Valmet 665 metsään??

Ertsi1

Tarvitsen metsätraktorin omaan käyttöön n.40ha metsätilalle. Valmet 665 metsäohjaamolla olis tiedossa sopuhintaan, mutta onko siitä metsätraktoriksi? Tähän asti on kitkuteltu 70-luvun takaveto Natikalla PATU80 kärryllä 525 kuormaimella. Nyt tarve vaihtaa nelivetoon. Entä turbiinikytkin,itellä ei ole kokemuksia?? Mikä suosittelette, budjetti n.18ke?

44

26814

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valmetti 405

      mulla on 405 turbo mettä ajossa eikä ole teho loppunu koskaan vielä. on ketterä ja kevyt.

      • massey-ferguson

        OSTA MASSIKKA METSÄOHJAAMOLLA,EI TARTTE VAIHDELOOTA REMPATA.KOKEMUSTA ON.


      • valmetti 205
        massey-ferguson kirjoitti:

        OSTA MASSIKKA METSÄOHJAAMOLLA,EI TARTTE VAIHDELOOTA REMPATA.KOKEMUSTA ON.

        tiiäkkös että on sama alakerta että se siitä.ne ostaa valmetin alakerran.miksi mun vallu ei mee rikki kun se on ollu mettä ajossa koko ikänsä.
        mutta on konemiehiä ja konemiehiä


    • Tyvitukki

      Asiallinen kone on Valmetin 665. On semmonen tasanen puurtaja, ei liikaa hienouksii mutta ei myöskään ikäviä yllätyksiä aiheuttavia rakennevikoja. On perustaltaan luja kone ja sopii metsäkäyttöön sellaisenaan.

      Ammattimaisempaa käyttöä varten sitten metsärenkaat, suurtehopumppu, metsäohjaamo ja ketjut.

      Kulkukyky on hyvä, korkea maavara ja sileä alusta. Kapeahyttisenä sopii hyvin myös harvennuksille. Paljon näitä metsäajurit käyttää.

      • Kun ...

        Löytäisit jostakin hyvän 605 tai muun nolla viis sarjalaisen olis ihan eri luokkaa koen metsään, siinä on paljon tilavampi ohjaamo ja istuin kääntyy kunnolla ympäri, on paljon parempi metsään vaikka kyse olis kuinka harraste käytöstä.


    • Juxu

      on jo sähköhydraulisesti kytkettävä monilevy- nelivetokytkin, se on hyvä: saat tiukassa käännöksessä sen irroittaa hetkeksi, ja traktori kääntyy näppärästi survomatta käännöspaikkaa. Varsinkin märässä maastossa tämä ominaisuus on erinomainen

      • nelivedolla

        Metsässä ajetaan aina neliveto päällä, ei sitä irrotella. Nelivetotraktorin kulkukyky on huono pelkällä takavedolla.

        Neliveto irroitetaan vasta maantiellä.


      • Juxu
        nelivedolla kirjoitti:

        Metsässä ajetaan aina neliveto päällä, ei sitä irrotella. Nelivetotraktorin kulkukyky on huono pelkällä takavedolla.

        Neliveto irroitetaan vasta maantiellä.

        Se on hyvä irroittaa sekuntiksi tai puoleksi, niin kampeaminen hellittää ja mahtuu kääntymään


      • hän..
        Juxu kirjoitti:

        Se on hyvä irroittaa sekuntiksi tai puoleksi, niin kampeaminen hellittää ja mahtuu kääntymään

        se nyt ole jo jostakin kärryn oikaisemisestakin kii enen ku nelivedosta se kääntyminen antaa olla päällä vaan ja ketjut joka pyörään niin alkaa vähä kulkemaankin.


      • grokjeomhr
        hän.. kirjoitti:

        se nyt ole jo jostakin kärryn oikaisemisestakin kii enen ku nelivedosta se kääntyminen antaa olla päällä vaan ja ketjut joka pyörään niin alkaa vähä kulkemaankin.

        Joo, en määkään ymärrä mitä JUXU nyt tarkoittaa.

        Pooki ottaa pyörään ennen, tai vaijeri.

        Mulla nyykkäris pakalla lukko, mut aina se on mettäs päällä, pikitiellä vasta otan pois. Edellises Fiikukses mulla oli mekaaninen lukko ,eikä tämä hydraalinen nyt sen paree oo. Ainakin Fiikukses se mekaaninen oli tosi hyvä käyttää.


      • Juxu
        grokjeomhr kirjoitti:

        Joo, en määkään ymärrä mitä JUXU nyt tarkoittaa.

        Pooki ottaa pyörään ennen, tai vaijeri.

        Mulla nyykkäris pakalla lukko, mut aina se on mettäs päällä, pikitiellä vasta otan pois. Edellises Fiikukses mulla oli mekaaninen lukko ,eikä tämä hydraalinen nyt sen paree oo. Ainakin Fiikukses se mekaaninen oli tosi hyvä käyttää.

        Minäpä ymmärrän, kun ajan omilla koneilla, joissa on pakka ja tänään viimeksi tuskailin työnantajan koneen kanssa, jossa on mekaaninen hampaallekytkettävä.. survoin edestakaisin saadakseni nelivedon irti. Ei pitäisi julkisyhteisöjenkään traktoria ostaa pelkän kotimaisuuden ehdoin!


      • fcylhyfcuöl
        Juxu kirjoitti:

        Minäpä ymmärrän, kun ajan omilla koneilla, joissa on pakka ja tänään viimeksi tuskailin työnantajan koneen kanssa, jossa on mekaaninen hampaallekytkettävä.. survoin edestakaisin saadakseni nelivedon irti. Ei pitäisi julkisyhteisöjenkään traktoria ostaa pelkän kotimaisuuden ehdoin!

        Jaa, joo, no sitten mä ymmärrän kaas jos kerran piilovittuilusta olikin kysymys. Kommentistas kun ottaa sen vittuilun poies nii jää vaa suu auki.

        Kyllä se V:n mekaaninen kytkin ihan hyvä on, usko pois JuXuseni. Kyl silläkin pärjää vallan mainiosti. Toki onhan se varmaan lesoa naksutella keinuvipusesta sitä sähkölukkoa kun naapurin Pave tulee siihen vierelle kattoon työn sujumista. Saa mainita.


      • Juxu
        fcylhyfcuöl kirjoitti:

        Jaa, joo, no sitten mä ymmärrän kaas jos kerran piilovittuilusta olikin kysymys. Kommentistas kun ottaa sen vittuilun poies nii jää vaa suu auki.

        Kyllä se V:n mekaaninen kytkin ihan hyvä on, usko pois JuXuseni. Kyl silläkin pärjää vallan mainiosti. Toki onhan se varmaan lesoa naksutella keinuvipusesta sitä sähkölukkoa kun naapurin Pave tulee siihen vierelle kattoon työn sujumista. Saa mainita.

        Aivan oikeasti asia on näin: Jos sinulla on tosi tiukka paikka käänteessä EIKÄ saa vaurioittaa vastassa olevaa estettä saa kertakeikauksella tilaa kurvissa 5cm lisää, kun hammastus etu- ja takapään väliltä nollataan käyttämällä neliveto pois päältä. Oletko huomannut? Ajan työkseni kohteessa jossa ei traktoria varsinaisesti ajeta, vaan sitä sovitetaan alueelle. Näin ollen ymmärrän, mitä tarkoittaa todella notkeat ominaisuudet..


      • Sitten
        Juxu kirjoitti:

        Aivan oikeasti asia on näin: Jos sinulla on tosi tiukka paikka käänteessä EIKÄ saa vaurioittaa vastassa olevaa estettä saa kertakeikauksella tilaa kurvissa 5cm lisää, kun hammastus etu- ja takapään väliltä nollataan käyttämällä neliveto pois päältä. Oletko huomannut? Ajan työkseni kohteessa jossa ei traktoria varsinaisesti ajeta, vaan sitä sovitetaan alueelle. Näin ollen ymmärrän, mitä tarkoittaa todella notkeat ominaisuudet..

        kun käy niin höpösti, että kone on jossain rähmällään ja tarvit puun pyörään, elä missään nimessä käytä sitä sähkölukkoa...sieltä kuuluu vain sievä naraus ja se vapaa pyörä pyörii ihan omia aikojaan:)) ilman muuta kääntöjarrulla niin ku vanhaa harmaaverkkua pitää näitä uusia koneita käyttää kun joutuu ottamaan upksista pois.. se lukko kun narisee sen jälkeen vaikka yhden pyörän alla ois vaan hiekkaa ja muut jäällä...onpa tullu kantapään kautta kokeiltua..


      • onkin nyt
        Sitten kirjoitti:

        kun käy niin höpösti, että kone on jossain rähmällään ja tarvit puun pyörään, elä missään nimessä käytä sitä sähkölukkoa...sieltä kuuluu vain sievä naraus ja se vapaa pyörä pyörii ihan omia aikojaan:)) ilman muuta kääntöjarrulla niin ku vanhaa harmaaverkkua pitää näitä uusia koneita käyttää kun joutuu ottamaan upksista pois.. se lukko kun narisee sen jälkeen vaikka yhden pyörän alla ois vaan hiekkaa ja muut jäällä...onpa tullu kantapään kautta kokeiltua..

        nelivedon kytkin, eikä tasauspyörästön lukko. Enkä minä ala kapuloimaan milloinkaan. Haen mieluummin vetoavun jos niikseen tulee - jää paljon siistimpi jälki


      • mutta...
        onkin nyt kirjoitti:

        nelivedon kytkin, eikä tasauspyörästön lukko. Enkä minä ala kapuloimaan milloinkaan. Haen mieluummin vetoavun jos niikseen tulee - jää paljon siistimpi jälki

        aina ei saa... sitä apua, kun kaikki ei työskentele hautausmaalla. neliverolla ketjut kaikis pyöris pääsee sellaiseen paikkaan, ettei sinne sitä apua niin vain tule, pitäs ottaa lavetilla mettäkone, paljon nopeempaa pääsee jatkamaan hommia, kun ajaa sen sieltä ite pois, ei se puittaminen vie kauaa. Mitä tulee etuvedon pakkakytkentään pätee just sama kun vaan tökkäät kauhan kunnolla penkkaan ja nostat samalla, niin kas kummaa, ne melkein ilmas olevat takapyörtä on ainot mitkä pyörii..


      • mutta oikeasti
        mutta... kirjoitti:

        aina ei saa... sitä apua, kun kaikki ei työskentele hautausmaalla. neliverolla ketjut kaikis pyöris pääsee sellaiseen paikkaan, ettei sinne sitä apua niin vain tule, pitäs ottaa lavetilla mettäkone, paljon nopeempaa pääsee jatkamaan hommia, kun ajaa sen sieltä ite pois, ei se puittaminen vie kauaa. Mitä tulee etuvedon pakkakytkentään pätee just sama kun vaan tökkäät kauhan kunnolla penkkaan ja nostat samalla, niin kas kummaa, ne melkein ilmas olevat takapyörtä on ainot mitkä pyörii..

        Kyllä pakka pitää.. siitä on turha kiistellä. Tai jos ei pidä, jossain muualla on vika. Minullapa on toinen traktori, jolla saan avun sinne metsäänkin. En ole toki koskaan tarvinnut metsässä vetoapua, en kapuloita. Ehkä johtuu siitä, että kun on taito hyppysissä! Ei ole sellaista paikkaa tullut, etten ole kuorman purkamalla päässyt etenemään, aisaohjausta ja kuormainta avuksi käyttäen: Kronoksella voi myös työntää!


      • Myös esimerkiksi
        Juxu kirjoitti:

        Aivan oikeasti asia on näin: Jos sinulla on tosi tiukka paikka käänteessä EIKÄ saa vaurioittaa vastassa olevaa estettä saa kertakeikauksella tilaa kurvissa 5cm lisää, kun hammastus etu- ja takapään väliltä nollataan käyttämällä neliveto pois päältä. Oletko huomannut? Ajan työkseni kohteessa jossa ei traktoria varsinaisesti ajeta, vaan sitä sovitetaan alueelle. Näin ollen ymmärrän, mitä tarkoittaa todella notkeat ominaisuudet..

        nelivetokäytössä on välttämätöntä saada neliveto pois päältä nopeasti. Muutoin alusta menöö rullalle jos neliveto päällä vekslailee. Jos taasen kääntelet kuuppa täynnä asfaltti tai betonialustalla, kuluu renkahat alta viikossa. Niih ja nuissa huonoommissa konehissa kuten valtroissa alkaa boorit lotista.

        Mut eihän nomat valmettimiehet mitään työn teosta ymmärrä. Jos ne joathin ymmärtäisvät ja omillat aivoollansa ajattelisivat EI ne valmetilla ajaiskaan.


      • ONKO JOSSAIN
        Sitten kirjoitti:

        kun käy niin höpösti, että kone on jossain rähmällään ja tarvit puun pyörään, elä missään nimessä käytä sitä sähkölukkoa...sieltä kuuluu vain sievä naraus ja se vapaa pyörä pyörii ihan omia aikojaan:)) ilman muuta kääntöjarrulla niin ku vanhaa harmaaverkkua pitää näitä uusia koneita käyttää kun joutuu ottamaan upksista pois.. se lukko kun narisee sen jälkeen vaikka yhden pyörän alla ois vaan hiekkaa ja muut jäällä...onpa tullu kantapään kautta kokeiltua..

        KONEESSA VIELÄ SEMMOONEN LUKKO, jota ei voi käyttää????? Saatana, jos lukolla ei voi konetta verättää sammuksiin, ei sellaasta lukkoa pirä koneeseen laittaa! Sama koskee etupäätä! Nyt pojaat menkää joukolla tutustumaan vaikka john deereen, siinä on sentäs lukot joka akselilla ja ne PITÄÄ ja niitä saa myös käyttää!!!!

        Ei voi kun ihmetellä jotta kyllä valtra on paska!!


      • Pahalla......
        ONKO JOSSAIN kirjoitti:

        KONEESSA VIELÄ SEMMOONEN LUKKO, jota ei voi käyttää????? Saatana, jos lukolla ei voi konetta verättää sammuksiin, ei sellaasta lukkoa pirä koneeseen laittaa! Sama koskee etupäätä! Nyt pojaat menkää joukolla tutustumaan vaikka john deereen, siinä on sentäs lukot joka akselilla ja ne PITÄÄ ja niitä saa myös käyttää!!!!

        Ei voi kun ihmetellä jotta kyllä valtra on paska!!

        Mut se on just se vihree kone missä meillä luistaa ne lukot toispaikan tullen...


      • Kyseessä
        mutta oikeasti kirjoitti:

        Kyllä pakka pitää.. siitä on turha kiistellä. Tai jos ei pidä, jossain muualla on vika. Minullapa on toinen traktori, jolla saan avun sinne metsäänkin. En ole toki koskaan tarvinnut metsässä vetoapua, en kapuloita. Ehkä johtuu siitä, että kun on taito hyppysissä! Ei ole sellaista paikkaa tullut, etten ole kuorman purkamalla päässyt etenemään, aisaohjausta ja kuormainta avuksi käyttäen: Kronoksella voi myös työntää!

        On vain käytön vähäisyydestä....sinne ne uppoaa metsätraktoritkin..kun huono tuuri käy... keinutuolissa kaikki pelaa hienosti. eikä satu koskaan vahinkoja.


      • käytän
        Kyseessä kirjoitti:

        On vain käytön vähäisyydestä....sinne ne uppoaa metsätraktoritkin..kun huono tuuri käy... keinutuolissa kaikki pelaa hienosti. eikä satu koskaan vahinkoja.

        se on tosi. Ei paljon mieli halaja metsään leikkimään näillä traktorivehkeillä. Kunhan pikkuisen polttopuuta - ja joskus, kun "ammattilaiselle" on liian vaativa paikka.. Tiedän senkin että metsätraktoritkin uppoaa.. Puhutaan vähän eri luokan töistä näillä traktorihimmeleillä kuin oikeilla metsätraktoreilla


      • Mutta.
        käytän kirjoitti:

        se on tosi. Ei paljon mieli halaja metsään leikkimään näillä traktorivehkeillä. Kunhan pikkuisen polttopuuta - ja joskus, kun "ammattilaiselle" on liian vaativa paikka.. Tiedän senkin että metsätraktoritkin uppoaa.. Puhutaan vähän eri luokan töistä näillä traktorihimmeleillä kuin oikeilla metsätraktoreilla

        Niilläkin saa aika paljon aikaa, kun on asiallinen varustelu, ei missään nimessä kilpaile oikealle metsäkoneelle. Mutta kun värkit kerran on tullu hommattua niin onhan niitä mukava käyttääkkin, ennen minäkin enemmän ajelin metsässä, nykyään käyttöä löytyy ihan kovalta maalta tarpeeksi, mutta kyse oli siitä, että se puun laitto tulee joskus vastaan jos siellä ajellaan, ei sitä toista konetta vaan saa paikalle aina, kun on tosi pahaan paikkaan pääsy ja sitten pitää olla se kuskikin, kun saman hoitaa hetkessä puulla..mutta niitä levylukkoja kannattaa varoa..pitää olla oikein hammaslukos jos menee puun laittamaan pyörään. Siitä oli alunperin kyse, ne vaan ei kestä traktorin painoa vaikka kärryn tyhjääkin.


