Kalojen kanssa ei kannata seurustella?

totta vai tarua

...onkohan niin, että Kalat -tähtimerkin alla syntyneet (ja varsinkin 20.- 29.2. aikana) ovat loppupelissä niin vaikeita luonteita, ettei seurustelu ole yksinkertaisesti kannattavaa heidän kanssaan? Kalat on hyvää seuraa, mutta ainoastaan kaverina?

Minulla on naispuolinen Kalat -ystävä ja tunnen muutaman kalamiehen ja yllättäen piirteet ovat heissä kaikissa samoja - tutustumisvaiheessa ollaan taivaissa ja sitten kun arki kolahtaa päälle, kala keskittyy vikojen etsimiseen puolisostaan. Puoliso ei välttämättä tiedä vikojen etsimisestä laisinkaan eli kalat -yrittää perustella itselleen syitä, miksi esimerkiksi toisen pettäminen on hyväksyttävää.

Kalat -ystäväni on yksi tärkeimmistä ystävistäni minulle, mutta en missään nimessä haluaisi samanlaista luonnetta omaksi puolisokseni. Hui, kuinka petollisia ovatkin puolisoilleen =/

53

12575

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kalana (20.- 29.2.)

      vastaan, en ole pettänyt enkä usko sitä koskaan tekevänikään. Vaikea luonne.. joo.
      Nouseva merkki vaikuttaa paljon, jos se sattuu olemaan joku hieman vakaampi kuin kalat niin en usko tuon (petollisuuden) pitävän paikkaansa ollenkaan :O

      • lisäisin

        vakaalla merkillä tarkotin kaurista, härkää, rapua näin esimerkiksi. Ja toisinpäin jos nouseva merkki on jotn aivan muuta niin en ihmettele vaikka tälläinen kalat olisikin entistä huikentelevaisempi :D

        Pettämisestä.. minä ainakin ajattelen aina etten halua tehdä mitään mitä en toivoisi itsellenikään tehtävän!


      • en koskaan
        lisäisin kirjoitti:

        vakaalla merkillä tarkotin kaurista, härkää, rapua näin esimerkiksi. Ja toisinpäin jos nouseva merkki on jotn aivan muuta niin en ihmettele vaikka tälläinen kalat olisikin entistä huikentelevaisempi :D

        Pettämisestä.. minä ainakin ajattelen aina etten halua tehdä mitään mitä en toivoisi itsellenikään tehtävän!

        tekisi toiselle sitä mitä en itsekkään halua kokea..


    • Nimetön

      Kalana voin sanoa, että olet ehkä oikeilla jäljillä kalojen vaikean luonteen suhteen, mutta petollinen EN ainakaan ole minä!! Hän joka elää ymmärtävässä suhteessa kalat merkkisen ihmisen kanssa saa suhteelta paljon. Valitettavasti luulen, että jos kalalla on tarvetta etsiä virheitä kenestäkään on hän ympäröinyt itsensä vääränlaisilla luonteilla.. Oma mielipiteeni.. Olenkin syntynyt maaliskuussa:)

    • kalaherrana

      tuota allekirjoittaa. Olen ollut uskollinen,kiltti ja hellä puolisolleni jo yli 20 vuotta.

      • sillä ,että olen

        nousevalta merkiltäni skorpioni,jotka ovat niin hyvätapaisia.


      • en allekirjoota

        väitettä.Rakastan puolisoani tulisesti joka ikinen päivä,eikä pettäminen tulisi mieleenikään..


    • tarvitsee

      herkkänä ja mielikuvituksellisena luonteena paljon omaa tilaa, kun sen toinen ymmärtää niin silloin suhde voi hyvin, eikä tarvi valittaa. Näin ainakin mulla, on pakko saada omaa tilaa ettei tule tavallaan toisen ihmisen "imemäksi" kun sitä on muutenkin kaikelle ylimääräiselle hälinälle altis.

      • spinaltina

        olen niin samaa mieltä. olen sanonut puolisolleni ja yms. muille tarvitsevani omaa tilaa niinkuin vastaavasti he tarvitsevat omia tekemisiään/alueitaan.
        ailahteleva? en kuin tunteellinen.
        pettäjä? metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
        vikojenetsijä? kaikissahan on - ja merkkejä...


      • tämän

        täysin


    • mä vaan

      Olet oikeassa, ainakin minä olen aika vaikea luonteeltani. Mutta jos rakastun, niin en todellakaan petä rakastamaani ihmistä (en ole koskaan pettänyt).
      Tarvitsen omaa tilaa, selän takana kyttääjät ovat myrkkyä. Liika mustasukkaisuus syö myös minun rakkauttani.
      Tarvitsen tietynlaista vapautta (tyttöjenillat ym) mutta saman tilan annan myös kumppanilleni. Tasa-arvoisuus/vertaisuus pitäisi olla nykypäivää!
      Mutta meitä on moneen junaan, moni jää asemalle, eiväkä kaikki pääse edes asemalle!

      Hyvää alkanutta vuotta 2008 kaikille tasapuolisesti!!!

    • rapuN...

      ei kannata seurustella, mutta onhan se tietysti hyvin yksilöllistä...salasuhteeseen ei ikinä enää kala -miehen kanssa..

      • mitään pahaa ole...

        ... kunhan molemmat vain tietävät missä mennään eikä toisen puoliso saa tietää. Olen itse kalamiehen salarakas ja piristämme toistemme arkea. Vaikka en tällä hetkellä seurustele, saan salarakkaaltani juuri sen mitä tarvitsen eli sopivasti hellyyttä, ihailevia katseita jne. Mutta lopetan salasuhteen, jos löydän unelmieni miehen ja vakiinnun seurustelemaan. Ja se ei ole kalamies ;)


    • aina uskollinen..

      ...hmmhmm...ehkä et ole ihan hakoteillä..mutta jos ihminen käyttäytyy noin,itsellään sillä silloin on se pahin olo. Olen itse kalanainen. En ole ollut ikinä uskoton,mutta nuorempana olin ehkä hankala ja hallitsematon. Se kyllä rauhoittuu iän myötä kun elämä opettaa ja kalat oppii tulkitsemaan/tuntemaan itseään. Ainaki omalla kohdallani oli näin. Se uskottomuus on varmaan ihan itsekkyyttä,nopeaa kyllästymistä,hallinnan menettämistä tms. mutta se muu "hankaluus" kalojen luonteessa on herkkyyttä,pelkoa,kykenemättömyyttä kohdata pettymyksiä,äkkipikaisuutta. Ja totta kai yksilöissä on eroja. Itse elän nykyään villien nuoruus vuosien jälkeen onnellisessa parisuhteessa ja minulle on ihan sama kummasta päästä mieheni hammastahnatuubia puristaa ; )

    • mulqist

      aika kaukaa haetulta väitteeltä. että pettäisi ja etsisi vikoja, mutta jospa olen poikkeus? vaikka olen kalamies niin en kyllä tuollaisia piirteitä löydä itsestäni. ja syntynyt 22.2. siis luulempa että vika on syvemmällä kuin horoskoopissa. parisuhteessa kannattaa nimittäin molempien katsoa peiliin ;)

      • varmasti on...

        ... että kaikkea ei voi laittaa horoskoopin piikkiin. Suhteissa on aina kaksi osapuolta ja pelkkä horoskooppi ei selitä kaikkia asioita. Mutta todella erikoisesti ovat käyttäytyneet nuo minun kalatuttavani puolisoilleen. Ehkä kyseessä onkin vain sattuma, että ovat kaikki syntyneet juuri helmikuun lopulla.

        Ja kuten alussa mainitsinkin, minulla on maailman paras ystävä ja juuri Kalat -ihminen =)


      • yleistetä
        varmasti on... kirjoitti:

        ... että kaikkea ei voi laittaa horoskoopin piikkiin. Suhteissa on aina kaksi osapuolta ja pelkkä horoskooppi ei selitä kaikkia asioita. Mutta todella erikoisesti ovat käyttäytyneet nuo minun kalatuttavani puolisoilleen. Ehkä kyseessä onkin vain sattuma, että ovat kaikki syntyneet juuri helmikuun lopulla.

        Ja kuten alussa mainitsinkin, minulla on maailman paras ystävä ja juuri Kalat -ihminen =)

        hauskoja nämä pettämis ja petollisuuskeskustelut. se nyt ei todellakaan riipu ihmisen horoskoopista, vaan korvien välistä.
        itse olen kala, älyttömän herkkä, hellin kumppaniani jatkuvasti, ja itsekin älyttömän hellyydenkipeä. kehun häntä usein, enkä kyllä etsi mitään vikoja hänestä, päin vastoin. tosin olen syntynyt maaliskuun alkupuolella, en tuona aikana josta aloittaja puhui.
        ja mitä pettämiseen vielä tulee, itse en sitä ainakaan ikinä tekisi. päähäni ei vain voi mahtua että jos toista oikeasti rakastaa, niin miksi pahimmalla mahdollisella tavalla pitää satuttaa rakasta ihmistä, eli pettää??


      • suomukas

        Pisti silmään tuo sama syntymäpäivä ja muutenkin oon sun kanssa samaa mieltä.En usko että kalat sen enempää kuin muutkaan pettää,se on ihan yksilöllistä.Enkä pidä itseäni vaikeana luonteena,mielestäni olen hyvinkin sopeutuvainen,enkä ainakaan etsi virheitä toisesta,enemmänkin huomioin niitä hyviäpuolia ja olen kyllä muissakin kaloissa huomannut samaa.


      • vaikka olen
        suomukas kirjoitti:

        Pisti silmään tuo sama syntymäpäivä ja muutenkin oon sun kanssa samaa mieltä.En usko että kalat sen enempää kuin muutkaan pettää,se on ihan yksilöllistä.Enkä pidä itseäni vaikeana luonteena,mielestäni olen hyvinkin sopeutuvainen,enkä ainakaan etsi virheitä toisesta,enemmänkin huomioin niitä hyviäpuolia ja olen kyllä muissakin kaloissa huomannut samaa.

        syntynyt kalaherraksi jo 20.2. Nousevalta merkiltäni rapu enkä ketään ole vielä pettänyt. Tunteellinen ja hellä osaan silti olla.


