Olen ymmärtänyt, että vl-opetus olisi kristillistä.
Väliin järkyttää muutamien vl-ien kommentit - ikäänkuin pelättäisiin, että sisäiset pedofilia tapaukset paljastuisi vrt. oheinen kommentti;
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000031788081
Väistämättä nousee esiin kysymys, että kun halutaan sisäisesti käsitellä ikävät asiat, onko siellä liikkeen sisällä kuitenkin enempikin tällaista kuvotusta, kuten monesta muusta lahkostakjin on paljastunut ?
En haluaisi uskoa, että niin on.
Puolustaako vl pedofiliaa ?
122
23661
Vastaukset
Luulen, että tuon viestin kirjoittaja ei ole ihan mukana näissä keskustelun vivahteissa. Siksi vastaukset ovat asian vierestä ja antavat kieroutuneen kuvan vl-ajattelusta.
Ainakin toivon niin olevan, enkä toisin. Eli että hän edustaa koko vl-kentän kantaa ja peittelyhalua.
Jos tuollaista tekstiä tulee muuallakin vastaan vl-näpeistä, niin tilanne on vakavampi kuin uskotaankaan.- Kyllä ihmettelen vastaustasi
"tuon voinee ohittaa"
Eipä ollut kovin viisasas mielipide. Älä pidä itseäsi liian viisaana.
Se voi vielä koitua kohtalokaaksi.
Eikö "Tuo kirjoittaja" ollut vl joka edellisessä ketjussa tämän aiheen ympärillä puhui miten tämä vl-usko toimii suurten syntisten kanssa.
Miten voit väheksyä hänen kirjoituksiaan? Sehän oli keskustelua vl-uskosta, ja siitä miten se toimii suurten syntisten kanssa.
Jospa et vaan itse ymmärtänyt tekstiä oikein.
Sen jälkeen kun Jumalan valtakunnan jättää, sitä vanhurskautta ei enempi muisteta.
"Luulen, että tuon viestin kirjoittaja ei ole ihan mukana näissä keskustelun vivahteissa. Siksi vastaukset ovat asian vierestä ja antavat kieroutuneen kuvan vl-ajattelusta. "
Luulenpa niin, että et itse ole ollut ihan terveellä tavalla näissä kirjoituksissa mukana.
Siksi puhut mitä sattuu näistä vl-kirjoittajista.
Sinulla itsellä näyttää olevan aika kummallinen tapa kirjoitella ja arvostella vl:iä.
Ja sitten eräs tärkeä havainto; Kun tämä usko ei ole luulon asia.
Ei se tarvi olla asian vierestä, jos vl vastaa eri tavalla mitä odotat.
Kuinka kauaksi oletkaan eksynyt?
"Ainakin toivon niin olevan, enkä toisin. Eli että hän edustaa koko vl-kentän kantaa ja peittelyhalua."
Saahan sitä aina toivoa, mutta kyllä ne Jumalan valtakunnan asiat ei kuulu ulkopuolisille.
Tämähän on jo sanottu useampaan kertaan.
"Jos tuollaista tekstiä tulee muuallakin vastaan vl-näpeistä, niin tilanne on vakavampi kuin uskotaankaan. "
Jos tällaista tekstiä tulee useammin ja muuallakin vastaan sinun taholta, olet kauemmas eksynyt kuin ensin luulinkaan.
Ja on todella surullista. - ymmärrä,
Kyllä ihmettelen vastaustasi kirjoitti:
"tuon voinee ohittaa"
Eikö "Tuo kirjoittaja" ollut vl joka edellisessä ketjussa tämän aiheen ympärillä puhui miten tämä vl-usko toimii suurten syntisten kanssa.
Miten voit väheksyä hänen kirjoituksiaan? Sehän oli keskustelua vl-uskosta, ja siitä miten se toimii suurten syntisten kanssa.
Sen jälkeen kun Jumalan valtakunnan jättää, sitä vanhurskautta ei enempi muisteta.
"Luulen, että tuon viestin kirjoittaja ei ole ihan mukana näissä keskustelun vivahteissa. Siksi vastaukset ovat asian vierestä ja antavat kieroutuneen kuvan vl-ajattelusta. "
Luulenpa niin, että et itse ole ollut ihan terveellä tavalla näissä kirjoituksissa mukana.
Sinulla itsellä näyttää olevan aika kummallinen tapa kirjoitella ja arvostella vl:iä.
"Ainakin toivon niin olevan, enkä toisin. Eli että hän edustaa koko vl-kentän kantaa ja peittelyhalua."
Saahan sitä aina toivoa, mutta kyllä ne Jumalan valtakunnan asiat ei kuulu ulkopuolisille.
"Jos tuollaista tekstiä tulee muuallakin vastaan vl-näpeistä, niin tilanne on vakavampi kuin uskotaankaan. "
Jos tällaista tekstiä tulee useammin ja muuallakin vastaan sinun taholta, olet kauemmas eksynyt kuin ensin luulinkaan.
Ja on todella surullista.mistä asiasta tässä on kyse? NIISTÄ LAPSISTA, joita on vahingoitettu hirveällä tavalla. Sinä et näytä välittävän heistä ollenkaan, hyysäät vain heidän vahingoittajiaan (siis rikollisia, huom! tämä on aina poliisiasia), ja haluat suojella yhteisöäsi.
- Ei kannata uhota
Kyllä ihmettelen vastaustasi kirjoitti:
"tuon voinee ohittaa"
Ja on todella surullista.maallinen oikeus puuttuu tarvittaessa vaikka kuinka yrittäisi piilotella.
>Saahan sitä aina toivoa, mutta kyllä ne Jumalan valtakunnan asiat ei kuulu ulkopuolisille.
Tämähän on jo sanottu useampaan kertaan. - viranomasia
ymmärrä, kirjoitti:
mistä asiasta tässä on kyse? NIISTÄ LAPSISTA, joita on vahingoitettu hirveällä tavalla. Sinä et näytä välittävän heistä ollenkaan, hyysäät vain heidän vahingoittajiaan (siis rikollisia, huom! tämä on aina poliisiasia), ja haluat suojella yhteisöäsi.
näissä avauksissahan on ollut pelkästään kyse synnistä ja tästä synnintekijästä.
Ja olen niihin vastaillut.
Kyllä näihin muihin asioihin näyttää olevan muilla jo valmiit vastaukset, että tuskin minun tarvitsee sitä puolta enää tuoda esiin.
Nyt haluan tuoda sen puolen esiin, joka on tältä maailmalta salassa, että Jumala rakastaa vielä tällaistakin syntistä.
Ja jos hän tekee parannuksen synneistä ja katuu.
Sitten niitä syntejä ei enää ole, painamassa tämän ihmisen kohdalla, koska Jumalakin ne haluaa unohtaa.
Ja siitä on ilo taivaassakin, kun yksi syntinen kääntyy. - sitä varten
Ei kannata uhota kirjoitti:
maallinen oikeus puuttuu tarvittaessa vaikka kuinka yrittäisi piilotella.
>Saahan sitä aina toivoa, mutta kyllä ne Jumalan valtakunnan asiat ei kuulu ulkopuolisille.
Tämähän on jo sanottu useampaan kertaan.että täällä käydään keskustelua nimenomaan vl- uskosta, ilman kenenkään uhoiluja.
- TorniAntti
vähän samansuuntainen. Liekö ollut sitten saman kirjoittajan.
Toivottavasti ei enää törmää sisäisten syntien puolustelukirjoituksiin. - vl-usko
TorniAntti kirjoitti:
Toivottavasti ei enää törmää sisäisten syntien puolustelukirjoituksiin."Jumala rakastaa syntistä, mutta vihaa syntiä."
Tämähän on ihan Raamatun mukaista. - TorniAntti
vl-usko kirjoitti:
"Jumala rakastaa syntistä, mutta vihaa syntiä."
Tämähän on ihan Raamatun mukaista.Sen sijaan Raamattu ei kehota puolustelemaan ja piilottelemaan syntiä - vaan tunnustamaan ja hylkäämään ne - eikö niin ?
TorniAntti kirjoitti:
Toivottavasti ei enää törmää sisäisten syntien puolustelukirjoituksiin.Hän on tänään erittäin ahkerana. Kirjoittaa paljon ja moneen ketjuun. Opit kyllä tunnistamaan. Minä en vastaa enää hänen viesteihinsä.
- uskon ulkopuolisille
TorniAntti kirjoitti:
Sen sijaan Raamattu ei kehota puolustelemaan ja piilottelemaan syntiä - vaan tunnustamaan ja hylkäämään ne - eikö niin ?
tuoda nähtäväksi.
Kyllä se terve pidättäytyminen on näissäkin asioissa terveellistä.
Ei ne Jumalan valtakunnan asiat kuulu ulkopuolisille, jos ao. ei itse halua niistä kertoa. - tämän?
x-vl kirjoitti:
Hän on tänään erittäin ahkerana. Kirjoittaa paljon ja moneen ketjuun. Opit kyllä tunnistamaan. Minä en vastaa enää hänen viesteihinsä.
"varmaan
Hän on tänään erittäin ahkerana. Kirjoittaa paljon ja moneen ketjuun. Opit kyllä tunnistamaan. Minä en vastaa enää hänen viesteihinsä."
Miten voit tietää tämän jos et ole itekin näissä ketjuissa mukana.
Loukkaannut ihan selvästi jos sanot mitä sattuu, ja jos ne vastukset ei vähänkään miellytä sinua.
En voi vaan antaa mennä ohi, jos vl:ä täällä pilkataan. - häirikölle
tämän? kirjoitti:
"varmaan
Hän on tänään erittäin ahkerana. Kirjoittaa paljon ja moneen ketjuun. Opit kyllä tunnistamaan. Minä en vastaa enää hänen viesteihinsä."
Loukkaannut ihan selvästi jos sanot mitä sattuu, ja jos ne vastukset ei vähänkään miellytä sinua.
En voi vaan antaa mennä ohi, jos vl:ä täällä pilkataan.Sama taktiikka toimii toisellakin palstalla. Yksimielisesti hiljaisuudessa jätetään häirikön viestit huomiotta. Vähimmälä pääsee niin.
- paljastuu
häirikölle kirjoitti:
Sama taktiikka toimii toisellakin palstalla. Yksimielisesti hiljaisuudessa jätetään häirikön viestit huomiotta. Vähimmälä pääsee niin.
"Ainoa oikea taktiikka
häirikölle 6.1.2008 klo 22.56
Sama taktiikka toimii toisellakin palstalla. Yksimielisesti hiljaisuudessa jätetään häirikön viestit huomiotta. Vähimmälä pääsee niin. "
Ja mistä näin päättelet? Kyllä tuo sinun viestisi on niin ilkeä, että et voi itsekään olla muuta. - §§§
uskon ulkopuolisille kirjoitti:
tuoda nähtäväksi.
Kyllä se terve pidättäytyminen on näissäkin asioissa terveellistä.
Ei ne Jumalan valtakunnan asiat kuulu ulkopuolisille, jos ao. ei itse halua niistä kertoa."Ei ne Jumalan valtakunnan asiat kuulu ulkopuolisille, jos ao. ei itse halua niistä kertoa."
kuten pedofilia kuuluvat Suomessa poliisille, syyttäjille sekä vankeinhoitolaitokselle. - puheenparresta
tämän? kirjoitti:
"varmaan
En voi vaan antaa mennä ohi, jos vl:ä täällä pilkataan.milloin palsta kuningatar kicki on paikalla
- mahdat,
§§§ kirjoitti:
"Ei ne Jumalan valtakunnan asiat kuulu ulkopuolisille, jos ao. ei itse halua niistä kertoa."
kuten pedofilia kuuluvat Suomessa poliisille, syyttäjille sekä vankeinhoitolaitokselle.kun Kickille pedofiliakin on "Jumalan valtakunnan asioita"?
- se!
mahdat, kirjoitti:
kun Kickille pedofiliakin on "Jumalan valtakunnan asioita"?
...
- tunnistaa
puheenparresta kirjoitti:
milloin palsta kuningatar kicki on paikalla
vieläpä peräti helposti.
- här
puheenparresta kirjoitti:
milloin palsta kuningatar kicki on paikalla
i Sverige veta mycket - eller inte.
- Just så
här kirjoitti:
i Sverige veta mycket - eller inte.
Just så
- kikka
vl-usko kirjoitti:
"Jumala rakastaa syntistä, mutta vihaa syntiä."
Tämähän on ihan Raamatun mukaista.Pedofiilit joutuvat HELVETTIIN. Miettikää 4.vuotiasta Madeleinea, jos aikuinen mies raiskaa lapsen ja murhaa niin : MUNAT POIS JA LINNAAN. Lapsia, eikä eläimiä saa vahingoittaa, eikä muitakaan.
- raivostuttaa
Kirjoita tonne psykologille ja kysy mitä on sanottu ja miksi?
http://notes.utu.fi/ty/webexper.nsf/ebb61c7b550a2a1ac22564dd003abe2f/0f13d7298f997bfbc225675b0037b167?OpenDocument - vl-uskovainen
Siinä yhteisössä on sen verran rankkaa, että kaikenlaisten heikkouksien on vaikeaa kukoistaa. Sellaisia harjoittavat karsiutuvat pois. Jumalan valtakunnassa on syntisiä ihmisiä, mutta perversiot ja rikolliset eivät siellä kestäisi.
- perää
"Ei sinä yhteisössä sellaiset kestäisi
Kirjoittanut: vl-uskovainen 6.1.2008 klo 21.04
Siinä yhteisössä on sen verran rankkaa, että kaikenlaisten heikkouksien on vaikeaa kukoistaa. Sellaisia harjoittavat karsiutuvat pois."
Niin tarkoitat kai sitä, että jos on epärehellisellä sieluntilalla, ja suosii tai hyväksyy syntiä ja syntielämää.
Olen samaa mieltä.
"Jumalan valtakunnassa on syntisiä ihmisiä, mutta perversiot ja rikolliset eivät siellä kestäisi. "
Näin on, että Jumalan sana vaikuttaa terveellä tavalla, se ei koskaan jätä välille. "Se joko pahentaa tai parantaa ihmisen."
"Mutta niille jotka ottavat tämän Sanan vastaan, on Jumala antanut voiman Jumalan lapseksi tulla."
Ja sieltä maailmasta on tullut ihmisten mittapuun mukaan "suuria rikollisiakin," Jumalan valtakuntaan, ja on saanut parannuksen armon.
Mutta miten se mitataan, mikä on Jumalan edessä suuri tai pieni synti?
Kun suuret synnit kadottaa, mutta pienetkään ei jätä välille.
Mutta nämä jotka on omasta mielestä hyviä ja hyvin onnistuneet, ja arvostelee täälläkin vl:uskoa, ei ole löytäneet sinne takasin.
Ei edes ne, joilla on vl-tausta, ole löytäneet takasin Jumalan valtakuntaan.
Mistähän tämä kertoo?
Minusta se kertoo siitä, että ei koskaan kannattais luopua Jumalan lapseudesta, ja kannattaa olla niille Jumalan valtakunnan "armoneuvoille" kuuliainen.
Koska sitä ei koskaan tiedä, miten kauan armonaikaa on jälellä, jos lähtee ulos
Jumalan valtakunnasta. - Wariska
perää kirjoitti:
Siinä yhteisössä on sen verran rankkaa, että kaikenlaisten heikkouksien on vaikeaa kukoistaa. Sellaisia harjoittavat karsiutuvat pois."
Niin tarkoitat kai sitä, että jos on epärehellisellä sieluntilalla, ja suosii tai hyväksyy syntiä ja syntielämää.
Olen samaa mieltä.
"Jumalan valtakunnassa on syntisiä ihmisiä, mutta perversiot ja rikolliset eivät siellä kestäisi. "
Näin on, että Jumalan sana vaikuttaa terveellä tavalla, se ei koskaan jätä välille. "Se joko pahentaa tai parantaa ihmisen."
"Mutta niille jotka ottavat tämän Sanan vastaan, on Jumala antanut voiman Jumalan lapseksi tulla."
Ja sieltä maailmasta on tullut ihmisten mittapuun mukaan "suuria rikollisiakin," Jumalan valtakuntaan, ja on saanut parannuksen armon.
Mutta nämä jotka on omasta mielestä hyviä ja hyvin onnistuneet, ja arvostelee täälläkin vl:uskoa, ei ole löytäneet sinne takasin.
Mistähän tämä kertoo?
Minusta se kertoo siitä, että ei koskaan kannattais luopua Jumalan lapseudesta, ja kannattaa olla niille Jumalan valtakunnan "armoneuvoille" kuuliainen.
Jumalan valtakunnasta.Oletko nyt ihan tosissasi? Jumalan valtakunta on vain lestadiolaisille avoinna? Sanoisimpa että voi pyhä jysäys!
Tarkoitatko, että meillä muilla ei ole sinne ollenkaan asiaa?
Minusta kun tuntuu, että olen Jumalaani lähellä, joka päivä.
Ja sitäpaitsi teillä taitaa olla kova kilpailu siitä valtakunnasta kun Jehovalaisillakin on valtakunta ja jopa valtakunnan salitkin. - on,
Wariska kirjoitti:
Oletko nyt ihan tosissasi? Jumalan valtakunta on vain lestadiolaisille avoinna? Sanoisimpa että voi pyhä jysäys!
Ja sitäpaitsi teillä taitaa olla kova kilpailu siitä valtakunnasta kun Jehovalaisillakin on valtakunta ja jopa valtakunnan salitkin.Ja kun tässä maailmassa on olemassa eriseuroja ja muitakin vääriä hengellisiä liikkeitä.
Ja on olemassa väärää rauhaakin.
Ja sitä voi tuntea väärinkin. - Comparison
Wariska kirjoitti:
Oletko nyt ihan tosissasi? Jumalan valtakunta on vain lestadiolaisille avoinna? Sanoisimpa että voi pyhä jysäys!
Ja sitäpaitsi teillä taitaa olla kova kilpailu siitä valtakunnasta kun Jehovalaisillakin on valtakunta ja jopa valtakunnan salitkin.keskinäinen rakkaus ja nopeammat bytingin rakentajat.
Molemmilla samantyylinen toiset ulossulkeva valtakuntaoppi - Aito kysymys
perää kirjoitti:
Olen samaa mieltä.
Mistähän tämä kertoo?
Jumalan valtakunnasta.tai oikeammin onko kirjoittaja omasta mielestään vl-uskovainen? Nehän ovat kaksi tätysin eri asiaa.
- valita
Comparison kirjoitti:
keskinäinen rakkaus ja nopeammat bytingin rakentajat.
Molemmilla samantyylinen toiset ulossulkeva valtakuntaoppiEmme me ketään vängellä ole tähän uskoon haalaamassa. Eikä sitä voikaan.
Eikä siitä ole mitään hyötyä ihmisille:
"Ei kannettu vesi kaivossa pysy."
Ihminen ei voi luonnollisilla silmillä nähdä Jumlan valtakuntaa.
Tämä tapahtuu sitten vasta, kun Jumala avaa silmät hengellisesti näkemään
Ja se parannus on kokonaan, alusta loppuun Jumalan työ.
"Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sen hyvän työn minkä Jumala aloittaa, Hn myöskin lopettaa. - tärkeä tietää?
Aito kysymys kirjoitti:
tai oikeammin onko kirjoittaja omasta mielestään vl-uskovainen? Nehän ovat kaksi tätysin eri asiaa.
Sitä tässä ihmettelen. Koska eihän täällä palstalla uskota vl-uskoon.
- Wariska
valita kirjoitti:
Emme me ketään vängellä ole tähän uskoon haalaamassa. Eikä sitä voikaan.
Eikä siitä ole mitään hyötyä ihmisille:
"Ei kannettu vesi kaivossa pysy."
Ihminen ei voi luonnollisilla silmillä nähdä Jumlan valtakuntaa.
Tämä tapahtuu sitten vasta, kun Jumala avaa silmät hengellisesti näkemään
Ja se parannus on kokonaan, alusta loppuun Jumalan työ.
"Minä olen A ja O, alku ja loppu. Sen hyvän työn minkä Jumala aloittaa, Hn myöskin lopettaa.Sanotaanko jossakin niin, että Jumalan valtakuntaa ei voi silmin havaita? Missä?
Minusta ainakin tuntuu joskus kun näkee tai kuulee tai tuntee jotain todella kaunista, esim. auringonlaskun tai säteen tai linnun laulun tai vauvan tuoksun...että Jumalan valtakunta on lähelläni, että olen osa sitä.
Missä se on sanottu että vain lestadiolaisilla on Jumalan valtakunta? Onko se oikein kirjoitettu johonkin?
Älä ole noin ylimielinen muita kohtaan, se on itsensä ylentämistä. Ja siitä ei hyvää seuraa. Kokkeileppa kävellä nokka pystyssä vaikka liukkaalla kadulla, niin tiiät miten siinä käy.
Tunnetko olevasi parempi ihminen muiden seurassa? - Iltamyöhällä
Wariska kirjoitti:
Sanotaanko jossakin niin, että Jumalan valtakuntaa ei voi silmin havaita? Missä?
Minusta ainakin tuntuu joskus kun näkee tai kuulee tai tuntee jotain todella kaunista, esim. auringonlaskun tai säteen tai linnun laulun tai vauvan tuoksun...että Jumalan valtakunta on lähelläni, että olen osa sitä.
Missä se on sanottu että vain lestadiolaisilla on Jumalan valtakunta? Onko se oikein kirjoitettu johonkin?
Älä ole noin ylimielinen muita kohtaan, se on itsensä ylentämistä. Ja siitä ei hyvää seuraa. Kokkeileppa kävellä nokka pystyssä vaikka liukkaalla kadulla, niin tiiät miten siinä käy.
Tunnetko olevasi parempi ihminen muiden seurassa?**Sanotaanko jossakin niin, että Jumalan valtakuntaa ei voi silmin havaita? Missä?**
ja tätä Jeesuksen opetusta SRK ja vl-puhujat raiskaavat törkeällä tavalla opettaen, että pelkkä vl-herätysliike on Jumalan valtakunta.
Luuk. 17:
"20. Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla,
21. eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä"." - Raamatussa
Wariska kirjoitti:
Sanotaanko jossakin niin, että Jumalan valtakuntaa ei voi silmin havaita? Missä?
Tunnetko olevasi parempi ihminen muiden seurassa?että sitä ei voi luonnollisilla silmillä nähdä.
- jehovalaisuus
Comparison kirjoitti:
keskinäinen rakkaus ja nopeammat bytingin rakentajat.
Molemmilla samantyylinen toiset ulossulkeva valtakuntaoppi= harhaoppeja
- Niin se on
tärkeä tietää? kirjoitti:
Sitä tässä ihmettelen. Koska eihän täällä palstalla uskota vl-uskoon.
^^Koska eihän täällä palstalla uskota vl-uskoon.^^
Vanhoillislestadiolaiset uskovat tällä palstalla vl-uskoon. Uskovaiset uskovat Kristus-uskoon. - Aamenen sanoja
Niin se on kirjoitti:
^^Koska eihän täällä palstalla uskota vl-uskoon.^^
Vanhoillislestadiolaiset uskovat tällä palstalla vl-uskoon. Uskovaiset uskovat Kristus-uskoon.Juuri niin.
- huomioon se
että nyt niistä on alettu puhua julkisesti. Tarvitaan vain pieni rohkaisu, ja silloin uhriksi joutuneita kävelee lehtitaloon juttusille. Pinnan alla kytee ja kovasti.
- tämä maailma
hyvin mielellään kirjoittelis vl-uskosta. Jos antais aihetta.
Tämä on helppo uskoa.
Sielunvihollinen ei ole jouten.
Ei se ole puolustelua, vaan muistutusta siitä, että Jumalan armo riittää tällaisenkin synnin tekijälle. Näin tajusin ylempänä olevan vl-viestin.
Me muut olemme niin armottomia, että puhumme vain maallisen lain mukaisista tuomioista ja teon iljettävyydestä, mutta vl kertoo asian kauniimman puolen hengellisessä mielessä.
Kuten ristinryöväri tai Daavid sai armon, niin armoa riittää katuvalle pedofiilillekin! Eikä hänen edes katua tarvitse, pyytää vain siunausta tekonsa jälkeen normaalin vl-kaavan mukaan. Asia on ok. Sitä ei sitten muistella! Ihminenhän on syntiin taipuvainen ja sattui nyt sortumaan tuollaiseen syntiin! (Minua oksettaa tuo selitys.)
'Jumalattomat' tutkijat sanovat, ettei pedofiili oikein osaa katua. Eihän se silti estä olemasta oikea vl.
Minusta hänen uskovaisuuttaan ei tarvitse edes miettiä, eikä sotkea tähän asiaan. Vanhoillisuus vakaumuksena on eri asia.
Sairaat rikolliset pitää (pakko)hoitaa tai ainakin pitää erillään lapsista, vaikka vankilassa. Ainakaan niitä ei saisi suojella. Voimia teille asian kanssa painijoille!- olekaan vl
vaan entinen vl. Kyllä se pätee sinunkin kohdalla, että kauas olet eksynyt, kun vl:ien puheet Jumlan armosta oksettaa.
- TorniAntti
pikkasen harhaan siinä kun kuvitellaan, että me omassa siionissa saamme mellastaa miten lystää, eikä maallisella järjestyksellä ole siihen osaa eikä arpaa.
No onneksi se ei liene vallitseva ajatuskulku. - Emmalia.
"Ei se ole puolustelua, vaan muistutusta siitä, että Jumalan armo riittää tällaisenkin synnin tekijälle."
Mahdollista, että Jumalan armo riittää tällaisellekkin, ja en edes epäile sitä jos se on Jumalan Tahto pelastaa tällainen ihminen.
Mutta käynti parannusten askelille ei varmaan ole helppo, siinä joutuu varmasti pedofiili todella katumaan tekojaan, ja myös kärsimään niistä teoistaan. Kärsimysten kauttahan Jumala ihmisen valmistaa, ne kärsimykset ovat opiksi.
"Me muut olemme niin armottomia, että puhumme vain maallisen lain mukaisista tuomioista ja teon iljettävyydestä, mutta vl kertoo asian kauniimman puolen hengellisessä mielessä."
Muuta armoton olen minäkin, en minäkään meinaan usko siihen, että pedofiili tekee pahaa lapselle, pyytää sen joltain vl-kaverilta sitten anteeksi, tunnustamatta välttämättä tekoaan edes. Sitten taas suraavana päivänä tai myöhemmin taas raiskaa lapsen, ja tätä jatkuu vuosikausia, niin ei tuo ole mitään oikeaa anteeksiantoa ja ei tuolla pelastu.
Pedofiili on tuudittanut itsensä täydelliseen vääräänrauhaan, jos aina jatkaa tekoaan, ja luule vl-synninpäästön päästävän hänet aina tuosta samasta synnistä.
"Sairaat rikolliset pitää (pakko)hoitaa tai ainakin pitää erillään lapsista, vaikka vankilassa. Ainakaan niitä ei saisi suojella. Voimia teille asian kanssa painijoille!"
Kyllä näin on. En viitsi sanoa, että mitä näille olisi hyvä tehdä, että lapset olisivat turvassa, mutta ehkä arvaat sen. - vaan toisten ehdoilla
olekaan vl kirjoitti:
vaan entinen vl. Kyllä se pätee sinunkin kohdalla, että kauas olet eksynyt, kun vl:ien puheet Jumlan armosta oksettaa.
"Jumalattomat' tutkijat sanovat, ettei pedofiili oikein osaa katua. Eihän se silti estä olemasta oikea vl. "
Onpa sinulla selitykset, oikein sääliksi käy.Taidat pilkkamielessä vaan kirjoitella näistä asioista tänne.
"Minusta hänen uskovaisuuttaan ei tarvitse edes miettiä, eikä sotkea tähän asiaan. Vanhoillisuus vakaumuksena on eri asia."
Niin sinusta, mutta entä jos asiaa tarkastellaan Raamatun pohjalta?
"Sairaat rikolliset pitää (pakko)hoitaa tai ainakin pitää erillään lapsista, vaikka vankilassa. Ainakaan niitä ei saisi suojella. Voimia teille asian kanssa painijoille! "
Oletkos joku viranomainen tai psykologi ehkä?
Mehän ollaan nyt vl-palstalla ja pitäis puhua vl-suudesta. - Ei varmasti!
Emmalia. kirjoitti:
"Ei se ole puolustelua, vaan muistutusta siitä, että Jumalan armo riittää tällaisenkin synnin tekijälle."
Mahdollista, että Jumalan armo riittää tällaisellekkin, ja en edes epäile sitä jos se on Jumalan Tahto pelastaa tällainen ihminen.
Mutta käynti parannusten askelille ei varmaan ole helppo, siinä joutuu varmasti pedofiili todella katumaan tekojaan, ja myös kärsimään niistä teoistaan. Kärsimysten kauttahan Jumala ihmisen valmistaa, ne kärsimykset ovat opiksi.
"Me muut olemme niin armottomia, että puhumme vain maallisen lain mukaisista tuomioista ja teon iljettävyydestä, mutta vl kertoo asian kauniimman puolen hengellisessä mielessä."
Muuta armoton olen minäkin, en minäkään meinaan usko siihen, että pedofiili tekee pahaa lapselle, pyytää sen joltain vl-kaverilta sitten anteeksi, tunnustamatta välttämättä tekoaan edes. Sitten taas suraavana päivänä tai myöhemmin taas raiskaa lapsen, ja tätä jatkuu vuosikausia, niin ei tuo ole mitään oikeaa anteeksiantoa ja ei tuolla pelastu.
Pedofiili on tuudittanut itsensä täydelliseen vääräänrauhaan, jos aina jatkaa tekoaan, ja luule vl-synninpäästön päästävän hänet aina tuosta samasta synnistä.
"Sairaat rikolliset pitää (pakko)hoitaa tai ainakin pitää erillään lapsista, vaikka vankilassa. Ainakaan niitä ei saisi suojella. Voimia teille asian kanssa painijoille!"
Kyllä näin on. En viitsi sanoa, että mitä näille olisi hyvä tehdä, että lapset olisivat turvassa, mutta ehkä arvaat sen."Muuta armoton olen minäkin, en minäkään meinaan usko siihen, että pedofiili tekee pahaa lapselle, pyytää sen joltain vl-kaverilta sitten anteeksi, tunnustamatta välttämättä tekoaan edes. Sitten taas suraavana päivänä tai myöhemmin taas raiskaa lapsen, ja tätä jatkuu vuosikausia, niin ei tuo ole mitään oikeaa anteeksiantoa ja ei tuolla pelastu."
Kylläpä sinä pidät pilkallisia puheita tästä vl-uskosta, ja ihan tahallaan johdat harhaan nämä keskustelut.
Nämä on vaan sinun kuvitelmia.
Sanoohan Jeesus syntiselle naiselle, että "mene ja älä enää silleen syntiä tee."
Mutta toisaalta, jos joudumme synteihin, meillä on edesvastaaja.
Ja se on eri asia jos heikkoudessa joutuu syntiin kun tahallaan joutuu siihen.
Tai yrittää vielä ruokkia vääriä tunteita jotka kasvattaa vaan synninhekumaa.
"Ja jos joku ehdoin tahdoin syntiä tekee, ei hänen edestä ole yhtään uhria." - oikeista vl:istä
TorniAntti kirjoitti:
pikkasen harhaan siinä kun kuvitellaan, että me omassa siionissa saamme mellastaa miten lystää, eikä maallisella järjestyksellä ole siihen osaa eikä arpaa.
No onneksi se ei liene vallitseva ajatuskulku."Onkohan joillakin mennyt
TorniAntti 6.1.2008 klo 22.00
No onneksi se ei liene vallitseva ajatuskulku. "
Luepa tätä ketjua eteenpäin, niin jospa tämä asia pikkuhiljaa aukenee ainakin omien kanssa oikein, ainakin toivon mukaan. Mitä olen vastannut. Emmalia. kirjoitti:
Kyllä näin on. En viitsi sanoa, että mitä näille olisi hyvä tehdä, että lapset olisivat turvassa, mutta ehkä arvaat sen.Olen itse töissä nuorten parissa ja itselläkin on monta lasta, monta lastenlastakin. Siksi olen kai niin tiukka siinä, etten sallisi lasten hyväksikäyttöä missään muodossa.
Erityisesti minuan inhottaa tuollaiset seks.vääristymät, jotka pilaavat lapsen orastavan seksuaalisuuden. Se vinoutuu väkisin ja palautuu ehkä vasta pitkän terapian jälkeen.
Tosin monet kantavat niitä vaurioita sisällään hautaan asti, saamatta mitään hoitoa tai lievitystä lapsuuden traumoihinsa. Se surettaa ja suututtaa.
Kannatan sinun ajatustasi, koska en usko, että tuollaiset inhottavat mieltymykset paranevat. ;(- Emmalia.
Ei varmasti! kirjoitti:
"Muuta armoton olen minäkin, en minäkään meinaan usko siihen, että pedofiili tekee pahaa lapselle, pyytää sen joltain vl-kaverilta sitten anteeksi, tunnustamatta välttämättä tekoaan edes. Sitten taas suraavana päivänä tai myöhemmin taas raiskaa lapsen, ja tätä jatkuu vuosikausia, niin ei tuo ole mitään oikeaa anteeksiantoa ja ei tuolla pelastu."
Kylläpä sinä pidät pilkallisia puheita tästä vl-uskosta, ja ihan tahallaan johdat harhaan nämä keskustelut.
Nämä on vaan sinun kuvitelmia.
Sanoohan Jeesus syntiselle naiselle, että "mene ja älä enää silleen syntiä tee."
Mutta toisaalta, jos joudumme synteihin, meillä on edesvastaaja.
Ja se on eri asia jos heikkoudessa joutuu syntiin kun tahallaan joutuu siihen.
Tai yrittää vielä ruokkia vääriä tunteita jotka kasvattaa vaan synninhekumaa.
"Ja jos joku ehdoin tahdoin syntiä tekee, ei hänen edestä ole yhtään uhria.""Kylläpä sinä pidät pilkallisia puheita tästä vl-uskosta, ja ihan tahallaan johdat harhaan nämä keskustelut.
Nämä on vaan sinun kuvitelmia."
Keskustelua harhaan? Vai meinaatko, että jos pedofiili on tehnyt tekojaan vuosikausia, niin hän ei ole kertaakaan sitä tekoaan antteksipyytänyt siinä välillä?
Eikö kuitenkin luulisi, että jos kyseessä on esim. vl-pedofiini, niin hän olisi edes seuroissa sitä syntiä anteeksi pyytänyt, ja uskonut että se on anteeksi. Ja kuitenkin sitten jatkanut sitä tekoaan. Luulen, että tämä pedofiili on uskonut siihen, että ne todellakin ovat anteeksi annettu, ja siitä se tuudittautiminen väärään rauhaan.
"Ja se on eri asia jos heikkoudessa joutuu syntiin kun tahallaan joutuu siihen."
Siksi uskovaisella ihmisellä on Pyhä Henki, että se Henki suojelee ihmistä syntiin joutumisesta, ja varoittaa ajoissa, sekä laittaa omantunnonsoimaan mikä ilmoittaa, että tuo ei ole oikein mitä meinasit tehdä.
Mutta ihminen jolla ei ole vielä uskoa, ilman muuta joutuu helpommin syntiin, ja niihin sortuu, koska ei ihminen voi omilla töillään yrittää miellyttää Jumalaa. Ja jokainen ihminenhän on syntinen, ja kun eihän se ole selvää edes, että mitkä asiat ovat syntiä, niin siksi ihminen tekee aina syntiä. Ja jos uskonkin saannut ihminen kasvaa koko aika uskossaan, ja saa lisää ymmärrystä, ei kenellekkään anneta kerralla kaikkea tietoa.
"Ja jos joku ehdoin tahdoin syntiä tekee, ei hänen edestä ole yhtään uhria."
Jos jonkun asian synniksi tietää ja Jumalan Tahdon vastaiseksi teoksi, niin kyylä se on tietoista synnintekemístä, eli ihmisen oma valinta. Varmasti se omatunto on siitä ilmoittanut, ja ilmoittaa jälkeenkibpäin, ellei ihminen ole paaduttanut itseään. Emmalia. kirjoitti:
"Kylläpä sinä pidät pilkallisia puheita tästä vl-uskosta, ja ihan tahallaan johdat harhaan nämä keskustelut.
Nämä on vaan sinun kuvitelmia."
Keskustelua harhaan? Vai meinaatko, että jos pedofiili on tehnyt tekojaan vuosikausia, niin hän ei ole kertaakaan sitä tekoaan antteksipyytänyt siinä välillä?
Eikö kuitenkin luulisi, että jos kyseessä on esim. vl-pedofiini, niin hän olisi edes seuroissa sitä syntiä anteeksi pyytänyt, ja uskonut että se on anteeksi. Ja kuitenkin sitten jatkanut sitä tekoaan. Luulen, että tämä pedofiili on uskonut siihen, että ne todellakin ovat anteeksi annettu, ja siitä se tuudittautiminen väärään rauhaan.
"Ja se on eri asia jos heikkoudessa joutuu syntiin kun tahallaan joutuu siihen."
Siksi uskovaisella ihmisellä on Pyhä Henki, että se Henki suojelee ihmistä syntiin joutumisesta, ja varoittaa ajoissa, sekä laittaa omantunnonsoimaan mikä ilmoittaa, että tuo ei ole oikein mitä meinasit tehdä.
Mutta ihminen jolla ei ole vielä uskoa, ilman muuta joutuu helpommin syntiin, ja niihin sortuu, koska ei ihminen voi omilla töillään yrittää miellyttää Jumalaa. Ja jokainen ihminenhän on syntinen, ja kun eihän se ole selvää edes, että mitkä asiat ovat syntiä, niin siksi ihminen tekee aina syntiä. Ja jos uskonkin saannut ihminen kasvaa koko aika uskossaan, ja saa lisää ymmärrystä, ei kenellekkään anneta kerralla kaikkea tietoa.
"Ja jos joku ehdoin tahdoin syntiä tekee, ei hänen edestä ole yhtään uhria."
Jos jonkun asian synniksi tietää ja Jumalan Tahdon vastaiseksi teoksi, niin kyylä se on tietoista synnintekemístä, eli ihmisen oma valinta. Varmasti se omatunto on siitä ilmoittanut, ja ilmoittaa jälkeenkibpäin, ellei ihminen ole paaduttanut itseään.Minä en jaksa uskoa, että pedofilia on heikkous, johon KUKA TAHANSA meistä voi sortua! Se ei ole samanlainen synti kuin tavallisen elämän normaalit vajavaisuudet ja lankeemukset.
En pitä sitä sortumissyntinä, joka on meissä kaikissa taipumuksena langeta siihen. Vai olenko väärässä? Taas minua oksettaa tuo jo ajatuksena.- hoitaa
x-vl kirjoitti:
Olen itse töissä nuorten parissa ja itselläkin on monta lasta, monta lastenlastakin. Siksi olen kai niin tiukka siinä, etten sallisi lasten hyväksikäyttöä missään muodossa.
Erityisesti minuan inhottaa tuollaiset seks.vääristymät, jotka pilaavat lapsen orastavan seksuaalisuuden. Se vinoutuu väkisin ja palautuu ehkä vasta pitkän terapian jälkeen.
Tosin monet kantavat niitä vaurioita sisällään hautaan asti, saamatta mitään hoitoa tai lievitystä lapsuuden traumoihinsa. Se surettaa ja suututtaa.
Kannatan sinun ajatustasi, koska en usko, että tuollaiset inhottavat mieltymykset paranevat. ;(koko ihmistä.
Ja monet ihmiset kertovat, kuinka he on olleet rikkinäisiä ennen uskoon tuloa.
Mutta usko on auttanut.
Jesuskin sanoi eräälle epäilijälle, että "ihmsten luona ne on mahdottomat, mutta Jumalan luona mahdolliset."
Näin se on näiden uhrienkin laita. - Emmalia.
x-vl kirjoitti:
Minä en jaksa uskoa, että pedofilia on heikkous, johon KUKA TAHANSA meistä voi sortua! Se ei ole samanlainen synti kuin tavallisen elämän normaalit vajavaisuudet ja lankeemukset.
En pitä sitä sortumissyntinä, joka on meissä kaikissa taipumuksena langeta siihen. Vai olenko väärässä? Taas minua oksettaa tuo jo ajatuksena."Minä en jaksa uskoa, että pedofilia on heikkous, johon KUKA TAHANSA meistä voi sortua! Se ei ole samanlainen synti kuin tavallisen elämän normaalit vajavaisuudet ja lankeemukset."
Pitäisi edes olla. Kyseessä saattaa olla joku ihmisen itsensä aiheuttama pahuus, sillä tuo ei ole Jumalasta lähtevä teko ei ollenkaan, sillä lapsethan olivat ne rakkaimmat Jeesukselle.
Saatana ehkä päässyt jossain tekemään oikein kunnolla tuhojaan, ja on saannut aikaiseksi tuollaisen pahuuden, kun pedofiilia, joka on sitten pikkuhiljaa vaivihkaa levinnyt, ja sitä esiintyy ympäri maailmaa.
Mutta se on selvä että se on todella väärin myös Jumalan mielestä, sillä Raamatussakin sanotaan, että joka yhdenkin niistä pienistä viettelee, niin on parempi että myllynkivi kaulaan sellaiselle ripustetaan (jotenni noin). Jumalan Tahto on tiedossa, niin pedofiilian täytyy olla sitten olla sen toisen herran tahto. - ei mene niin
x-vl kirjoitti:
Minä en jaksa uskoa, että pedofilia on heikkous, johon KUKA TAHANSA meistä voi sortua! Se ei ole samanlainen synti kuin tavallisen elämän normaalit vajavaisuudet ja lankeemukset.
En pitä sitä sortumissyntinä, joka on meissä kaikissa taipumuksena langeta siihen. Vai olenko väärässä? Taas minua oksettaa tuo jo ajatuksena.Ei ole kenen tahansa sortumissynti, vaan pedofilia on ihan oma lajinsa. Siihen ei auta oikeastaan mikään muu kuin hormonaalinen hoito, eli seksuaalisuus tukahdutetaan, koska se kohdistuu väärin, eli siis lapsiin. Jotkut lapsuuden deprivaatiot voivat edesauttaa pedofilian esiintymistä. Jos jää lapsena vaille hyväksyntää ja huomiota jne.
Vaikka olisi minkälainen tilanne, ei normaalilla tavalla suuntautnut ihminen lankea siihen aikuisten seksikontaktien puutteessakaan. - tuntuu ainakin
x-vl kirjoitti:
Olen itse töissä nuorten parissa ja itselläkin on monta lasta, monta lastenlastakin. Siksi olen kai niin tiukka siinä, etten sallisi lasten hyväksikäyttöä missään muodossa.
Kannatan sinun ajatustasi, koska en usko, että tuollaiset inhottavat mieltymykset paranevat. ;(siltä, vai oletteko ymmärtäneet mitä tämä viesti tahtoo sanoa?
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000031798396 - Jemmiima
hoitaa kirjoitti:
koko ihmistä.
Ja monet ihmiset kertovat, kuinka he on olleet rikkinäisiä ennen uskoon tuloa.
Mutta usko on auttanut.
Jesuskin sanoi eräälle epäilijälle, että "ihmsten luona ne on mahdottomat, mutta Jumalan luona mahdolliset."
Näin se on näiden uhrienkin laita.saa tunnolleen rauhan ni kyllähän se auttaa häntä elämässä tasapainoon....
Mut se, et on joutunu lapsena hyväksikäytetyksi, aiheuttaa elinikäiset traumat. Semmosen elämä on yksinkertaisesti pilattu, piste. Rikoksen tekijän tuomitseminen (vankilareissu)auttaa uhria parantumaan edes jotenki.
Lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on aina väärin. Aina ilmoitus viranomaisille. Aina varoitus vaaravyöhykkeessä olijoille. Kaikkien velvollisuus on suojella lapsia tällaiselta toiminnalta. MUTTA: asiasta pitää olla varmuus! - en kyllä ilmottais
Jemmiima kirjoitti:
saa tunnolleen rauhan ni kyllähän se auttaa häntä elämässä tasapainoon....
Mut se, et on joutunu lapsena hyväksikäytetyksi, aiheuttaa elinikäiset traumat. Semmosen elämä on yksinkertaisesti pilattu, piste. Rikoksen tekijän tuomitseminen (vankilareissu)auttaa uhria parantumaan edes jotenki.
Lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on aina väärin. Aina ilmoitus viranomaisille. Aina varoitus vaaravyöhykkeessä olijoille. Kaikkien velvollisuus on suojella lapsia tällaiselta toiminnalta. MUTTA: asiasta pitää olla varmuus!Odottasin, että Jumala tekee työtä ihmisessä.
Keskustella voin hänen kanssa ja voisin sanoa, miten ymmärrän asian uskon kautta.
Mutta pitää ymmärtää, että jos ihminen tekee todellisen parannuksen Pyhä Henki ei opeta väärin.
Ja silloin jos hän ymmärtää asiat oikein, hän ei halua jatkaa syntielämäänsä.
Ja hänellä on opetuslapsen mieli, ja hän haluaa kysyä jos ei ymmärrä asioita.
Minusta täällä on liikaa ihmisten omaa viisautta.
Jumalallekin pitää jättää jotakin. - rikoksesta aina
en kyllä ilmottais kirjoitti:
Odottasin, että Jumala tekee työtä ihmisessä.
Keskustella voin hänen kanssa ja voisin sanoa, miten ymmärrän asian uskon kautta.
Mutta pitää ymmärtää, että jos ihminen tekee todellisen parannuksen Pyhä Henki ei opeta väärin.
Jumalallekin pitää jättää jotakin.Uusi lastensuojelulaki on tiukempi kuin edeltäjänsä, uusi laki tuli voimaan vuoden alusta. Ilmoitusvelvollisuus laajeni. Kuka tahallaan haluaa rikkoa lakia? Jos tietää jonkun käyttäneen lasta hyväksi, on se ilmoitettava. En ottaisi omalletunnolle sellaista että jättäisin ilmoittamatta. Uhrilla on oikeus saada oikeutta maallisessa tuomioistuimessa vaikka pedofiili kuinka olisi pyydellyt anteeksi.
- Emmala.
en kyllä ilmottais kirjoitti:
Odottasin, että Jumala tekee työtä ihmisessä.
Jumalallekin pitää jättää jotakin."Jos ihminen tekis parannuksen
Kirjoittanut: en kyllä ilmottais 7.1.2008 klo 02.30
Odottasin, että Jumala tekee työtä ihmisessä."
Tiedät milloin joku ihminen on tehnyt sen parannuksen, ja voit olla varma siitä, että hän on tekonsa lopettanut eikä tee enään niitä?
Jumalan työ ihmisessä saattaa kestää pitkään jopa useita useita vuosia, ja jos ilmoita pedofiilistä, niin kuinka moni lapsi siinä saattaa menettää hyvän ja turvallisen elämän?
Jumalan työ ihmisessä saattaa hyvinkin alkaa vasta sitten, kun pedofiilikin ymmärtää katua tekojaan todella, ja haluaa ne lopettaa. Ja varmasti se Jumalan työ alkaa monesti ihmisessä kärsimyksellä, sillä kärsimysten kautta meitä opetetaan kohtaamaan asiat. - ämmä
Jemmiima kirjoitti:
saa tunnolleen rauhan ni kyllähän se auttaa häntä elämässä tasapainoon....
Lasten seksuaalinen hyväksikäyttö on aina väärin. Aina ilmoitus viranomaisille. Aina varoitus vaaravyöhykkeessä olijoille. Kaikkien velvollisuus on suojella lapsia tällaiselta toiminnalta. MUTTA: asiasta pitää olla varmuus!jos myöskäytetään väärin. eli aiheeton ilmoitus kostomielessä. Sekin varmasti jättää elinikäiset vammat.Voi että nämä ikäviä asioita. Sielunvihollinen ei oo koskaan jouten. Olkaamme valvovalla mielellä!
ämmä kirjoitti:
jos myöskäytetään väärin. eli aiheeton ilmoitus kostomielessä. Sekin varmasti jättää elinikäiset vammat.Voi että nämä ikäviä asioita. Sielunvihollinen ei oo koskaan jouten. Olkaamme valvovalla mielellä!
Tuo on totta, että väärällä ilmiannolla yritetään joskus tuhota toinen ihminen. Riitaisissa ja kostonhaluisissa avioeroissa tätä luultavasti käytetäänkin toisen nujertamiseksi.
Esim. entinen vaimo ilmiantaa turhaan lasten isän insestistä tai pedofiliasta tai ainakin vihjailee siten, että isä ei voi tavata lapsiaan. Se on tietysti erittäin painava paketti väärien väkivaltasyytösten kanssa! Varmaan näitä tapahtuu.
Miten käy miehelle, miten käy lapsille, joita käytetään valtataistelun kilpenä ja keinona?
Mutta luulen, että tuollaisia tapauksia on vl-piireissä vähän. Eihän siellä ole avioerojakaan!
Minusta pedofiliatapauksissakaan ei ole pelättävissä määrin sitä mahdollisuutta, että vääriä ilmiantoja tulisi. Se on niin outo ilmiö, ettei sellaista kukaan keksi toisen pään menoksi!
Enempi on se vaara, että yritetään oman lähipiirin turvin asiaa hoitaa ja vahtia. Ja ehkä epäonnistutaan, ei jakseta tai ei osata suojella lapsia tuolta ihmiseltä.
Olisi varmaan paras ottaa silloin avuksi yhteiskunnan antamat keinot ja siten varjella nuo pienet, elämää uhkuvat ja odottavat lapsukaiset väärinkäytöksiltä ja rikoksilta!
- veeällö
Kicki mellastaa, tässäkin ketjussa.
- se sopiikin
aika hyvin, Koska en sinua vl:ksi vois kuvitellakaan, ainakaan tämän vastauksen perusteella.
- olekin
se sopiikin kirjoitti:
aika hyvin, Koska en sinua vl:ksi vois kuvitellakaan, ainakaan tämän vastauksen perusteella.
samankaltainen tapaus.
Tämän lapsenraiskaajan te melkein hirttäsitte, mutta ristinryövärin julistatte taivaskelposeksi ilman minkäänlaisia epäilyksiä.
Sehän on sama asia tämänkin asian kanssa, jos tämä henkilö tekee parannuksen, hän on silloin taivaskelponen. - En finne igen
bibolaarinen?
- veeällö
se sopiikin kirjoitti:
Osasinkin odottaa, että ilahdut helposta mahdollisuudesta nokitella nokkelasti.
Näin ainakin haluan uskoa.
Yksittäiset vl:t voivat toki esittää kommenttinsa taitamattomasti ja kaikille tätä palstaa seuraaville lienee myös selvää että niin vl-kirjoittelijoita, kuin ei-vl-kirjoittelijoitakin on täällä hyvin monen tasoisia...
Pefofilia on hyvin vakava ja raskas rikos ihmisyyttä kohtaan, mutta sillä syyttely on myös hyvin raskas lyömäase.
Kukaan tuskin kiistänee, etteikö löytyisi pedofiiliaan syyllistyneitä yksittäisiä vl:iä. On kuitenkin väärin leimata tai syyttää vl:iä tästä ihmisinä yleensä tai liikkeenä, sillä yleisellä tasolla ja opetuksissaan vl:t tuomitsevat pedofilian raskaaksi synniksi.- Vanha Hurja
Nyt kun tulin täällä käymään säikähdin tätä ankaraa lynkkausmielialaa vanhoillislestediolaisuutta vastaan. Huhhuh sentään. Nyt olisi syyttelijöiden aika katsoa peiliin koska niin outoa ja kaukaa haettua tuollainen syyttely on enkä usko tuollaisiin syytöksiin lainkaan.
Viha vanhoillislestadiolaisia kohtaan on palstan perusteella voimistunut ja nähtäväksi jää milloin pato todella purkautuu konkreettisesti. Siksi toivon että jokainen malttaisi mielensä ja asettelisi sanansa kuten aikuisten kuuluisi. - ilmoitetaanko
ilmitulleet pedofiliatapaukset poliisille? Silloin lähtee todennäköisesti suuren perheen isä lusimaan.
- johtuu
Vanha Hurja kirjoitti:
Nyt kun tulin täällä käymään säikähdin tätä ankaraa lynkkausmielialaa vanhoillislestediolaisuutta vastaan. Huhhuh sentään. Nyt olisi syyttelijöiden aika katsoa peiliin koska niin outoa ja kaukaa haettua tuollainen syyttely on enkä usko tuollaisiin syytöksiin lainkaan.
Viha vanhoillislestadiolaisia kohtaan on palstan perusteella voimistunut ja nähtäväksi jää milloin pato todella purkautuu konkreettisesti. Siksi toivon että jokainen malttaisi mielensä ja asettelisi sanansa kuten aikuisten kuuluisi.niistä Raamatun vastaisista valheopeista, joita vl-herätysliike opettaa. Sekä näiden valheoppien pohjalta tapahtuvasta vanhoillislestadiolaisten suhtautumisesta muihin uskovaisiin ja muihin ihmisiin.
Syy on yksinomaan SRK:n ja vl-saarnamiesten. - Emmalia.
"Vl-opetus tuomitsee pedofilian
Kirjoittanut: admata 7.1.2008 klo 09.51
Näin ainakin haluan uskoa."
Vääränä, koska eihän kukaan tuollaista voi pitää oikeana.
Vl-liikkeessä pitäisi enemmän puhua mm. seuroissa tästä aiheesta, ja kirjoitella siitä päivämiehessä, että hekin ymmärtäisivät miten väärin se on jotka eivät ehkä jostain syystä sitä ymmärrä.
Pitäisi kertoa miten tärkeää siihen on puuttua jos sitä ympärillään havaitsee, ja siitä pitää ilmoittaa viranomaisille, siis vl-liikkeen ulkopuolisille ihmisille myös.
Vl-liike kuitenkin opettaa, että lapset ovat Jumalan lahja, ja heille laspset ovat niin tärkeitä, että jopa ehkäisy on kieletty syntiä.
Joten siellä aivan varmasti ymmärretään se, miten väärin on viattoman lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö, ja varmasti tekevät kaikkensa suojellakseen näitä kaikista heikompia ja avuttominpia.
Lapset ovat aina aikuisten armoilla, siksi on tärkeää että lapsista huolehdimme sillä rakkaudella miten Jumala toivoo meidän heistä huolehtivan, aina pitäisi muistaa se, että lapset ovat Jumalan Lahja ihmiselle, ja sillä arvokkudella heitä tulisi myös kohdella. - TorniAntti
Onko tämä kicki joku vl-provo, vai miksi kirjoittelee niin sekavia ?
Ei ainakaan aja normaalien kunnon vl-ihmisten asiaa. - Emmalia.
TorniAntti kirjoitti:
Onko tämä kicki joku vl-provo, vai miksi kirjoittelee niin sekavia ?
Ei ainakaan aja normaalien kunnon vl-ihmisten asiaa."Onko tämä kicki joku vl-provo, vai miksi kirjoittelee niin sekavia ?"
Ja kohtaamaan totuus. Se varmaan sinulle kyllä kohta pian alkaa selviämään. Näin luulisin:) - TorniAntti
Emmalia. kirjoitti:
"Onko tämä kicki joku vl-provo, vai miksi kirjoittelee niin sekavia ?"
Ja kohtaamaan totuus. Se varmaan sinulle kyllä kohta pian alkaa selviämään. Näin luulisin:)varoituksesta !
- ongelmat!
SRK salaa ja pakottaa myos alamaisensa salaamaan kaiken epamiellyttavan, koska luulee asioiden unohtuvan tai vaan jotenkin haviavan jonnekin jos niista kieltaa puhumasta. Mistaan seksuaalisesta ei saa puhua sanaakaan vl-yhteisossa. Koska pedofilia liittyy hamarasti seksuaalisuuteen, ei siitakaan saa puhua vaan sellaiset tapahtumat kuuluu uskovaisen salata.
Salaamalla ja kieltamalla vaikeat asiat SRK samalla edistaa pahan asiaa. Mutta SRK siita vahat valittaa, silla kilven kiillottaminen on kaikkein tarkeinta.- Jemmiima
ammennat tietosi?
>>> Mistaan seksuaalisesta ei saa puhua sanaakaan vl-yhteisossa. Koska pedofilia liittyy hamarasti seksuaalisuuteen, ei siitakaan saa puhua vaan sellaiset tapahtumat kuuluu uskovaisen salata.>>>
Tottakai saa puhua. Ja miten niin pedofilia liittyy h a m a r a s t i seksuaalisuuteen?
Läheisellä immeisellä ilmentyvä pedofilia on liene kaikille vaikea asia. Niin veeällille kuin eiveeällillekki! Ja sitä asiaa on tosi vaikea lähtee viemään eteenpäin.
Onko SRK kieltäny esim pedofilian esiintymisen meikäläisyydessä? Mun tietääkseni ei.
- ämmä
Kristuksen kirkkolain mukaan.Eiretostella kertomalla laajasti, vaanhoidetaan asianosaisten kanssa. Jumalalle kaikkikunnia asioiden selvittyä. Sitten armonmereen upottaen.
- ymmärrän.
Kyllä se ristinryöväri on täällä kaikkien mielestä päässyt taivaaseen. Ja hän oli suuri rikollinen ihmismielessä.
Onko se helpomi ymmärtää sen takia, kun Jeesus itse antoi hänelle synninpäästön.
Sitä pidetään ilmeisesti vaan suurena "legendana" tääällä.
Mutta ei ymmärretä itse asian sisältöä oikein.
Jos Jeesus olis tänä päivänä tehnyt ihmetekoja, uskoisko ihmiset? Tuskinpa vaaan.
Ja kyllä ristinryövärilläkään ei varmaan olis minkäänlaista ihmisarvoa, jos asia oli vielä tuore.
Nyt on vähän eri asia, kun asiat on jo vanhentuneet.
Miksi ei muille rikollisille annettais samaa tunnustusta, kuin Jeesus antoi ristinryövärille,jos he tekis parannuksen.
Oli ne synnit mitä laatua tahansa,heille kuuluis "Jumalan armon mukainen käsittely "ja heitä kuuluu pitää samanarvoisena ihmisenä kuin muitákin.
Näin toimii Jumalan valtakunta.
Me olemme Jeesuksen käskyläiset ja velvolliset tekemään samoin kuin Jeesus. Hän näytti esimerkillään, miten tulis toimia.
Jeesus pani omat opetuslapset (uskovaiset) jatkamaan tätä omaa tehtäväänsä maan päällä.
Ja tämä asia toimii tänä päivänäkin samalla tavalla kuin ennenkin, siis Jeesuken aikana.
Se Jumalan lasten käytäntö ei ole yhtään muuttunut siitä, ja se "evankeliumi" on aina yhtä uusi ja tuore.
Jos ihminen tekee parannuksen, en vois ilmottaa häntä mihinkään,vaikka laki sanois mitä. Ei se maallinen laki toimi oikein aina muutenkaan.
Yksi esim. homoavioliitot.
Ja silloin uskovainen ei voi lakia kuunnella, jos se toimmii Jumalan valtkunnan ymmärrystä ja omaatuntoa vastaan.
Korkeintaan voisin sanoa vl:ille, että hän on tehnyt parannuksen.
Mutta en tunne että tekisin edes oikein, jos paljastasin toisen "rippisalaisuuden."
Ja sellasia asioita, mitä tonen on uskonut minulle.
Asiana vois ehkä puhua, ja niin kuin uskovaiselle soppii. Mutta nimeä ei missään nimessä sais paljastaa, ensin pitäis olla ao. lupa.
Jos jostakin asiasta täytyis kysyä neuvoa, sais olla varovainen. Ja varsinkin kun on näin arkaluontosista asioista kysymys.
Eihän ihminen jaksa NOUSTA, jos häntä käsitellään VÄÄRIN vieä senkin jälkeen, kun hän joutunut syntiin ja vielä katuu sitä. - että miten voi
ymmärrän. kirjoitti:
Kyllä se ristinryöväri on täällä kaikkien mielestä päässyt taivaaseen. Ja hän oli suuri rikollinen ihmismielessä.
Onko se helpomi ymmärtää sen takia, kun Jeesus itse antoi hänelle synninpäästön.
Sitä pidetään ilmeisesti vaan suurena "legendana" tääällä.
Mutta ei ymmärretä itse asian sisältöä oikein.
Jos Jeesus olis tänä päivänä tehnyt ihmetekoja, uskoisko ihmiset? Tuskinpa vaaan.
Ja kyllä ristinryövärilläkään ei varmaan olis minkäänlaista ihmisarvoa, jos asia oli vielä tuore.
Nyt on vähän eri asia, kun asiat on jo vanhentuneet.
Miksi ei muille rikollisille annettais samaa tunnustusta, kuin Jeesus antoi ristinryövärille,jos he tekis parannuksen.
Oli ne synnit mitä laatua tahansa,heille kuuluis "Jumalan armon mukainen käsittely "ja heitä kuuluu pitää samanarvoisena ihmisenä kuin muitákin.
Näin toimii Jumalan valtakunta.
Me olemme Jeesuksen käskyläiset ja velvolliset tekemään samoin kuin Jeesus. Hän näytti esimerkillään, miten tulis toimia.
Jeesus pani omat opetuslapset (uskovaiset) jatkamaan tätä omaa tehtäväänsä maan päällä.
Ja tämä asia toimii tänä päivänäkin samalla tavalla kuin ennenkin, siis Jeesuken aikana.
Se Jumalan lasten käytäntö ei ole yhtään muuttunut siitä, ja se "evankeliumi" on aina yhtä uusi ja tuore.
Jos ihminen tekee parannuksen, en vois ilmottaa häntä mihinkään,vaikka laki sanois mitä. Ei se maallinen laki toimi oikein aina muutenkaan.
Yksi esim. homoavioliitot.
Ja silloin uskovainen ei voi lakia kuunnella, jos se toimmii Jumalan valtkunnan ymmärrystä ja omaatuntoa vastaan.
Korkeintaan voisin sanoa vl:ille, että hän on tehnyt parannuksen.
Mutta en tunne että tekisin edes oikein, jos paljastasin toisen "rippisalaisuuden."
Ja sellasia asioita, mitä tonen on uskonut minulle.
Asiana vois ehkä puhua, ja niin kuin uskovaiselle soppii. Mutta nimeä ei missään nimessä sais paljastaa, ensin pitäis olla ao. lupa.
Jos jostakin asiasta täytyis kysyä neuvoa, sais olla varovainen. Ja varsinkin kun on näin arkaluontosista asioista kysymys.
Eihän ihminen jaksa NOUSTA, jos häntä käsitellään VÄÄRIN vieä senkin jälkeen, kun hän joutunut syntiin ja vielä katuu sitä.käydä, jos lyö toista ihmistä:
"Muistan kun eräs vl nuoripari seurusteli, niin eräs uskova vl vasta avioitunut nainen sanoi tälle tytölle, "että tiedäktö että se hänen poikakaverin veli on hullù?"
Nyt olen ymmärtänyt, että tällä naisella joka sanoi näin, oli erittäin ylpeä käytös ja kova sydän.
Hän oli lapsuuden uskovainen ja vl-kodista, mutta hänestä ei tullut koskaan "syntistä."
Kylllä tuntui kummalliselta, kun tämä tyttö kertoi tämän asian minulle.
Olin vasta tehnyt parannuksen, ja en osannut sanoa mitään.
Kuuntelin vaan, mutta joskushan se pelkkä kuuntelukin auttaa.
Tämä sanoja itse on joutunut hoitoon jo aikoja sitten, ja häneltä sekä mieheltä on mennyt usko kauan sitten, ja on tullut avioerokin.
Tällä seurustelevalla parilla pysyi sekä usko, että avioliiotto loppuun asti.
Ja tämä ko. tyttö on siirtynyt jo taivaaan kotiin.."
"Jumala on ylpeitä vastaan, mutta nöyrille hän antaa armon." - Ilman muuta
ja tuomioiostuimen eteen pitää pedofiilit saattaa. Kuten kaikki muutkin rikolliset.
- Jemmiima
koskaan kuullu et joku ois parantunu pedofiliasta silleen et se ois upotettu armonmereen. Olen kuullut asiantuntijan sanovan, ettei siit voi parantua. Jos joku esim sairastaa sitä ja haluaa vastustaa sitä piirrettä ittessään, hän s a a t t a a onnistua siinä YMPÄRISTÖN TUEN JA VALVONNAN ALLA. Eli tämmöiselle immeiselle ei saa tulla tilanteita, joissa hän 'käy heikoksi'. Mutta...vahtiminen saattaa olla aika työlästä. Tärkeätä on kuitenki et ympäristö tietää, eli salailu on huono asia pedofiilin kohdalla.
- ymmärrys
Jemmiima kirjoitti:
koskaan kuullu et joku ois parantunu pedofiliasta silleen et se ois upotettu armonmereen. Olen kuullut asiantuntijan sanovan, ettei siit voi parantua. Jos joku esim sairastaa sitä ja haluaa vastustaa sitä piirrettä ittessään, hän s a a t t a a onnistua siinä YMPÄRISTÖN TUEN JA VALVONNAN ALLA. Eli tämmöiselle immeiselle ei saa tulla tilanteita, joissa hän 'käy heikoksi'. Mutta...vahtiminen saattaa olla aika työlästä. Tärkeätä on kuitenki et ympäristö tietää, eli salailu on huono asia pedofiilin kohdalla.
"Olen kuullut asiantuntijan sanovan, ettei siit voi parantua. Jos joku esim sairastaa sitä "
Ihmisten luona se on mahdoton, mutta Jumalan luona mahdollinen.
Me emme ole edes ammatti-ihmisten päälle uskomassa. - katsokoon
Jemmiima kirjoitti:
- Jemmiima
ymmärrys kirjoitti:
"Olen kuullut asiantuntijan sanovan, ettei siit voi parantua. Jos joku esim sairastaa sitä "
Me emme ole edes ammatti-ihmisten päälle uskomassa.kaltaisen ymmärryksen omaaminen mahdollistaa pedofiilin toiminnan. Lapsia on suojeltava, heille ei saa tapahtua mitään niin kamalaa ja se on ainut asia, mikä painaa pedofiliassa! Se taipumus ei häviä parannusta tekemällä, mutta uskon kautta immeinen saattaa pystyä paremmin hallitsemaan ikävää piirrettään.
Paitsi että...pedofiili EI YLEENSÄ edes YMMÄRRÄ TEKEVÄNSÄ MITÄÄN VÄÄRÄÄ, KÄYTTÄESSÄÄN LAPSIA HYVÄKSI, miks se sit haluis sitä vastustaa? Nehän sanoo tekevänsä hyvää lapsille. Eli anteeksipyytäminenkin saattaa olla teeskenneltyä...sorry, mut näin ajattelen. - Jemmiima
katsokoon kirjoitti:
ollaan jo valaamiiksi! Eikä räsymaton reunaltakaan pahasti putoo ku lattialle tömähtää!
- uskomassa
ymmärrys kirjoitti:
Me emme ole edes ammatti-ihmisten päälle uskomassa.SRK:n päälle.
- pois!
Yksi sellainen vl teki ihan aloituksenkin asiasta http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000031813278
- vai niin
Minun mielestäni henkilöhän halusi maalata kaikki kolme asiaa nimenomaan synniksi
- täysin
^^Olen ymmärtänyt, että vl-opetus olisi kristillistä.^^
väärin.- SelmaAnnikki
kristillistä opetusta.
Tee poju parannus höpöluulemisistasi. - ihan
SelmaAnnikki kirjoitti:
kristillistä opetusta.
Tee poju parannus höpöluulemisistasi.pihalla.
Lue vaikka tämä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000031830001 - SelmaAnnikin sisko
ihan kirjoitti:
pihalla.
Lue vaikka tämä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000031830001Mitä siinä sanotaan ?
- SelmaAnnikki
ihan kirjoitti:
pihalla.
Lue vaikka tämä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000031830001lähimmälle RY:llesi Mellu, niin siellä ne sinullekin asiat avautuu - jos on kuulevat korvat.
Muista pyytää Jumalalta, että ottaisi sen hengellisen vaikkusi korvasta pois. - pitää
SelmaAnnikin sisko kirjoitti:
Mitä siinä sanotaan ?
hommata äkkiä rillit.
- Kirjoittele lisää
SelmaAnnikki kirjoitti:
lähimmälle RY:llesi Mellu, niin siellä ne sinullekin asiat avautuu - jos on kuulevat korvat.
Muista pyytää Jumalalta, että ottaisi sen hengellisen vaikkusi korvasta pois.jauhot suuhun - vai lähtikö Mellu RY:lle ottaa hengellisiä vaikkuja korvista.
Eri täti olet SelmaAnnikki. - Olli Optikko
SelmaAnnikin sisko kirjoitti:
Mitä siinä sanotaan ?
näkee hengelliset asiat ja kaiken muun (mm. hoitokokousten hyvyyden) SRK:n lasien läpi. Ne lasit peilaavat turvallista "vain me" -kajoa.
- kutsuu
SelmaAnnikki kirjoitti:
lähimmälle RY:llesi Mellu, niin siellä ne sinullekin asiat avautuu - jos on kuulevat korvat.
Muista pyytää Jumalalta, että ottaisi sen hengellisen vaikkusi korvasta pois.seuroihin uudestaan sitten, kun ry:llä saarnataan pedofiliasta. Tämä sen vuoksi, että pysyttäisiin aloituksen aiheessa.
- ElluTelluKellu
Olli Optikko kirjoitti:
näkee hengelliset asiat ja kaiken muun (mm. hoitokokousten hyvyyden) SRK:n lasien läpi. Ne lasit peilaavat turvallista "vain me" -kajoa.
kehittynyt kaihi Mellulla.
Siihen on hoitokeinoja.
- lukumäärä
siihen, miten sairas ihminen onnistuu toteuttamaan insestiä/pedofiliaa?
- vaikuttaa!
Megaperheessa kukaan ei ehdi vahtimaan kaikkia lapsiaan, ja kaikkea tapahtuu!
- ämmä
puolusta, mutta Jumala rakastaa katuvaa syntistä.
- lapsiaan
ihan vapaasti, kunhan pyytaa jokaisen kerran jalkeen anteeksi. Haista sina amma pitka kukkanen!
- Tiedoksi
= vanhoillislestadiolainen
- eikä muitakaan rikoksia
Jos vl on tehnyt rikoksen ja saanut sen anteeksi, niin oikea seuraus on,että itse tunnustaa rikoksen myös poliisille ja kärsii rangaituksen. Samoin jos esim.varastaa, niin on tunnustettava sille, jolta on varastanut ja korvattava vahinko.
Ellei,kyseessä ei ole oikea, terve usko. Mutta kun näin tapahtuu myös rikollinen toiminta lakkaa.- TorniAntti
kuten kirjoitit.
Kaikki ei näy ajattelevan yhtä raikkaasti.
- 32...
tuo sun paskan jauhaminen on tosi loukkaava..VARO MITÄ KIRJOITAT
- kommentti
vl-liike taistelee avoimesti sitä vastaan ihan niinkuin muitakin ns. lihan syntejä, kuten huoruutta, homosuhteita jne.
Vanhoillislestadiolaisuus ei muuten ole mikään lahko, vaan ev.lut. kirkon suurin herätysliike. - kym,ysys
Paljonko ikäraja on Raamatussa?
- SRK duunari
..pedofilia, jos sitä tarkoitit. Se on aina väärin ja laitonta.
- Uskovainen nuori mies
Ikärajaa ei Raamatussa mainita, mutta looginen johtopäätöshän on 18 sillä 18 vuotiaanahan pääsee naimisiin. Seksi kuuluu avioliittoon.
Jotku uskovat haluavat että suojaikäraja nostettaisiin kahteenkymppiin sillä alle 20-vuotiaalla ei ole minäkuva tarpeeksi kehittynyt vaikkakin saattaa olla hyvinkin itsenäinen siinä vaiheessa jo. - 21v
Uskovainen nuori mies kirjoitti:
Ikärajaa ei Raamatussa mainita, mutta looginen johtopäätöshän on 18 sillä 18 vuotiaanahan pääsee naimisiin. Seksi kuuluu avioliittoon.
Jotku uskovat haluavat että suojaikäraja nostettaisiin kahteenkymppiin sillä alle 20-vuotiaalla ei ole minäkuva tarpeeksi kehittynyt vaikkakin saattaa olla hyvinkin itsenäinen siinä vaiheessa jo.naimisiinmeno ikärajaa pitäisi nostaa 21 vuoteen takasin, siinähän se on ollut ennenvanhaan.
- teologinen tutkimus
Kirkon lähetystyön keskus (KLK), Johdatus juutalaisuuteen I
Bar mitswa –juhla on selkeä siirtymäriitti lapsuudesta aikuisuuteen. Kolmetoistavuotiaana juutalainen poika tulee uskonnollisessa mielessä täysi-ikäiseksi, ja siitä alkaen hän on velvoitettu täyttämään Tooran kaikki käskyt. Myös aviokäskyn (hän on siis naimakelpoinen!). Hänestä on tullut "käskyn poika" (aram. bar mitswa). Tytöt tulevat jo 12 -vuotiaina uskonnollisesti täysi-ikäisiksi, mikä tarkoittaa sitä, että heidän tulee elää Tooran sääntöjen mukaisesti. Bar mitswa -juhla on syntynyt keskiajalla. Se pohjautuu kuitenkin vanhempiin tapoihin (vrt. Jeesus 12-vuotiaana temppelissä).
Vertaa Luuk 2:41 - maassa maan tavalla
teologinen tutkimus kirjoitti:
Kirkon lähetystyön keskus (KLK), Johdatus juutalaisuuteen I
Bar mitswa –juhla on selkeä siirtymäriitti lapsuudesta aikuisuuteen. Kolmetoistavuotiaana juutalainen poika tulee uskonnollisessa mielessä täysi-ikäiseksi, ja siitä alkaen hän on velvoitettu täyttämään Tooran kaikki käskyt. Myös aviokäskyn (hän on siis naimakelpoinen!). Hänestä on tullut "käskyn poika" (aram. bar mitswa). Tytöt tulevat jo 12 -vuotiaina uskonnollisesti täysi-ikäisiksi, mikä tarkoittaa sitä, että heidän tulee elää Tooran sääntöjen mukaisesti. Bar mitswa -juhla on syntynyt keskiajalla. Se pohjautuu kuitenkin vanhempiin tapoihin (vrt. Jeesus 12-vuotiaana temppelissä).
Vertaa Luuk 2:41Ja netsyt Mariankin oletetaan olleen noin 14v odottaessaan esikoista.
Tästä huolimatta meidän tulee toimia maassa maan tavalla. Tutkimukset ovat osoittaneet alaikäisen määrätynlaiset "seksi-leikit" vahingollisiksi. Mallin ottaminen vanhoista juutalaisista tavoista ei välttämättä ole kristillinen, vrt
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1475137
Fysioloogisesti optimaalinen ikä naiselle saada lapsi on 18-20v ja siitä ylöspäin - lue lisää
maassa maan tavalla kirjoitti:
Ja netsyt Mariankin oletetaan olleen noin 14v odottaessaan esikoista.
Tästä huolimatta meidän tulee toimia maassa maan tavalla. Tutkimukset ovat osoittaneet alaikäisen määrätynlaiset "seksi-leikit" vahingollisiksi. Mallin ottaminen vanhoista juutalaisista tavoista ei välttämättä ole kristillinen, vrt
Fysioloogisesti optimaalinen ikä naiselle saada lapsi on 18-20v ja siitä ylöspäin"Everyday life in the time of Jesus", by Fr. Frederick. Manns, O.F.M Professor at Franciscan Biblicum Studium - Jerusalem. Translations by Fr. A. Parent O.F.M., and Fr. James Heinsch, O.F.M.
At the age of twelve, Jesus went down to the Temple of Jerusalem to make his “bar mitswa”, to become a “son of the commandment” like all young Jewish boys. He talked with the teachers who marveled at his wisdom. He discovered the Temple with its priests, its merchants, and its brightly colored and boisterous crowd. To His parents who searched for Him, He answered that He had to be about His Father’s affairs.
From the age of twelve, to twelve and one half years, a young Jewish girl was able to be promised in marriage. Her father still had rights over her: he was able to sell her as a slave to a Jew for seven years. After the age of twelve and one half, the young girl was able to be married. Only the husband could dismiss her, give her his “writ of renouncement”.
Near the age of 12 and one half, a girl did not have the right to refuse a marriage decided by her father. The father was also able to sell his daughter as a slave. Only a girl older than 12 and one half years of age was autonomous regarding her own marriage. - teologinen tutkimus
maassa maan tavalla kirjoitti:
Ja netsyt Mariankin oletetaan olleen noin 14v odottaessaan esikoista.
Fysioloogisesti optimaalinen ikä naiselle saada lapsi on 18-20v ja siitä ylöspäinNeitsyt maria oli ilmeisesti 15 vuotias kun hän tuli raskaaksi sillä hän oli Jeesuksen syntyessä 16 vuotias.
- TorniAntti
Neitsyt maria oli ilmeisesti 15 vuotias kun hän tuli raskaaksi sillä hän oli Jeesuksen syntyessä 16 vuotias.
En muista Raamatussa niitä olevan ?
- teologian tutkimus
TorniAntti kirjoitti:
En muista Raamatussa niitä olevan ?
Jaakobin proto-evankeliumi
Varhais-kristillinen lähde Jaakobin evankeliumi kertoo Jeesuksen syntyä edeltäneistä tapahtumista. Siksi sitä kutsutaan proto-evankeliumiksi. Kristillisen perimätiedon mukaan Maria, Jeesuksen äiti, tuli raskaaksi noin 15-16 vuotiaana (jae 12). Joosef, oli vanha mies joka otti Marian kihlatukseen vastahakoisesti pappien pyynnöstä (jae 9). - teologinen tutkimus
teologian tutkimus kirjoitti:
Jaakobin proto-evankeliumi
Varhais-kristillinen lähde Jaakobin evankeliumi kertoo Jeesuksen syntyä edeltäneistä tapahtumista. Siksi sitä kutsutaan proto-evankeliumiksi. Kristillisen perimätiedon mukaan Maria, Jeesuksen äiti, tuli raskaaksi noin 15-16 vuotiaana (jae 12). Joosef, oli vanha mies joka otti Marian kihlatukseen vastahakoisesti pappien pyynnöstä (jae 9).Jaakobin evankeliumi (myös Jaakobin protoevankeliumi eli "Jaakobin alkuevankeliumi") kuuluu Uuden testamentin apokryfisiin kirjoihin.
Evankeliumin kirjoittajaksi on mainittu Jaakob nuorempi, mikä ei todennäköisesti pidä paikkaansa. Evankeliumi on todennäköisesti syntynyt kuitenkin ennen vuotta 165, sillä jo Justinus Marttyyri tunsi sen.
Evankeliumi kertoo lähinnä Neitsyt Marian syntymästä, lapsuudesta ja nuoruudesta. Se päättyy Jeesuksen syntymään. - TorniAntti
Jaakobin evankeliumi (myös Jaakobin protoevankeliumi eli "Jaakobin alkuevankeliumi") kuuluu Uuden testamentin apokryfisiin kirjoihin.
Evankeliumin kirjoittajaksi on mainittu Jaakob nuorempi, mikä ei todennäköisesti pidä paikkaansa. Evankeliumi on todennäköisesti syntynyt kuitenkin ennen vuotta 165, sillä jo Justinus Marttyyri tunsi sen.
Evankeliumi kertoo lähinnä Neitsyt Marian syntymästä, lapsuudesta ja nuoruudesta. Se päättyy Jeesuksen syntymään.Löytyykö tuo evankeliumi Biblia 1776:sta ?
Onko sinulla internet linkkiä ? - teologinen tutkimus
TorniAntti kirjoitti:
Löytyykö tuo evankeliumi Biblia 1776:sta ?
Onko sinulla internet linkkiä ?
- kirkossamme
voi ennen pitkään johtaa tähän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000490&posting=22000000031918189 Ihmettelen, miten kyseiset ihmiset tietävät näistä nettikeskusteluista. Eikös media ole kielletty? TV:kin on saatanan sontaluukku.
Toiseksi- eräästä kommentista saa sen käsityksen, että nämä iljetykset painetaan suljetussa yhteisössä villaisella anteeksiannon nimissä. Kyllä siinä jo Kristuksen nimeä turhaan lausutaan.- ystäväni
vl-ihmiset tietävät nykyään kyllä kaiken tarpeellisen, minkä tahtovatkin tietää... Esim. Suomen johtavan media-talon tj on vl-kristitty.
Mitä anteeksiantoon tulee, niin anteeksianto ei peitä rikosta: jos sellainen on tapahtunut, niin se pitää selvittää maallisen lain kirjaimen mukaisesti. Tämän on päivän selvä asia myös vl-immeisillä. - xxxxxxxx
taidat olla sairas kusipää
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273463- 402277
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut352168Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s71927Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta421528- 381339
- 1271252
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2591200Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451155- 131119