Haluaisin tietoa liittyen kovasti keskusteltuihin Nokia 3110 Classic:in herkästi särkyviin näyttöihin. Näitä on kuulemma hajonnut useasti ja haluaisin nyt kokemuksia teiltä muilta, joilla sama ongelma on ollut.
Omani hajosi taskussa ollessa. Ilmeisesti kolahti johonkin kun en edes huomannut hajoamista ennen kuin katsoin kännykästä jotakin. Itsellä ei näyttö itsessään mennyt rikki, vaan pelkkä kuori/lasi halkesi näytön alareunasta noin puoleenväliin ylöspäin. TFT kenno sen alla on onneksi ehjä.
Muillakin on kai ollut samoja ongelmia ja joillakin kai hajonnut kokonaisia näyttöjäkin. Itsellähän tuo on lähinnä kosmeettinen vika, mutta harmittaa kuitenkin ja näkyy sinä aika pahasti.
Onko takuu korvannut tälläisiä luvattoman herkkiä hajoamisia? Siis jos pelkkä kuori on halki. Entä jos koko näyttö menee pilalle? Mitä tekee takuu?
Vai onko mennyt omasta pussista.
Noita kuoriahan on myynnissä osoitteessa http://www.polkumyynti.com/product_catalog.php?c=243.
Siellä näkyisi olevan etu- ja takakuoria hintaan 20€/sarja. Onkohan tuo pelkkä etukuori vaikea vaihtaa?(Onko kukaan vaihtanut?) Tai olisiko jossakin pelkkiä etukuoria myynnissä halvemmalla?
Tietysti hiukan kismittää tuon kuoren ostaminen 2 viikkoa vanhaan puhelimeen, jos takuu ei korvaa! Se voi kuitenkin hajota taas seuraavana päivänä uudestaan, tai pahimmassa tapauksessa koko näyttö menee, jolloin se onkin kalliimpi homma. Paljonko nämä remontit ovat maksaneet liikkeessä, jos takuu ei korvaa?
Muuten toiminut loistavasti, ja kamerakin on koht. hyvälaatuinen.
Vanha Nokia 3100 kesti monet tiputukset tiililattialle ja vaikka mitä ja kävipä kerran uinnillakin laiturin alla ja toimii vieläkin!
Nokia 3110 Classic rikkoutuvat näytöt!
20
8071
Vastaukset
- ..........
Itselläni on sama laite vielähän toi on kestänny,jos
hiukan seuraat näitä keskusteluja,niin kaikkein
eniten taitaa olla vikoja näissä kalleissa N-sarja- laisissa.On harmillista,että sinulle sattui tolleen,
mutta ihmettelen kyllä suuresti,että näyttö hajoaa
ilman mitään syytä!!! - .........
Lisäystä vielä sen verran,että takuu EI korvaa näitä
ulkoisia juttuja. - pakkasta?
Näytöt eivät kestä kylmää. Takuu ei korvaa nykyisin. Kummalliseksi on käsitys takuusta muuttunut.
- Korvaako takuu?
Joo.
on ulkonakin ollut housun taskussa ja saattanut osua johonkin...
Näytöt ei kuulema kestä vääntymistä juuri yhtään.
On kai pistetävä omasta pussista tuo etukuoren hinta, kun vähän harmittaa se halkema siinä.
Onneks kuitenkin säily näyttö ehjänä, kun joillakin on niitäkin hajonnu.
Ja niista n:läisten ongelmista, niin ne on monesti ohjelmistoon liittyviä ja sitä ei oikein kotikonstein saakkaan korjattua... - 3110c
Korvaako takuu? kirjoitti:
Joo.
on ulkonakin ollut housun taskussa ja saattanut osua johonkin...
Näytöt ei kuulema kestä vääntymistä juuri yhtään.
On kai pistetävä omasta pussista tuo etukuoren hinta, kun vähän harmittaa se halkema siinä.
Onneks kuitenkin säily näyttö ehjänä, kun joillakin on niitäkin hajonnu.
Ja niista n:läisten ongelmista, niin ne on monesti ohjelmistoon liittyviä ja sitä ei oikein kotikonstein saakkaan korjattua...tuon kuoren saa koti konstein irti muutako akku pois ja sielä reunoilla muisti kortti paikan kohalla ja toisella puolella kans ja sitte ylempänäkin on ja ylä pääsä "rivat" mutta jos kuori on jo hajalla nii ei sitä tartte surra että muutako kovalla käellä irti ja uus menee helposti paikalle...
- Nokian vesi & kestävät ...
Joo! Vituttaa sit aika perkeleesti. Mulla halkesi tänään 2kk vanhasta 3110 classicista näyttö keskeltä halki. Puhelin oli mulla töissä etutaskussa ja nojasin jotain mööbeliä vasten kurottaessani tikapuilla ja siinä yhteydessä näyttö meni paskaksi. En todellakaan edes lyönyt sitä sen kummemmin mihinkään. Puoli tuntia aikaisemmin soitin puhelun ja seuraavan kerran kun katsoin puhelimesta kelloa näyttö oli keskeltä halki. Soittelin huoltoon, takuu ei korvaa ulkoisia vaurioita. Uusi näyttö maksaa (asennuksineen?) 70€ ja puhelin maksaa tällä hetkellä 115-155€ paikasta riippuen. Eipä tarvitse tuolla hinnalla korjailla, jos se vaikka menee uudelleen rikki yhtä helposti. On mennyt nuo uudet Nokian kännykät melkoisiksi rimpuloiksi. Edellinen Nokian 6060 kesti sentään 2 vuotta ja palveli hyvin. Sen sai vaikka pudottaa lattialle eikä ollut siitä moksiskaan. Tätä 3110:aa pidin kuin silmäterää ja en edes ehtinyt pudottaa lattialle, mutta silti näyttö meni hajalle. Nokian kännykän tuotantoryhmälle ja suunnittelijoille suuret kiitokset laadukkaasta työstä. Käyttäkää vain mahdollisimman halpoja osia ja viekää puhelintuotanto vielä halvempiin maihin niin saadaan lisää näitä laadukkaita Nokian puhelimia.
- 40-vuotias täti
Minulla on ollut kännykkä farkkupaidan povitaskussa, eikä se mielestäni ole voinut osua kuin repun remmiin tai takkiin.
Kun sen tänään otin takusta, oli näyttö mennyt kummallisen näköiseksi. Iso musta läikkä ja kolme viirua. Tokkopa mikään tuotakaan korvaa, selittänevät senkin käyttäjän omaksi viaksi.
Ostin puhelimen tammikuussa -- ihan pikkaisen ottaa päähän. Taitaa olla jonkun muun merkin vuoro. - datsucas22
40-vuotias täti kirjoitti:
Minulla on ollut kännykkä farkkupaidan povitaskussa, eikä se mielestäni ole voinut osua kuin repun remmiin tai takkiin.
Kun sen tänään otin takusta, oli näyttö mennyt kummallisen näköiseksi. Iso musta läikkä ja kolme viirua. Tokkopa mikään tuotakaan korvaa, selittänevät senkin käyttäjän omaksi viaksi.
Ostin puhelimen tammikuussa -- ihan pikkaisen ottaa päähän. Taitaa olla jonkun muun merkin vuoro.Itsellä näyttö meni pimeäksi noin puolen vuoden käytön jälkeen. Takuu korvasi korjauksen. Pari kuukautta myöhemmin osui taskussa ollut kännykkä pöydänreunaan ja näyttö halkesi. Onneksi huomasin huuto.netissä kyseisen puhelimen näyttöjä kaupattavan. Näytön vaihtoon tarvitsi vain tietynlaisen "ruuvimeisselin", en muista miksi näitä kutsuttiin. Muutamalla eurolla saa rautakaupoista ym. Näytön siis ostin alle kahteenkymppiin ja ruuvimeisselisarjan reiluun 8 euroon joten kuluja alle 30 euroo. Korjaus huollossa olis maksanut 70e (tosin kuoren näyttölasi on vieläkin rikki).
Itse vaihto onnistui netistä löytyneen purkuohjeen avulla melko helposti, vaikka toki osien viottumisen mahdollisuus oli olemassa. Nyt taas pystyy puhelinta käyttämään, toistaiseksi. - rikkoontunut näyttö
datsucas22 kirjoitti:
Itsellä näyttö meni pimeäksi noin puolen vuoden käytön jälkeen. Takuu korvasi korjauksen. Pari kuukautta myöhemmin osui taskussa ollut kännykkä pöydänreunaan ja näyttö halkesi. Onneksi huomasin huuto.netissä kyseisen puhelimen näyttöjä kaupattavan. Näytön vaihtoon tarvitsi vain tietynlaisen "ruuvimeisselin", en muista miksi näitä kutsuttiin. Muutamalla eurolla saa rautakaupoista ym. Näytön siis ostin alle kahteenkymppiin ja ruuvimeisselisarjan reiluun 8 euroon joten kuluja alle 30 euroo. Korjaus huollossa olis maksanut 70e (tosin kuoren näyttölasi on vieläkin rikki).
Itse vaihto onnistui netistä löytyneen purkuohjeen avulla melko helposti, vaikka toki osien viottumisen mahdollisuus oli olemassa. Nyt taas pystyy puhelinta käyttämään, toistaiseksi.Mistä tuon 3110 classicin purkuohjeet löytyvät?
- AEAE
Itsellä on/oli myös 3110 classic-luuri. Muutama tovi sitten huomasin, kun olin vastaamassa puheluun, että näyttö on lähes kokonaan pimeänä(paskana). Mitään syytä tälle rikkoutumiselle en keksi, sillä istuin koulussa, ja olen aivan varma, että näyttö ei ole osunut mihinkään. Puhelin on kuitenkin ollut taskussa kokoajan, ja yht`äkkiä näyttö paskaksi! Kuoret ovat virheettömät, eikä puhelinkaan, kuin 4-5kk vanha. HYVÄHYVÄHYVÄHYVÄ!!!!!
Tosiaan, jos Nokia haluaa pitää maineensa, niin kannattaako viedä IHAN KAIKKEA toimintaa johonkin hemmetin "vinku intiaan". Toki siellä pienet kädet vääntää ja halvalla vieläpä, mutta entäpä me kuluttajat?? Ai niin,paskat meistä, mehän ostetaan mitä tarjolla on ja kun jokin menee rikki, niin ostetaan uusi.
Kyllä tämä oli viimeinen Nokian puhelin tähän taloon! Kuulemma ollut myös ongelmia viime aikoina uusien Nokian ns. "työ"puhelimien kanssa,eli "menestys" tarina saanee jatkoa...- huh-huh-hu
Tämän mallin näytöt hajoaa kyllä ihan itsestään, eikä takuu korvaa mitään. Super heikko näyttö. Itselläni hajosi viikon vanha puhelin paidan taskussa ja lähetin huoltoon, josta palatui takaisin: ei korvata ja päälle huollon tutkimus maksu. suututti todella paljon. Tilasin/huusin Oulun tyypiltä huutonetistä uuden näytön ja vaihto onnistui todella helposti. Ei siinä mitään ohjeita tarvita, suurin haaste on löytää riittävänpieni ristipää meisseli. Sit van takakansi aukia, akku pihalle ja ruuvit auki. Näyttö esille ja liitin irti ja uuden näytön liitin kiinni ja puhelin kasaan. Johan alkoi pelittää. Sama puhelin hajosi kyllä uudestaan, mutta silloin oli vika itsessä.
- Habza
Itselläni kävi tänään sama asia että näyttö särkyi. Tässä tapauksessa syy oli oikeastaan minun. Hommassa kävi niin, että kaveri kuunteli sillä musaa ja pyysin sitten puhelinta takaisin ja tietenkin hän meni heittämään sen. Ja itse sitten huonoilla taidollani ottaa mitän kiinni, menin sohaisemaan kännykkää niin että se lensi kaverin pyörän takavaihtajaan. Nyt kismittää. Puhelin on ollut minulla noin puoli vuotta, ja pari kertaa pudonnut samalla tavalla, mutta näköjään tällä kertaa se sitten meni rikki. Tässä tapauksessa siihen tuli onneksi vain kosmeettinen vaurio.
- Nokia-luuri
Jos menee itse näyttöpääte (elikkä sisällä oleva lcd näyttö) rikki, ni kannattaa kattoo tuolta http://www.polkumyynti.com/product_catalog.php?c=35
- fgdg
itsekin sain juuri tuollaisen nokian 3110classicin, ja eipä mennyt kauaa kun huomasin sen ruudun haljenneen taskussa. onneksi vain halkesi, mutta harmittaa silti.
- Uknown
Joo itelläni meni kanssa aika uus Nokia 3110c:n näyttö jossain mitättömässä pikku kolhussa. Kännykkä makso n 100e ja jos siihen 20 euron kuoripaketteja ostelee kerran kuussa nii ei se halpaa oo.. Eikö noita mistää löytyis halvemmalla??
- Toni
Osaisko kukaan kertoo mistä ihmeestä saisin uuden näytön tähän 3110 classic puhelimeen? Ku mun näyttö vaan hajos yhtäkkii enkä tiä miten ja nyt pitäs ostaa uus mut en löydä mistää
- Nimetön
mistä purku ohjeet tämmöseen puhelimeen? ja tiiätkö sä käykö nokia 6085:sen näyttö toho kännyy??
- joojuu
Nimetön kirjoitti:
mistä purku ohjeet tämmöseen puhelimeen? ja tiiätkö sä käykö nokia 6085:sen näyttö toho kännyy??
Mullaki halkes tänään :D vasta 2 etukuorta ittellä hajonnu sen takii ku aina osunu johki pöydänkulmaan (: Ja nytten lähti JOPA kolmas kuori tilaukseen ... et noit näyttää olevan kulutus tavaraa :p
- uuuuuy
joojuu kirjoitti:
Mullaki halkes tänään :D vasta 2 etukuorta ittellä hajonnu sen takii ku aina osunu johki pöydänkulmaan (: Ja nytten lähti JOPA kolmas kuori tilaukseen ... et noit näyttää olevan kulutus tavaraa :p
mullakin on hajonnu näyttö (muovinen kuori) ja kaks tiiän joilla on sisänäyttö halennu
en oo kyllä tyytyväinen tähän malliin, mutta kaks vuotta on sentään jo kestäny
- nkko
Minulla hajosi koko sisäinen näyttö. Oli varmaan kolahtanut johonkin. takuu korvasi. oli ollut puhelin tuolloin n.2kk
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893