      • ecilia

        no mä oon sitä mieltä et ainakin kala nainen ettii kaikkii mahdollisia vikoja kumppanistaan ja valittaa niistä tai miten mies on tottunut tekemään asiat toisin kun kala nainen. ja tunnen muutaman kalan joka on esim. syntyny 24.-26.02 ni kyllä niillä on taipumusta pettämiseen useammankin kerran. kalat pitää siitä kun miehet flirttaa ja kehuu. ja jos nouseva merkki on skorpioni ni sitä enemmän haluu ihailijoita ja sitä kautta seksiä eli se johtaa pettämiseen. sit jos kuun merkki on vesimies ni ne on vakaita ja pitää huolta perheestään. mutta se ei tarkoita etteivät he käy vieraissa koska ne ajattelee mitä kodin ulkopuolella tapahtuu ni esim. vaimo ei saa tietää.ja se jääköön omaan arvoonsa.


      • skoputtaretkin
        ecilia kirjoitti:

        no mä oon sitä mieltä et ainakin kala nainen ettii kaikkii mahdollisia vikoja kumppanistaan ja valittaa niistä tai miten mies on tottunut tekemään asiat toisin kun kala nainen. ja tunnen muutaman kalan joka on esim. syntyny 24.-26.02 ni kyllä niillä on taipumusta pettämiseen useammankin kerran. kalat pitää siitä kun miehet flirttaa ja kehuu. ja jos nouseva merkki on skorpioni ni sitä enemmän haluu ihailijoita ja sitä kautta seksiä eli se johtaa pettämiseen. sit jos kuun merkki on vesimies ni ne on vakaita ja pitää huolta perheestään. mutta se ei tarkoita etteivät he käy vieraissa koska ne ajattelee mitä kodin ulkopuolella tapahtuu ni esim. vaimo ei saa tietää.ja se jääköön omaan arvoonsa.

        kalamiehestä vikoja löytää, milloin on liian paksu, toisinaan taas leivänmurenia pöydän alla.


    • ohooo

      Itselläni poikaystavä, kalat, aivan kauhea, itsekeskeinen, viat muissa, itse miltei enkeli omasta mielestään toki.
      Mulla turhaan hetetyt kaksi ja puoli vuotta. Kadun toki syvästi

      • vaikea merkki

        seurustelu on yhtä p...aa ja vaivanpalkkana omasta pitkäpinnaisuudesta saa huomata joutuneensa petetyksi. Ei kannata uhrata omaa elämäänsä.


      • vaikea ole.
        vaikea merkki kirjoitti:

        seurustelu on yhtä p...aa ja vaivanpalkkana omasta pitkäpinnaisuudesta saa huomata joutuneensa petetyksi. Ei kannata uhrata omaa elämäänsä.

        Riippuu paljon toisesta osapuolesta, kaipaako sitä hellyyttä ja huolenpitoa.Herkkyys on vaan hyve parisuhteessa ja kaikki on niin aitoa.


    • ! ! !

      Jos perustaa kumppaninvalinnan pelkästään horoskooppimerkkiin saa kyllä miettiä mikä itsessä on vialla. Siis meinaan jos tapaa mahtavan ihmisen ja se onkin väärää merkkiä...mitäs sitten teet? Alat etsiä vikoja siitä? =p Parisuhteessa ei ole syyllistä ja syytöntä,vaan kaks ihmistä jotka on molemmat syyllisiä tai syyttömiä tilanteeseen..jos toinen pettää ei tarkoita että toinen olisi täysin "syytön" vaikka ehkä uskollinen olisikin.Ehkä ne ihmiset eivät vain sovi yhteen? Ja voiko oikeasti yksikään ulkopuolinen tietää mitä toisten suhteen sisällä tapahtuu...en usko. En minä uskottomuutta hyväksy,on minuakin petetty.... pettäjistä toinen oli neitsyt ja toinen vesimies, mut ei ole käynyt mielessä leimata noita kaikkia merkin edustajia :)

    • Ainakin omalta osaltani.

      Olen kalatnainen ja syntynyt 26.2. Seurustelu ei ota onnistuakseen , yleensä vain tyydyn haaveilemaan siitä. Oikeastaan minun on vain pakko haaveilla, koska en ole ainakaan vielä kelvannut kellekään omana itsenäni. Olen erikoinen, poikamainen, epävarma, itsepäinen, ahne ja tasapainoton. Enkä osaa olla oma itseni. Mainitkaa yksikin, joka haluaisi nimenomaan seurustella tällaisen kanssa? Kerran olen "seurustellut" ja silloinkin höpötin vain ihastuksistani hänelle. Jätin hänet 6 kertaa parin viikon aikana, ja sitten lopulta hän jätti minut, lapsellisen käytökseni takia. Nykyään vain ihailen ja unelmoin, enkä muuta haluaisikaan, koska tiedän, ettei se kuulu minun elämääni. Ehkä ikuinen sinkku, ehkä ei. Ihan sama, kohtalo päättäköön.

      • nimenion2

        erikoinen olen itsekin.
        olen itse kalamies maaliskuun alusta,ja aivan keskellä kala-merkkiä. haaveiluun olen itsekin
        lähinnä tyytynyt, muutaman haavoittumisen jälkeen..
        jotenkin tähän yksin eloonkin on sopeutunut,
        harrastukset vie vapaa-ajan. en tiedä riittääkö
        tämä lopun elämän? en tiä


      • missing you!
        nimenion2 kirjoitti:

        erikoinen olen itsekin.
        olen itse kalamies maaliskuun alusta,ja aivan keskellä kala-merkkiä. haaveiluun olen itsekin
        lähinnä tyytynyt, muutaman haavoittumisen jälkeen..
        jotenkin tähän yksin eloonkin on sopeutunut,
        harrastukset vie vapaa-ajan. en tiedä riittääkö
        tämä lopun elämän? en tiä

        Hei kalamies!
        Voitko sa kirjoittaa enemman kalamiehen piirteista ym. Mllainen on esim.rakastuneena? Mista tunnistaa kalamiehen olevan rakastunut? Mista pitaa, mista ei? jne. Ma oon tutustunut kalamieheen. Vaikuttaa jotenkin niin pelokkaalta. on aika ujo.Toisaalta tuntuu etta on tosissaan mutta sitten tulee kausia, jolloin ma en ollenkaan ymmarra hanta. Sano esim.- `sa oot taydellinen.`(omasta mielestani en oo todellakaan mikaan taydellisyys mutta itsetunto on kylla kohdallaan, -`ma en oo tarpeeksi hyva sulle.` Mita mahtanee tarkoittaa silla?
        Musta me sovittais tosi hyvin yhteen. Han vaikuttaa ujolta, herkalta ja ehka hanella on pikkaisen huono itsetunto. Ma oon aika ymmartavainen ja kelpuutan ihmisia sellaisenaan vikoineen paivineen. Kukaan ei oo taydellinen!
        Asutaan eri maissa, joten valimatkaa on enemman kuin tarpeeksi. Han on kuitenkin kaynyt 3 kertaa mua tapaamassa kotimaassani. Han siis asuu australiassa.
        Joko ma luovutan? Tiedan etta miehia loytyy lahempaakin ja helpompiakin miehia loytyy MUTTA kun taman kalamiehen herkkyys vetosi jotenkin minuun. Han vaikuttaa jotenkin niin haavoittuvaiselta. Itse olen aika vahva.
        I have been missing you..just you!!


    • tanjasmus

      ..että ollaan hankalia luonteeltaan, mikään ei passaa ja kiinnostuu lopahtaa hyvin äkäseen, eikä kai tiijetä itekkään että mitä loppuviimein halutaan :). Ite en kyllä kalan kans alkais seurustella, en sen pettämisen pelosta, vaan ihan ailahtelevan luonteen takia. Ja usein me ootetaan että muut huomaa meijän mielentilan, ilman että erikseen siitä mainihteis. Mutta on meissä hyvääki, ollaan niin pirun empaattisia että toisinaan puistattaa itteäki!

      Kyllähän me kalat toimeen tullaan kaikkien kanssa, muut ei vaan taho meitä ymmärtää ;).

      Kaikesta tästä huolimatta, mutavata kevättä kaikille, sekä kaloille että muille olennoille!

      • varmaan vaan

        kalatyttöjä. En kalamiehenä ainakaan pitäisi luonnettani mitenkään vaikeaselkoisena. Ollaan niin kilttejä että! Riippuu tietysti myös kasvatuksesta. Olen huvittuneena seurannut, kun jotkut väittää, että olisimme jopa itsekkäitä ja viihtyisimme jopa peilin edessä,muttei se ole totta.


      • ei enää ikinä kalat!

        jos haluaa pysyä selväjärkisenä, seurustelusuhteeseen ei kannata ryhtyä kalan kanssa. Omat kokemukset: kiukuttelu, temppuilu, pettäminen. Ja hölmö nainen kun olin, yritin ymmärtää vaikeaa luonnetta ja huomasin tulleeni jätetyksi!!!

        Myös entinen työkaveri on kalat -mies ja hänellä piti olla jatkuvasti vipinää ja sutinaa jossain muodossa, vaikka oli varattu mies.

        Mutta tuo empaattisuus pitää täysin paikkansa, ovat todellakin ystävällisiä ja empaattisia. Valitettavasti vain niin kauan kun on kiinnostusta...


      • tsn81
        varmaan vaan kirjoitti:

        kalatyttöjä. En kalamiehenä ainakaan pitäisi luonnettani mitenkään vaikeaselkoisena. Ollaan niin kilttejä että! Riippuu tietysti myös kasvatuksesta. Olen huvittuneena seurannut, kun jotkut väittää, että olisimme jopa itsekkäitä ja viihtyisimme jopa peilin edessä,muttei se ole totta.

        Kyllä se ainakin joitain kalamiehiäkin koskee.. Valitettavasti.


    • vai mitä ovat miehiään

      En usein kommentoi horoskooppi -asioista, mutta kun luin muutamasta aiemmasta keskustelusta kritiikkiä koskien Kalat -tähtimerkkiä, täytyy kyllä sanoa, että itsellänikin on aivan samanlaisia kokemuksia kalat -tähtimerkkiä edustavasta miehestä!

      Ihan outoa salailua oman toimintansa osalta ja omituisia epäluuloja minua kohtaan! Lopulta tajusin ajattelevani, että olemmeko enää vain vastakkaisilla puolilla, koska jopa oman kumppanin toimintaa pitää jatkuvasti epäillä. Ja omalle kumppanille ei kerrota omasta toiminnasta kuin välttämättömimmät. Minun piti tietenkin raportoida minuutintarkasti omat tekemiseni.

      Lopetin itse suhteen, sillä en enää jaksanut olla vaikeassa ja ahdistavassa tilanteessa. Mielestäni elämänkumppanin tulee olla toista kannustava ja avoin, ei epäilevä ja salaileva.

    • kaksonen_82

      Pakko kommentoida... olen itse kaksonen (N) ja 2 parasta ystävääni ovat kaloja, toinen mies ja toinen nainen. Molempien kanssa tulen toimeen loistavasti ja molemmat uskaltavat lähteä mukaan hullutuksiini, vaikka itse harvoi mitään erikoista ehdottavat.... Naispuolinen kalat ystäväni on hieman vaikeampi, ei oikein osaa olla oma itsensä muutoinkuin kahdestaan minun seurassani. Mies puolinen taas on todella inhottava naisia kohtaan yleensä, mutta ystävänä mitä ihanin ja empaattisin... ´Ja tahtoisin vielä painottaa että molemmat ovat aivan ihania!!! Heidän kanssaan juttu lentää ja välillä vähän korkeammaltakin!!!

      Mitenkäs se sitten kaikkien taiteen sääntöjen mukaan menee, sopivatko kalat ja kaksoset toisilleen???

      • niin kauan

        kuin ystäviä ollaan, silloinhan sopii kaikki kaikille. mutta kun SE raja ylitetään niin niin kauan ei tule kalojen ja ilma -ja tulimerkkien kanssa mitään kunnes helvetti jäätyy.....

        itse olen skorpioni ja kaksosia on kaverina...kaksethan tulee vähän kaikkien kanssa toimeen? ja niin tulevat kalatkin, kaikkien kavereita ja vaikka eivät pitäisikään henkilöstä niin eiväthän he sitä sano.
        eli turha ystävyyden perustella ruveta pilvilinnoja maalaamaan kaloista ja rakkaudesta, koska kalat ovat kaikkien kavereita.


      • ovat kaverillisia
        niin kauan kirjoitti:

        kuin ystäviä ollaan, silloinhan sopii kaikki kaikille. mutta kun SE raja ylitetään niin niin kauan ei tule kalojen ja ilma -ja tulimerkkien kanssa mitään kunnes helvetti jäätyy.....

        itse olen skorpioni ja kaksosia on kaverina...kaksethan tulee vähän kaikkien kanssa toimeen? ja niin tulevat kalatkin, kaikkien kavereita ja vaikka eivät pitäisikään henkilöstä niin eiväthän he sitä sano.
        eli turha ystävyyden perustella ruveta pilvilinnoja maalaamaan kaloista ja rakkaudesta, koska kalat ovat kaikkien kavereita.

        kaikille, siitä voisi olla hyötyä liike-elämässä ja asiakassuhteiden vaalimisessa. Koska he vielä ovat auttamishaluisiakin, moni palveluammatti suorastaan huutaa heitä.


      • Motto voisikin
        ovat kaverillisia kirjoitti:

        kaikille, siitä voisi olla hyötyä liike-elämässä ja asiakassuhteiden vaalimisessa. Koska he vielä ovat auttamishaluisiakin, moni palveluammatti suorastaan huutaa heitä.

        kuulua: Kaloista apu työttömyyteen!


    • kauris N

      Aivan. 2vuotta seurustelin kala miehen kanssa. Lähes koko suhde oli päin persettä. Olinvain niin rakastunut että kestin kala miestäni. Eli mun kokemuksen mukaan..kalojen kanssa ei kannata seurustella!!

      • kauris N

        tosin mulla on kaksi naispuolista erittäin hyvää ystävää ketkä kaloja.... Mun parhaimmat kaverit on siis nämä 2kala tyttö frendii=)


    • kalaMies

      Jos suhteessa on pettämisiä.. ei terveellä pohjalla elävä ihminen lähde sotkemaan ja loukkaamaan rakastamaansa kumppaniaan. Mielestäni aina kaikkiin riitoihin tarvitaan kaksi osapuolta.

      Jos KAIKKI kalamiehet olisimme samanlaisia, niin voi niitä jotka ovat syntyneet tähän tähtimerkkiin...

      • mieltä

        kalamiehistä kuten monet naiset tässä ketjussa.

        Olen tuntenut vasta parisen vkoa kalamiehen (ensimmäinen elämäni kalamies) ja en ole ikinä kokenut vastaavaa itsekkyyttä ja syytöksiä. Ihan sama miten teen asioita niin teen kaikki väärin ja siitä pitää mainita joka kerta.

        Luulisi että suhteen alussa toinen varsinkin kehuu, kannustaa, ihailee ja muuta positiivista mutta jos nyt jo on tälläistä niin mitä se olisi pidemmällä aikavälillä...

        Löytyy tietyissä tilanteissa sitä empaattisuutta mutta sitä tulee kuitenkin suhteessa niin vähän ettei se peittoa negatiivisuutta.


      • kalaa kestänyt
        mieltä kirjoitti:

        kalamiehistä kuten monet naiset tässä ketjussa.

        Olen tuntenut vasta parisen vkoa kalamiehen (ensimmäinen elämäni kalamies) ja en ole ikinä kokenut vastaavaa itsekkyyttä ja syytöksiä. Ihan sama miten teen asioita niin teen kaikki väärin ja siitä pitää mainita joka kerta.

        Luulisi että suhteen alussa toinen varsinkin kehuu, kannustaa, ihailee ja muuta positiivista mutta jos nyt jo on tälläistä niin mitä se olisi pidemmällä aikavälillä...

        Löytyy tietyissä tilanteissa sitä empaattisuutta mutta sitä tulee kuitenkin suhteessa niin vähän ettei se peittoa negatiivisuutta.

        Justiinsa näin.
        Alkoi Kalamiehen puolelta mahdottomalla lepertelyllä, johon oli suorastaan vaikea suhtautua, mutta sitten muuttui, ja yhtäkkiä olin syyllinen kaikkeen, kalan omiin virheisiin.

        Ap-kirjoittaja on YLEISTÄNYT oikein hyvin koko jutun. Monilla on Kalmiehistä v-mäinen kokemus, ja se tuskin voi olla sattumaa. Asialla ei varmaankaan ole ollut yksi ja sama Kalamies.
        Oma (ja onneksi ex) kala oli syntynyt 25.2. Suhteesta jäi käteen se, että välttelen jatkossa noihin aikoihin syntyneitä kylmiä ja luonnevammaisia kaloja.

        Älä jää odottelemaan pidempää aikaväliä! Anna kalasi luikerrella muille vesille. Kuten sanoit, jos nyt jo hankalaa, niin ei helpota jatkossakaan. Kokemukseni mukaan Kala ei kanna vastuutaan parisuhteen ongelmista, vaan tekee toisesta aina syyllisen, ja lopulta vie toiselta koko mielenterveyden ja hermot.
        Tästä kommentistani varmaan joku egoistinen Kala kimpaantuu, mutta ihan rauhassa. Ei mitään henkilökohtaista, mutta yleisesti ottaen olette kyllä aika p.....a.


      • yks kalat mimmi
        kalaa kestänyt kirjoitti:

        Justiinsa näin.
        Alkoi Kalamiehen puolelta mahdottomalla lepertelyllä, johon oli suorastaan vaikea suhtautua, mutta sitten muuttui, ja yhtäkkiä olin syyllinen kaikkeen, kalan omiin virheisiin.

        Ap-kirjoittaja on YLEISTÄNYT oikein hyvin koko jutun. Monilla on Kalmiehistä v-mäinen kokemus, ja se tuskin voi olla sattumaa. Asialla ei varmaankaan ole ollut yksi ja sama Kalamies.
        Oma (ja onneksi ex) kala oli syntynyt 25.2. Suhteesta jäi käteen se, että välttelen jatkossa noihin aikoihin syntyneitä kylmiä ja luonnevammaisia kaloja.

        Älä jää odottelemaan pidempää aikaväliä! Anna kalasi luikerrella muille vesille. Kuten sanoit, jos nyt jo hankalaa, niin ei helpota jatkossakaan. Kokemukseni mukaan Kala ei kanna vastuutaan parisuhteen ongelmista, vaan tekee toisesta aina syyllisen, ja lopulta vie toiselta koko mielenterveyden ja hermot.
        Tästä kommentistani varmaan joku egoistinen Kala kimpaantuu, mutta ihan rauhassa. Ei mitään henkilökohtaista, mutta yleisesti ottaen olette kyllä aika p.....a.

        eikä kukaan voi kimpaantua siihen sun kirjoitukseen koska jokainen sanaa pitti paikkaansa, olen itse kalat nainen ja kokemusta on kalat miehen kansaa jopa kolmenkin kanssa, elämä oli yhtä helvettiä niiden kanssa, ei onnistu ei onnistu... on niin v... un vaikeita kalat herrat ei itsekkään varmaan ymmärrä itseän.... mut niin kuin sanoit ei kaikki naiset voivat olla väärässä kala ukon suhteen, kyl ne on hemmetin p..... aaaaaaaaaaaaaa, ja jos joku kalaukko muuta väittelee meille tässä se on hänen ongelma. Olen niin kypsä ja niin täynnä kala miehistä mul ei oo rajaa, voin haukkua niittä loppu elämääni asti... Että mä vihaan teitä kalat miehet:=)) olette yksinkertaiseti paskoja eikä teustä o mihinkään tässä maailmassa.


    • ---------- -- - - - - - -...

      Ohhoh? No en usko omalla kohdalla kuuna päivänä.
      Tämä jörrikkä ei ole ees seurustellut koskaan, ja mitään satunnaisiakaan ei juuri ole. Hiomaton timantti. Vaatimattomuuden, kiltteyden, rehellisyyden, periaattellisuuden perikuva. Ei voi erehtyä piiiiitkästä katseesta, ei pienistä jos kohta suuremmistakin teoista, välittää läheisistä enemmän kuin itse elämästä. Ei kulje missään että ees ois mahdollista tavata ketään. Ei tykkää ryypiskelystä.
      Vaikea on nyt ehkä siinä mielessä- jos sen niin haluaa ajatella - että on vähän hitaanlainen.
      Siis aikoo ja jahkaa joittenkin asioitten kans joskus.
      Mutta kun vedän oikeista naruista, niin alkaa tapahtua.

      • näin.

        "vakaalla merkillä tarkotin kaurista, härkää, rapua näin esimerkiksi."

        vakaalla merkillä RAPUA?! :D no huh, jos joskus törmäisi vakaaseen rapuun niin se olisi uusi maailman ennätys. itse tunnen muutaman, ja on kyllä niin ailahtelevaisia. mukavia kyllä, mutta ei todellakaan vakaita. kuten ei kauriskaan, ainakaan tuntemani. kaukana vakaasta :) ja mitä pettämiseen tulee, itse en ainakaa IKINÄ pettäisi kumppaniani. ihanaa kun täällä aina yleistetään.


    • Kalanaaras

      Tuli aloitus viestistä aika surullinen olo.
      Tässä puhuu siis kala nainen. Tunnen itseni lisäksi 3 kalaa ja heissä kaikissa on jotain samaa. Voisiko sitä kuvata sanalla pessimismi? Mikään ei ole koskaan täysin hyvin, aina on jotain valitettavaa.

      Itse olen flegmaatikko ja realisti. En ole koskaan elänyt parisuhteessa mutta ei minun ilmeisesti kannata suhdetta etsiäkkään koska minut on tuomittu hirviöksi. Mutten koskaan voisi pettää ystävääni tai kumppaniani, se sotisi kaikkea moraalisia periaatteitani vastaan.

      • Kala-ukko

        Kala on herkkä vaikutteille, mutta älä anna toisten mielipiteen vaikuttaa liikaa itseesi. Itse tiedät parhaiten, mikä on totta ja mikä ei! Usko ja luota itseesi ja omiin kykyihisi. Aurinkoista kevättä sinulle.


      • kaksosnainen87
        Kala-ukko kirjoitti:

        Kala on herkkä vaikutteille, mutta älä anna toisten mielipiteen vaikuttaa liikaa itseesi. Itse tiedät parhaiten, mikä on totta ja mikä ei! Usko ja luota itseesi ja omiin kykyihisi. Aurinkoista kevättä sinulle.

        Kalatmiehen tunteista ainakin oikeasti tosi vaikea päästä perille tai itse en ainakaan ole saanut kunnolla selville sitä mitä hän haluaa. Yhtenä päivänä hän näyttää tunteitansa oikein urakalla mutta seuraavana päivänä hän on taas tosi kylmä ja välinpitämätön. Hänen kanssaa ei myöskään voi keskustella normaalisti varsinkin jos kyse on tunteista. Hän joko muuttaa puheenaihetta, häipyy paikalta tai räjähtää päin näköä :/
        Tämä mies ainakin on todella mustasukkainen se ei ole jäänyt huomaamatta ja myös todella omistushaluinen :/ En tiedä onko tämä kalatmiehille tyypillistä??
        Mustasukkaisuuden ja omistushaluisuuden olen huomannut kun olen vaikka jutellut muiden mieskaverieni kanssa niin heti hän on siinä tekemässä muille selväksi että minä kuulun ainoastaan hänelle. Välillä tuntuu että hän kahlitsee minua.
        Minä en kuitenkaan saisi olla sitten hänestä mustasukkainen ja jos sanon asiasta hän muuttuu todella kylmäksi :( Ohhoh, en tietenkään yleistä tätä niin että kaikki kalatmiehet on samanlaisia, mutta itselläni ainakin tälläinen..
        On hänessä myös paljon hyviäkin puolia :)


    • näin on ei voi mitää

      Vaikeita luonteita on vaikka miten paljon antaisi sitä omaa tilaa ja aikaa.
      Puolisonsa kalamies arvostelee joka päivä, sen olen saanut karvaasti kokea.( onko muunkinlaista elämää )?
      Seurustella voi mutta ei ottaa vakavasti, avioliitossa onkin sitte jo ( kuin suljetussa häkissä )

      Pettää kalamies saa niin paljon kuin kehtaa, se on kalamiehen ominaisuus, ei puoliso voi pettää ei kalamiehelle niin tehdä.
      Kalamiehen pettäminen on hyväksyttävää ei hän siinä nää mitään väärää se on luonnollista.

      Kalamiehen kanssa eläminen tekee kyllä kumppanista todella alistetun ja kärsivän puolison.....
      Kaverina menettelee ei sydänystävänä, ailahtelevuus on jotain käsittämätöntä....
      Kalamies elää omassa haavemaailmassa, häntä ei opi koskaan ymmärtämään..... tuntemaan....

      Kyllä tunnet ja kuvailet kalat hyvin senkaltaisia ovat, se epärehellisyys ja pettäminen on kuin leivänsyönti.
      Kalamies ei osaa erottaa mikä on perhettä, siihen kuluu kaikki. Perheen yhteinen omaisuus auto, pesuri, ruohonleikkuri ja mikä tahansa esine kaikkien yteiskäytössä ( varsinkin sukulaiset ).

      Kalamies ei osaa luopua lapsuuden perheestä, ne kulkee mukana vielä kymmeniä vuosia.
      Sukulaiset ja ystävät menee aina perheen edelle, ulkopuolisia autetaan aina, jos aikaa jää puoliso ja lapset
      huomioidaan jos sittenkään.

      Puolisoni on auttamassa nytkin " naissukulaista " käy kotona ehkä huomenna????!!!!!
      Arvomaailma on kunnossa jos selitystä kyselet missä yövyit?????......

      Ei yleistystä on aivan hyviäkin kalamiehiä, tunnen pariskuntia kaikki OK.

      • vastarannan kiiski

        täytyy kalanaisena hieman valottaa kalojen tunnemaailmaa, ei ole helpoin mahdollinen kumppani kenellekkään mutta jos onnistuu kalan saamaan naimisiin niin on jo luultavasti tiennyt mitä on ottamassa. Kalat ei ole varsinaisesti erityisen uskollinen tai erityisesti pettäjä tyyppiä mutta kaloja on niin helppo johdatella tunneasioissa että joskus niin vaan tapahtuu ja kalat huomaa että on ajautunut sellaiseen tilanteeseen, joskus jopa puoliksi vastoin tahtoaan. Kalat ovat harvoin suunnitelmallisesti esim salasuhteessa! Ja sitten on sellainen tärkeä asia kaloista jotta jos toinen antaa itseään kyykyttää kalat osaavat käyttää valtaa hyväkseen, kalalle ei pidä antaa kaikkia vallanavaimia käteen koska sitten joutuu helposti alistetuksi, mutta kalat harvoin etsii tilaisuutta olla "pomottamassa ja alistamassa" mutta jos toinen antaa siihin mahdollisuuden kalat ei jätä sitä käyttämättä. Itse olen tuolla välillä syntynyt kalat ja en ole mielestäni pettäjä, ensiksi en ole koskaan pettänyt kumppaneitani mutta jos toinen on antanut aiheen niin sitten ihan varmasti haen lohtua muualta! Ailahtelevaisia ovat kyllä, mutta se ei tarkoita muuta kuin että kaloilla on oman itsensä ja omien tunteidensa kanssa täysi työ selvitä elämässä. Usein kalat auttavat paljon muita ihmisiä siksi että eivät halua ajatella omia asioitaan, ja pakenevat helposti vaikeuksiaan hakeutumalla apua tarvitsevien joukkoon!
        Neuvoja sulle kalan vaimolle sanoisin että varmimmin saat kalamiehesi olemaan uskollinen on olla piittaamatta sen puuhista, ne ei ole sille mitenkään tärkeitä juttuja, Kalat tarvitsee paljon ymmärrystä eivätkä siedä kauheasti rajoja vaan rikkovat niitä enemmän kuin kukaan pystyy rakentamaan, kalojen kanssa ei kannata yrittää keskustella ainakaan tunneasioista jos kalat ei itse sitä tee, kalat kokee sen ahdisteluna ja sitä ei siedä kukaan tuntemani kalat. Mielialat vaihtelee jopa tunnin sisällä, päätöksiä on vaikea tehdä mutta niistä luopuminen on helppoa, kalat ei ole mikään vakaa ja tasainen luonne vaikka joskus siltä näyttää, sisällä on sellainen tunteiden myrsky että kalat itsekkin pelkää sitä joskus--ja vaipuu omaan haavemaailmaansa jossa on rauha ja rakkaus, ei velvollisuuksia, ei vaatimuksia.
        Voimia sinulle elämääsi kalamiehesi rinnalla!


      • Kala-ukko

        Kalaa on helppo johdatella, mutta jos Kala huomaa, että hänen kiltteyttääntai herkkyyttään käytetään hyväksi, niin sitä hän ei unhoita, eikä anna anteeksi koskaan ja aivan varmasti tulee sen myös tavalla tai toisella kostamaan. Kala on pitkävihainen. Monilla Kaloilla on elämässään paljon vastuksia ja kärsimyksiä. Minulla on elämäni ollut vastamäkeä jo nuoruudestani saakka toisten ihmisten vuoksi, jonka seurauksena en ole enään pitkään aikaan luottanut keneenkään. Mutta toisaaltaan elämäni vaikeudet ovat opettaneet ja kasvattaneet minua ja ainakin omasta mielestäni ymmärrän muita ihmisiä ja heidän tekojaan hyvin. Oma isäni oli myös Kala . . . kukaan toinen ihminen ei ole koskaan kyennyt loukkaamaan minua niin perinpohjaisesti, kuin hän! Sen vuoksi en luota enään keneenkään, oli vähän liian läheinen sukulainen kun loukkasi. . . Joten ymmärrän myös sen näkökannan, että Kala voi olla susi toisia ihmisiä kohtaan. . . Minusta tuntuu, että Kalaan pätee sanonta: "Kohtele Kalaa siten, kuin haluat itseäsi kohdeltavan" hyvin.


    • Itse olen Kalat ja nuo luonne kuvaukset ei minun kohdallani pidä paikkaansa ! En ole petollinen vaan eräs uskollisimmista kumppaneista, sillä en ole ikinä pettänyt. Enkä myöskään etsi vikoja kumppanistani, vaan se on ollut toisin päin eli kumppanini ovat etsineet minusta vikoja.

      • Lohikäärme-76

        En myöskään minä ole koskaan pettänyt kumppaniani vaikka suhde olis kuin huonolla mallilla. Suosittelen eroamista jos yhdessä oleminen on niin hankalaa ettei pysty toisen kanssa olemaan saatika luottamaan. Tehkää sen jälkeen mitä lystäätte. Ihmeellisiä pettäjä-kusettajia liikenteessä.
        Muutenkaa en vissiin ole kovin normaali kalamies kun tuntuu ettei monikaan luonteenkuvaus pidä paikkaansa. Ainakaan ne mitä täällä puhutaan. Montaa kehua ei näitä meille riittävän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1990
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1549
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      141
      1408
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1318
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1250
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1077
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1002
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      121
      970
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      967
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      50
      792
    Aihe