Työllistyminen

Kotkassa

työllistyminen kotkassa mielestäni vaikeaa. Lukemattomiin hakemuksiin ei vastata. Olisi kiva saada edes työnantajalta pikainen soitto tai maili, että TÄLLÄ KERTAA emme valinneet sinua hakijoiden joukosta. Muutoin saa odottaa puhelinkourassa jospa, jospa..puhelinmyyntiin kyllä pääsisi jos vaan painelisi ovesta sisään, mutten luokittele tuota 'työtä' työksi. Sitä et yleensä ole edes katsottu eduksi missään, sillä kaikilla tuntuu olevan siitä jonkinlaista taustaa, ja huuhaata koko touhu! Mutta tämä on vain minun mielipiteeni. Kelan kanssa saa vähänväliä vääntää kättä tuista yms. aina saa ravata useaan otteeseen toimistolla ja lähetellä lukuisia lippusia ja lappusia, ja silti aina jokin lappu uupuu, asioista tehdään erittäin vaikeita jokakantilta. Mutta sitähän se byrokratia on. Voisiko työnantajat tehdä jotain toiminnalleen???

13

1184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain?

      "mutten luokittele tuota 'työtä' työksi"

      Niinpä. Millaisen firman toimutusjohtajana haluaisit aloiuttaa?

      • ,,,,,,,,,,,,

        ettekö te perkeleen idiootit ymmärrä että ei tarvi mennä heti ääripäähän? ei kunnontyö tarkoita mitään johtajaa. vaan että on 8h päivässä 5 päivää viikossa eli maksimaaliset tunnit joiden takia ei tarvi olla osapäiväduunari ja tapella kelankaa samaa aikaa kun tekee töitä


      • turiset
        ,,,,,,,,,,,, kirjoitti:

        ettekö te perkeleen idiootit ymmärrä että ei tarvi mennä heti ääripäähän? ei kunnontyö tarkoita mitään johtajaa. vaan että on 8h päivässä 5 päivää viikossa eli maksimaaliset tunnit joiden takia ei tarvi olla osapäiväduunari ja tapella kelankaa samaa aikaa kun tekee töitä

        vaihtoehtoja on yleensä kaksi; joko teet ylipitkää päivää tai alipituista. Kaupungillakun olisi niin suotuisat työajat ma-pe/8h. Siitä saa moni vain haaveilla. Tuohonkin pitäisi keksiä jokin kunnon ratkaisu KELAn suhteen, että asioita voisi edes jotenki helpottaa. Ainainen stressi. Olit töissä tai et ole töissä. Haluavat kaiken juurtajaksaen tietoonsa, kohta varmaan haluavat tietää kengän koonkin!!!


      • Anonyymi

        Kyllä jos musta ihminen on ruokapalvelussa ovelta käännyn pois. Musta nainen oli lihatiskillä töissä niin ilman hanskoja lihoja käänteli. Kyllä pöpöt levisi. Jäi ostokset tekemättä ei kauppias välittänyt valituksesta. Näin citymarketissa. Hygienia taso heikko lohta olen palauttanut kun haju oli outo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä jos musta ihminen on ruokapalvelussa ovelta käännyn pois. Musta nainen oli lihatiskillä töissä niin ilman hanskoja lihoja käänteli. Kyllä pöpöt levisi. Jäi ostokset tekemättä ei kauppias välittänyt valituksesta. Näin citymarketissa. Hygienia taso heikko lohta olen palauttanut kun haju oli outo

        Haisiko lohi kalalle?


    • ei töitä tarjolla

      Tuttua hommaa, jos mielekkäitä avoimia työpaikkoja on, niin niihin ei ei kyllä pääse millään alan työkokemuksella tai koulutuksella. Kelan ja työkkärin paperin juoksutukset vailla mitään järkeä.
      Noita puhelinmyyjän paikkoja on pilvin pimein mutta ketä oikeasti kiinnostaa. Jos edes jonkinlaista palkkaa maksaisivat mutta ei. Sen takia niitä paikkoja onkin aina auki kun ei porukka pysy niissä töissä.
      Kuinka moni muutem pitää puhelinmyyjistä? Onko kivaa kun pitkin päivää soitetaan "nyt olis hyvä tarjous blaa blaa", tai vielä paremmin B2B myyjät ja edustajat, ne vasta vittuja onkin!
      Liittymä operaattoritkin tuntuvat hakevan (provikka) työntekijöitä mutta varmaan löytyy taustalta joku syy miksi kukaan ei mene tai jos menee niin ei pitkään pysy?

      Töitä ei ole, ja jos on niin joku toinen sen saa.

      • pomon tuttu tai

        jonkin muun tunnetun henkilön lapsi niin olisi töitä kaupungillakin,mutta tunnetusti kotkahan on niin sisäpiiri keskeinen ettei hevillä pääse niihin työpaikkoihin,ja mikä tulee kelaan niin eihän ne tiedä itsekkään välillä mitä lippuja ja lappuja tarvitaan,olen kokeillut itse tuon asian kysymällä samaa asiaa 3 eri virkailijalta,ja yllätys yllätys 2 kertoi eritavalla mutta kolmas ei osannut sanoa sitäkään.


      • duunarinainen
        pomon tuttu tai kirjoitti:

        jonkin muun tunnetun henkilön lapsi niin olisi töitä kaupungillakin,mutta tunnetusti kotkahan on niin sisäpiiri keskeinen ettei hevillä pääse niihin työpaikkoihin,ja mikä tulee kelaan niin eihän ne tiedä itsekkään välillä mitä lippuja ja lappuja tarvitaan,olen kokeillut itse tuon asian kysymällä samaa asiaa 3 eri virkailijalta,ja yllätys yllätys 2 kertoi eritavalla mutta kolmas ei osannut sanoa sitäkään.

        Mä olen saanu sitä kautta enemmäki töitä. Siellä on lähes kaikki Kotkan yritykset ja työnantajat . Niitä vaan rupeette soittelemaan läpi. Ei se työkkäri mikään ratkaisu ole. Niillä on vain pieni osa vapaista työpaikoista. Kotkaopas. fi niillä on niitä ns. piilotyöpaikkoja, joista ei ilmoitella mihinkään. Aina joku tarttee jonkun johonkin hommaan ja nyt on jo työvoimapula aika monel alal.


      • .......................
        duunarinainen kirjoitti:

        Mä olen saanu sitä kautta enemmäki töitä. Siellä on lähes kaikki Kotkan yritykset ja työnantajat . Niitä vaan rupeette soittelemaan läpi. Ei se työkkäri mikään ratkaisu ole. Niillä on vain pieni osa vapaista työpaikoista. Kotkaopas. fi niillä on niitä ns. piilotyöpaikkoja, joista ei ilmoitella mihinkään. Aina joku tarttee jonkun johonkin hommaan ja nyt on jo työvoimapula aika monel alal.

        Piilotyöpaikat eivät ole mikään viimeaikojen keksintö. Ihmiset eivät vain ole ehtineet sisäistää että itsensä parhaaksi on joko leikeltävä kulmia ja letkeästi sossuntuilla ja sivutuloilla elellen tai ajateltava omin aivoin ja etsittävä se asuinpaikka ja työpaikka itse.

        Matka sivistyksen pariin on Kotkalla vielä pitkä.
        Kukaan ei loppujen lopuksi voi ajatella sinun puolesta vaikka niin moni vielä toivoo tai oikeastaan haluaa.

        -yhteisen hyvän puolesta "individualisti"


      • ainaskaan ole
        ....................... kirjoitti:

        Piilotyöpaikat eivät ole mikään viimeaikojen keksintö. Ihmiset eivät vain ole ehtineet sisäistää että itsensä parhaaksi on joko leikeltävä kulmia ja letkeästi sossuntuilla ja sivutuloilla elellen tai ajateltava omin aivoin ja etsittävä se asuinpaikka ja työpaikka itse.

        Matka sivistyksen pariin on Kotkalla vielä pitkä.
        Kukaan ei loppujen lopuksi voi ajatella sinun puolesta vaikka niin moni vielä toivoo tai oikeastaan haluaa.

        -yhteisen hyvän puolesta "individualisti"

        Varaa muuttaa työn perässä jonnekin hevonkuuseen. Olen avioliitossa ja kelan rahalla. Puoliso ei kuitenkaan elätä vaan on omat safkat eli vesi ja leipä mulla. Jospa Kouvolasta taikka Lahdesta töitä löytyiskin, niin kuka maksais vuokrani sielä, kun olen ulosotossa muuteskin jo.


      • Kotkassa

        joo, siksi esitinkin asiassani yllä puhelinmyyjät, koska olen itsekin tehnyt tuota samaista hommaa jonkin aikaa. Silloin kuitenkin oli tuntipalkka, mikä nyt ei varmasti elätä ketään. Pisteetkin piti saada uskomattomiin lukemiin, jotta saisit markan tai kaksi lisää. Ei siis mitään järkeä!
        Mielummin pureskelen kynsiäni kotona, kun nolaamassa itseäni mitä inhottavimmassa duunissa. Ja kaikkihan me tiedämme miten kiva on joku joka soittaa kesken unien ja tarjoaa loistavaa tarjousta 7-päivää lehdestä! no thanx


      • työpaikoista
        Kotkassa kirjoitti:

        joo, siksi esitinkin asiassani yllä puhelinmyyjät, koska olen itsekin tehnyt tuota samaista hommaa jonkin aikaa. Silloin kuitenkin oli tuntipalkka, mikä nyt ei varmasti elätä ketään. Pisteetkin piti saada uskomattomiin lukemiin, jotta saisit markan tai kaksi lisää. Ei siis mitään järkeä!
        Mielummin pureskelen kynsiäni kotona, kun nolaamassa itseäni mitä inhottavimmassa duunissa. Ja kaikkihan me tiedämme miten kiva on joku joka soittaa kesken unien ja tarjoaa loistavaa tarjousta 7-päivää lehdestä! no thanx

        Kotkassa ei ole montaakaan hyvää työpaikkaa tarjolla, eikä tule. Syynä tähän on suurimman osan kateus yrittäjyyttä kohtaan. Punikki kaupunki mikä punikki. Kateellisena pidetään huoli ettei "ainakaan minun rahoilla, yrittäjät rikastu". Siksi keskitetään ostoksetkin mielelleen "sutelaan" Koska siellä sijaitsevaa ostospaikkaa ei omista kukaan, se ei sitten herätä kateuttakaan. Samoin siihen perustuu myös seurahuoneen vuodesta toiseen jatkuva suosio, vaikka palvelu on osuuskaupalle tyypillistä tasoa. Jos niiden liikevaihto sijoitettaisiin yrittäjävetoisiin yrityksiin, kotkassa lisääntyisi palvelualan työpaikat mahdollisesti jopa tuhannella, joka tapauksessa usealla sadalla. Ainakin Mikkelissä tehtiin asiaa koskeva tutkimus, jokunen aika sitten, kun sinne avattiin osuuskaupan tavaratalo. kaupungista hävisi useita satoja työpaikkoja muutamassa vuodessa...ja ne oli niitä hyviä työpaikkoja. Näin ollen voimme todeta että jokainen sutelaan tai kaivokadun tiettyyn ravintolakompleksiin kannettu euro tukee työttömyyttä.


    • Onko liikaa pyydetty

      Asiakkaita tulee ja menee ovesta päivittäin, joskus jopa kunnon kaupparatsu poikkeaa tarjoamaan uutuuksia.

      Mutta tietääkseni kertaakaan ei kukaan ole tullut tämän yrityksen ovesta sisään kysymään työtä.

      Posti on kantanut ja s-postia on saapunut pitkine hienoine hakemuksineen ja suosituksineen, mutta parhaat työn tarvitsijat tulevat oman vakiporukan suosittelemenina henkilökohtaisesti työtä kysymään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe