Kerrostaloyksiön sähkölasku

talloskero

Tuolla alempana joku kyseli kaksioiden tyypillisiä sähkölaskuja/kk. Valitettavasti en osaa päätellä siitä mitään, joten kysyn erikseen: Kuinka paljon kerrostaloyksiössä (20-30 neliötä) noin yleensä on sähkölasku kuukaudessa?

7

2434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 kertaa

vuodessa ja sinun kohdallasi jokunen kymppi.

• paljonkin siitä

mitä siinä asunnossa on. Minä asuin yksiössä (36 neliötä). Asunnossa oli huoneistokohtainen ilmanvaihto (itse piti maksaa siitäkin sähkö), astianpesukone, sauna. Lisäksi minulla oli tietokone, joka oli auki noin 12 tuntia vrk:ssa. Astianpesukonetta en käyttänyt enkä käynyt saunassa. Sähkölasku (arvio siis) oli noin 90 euroa 3 kk:ssa. Se ilmastointi vie huomattavan paljon sähköä. Sanottiin, että pelkästään se arvioidaan 1200 kWh vuodessa, siis siinä yksiössä. Ja kesähelteillä taatusti kului enemmän sähköä, kun piti pitää täysillä.

• riipu siitä,

asutko yksiössä tai kaksiossa, vaan siitä, kuinka paljon kulutat sähköä. Onko sinulla yksiössäsi sauna, jääkaappi, pakastin, mikro, tietokone, astianpesukone, pyykinpesukone, kuivausrumpu, kuivauskaappi jne. Siis mitä vähemmän sinulla on vempaimia ja lamppuja sitä vähemmän sähköä kuluu ja sen pienempi on sähkölaskusi.

• keskimäärin

Yleensä sähkölasku tuon kokoisessa asunnossa jää alle parinsadan euron.

• ...

Jos sinun ei tarvitse maksaa muuta kuin käyttösähkö niin todennäkösesti sähkölaskusi tulevat olemaan 12-20e luokkaa kuukaudessa. Kuitenkin sinulla on esimerkiksi tietokone 24/7 päällä, televisio 12/7 ym. päällä niin sähköä saattaa kulua enemmän, lisäksi lattialämmitys, sauna ym. vievät paljon sähköä.

• kallis sähkö

Asuntoni on 51neliöinen kaksio ja ainoat säköä kuluttavat laitteet ovat jääkaappi,uuni, neljä energian säästölamppua ja tietokone on noin kuusi tuntia päivässä päällä. Ongelmani on se että Tampereen sähkölaitos lähetti minulle 300 euron tasauslaskun vaikka olen vuoden aikana maksanut arviolaskuja 160 eurolla. ja miksi joudun maksaan sähköenergiasta sekä sähkön siirrosta? olen tyotön työnhakija joten minun 412e/kk tuloilla on huono lähteä maksamaan tätä laskua. mitä voisin tehdä? voisiko jossain olla tullut virhe tai voisiko mittarini olla rikki?

• jkjkjkj

Jos olet maksanut vuoden aikana yhteensä vain 160 euroa niin se on aika vähän ottaen huomioon että oleskelet kotona paljon. Perustoimeentulolla eleilevä tekee kokemukseni mukaan paljon kotiruokaa ja hella päällä päivittäin useammankin kerran toisin kuin töissä käyvillä. Myös muu sähkönkulutus runsaampaa kuin työssä käyvällä. Ainakin minulla oli silloin TV ja radio päivisin päällä. Keitin muutaman kerran päivässä kahvia sekä tein ruuat joiden kypsentämiseen meni 40-120 min kerralla. Talvisin valotkin enemmän päällä kuin töissä ollessani. Puhumattakaan nettikäyttöstä. Jos eläät perustoimeen tulolla niin sähkölasku sossulle....Ainakin minun maksoivat silloin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      151
      6543
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      3908
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      45
      3066
    4. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      132
      3034
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      2806
    6. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2176
    7. Hajoaako persut kuten 2017?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen
      Maailman menoa
      271
      1968
    8. Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle

IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt
      Kankaanpää
      51
      1908
    9. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      36
      1803
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      1746
    Aihe