MIO C220 nopeuskamerat

sormi suussa

Voisko joku auttaa, miten saan Suomen tieliikennekamerat MIO C220:een jossa NORDIC karttapohja
MIO:n sivuilta latasin kyllä uusimman speedcam version tietokoneelle, mutta jos ne siinä on mista en ole varma, niin saanko ilman SD korttia niitä itse navigaattoriin. Tietsikka ei löydä Mioa samaan malliin kuin esim muistitikkua niin tiedostoja siirtämällä ei onnistu. Ohjeissa ei puhuta mitään asiasta. Käsinhän niitä kameroita voi sinne laitella kun ajelee tuolla, mutta ei siinä oikein ole järkeä.

11

3157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Snaut
    • joujou

      ei tarvi olla sd-kortti sisällä.Kun latasit ohjelman koneelle ni avaa se ja mene setting sivulle ja täytä ne kohdat siitä. Sitten syncronize sivu auki ja paina refresh.jonkin ajan kuluttua siihe tulee ruutu ja paina ok.. pitäis onnistua. Noi voi vaan kestää yllättävän kauan

      • sormi suussa

        Kiitos vinkistä joujou, mutta ei taida onnistua syncronize sivun sain auki, mutta device not connected, vaikka laite kiinni refresh ei auta miten päin yrittää. en kyllä tiedä voiko tuo onnistakaan kun tässä ei ole ollenkaan kameroita valmiina. Ei ole siis vanhojen kameroiden päivitystä, tuli meinaan laajakaistan kylkiäisenä laite. Nim. snautin tapa on kyllä liian monimutkainen, eiköhän sitä pärjää ilmankin käsin naputtelee kun tuolla ajelee,


      • sormi suussa kirjoitti:

        Kiitos vinkistä joujou, mutta ei taida onnistua syncronize sivun sain auki, mutta device not connected, vaikka laite kiinni refresh ei auta miten päin yrittää. en kyllä tiedä voiko tuo onnistakaan kun tässä ei ole ollenkaan kameroita valmiina. Ei ole siis vanhojen kameroiden päivitystä, tuli meinaan laajakaistan kylkiäisenä laite. Nim. snautin tapa on kyllä liian monimutkainen, eiköhän sitä pärjää ilmankin käsin naputtelee kun tuolla ajelee,

        Laita MIO vaan kiinni USB-portiin. Tappelin itse tumpelona kytkennän kanssa ja onnistuin lopulta WIN XP:n ohajuspaneeli ja lisää laite toiminnon avulla, sitten kinni MIO Tehcnology Speedcam Toolin ja sen ohjeiden mukaan.
        Ilmeisesti ollut rekiströiytynyt MIO kotisivuille ja CLUBiin ja saat sieltä oikeat tiedot.

        Ostin MIO:n Gigantista vuodenvaihteessa edullisesti kampanjahintaan 129euroon ja siihen olen tyytyväinen. Moitin kuitenkin kovasti Gigantin tukea, mainoksen mukainen liikennekameralisenssi ei ollut asennettuna navigaattoriin, van sen joutui hankkimaan MIO:n kotisivulta. Vuodenvaihteessa MIO:lla oli vielä omien tukisivujen kanssa ja Gigantista ei löytynyt mitään tietotaitoja tai tukea, edes soittopyyntöihin ei vastattu. Nyt asia on kuitenkin suhtkoht kunnossa.

        MUTTA MUTTA!!!!!!!!!!!

        Ajoin tällä viikolla mm.E12 ja E8 joten sain testattua liikennekameratoiminnon. Hämmestykseni niin MIO:n mukaan lähes samassa paikassa saattoi olla 3 eri kameraa, käytännössä kuitenkin vain yksi. Nyt oltiin kaksi autossa joten toinen sai poistaa ja päivittää kameratiedot. Yksin ajaessa räplääminen ei ole suositeltavaa.


      • joujou
        sormi suussa kirjoitti:

        Kiitos vinkistä joujou, mutta ei taida onnistua syncronize sivun sain auki, mutta device not connected, vaikka laite kiinni refresh ei auta miten päin yrittää. en kyllä tiedä voiko tuo onnistakaan kun tässä ei ole ollenkaan kameroita valmiina. Ei ole siis vanhojen kameroiden päivitystä, tuli meinaan laajakaistan kylkiäisenä laite. Nim. snautin tapa on kyllä liian monimutkainen, eiköhän sitä pärjää ilmankin käsin naputtelee kun tuolla ajelee,

        tuli vielä mieleen et vaihdappa usb johto toiseen.. mul alkuperäinen ei toiminu mutta oli toinen johto jota kokeilin ja avot..


      • sormi suussa
        joujou kirjoitti:

        tuli vielä mieleen et vaihdappa usb johto toiseen.. mul alkuperäinen ei toiminu mutta oli toinen johto jota kokeilin ja avot..

        Eli tietokone ei löydä koko navigaattoria kun sen usbilla kiinni laittaa, ns. lataus valo oranssi kyllä navigaattorissa vilkuttaa kun usb on liitetty. Speedcam uusin versio on mion sivuilta otettu koneelle. Mion mukana tullutta cd:tä en ole uskaltanut esim. palauta kartta toimintoa kokeilla ettei mene vehje aivan sekaisin, sillähän näkisi onko usb johdossa vika ja win lisää laite avulla en onnistunut, tosin en mikään expertti ole näissä asioissa mutta en aivan tumpelokaan. Kiitoksia kumminkin vinkeistä ,täytynee vielä jollain toisella koneella / johdolla kokeilla onnistuuko.Eihän tämä nyt maailmaa kaada, mutta olishan ne kamerat valmiina kiva olla. Oli muuten siskolikalla mio lainassa hesan keskustassa ja ei kuulemma löytänyt sateliittia kampin ostoskeskuksen liepeillä, johtunee varmaan korkeista rakennuksista tai mistä lie, täällä JKL:n seudulla pelittänyt kyllä hienosti.


      • puoli tumpelo
        sormi suussa kirjoitti:

        Eli tietokone ei löydä koko navigaattoria kun sen usbilla kiinni laittaa, ns. lataus valo oranssi kyllä navigaattorissa vilkuttaa kun usb on liitetty. Speedcam uusin versio on mion sivuilta otettu koneelle. Mion mukana tullutta cd:tä en ole uskaltanut esim. palauta kartta toimintoa kokeilla ettei mene vehje aivan sekaisin, sillähän näkisi onko usb johdossa vika ja win lisää laite avulla en onnistunut, tosin en mikään expertti ole näissä asioissa mutta en aivan tumpelokaan. Kiitoksia kumminkin vinkeistä ,täytynee vielä jollain toisella koneella / johdolla kokeilla onnistuuko.Eihän tämä nyt maailmaa kaada, mutta olishan ne kamerat valmiina kiva olla. Oli muuten siskolikalla mio lainassa hesan keskustassa ja ei kuulemma löytänyt sateliittia kampin ostoskeskuksen liepeillä, johtunee varmaan korkeista rakennuksista tai mistä lie, täällä JKL:n seudulla pelittänyt kyllä hienosti.

        , yritä vielä.
        - Kytke MIO USB porttiin ja sähköt päälle MIO:lle
        - WIN (XP) / Ohjauspaneeili
        - Lisää laite, älä laita MIO CD koneseen van ota
        suoraan Windovsin tarjoaama
        - SEURAAVA
        Windows hakee laitteet
        - Ruksaa laite on kytketty
        - SEURAAVA
        - Windows tarjoaa asennetut laitteet, valitse MIO
        joka luultavasti on alimpana
        - SEURAAVA
        - pitäisi näkyä ilmoitus että Laite toimii oikein
        - VALMIS
        Oletan että MIO:n uusin Speedcam versio on asenettu koneelle
        - Mio Technology / SpeedCAM /
        MioTechnology SpeedCAM tool

        MIO:ssa näkyy hetkenaikaa linkkikuva

        Mikrossa avautuu MIO:n näkymä jossa näkyy On Device tilanne ja On PC/Server tilanne.
        Paina Synchronize with server tai Refresh niin jotain pitäisi tapahtua.
        Mulla ainakin päivittyi lukematMIO:lle.

        Tsemppiä vaan

        Kerro joskus miten kävi


      • sormi suussa
        puoli tumpelo kirjoitti:

        , yritä vielä.
        - Kytke MIO USB porttiin ja sähköt päälle MIO:lle
        - WIN (XP) / Ohjauspaneeili
        - Lisää laite, älä laita MIO CD koneseen van ota
        suoraan Windovsin tarjoaama
        - SEURAAVA
        Windows hakee laitteet
        - Ruksaa laite on kytketty
        - SEURAAVA
        - Windows tarjoaa asennetut laitteet, valitse MIO
        joka luultavasti on alimpana
        - SEURAAVA
        - pitäisi näkyä ilmoitus että Laite toimii oikein
        - VALMIS
        Oletan että MIO:n uusin Speedcam versio on asenettu koneelle
        - Mio Technology / SpeedCAM /
        MioTechnology SpeedCAM tool

        MIO:ssa näkyy hetkenaikaa linkkikuva

        Mikrossa avautuu MIO:n näkymä jossa näkyy On Device tilanne ja On PC/Server tilanne.
        Paina Synchronize with server tai Refresh niin jotain pitäisi tapahtua.
        Mulla ainakin päivittyi lukematMIO:lle.

        Tsemppiä vaan

        Kerro joskus miten kävi

        Kokeilin tuon mainitsemasi jutun mutta vielä kiikastaa. Vaihdoin toiseen usbiin niin löytää mion vähän edistystä näköjään, mutta jos win xp ohjauspaneeli kautta laitteen asennus seuraava jne.(siis ilman cdtä mikä mion mukana), niin herjaa että tiedostoja tarvitaan Levyn (tuntematon tiedosto)wceusbsh.sys tarvitaan kopioi tiedostot kohteesta ja pitäisi valita mistä tollanen em. tiedosto otetaan. mutta ei tietoa missä se on että laite eli mio asentuisi oikein. Mio oli päällä kun kokeilin. mulla on uusin speedcam versio koneella ja olen aikaisemmin päässyt tilaan jossa device not connected tuli kun ei yhteyttä


      • sormi suussa kirjoitti:

        Kokeilin tuon mainitsemasi jutun mutta vielä kiikastaa. Vaihdoin toiseen usbiin niin löytää mion vähän edistystä näköjään, mutta jos win xp ohjauspaneeli kautta laitteen asennus seuraava jne.(siis ilman cdtä mikä mion mukana), niin herjaa että tiedostoja tarvitaan Levyn (tuntematon tiedosto)wceusbsh.sys tarvitaan kopioi tiedostot kohteesta ja pitäisi valita mistä tollanen em. tiedosto otetaan. mutta ei tietoa missä se on että laite eli mio asentuisi oikein. Mio oli päällä kun kokeilin. mulla on uusin speedcam versio koneella ja olen aikaisemmin päässyt tilaan jossa device not connected tuli kun ei yhteyttä

        Tiedosto wceusbsh.sys löytyy minulla c:\windows\system32\drivers\ ja c:\windows\system32\dlcache\ hakemistoista
        samoin se löytyy myös MIO:n cd install\...jotakin..\
        Minulla se on ilmeisesti tullut XP Servicepack 2:n kanssa.


      • sormi suussa
        enska_2 kirjoitti:

        Tiedosto wceusbsh.sys löytyy minulla c:\windows\system32\drivers\ ja c:\windows\system32\dlcache\ hakemistoista
        samoin se löytyy myös MIO:n cd install\...jotakin..\
        Minulla se on ilmeisesti tullut XP Servicepack 2:n kanssa.

        Taisi vihdoin onnistua kameroiden lataus eli piti olla se mion mukana tullut cd koneessa mistä löytyi ENSKA 2 ohjeitten mukaan se puuttuva tiedosto ja sitten mion sivuilta se uusin päivitys ja refresh niin ainakin Mioon jotain meni sisälle. Eri asia sitten miten ne pitää paikkansa. Täytyy kokeilla sitten kun kameroiden ohi ajelee mitä mio sisuksiinsa otti Ei nämä näköjään ole valkoisen miehen hommia tai sitten pitää alkaa opiskella tota bittiavaruutta vähän enemmän.
        Kiitoksia apua antaneille :-)


      • jaapa
        enska_2 kirjoitti:

        Laita MIO vaan kiinni USB-portiin. Tappelin itse tumpelona kytkennän kanssa ja onnistuin lopulta WIN XP:n ohajuspaneeli ja lisää laite toiminnon avulla, sitten kinni MIO Tehcnology Speedcam Toolin ja sen ohjeiden mukaan.
        Ilmeisesti ollut rekiströiytynyt MIO kotisivuille ja CLUBiin ja saat sieltä oikeat tiedot.

        Ostin MIO:n Gigantista vuodenvaihteessa edullisesti kampanjahintaan 129euroon ja siihen olen tyytyväinen. Moitin kuitenkin kovasti Gigantin tukea, mainoksen mukainen liikennekameralisenssi ei ollut asennettuna navigaattoriin, van sen joutui hankkimaan MIO:n kotisivulta. Vuodenvaihteessa MIO:lla oli vielä omien tukisivujen kanssa ja Gigantista ei löytynyt mitään tietotaitoja tai tukea, edes soittopyyntöihin ei vastattu. Nyt asia on kuitenkin suhtkoht kunnossa.

        MUTTA MUTTA!!!!!!!!!!!

        Ajoin tällä viikolla mm.E12 ja E8 joten sain testattua liikennekameratoiminnon. Hämmestykseni niin MIO:n mukaan lähes samassa paikassa saattoi olla 3 eri kameraa, käytännössä kuitenkin vain yksi. Nyt oltiin kaksi autossa joten toinen sai poistaa ja päivittää kameratiedot. Yksin ajaessa räplääminen ei ole suositeltavaa.

        lisenssi tarkoittaa lisenssiä, ei välttämättä tarkoita että ohjelma on valmiiksi asennettuna. et voi autoakaan lähteä korjaamaan jos et osaa, kaikki vaatii yleisnäppäryyttä ja omien aivojen käyttöä :) mieluummin enemmän kameran paikkoja kun liian vähän, vai mitä mieltä? l2p 8]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sinulle kaunis ihana yh...

      Kerro jotain lisää elämäntilanteestasi ja itsestäsi. 😊
      Ikävä
      79
      2625
    2. Kivitippu: Avajaiset suunnitteilla jo syksyn aikana

      Kivitipulle uudet omistajat https://ilkkapohjalainen.fi/talous/kivitipulle-uudet-omistajat-avajaiset-suunnitteilla-jo-s
      Lappajärvi
      59
      2605
    3. Autolla markettiin

      Kiire ollut ku ovista läpi tyhjään kauppaan. Liekö sairauskohtaus.
      Kajaani
      85
      2148
    4. Mä oon niin patti tilanteessa

      Vaikeassa sellaisessa!!
      Ikävä
      51
      1965
    5. Martina osti talon Lapista

      – Unelmat on tehty toteutettavaksi. Usein ne ei tule helpolla, mutta kun olet valmis tekemään töitä ja jatkamaan niin ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      323
      1756
    6. Moto team Tauriainen Oy

      Metsä Groupilta KENKÄÄ!Siinä Stora ensolle mallia.
      Kajaani
      30
      1745
    7. MONIKO kansansta OIKEASTI on ns. "Naton puolella" ?

      Kertokaa tässä ketjussa omia havaintojanne lähipiiristänne ja omia mietteitänne. Sana on vapaa mutta kohtuus kommenttei
      Maailman menoa
      437
      1578
    8. Anna sellainen tunniste josta voin tietää että kaipaat minua

      ja otan yhtettä sinuun ja kyselen kuulumisia.
      Ikävä
      155
      1552
    9. Idän oppilaiden hyväntahtoinen hourailu

      On vakava ja surullinen tosiasia, että sielujen ja Jumalan totuuden vihollinen johtaa tuhansia ihmisiä kyseenalaistamaan
      Idän uskonnot
      336
      1043
    10. Sehän on vain kymppi kuussa

      Ministeri Mykkäsen mukaan sähköautojen ajoneuvovero nousee vain alle10 eur/kk. Samaanaikaan muut ministeröt ovat veronma
      Maailman menoa
      90
      978
    Aihe