Hua Hin/Cha Am

hämmentynyt

Ensi jouluksi ja uudeksi vuodeksi suunnittelin matkaa jompaan kumpaan kohteeseen mutta....olen lukenut paljon keskusteluja kyseisistä paikoista ja suurin osa on ollut negatiivista. Onko se Hua Hin oikeesti täynnä hevosenpaskaa ja muutenkin ihan paska paikka? Entä Cha Am, löytyykö sieltäkään mitään hyvää?

50

14796

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näkevä

Ihan hyvä paikka Hua Hin on, kolmen käyntikerran kokemuksella kirjoitan.
      En ole sokea, mutta siltikään en ole kertaakaan nähnyt hevosenpaskaa siellä, ja usein on tullut käveltyä paljain jaloin rannallakin, jossa sitä sontaa kuulema pitäisi olla. enemmän täällä näkee pitkin tienoita koirien jätöksiä.
      Cha Amissa en ole ollut majoittuneena, mutta käynyt olen sielläkin. Se tuntuu ehkä turhan hiljaiselta ja syrjässä olevalta: yksi katu hotellien edessä ja paikallisesti kalliit liikkeet turistipyydyksinä.
      Hua Hinissä on kuitenkin enemmän ruoka- ja ostopaikkoja. Huassa on mielestäni paljon nähtävää ja päiväretkiä voi tehdä ympäristöön matkatoimiston kautta tai omatoimisesti.
      Siaminlahden rannalla olevissa paikoissa(Cha Am-Hua Hin-Pattaya)rantavesi ei ole sinisenvihreää kuten esim. Andamanin meren puolella, mutta ei se ole minun lomailuani haitannut.
      Tuskin valitset huonosti, jos noista jompaan kumpaan menet joulua viettämään.

• hevonkakkaa

sanot käyneesi 3 kertaa ja et mukute ole nähny hevonkakkaa rannalla? laput silmilläkö kuljet? huahinin ranta on muuten varmasti kakkasin ranta koko thaimaassa?ja muutenki kylä on hiukan epäsiisti,en vie enää lapsiani sinne ,menen taas puhtaampaan etelään ehkä krabiin.

• ole tosiaankaan
        hevonkakkaa kirjoitti:

sanot käyneesi 3 kertaa ja et mukute ole nähny hevonkakkaa rannalla? laput silmilläkö kuljet? huahinin ranta on muuten varmasti kakkasin ranta koko thaimaassa?ja muutenki kylä on hiukan epäsiisti,en vie enää lapsiani sinne ,menen taas puhtaampaan etelään ehkä krabiin.

nähnyt sitä hevonpaskaa, kun en ole erityisesti etsinyt.Viimeksi kävelin niitä rantoja pitkin 2 viikkoa sitten. Tottakai Hua Hinissäkin on roskia paikoitellen, mutta ei niitä sentään väistellä tarvinnut, ja epäilenpä, että tuskin se eteläisempi Thaimaakaan on roskaton. Eipä ole sitä tämä kotoinen Suomikaan.
        On se vaan kummallista, että juuri Hua Hiniä toistuvasti haukutaan. Kai se on jonkun mielestä kummallista, että sielläkin voi lomastaan nauttia.

• maissi1
        ole tosiaankaan kirjoitti:

nähnyt sitä hevonpaskaa, kun en ole erityisesti etsinyt.Viimeksi kävelin niitä rantoja pitkin 2 viikkoa sitten. Tottakai Hua Hinissäkin on roskia paikoitellen, mutta ei niitä sentään väistellä tarvinnut, ja epäilenpä, että tuskin se eteläisempi Thaimaakaan on roskaton. Eipä ole sitä tämä kotoinen Suomikaan.
        On se vaan kummallista, että juuri Hua Hiniä toistuvasti haukutaan. Kai se on jonkun mielestä kummallista, että sielläkin voi lomastaan nauttia.

Emme ole mekään törmännyt kakkaan Hua Hinin rannalla. Ollaan kaksi kertaa asuttu Regent Cha Amissa mutta kuljettu paljon myös Hua Hinin rannoilla. Tosin hotellin alueella rantsu on paljon siistimpi kuin kaupungissa, mutta eikös se ole aina niin. Ensi kesänä mennään Hiltoniin Hua Hiniin. Kiva paikka se Hua Hin on. Tosin itse yhdistäisin sen Bangkokiin (tai Kambutseaan niin kuin me) tai lähtisin taksilla katselemaan ympäristöä.

• Höpönassu

Hua Hin on hyvä valinta, lokakuun alusta kaksi - kolme viikkkoa.
        Itse olen ollut aina samaan aikaan Huassa jo useamman kerran. Sadekausi ei vaivaa yhtään.
        Vettä sataa tosin ja on kuumaa ja kosteaa, mutta sade ei kestä kauan ja se on aina melkein samaan aikaan.
        Ukkosia esiintyy iltaisin ja salamointi on upeaa katsottavaa meren päällä ja vuorten takana. Kaukana ja harvoin tulevat päälle.
        Itse istun aina parvekkeella ja katselen meren päällä niitä uskomattomia salamoita jotka eivät jyrise vaan valaisevat taivaan, se on sellainen luonnonnäytelmä jota ei suomessa näe.
        Ranta lokakuulla on laskuveden aikaan leveä, vuorovesi vie roskat. Keskiviikoisin tai torstaisin ranta siivotaan. Tosin meren käynti joka ei ole kovin voimakasta lokakuussa tuo lisää niitä.
        Lokakuu on muutenkin rauhallista aikaa turisteja ei ole paljon ja rannalla saa olla melko rauhassa. Viime vuonna kävelimme useasti 7km pitää rantaa aamulla klo 10 jälkeen ja lauloimme, katso autiota hiekka rantaa. Meidän lisäksi ei siellä paljon turisteja näkynyt. Iltapäivälläkin niitä oli tosi vähän.
        Sesonki ei ole silloin vielä alkanut, ja hyvä homma ostoksien suhteen on alennusmyynnit.
        Koska turistit ovat vähissä niin halvalla lähtee.
        Sää on puolipilvistä tai täysin aurinkoista, osapuilleen näin, joka toinen päivä paistaa ja joka toinen on pilvessä, iltapäivällä saattaa tulla 15 min kuuro, ei joka päivä.
        Tähän useampaan vuoteen jotka ollaan Huassa oltu ja aina lokakuussa on ollut myöskin niin että vettä ei ole tullut koko loman aikana pisaraakaan ja aurinko paistanut täydeltä taivaalta. Kyllä silloin jo alkoi kaivata että tulis vähän vettä. Oli niin kuuma. Muuten pilvisenäkin päivänä ruskettuu. Jos vain ranta lomaa etsit.
        Itse olen ollut aina ihan papuna kun tulen kotiin.
        Tiesitkö muuten että Hua Hin on Thaimaan aurinkoisin paikka, siellä aurinko paistaa keskimäärin enemmän kun missään muualla Thaimaassa. Siksi kunkkukin perheineen viettää siellä lomansa.

• Karski Jarski
        maissi1 kirjoitti:

Emme ole mekään törmännyt kakkaan Hua Hinin rannalla. Ollaan kaksi kertaa asuttu Regent Cha Amissa mutta kuljettu paljon myös Hua Hinin rannoilla. Tosin hotellin alueella rantsu on paljon siistimpi kuin kaupungissa, mutta eikös se ole aina niin. Ensi kesänä mennään Hiltoniin Hua Hiniin. Kiva paikka se Hua Hin on. Tosin itse yhdistäisin sen Bangkokiin (tai Kambutseaan niin kuin me) tai lähtisin taksilla katselemaan ympäristöä.

Olemme olleet nyt kahtena edellisenä vuotena Hilttonissa ja taso on laskenut todella roimasti. Hotelli on todellisella tyhjäkäynnillä ja viikonloput myyty täyteen "kiinalaisia ja paikallisia" jotka eivät ainakaan hotellissa omaa juurikaan käytöstapoja. mm. aamupalalla uimapatjat ja muut uimalelut mukana ja aamu-uinnista märkänä. Todellista viiden tähden meininkiä. Samalla hinnalla tai halvemmalla saa todella hienon Villan, kuten me otimme helmikuuksi. Ei ole enään ikävä Hilttoniin, kuten oli ennen viimevuotista reissua jota odotimme oikein kovasti. HuaHin edelleen yhtä ihana paikka, mutta Hilton saa jäädä tästälähin korkeintaan hyvän maamerkin asemaan...

• sandrawang

Rauhassa suunnittele joulun viettoa Hua-Hiniin
      tai miksi ei Cha-amiin.
      Olemme mieheni kanssa käyneet 8 kertaa Hua-Hinissä
      ja olemme tykänneet.Usein olemme samalla matkalla
      Bangkokissa muutaman päivän ja pohjois-Thaimaassa,
      vuosi sitten Kambotsa yhdistettiin ja tänä vuonna Laos.Ja Hua-Hinissä 2 viikkoa.
      Hevosia on toki rannalla muutamia,mutta paskaan en
      ole vielä polkaissut,rantaahan on kilometri kaupalla
      ja ihan hyviäkin uimapaikkoja.
      Kaupunki on suhteellisen siisti,vertailuna olen
      käyttänyt esim.Phuketin kaupunkia,se oli likainen.
      Shoppailijan paratiisi Hua ei ehkä ole,mutta
      kyllä ostoskeskus löytyy,tavaratalo jne.
      Retkiä voi tehdä naapurikaupunkeihin,bussilla,ju-
      nalla ja hauskaa on.On norsusafareja ym.retkiä
      paikallinen väestö on vielä ihan ystävällistä
      hinnat halvemmat kuin Phuketissa.Ruokapaikkoja
      pilvin pimein.Ruoka hyvää.Yömarkkinat nekin kivoja.Cha-amissa olen vain käynyt katsastamassa
      paikkoja.Hotellialueet näyttävät ihan mukavilta ja
      olen saanut käsitykse,että varsinkin pienten lasten kanssa paikka ihanteellinen,vähän hiljaiseltahan se vaikuttaa,mutta Huaan lyhyt taksimatka.Ystävä perheemme majoittuu aina Chamiin
      tennis on heidän laji.
      Golfin pelaajat tykkäävät Huasta.
      Rannoista vielä,joskus on meduusoja,joskus ei ollenkaan,koskaan ei ole uidessa törmännyt ja
      rannallahan meduusan voi väistää.
      Voimakas vuorovesi vie rannan joskus kapeaksi.
      Mutta antoisia suunnittelu hetkiä.
      Menkää ihmeessä Hua-Hiniin,se on kiva paikka.

