Heissan!
Milloin olette aloittaneet rautaa syömään vai onko tarvinnut?
Olen nyt 28 6 raskausviikolla ja nyt neuvolalääkärissä hemoglobiini oli laskenut 104. Ja kolme viikkoa sitten se oli vielä 126! Onko normaalia, että se voi noin äkkiä laskea? Minulla on ollut kamalaa väsymystä, samoin huimaamisen tunnetta.
Ostin sitten retafer 100 mg, jota otan yhdesti päivässä. Kuitenkin mulla on nyt tullut ummetusta ja uloste on muuttunut tummaksi, onko normaalia? Kuitenkin saan illalla taas ulostettua, mutta ärsyttää kun pitää naama punaisena ängätä. :) Se tabletti haisee pahalle ja tuntuu että uloste, vaatteet ja kädet haisee sille tabletille.
Onko muilla ollut tästä samasta merkistä sivuvaikutuksia? Ja nostaako missä ajassa hemppaa, kun alkaa tämä vetämättömyys rasittaa.
Retafer 100mg
7
8801
Vastaukset
- rv28
Aiemmissa raskauksissa hemppa laskenut heti alussa ja olen syönyt Matrifolinia. Sitä sai neuvolasta. Nyt ovat vaihtaneet jakamaan retaferia ja sitä sain nyt tästä kolmosesta rv24 kun hemppa oli laskenut yhtäkkiä 101:een.
En ole syönyt ihan joka päivä. Pidän siis välillä muutamia päiviä taukoa ihan tuon mahan toimivuuden takia. Tosin huomasin juuri yhtenä aamuna, että kun pitkästä aikaa joi aamukahvit niin vatsa toimi pian iloisesti. ;)
Vielä en tiedä millaisia tuloksia on saatu aikaan tolla raudan syönnillä, neuvola vasta 23.1. Maanantaina tosin on jo lääkärineuvola, siellä vois kysäistä jos joku ottaa hempan.
Ai niin ja noi oireet on hyvin tyypillisiä.- syön myös
tuota retaferia, olen ottanut joka toinen päivä 1-2 tablettia. Reilussa kahdessa viikossa hemppa nousi 113:sta 126:teen. Itselläni vetää ihan ripulille, aina kun on edellisenä päivänä ottanut tabletit niin seuraavan aamun saa juosta vessassa puolen tunnin välein.
- marlo
Ihan normaalia on raskauen aikana hemoglobiinin heittelyt. Esikoien odotusaikana söin retaferia alkuun, mutta vaihdoin sen obsidaniin. Nyt tässä toisessa raskaudessa aloin suosiolla syömään taas obsidania.
- avuksi
Itse söin keskiraskaudessa Retaferia ja maha oli aivan ummella. Aloin syömään muutaman kuivatun luumun aamuin ja illoin, niin johan helpotti oloa. Kannattaa kokeilla... luumuilla oikeesti on tehoa!
- :) ) )
olen käyttänyt yli kuukauden retaferiä joka päivä yhden tabletin ja mun hemoglobiini oli silti laskenut entisestään!! miksiköhän se ei imeydy muhun? ei kuulemma pitäis vaikuttaa jos vaikka joskus juo maitolasillisen juuri ennen sitä..
ei kyllä ole ollut mitään ripulia/ummetustakaan..- ...
ei juu ainakaan maidolla vaikutusta, vaikka niin sanovatkin. Itse juon joka kerta lääkkeen oton yhteydessä kaakaota, sillä sitä juon muutenkin, ja raudan maku niin hemmetin paha, ettei veden kanssa pysty syömään.
- myöskin
Oli tippunut viikossa hemoglobiini 131 -> 109. Ihmettelinkin, kun nukuttaa koko ajan. Joten aloin taas syömään retaferia.
Jotain raskausviikossa 30 oli myös hemoglobiinia alhaalla ja vetelin silloin retaferia. Heti auttoi. Vatsantoimintaan en muista lääkkeen vaikuttaneen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406653
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495729- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434480Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?523892- 623061
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522956Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242402- 422270
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197