Öljynkulutus

Weide

Ostin syksyllä v6 156:sen. Myyjä neuvoi tarkastelemaan öljynkulutusta säännöllisesti koska kulutus saattaa olla 0,5 litraa / 1000km. Vaihdoin silloin heti uudet öljyt ja nyt on ajettu jo 7000km ja öljypinta ei ole laskenu mihinkään! Onko tämä Alfojen öljynkulutus tosiaan niin yleistä kuin väitetään?
Alkaa vähän turhauttaa tämä tikun tuijottelu.

14

2580

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sdgag

v6nen ei kulutua yleensä juuri mitään tai maksimissaan noin 1l/10tkm, kun käyttää oikeita öljyjä. SIlti autoissa pitää tarkistaa öljyt määräajoin.

• J..

Kaikki 5 Alfaa, mitä minulla on ollut, ovat olleet persoja öljylle. Toisaalta, kun öljyrenkaissa on riittävästi laajentumisvaraa, ei kone kilahda kuumana kiinni niin helposti.

• öljytikku

jos täyttää ihan ylämerkkiin öljypinta tippuu siitä nopeasti 1/3, mutta sen jälkeen kulutus vähenee.

• dwgw

mulla olleet 4 kpl mikään ei ole ollut perso...V6nen vähiten..

• AR158..
        dwgw kirjoitti:

mulla olleet 4 kpl mikään ei ole ollut perso...V6nen vähiten..

itse asiassa enentyy öljy koko ajan ku ajan.

• öljyä se..
        AR158.. kirjoitti:

Ei hätää vaikka öljy lisääntyykin koneessa sillä öljyä se dieselkin on.

• Jokke
        AR158.. kirjoitti:

Ainakin diesli autoissa öljyn lisääntyminen on monesti merkki siitä, että ruisku vuotaa dieseliä kannesta öljytilaan. Ei se ole oikein, että öljy lisääntyy jotain on vialla.

• AR158..
        Jokke kirjoitti:

Ainakin diesli autoissa öljyn lisääntyminen on monesti merkki siitä, että ruisku vuotaa dieseliä kannesta öljytilaan. Ei se ole oikein, että öljy lisääntyy jotain on vialla.

viesti oli silkkaa löpertelyä.

• wxwxwxw

Öljyllä on myös vaikutusta kulutukseen. Oma Alfani ei ole ollut erityisen perso öljylle, mutta sekin vähä kulutus loppui kun vaihdoin Castrol formula RS 0w-40 öljyt.Nesteen öljyt tuppasi häviämään.

• Alfailija

Mikäli autosi moottori on otsikon mukainen 2.0 TS, suosittelen öljylaadun vaihtamista 5W-40:seen etenkin, jos moottori on jo yli 100 000 ajettu.

T. Muukkosella ei suositeltu ns. "nollaöljyjen" käyttöä ko. moottorityypissä, sillä öljypumppu ei kuulemma jaksa toimittaa niin ohutta litkua yläkerran voiteluun. Seurauksena on nokkakepin ennenaikainen kuluminen ja ennenpitkää remontti.

Muutenkin kerrottiin 2.0 TS -moottoreiden olevan melkoisia yksilöitä, toinen kuluttaa öljyä, toinen ei. Meillä on 120 000 ajettu A-R 156 2.0 TS ja se vie 10 000 km:n vaihtovälillä noin reilun litran jota emme pidä kohtuuttomana. Öljylaatuna on Nesteen 5W-40 mikälie superhyper pro!

Muutenkin öljytikkua kannattaa kurkistella, sillä kun öljynpainevalo syttyy, on yleensä leikki loppu ja alkaa kolina.........

• xwxwxwx
        Alfailija kirjoitti:

Mikäli autosi moottori on otsikon mukainen 2.0 TS, suosittelen öljylaadun vaihtamista 5W-40:seen etenkin, jos moottori on jo yli 100 000 ajettu.

T. Muukkosella ei suositeltu ns. "nollaöljyjen" käyttöä ko. moottorityypissä, sillä öljypumppu ei kuulemma jaksa toimittaa niin ohutta litkua yläkerran voiteluun. Seurauksena on nokkakepin ennenaikainen kuluminen ja ennenpitkää remontti.

Muutenkin kerrottiin 2.0 TS -moottoreiden olevan melkoisia yksilöitä, toinen kuluttaa öljyä, toinen ei. Meillä on 120 000 ajettu A-R 156 2.0 TS ja se vie 10 000 km:n vaihtovälillä noin reilun litran jota emme pidä kohtuuttomana. Öljylaatuna on Nesteen 5W-40 mikälie superhyper pro!

Muutenkin öljytikkua kannattaa kurkistella, sillä kun öljynpainevalo syttyy, on yleensä leikki loppu ja alkaa kolina.........

Ei ole Ts vaan V6...

• alfiarno

mitä moottoriöljyä.pitää siis.käyttää 156 v6 alfas.mulla syö sitä nesteen pro litkua.aivan kauheesti.selenia 10.v60. vis pitäs olla.

• 164

Kokeilepa Castrolia jos lompakko kestää. Oma Alfani on jo n.20v ja ei kuluta paljon mitään öljyä kun näin teen. Taitaa olla aikalailla parhaimmasta päästä nimittäin tämä öljy näin perus henkilöautoon.

• rokkikokki2

10w40 semisynteettinen Motox motonetistä. Käy ihan hyvin 260tkm ajettuun autoon (2.0ts) vaihdan toki kerran vuoteen vaikka kilometrejä ei tule kuin 5-10tkm per vuosi.

Mulla söi öljyä lähinnä sen takia kun se vuosi sitä ulospäin. Vuodon tukkimisen jälkee tuollainen puolilitraa - litra menee tuon vuoden aikana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2691
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      154
      1290
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1145
    4. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      127
      1018
    5. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      206
      979
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    7. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      15
      939
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      879
    9. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      297
      875
    10. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      865
    Aihe