• ollut...

Siis Hinissä 1x ja Phuketissa 3x. Kyllä loma on ihan lomaa kummassakin, mutta minusta Phuket vie voiton sanoisinko 3-1 ainakin lapsiperheellä. Paremmat vedet, paratiisimaisempi,vähän halvempi jne...

Suosittelen odottamaan aurinkomatkojen ja tjären Joulun myynnin alkua, enkä täppäämään FM:n bangkok-huan hin -yhdistelmään, jonne vielä Jouluna matkoja olisi.

Hyvää matkaa !

Isä42

• aapiskukko

Makuasia tämäkin kysymys.Jos saisin valita niin
      ehdottomasti menisin Hua-Hiniin.
      Kerran olen Phuketissa Karonilla ollut ja se riitti.
      Monta hyvää sielläkin ,mutta paljon miinuksia,kuten
      hinnat,ja kyllä siellä jo väestö alkaa aika ajoin
      olla turisteihin kyllästynytä.
      Kaupunki jotenkin sotkuinen.
      Ja seksisutinat suuremmat ja näkyvämmät kuin Huassa.
      En siis tykännyt,joku toinen tykkää.

• hämmentynyt

kun viititte vastailla. Kerran ollaan oltu Phuketissa mutta nyt haluttais mennä johonkin muualle. Noiden kahden paikan lisäksi on alkanut Khao Lak kiinnostamaan. Tarkoitus on siis oottaa AM:n ja Tjäreborgin matkoja. Toivottavasti saadaan ajoissa päätettyä minne suunnataan ennen ku matkat tulee myyntiin...

• Marikki

Ehdottomasti Hua Hiniin jos noista valita,ja itse ottaisin vielä Aurinkomatkan järjestämän reissun.
        Toiminut ainakin meilla paremmin kuin muut.
        Huassa en ole minäkään kakkohin törmännyt,ratsastin itsekkin siellä ja jos hepo kakkas,niin mies keräs ne heti pussiin,ja muutenkin paikka hurmas meidät.Ystävälliset ihmiset,hyvä ruoka ja helppo paikka liikkua ominpäinkin.Ruoka edullista ja valinnan varaa oli.
        Cha Am oli hiljainen paikka,jos haluatte iltaisin kierrellätai käydä vaikka jalkahieronnoissa tai vastaavissa niin Huaan.
        Rattoisaa reissun suunnittelua teilla.

• Paskaa

Enpä tiedä mikä sinne Huaan vetää niitä hevonpaskoja potkiin. Kahdeksatta kertaa ollaan taas menossa ja ihanaa on ollut. Joten revi siitä. Oikeesti kyllähän niitä sieltä rannasta löytyy jos hakemalla hakee, meitä ei ole pahemmin häirinneet ja ne on ne turistit jotka yksin ratsastaa niillä hevosilla ne ei korjaa niitä pois mutta hevosmiehet ottavat aina muovipussiin kun hepo työntää munkkia. Hua Hinissa on se tapa että siellä tulee olemaan aina hevosia rannalla niin kauan kun kunkku elää. Koska hän on niin määrännyt, halusi turistit sitä tai ei. Kaikki halukkaat vaan Phuketiin, siellä niitä muita lieveilmiöitä löytyy. Mietippä tarkkaan mihin menet, mutta joka tapauksessa hyvää lomaa , me menemme ainakin Huaan.

• -58

Milloin mahtaa ensi talven matkat Aurinkomatkoilla tulla myyntiin?Suunnittelen yhdistelmää Bangkok-HuaHin marraskuussa.Tuttavapariskunta oli vuosi sitten Hua Hinissa ja tykkäsivät kovasti.

• ...pois...
        -58 kirjoitti:

Milloin mahtaa ensi talven matkat Aurinkomatkoilla tulla myyntiin?Suunnittelen yhdistelmää Bangkok-HuaHin marraskuussa.Tuttavapariskunta oli vuosi sitten Hua Hinissa ja tykkäsivät kovasti.

...FM myy jo tuota ja miksikähän sinne on paljon vapaata vielä...

• Paskaa
        -58 kirjoitti:

Muistaakseni AM-matkat tulee myyntiin huhtikuun alussa. Oma matkamme lokakuulle tuli myyntiin marraskuussa 07 ja olimme juuri palanneet Huasta joten heti uutta putkeen niin varmistat hyvän hotellin ja sopivan ajankohdan.

• Yhdistelmämatkalta tulleet
        Paskaa kirjoitti:

Muistaakseni AM-matkat tulee myyntiin huhtikuun alussa. Oma matkamme lokakuulle tuli myyntiin marraskuussa 07 ja olimme juuri palanneet Huasta joten heti uutta putkeen niin varmistat hyvän hotellin ja sopivan ajankohdan.

Oltiin just Babgkok-Hua Hin -yhdistelmämatkalla, olisi saanut Bangkok olla 7 pv ja Hua 4 niin olisi menetelly. Hua Hin tylsä. Vaikka ei me sielläkään tosin sitä 7 pv kokonaan oltu.

Sopii niille jotka haluaa maata taju kankaalla uima-altaalla koko päivän kuten useat näkyi tekevän. Siihen riittäisi 2 pv.

• Paskaa
        Yhdistelmämatkalta tulleet kirjoitti:

Oltiin just Babgkok-Hua Hin -yhdistelmämatkalla, olisi saanut Bangkok olla 7 pv ja Hua 4 niin olisi menetelly. Hua Hin tylsä. Vaikka ei me sielläkään tosin sitä 7 pv kokonaan oltu.

Sopii niille jotka haluaa maata taju kankaalla uima-altaalla koko päivän kuten useat näkyi tekevän. Siihen riittäisi 2 pv.

Meillä ei ainakaan. Jos on tarkoitus maata altaalla nuppi turvoksissa niin taatusti on tylsää. Me vuokrataan maasturi ja lähdetään katselemaan paikallista elämää ja vähän pitenmällekin, Phuket ja muut turistikohteet länsirannikolla. Huan ympäristökin tarjoaa paljon nähtävää, jos kulkee silmät avoinna, sehän on itsestä kiinni miten haluaa lomaansa viettää. Hua on ollut meille se kohde mistä lähdetään suunnittelemaan lomaamme. Kaikkea näkee ja kokee jos vähän näkee vaivaa, ja halvalla, myös rohkeutta tarvitaan toteuttaa niitä.

• Paskaa
        Yhdistelmämatkalta tulleet kirjoitti:

Sorry me ei tosiaankaan olla kahden viikon matkalla joten aikaa riittää tehdä kaikkea kivaa.

• löysää p.......

yleensä huaan menee porukka joka ei ymmärrä mitä heille myydään tai sitten ns. saamattomat joita viedään "narun" perässä kuin savolaisen lammasta,ihmiset jotka eivät ymmärrä vaatia tasoa lomaltaan menevät huaan makailemaan hevonpaska rannalle ja syömään koiranlihaa jota siellä turisteille syötetään hyvänä pihvilihana hampurilaisen ja gurmee annoksen lisukkeena.kaikkein enitenhän huassa turisteja höplätäänkin etenkin rahanvaihdossa ja kaupankäynnissä ja entäs se syntinen elämä?HYI OLKOON

• Näkevä

Parasta onkin, että kaltaisesi öykkärit pysyvät Huasta poissa! Menkää ihan minne muualla tahansa viettämään sitä ns. laatulomaanne. Yleensä teidät tunnistaa jo lähtökentällä viinanhuuruisesta käytöksestä, eikä harmita yhtään, että ette tule samaan reittilentokoneeseen, vaan pakkaudutte esim. Phuketin lomalentopurkkiin. Tervemenoa! Takaisin ei ole kiirettä!

• menevän....

...henkilökohtaiseksi tämä keskustelu. Toinen puhuu lomamatkasta, toinen (ilmeisesti eläkeläinen jolla on aikaa) kommentoi omasta näkökulmastaan.

Molemmat paikat ja molemmat rannikot ovat hyvät, turistirysiä kylläkin kaikki paikat mitkä toimistojen matkaoppaista löytyy, turha siinä mielessä nostaa toista paikkaa toista paremmaksi.

Itse en mene enää Huaniin, toinen rannikko on minun paikka, erityisesti kirkas vesi ja saaristo sen tekevät. Mutta makuasioitahan nämä.

• onpa väkevää

Onpa väkevää vääntöä!
      Yrittäkää nyt hyvät ihmiset antaa ASIALLISIA vastauksia, kun toiset kysyvät neuvoa. Kaikkialtahan Thaimaasta aurinkoa löytyy, ja sitähän varmaan suurin osa on menossa etsimään.
      Kovin vikaan ei voi mennä, suuntaa Thaimaassa matkasta mihin tahansa.

• hece

Minäkin olen ollut molemmissa paikoissa. Oikein mukavia paikkoja molemmat.

Tosin en tunne ja tiedä kaikkia hotelleja, rantoja ym. ym. monia paikkoja ja kohteita, joten en osaa puhua, kuin siitä mitkä olen itse nähnyt ja silmilläni rekisteröinyt, sikäli kun silmälasini sattuvat olemaan silmilläni, niin voin kertoa näkemästäni - jotain. Sitten ne tuoksut, joista kukaan ei ole puhunut mitään, ovat hienoja - mm. siellä orkidea tarhoissa, yökadulla eri putiikeissa jne. Niin ja sitten ne mainitut hevosten aiheuttamat hajut, niitä nyt on siellä missä on hevosia, ei muualla. Mitä tulee rannalla näkyviin pökäleihin, niin totta se on, mutta totta on myös se, että kyllä niitä pyritään huolella siivoamaan, huom. hevosten ohjaajien toimestra mutta en ole vielä koskaan havainnut, että turisti yksin ratsastaessa olisi niitä sieltä pois korjannut ja ne pökäleet sitten joskus jäävät ihmisten mieliin ja syystäkin harmittamaan.

Olen usein ajatellut että olisi ihan mukavaa puuhaa pitää turistinkin huolta rantojen siisteydestä, ottamalla muovipussi mukaan rannalle ja keräämällä vaikka lasinpaloja jne. niin eiköhän rannat olisi vieläkin puhtaampia. Näin aikakin rannalla kuluisi mukavammin. Ja mikä myös tärkeää me suomalaiset saisimme hyvää mainetta, jota ei koskaan meilläkään ole liiaksi. Tiedän, joitain suomalaisia, jotka keräilevät mm. Cha-amin ja Hua hinin rannoilla lasinpaloja ja muitakin roiskia ajankuluksi. Nyt päätän itsekin ryhtyä samaan, alan keräämään rannoilla liikkuessani lasinpaloja ja muitakin roskia pussiin - vaikka silloin tällöin roskia. En ota siitä paineita tekemällä sitä joka kerta rannalla liikkuessani. Ehdotan tätä myös muille, kun näet turistin rannalla roskapussi kädessä, tule kysymään mitä teet ja mistä roskapusseja saa.

Mitä tulee täällä joskus esiintyviin kulmikkaisiin vastauksiin ja kirjoituksiin. Sekin sallittakoon, kunhan useimmat jaksaisimme vastata nätisti ja ystävällisesti niille joskus kulmikkaastikin kirjoittavalle. Sillä kaikkihan, eivät ole, eikä tarvitsekaan olla aivan niin siloposkisia kuin minä - korkeasta iästäni huolimatta - kirjoittamaan lähes tulkoon kaikkia ymmärtäen, joten annettakoon vaan kaikkien kukkia kukkia ja joskus vaikka rehottaakin, sillä ei ne nämä loma-asiat saa liian vakaviksi käydä.

Lopuksi totean nähneeni matkoillani (muutenkin) niin paljon myös ikäviä asioita ja saanut itsekin kokeakin paljon sellaista, etten halua missään tapauksessa kantaa niitä muistoja mukanani ja päällimmäisenä. Johan se olisi sellainen taakka ettei sitä kestäisi Erkkikään, joten heitän sellaiset pois päällimmäisenä mielestäni ja pidän vain mukavia ja hauskoja asioita niin silmilläni, nenälläni ja ennen muuta päässäni - näin kaikki tuntuu vieläkin mukavammalta Thaimaassa ja muuallakin ihmisten kesken.

Nyt oikein hyvää matkaa ja lomaa Thaimaahan.

• et älä mene

Jos Thaimaaseen asti vaivautuu matkustamaan, on turha tuhlata rahojaan Hua Hiniin. Krabi, Koh Samui sekä Khao Laki varmasti parempia matkakohteita.
      Olin itse joulukuussa 07 Hua Hinissa enkä toiste mene. Ajankohta erittäin huono, siellä on "talvi" mikä tarkoittaa kovaa tuulta ja todella isoja aaltoja. Lisäksi samea merivesi erittäin likainen. Ota toinen kohde.

• Yhdistelmämatkalla ollut

Esimerkiksi Am laittaa ihan liian lyhyen osuuden Bangkikiin ( 4 pv) ja Hua Hiniin sen pitemmän (7 pv). Tästäkin oltiin retkillä muualla 3 pv, mutta silti se oli liian pitkä.

Olen ollut edellisen kirjoittajan kanssa samaan aikaan eli joulukuussa 2007 reissussa ja ne isot aallot oli todella liian isoja, jotta meressä olisi voinut uida. Hotellista ei aina päässyt edes mereen.

Hua Hin on saaria parempi tukikohta omatoimiseen reissaamiseen, mutta muuhun siitä ei mielestäni ole. Bangkokin kanssa olevat yhdistelmämatkavaihtoehdot on enempi tai vähempi huonoja kaikki.

Valmismatkat on ylipäänsä huonoja, tältä minusta rupeaa tuntumaan.

• hece
        Yhdistelmämatkalla ollut kirjoitti:

Esimerkiksi Am laittaa ihan liian lyhyen osuuden Bangkikiin ( 4 pv) ja Hua Hiniin sen pitemmän (7 pv). Tästäkin oltiin retkillä muualla 3 pv, mutta silti se oli liian pitkä.

Olen ollut edellisen kirjoittajan kanssa samaan aikaan eli joulukuussa 2007 reissussa ja ne isot aallot oli todella liian isoja, jotta meressä olisi voinut uida. Hotellista ei aina päässyt edes mereen.

Hua Hin on saaria parempi tukikohta omatoimiseen reissaamiseen, mutta muuhun siitä ei mielestäni ole. Bangkokin kanssa olevat yhdistelmämatkavaihtoehdot on enempi tai vähempi huonoja kaikki.

Valmismatkat on ylipäänsä huonoja, tältä minusta rupeaa tuntumaan.

Lyhyt loma esim. 1-2 viikkoa on riski kauniiden tai muuten miellyttävien sääolojen suhteen myös kaukomailla. Ei yksin välimeren maissa. Itse kun on ollut mahdollisuus lomailla 3-4 kk reissuja niin siinä voi havaita useinkin 1-2 viikon lomalaisten kanssa juuri mainitsemienne tapaisia ikäviä sattumia. Muistan kun kerran olin esim. Sri Lankassa mm. tammikuussa, jolloin tilastojen mukaan ei pitäisi sataa vettä lainkaan, niin kävipä silloin juuri tuolla tavalla, että eräs pariskunta oli lähtenyt varmaan aurinkoiseen paikkaan Sri Lankalle kahdeksi viikoksi. He pettyivät todella pahasti, niin etteivät lähtiessään luvanneet koskaan enää tulla kyseiselle saarelle, koska koko heidän lomansa 2 viikkoa satoi kaatamalla joka päivä. Vaikka kuinka vakuuttelin kokemukseen perustuen, että tämä on poikkeus, niin he eivät sitä pettymykseltään ymmärtäneet lainkaan. Heidän lähdettyään alkoi aurinko paistaa tammikuun puolestavälistä aina helmikuun loppuun kun itse lähdin kotiin.

Aurinko, sade, tuuli, myrsky, veden nousu, voi normaalista poiketen yllättää, tsunamista puhumattakaan kaukomailla. Toivoisin sen huomioimista lyhyillä lomilla, koska pelivaraa ei ole. On minullekin sattunut Thaimaassa mm. em. yllätyksiä tuulen, kylmyyden ja sateenkin suhteen, mutta se ei niin kovasti harmita kun tietää että ei sitä sentään kuukausitolkulla kestä.
        Mitä tulee vedennousuun niin sitäkin on aivan luonnonmukaista ja normaalia ns. vuoroveden nousua, mikä myös syytä huomioida.

On tosi ikävää, että viikon tai kahden loma ei aina onnistu ilmojen suhteen.

Siitä huolimatta hyvää matkaa Thaimaahan ja kaukomaihin yleensä.

• Yhdistelmämatkalla ollut
        hece kirjoitti:

Lyhyt loma esim. 1-2 viikkoa on riski kauniiden tai muuten miellyttävien sääolojen suhteen myös kaukomailla. Ei yksin välimeren maissa. Itse kun on ollut mahdollisuus lomailla 3-4 kk reissuja niin siinä voi havaita useinkin 1-2 viikon lomalaisten kanssa juuri mainitsemienne tapaisia ikäviä sattumia. Muistan kun kerran olin esim. Sri Lankassa mm. tammikuussa, jolloin tilastojen mukaan ei pitäisi sataa vettä lainkaan, niin kävipä silloin juuri tuolla tavalla, että eräs pariskunta oli lähtenyt varmaan aurinkoiseen paikkaan Sri Lankalle kahdeksi viikoksi. He pettyivät todella pahasti, niin etteivät lähtiessään luvanneet koskaan enää tulla kyseiselle saarelle, koska koko heidän lomansa 2 viikkoa satoi kaatamalla joka päivä. Vaikka kuinka vakuuttelin kokemukseen perustuen, että tämä on poikkeus, niin he eivät sitä pettymykseltään ymmärtäneet lainkaan. Heidän lähdettyään alkoi aurinko paistaa tammikuun puolestavälistä aina helmikuun loppuun kun itse lähdin kotiin.

Aurinko, sade, tuuli, myrsky, veden nousu, voi normaalista poiketen yllättää, tsunamista puhumattakaan kaukomailla. Toivoisin sen huomioimista lyhyillä lomilla, koska pelivaraa ei ole. On minullekin sattunut Thaimaassa mm. em. yllätyksiä tuulen, kylmyyden ja sateenkin suhteen, mutta se ei niin kovasti harmita kun tietää että ei sitä sentään kuukausitolkulla kestä.
        Mitä tulee vedennousuun niin sitäkin on aivan luonnonmukaista ja normaalia ns. vuoroveden nousua, mikä myös syytä huomioida.

On tosi ikävää, että viikon tai kahden loma ei aina onnistu ilmojen suhteen.

Siitä huolimatta hyvää matkaa Thaimaahan ja kaukomaihin yleensä.

Mainitsemani isot aallot oli vain pieni yksityiskohta matkalla eikä millään tavoin pilannut lomaamme. Toki olisi ollut mukava käydä meressä, mutta en ole erityisesti rantaihminen joten so what.

Vastaavasti ilma oli kuulemma Bangkissa normaalia kuivempi ja ihmettelenkin, mihin perustuvat kommentit, että siellä on mukamas niin huono ilma. Ihan normaali suurkaupunki-ilma, paljon huonompia on nähty.

Varmaankin rannalla makaajille on ilma elämän ja kuoleman kysymys.

Työssäkäyville kaiksikin viikkoa keskellä talvea on monesti ylivoimaisen pitkä loma järjestää, esimerkiksi edellisessä työpaikassa se onnistui vain kesällä. Tuollaiset kuukauden lomat on ihan epärealistisia. Toisaalta taas ksksi viikkoa riittää ihan hyvin, kunhan sitä ei tarvi yhdessä paikassa viettää, vaan voi reissata ympäriinsä.

• parhaat altaat

Hua Hinin ranta vaikka pitkä onkin ei ole houkuttelevin mahdollinen uimiseen. Kannattaakin valita hotellil jossa on hyvä uima-allas. Sellaisia löytyy monia, yksi hienoimmista on Hyattin allas, saa etsiä Thaimaasta parempaa. Jos meressä pulikoiminen on tärkeää, kannattaa ylipäänsä matkustaa pienille saarille. Itse pidän Hua Hinista juuri upeiden uima-altaiden ja palvelujen runsauden takia. Pienet saaret on tullut nähtyä, kauniita ovat ja meri hienon väristä mutta minä pitkästyn nopeasti niissä. Siksi pian taas hua hiniin!

• Fiilistellen

Luin ääneen nauraen ensin kysymyksesi hevosenpaskaosuuden ja vielä huvittuneempana olen lukenut vastauksia! Annan yhden tärkeän neuvon kohdetta valittaessa: mieti ensin ne tärkeimmät asiat mitä haluat lomaltasi: miten vietät aikaasi ja miten haluat asua. Tulimme mutama viikko sitten lomalta, vietimme ensin viikon pohjois-Thaimaassa ja 2 viikkoa Hua Hinissä. Cha Am on meidän makuun aivan liian hiljainen, sieltä kyllä löytyy tasokkaita hotelleja. Jos haluat lukea enemmän matkastamme, katso Hua Hinin matkakertomukseni Paikka auringossa-matkasivustolla: http://www.paikkaauringossa.fi/etusivu/
      ps. Hevosenpaskaa emme nähneet ainakaan Hiltonin rannalla :)

• Cha-am

Me menemme ensi jouluksi/uudeksivuodeksi Cha-amiin.
      omatoimi matka varattu Condo sieltä rannalta 100e/viikko lennot 750e,bussi 2.5e/suunta

• minä vaan

Hei! Lentohinta ok mutta majoitus suolainen. Vielä vuosi sitten sai yksiön 5000 bathia/kk

• 1 kerta

Siisti,puhdas rantapaikka ja helppo tehdä päivän/kahden retkiä lähiseuduille.majoituimme Suomalaisen condoon 1kk vuokra 500e sisälsi veden,siivouksen,liinavaatteet.Ruokaa sai nancyltä(Samaa porukkaa)2 eurolla hän myös pesi pyykit/siivosi.Mahtava Loma.

• jos vaikka ensi kuus

Johan olet liikaa maksanut kuukaudesta

• Mistä
        jos vaikka ensi kuus kirjoitti:

Johan olet liikaa maksanut kuukaudesta

Mikä on paras tapa varata huoneisto Hua Hinistä , kun on kaikenlaista koijari liikkeellä...
        4 henkeä olis lähdössä?

• thaimaassa ollaan
        Mistä kirjoitti:

Mikä on paras tapa varata huoneisto Hua Hinistä , kun on kaikenlaista koijari liikkeellä...
        4 henkeä olis lähdössä?

Jos matka on esim. 3 viikkoa pitempi, varaa vaikka kaksi ekaa paivaa Huasta. Paikan paalla kaytte paikat hllokohtaisesti lapi, sovitte suoraan omistajan kanssa majoituksesta, siivouksesta, sahkosta ja vedesta.
        Majapaikkoja paljon tyhjillaan. Ottakaa vaikka thain/englannin kielen taitoinen mukaan tulkiksi korvausta vastaan, tassa lienee riski valista vedolle.

• hillymar
        Mistä kirjoitti:

4 henkeä olis lähdössä?

[email protected] osoitteesta saat hyvää tietoa uusista asunnoista hyvältä paikalta vain 2,5km keskustasta, ei ole koijari liikkeellä

• Reissaajat

Hei!
      Tulimme juuri mieheni kanssa viikon reissulta Hua Hinista. Olemme kolmikymppisiä ja matkustimme kahdestaan. Oli aivan ihana loma! Lämmintä oli joka päivä 30-32'C ja iltaisin 25'C. Olimme Aurinkomatkojen reissulla ja hotellinamme oli Hilton. Ostimme ensimmäistä kertaa valmismatkan, sillä olemme aina aikaisemmin matkustaneet netistä varaamalla. Olimme tyytyväisiä aurinkomatkoihin ja kaikki toimi moitteettomasti.
      Täytyy sanoa, että Hua Hin on aivan ihana kaupunki ja siellä on todella ystävällisiä ihmisiä. Hotelli oli kivalla paikalla ja siitä oli kävelymatka joka paikkaan. Hyvää ruokaa ja ihania drinkkejä altaalla. Suosittelen tätä paikkaa ja Hilttonia pariskunnille, jotka haluavat viettää leppoisaa aikaa yhdessä, nauttia auringosta ja syödä hyvää ruokaa. Shoppailuakin tuli tehtyä aika paljon, sillä otimme mukaan vain uikkarit ja yhden vaatekerran. Olen käynyt monta kertaa Bangkokissa, ja toki siellä on paljon isompaa ja enemmän tarjolla, mutta Hua Hinissa oli tosi turvallisen oloista, eikä mielestäni kallista. Ravintolassa kaksi ihmistä söi ja joi yllin kyllin yhteensä kymmenellä eurolla. Suosimme pieniä ravintoloita, joissa oli vain paikallista tai muuta aasialaista ruokaa, ei länsimaista. Tunnin jalkahieronta, niska/selkä tai sitten thai hieronta oli noin 5-6 euroa.
      Hua Hin ei ole bilettäjiä varten, eikä siellä ole valtavia yökerhoja niin kuin Bangkokissa. Thaimaassa on myös paljon kauniimpia rantoja, kuin mitä Hua Hin tarjoaa, mutta meille Hua Hin oli aivan täydellinen lomakohde! Tykkäämme enemmän olla altaalla, käydä hyvissä ravintoloissa ja rentoutua, kun olemme lomalla. Hua hin sopii tähän tarkoitukseen mainiosti!

