Mitä kokemuksia teillä on armeijasta? Haittasiko psoriasis siellä? Miten muut suhtautuivat sinuun psoriaatikkona?
Itselläni on vielä armeija edessä ja pelkään joutuvani kiusatuksi psoriasikseni takia.
Psori ja armeija
3
1668
Vastaukset
- ipsori
Hei,
Itse muistelen, että ihoni huononi armeijassa. Pitkät reissut metsässä ja vaatetuksen ja ryömimisen aihettamat hiertymät pahensivat sitä osakseen. Eikä ravintokaan ollut psoriaatikolle sopivaa.
Mutta selvisin siitä, eikä ihoni kunto koskaan ollut kestämätöntä. Armeijan lääkärille pääsi aina kun oli tarvetta ja sieltä sai voiteita tarpeen mukaan. Ehkä kovempiakin lääkityksiä saisi jos olisi tarvetta. Ja jos psoriaksesi on oikein pahanlaatuista niin sieltä luulisi saavan vapautusta. Kiusausta ei ollut kohdallani. Kun hoitaa asiat hyvin, eikä anna psorin olla tiellä niin muut antavat sinulle ansaitsemasi kunnia.
Eikun tsempillä sinne vaan! :)
- ipsori
http://ipsori.blogspot.com/- vielä sen verran
että kannattaa aina avoimesti ja asiallisesti kertoa kanssaihmisille mistä on kysymys eli tässä tapauksessa kroonisesta ihotaudista joka ei tartu. Silloin asia selviää tietämättömillekin ja kiusaaminen kutistuu korkeintaan toverilliseen pikku-vinoiluun johon voi suhtautua huumorilla.
Koita kestää! - iso A
vielä sen verran kirjoitti:
että kannattaa aina avoimesti ja asiallisesti kertoa kanssaihmisille mistä on kysymys eli tässä tapauksessa kroonisesta ihotaudista joka ei tartu. Silloin asia selviää tietämättömillekin ja kiusaaminen kutistuu korkeintaan toverilliseen pikku-vinoiluun johon voi suhtautua huumorilla.
Koita kestää!Menin kutsuntoihin ja A kuntoisuusluokan antoivat. Ennen kun olin lähdössä armeijaan kysyin miten psori vaikuttaa ja miten sitä voi hoitaa. Kutsuntalääkärit totesivat vaan että parempi jättää armeija väliin, koska eivät halua ottaa riskiä että iho tulehtuisi. Mielestäni itselläni ei ole paha psori mutta en halunnut ottaa riskiä et sormet jäätyisi ja niveliä särkisi. Itselläni siis C:n paperit tämän takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1155965Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324067- 823352
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182986Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522054Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004- 1431795
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431787Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569