SORMENPÄÄT HALKEILEE

rakkula-kakkula

Hei

Onko kenelläkään hyvää lääkettä sormenpäiden halkeiluun? Ensin ne kuivuu ja sitten tulee haavoja? Ja joskus on ihon alla vesirakkuloita joista tulee nestettä! Vitamiinin puutettako?

25

19380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dallabee

      Huulirasva on erittäin hyvä tähän vaivaan ja toimii varmasti, siis sitä ravaa mitä on niissä puikoissa.
      Hyvä kun kysyit.

    • hmg

      Semmonen tuli mieleen että tuollaista oireilua, ihon halkeilua raajoissa, voi esiintyä jos on pitemmälle kehittynyt hiivasyndrooma, eli Candida Albicans. Ota tämä huomioon kun rupeat etsimään syitä oireiluusi.

    • ................

      Minulla on auttanut parhaiten erityiset sormenpäälaastarit. Saa ainakin apteekeista. Samaa sarjaa kuin erilaiset rakko- yms. laastarit. Pysyvät aika hyvin paikoillaan ja tuntuvat rauhoittavan ihon aika pian.
      Joskus olen käyttänyt lisänä Bepanthen voidetta tai vaselinia.

    • jennajee

      Hae apteekista Bepanthen voidetta.Minulta halkeilivat sormenpäät, kun hanskoisea irtosi
      väriainetta.Saat nopean avun.

    • Äiskäliini 74

      Hänellä loppujen lopuksi jalkapohjatkin alkoivat halkeilemaan.Nyt on puoli vuotta tutkittu asiaa ihotautilääkärillä.(Mistään voiteista ei apua kuin hetkellisesti)Nyt löytyi vihdoin EHKÄ syy ihon kuoriutumiselle/halkeilulle.Hänellä todettiin hidasvaikutteinen vehnäallergia.Prick-testeissä esim ei näkynyt mitään.

    • esimmmmm

      Sihteeriköille ainakin ja mainostenjakajille kehittyy muste allergia. Muste on myrkkyä muutenkin.

      Silloin tulee oireita, jo lyhyestäkin lehden lukuhetkestä.

      Jos vain sormenpäät on huonossa kunnossa, mieti voisiko aiheuttaja olla jokin jota kosket. Esim. onko oireita enemmän oikeassa kädessä ym. Mieti tällaisia.

    • haavoilla

      Etenkin kovien pakkasten aikaan sormenpäihin tulee haavaumia, jotka ovat todella kipeitä ja aristaa.
      Itse sain avun sellaisesta aineesta kuin Locobase-voiteesta. Laitoin iltaisin ennen nukkumaanmenoa aika
      tuhdisti sormenpäihin ainetta ja päälle puuvillakäsineet yön ajaksi. Jo muutaman päivän jälkeen iho oli
      kimmoisaa ja halkeillut iho parani. Laitoin lisäksi päivällä haavoihin Bepanthen voidetta.

    • semppiä

      luultavasti löysin aiheuttajan itselläni:kumikemikaali allergiaa.
      huomasin juuri kaukosäätimen kuminäppäimet sekä pesen varmaan liikaa käsiäni.
      täytyy varoa molempia.

    • Iho kunnossa

      Minulla lähti sama vaiva parafiiniöljyllä, johon on sekoitettu mehiläisvahaa. Tuossa valmistaja. www.envion.fi

    • Apua haavaumiin

      Itse olen saanut hyvän avun B-vitamiinista. Aikaisemmin kärsin sormenpään haavaumista ja suussa olevista aftoista. Nyt kun olen syönyt B-vitamiinia muutaman vuoden, ovat haavaumat ja aftat pysyneet pois.

      • Helepu

        Laita sormenpäihin suolaa. Vanha keino.


    • Kosmetiikka-alalla

      Sormenpäät haavoilla, a) kannattaa välttää vettä, b) voidemainen pesu (käsipesu/vartalopesu) tukkaa pestäessä puuvillahanskat käteen ja päälle kumihanskat ja kumi narulla kiinni ettei vesi pääse käsille) c) A-vitamiini voide on hyvä parantaa nopeasti haavaat, mutta saattaa kirvellä, kortisoni voiteita ei saa laittaa rikkinäiselle iholle. d) rasvaa yöksi kädet A- vitamiini voiteella ja puuvillahanskat käteen e) Compeedillä on loistavia sormenpää halkeama laastareita kannattaa niitäkin kokeilla, jos tekee paljon käsiin työtä.

      toivottavasti oli hyötyä =)

    • Auttaa

      Sormenpäät kuivuvat vedestä. Osta apteekista Cano Derma voidetta. Sivele sitä aluksi koko ajan ja sen jälkeen aina kun olet tekemisissä veden kanssa.

    • woldema

      omakohtaisesti pääsin käsien kuivuudesta johtuvasta sormenpäiden halkeilusta eroon puolikovalla hunajasaipualla.Mitkään apteekin rasvat ei auttaneet,tuon hunaja saippuan keksin vahingossa,kun joku toi sen tupaantuliaislahjaksi,ihmettelin välillä mistä johtuu kun kädet ovat pehmeät ja kamalan kuivat,sitten huomasin tuon hunajasaipuan olevan se syy käsien pehmeyteen.Eipä enää halkeamat minua haittaa,tiedä sitten auttaako muita mutta minua auttoi.

      • willer12345

        Aivan samoin,minullakaan ei mikään apteekinrasva auttanut sormenpäiden halkeiluun,eikä kuivien käsien rasvaukseen hunajasaipua ehdottoman hyvä,eikä jätä käsiä tahmaiseksi. Tämän hunajasaipuan tehon huomasin aivan vahingossa,kun aina ihmettelin miksi tai mitä olen tehnyt kun kädet välillä tuntui erittäin pehmeiltä ja paripäivää myöhemmin kuivilta kuin korppu. Tuo puolikova hunajasaipuapala joka tuli erään kaverin tuparilahjana on ollut paras lahja jonka olen saanut pitkään aikaan. Suosittelen varauksetta kokeilemaan..


    • atooppinen

      tummeli ehdottomasti paras

      • Auttoi

        Suolaa haavoihin, auttaa.


    • Itsekokeillut

      Berocca auttaa, siinä olevat B-vitamiinit, sinkki tai Biotin.

    • valkovaseliinia

      Valkovaseliini auttaa > ainakin minulla --- valkovaselinia saa apteekista --- eikä maksa paljon.

    • Auttaa

      Sormien imeskely auttaa, kissat ja koiratkin nuolee koko ajan tassuja ja Berocca, jossa on kaikki B-vitamiinit. Pihkavoide.

    • Sieniihottuma

      Minulle tuli vuoden verran haavoja sormenpäihin. Kun yksi parani toinen tuli. Kokeilin vaikka mitä. Lääkäri suositteli jotain voidetta ja apteekki sinkkiä. Meillä oli kaapissa Nizoral reseptivoidetta sieni- ja hiivaihottumien hoitoon, laitoin sitä ja haavat paranivat. Sieni ja hiivaihottumiin saa varmaan apteekista voidetta ilman reseptiä.

    • wilhelmThell

      Haavaliima, itselläni kun halkeama on jo pässyt syntymään ja on kipeä suihkutan sprey laastaria pieneen kertakäyttö astiaan ja pumpulipuikolla laitan puhdistettuun halkeamaan noin 3-4 eri kertaa pienen haihdutuksen jälkeen,kipu loppuu heti ja haava paranee pikavauhtia tuon laastarinalla. Vaiva loppuu heti kun laastari on kuivunut,kokeile ja ylläty..

    • samavika

      käsidesiä sormiin ja käsiin, sentyypin käsidesiä, jossa hoitavaa öljyä seassa,, puhdistaa samalla haavat ja öljy kosteuttaa ihon.. Ehkä tämän jälkeen, jos tarvii, nii basibactia haavaumiin, ja vielä laastari päälle, nii haava umpeutuu parissa päivässä.

    • Anonyymi

      Kaiken kokeiltuani huomasin kotimaisen rypsiöljyn ja oliiviöljyn tehoavan parhaiten ja olevan vähiten haitallinen lääkkeisiin verrattuna: Teelusikallinen öljyä kämmenelle, ja kaikki sormenpäät kynsineen hierotaan siinä rasvaisiksi ja lopuksi liiat levitetään käsien iholle. Ei pyyhitä mitään pois. Viisi minuuttia istutaan rauhassa ja annetaan öljyn vetäytyä ihoon.
      Rypyt ovat hävinneet, kynsien alta tulevat kipeät haavat umpeutuivat. Sama temppu uusitaan silloin tällöin.

    • Anonyymi

      Hyviä vinkkejä. Onko uusia ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      109
      7883
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2882
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2472
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2185
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1855
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1609
    7. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1459
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1415
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe