maisemia/näyteikkunoita. Siinä saa raitista ilmaa ja hyvää mieltä.Meinasin minäkin ostaa stepperin, mutta tulin toisiin ajatuksiin, kun kävin kaupassa kokeilemassa sitä. Olin kävellyt 7km matkan kauppaan asti ja eihän se stepperi tuntunu miltään. Saako siihen yhtään enempää vastusta?
- kokeillut?
No eihän silä yksistään laihdu, pitää olla myös oikea ruokavalio. Itse olen saanut sutjakamman ulkomuodon ruokavaliolla ja ihan sillä kun joka mainoskatkolla hyppään stepperille ja poljen sillä sen minkä mainoskatko kestää. Tai sitten otan spurtteja ja poljen 1000-2000 askelta kerralla niin että hiki irtoaa. Käsissä voi pitää samalla käsipainoja...
En pidä pakkasesta kun palelen muutenkin helposti, joten stepperi mulla toimivampi vaihtoehto. Ja parempi se kuin joka mainoskatku kammeta jääkaapille... =)
Ja stepperimerkillä ei ole niin väliä, olen kävellyt yhden lateral thight trainerin (129 €) loppuun ja nyt jatkoin Hobby Hallin (59€ )stepperillä. Pääasia että hiki virtaa =)
Minä ainakin suosittelen kokeilemaan.
- ja paljon
Ei se yksinään laihduta.
Mutta poljen aina sen aikaa kun katson kauniit ja rohkeat.
Saatta se saada vähän linjakkaammaksi alavartaloa.- Miril
Ostin itse crosstrainer-laitteen vuosi sitten ja tuloksia on tullut. Siinä on vastustasot yhdestä kymmeneen joten kyllä saa reidet ja pakarat hapoille aika kivasti. Laite oli suhteellisen kallis eli 300 euroa, mutta olen ollut sijoitukseeni tyytyväinen varsinkin näin pakkaskelillä.
- -Taru_
Miril kirjoitti:
Ostin itse crosstrainer-laitteen vuosi sitten ja tuloksia on tullut. Siinä on vastustasot yhdestä kymmeneen joten kyllä saa reidet ja pakarat hapoille aika kivasti. Laite oli suhteellisen kallis eli 300 euroa, mutta olen ollut sijoitukseeni tyytyväinen varsinkin näin pakkaskelillä.
Voi...tuollanen olisikin mahtava laite, mutta hintava. Mihin nurkkaan sen tunkisikin...
Onkos jossakin jo kovatkin pakkaset? Täällä on viime päivinä ollut vaan jotain kymmenen astetta pakkasta eli liian vähän. Eikö pakkasella liikkuminen kuluta enemmän kaloreita? Miril kirjoitti:
Miril, minkä merkkinen crosstrainer sinulla on?
Ja muille: käyn myös ulkona kävelyllä, joka päivä kolme kertaa sillä minulla on koira. Mutta stepperi olisi hyvä lisä. Stepperissä saa helposti vastusta säädettyä oikeanlaiseksi, joten luulisi, että tuloksia tulee. Plus huonolla ilmalla olisi kivempi ahkeroida sisällä. =)- tykkään!
Miril kirjoitti:
Ostin myös crosstrainerin. Maksoi satasen (tarjouksessa) ja on kyllä ollut hintansa väärtti, vaikka ensin epäilinkin laitteen kestävyyttä lähinnä tuon tarjoushinnan takia... Tykkään treenata rankemmin, mutta polvet eivät kestä juoksemista, josta en muutenkaan pahemmin pidä. Laitteella saa pehmeän kyydin ja silti hyvin tehokkaan treenin, tällainen painoindeksin 36 omaavakin.
Yhdistettynä oikeanlaiseen ruokavalioon, ulkoiluun ja esim. punttitreeniin, niin kyllä tulee tuloksia! Mieli virkistyy, kroppa tiivistyy ja paino tipahtaa. Suosittelen! :) tykkään! kirjoitti:
Ostin myös crosstrainerin. Maksoi satasen (tarjouksessa) ja on kyllä ollut hintansa väärtti, vaikka ensin epäilinkin laitteen kestävyyttä lähinnä tuon tarjoushinnan takia... Tykkään treenata rankemmin, mutta polvet eivät kestä juoksemista, josta en muutenkaan pahemmin pidä. Laitteella saa pehmeän kyydin ja silti hyvin tehokkaan treenin, tällainen painoindeksin 36 omaavakin.
Yhdistettynä oikeanlaiseen ruokavalioon, ulkoiluun ja esim. punttitreeniin, niin kyllä tulee tuloksia! Mieli virkistyy, kroppa tiivistyy ja paino tipahtaa. Suosittelen! :)Voisitko kertoa minkä merkkinen crosstrainer sinulla on? Voisitteko kertoa muutkin, jos on aihetta suositella jotakin merkkiä (max. 250 euron arvoista)?
- jfj
Sandrah88 kirjoitti:
Voisitko kertoa minkä merkkinen crosstrainer sinulla on? Voisitteko kertoa muutkin, jos on aihetta suositella jotakin merkkiä (max. 250 euron arvoista)?
