joo kävin kokeilee tollasta nubiraa 2,0 diiselinä. jotenkin tuli hiukka halvan olonen vaikutelma.....mut sehän on halpa. suht ripeen olonen ja ihan mukavasti tilaa
haluisin kuulla käyttökokemuksia auton omistavilta.
nubira dsl
20
9586
Vastaukset
- entiijäkunhanarvailen
suuri moottori -> suuret vakuutusmaksut
vanhanaikainen moottori -> suuri kulutus (5,7 l/100km vrt esim KIA Ceed SW 4,7)
Tuon kulutuksen kanssa kilpailee tasavertaisesti jo moni bensa-autokin nykypäivänä.- Pappi Heljas
Jos vertaat vastaavia autoja, cee'd SW 2,0 crdi ja Nubira 2,0 D niin ero on 0,1 l/100 km.
Ja 1,6 cee'd ei ole suorituskyvyltään ollenkaan vastaava.
Ja taas vastaavan suorituskyvyn bensiinimoottoriset vievät n. 8 l/100 km.
Vastaavaan polttoaineenkulutukseen pystyvät bensiiniautot eivät pärjää suorituskyvyssä eivätkä sisätiloissa. - 1.6
Pappi Heljas kirjoitti:
Jos vertaat vastaavia autoja, cee'd SW 2,0 crdi ja Nubira 2,0 D niin ero on 0,1 l/100 km.
Ja 1,6 cee'd ei ole suorituskyvyltään ollenkaan vastaava.
Ja taas vastaavan suorituskyvyn bensiinimoottoriset vievät n. 8 l/100 km.
Vastaavaan polttoaineenkulutukseen pystyvät bensiiniautot eivät pärjää suorituskyvyssä eivätkä sisätiloissa.KIA:n 1.6 vastaa suorituskyvyltään täysin Chevroletin 2.0:a. Autokin on aivan eri vuosituhannelta. Chevrolet on joku Opel Kadett-johdannainen vähäisillä päivityksillä.
BMW 318i 2.0 kulutus 5,9 l/100km. Antaisikohan tämä "vastaavan suorituskyvyn" kuin tuo korean ihme??? Esimerkkejä löytyy muitakin.
Chevrolet on antiikkinen eikä siitä muuksi muutu. - spyshots
1.6 kirjoitti:
KIA:n 1.6 vastaa suorituskyvyltään täysin Chevroletin 2.0:a. Autokin on aivan eri vuosituhannelta. Chevrolet on joku Opel Kadett-johdannainen vähäisillä päivityksillä.
BMW 318i 2.0 kulutus 5,9 l/100km. Antaisikohan tämä "vastaavan suorituskyvyn" kuin tuo korean ihme??? Esimerkkejä löytyy muitakin.
Chevrolet on antiikkinen eikä siitä muuksi muutu.Nubira on sitä paitsi uudistumassa, netissä on jo jotain kuviakin liikkunut...
- Vieno Huttunen
1.6 kirjoitti:
KIA:n 1.6 vastaa suorituskyvyltään täysin Chevroletin 2.0:a. Autokin on aivan eri vuosituhannelta. Chevrolet on joku Opel Kadett-johdannainen vähäisillä päivityksillä.
BMW 318i 2.0 kulutus 5,9 l/100km. Antaisikohan tämä "vastaavan suorituskyvyn" kuin tuo korean ihme??? Esimerkkejä löytyy muitakin.
Chevrolet on antiikkinen eikä siitä muuksi muutu.Jos joskus olisit ajanut tuolla Nubiralla niin olisit huomannut ettei se ole vastaava!
Ja jos taas tarkoitat että kummallakin pärjää, niin kyllähän 1,0 litraisella Kia Riollakin ehtii...
Tuo bemari taas syö bensaa, joka maksaa tällä hetkellä 25 c enemmän kuin diesel, eli polttoainekulut ovat 1,5 € enemmän sadalla kilometrillä.
Kerro vaan lisää 'esimerkkejä'!
On se kumma miten Kiamyyjää tällainenkin asia ottaa pattiin!
- Hyvä valinta
Itselläni ei ole kokemuksia muutakuin Nubira bensakoneesta vm2005 / 75000km kaikki on toiminut ok.
Ennen oli Opeli ja Nubira on ollut kyllä luotettavampi. Itse harkitsen Nubira DSL ostoa
kun tulee joku kamppania.
ja
Kulutuksesta
jos ajat vaikka 30000 vuodessa
niin Chevrolet Nubira kuluttaa 300litraa
enempi polttoainetta kuin kia ceed vaik ei ne
ihan vartailukelpoisia ole mielestäni ole. - Kohta Kialla
Omistin itse 1.8 bensakoneisen Nubiran jolla tuli ajettua n. 50000 km ilman ongelmia. Auto oli teknisesti varman tuntuinen. Edullinen hinta näkyy sitten sisustuksen muovisuutena, hieman kovempana sisämeluna, yms. asioina.
Nyt alla vielä muutaman päivän Peugeot 307 joka saa tyylipisteet, mutta sähkölaitteiden toiminta ei saa pisteitä ollenkaan. Eikä takajousituksen kolahtelu jollaista en ole kuullut edes miljoona kilometriä ajetussa Pietarilaisessa Volga taksissa.
Seuraava auto on jälleen korealainen, Kia. - tjaa a
Kia cee'd 2,0 CRDi EX SW 23 990€ 10,5/0-100km/h
5,6l/s
Nubira SW SX 2,0D 20.970€ 9,8/0-100km/h 6,0l/s
BMW kuulostaa hyvältä ku joku kertois et sais uuden n.20t€?- nubira
Katsele käytettyjä Nubiroita. Esittelyautoja on aika hyvin myynnissä. Nytkin oli halvin 2007 malli 17900 euroa.
Ei siitä kannata maksaa edes sitä 20970 euroa. Siihen vielä toimituskulut, niin on jo 21570. Metallivärin olisi ihan kiva ja renkaat ja lohkolämppäri. Silloin hinta on jo lähemmäs 23000.
Itsekin olen sen koeajanut. Ajoin myös Ceedin ja i30:n. Ne on jo paljon nykyaikaisempia ja 1,6 kone 115 heppaisena täysin riittävä.
Kaverilla on tuollainen Nubira diesel ja hyvin on pelannut, mutta kulutusta moittii. Tuppaa olemaan se 6 litraa/100 km. Senhän ne sille ilmoittavatkin.
Oma Peugeot 307 SW 2.0 HDi menee pienemmällä, vaikka on jo vanha auto (2002).
Pitäisiköhän ostaa samalainen 307 uutena, vielä kun saa... - 2,0 SW HDi
nubira kirjoitti:
Katsele käytettyjä Nubiroita. Esittelyautoja on aika hyvin myynnissä. Nytkin oli halvin 2007 malli 17900 euroa.
Ei siitä kannata maksaa edes sitä 20970 euroa. Siihen vielä toimituskulut, niin on jo 21570. Metallivärin olisi ihan kiva ja renkaat ja lohkolämppäri. Silloin hinta on jo lähemmäs 23000.
Itsekin olen sen koeajanut. Ajoin myös Ceedin ja i30:n. Ne on jo paljon nykyaikaisempia ja 1,6 kone 115 heppaisena täysin riittävä.
Kaverilla on tuollainen Nubira diesel ja hyvin on pelannut, mutta kulutusta moittii. Tuppaa olemaan se 6 litraa/100 km. Senhän ne sille ilmoittavatkin.
Oma Peugeot 307 SW 2.0 HDi menee pienemmällä, vaikka on jo vanha auto (2002).
Pitäisiköhän ostaa samalainen 307 uutena, vielä kun saa...Sinähän olet kohtalotoveri kun ajat ihan samanlaisella autolla kuin minä!
Ja vuosimallikin on 2002!
Mulla 15 000 kilometrin matkalla pösö on vienyt aika tarkkaan 5,4 l/100 km, sisältää kyllä Webaston käyttöä näin talvella.
- OSTA
OSTA POIS JOS HALUAT HYVÄN LUOTETTAVAN AUTON
-VÄHÄN SUUREMPI KULUTUS
-SISÄMELU
MUTTA MUUTEN HINTA/LAATUSUHDE OK- Quunvalo
Itsellä vuoden 2007 Diesel Nubira. Auto on toiminut todella hyvin ja mittariin on kertynyt tähän mennessä 88tkm eikä autossa ajovalojen polttimoita lukuunottamatta ole ollut minkäänlaista vikaa. Kone vääntää hyvin joten vaihteita ei tarvitse vaihtaa joka käänteessä. Laatikko tosin tuntuu hieman kulmikkaalta jos on tottunut aiemmissa autoissa sprottiseen vaihtimeen. Vaihteisto kuitenkin toimii hyvin. Alusta on jämäkkä ja antaa hyvän tuntuman tiehen myös rivakkaassa kaarreajossa. Dieselin nokka on hieman painavampi kuin bensiiniversiossa joka taas näkyy auton suuntavakaudessa, eli pikku tuulet ei autoa heiluttele. Menee eteenpäin kuin juna. Tehoa koneessa riittää ja jalkoihin tuskin jää ohittaessakaan.
Sisustus on hieman antiikkinen ja muovisen oloinen , mutta ei se ajoa haittaa ja siihen tottuu nopeasti. Säilytystilaa on riittävästi myös takaosan vanerin alla olevien säilytyslokeroiden muodossa. Mukaan tulee vakiovarusteena keiraverkko ja tavaratilaan asennettava tavaraverkko jolla saa kamat pysymään kätevästi paikoillaan. Sähkölasit ja keskuslukko sekä ilmastointi kuuluu auton varustukseen.
Ikkunat saa lukittua erillisellä kytkimellä lapsien varalta ja takaovissa on lapsilukot.
Tilaa tavaratilassa on riittävästi isojenkin tavaroiden kuljettamiseen. Valot ovat hyvät ja niillä näkee hyvin pimeässä. Ainoa miinus on oikestaan tuo polttoianeen kulutus joka tosissaan on hieman suurehko, mutta kyseessä ei olekaan mikään Sprotti hirmu jolla ajetaan kahdella renkaalla, vaikka ominaisuudet siihen antaisivatkin myöten. Kokonaisuudessaan tilava hyvin toimiva ja kestävä perheauto, ilman turhia ajonvakautus ja luistoesto järjestelmiä. Suosittelen!
Myös seuraava auto meille on Diesel Nubira. PS... Ajanut myös Kialla ja näitä ei voi edes verrata keskenään , ovat niin erinlaisia autoja ja pisteet menee kyllä Nubiralle vaikka kulutus on suurempi. Vastaavasti laatu on muuten parempi. - no...
Quunvalo kirjoitti:
Itsellä vuoden 2007 Diesel Nubira. Auto on toiminut todella hyvin ja mittariin on kertynyt tähän mennessä 88tkm eikä autossa ajovalojen polttimoita lukuunottamatta ole ollut minkäänlaista vikaa. Kone vääntää hyvin joten vaihteita ei tarvitse vaihtaa joka käänteessä. Laatikko tosin tuntuu hieman kulmikkaalta jos on tottunut aiemmissa autoissa sprottiseen vaihtimeen. Vaihteisto kuitenkin toimii hyvin. Alusta on jämäkkä ja antaa hyvän tuntuman tiehen myös rivakkaassa kaarreajossa. Dieselin nokka on hieman painavampi kuin bensiiniversiossa joka taas näkyy auton suuntavakaudessa, eli pikku tuulet ei autoa heiluttele. Menee eteenpäin kuin juna. Tehoa koneessa riittää ja jalkoihin tuskin jää ohittaessakaan.
Sisustus on hieman antiikkinen ja muovisen oloinen , mutta ei se ajoa haittaa ja siihen tottuu nopeasti. Säilytystilaa on riittävästi myös takaosan vanerin alla olevien säilytyslokeroiden muodossa. Mukaan tulee vakiovarusteena keiraverkko ja tavaratilaan asennettava tavaraverkko jolla saa kamat pysymään kätevästi paikoillaan. Sähkölasit ja keskuslukko sekä ilmastointi kuuluu auton varustukseen.
Ikkunat saa lukittua erillisellä kytkimellä lapsien varalta ja takaovissa on lapsilukot.
Tilaa tavaratilassa on riittävästi isojenkin tavaroiden kuljettamiseen. Valot ovat hyvät ja niillä näkee hyvin pimeässä. Ainoa miinus on oikestaan tuo polttoianeen kulutus joka tosissaan on hieman suurehko, mutta kyseessä ei olekaan mikään Sprotti hirmu jolla ajetaan kahdella renkaalla, vaikka ominaisuudet siihen antaisivatkin myöten. Kokonaisuudessaan tilava hyvin toimiva ja kestävä perheauto, ilman turhia ajonvakautus ja luistoesto järjestelmiä. Suosittelen!
Myös seuraava auto meille on Diesel Nubira. PS... Ajanut myös Kialla ja näitä ei voi edes verrata keskenään , ovat niin erinlaisia autoja ja pisteet menee kyllä Nubiralle vaikka kulutus on suurempi. Vastaavasti laatu on muuten parempi."PS... Ajanut myös Kialla ja näitä ei voi edes verrata keskenään , ovat niin erinlaisia autoja ja pisteet menee kyllä Nubiralle vaikka kulutus on suurempi. Vastaavasti laatu on muuten parempi."
Aika kova väite, tosimaailmassa esim. cee'd sw pesee Nubiran kaikilla osa-alueilla, eihän Nubirassa ole edes ESP:tä, onko tällä hetkellä ladan ohella ainoa automalli johon sitä ei saa. Voi se silti olla ihan ok käyttöauto. - Letukkakuski
no... kirjoitti:
"PS... Ajanut myös Kialla ja näitä ei voi edes verrata keskenään , ovat niin erinlaisia autoja ja pisteet menee kyllä Nubiralle vaikka kulutus on suurempi. Vastaavasti laatu on muuten parempi."
Aika kova väite, tosimaailmassa esim. cee'd sw pesee Nubiran kaikilla osa-alueilla, eihän Nubirassa ole edes ESP:tä, onko tällä hetkellä ladan ohella ainoa automalli johon sitä ei saa. Voi se silti olla ihan ok käyttöauto.Nubira SW SX 2,0D vs. Kia cee'd 2,0 CRDi EX SW
Nubira SW SX 2,0D 6.0 l/100 km
Kia cee'd 2,0 CRDi EX SW 5.6 l/100 km
Edellisen perusteella seuraava päätelmä:
Kulutusero 0.4 litraa/100 km
=> 0.4 litraa /100 km * 30000 km/vuosi = 120 litraa / vuosi
Dieselin hinta n. 98 centtiä / litra
=> vuodessa polttoaineeseen kuluu Nubira-kuskilla 0.98*120= 117.60 euroa enemmän valuuttaa
Kian hinta: 23000 euroa
Nubiran hinta: 160000 euroa
Autojen hintaero: 23000-16000=7000 euroa
Hintaeron maksaminen Kian eduksi koituvalla polttoainesäästöllä: 7000:117.6=59.52 vuotta
Kia on siis selvästi edullisempi käyttää, jos Nubiralla ja Kialla ajetaan 60 vuoden aikana vuosittain 30000 km.
- 2 nubiraa
Tankkaus.comissa on kaksi diesel-Nubiraa. Toisen toteutunut 12kk keskikulutus 7,0 l/100km ja toisen 7,35 l/100km.
Aika suuria lukuja tuon kokoluokan autolle.- Letukkakuski
Jos oletetaan, että Kian kulutus 5.6 litraa pitää paikkansa ja Nubira kuluttaa tuon 7 litraa, niin Kia onkin sitten jo 24 vuoden ajon jälkeen edullisempi. Eli enää tarvitse ajaa kuin 720000 km, jotta pääsee hyötymään pinemmän kulutuksen tuomasta hintaedusta.
- ICY
Letukkakuski kirjoitti:
Jos oletetaan, että Kian kulutus 5.6 litraa pitää paikkansa ja Nubira kuluttaa tuon 7 litraa, niin Kia onkin sitten jo 24 vuoden ajon jälkeen edullisempi. Eli enää tarvitse ajaa kuin 720000 km, jotta pääsee hyötymään pinemmän kulutuksen tuomasta hintaedusta.
Bensa-Nubiran käyttöön liittyviä tietoja minulla on 3 vuoden ajalta 14.6.2006-18.8.2009:
Ajettu 102252 km
Bensaa 8310 litraa 9256 euroa = 8,13 L/100km ja 10,35 senttiä kilometri polttoainekuluja (pyritty tankkaamaan halvimmilla asemilla).
Kokonaiskulut 23424,42 euroa = 0,23 e/km.
Lamppuja on muutama vaihdettu (onneksi helppo vaihtaa itse). Vikoja kun ei ole niin kalliit takuuhuollot olen jättänyt tekemättä ja hoitanut itse. Nokka-akselin hihna vaihdettu merkkihuoltamossa. Peräkärri yleensä on minulla perässä, joten vaikuttanee hieman kulutukseen. Vaihtohinta on pudonnut vuodesta 2006 niin paljon, että ei raaski dieseliin enää vaihtaa, vaikka se edullinen tällä hetkellä onkin. - Nubira 2.0D SX Wagon
Itsellä on esittelyautona ollut 2007 diesel nubira. Kulutus tosiaan keskimäärin n. 6 l/100km, mutta jos ajaa taloudellisesti, niin pääsee kyllä 5 l/100km. Eli kuluttaa juuri sen verran kun antaa kenkää. Mittarissa kohta 60 000km ja ohjaustehostin hajonnut, polttoaineen säätöventtiili vaihdettu ja nyt olisi vuorossa polttoainepumppu:( Viat voivat kyllä johtua kyllä peräänajostakin. Laskin myös tuota eroa Kiaan ja päädyin ajomukavuudelta mukavampaan autoon. Nyt alkaa kyllä olla jo mielessä auton vaihto, kun on jättänyt tielle 3 kertaa...
- Nubira 2.0D SX Wagon
Nubira 2.0D SX Wagon kirjoitti:
Itsellä on esittelyautona ollut 2007 diesel nubira. Kulutus tosiaan keskimäärin n. 6 l/100km, mutta jos ajaa taloudellisesti, niin pääsee kyllä 5 l/100km. Eli kuluttaa juuri sen verran kun antaa kenkää. Mittarissa kohta 60 000km ja ohjaustehostin hajonnut, polttoaineen säätöventtiili vaihdettu ja nyt olisi vuorossa polttoainepumppu:( Viat voivat kyllä johtua kyllä peräänajostakin. Laskin myös tuota eroa Kiaan ja päädyin ajomukavuudelta mukavampaan autoon. Nyt alkaa kyllä olla jo mielessä auton vaihto, kun on jättänyt tielle 3 kertaa...
Nyt on polttoainepumppu vaihdettu ja meno jatkuu. Toivottavasti tällä kertaa vähän kauemmin. Eli viha rakkaussuhde tähän autonn jatkuu. On vaan minun käteen tosi sopiva auto. Viime aikoina on tullut ajettua vaikka minkälaisilla sijaisautoilla ja täytyy myöntää, että Nubira on paras ajaa.
- ICY
Nubira 2.0D SX Wagon kirjoitti:
Nyt on polttoainepumppu vaihdettu ja meno jatkuu. Toivottavasti tällä kertaa vähän kauemmin. Eli viha rakkaussuhde tähän autonn jatkuu. On vaan minun käteen tosi sopiva auto. Viime aikoina on tullut ajettua vaikka minkälaisilla sijaisautoilla ja täytyy myöntää, että Nubira on paras ajaa.
Nubira 2.0D SX Wagon kertoi, että dieselilä on hyvät ajo-ominaisuudet.
Olin kuvitellut, että bensa-Nubira olisi paras. Eikö dieselmoottorilla suuremman painon vuoksi ole aliohjautuvaa vaikutusta? Bensakoneellahan Nubira menee sinne mihin rattia kääntää. Fiat Ritmolla oli aikoinaan samoja ajonautintoja (erityisesti soratiellä). Aiempi autoni oli Volvo S40, mutta ei silläkään ajamisesta juuri nauttinut, vaikka se ei ollut huonokaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?961886- 881340
- 1101143
- 761037
- 1191010
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘57873- 47791
- 36782
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis48741- 33693