Säikähdin todella paljon viime yönä.
Ikinä ennen ei ole ollut kasvojen puutumista.
Yöllä näin unta että vasen puoli kasvoistani oli puutunut ja heräsin siihen....se oli todellakin puutunut koko vasenpuoli kasvoistani,kieli sekä kitalaki..tuntui että en saa nieltyä...kohtaus ei kestänyt kovin kauan ja palautui normaaliksi...mutta nyt huomaan että vasenta puolta kasvoistani pistelee vähän väliä.
Onko muillekin sattunut näin?
Pitäis varmaan mennä lääkäriin...millaisia kommenteja lääkärit ovat teille sanoneet?
vasenpuoli kasvoista puutuu
8
46910
Vastaukset
- kerran.
samanlainen kohtaus; vasen puoli kasvoista puutui ja alkoi roikkua, vasen käsivarsi puutui, sitten oksensin ja sitten tuli päänsärky. Säikähdin tietysti hirveesti ja työterveyslekuri säikähti kans ja laittoi neurologille ja tutkittiin magneettikuvasta lähtien koko tyttö. Ei löytynyt mitään, jolloin neuro sanoi, että ainoaksi vaihtoehdoksi, kun ei missään testeissä näy mitään, jää migreeni, vaaraton mutta epämiellyttävä.
- aivohalvauksen oireet
minulle on käynyt samalla tavalla. seuraavaksi lähti tunto kädestä ja puolesta kylkeä. VOI olla neurologista, esim aivohalvauksen oireistoon sopii LUE TÄMÄ:
Oireet:
Eräs kirja määrittelee aivoinfarktin seuraavasti: ”Aivoinfarkti, estyneen tai heikentyneen verensaannin aiheuttama aivokudosvaurio. - - Infarkti synnyttää puutosoireita.” (Fokus – Ihminen - Lääkärikirja)
Kirjan mainitsemia oireita voivat olla muun muassa seuraavat aivohalvauksen oireet:
Äkkinäinen heikkous ja tunnottomuus esim. raajoissa, etenkin toispuolisesti
Äkillinen kasvojen, käden tai raajan halvaus, etenkin toispuoliset halvaukset
Näkö epäterävä tai hämärä, etenkin toispuolinen
”Verhon laskeutuminen” toisen puolen näkökenttään
Kahtena näkeminen
Puhuminen ja ymmärtäminen tuntuu vaikealta
Huimaus-, tasapaino- ja koordinaatiohäiriöt
”Elämäni pahin päänsärky”
Ei pakosti kipuja
Äkillinen kuume ja pahoinvointi
Hetkelliset tajunnan menetykset
Tajunnan tason laskeminen (pyörtyminen, sekavuus, kouristukset, kooma)
Jos kyseisiä oireita ilmaantuu, on syytä hakeutua mahdollisimman nopeasti lääkärinhoitoon, sillä voi olla kyseessä aivoinfarkti tai TIA. TIA:n oireet ovat hyvin samanlaisia, kuin edellä mainitut aivoinfarktin oireet, mutta ne ovat lyhytaikaisempia. - Nimetön
Hei! on sattunut muuan tuttu kertoi asiasta jos sinulla on amalkaami paikkoja niin luulisin sinulla olevan selänkohta sydänlinjalla hermorata sakkaantunut kiinni joka aiheuttaa
pään verenkiertoon häiriötä ja samalla vasen kyyärpäänseudun outoa uupumista myös niskan seutu tuntuu vähän jäykältä.- riippuen lääkäristä
minulla oli nuo TIA oireet. Mutta kun aivokuvista ei löytynyt mitään niin neurologin mukaan psyykkistä.
Psykiatrin mukaan taas fyysistä.
Eli hengissä ollaan. Välillä ei ole tuntoa jalkapohjissa ja välillä ei ole tuntoa käsissä tai kasvoissa.
Diagnoosia ei löydy ei sitten millään. Sairaslomaa ei nyt tipu, joten olen omalla lomalla.
Jos tilanteesi vaivaa niin käy ihmeessä lääkärissä.
Itselläni ilmeisesti niskan kulumat ja krampit aiheuttaa oireita. Mutta ei siis varmaa diagnoosia.
Suosittelen muuten näihin tunnottomuus oireisiin ensin käyntiä fysiatrilla. Hän sitten laittaa lähetteen neurologille jos siltä tuntuu.
Mutta neurologi ei ohjaa sinua muualle kuin psykiatrille mikäli hän ei itse kykene sinua diagnosoimaan.
- ruttu-62
heippa!
Olen kokenut saman pari vuotta sitten! Ensin puutui kasvot vasemmalta, sitten käsi! Sen jälkeen iski armoton päänsärky.Ihan, kuin joku olis yrittänyt pois mun takaraivosta! Kotikonstit ei auttanut, joten läksin lääkäriin. Siellä lääkäri laitto mut heti huilaamaan tutkimushuoneeseen ja aikapian tuli siirto ambulansilla Tyksiin ensiapuun! Siellä sitten alkoi tuntua, että vasemmalta puolelta nielua menee tunto ja on vaikea hengittää. Siitä tuli siirto Stroke-yksikköön seurantaan. Koko tämän ajan olin jotenkin maailman kartalla, en vaan jaksanut olla mukana missään. Kuulin kyllä mitä puhuttiin, mutta tuntui, että en ymmärtänyt.Makasin sillä osastolla 3 vuorokautta nousematta ylös, koska aloitus diagnoosi oli aivoverenvuoto. Toisena päivänä puutuminen oli hävinnyt lähes kokonaan ja olo oli muutenkin suht hyvä. Siinä sitten ihmettelin sen osaston meininkiä, ymmärtämättä mikä mulla on! Kun mut siirrettiin 4 päivänä normaali osastolle, tuli lääkäri hyvin kiireisenä mun luo ja sanoi kotiuttavansa mut. Uskalsin kysyä kuitenkin, että jos nyt joku kertois mikä mulla on! No, eihän teillä oli mikään muu kuin migreeni, joka aiheutta tuollaisia oireita!!! Jos olisin sen tiennyt olisin kyllä senkin keikan jättänyt tekemättä!Saatuani epigriisin, siinä on kuitenkin migreenin lisäksi mainittu aivoverenvuoto,Vuoto on saattanut olla hyvin minimaalista, mene ja tiedä.
Magneettikuvissa löydettiin päästäni aneyrysma , joka on saattanut vuotaa jo silloin.., nyt olen menossa toimenpiteeseen sen suhteen. Mene kuitenkin lääkäriin, niin saat rauhan, ei tartte ite miettiä asioita! Hyvää kevään odotusta sulle! - Joohq
Hei.
Kun illalla kotona ruukaan ottaa kitaran käteen ja laulaa muutaman biisin, niin muutaman kerran on tullut sellainen tunne kuin, etu kasvot niinkuin lauka ja sitä vähän ylöspäin kasvoistani puutuu. Se ei ole sellaista puutumistä että kun kosken niin en tunne mutään vaan niinkuin siihen tulee sellainen tunne niinkuin olisi nukkunut yön käden päällä tai jotain. Ja sitten kun siihen kohtaan koskee koko kämmenellä niin se tunne häviää ja kun käden ottaa kasvoilta pois niin se taas palaa. Anteeksi epäselvä teksti ja kaikkea, mutta onko tämä vaarallallista ja mistä tämä johtuu? - Tietäisipä syyn
Huoh. MInulla alkoi kasvojen puutuilu 2009. Puutuilu on samanlaista kuin sinulla Joohq, tunto ei katoa, mutta poskilihakset ovat jäykät ja niitä kihelmöi.
Kaikki neurologiset testit on tehty, kuvat otettu...
Osa oireista sopisi TIA-kohtauksiin, aivoverisuonissani on kalkkeumia. Migreeniä minulla ei ole.
MUTTA: oireet loppuivat, kun fysioterapeutti venytti kulunutta niskaani. Ja kun hieron päänahkaani, kasvojen puutuilu alkaa tai loppuu!
Näistä eivät näköjään lääkäritkään ota selvää :(
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli305712Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm144304Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403237IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm522931Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.3331518Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861328- 601259
Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2241170- 791159
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul4011151