Minullakin kotona stepperi ja olen todennut sen todella käytännölliseksi. En pidä ulkona liikkumisesta varsinkaan pakkasilla ja ilman kotikuntolaitteita ei liikunnasta tulisi mitään. On ihana illalla pitkän päivän jälkeen katsoa lempiohjelmia teeveestä ja stepata siinä samalla, tietää, että kiloja karisee, kunto kohoaa eikä vain laiskottele!
Suosittelen lämmöllä:) - sgjpqq
Sandrah88 kirjoitti:
Voisitko kertoa minkä merkkinen crosstrainer sinulla on? Voisitteko kertoa muutkin, jos on aihetta suositella jotakin merkkiä (max. 250 euron arvoista)?
Mulla oli ministepperi ja sillä poljin ja se oikeaan ruokavalioon yhdistettynä sutjakoitti sääriä mukavasti. Tyhmyyksissään annoin sen pois :(
Nyt ostin crosstrainerin net-a*******ta ihan kohtuuhinnalla ja sillä nyt ajelen, ihan topakka vehje ja tehokas sekin.
- reippaasti on
on sitten mahtava vehje. varamasti saat tuloksia. muista ruokavalio!!!
http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=366011&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=10006&compartmentId=10045&categoryId=38657 - jo muutaman kilon pudottanut
Crosstraineri on erinomainen kilojen karistaja, sillä se saa koko vartalon tekemään töitä.
Itse ostin ennen joulua Daum ergo_lyps crostrainerin, jouluna aiemmasta poiketen ei kiloja tullut lisää ja nyt on paino jo alkanut laskemaan.
Muutama asia joihin kannattaa kiinnittää huomiota:
- Crostrainerin askelpituus; tulee olla suunnilleen sama kuin reippaassa kävelyssä, eli esim. TVshopin crosstrainer ei sovi kuin lapsille
- Liikeradan tulee olla ellipsi, pitkä ja matala ei pyöreä.
- Jos vaihtoehtona on kaksi lähes samanhintaista laitetta niin yleensä painavempi on parempi
- Jos on varaa niin suosittelen hankkimaan laitteen joka ohjaa vastusta sykkeen mukaan
- Hyvä crosstraineri ei natise
Omassani nuo ominaisuudet ovat kohdallaan, askelpituuskin säädettävissä.
http://www.ergometri.fi/classic.htm
Omani on tuo fitness_3 - crossaaja
Ostettiin vasta ketlerin verso 307 crostrainer ja on oikein mukava vekotin verrattuna stepperiin.
Ei tarvii kauaa poljeskella niin takuulla irtoaa hiki.
Hintaa laitteella oli 360 euroa, eli ei ihan ilmainen, halvemmallakin toki saa.
Stepperi löytyy myös tällä hetkellä, mutta se lähtee verkonpainoksi... crossarin tultua taloon;)
Suositteleln crosstraineria lämpimästi.- himostepperöijä
Hassua, mutta täällä tuntuvat kiihkeimmin stepperiä arvostelevan ne jotka eivät ole jaksaneet sitä käyttää. Itse hankin netanttilan kautta hyvän käsituellisen perusstepperin ja olen saanut sillä paljon tehokkaampia tuloksia kuin kävellessä. Aina sinne kävelylenkille ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta lähteä, varsinkin jos kotona on pieniä lapsia tai kunnolliset kävelytiet puuttuvat lähistöltä. Stepperillä olen saanut hankittua lihakset jopa reisiin. Oma kuntoiluohjelmani on 30 min joka päivä. Ihmettelen jos ette ala itsekin todeta tuloksia parin kuukauden päästä samalla ohjelmalla :).
- Steppaaja27
himostepperöijä kirjoitti:
Hassua, mutta täällä tuntuvat kiihkeimmin stepperiä arvostelevan ne jotka eivät ole jaksaneet sitä käyttää. Itse hankin netanttilan kautta hyvän käsituellisen perusstepperin ja olen saanut sillä paljon tehokkaampia tuloksia kuin kävellessä. Aina sinne kävelylenkille ei yksinkertaisesti ole mahdollisuutta lähteä, varsinkin jos kotona on pieniä lapsia tai kunnolliset kävelytiet puuttuvat lähistöltä. Stepperillä olen saanut hankittua lihakset jopa reisiin. Oma kuntoiluohjelmani on 30 min joka päivä. Ihmettelen jos ette ala itsekin todeta tuloksia parin kuukauden päästä samalla ohjelmalla :).
Sain anopiltani tuollaisen hobbyhallin stepperin ja olen todella innostunut laitteesta,,itselläni 3 pientä lasta ja aina ei lenkille ole mahdollista mennä saatika maksaa kalliita kuntosalimaksuja!
30-40 min päivässä olen stepannnut ja olo on aivan mahtava,enään ei päivä lähde käyntiin ennen steppausta. Tulokset näkyvät tosiaan vasta 1-2 kk päästä,kunhan syö terveellisesti myös =)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 406983
- 323948
- 453330
- 402939
- 172716
- 372238
- 162196
- 412143
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons482077- 402048