johnson v8 tietoa

hecec

Kertokaas kaikki tästä johnsonin hirmusta.paino,kulutus,kestävyys,millaiset äänet,montako suomessa?kaikki tiedot kiinnostaa.

27

4763

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • V8..
      • vielä yksi

      • Viimeisimmät

        Viimeisimmistä huippunopeuksista ei tiedä, mutta näin OMC:n V8:lla ajetun YLI 280 km tunnissa.

        Ja joistain kilpaJohnssoneista,- ja Evareista on viritetty tehdastekoisena 580 hv.

        Jylinät on taatusti ollu lipun hinnan verosia. Toisinkuin nykypäivän prutputtimista.


      • Aimo Kimpale
        Viimeisimmät kirjoitti:

        Viimeisimmistä huippunopeuksista ei tiedä, mutta näin OMC:n V8:lla ajetun YLI 280 km tunnissa.

        Ja joistain kilpaJohnssoneista,- ja Evareista on viritetty tehdastekoisena 580 hv.

        Jylinät on taatusti ollu lipun hinnan verosia. Toisinkuin nykypäivän prutputtimista.

        Bob Wartingerin V8:lla ajama ennätys 284 km/h vuodelta 1989 on edellen lyömättä.


      • Täytyy olla
        Aimo Kimpale kirjoitti:

        Bob Wartingerin V8:lla ajama ennätys 284 km/h vuodelta 1989 on edellen lyömättä.

        Että pysyy siinä vauhdissa tarpeeksi matalalla.

        Olisi se kaunista katottavaa, lähes kolmesataa kilometriä tunnissa.


      • tuihakassa kännissä
        vielä yksi kirjoitti:

        videon pätkä(aika "juonit" soundit on v8:ssa)
        http://www.youtube.com/watch?v=qaL0ZCq6q-M

        Surkea videomies, varmaan kännissä. Katselupaikkakin on ollut vaarallinen.
        Kone on kyllä miehevä ainakin minkä selvää saa.


    • 50sent

      Paljonkohan noita on myyty siviili käyttöön?Ja onko ollut vaihtoehtona mihinkään venepakettiin?

      • Aimo Kimpale

        Johnson/Evi V8 -perämoottori tuli vuonna 1985 (3,6 litraa 275 ja 300 hv), suureni 1988 nelilitraseksi ja sitä myytiin noin vuoteen 1994 (?) asti. Viimeisin malli oli "enää" 250 heppainen. Aivan tavallisia tuotantokoneita, joita on myyty paljon. Suomessakin ollut useita.

        OMC:n 80-luvun F1-kisamoottori (se 550 hv) sen sijaan on kampiakselista ja lohkosta lähtien täysin eri peli kuin "tavallinen" V8-malli. Niillä on tuskin mitään yhteistä. Tosiharvinainen, vaikka Suomessa on muutama säilynyt. Nissen perämoottorimuseossa on yksi. Oli muutama vuosi sitten Venemessuilla ihmeteltävänä.

        Täältä löytyy vähän kuvia:

        http://personal.inet.fi/urheilu/kilpaveneily/f_1___v8__history.htm


      • ihailen
        Aimo Kimpale kirjoitti:

        Johnson/Evi V8 -perämoottori tuli vuonna 1985 (3,6 litraa 275 ja 300 hv), suureni 1988 nelilitraseksi ja sitä myytiin noin vuoteen 1994 (?) asti. Viimeisin malli oli "enää" 250 heppainen. Aivan tavallisia tuotantokoneita, joita on myyty paljon. Suomessakin ollut useita.

        OMC:n 80-luvun F1-kisamoottori (se 550 hv) sen sijaan on kampiakselista ja lohkosta lähtien täysin eri peli kuin "tavallinen" V8-malli. Niillä on tuskin mitään yhteistä. Tosiharvinainen, vaikka Suomessa on muutama säilynyt. Nissen perämoottorimuseossa on yksi. Oli muutama vuosi sitten Venemessuilla ihmeteltävänä.

        Täältä löytyy vähän kuvia:

        http://personal.inet.fi/urheilu/kilpaveneily/f_1___v8__history.htm

        Tekniikan miehenä ihailen moista turhaketta. Kone ei mielestäni ole niinkään mullistava mutta potkurin viilaajille nostan hattuani.
        Tuntuu käsittämättömältä että moiset tehot saadaan välitetyksi noin pienellä potkurilla. Kylä vesi on kovaa että pitää.


      • Jylinää
        ihailen kirjoitti:

        Tekniikan miehenä ihailen moista turhaketta. Kone ei mielestäni ole niinkään mullistava mutta potkurin viilaajille nostan hattuani.
        Tuntuu käsittämättömältä että moiset tehot saadaan välitetyksi noin pienellä potkurilla. Kylä vesi on kovaa että pitää.

        Ootko kuullu, mitkä jylinät se moottori päästää, kun yhtäkkiä työnnetään hanat auki?

        Se on jotain infernaalista, joka vapisuttaa sielua ja mies ei sen jälkeen enää oo entisensä.:))

        Minua on ihmetyttänyt sen moottorin kestävyys, siis niillä tehoilla ja kierrosluvuilla.
        Käsittämätöntä on se, että laakeripinnat ja kiertokanget kestää, kun ne tahtoo mennä jo tavallisessa käytössä liian helposti pilalle.


    • omcman

      Ihan sairaan suuri kone ulkomitoiltaan.Mahtaa olla tosi ekokone:)kulutus kyllä kiinnostaisi.vieköhän paljon yli 100l/h kun vähän pumppaa kaasua?

      • tover

        on 300 litran yli näissä f1 veekaseissa. tuttavani ajoi 80luvun pulivälissä kilpaa näillä kysisillä koneilla. kysyin häneltä ja kuulemma 10litran tonkka esim konepukissa käytettäessä ei kauan vanhene. siviili kasit vie n.150l. että silleen. omaan veneseen tulee 3.4l v-6 merc cosworth jonka kulutus on katissa vielä huomattavasti pienempi mutta varmaan n.100l h


    • löytyy

      2kpl v8 Jonssoneita. Ovat katamaraanipaatin perässä erään kiinteistön pihalla, ollut kuulemma kuivilla useamman vuoden. Toinen mylly kuulemma rikki, uudet koneet tulossa tilalle jossain vaiheessa... Ei muutakun tekemään tarjousta ehjästä jonssonista ja rikkinäinen mukaan varaosiksi.

    • Kaupan..

      Lounaus-suomessa on yksi käyttämätön v8 myynnissä. Putiikkia en muista, minta oli posketon, suhteessa koneen (varastointi) ikään.

      • jussipussi

        kauan varastoidun tavaran olla hintavampaa kuin nopeasti kiertävän tavaran, pitäähän kauppiaankin saada pääomalle korkoa;)
        onhan kauemmin kypsytetty konjakkikin
        kalliimpaa...


      • iisolohkis
        jussipussi kirjoitti:

        kauan varastoidun tavaran olla hintavampaa kuin nopeasti kiertävän tavaran, pitäähän kauppiaankin saada pääomalle korkoa;)
        onhan kauemmin kypsytetty konjakkikin
        kalliimpaa...

        kestääkö normaalia käyttöä?vai pitääkö olla japanilais valmisteinen että pääsee kotisatamaan?


    • YETOL

      Viime kesänä, taisi olla toukokuuta, Helsingin edustalla Hevossalmen sillan lähettyvillä tuli plaanissa vastaan iso muskelivene. Sen perässä oli 3 kpl Evinruden V8-logolla varustettua konetta!! Kaveri moikkasi veneestä laskettelulasit naamalla. Muita en ole noita vesillä nähnyt.

    • polttomoottori

      V8 jonsson,kokemusta vuodesta 86.Paino muistaakseni 183kg.Kone on takahytillisen Finspeed 650:n perässä tänäkin päivänä,VPK:n käytössä, ajettu n.400h.Oikea bensarosvo 50-60l/tunnissa ainakin,veneen ollessa kalustettuna,vahvuudella 4miestä.Kierroksilla 4200-4500.Potkuri 15 tuumaa,syksyllä sais olla 14.Aina on tultu ajamalla pois,eli varmatoiminen.Sytytys systeemi kärähti kerran,korj n.500eur.Käynnistyy tosi helposti.Äänestä huomaa et on v8,on kunnon saundit pikkupörisijöihin verrattuna.Polttoaineen kulutus on tosipaha miinus,muuten on paikkansa täyttänyt

      • Anonyymi

        Tuo paino ei mahda pitää paikkaansa. Samaan koneeseen perustuva 120/140hv V4 Looper painaa 166kg


    • Ja rupesi löytymään

      Siellä oli juttua, jossa V8 Evarista oli kutkutettu 620 hv. v. 1989.

      ja huiput oli ollut 176,556 mph.- Laskeskelin, jotta se on 326, 98 km/h.

      • Aimo Kimpale

        ...mutta laskit väärin. 176 mph tekee "vain" 284 kmh.


      • Niinkö kävi
        Aimo Kimpale kirjoitti:

        ...mutta laskit väärin. 176 mph tekee "vain" 284 kmh.

        Siis "mpk" onkin se 1608,55 metriä, sinun antaman lukeman avulla. ja minä sotkin solmun-1852 metriä.

        Kiitos oikaisusta.


      • kolehmainen
        Niinkö kävi kirjoitti:

        Siis "mpk" onkin se 1608,55 metriä, sinun antaman lukeman avulla. ja minä sotkin solmun-1852 metriä.

        Kiitos oikaisusta.

        Monesti ne menee sekaisin merimailit ja maamailit. Joskus vielä peninkulmat ja poronkusemat päälle.
        Pitäis siirtyä vihdoinkin ihmisten yksikköihin eli km/h.


      • Aimo Kimpale
        kolehmainen kirjoitti:

        Monesti ne menee sekaisin merimailit ja maamailit. Joskus vielä peninkulmat ja poronkusemat päälle.
        Pitäis siirtyä vihdoinkin ihmisten yksikköihin eli km/h.

        Sori, ei ollut tarkoitus viisastella. Edellä mainittu ennätys on siis jenkkiläisittäin maamaileissa (1609) eikä solmuissa (1852).


      • Anonyymi
        Aimo Kimpale kirjoitti:

        Sori, ei ollut tarkoitus viisastella. Edellä mainittu ennätys on siis jenkkiläisittäin maamaileissa (1609) eikä solmuissa (1852).

        Viimeisin nopeusennätys V8 Evarilla on ollut 287, 3 km/h. Tiedä vaikka nykyisillä 5 lapaisilla potkureilla olisi 300km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeisin nopeusennätys V8 Evarilla on ollut 287, 3 km/h. Tiedä vaikka nykyisillä 5 lapaisilla potkureilla olisi 300km/h.

        Ainakin 10 000 krpm, ja peränvälitys 1:1. Potkurin nousu vähintään 35 tuumaa.
        Kampiakselissa ei tainnut olla mitään vastapainoja, vaan pelkät pyöreät laipat ja vauhtipyöräkin suhteellisen pieni.
        Kiihtyvyys oli 5 sekunnissa 160 km. Siinä on jo teräspotkurikin räjähtämisen partaalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      61
      4247
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      105
      3465
    3. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      37
      3080
    4. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      26
      2568
    5. Se on hyvästi

      Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      45
      2227
    6. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1999
    7. Sisäsiittosuus

      Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      20
      1959
    8. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      186
      1817
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      394
      1516
    10. Huomenta kulta

      En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo
      Ikävä
      9
      1328
    Aihe