Vauvalleni on tullut ylähuuleen vesikellon näköinen rakkula. Olenko kenties antanut hänelle vahingossa liian kuumaa maitoa tuttipullosta? Kyllähän vauvan pitäisi huutaa, jos saa liian kuumaa maitoa eikö? Vai voisiko käydä niin, että hän ahneuksissaan joisi liian kuumaa maitoa eikä aluksi huomaisi mitään? Mun on välillä vaikea onnistua saamaan kädenlämpöistä maitoa, kun lämmitän pullon mikrossa, milloin tulee liian kylmää ja milloin liian kuumaa. Ihan tässä herää epäilyt, enkä onko itsekään aina tajunnut, oisko maito sopivaa vai ei....
Liian kuuma
9
8136
Vastaukset
- Nea Nepuski
Kyllä se vauva olisi huutanut ja kovaa jos olisi ollut niin kuumaa että rakko tulee huuleen. Johtuu varmaankin imemisestä, meiän vauvalla oli ka ns ku oli ihan pikkanen.
- syödessä
Meidän vauvalle tulee joskus kamala hiki syömisen yhteydessä. Olen miettinyt, että olisko maitopullo silloin ollut vähän liian lämmin?
- lääkäriltä,kun
syödessä kirjoitti:
Meidän vauvalle tulee joskus kamala hiki syömisen yhteydessä. Olen miettinyt, että olisko maitopullo silloin ollut vähän liian lämmin?
ihmettelin omanlla tytöllä samaa juttua. Joillakin vain tulee hiki syödessä ja toisilla vain ei tule. Joillakin tulee helpoti niin hiki leikkiessä,että on heti pää märkä,mutta joillakin ei tule. Näin se lääkäri sitä suurinpiirtein selitti.
Ja aloittajalle: Itse ihmettelin juuri tuollaista rakkulaa toissapäivänä,tytön 8 kk ,ylähuuless. Ystävätär,jolla kaksi lasta,sanoi,että heillä on lapsille joskus tuollaisia tullut imemisestä. Eli ilmeisesti vähän ahnaammin imetty;)
Meillä mikrossa kello,mutta paikoissa joissa ei ole,lasken mieessäni sekunteja. Aika pian sen oppii kuinka paljon huoneenlämpöistä tai jääkaappikymää joku tietty määrä pitää lämmittää. Ja monet mikrot lämmittää tosi epätasaisesti! Itse sekoitan aina haarukalla lopuksi. - kertaa kaks..
lääkäriltä,kun kirjoitti:
ihmettelin omanlla tytöllä samaa juttua. Joillakin vain tulee hiki syödessä ja toisilla vain ei tule. Joillakin tulee helpoti niin hiki leikkiessä,että on heti pää märkä,mutta joillakin ei tule. Näin se lääkäri sitä suurinpiirtein selitti.
Ja aloittajalle: Itse ihmettelin juuri tuollaista rakkulaa toissapäivänä,tytön 8 kk ,ylähuuless. Ystävätär,jolla kaksi lasta,sanoi,että heillä on lapsille joskus tuollaisia tullut imemisestä. Eli ilmeisesti vähän ahnaammin imetty;)
Meillä mikrossa kello,mutta paikoissa joissa ei ole,lasken mieessäni sekunteja. Aika pian sen oppii kuinka paljon huoneenlämpöistä tai jääkaappikymää joku tietty määrä pitää lämmittää. Ja monet mikrot lämmittää tosi epätasaisesti! Itse sekoitan aina haarukalla lopuksi.Aika monellekkin vauvalle tulee ns rakko ylähuulen keskiosaan, katsookapas vaan. Ja johtuu nimenomaan tuosta imemisestä.. eikä ole kiinni siitä imeekö ahnaasti vai ei..
- oli kanssa
sellainen rakkula melko pitkään laitokselta lähtiessä. Neuvolassa siitä kysyin ja sanoivat, että johtuu hanakasta imemisestä. Eikä kuulemma johdu heikosta imuotteesta vaan pikemmin hyvästä.
- hassu_esine
Meidänkin tytöllä on ollut ihan pienestä pitäen rakko ylähuulessa. Rakko tulee kun iho on ohut ja imeminen aiheuttaa hankausta. Kun iho rupee "parkkiintumaan" eli tulee paksummaksi kestää sitten paremmin hankausta eikä rakkoa enää tule.
- +++
Jos se rakko johtuisi liian kuumasta maidosta, niin minun tisseistäni olisi tullut liian kuumaa maitoa.
- määOsaanJoItte
''Jos se rakko johtuisi liian kuumasta maidosta, niin minun tisseistäni olisi tullut liian kuumaa maitoa.''
Voi juma!! :DD Kiitos tästä piristyksestä! :DDDD
- emilai
Kysessä on imurakkula, joka on ihan tavallinen ja kertoo vain siitä, että vauva syö imemällä. Huulet hankaavat tuttia/rintaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2063250Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391640Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus961488- 921399
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461344Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601276Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121198Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231029Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89932Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.52855