      • meitin firman
        Pahalla...... kirjoitti:

        Mut se on just se vihree kone missä meillä luistaa ne lukot toispaikan tullen...

        peurassa on hammaslukot kummallakin akselilla. Ei luista, vaan motti sammuu ennemmin. Testattu nevalla murskausjyrsin edessä, kun upotettiin kone niin että tarvittiin 2 telakonetta kaivaan se suosta ylös...


      • metsäkäyttöön
        Pahalla...... kirjoitti:

        Mut se on just se vihree kone missä meillä luistaa ne lukot toispaikan tullen...

        Niin se vaan on että Valmetti on yksi niistä harvoista alkujaan metsä käyttöön tehdyistä traktoreista. On sileä pohja, kun taas yleensä muissa traktoreissa tahtoo olla jotain herkästi hajoavaa heti tarjolla. Pellolle hyviä vaihtoehtoja piisaa, mutta metsään Valmetti ainoo oikee. Sitte kun siitä parempaa halutaan nii tarttee ruveta puhuun oikeista metsäkoneista.


    • ijhbaeph

      Osta pois jos hyvakuntonen on ja sopevasti saat. Mulla 94 mallinen 565 ja oon tykänny. Menee tosi pienellä polttoaineella ja kuitenki voimaa on hyvin. Tuo 665 on toki reilusti isompi kone, mut tähän 565 verraten väitän että hyvä raktori on. Nostolaite on tosi riuska ja aina lähtee käyntiin.

    • .......

      Jos malli on tosiaan nimenomaan 665, siinä ei voi olla turbiinkytkintä, mallissa 655 on turbiinikytkin.

      • Ertsi1

        turbiinikytkintä. Mietiskelin vain, että pitäiskö hommata vehje, missä olisi. Onko turbiinikytkin 655:een lisävaruste vai vakiona?


      • .....
        Ertsi1 kirjoitti:

        turbiinikytkintä. Mietiskelin vain, että pitäiskö hommata vehje, missä olisi. Onko turbiinikytkin 655:een lisävaruste vai vakiona?

        Kyllä tuossa mallissa 655 on turbiinikytkin vakiona, siitä oikeastaan tuo malli eroaakin mallista 605. On tuosta turbiinikytkimestä omat hyvät puolensa, säästää voimasiirtoa, kun on sellainen joustava elementti voimasiirrossa. Myös EK-käytössä pääsee tuo "mehuytkin" oikeuksiinsa. Myös nelipyttyisinä löytyy noita turbiinikytkimiä, siis 755 ja onkohan myös 855.


      • on niin
        ..... kirjoitti:

        Kyllä tuossa mallissa 655 on turbiinikytkin vakiona, siitä oikeastaan tuo malli eroaakin mallista 605. On tuosta turbiinikytkimestä omat hyvät puolensa, säästää voimasiirtoa, kun on sellainen joustava elementti voimasiirrossa. Myös EK-käytössä pääsee tuo "mehuytkin" oikeuksiinsa. Myös nelipyttyisinä löytyy noita turbiinikytkimiä, siis 755 ja onkohan myös 855.

        että 665 ei oo 655..


      • turbiinitauno
        ..... kirjoitti:

        Kyllä tuossa mallissa 655 on turbiinikytkin vakiona, siitä oikeastaan tuo malli eroaakin mallista 605. On tuosta turbiinikytkimestä omat hyvät puolensa, säästää voimasiirtoa, kun on sellainen joustava elementti voimasiirrossa. Myös EK-käytössä pääsee tuo "mehuytkin" oikeuksiinsa. Myös nelipyttyisinä löytyy noita turbiinikytkimiä, siis 755 ja onkohan myös 855.

        Ei ole mallissa 655 turbiinikytkin vakiona. Ainoastaan mallissa 755 ja 855. Lisävarusteena turbiinin on saanut myös 655, mutta valtaosassa sitä ei ole.

        605 ja 655 ovat täysin eri koneet. 605 on suurin 3 sylinterinen malli, tehoa 77hv. 655 on nelisylinterinen ja tehoa vuosimallista riippuen 80 tai 87 hv.

        Siihen en ota kantaa kumpi olisi parempi metsäkäyttöön 665 vai 655. Molemmissa on puolensa, 655 on suurempi kone kooltaan ja siinä on enemmän hienouksia.

        665 taasen hieman kevyempi ja perustekniikan omaava kone. Väittäisin että 665 on käytössä kestävämpi ja halvempi ylläpidettävä kuin 655. Oikeastaan on aivan sama kumpaan noista päätyy. Molempien hintaluokka on likimain sama.

        Minkäkokoinen kuormain on käytettävänä, entä kärri?


      • ......
        turbiinitauno kirjoitti:

        Ei ole mallissa 655 turbiinikytkin vakiona. Ainoastaan mallissa 755 ja 855. Lisävarusteena turbiinin on saanut myös 655, mutta valtaosassa sitä ei ole.

        605 ja 655 ovat täysin eri koneet. 605 on suurin 3 sylinterinen malli, tehoa 77hv. 655 on nelisylinterinen ja tehoa vuosimallista riippuen 80 tai 87 hv.

        Siihen en ota kantaa kumpi olisi parempi metsäkäyttöön 665 vai 655. Molemmissa on puolensa, 655 on suurempi kone kooltaan ja siinä on enemmän hienouksia.

        665 taasen hieman kevyempi ja perustekniikan omaava kone. Väittäisin että 665 on käytössä kestävämpi ja halvempi ylläpidettävä kuin 655. Oikeastaan on aivan sama kumpaan noista päätyy. Molempien hintaluokka on likimain sama.

        Minkäkokoinen kuormain on käytettävänä, entä kärri?

        Selvennettäköön nyt, että 655 on niinkutsuttaja Mezzomalleja ja 665 on 100-sarjalainen.
        Ei niillä ole mitään muuta yhteistä kuin moottori. Vaihdeloota ja perä ovat erilaisia. 665:ssä on tosiaan 4-pyttyinen turboton kone vakiona, tehoa 80 hv DIN.Tähän mallissa ei edes lisävarusteena saa turbiinikytkintä.
        605:ssä ja 655:ssä on kolmipyttyinen kone, teho vaihtelee vuosimallien mukaan. Mezzoja oli aikoinaan 5 eri perusmallia: 3-pyttyiset 505 ja 605, nelipyttyiset 705 ja 805 sekä 6-pyttyinen 905.


      • ei ooo
        ...... kirjoitti:

        Selvennettäköön nyt, että 655 on niinkutsuttaja Mezzomalleja ja 665 on 100-sarjalainen.
        Ei niillä ole mitään muuta yhteistä kuin moottori. Vaihdeloota ja perä ovat erilaisia. 665:ssä on tosiaan 4-pyttyinen turboton kone vakiona, tehoa 80 hv DIN.Tähän mallissa ei edes lisävarusteena saa turbiinikytkintä.
        605:ssä ja 655:ssä on kolmipyttyinen kone, teho vaihtelee vuosimallien mukaan. Mezzoja oli aikoinaan 5 eri perusmallia: 3-pyttyiset 505 ja 605, nelipyttyiset 705 ja 805 sekä 6-pyttyinen 905.

        655 ja 605 sama kone..655 tuli ahtamattomalla nelosella .. eli se on lähinnä turboton 705 jota myöhemmin turbottiin ...eli ota siitä nyt selvää..mutta kyllä mettään ottaisin ennen tuon 05 pohjaisen, on se parempi eikä yhntään sen kalliimpi ylläpitää, siihen saa isommat renkaat, että on maavaraa ja se hytti on ihan eri luokkaa tuon koirankopin kanssa, siellä tulee ahtaanpaikan kammo, ja jos joku sanoo, että isompi hytti ottaa puihin on ajoura liian kapea..tai kone kylellään.


      • 111
        ...... kirjoitti:

        Selvennettäköön nyt, että 655 on niinkutsuttaja Mezzomalleja ja 665 on 100-sarjalainen.
        Ei niillä ole mitään muuta yhteistä kuin moottori. Vaihdeloota ja perä ovat erilaisia. 665:ssä on tosiaan 4-pyttyinen turboton kone vakiona, tehoa 80 hv DIN.Tähän mallissa ei edes lisävarusteena saa turbiinikytkintä.
        605:ssä ja 655:ssä on kolmipyttyinen kone, teho vaihtelee vuosimallien mukaan. Mezzoja oli aikoinaan 5 eri perusmallia: 3-pyttyiset 505 ja 605, nelipyttyiset 705 ja 805 sekä 6-pyttyinen 905.

        Pitää nyt kehua tuota 655 valmettia, metsätöihin kyllä omasta mielestä parhaita koneita. Ohjaamo on riittävän tilava, mahtuu apumieskin hyttiin. Pikavaihde löytyy, mukava lisä sekin. Hydr. tuotta riittaa primeron kuormaimen käyttöön hyvin. Kääntyvyys on hyvää luokkaa, 50* taitaa pyörien kääntökulma olla. turbotettu on tuo meidänkin kone, ja koneremppa tuli tehtyä tuossa kesällä(jotakuinkin 10kh ajettuna). Samalla sitten laitettiin kytkin, joka muuten oli yllättävän hyvässä kunnossa ikäisekseen. Jos tuohon 665 vertaa, niin kyllä 655 pidän parempana jo pelkästään hytin koon perusteella. Mutta tuntuvat nuo 05-valumötit olevan hyvissä hinnoissa.


      • Turbiinitauno
        ...... kirjoitti:

        Selvennettäköön nyt, että 655 on niinkutsuttaja Mezzomalleja ja 665 on 100-sarjalainen.
        Ei niillä ole mitään muuta yhteistä kuin moottori. Vaihdeloota ja perä ovat erilaisia. 665:ssä on tosiaan 4-pyttyinen turboton kone vakiona, tehoa 80 hv DIN.Tähän mallissa ei edes lisävarusteena saa turbiinikytkintä.
        605:ssä ja 655:ssä on kolmipyttyinen kone, teho vaihtelee vuosimallien mukaan. Mezzoja oli aikoinaan 5 eri perusmallia: 3-pyttyiset 505 ja 605, nelipyttyiset 705 ja 805 sekä 6-pyttyinen 905.

        No ei oo 655 mikään Mezzomalli, ei perkele!! Mezzoja on nää uudemmat 6000-6900. Näissä Mezzoissa on sama moottori kuin 665.

        Ja 655 on aina neloskone, joko turbolla 87hv tai ilman 80 hv. Ja moottori on täysin eri kuin 665:ssa, jossa onkin jo Mezzon moottori.

        Ihan konemiesten perusjuttui nää:

        http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet365.htm
        http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet505_83.htm
        http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet705_83.htm
        http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet505_89.htm
        http://www.konedata.net/Traktorit/Valmet705_89.htm


      • MettäMies
        ...... kirjoitti:

        Selvennettäköön nyt, että 655 on niinkutsuttaja Mezzomalleja ja 665 on 100-sarjalainen.
        Ei niillä ole mitään muuta yhteistä kuin moottori. Vaihdeloota ja perä ovat erilaisia. 665:ssä on tosiaan 4-pyttyinen turboton kone vakiona, tehoa 80 hv DIN.Tähän mallissa ei edes lisävarusteena saa turbiinikytkintä.
        605:ssä ja 655:ssä on kolmipyttyinen kone, teho vaihtelee vuosimallien mukaan. Mezzoja oli aikoinaan 5 eri perusmallia: 3-pyttyiset 505 ja 605, nelipyttyiset 705 ja 805 sekä 6-pyttyinen 905.

        Ostaakaa valmet 605 eikä mitään 665:n rimpuloita se on ihan huono metässä siinä ei oo ees mettä ohjaamoo hankkikaa 605 valmetti patun 2710 nosturilla ja 8t kärryllä niin huomaatte puut rupes liikkumaan


    • Hydrauliikka

      Ota huomioon, että hydrauliikan tuotto normaalipumpulla 665:ssä on vain 39 litraa. Siis 11 litraa pienempi kuin siinä vanhassa natikassa.. Aattelin, jos sillä kuormaajaa käytät..

      • Ertsi1

        onko lisävarustepumppu. Se natikka on muuten -70luvun vehje ja mulla ei mitään käsitystä mikä sen hydraulipumpun tuotto on. Miten kuormain kulkee 39 l/min?


      • natikassa
        Ertsi1 kirjoitti:

        onko lisävarustepumppu. Se natikka on muuten -70luvun vehje ja mulla ei mitään käsitystä mikä sen hydraulipumpun tuotto on. Miten kuormain kulkee 39 l/min?

        ainakin engelsmannissa, hydrauliikan tuotto on jo sen 50 litraa. 39 litralla kuormaaja liikkuu huomattavasti hitaammin, ja on turha toive ajatella käyttävänsä kahta toimintoa samaan aikaan. Valmetin erikoisvarustepumpussa on tuottoa 55 litraa - se olisi jo hyvä!


      • kyseessä

        Riippuu tuo hydepumppu asia niin paljon siitäki mikä kuormain on käytössä. Toki se 55 litran pumppu on parempi, mut kyl se vakiopumppukin riittää jossei hirveen suuri nosturi oo.

        Mul on kokemusta Patu 597 nosturista sekä tolla vakiopumpul, että Valtra800:n isolla pumpulla. Ton kokoluokan nosturin kanssa ei viel oo juurikaan merkitystä kumpi se pumppu on. Alle 1500 rpm moottorisa oon kuormannu molemmil raktoreil.

        Mikä nosturi ja vaunu sulla on?


      • mehtäkoneella
        natikassa kirjoitti:

        ainakin engelsmannissa, hydrauliikan tuotto on jo sen 50 litraa. 39 litralla kuormaaja liikkuu huomattavasti hitaammin, ja on turha toive ajatella käyttävänsä kahta toimintoa samaan aikaan. Valmetin erikoisvarustepumpussa on tuottoa 55 litraa - se olisi jo hyvä!

        ainakin ite pyrin ajattamaaan mehtäkoneella puut.pottorangat ja pienet kuitupuuerät joista mehtäkone miehet ei oo saa kiinnostunu saa ajaneeksi 70-luvun takapotku natikalla.välttämättä et tarvitse neliveto valmettia mehtään.


      • yrittäjä JW
        kyseessä kirjoitti:

        Riippuu tuo hydepumppu asia niin paljon siitäki mikä kuormain on käytössä. Toki se 55 litran pumppu on parempi, mut kyl se vakiopumppukin riittää jossei hirveen suuri nosturi oo.

        Mul on kokemusta Patu 597 nosturista sekä tolla vakiopumpul, että Valtra800:n isolla pumpulla. Ton kokoluokan nosturin kanssa ei viel oo juurikaan merkitystä kumpi se pumppu on. Alle 1500 rpm moottorisa oon kuormannu molemmil raktoreil.

        Mikä nosturi ja vaunu sulla on?

        Moi

        Itse olen ajellut parin vuoden aikana 665 vallulla ja hakin kärry/kuormain yhdistelmällä n. 1500 kiintoa puutavaraa tienvarteen (etupäässä kuitua, rankaa ja jonkin verran tukkia) ja voi sanoa että on kelpo kone metsään. Mitään ongelmia ei ole ollut, ainoa huono puoli 665 Vallussa on että se on kovilla pakkasilla hieman kylmä ja maavara saisi olla korkeampi.
        Kärryyn sitten vielä hydraulinen aisankääntö ja veto niin pääset kyllä pahoistakin paikoista.

        Katsot vain että sulla on hyvät metsärenkaat alla ja kone on todella metsäohjaamolla niin homma toimii. Metsäohjaamo on 5cm leveämpi kuin vakio ja siinä on takana kaasupoljin joka on kyllä pakollinen kuormaus töissä, myös ratti kääntyy eteen metsäojaamolla varustetussa mallissa, ja kääntyvä ilmaistuin on kanssa pakollinen jos enemmän ajaa.

        Kaikki 665 Valmetit jotka ovat metsäohjaamolla ovat varustettu myös isommalla 55.l pumpulla.

        Voin kertoa lisää s-postilla jos haluat.
        [email protected]


      • JanneK69

        Sen kanssa on 55 l /min -pumppu.


    • Ertsi1

      Päädyttiin lopuksi 6400 Mezzoon. Tilava hytti ja turbiinikytkin... Kiitos kaikille vinkeistä! Se 665 meni jollekin nopeammalle....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      274
      2903
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1526
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1460
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      34
      1250
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1180
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      22
      1058
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1003
    Aihe