• Eläkeopettaja

En tiedä mistä olet saanut noin negatiivisia viestejä täältä! Hua Hin, jossa olen nyt jo 7:tä talvea, on mielestäni koko Thaimaan hienoin, siistein ja rauhallisin paikka. Olen näiden vuosien aikana kiertänyt suurin piirtein kaikki Thaimaan turistikohteet Chiang Maista Pattajalle ja Phukettiin, mutta aina olen palannut tänne. Hua Hin on kuninkaan kesäpalatsin paikka ja siksi erittäin siisti ja turvallinen. Se on todella rauhallisen lomailijan paratiisi. Kyllä täältä iltaelämääkin löytyy, mutta siistiä. Jos tulet tänne, löydät täältä ystävälliset ruokapaikat, räätälit ja muut palvelut, mitä vain haluat. Ruoakpaikkani suosikki on Pam Pam ja räätäliliike seudun paras Hollywood Tailor ja kaikki muut palvelut, jotka eivät ole esim. kuten Phuketissa hyökkäävän kimppuunkäviä vaan todella ystävällisiä ja hillittyjä tarjoamaan palveluksiaan mikäli tarvitset.
      Tule tänne!

• empä kerro

hei ! Yövyn lähellä Hua Hiniä. Minun suosikkipaikka Huassa on keskimmäinen
      kalaravintola Hiltonin lähellä meren päällä. Olen kiertänyt myös itse Chiang Raista Phukettiin. Mutta lomani vietän ystävieni kanssa Cha amissa. Kaikki löytävät oman Thaimaan mutta oppirahat pitää maksaa

• Kehtaa kertoa

Cha Am on mukava, rauhallinen paikka , helppo piipahtaa Hua Hin in
      " humussa", hyvä palata takaisin, En nuorille, yöelämää , biletystä etsiville,
      kuitenkaan suosittele. Hyviä ruokapaikkoja , kaikkea lepo- lomaan kuuluvaa
      löytyy , myös turvallinen ympäristö lapsiperheille.

• lnrv7777

mikä kunto Cha Am Holiday Inn'n.?

• O

Jes, ihanan rauhallinen paikka tuo cha-am,lähtisin heti uudelleen! Siis jos et tykkää bilettää\örveltää lomalla vaan nauttia auringosta ja rauhasta, valitse cha-am !!!

• entä illat

istut hotellin parvekkeella vai ? Kyllä lomakohteessa iltaelämääkin pitää olla ettei tarvitse samoissa ravintoloissa istua, vaihtelu virkistää.

• Ihanat illat

Iltaelämää, aivan , kuka haluaa bilettää, kuka ei, Onhan täällä tullut aikalailla
        selväksi, että Cha Am sopii rauhallista lomailu viettäville. Jotkut , mielellään
        ystäviensä kanssa, jopa istuvat Parvekkeellaan , Sitä vaihtelua , helposti löytyy
        vaikka Hua Hin istä , matka on lyhyt ja taksillakin ajellen halpa. Tosin iltaelämää, musiikkibaareja , jopa diskoja ,sentään, on Cha Am issakin,
        Yökerhoja , aamuyölle jatkuvaa, mekkalaa, haluavan sopii ,suosiolla matkustaa
        Pattya n puolelle.

• Kunnon isä
        Ihanat illat kirjoitti:

Iltaelämää, aivan , kuka haluaa bilettää, kuka ei, Onhan täällä tullut aikalailla
        selväksi, että Cha Am sopii rauhallista lomailu viettäville. Jotkut , mielellään
        ystäviensä kanssa, jopa istuvat Parvekkeellaan , Sitä vaihtelua , helposti löytyy
        vaikka Hua Hin istä , matka on lyhyt ja taksillakin ajellen halpa. Tosin iltaelämää, musiikkibaareja , jopa diskoja ,sentään, on Cha Am issakin,
        Yökerhoja , aamuyölle jatkuvaa, mekkalaa, haluavan sopii ,suosiolla matkustaa
        Pattya n puolelle.

Näin se on nähtävä, Ennen lomamatkaa kannattaa, itselleen selvittää , minkä sortin odotuksia paikan valinnan suhteen asettaa.
        Cha Am iin matkustavat rauhallista - koskee myös iltaelämää- haluavat ,
        lapsiperheet, pariskunnat, yleensäkin , sorri, mutta ns. kunnolliset , normaalit
        ihmiset.... Viikonloppuisin, BKK ; sta lomalle saapuvat thaimaalaiset , vilkastuttavat , mukavasti , katsomista riittää, rauhallisia rantoja.

• Forum Thailand
    • Ei hämmennystä

Vanhoja viestejä selaillessa , sattui silmiin tälläinen, Hämmentynyt on tietysti
      matkansa tehnyt, toivottavasti onnistuneesti, mutta jollakin saattaapi olla
      samantapaisia ajatuksia, joten senverran, että , sekä Hua Hin, että Cha Am
      ovat hyviä lomaviettopaikkoja, jollei halua Phuket -Pattya mekkalaan matkustaa.
      Suosittelen perheille , pariskunnille, rauhallista lomaa haluaville. Kyllä löytyy
      kaikki tarpeellinen " Hyvä". Eikä rannat ,todellakaan, ole täynnä hevosenpaskaa.

• Antin asiaa +

Tässä SE on ! Hyvin ilmaistu , Olen täysin samaa mieltä.
        Ei sovi
        tyypeille , jotka P -paikoissa haluavat " rellestää". Perheille, pariskunnille
        suositteln Cha Am - Hua Hin seutuja.
        Lukekaa anttihelin asiaa.

• Lukekaa ihmeessä

" Vanhassa vara parempi " , hyviä kirjoituksia. Täyttä asiaa. Aina ajankohtaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe