Oinas + Rapu

u never know

Onko kellään kokemuksia oinas rapusuhteesta? Täällä näyttää olevan paljon muita yhtäläisyyksiä mutta ei tällaista. Kiitän etukäteen niitä jotka vastailevat :)

21

6595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

      mulla o kokemusta tästä jutusta... itellä 10 vuoden suhde takana

    • rapu -75

      muutaman vuoden suhde takana ja toivottavasti myös jatkuu. Vääntöä ja huutoakin on mahtunut suhteeseen, mutta ensimmäinen mies kuka on saanut minut pysähtymään aloilleen on oma oikku mieheni.

    • rapu-nainen

      noin 4 vuotta, kokoajan suhde kauheeta vuoristorataa ja just olen taas lähdössä. Rapuna olen aivan liian herkkä oinaani loukkaaville sanoille ja käytökselle. Mies arvostelee kaikkea mitä teen tai jos olen iloinen jostakin hän todella nollaa oloni kiukuttelulla. Olen hänelle kuin ilmaa, mitään ei voida tehdä yhdessä vain sohvalla makaaminen on jotain...

      Välillä taas suhteemme on tasapainoista täynnä rakkautta ja hellyyttä.

      Oinasmies on kyllä luotettava ja turvallinen.

      Tulevaisuutta ei suunnitella yhtään tai oinas puhuu, mitä voitaisiin tehdä mutta mikään ei toteudu. Rapuna kaipaisin yhdessä tekemistä, kodin kunnostusta, lomien ja matkojen suunnittelua.

      En tiedä mitä meitä pitää yhdessä, kun ollaan niin erilaisia.

      • kirjoituksesi

        meillä suhde on juuri tuollainen. Olen alkanut katselemaan omaa asuntoa.


    • Oikari tuli

      Itse oinasnainen 12v. vanhempi rapumies. Mies yritti määrätä kaikesta mitä teen alkaen lehtien lukemisesta, tv-ohjelmien katsomisesta, töistäni...loppupelissä tuntui kuin happi olisi loppunut.Sen lisäksi, että oli minulle mies, hän myös yritti olla minulle äiti ja isä. En kestänyt moista vapautta rakastavana luonteena. Olimme 4v.yhdessä. Vesi sammuttaa tulen...

    • oinas ja nainen

      ja seurustellut kohta vuoden rapumiehen kanssa.
      Alkuhuuman jälkeen tämä tuntuukin aika vaikealta ja ensimmäinen "kriisi" meneillään. Jos emme saa asioita puhuttua selväksi tämä loppuu ennen pitkää.
      Suorana ja impusiivisenakin ihmisenä on vaikea ymmärtää toisen empimistä ja jahkailua.

    • mieheni rapu

      ollaan oltu yhdessä 10v ja hyvin menee... Mieheni sai minun oinaan suuremman roihun sammumaan ja rauhoittumaan, en valita. Vapauden kaipuu ja muukin roihuaminen loppui. Välissä rauhattomuuteni ja tulisuuteni uhkaa nousta kun asiat menee jahkailuksi ja miettimiseksi, mut jaksan kyllä...

    • aries234

      Siskoni on siis rapu ja minä oinas = hyvin tulinen suhde. Riitoja voi kehittyä parista väärästä sanastakin. Mutta kuitenkin todella lämpimät ja hyvät välit! Ei valittamista.

    • oikkuakka

      ei onnistunut, vaikka yritimme, intohimoo oli, ja haluakin, mutta se perimmäinen puuttui, lopultakin.

    • vxy

      Olen Rapu ja Ex-mieheni Oinas horoskoopiltani.
      Yhtä jatkuvaa riitaa 8v yhteisolomme aikana. Ja päädyin eroon.

      • *rapuNA

        Jos en ollut samaa mieltä tän määräilevän ja aina oikeassaolevan oinasmiehen kanssa, kierrän kaikki oinaat kaukaa!!!!!!


    • Oinas naikkis

      On, on, onhan täällä. :)

    • oikkari olematon läskiset p...

      Olen oinasmies ja en kyllä ymmärrä rapuja. Ne eivät ole ollenkaan suoria kuten minä itse. Ovat aina kiertämässä ja kaartamssa. Ei sellaista jaksa.
      Ja kaikki eletään niin voi ja OH! niin raskaiden tunteiden kautta! Sitäkään ei jaksa, siihen hukkuu ja ahdistuu, moiseen tunnevammaisuuteen yltäkylläisyyteen tunnehekumaan. Tulee mieleen joku saippuasarja. Sitten ovat ajattelunsa laadultaan niin erikoisia, että koskaan ei meinaa oikein tietää mitä he tarkoittavat loppuviimein.

      Turhista asioista stressaavat ja huolehtivat ja ovat niin häilyväisiä, ettei se luottamuskaan oikein pääse syntymään. Mieletkin muuttuvat vähän turhan usein.

      Hyvää heillä on huumorintaju, siitä pidän. Mutta muuten tökkii kyllä pahasti nämä suhteet, ja ravut tuntuvat loukkaantuvan oinaan lapsenomaisesta suoruudesta. Ja ovat pitkävihaisia, oinas taas haluaisi jo nopeammin unohtaa turhat torat.

    • Ylä- ja alamäkiä

      ...on ollut koko suhteen ajan. Ollaan seurusteltu 1,5 vuotta. Oinasmies ei ota kai suhdetta kovinkaan tosissaan. On poikamainen veitikka, joka haluaa tehdä kumppanin mustasukkaiseksi joka käänteessä. Ei vastaile viesteihin muuten kuin tulee itselle tarve. Ystävät toki ovat erittäinkin tärkeitä. Odottaa vastapuolelta täydellistä kärsivällisyyttä. sitähän mulla ei ole, joten siitä nämä lukemattomat riidat. En ole tyypillinen rapu, muutoin kuin uskollisuuden suhteen. Odotan toiselta uskollisuutta. Meillä on aina hauskaa yhdessä (kunnes tulee mustasukkaisuus kohtaus). Yritän antaa sitä tilaa toiselle ja YRITÄN olla sitomatta. Rakastan häntä tosi paljon ja hänkin sanoo rakastavansa minua. Oikeastaan en vaihtaisi päivääkään pois, vaikka vaikeaakin on ollut. Pieni näpäytys takaisin tekee suhteelle hyvää. Ja täytyy osata itsekin flirttailla ja näyttää rakkaalle että osaan se minäkin, oinaat nimittäin ovat hurjan mustasukkaisia, mutta eivät mielellään paljasta sitä.

    • annkris1

      Joo,on kokemusta kahdesta miehestä lasten isä 9/7 synt.ja pitkäaikainen suhde 17w.synt.25/6.En osaa sanoa,muutakuin töitä vaatii puolin ja toisin.Jokinhan niissä viehättää,mut minun suhteeni ovat päätyneet kummatkin eroon.Toivon sydämmestäni,että teitä onnistaa tehkää töitä alunalkaen ja älkää luovuttako! =) =)

      • Työlästä

        Kokemusta on nyt lähes seitsemän vuoden ajalta. Alkuhuuma (= eka 5 kk) oli aivan mieletöntä, mutta sitten alkoi luonteenpiirteet paljastua puolin ja toisin. Rapumies on niin äärimmäisen herkkä, pieninkin kritiikki omaan itseen otetaan sydänjuuria myöten loukkaantuneena vastaan. Ja siitä sitten saadaan sitä draamaa ihan uskomattomasti aikaseksi. Kaiken lisäksi yritetään mahdollisimman paljon loukata sitä, joka sitä rapua loukkasi. Eikä ollenkaan huomata, kuinka pahalta toisesta tuntui. Varsinainen draamaqueen tuo rapumerkki! Toisaalta toki hellä, kotia rakentava ja kotona viihtyvä. Mutta myös vahvatahtoinen eikä kovinkaan joustava vaan tahtoo määräillä. Oinasnainen taas on itsenäinen eikä siedä määräilyä, suorapuheinen ja vähän kuin "norsu posliinikaupassa" niin että siinä ollaan monesti riitatilanteessa kun oinas sanoo suoraan mitä ajattelee ja rapu siitä loukkaantuu ja heittäytyy oikein ilkeäksi. Ei ole helppo suhde tällä tähtimerkkiyhdistelmällä. Lisäksi on muistettava, että rapumiehen tärkein nainen on oma äiti. Siitä ei kannata lähteä edes kisaamaan, parasta kun vain itse välttää anopin tapaamista mahd.paljon. Pysyy välit parempina, eikä anoppi pääse niin paljon vaikuttamaan omaan elämääni:)


      • Ex-oinasrouva
        Työlästä kirjoitti:

        Kokemusta on nyt lähes seitsemän vuoden ajalta. Alkuhuuma (= eka 5 kk) oli aivan mieletöntä, mutta sitten alkoi luonteenpiirteet paljastua puolin ja toisin. Rapumies on niin äärimmäisen herkkä, pieninkin kritiikki omaan itseen otetaan sydänjuuria myöten loukkaantuneena vastaan. Ja siitä sitten saadaan sitä draamaa ihan uskomattomasti aikaseksi. Kaiken lisäksi yritetään mahdollisimman paljon loukata sitä, joka sitä rapua loukkasi. Eikä ollenkaan huomata, kuinka pahalta toisesta tuntui. Varsinainen draamaqueen tuo rapumerkki! Toisaalta toki hellä, kotia rakentava ja kotona viihtyvä. Mutta myös vahvatahtoinen eikä kovinkaan joustava vaan tahtoo määräillä. Oinasnainen taas on itsenäinen eikä siedä määräilyä, suorapuheinen ja vähän kuin "norsu posliinikaupassa" niin että siinä ollaan monesti riitatilanteessa kun oinas sanoo suoraan mitä ajattelee ja rapu siitä loukkaantuu ja heittäytyy oikein ilkeäksi. Ei ole helppo suhde tällä tähtimerkkiyhdistelmällä. Lisäksi on muistettava, että rapumiehen tärkein nainen on oma äiti. Siitä ei kannata lähteä edes kisaamaan, parasta kun vain itse välttää anopin tapaamista mahd.paljon. Pysyy välit parempina, eikä anoppi pääse niin paljon vaikuttamaan omaan elämääni:)

        Uuvuin tismalleen tuohon samaan... kun kodin rakastaminen ja kotona viihtyminen meni niin pitkälle, ettei hän lopulta edes töihin halunnut mennä. Minä sain kyllä töissä käydä - mutta en missään muualla. Omistaminen, ilkeily jne meni sitten niin pitkälle sairaalloiseen mustasukkaisuuteen saakka, että otin lopulta eron. Nyt nautin olostani, istun olohuoneessa ja ihmettelen kun kukaan ei huuda, saan mennä ja tulla niin kuin haluan.


    • tiistaina

      moikka..ollaan oltu yhteyksissä 1kk oinasmiehen kans minä rapunainen.suhteessa on kipinää ja mukavaaa.mutta oinas kova liikkumaan ympäri sinne sun tänne.jättää kait akan yksin ja taas tulee takaski.soittaa kylläki joka ilta.ja se tykkää ku mä höpötän sille kaikkee hupsua..et katotaan miten käy..kumpiki ollaan jääräpäisii..mut hauskaa on ja ei paljon kyl nähäkkää..mut parempi kuin ei mitään tässä vaiheessa.katotaan et kauan kestää..=)tsemppiä muillekki!!

    • oinaspätkä

      Ravut ovat ehkä tunteellisia muttei se ainakaan minua oinasta haittaa,suoruuteni tietenkin on joskus loukannut ja erimielisyyksiäkin on ollut.
      Rakastan rapu naistani suunnattomasti ja vaikka hän epäileekin sitoutumistani haluan uskoa että suhteemme on rautaa.
      Hellikää tekin omia rapujanne ja voitte saada mite ihanimman suojan tämän saksien varjosta!

    • ..oho..

      Minulla on ollut yli 20v oinas mies (itse rapu)-EI SOVI YHTEEN! Kaikki opuksetkin sanovat näin joissa näitä astrologiakuvioita yritetään sovittaa yhteen. Sanonta eräästä oppaasta kuuluu: "Jos haluat kärsiä koko loppuelämäsi ja taistella kynnet verillä oinaan kanssa niin se on sinun valintaasi!" Niin paljon on ollut näiden vuosien aikana ongelmia ja nyt ero.

    • Anonyymi

      Oinas nainen oon ja Rapu miesten kanssa tulen oikeen hyvin toimeen kunhan ei tarvitse parisuhteessa olla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe