vauvan liikkeiden väheneminen

rv21+3

Osaatteko sanoa, onko normaalia että vauvan liikkeet yhtäkkiä vähenee selvästi? Mulla eka vauva tulossa, nyt rv 21 3, liikkeet olen tuntenut 3 viikkoa. Ollut viime aikoina joka yö kovaa möyrintää ja myös pitkin päivää liikkeitä tuntuu. Mutta nyt yhtäkkiä tänä yönä ei ole tuntunut juuri mitään (pari pientä hipaisua kun olen oikeen toivonut ja kuulostellut...) ja eilen illallakin normaalia vähemmän. Huolestuttaa, mutta huolestunko turhaan? kuinka pitkään vauva voi olla liikkeiden alkamisen jälkeen melko hiljakseen, ja silti kaikki ok?
hitsi kun tää häiritsee nukkumistakin, nyt surffaillut jo varmaan tunnin netissä, ja toivonut että vauva alkais möyriin...

6

3904

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on ollut

Huomenia

... niin että Vaavilla on ollut välillä hiljaisempia päiviä. Ja onhan Hän toki sinun viikoillasi vielä niin pieni että kaikki liikkeet ei välttämättä vielä tunnut, Vaavin asennosta riippuen.

Kun mulle iski epätietoisuus (ekakertalainen kun olen), olen asettunut vasemmalle kyljelleni pötkötteleen ja ihan varovasti silitellyt masua ja monesti sieltä näin on vastattua, tämä toimii varsinkin näillä myöhäisemmillä viikoilla. Olen nyt 34. viikolla.

Jos kuitenkin muutosta ei tapahdu, ota yhteyttä neuvolaan tms. Siellä on pian kuunneltu sydänäänet ja ultrattu että miten päin siellä majaillaan.

• Taikatuutikki

Jostain luin, että vasemmalla kyljellä nukkuminen olisi jotenkin sikiölle ja istukalle parempi juttu. Mistähän se johtuu?

Tämä masun silittely oli muuten mukava neuvo, jota varmasti tulen kokeilemaan kun noille viikoille ehätetään!

• turhaan mitään

maanantain neuvolan aukioloa odottelet! KTG ja UÄ!

• hghghgh

Itse olen siis rv 25 ja oli sama tilanne viime viikolla. Noin viikon ajaksi liikkeet hävisi kokonaan. Soitin neuvolaan josta käskivät soitella äitipolille. Siellä jutteli kätilö lääkärin kanssa, että viikkoja on vielä sen verran vähän ja että vauva voi olla kääntynyt selkärankaa päin. Jotta ei vielä hätää. No seuraavana päivänä jo tunsinkin liikkeet taas normaalisti. Että ehkä ei kuitenkaan kannata hätäillä vielä!

• rv 19+0

loppui liikkeet kahdeksi päiväksi. Soitin nla:an, siellä ei ollut ketään kun th oli vielä joululomalla. Soitin ä-polille ja kysyin mitä tehdä (siis että tulenko ultraan, menenkö terv.keskukseen toisen alueen nlaan vai odottelenko oman terkkarin saapumista lomalta). Itse en ollut vauvasta huolissani vaikka olen kokenut keskenmenon viikolla 18, halusin vain kysyä klö:n mielipiteen. Se haukku mut ihan pystyyn kun olin odottanut jo 2vrk ilman liikkeitä ja käski mennä heti sairaalaan!! Sanoin etten pääse ennen iltaa kun mulla on 1v tytär jolle en saa vielä hoitajaa. Tästäkin tuli haukut- "vauva naapuriin ja tänne". Sanoin ettei onnistu vaan tulen sitten tytön kanssa. Siitä klö vasta raivostui! Sanoin heippa ja löin luurin kiinni. Pääsin muualle sydänääniä kuuntelemaan ja kaikki on ok. Teen klö:stä heti huomenna valituksen ylilääkärille. Kohtelu oli ala-arvoista ja ammattitaitokin hukassa, on nimittäin aika normaalia ettei näillä viikoilla liikkeet tunnu joka päivä!

• pirscatti

tunsin liikkeet ekan kerran reilu viikko sitte ja siitä asti joka päivä, paitsi tänään ei mitään. nyt rv 22 0 ja huomenna rakenneultra. toivottavasti kaikki hyvin. muutenki kumma olo ollu koko raskauden ajan. tuntuu että mun tuurilla en koskaan mitään vauvaa tuu edes näkemään et jotain täytyy mennä pieleen. en siis sitä tietenkään toivo.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      131
      3774
    2. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      64
      2659
    3. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      34
      2612
    4. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      76
      2432
    5. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      25
      2301
    6. Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen

Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.
      Ikävä
      105
      1418
    7. Kaste pelastaa ihmisen

Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm
      Kaste
      630
      1278
    8. SE TAPAHTUI - Pekka Aittakumpu: Avioero

Perussuomalaisten kansanedusta Pekka Aittakumpu käy parhaillaan avioero prosessia. Aittakumpu on siviiliammatiltaan past
      Perussuomalaiset
      78
      1138
    9. Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla

Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday
      Maailman menoa
      147
      1080
    10. Uskon todistus

Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik
      Kaste
      261
      1056
    Aihe