johnson v8 tietoa

hecec

Kertokaas kaikki tästä johnsonin hirmusta.paino,kulutus,kestävyys,millaiset äänet,montako suomessa?kaikki tiedot kiinnostaa.

27

4287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V8..
      • vielä yksi

      • Viimeisimmät

        Viimeisimmistä huippunopeuksista ei tiedä, mutta näin OMC:n V8:lla ajetun YLI 280 km tunnissa.

        Ja joistain kilpaJohnssoneista,- ja Evareista on viritetty tehdastekoisena 580 hv.

        Jylinät on taatusti ollu lipun hinnan verosia. Toisinkuin nykypäivän prutputtimista.


      • Aimo Kimpale
        Viimeisimmät kirjoitti:

        Viimeisimmistä huippunopeuksista ei tiedä, mutta näin OMC:n V8:lla ajetun YLI 280 km tunnissa.

        Ja joistain kilpaJohnssoneista,- ja Evareista on viritetty tehdastekoisena 580 hv.

        Jylinät on taatusti ollu lipun hinnan verosia. Toisinkuin nykypäivän prutputtimista.

        Bob Wartingerin V8:lla ajama ennätys 284 km/h vuodelta 1989 on edellen lyömättä.


      • Täytyy olla
        Aimo Kimpale kirjoitti:

        Bob Wartingerin V8:lla ajama ennätys 284 km/h vuodelta 1989 on edellen lyömättä.

        Että pysyy siinä vauhdissa tarpeeksi matalalla.

        Olisi se kaunista katottavaa, lähes kolmesataa kilometriä tunnissa.


      • tuihakassa kännissä
        vielä yksi kirjoitti:

        videon pätkä(aika "juonit" soundit on v8:ssa)
        http://www.youtube.com/watch?v=qaL0ZCq6q-M

        Surkea videomies, varmaan kännissä. Katselupaikkakin on ollut vaarallinen.
        Kone on kyllä miehevä ainakin minkä selvää saa.


    • 50sent

      Paljonkohan noita on myyty siviili käyttöön?Ja onko ollut vaihtoehtona mihinkään venepakettiin?

      • Aimo Kimpale

        Johnson/Evi V8 -perämoottori tuli vuonna 1985 (3,6 litraa 275 ja 300 hv), suureni 1988 nelilitraseksi ja sitä myytiin noin vuoteen 1994 (?) asti. Viimeisin malli oli "enää" 250 heppainen. Aivan tavallisia tuotantokoneita, joita on myyty paljon. Suomessakin ollut useita.

        OMC:n 80-luvun F1-kisamoottori (se 550 hv) sen sijaan on kampiakselista ja lohkosta lähtien täysin eri peli kuin "tavallinen" V8-malli. Niillä on tuskin mitään yhteistä. Tosiharvinainen, vaikka Suomessa on muutama säilynyt. Nissen perämoottorimuseossa on yksi. Oli muutama vuosi sitten Venemessuilla ihmeteltävänä.

        Täältä löytyy vähän kuvia:

        http://personal.inet.fi/urheilu/kilpaveneily/f_1___v8__history.htm


      • ihailen
        Aimo Kimpale kirjoitti:

        Johnson/Evi V8 -perämoottori tuli vuonna 1985 (3,6 litraa 275 ja 300 hv), suureni 1988 nelilitraseksi ja sitä myytiin noin vuoteen 1994 (?) asti. Viimeisin malli oli "enää" 250 heppainen. Aivan tavallisia tuotantokoneita, joita on myyty paljon. Suomessakin ollut useita.

        OMC:n 80-luvun F1-kisamoottori (se 550 hv) sen sijaan on kampiakselista ja lohkosta lähtien täysin eri peli kuin "tavallinen" V8-malli. Niillä on tuskin mitään yhteistä. Tosiharvinainen, vaikka Suomessa on muutama säilynyt. Nissen perämoottorimuseossa on yksi. Oli muutama vuosi sitten Venemessuilla ihmeteltävänä.

        Täältä löytyy vähän kuvia:

        http://personal.inet.fi/urheilu/kilpaveneily/f_1___v8__history.htm

        Tekniikan miehenä ihailen moista turhaketta. Kone ei mielestäni ole niinkään mullistava mutta potkurin viilaajille nostan hattuani.
        Tuntuu käsittämättömältä että moiset tehot saadaan välitetyksi noin pienellä potkurilla. Kylä vesi on kovaa että pitää.


      • Jylinää
        ihailen kirjoitti:

        Tekniikan miehenä ihailen moista turhaketta. Kone ei mielestäni ole niinkään mullistava mutta potkurin viilaajille nostan hattuani.
        Tuntuu käsittämättömältä että moiset tehot saadaan välitetyksi noin pienellä potkurilla. Kylä vesi on kovaa että pitää.

        Ootko kuullu, mitkä jylinät se moottori päästää, kun yhtäkkiä työnnetään hanat auki?

        Se on jotain infernaalista, joka vapisuttaa sielua ja mies ei sen jälkeen enää oo entisensä.:))

        Minua on ihmetyttänyt sen moottorin kestävyys, siis niillä tehoilla ja kierrosluvuilla.
        Käsittämätöntä on se, että laakeripinnat ja kiertokanget kestää, kun ne tahtoo mennä jo tavallisessa käytössä liian helposti pilalle.


    • omcman

      Ihan sairaan suuri kone ulkomitoiltaan.Mahtaa olla tosi ekokone:)kulutus kyllä kiinnostaisi.vieköhän paljon yli 100l/h kun vähän pumppaa kaasua?

      • tover

        on 300 litran yli näissä f1 veekaseissa. tuttavani ajoi 80luvun pulivälissä kilpaa näillä kysisillä koneilla. kysyin häneltä ja kuulemma 10litran tonkka esim konepukissa käytettäessä ei kauan vanhene. siviili kasit vie n.150l. että silleen. omaan veneseen tulee 3.4l v-6 merc cosworth jonka kulutus on katissa vielä huomattavasti pienempi mutta varmaan n.100l h


    • löytyy

      2kpl v8 Jonssoneita. Ovat katamaraanipaatin perässä erään kiinteistön pihalla, ollut kuulemma kuivilla useamman vuoden. Toinen mylly kuulemma rikki, uudet koneet tulossa tilalle jossain vaiheessa... Ei muutakun tekemään tarjousta ehjästä jonssonista ja rikkinäinen mukaan varaosiksi.

      • X 3

    • Kaupan..

      Lounaus-suomessa on yksi käyttämätön v8 myynnissä. Putiikkia en muista, minta oli posketon, suhteessa koneen (varastointi) ikään.

      • jussipussi

        kauan varastoidun tavaran olla hintavampaa kuin nopeasti kiertävän tavaran, pitäähän kauppiaankin saada pääomalle korkoa;)
        onhan kauemmin kypsytetty konjakkikin
        kalliimpaa...


      • iisolohkis
        jussipussi kirjoitti:

        kauan varastoidun tavaran olla hintavampaa kuin nopeasti kiertävän tavaran, pitäähän kauppiaankin saada pääomalle korkoa;)
        onhan kauemmin kypsytetty konjakkikin
        kalliimpaa...

        kestääkö normaalia käyttöä?vai pitääkö olla japanilais valmisteinen että pääsee kotisatamaan?


    • YETOL

      Viime kesänä, taisi olla toukokuuta, Helsingin edustalla Hevossalmen sillan lähettyvillä tuli plaanissa vastaan iso muskelivene. Sen perässä oli 3 kpl Evinruden V8-logolla varustettua konetta!! Kaveri moikkasi veneestä laskettelulasit naamalla. Muita en ole noita vesillä nähnyt.

    • polttomoottori

      V8 jonsson,kokemusta vuodesta 86.Paino muistaakseni 183kg.Kone on takahytillisen Finspeed 650:n perässä tänäkin päivänä,VPK:n käytössä, ajettu n.400h.Oikea bensarosvo 50-60l/tunnissa ainakin,veneen ollessa kalustettuna,vahvuudella 4miestä.Kierroksilla 4200-4500.Potkuri 15 tuumaa,syksyllä sais olla 14.Aina on tultu ajamalla pois,eli varmatoiminen.Sytytys systeemi kärähti kerran,korj n.500eur.Käynnistyy tosi helposti.Äänestä huomaa et on v8,on kunnon saundit pikkupörisijöihin verrattuna.Polttoaineen kulutus on tosipaha miinus,muuten on paikkansa täyttänyt

      • Anonyymi

        Tuo paino ei mahda pitää paikkaansa. Samaan koneeseen perustuva 120/140hv V4 Looper painaa 166kg


    • Ja rupesi löytymään

      Siellä oli juttua, jossa V8 Evarista oli kutkutettu 620 hv. v. 1989.

      ja huiput oli ollut 176,556 mph.- Laskeskelin, jotta se on 326, 98 km/h.

      • Aimo Kimpale

        ...mutta laskit väärin. 176 mph tekee "vain" 284 kmh.


      • Niinkö kävi
        Aimo Kimpale kirjoitti:

        ...mutta laskit väärin. 176 mph tekee "vain" 284 kmh.

        Siis "mpk" onkin se 1608,55 metriä, sinun antaman lukeman avulla. ja minä sotkin solmun-1852 metriä.

        Kiitos oikaisusta.


      • kolehmainen
        Niinkö kävi kirjoitti:

        Siis "mpk" onkin se 1608,55 metriä, sinun antaman lukeman avulla. ja minä sotkin solmun-1852 metriä.

        Kiitos oikaisusta.

        Monesti ne menee sekaisin merimailit ja maamailit. Joskus vielä peninkulmat ja poronkusemat päälle.
        Pitäis siirtyä vihdoinkin ihmisten yksikköihin eli km/h.


      • Aimo Kimpale
        kolehmainen kirjoitti:

        Monesti ne menee sekaisin merimailit ja maamailit. Joskus vielä peninkulmat ja poronkusemat päälle.
        Pitäis siirtyä vihdoinkin ihmisten yksikköihin eli km/h.

        Sori, ei ollut tarkoitus viisastella. Edellä mainittu ennätys on siis jenkkiläisittäin maamaileissa (1609) eikä solmuissa (1852).


      • Anonyymi
        Aimo Kimpale kirjoitti:

        Sori, ei ollut tarkoitus viisastella. Edellä mainittu ennätys on siis jenkkiläisittäin maamaileissa (1609) eikä solmuissa (1852).

        Viimeisin nopeusennätys V8 Evarilla on ollut 287, 3 km/h. Tiedä vaikka nykyisillä 5 lapaisilla potkureilla olisi 300km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisin nopeusennätys V8 Evarilla on ollut 287, 3 km/h. Tiedä vaikka nykyisillä 5 lapaisilla potkureilla olisi 300km/h.

        Ainakin 10 000 krpm, ja peränvälitys 1:1. Potkurin nousu vähintään 35 tuumaa.
        Kampiakselissa ei tainnut olla mitään vastapainoja, vaan pelkät pyöreät laipat ja vauhtipyöräkin suhteellisen pieni.
        Kiihtyvyys oli 5 sekunnissa 160 km. Siinä on jo teräspotkurikin räjähtämisen partaalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1827
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1524
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1213
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1192
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1156
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1129
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe