Marraskuussa 2007 söin antibioottikuurin amoxin comp poskiontelontulehdukseen. Kuurin välivaiheilla alkoi uloste olla löysempää, eikä se lakannut. se ei kuitenkaan haitannut ruokahalua eikä ollut kipuja eikä pahoinvointia.
kuuri loppui, uloste oli silti löysää. Tuli myös pari kertaa sellaisia outoja iltoja, kun oli pakko mennä vessaan mutta ei tullut paljon mitään. ihan kuin jotain pakkoulostusta mutta ei tarvinnutkaan ulostaa. siihen liittyi tunnetta oikealla ihan alhaalla alavatsalla, melkein nivusissa.
kuurin loppumisesta meni 3 viikkoa, kunnes tuli veriripulia. menin lääkäriin, joka lähetti sairaalaan. siellä aloitettiin trikozol kuuri, kun lääkäri epäili antibioottiripulia eli colostridium difficleä. ulosteviljelyssä toksiinit olivat negatiiviset, mutta colostridiumia runsaasti.
lääke lopetti heti ripulin, eli kuurin ajan oli uloste suht normaalia. silloin en käyttänyt maitohappobakteereja, kun en tiennyt että pitää.
kuurin jälkeen meni 3 päivää, kunnes ripuli alkoi tapaninpäivänä taas. ensimmäiset 6 tuntia se oli löysää ja ruskeaa, sitten se muuttui vihreäksi ja vesiripuliksi. kävin lääkärissä antamassa taas ulostenäytteen, ja lääkäri määräsi uudestaan lääkityksen antibioottiripuliin eli colostridiumiin. en aloittanut sitä samana iltana sillä halusin nähdä rauhoittuuko maha. maha rauhoittui seuraavakasi päiväksi, mutta alkoi taas sitä seuraavana, jolloin aloitin sen uudelleen.
ulosteviljelyssä ei kuitenkaan löytynyt colostridiumia eikä toksiinejä.
söin kuurin kuitenkin loppuun, tai se loppuu huomenna.
muita oireita on peräaukossa tuntuva joku tunne, joka ei ole kipua mutta ulostessa tekee vähän kipeää, ei paljon. lisäksi joskus kun on tehnyt kipeää, vessapaperissa näkyy pyyhkiessä millin kokoinen punainen tippa. lisäksi se tunne peräaukossa on yhä.
crp ei ole missään vaiheessa ollut yli 18. sairaalassa se on ollut 18, muuten noin alle 8 tai vähän ylempänä. leukosyytit on ollut korkeimmillaan 14, muuten noin 7. hemoglobiini 137.
muita oireita on väsymys, huimaus.
toinen kuuri auttoi myös ulosteeseen, mutta siihen meni pari päivää että auttoi. nyt se on ollut viikon "normaalia" ruskeaa ja kiinteää.
tähystykseen pitää ilmeisesti mennä, jos tämä ei tällä lopu.
osaako joku sanoa, miltä tuo kuulostaa. voiko minulla olla jokin kamalampi kuten crhonin tauti tai muuta vastaavaa, vai miksi on tunne peräpäässä, miksi väsymys, miksi ripuli uusiutui vaikkei colostridiumeja enää ollut?
olen menettänyt täysin elämänahaluni ja itken päivittäin kun masentaa tämä niin. pelkään ja ahdistun ajatuksesta mennä tähyyn, ja pelkään muutenkin jotain kamalaa.
mitään oireita ei ollut ennen sitä hemmetin antibioottikuuria mikä laukaisi ripulin joka pitkittyi.
en tajua. olen 28 vuotias tyttö, hyvin hento ja hoikka. en halua laihtua ja pelkään sitäkin.
mikä minulla on??
34
6804
Vastaukset
- limakalvoilla
Eli sun pitää palauttaa luonnolliset oikeat bakteerit. Lue linkistä lisää-mm Clostridium difficile bakteerista,
http://s8.createphpbb.com/home/viewtopic.php?t=47&sid=4ca836f2d68c2be9579b51c944b8ee2b&mforum=home
ja testaa onko tämä aiheuttaja,
http://personal.inet.fi/koti/haistahome/Kosteusvauriohome-Miten toimin.htm#Oireista- tabletteja
haluaisin ostaa tuota asidophilus plus lääkettä, mutta se on kapseli, enkä osaa niellä tabletteja! ilmeisesti sitä ei voi sekoittaa veteen tms koska sen pitää sulaa ohutsuolessa vasta. en tiedä mitä muuta sitten ottaisin.
- äskeiseen
olen ottanut lacto seven valmistetta jossa on lactobasillus acidophilusta, bifidobacterium longumia, lactobacillus plantarumia, lactobacillus rhamnosusta, lactobacillus casei ja reuteri, ja streptococcus thermophilus sekä inuliinia.
sen lisäksi olen juonut booris litkua, jossa on kuulema paljon maitohappobakteereita.
en tiedä auttavatko, mutta en tiedä mitään muutakaan mikä ei tartte niellä kapselina. - vaan kapseleita.
tabletteja kirjoitti:
haluaisin ostaa tuota asidophilus plus lääkettä, mutta se on kapseli, enkä osaa niellä tabletteja! ilmeisesti sitä ei voi sekoittaa veteen tms koska sen pitää sulaa ohutsuolessa vasta. en tiedä mitä muuta sitten ottaisin.
Tee näin: Avaa kaksiosainen kapseli ja kaada mhb-jauhe veden tms sekaan ja juo. Mutta älä kuumenna! Mhbakteerit kuolevat 50- 60ast.C! Bakteerit ovat suojattuja, joten ne pääsevät ohi mahalaukun happojen.
- ja hän sanoi
vaan kapseleita. kirjoitti:
Tee näin: Avaa kaksiosainen kapseli ja kaada mhb-jauhe veden tms sekaan ja juo. Mutta älä kuumenna! Mhbakteerit kuolevat 50- 60ast.C! Bakteerit ovat suojattuja, joten ne pääsevät ohi mahalaukun happojen.
onko oikeasti mahdollista? se myyjä sanoi kun soitin hänelle, että ne pitää niellä kapseleina.
uskallanko sitten ostaa niitä ja tehdä kuten sanoit. - multakin,
vaan kapseleita. kirjoitti:
tuo Asidophilus plus on paras ja halvin.
- kuten sanon,
ja hän sanoi kirjoitti:
onko oikeasti mahdollista? se myyjä sanoi kun soitin hänelle, että ne pitää niellä kapseleina.
uskallanko sitten ostaa niitä ja tehdä kuten sanoit.ne voidaan ottaa myöskin nesteen kanssa.
- tyttö2828
kuten sanon, kirjoitti:
ne voidaan ottaa myöskin nesteen kanssa.
ok, teen niin. kiitos tästä keskustelusta.
- tarkennusta,
tyttö2828 kirjoitti:
ok, teen niin. kiitos tästä keskustelusta.
kun kaadat mhb-jauheen nesteeseen, niin älä sekoita millään ja anna olla rauhassa 2-3minuuttia, ennen kuin juot!
- toi hyvä
Onko hyväkin bisnes toi "homehomma"?
- nainen2828
tarkennusta, kirjoitti:
kun kaadat mhb-jauheen nesteeseen, niin älä sekoita millään ja anna olla rauhassa 2-3minuuttia, ennen kuin juot!
minua hirvittää tuo, kun siinä pakkausselosteessakin lukee että NIELTÄVÄ kokonaisena. jos otan sen veden kanssa niin tuleeko jotain komplikaatioita, kuten menee maha sekaisin tai jotain? jotenkin hirvittää.. uskallanko ottaa sen oikeasti veden seassa?
- on niin pieni
nainen2828 kirjoitti:
minua hirvittää tuo, kun siinä pakkausselosteessakin lukee että NIELTÄVÄ kokonaisena. jos otan sen veden kanssa niin tuleeko jotain komplikaatioita, kuten menee maha sekaisin tai jotain? jotenkin hirvittää.. uskallanko ottaa sen oikeasti veden seassa?
et menee piimän tai jogurtin seassa kokonaisena ettet huomaakaan.
- hmg
Hei. Kaikesta päätellen syy tähän ikävään on tuo antibioottikuuri. Antibiootithan ovat tunnettuja siitä että voivat tuhota suoliston hyviä bakteereja. Siksi myös suositellaan että jos ottaa antibioottikuurin että samanaikaisesti ottaa maitohappobakteerikuurin. Arvaan että sinulla on vatsan normaali bakteerikanta mennyt epäkuntoon antibioottikuurin takia. Siksi ripulointi, väsymys (bakteerikannan epätasapainosta johtuen ravinteita ei imeydy tarpeeksi), masentuminen (sen syy osittain myös pelosta josta kerrot, osittain kun et saa ravinteita tarpeeksi ripuloinnista johtuen). Huimaus mahdollisesti selittyy sillä että ripulin myötä on kehostasi poistunut paljon suoloja, mm. natriumia, sekä nestettä. Alisuolaisuus voi vaikuttaa huimausta.
Ensihätään mitä sinä voisit tehdä. Hanki laadukas maitohappobakteerivalmiste, esim. Bioteekin 3.5 gramman annospussikuuri. Se on pulveria jota sekoitetaan veteen. Lue ohjeet. Se pitäisi auttaa bakteerikannan palautumista normaaliin. Yritä syödä hyvin ettet laihdu. Vältä kaikki roskaruoka. Muista juoda hieman enemmän kuin tavallisesti koska olet nestettä menettänyt. Vettä. Ja huolehdi että saat suoloja koska niitä olet menettänyt. Se tapahtuu parhaiten että hankit puhdistamatonta harmaata atlanninmerisuolaa. Lisää sitä juomaveteen maun mukaan, sekä ruoan päälle. Määrällisesti joku 1-2 tlk per vrk. Muista nukkua paljon, ja levätä tarpeen mukaan.
Sanoit että syy antibioottikuurin käyttöön oli poskiontelotulehdus. Kun tätä luin tuli mieleen että käytätköhän meijerimaitotuotteita. Ne nimittäin voivat monessa ihmisessa aiheuttaa juuri tuonkaltaista tulehdusta. Jos käytät niin neuvoisin niitä minimoimaan tai jopa täysin välttää. Ainakin nyt kun haluat saada suolistosi kuntoon. Parantumista toivottaen.
hmg- tyttö2828
kiitos sinullekin vastauksesta. tuli vähän huojentuneempi olo kun järjellä lukee sen että luultavimmin se on se bakteerikanta pois ja pitäisi palauttaa, eikä mitään kamaluuksia.
en ole kauheasti elämäni aikana sairastellut, joten on pakko kysyä, onko bioteekki sama kuin apteekki?
ja tuo suolajuttu oli hyvä, koitan hankkia sitä vaikken ole koskaan kuullut muusta kuin normaalikaupan suolapurkista..
no ehkä tästä pitää alkaa opettelemaan asioita ja katsoa mitä syö, mietin myös että voinko syödä normaalisti? jos tuhoan suolta enemmän ruokavaliollani.
olen nyt 10 päivää vetänyt kaurapuuroa mehuketon kanssa ja keittoja kuten jauhelihakeittoa. en tiedä onko peruna hyväksi. lisäksi syön normaalia leipää, mutta en tiedä onko sekään hyväksi suolen toiminnalle.
mutta kiitos vastauksestasi. - hmg
tyttö2828 kirjoitti:
kiitos sinullekin vastauksesta. tuli vähän huojentuneempi olo kun järjellä lukee sen että luultavimmin se on se bakteerikanta pois ja pitäisi palauttaa, eikä mitään kamaluuksia.
en ole kauheasti elämäni aikana sairastellut, joten on pakko kysyä, onko bioteekki sama kuin apteekki?
ja tuo suolajuttu oli hyvä, koitan hankkia sitä vaikken ole koskaan kuullut muusta kuin normaalikaupan suolapurkista..
no ehkä tästä pitää alkaa opettelemaan asioita ja katsoa mitä syö, mietin myös että voinko syödä normaalisti? jos tuhoan suolta enemmän ruokavaliollani.
olen nyt 10 päivää vetänyt kaurapuuroa mehuketon kanssa ja keittoja kuten jauhelihakeittoa. en tiedä onko peruna hyväksi. lisäksi syön normaalia leipää, mutta en tiedä onko sekään hyväksi suolen toiminnalle.
mutta kiitos vastauksestasi.Ole hyvä. Bioteekki ei ole sama kuin apteekki. Bioteekki on jonkinlainen valmistaja. Tässä mulla on se mistä puhuin. Paketissa lukee "Bioteekin Probiootti plus", eli tuotteen nimi. Sitten pienemmällä lukee alempana mm. että "Maitohappobakteereja 6mrd/annos", sekä "20 annospussia a 3,5 g". Valmistajasta lukee seuraavanlaisesti "SUOMEN BIOTEEKKI OY PL 74, 21201 Raisio www.bioteekki.fi"
Itse ostin tätä luont.tuotekaupasta. En tiedä, ehkä löytyy apteekistakin, tai isommasta marketista. Eräs toinen hyvälaatuinen olisi Biolatte Oy:n maitohappobakteerivalmiste, oisko ollut "Biolatte Original", löytyy vain joistain luont.tuotekaupoista. Muitakin hyviä varmaan on. Tärkeintä on että hankkii sellaista missä eläviä bakteereja eikä kuolleita. On olemassa nimittäin se mahdollisuus että joku mhb tuote sisältää kuolleita bakteereja. Tämä voi olla tosiasia jos kyseessä on tabletti tai puriste (joidenka valmistuksessa käytettän korkeita lämpötiloja ja painetta mikä tappaa bakteerit). Mutta kun on pulveri tai jauhe niin on ok.
Joo, kannattaa hankkia parasta suolaa, Ranskalaista puhdistamatonta/raffinoimatonta Atlanninmerisuolaa. Normaalikaupan suola on valtaosin sitä huonoa eli raffinoitua vitivalkoista suolaa. Se aiheuttaa useissa ihmisissä mm. verenpaineen kohonneisuutta ja nestekeräymää, riippuen toki määrästä. Atlanninmerisuola ei aiheuta nestekeräymää vaan voi poistaa sitä jos sitä on, se normalisoi verenpainetta, ehkäisee suonenvetoja ja lihaskramppeja, ja edistää ruoansulatusa, ja mitä vielä. Ainut normaalikaupan suola mitä voisi suositella olisi sen karkeakiteinen lisäaineeton merisuola. Se ei ole yhtä laadukas kuin Ranskalainen atlanninmerisuola, mutta paljon parempi kuin hienot vitivalkoiset suolat missä melkein aina ongelmallisia lisäaineita.
Yritä syödä jotenkin normaalisti, ja toivottavasti opit koko ajan enemmän että mikä on terveellistä ja mikä ei niin senmukaan parannat ruokavaliotasi. Suolesi kiittää sinua ajallaan.
Kaurapuuroa kehutaan yleisesti, joten se ei liene ongelma jos ennenkin olet hyvin sitä pystynyt syömään. Mehukeitto ei mielestäni ole terveellistä, varsinkaan jos sisältää lisättyä valkosokeria tai muuta lisättyä sokeria. Marjat ja hedelmät tulisi nyrkkisääntöisesti syödä sellaisenaan eikä keitettynä/kypsennettynä. Jauhelihakeitto mielestäni OK. Peruna aika OK, mutta yritä välttää ranskiksen ja sipsin muodossa, sekä paistetun muodossa. Keitetty OK, samoin kotonatehty muusi. Tällä hetkellä kun haluat tervehtyä voisi olla viisasta välttää tai minimoida normaalin leivän syöntiä, eli sellaisen leivän missä hiivaa. Parempi olisi täten aito hapanjuurileipä, eli missä ei yhtään hiivaa. Se on helpommin sulavaa kuin hiivalla leivottu, sekä ravinteikkaampi, ja vatsa- sekä suolistoystävällisempi. Mutta myös yleensäkin aito hapanjuurileipä on terveellisempää leipää kuin hiivalla leivottu.
Selvästi vältettäviä asioita ovat mm. valkosokeri ja muu pelkistetty sokeri ja tuotteet missä näitä on, teolliset eli kasviöljypohjaiset transrasvat ja niitä sisältävät ruoat ja tuotteet, lämminpuristetut (eli ei-kylmäpuristetut) kasviöljyt, margariinit, mikroruoka, fosforihappoa sisältävät virvoitusjuomat, keinotekoiset makeutusaineet kuten aspartaami, mononatriumglutamaattia sisältävät ruoat ja valmisteet. Einesruokaa kannattaa välttää tai ainakin minimoida. Tässä nyt muutama. Kyllä sinä opit tietämään mikä on terveellistä ja mikä ei, kun hieman perehdyt. Ja kysellä voi aina.
- Ärrgghh
ei mitään hyötyä!
Testattu on, jota "suosittelit" jo syksyllä.- hmg
Sanot ettei Atlannin merisuolasta ole hyötyä. Moni on eri mieltä kanssasi. Riippuu myös mihinkä asiaan mielii sitä käyttää. Tuskinpa sen avulla menestyt liike-elämässä tai rakkaus-asioissa. Eli, kysyisin että mihinkä vaivaan tai probleemaan olet testannut. Taisin minä syksymmällä sitä suositella, ja vieläkin mielellään suosittelen, enkä ole ainoa täällä.
Oletko sinä muuten niitä jotka silloin syksyllä jaksoivat haukkua atlanninmerisuolaa maanrakoon joka ikisessä ketjussa missä siitä oli puhetta? Jos olet niin kysyisin sinulta pari kysymystä
1. Tarvitseeko ihminen suolaa?
2. Jos mielestäsi tarvitsee niin mikä suola olisi suositeltava, jos kerran atlanninmerisuola on mielestäsi hyödytön?
Jos näihin haluat vastata niin selviää minkälaatuista on tietämyksesi ihmisen fysiologiasta ja suoloista, ja oletko oikea henkilö sanomaan mitään tässä asiassa.
Lopuksi. Lupasinko minä syksyllä liikoja atlanninmerisuolan suhteen? Jos mielestäsi näin tein niin voisitko kopsata tänne sanomisiani jotta voin korjata asian nyt jäljestäpäin jos näin olen todellakin tehnyt. Kiitos. - Ärrgghh
hmg kirjoitti:
Sanot ettei Atlannin merisuolasta ole hyötyä. Moni on eri mieltä kanssasi. Riippuu myös mihinkä asiaan mielii sitä käyttää. Tuskinpa sen avulla menestyt liike-elämässä tai rakkaus-asioissa. Eli, kysyisin että mihinkä vaivaan tai probleemaan olet testannut. Taisin minä syksymmällä sitä suositella, ja vieläkin mielellään suosittelen, enkä ole ainoa täällä.
Oletko sinä muuten niitä jotka silloin syksyllä jaksoivat haukkua atlanninmerisuolaa maanrakoon joka ikisessä ketjussa missä siitä oli puhetta? Jos olet niin kysyisin sinulta pari kysymystä
1. Tarvitseeko ihminen suolaa?
2. Jos mielestäsi tarvitsee niin mikä suola olisi suositeltava, jos kerran atlanninmerisuola on mielestäsi hyödytön?
Jos näihin haluat vastata niin selviää minkälaatuista on tietämyksesi ihmisen fysiologiasta ja suoloista, ja oletko oikea henkilö sanomaan mitään tässä asiassa.
Lopuksi. Lupasinko minä syksyllä liikoja atlanninmerisuolan suhteen? Jos mielestäsi näin tein niin voisitko kopsata tänne sanomisiani jotta voin korjata asian nyt jäljestäpäin jos näin olen todellakin tehnyt. Kiitos.väittänyt että merisuola poistaa närästyksen, refluksin, ja piikittelit lääkäreitä että he määräävät lääkkeitä, jotka ovat turhanpäiväisiä.
Söin suosittelemaasi merisuolaa kuukauden päivät, jätin happosalpaajat, kuten neuvoit ja vaivat pahentuivat suuresti. Menin lääkäriin, vatsakirurgi teki vatsatähystyksen jossa todettiin että ruokatorveni oli tulehtunut, siitä syystä kun olin lopettanut lääkityksen. Eli ei kannata ruveta "leikkimään" lääkäriä josta ei ihan oikeasti ole pätevää tietoa. Merisuola on terveellisempää kuin normaalisuola, mutta se ei vastaa lääkitystä, eli yritä seuraavaksi painottaa tätä kun ehdotat Atlannin merisuolaa tai jotain muita luontaistuotehömpötyksiä, ja muille tiedoksi että lääkärin määräämää lääkitystä ei sovi mennä yksin, ilman lääkärin lupaa, mennä muuttamaan tai poistamaan.
Nyt lääkitystä olen käyttänyt kolme kuukautta, ei vaivoja, ruokatorvi parantunut, mutta merisuolasta ei ole ruokatorven tulehduksen parantajaksi, se kannattaa muistaa niiden, jotka tästä ikävästä vaivasta kärsivät. - Outo lintu
Ärrgghh kirjoitti:
väittänyt että merisuola poistaa närästyksen, refluksin, ja piikittelit lääkäreitä että he määräävät lääkkeitä, jotka ovat turhanpäiväisiä.
Söin suosittelemaasi merisuolaa kuukauden päivät, jätin happosalpaajat, kuten neuvoit ja vaivat pahentuivat suuresti. Menin lääkäriin, vatsakirurgi teki vatsatähystyksen jossa todettiin että ruokatorveni oli tulehtunut, siitä syystä kun olin lopettanut lääkityksen. Eli ei kannata ruveta "leikkimään" lääkäriä josta ei ihan oikeasti ole pätevää tietoa. Merisuola on terveellisempää kuin normaalisuola, mutta se ei vastaa lääkitystä, eli yritä seuraavaksi painottaa tätä kun ehdotat Atlannin merisuolaa tai jotain muita luontaistuotehömpötyksiä, ja muille tiedoksi että lääkärin määräämää lääkitystä ei sovi mennä yksin, ilman lääkärin lupaa, mennä muuttamaan tai poistamaan.
Nyt lääkitystä olen käyttänyt kolme kuukautta, ei vaivoja, ruokatorvi parantunut, mutta merisuolasta ei ole ruokatorven tulehduksen parantajaksi, se kannattaa muistaa niiden, jotka tästä ikävästä vaivasta kärsivät.Itse olen käyttänyt luontaistuotekaupasta ostettua merisuolaa viime syksystä lähtien kun siitä joku täällä kirjoitteli. Alussa tuntui että siitä olisi ollut apuakin, mutta ei se minulla ainakaan refluksitautia (palleatyrää) parantanut. Voi olla että merisuola auttaa närästysvaivoihin, mutta ei refluksivaivoihin. Ne kun ovat kaksi täysin eri asiaa. Minulla refluksitauti vähentynyt merkittävästi lääkityksen vaihdon myötä.
- JiiPee -78
olekkaan, atlannin merisuola on vaan elimistölle terveellisempää kuin normaali suola. Se on myös "paksumpaa" kuin normaali suola, jos tässä nyt tarkoitetaan sitä suolaa mitä eri luontaistuotekaupat myyvät 3 euroon per pussi.
Itse käytän sitä ruuissa mutta en ole kuullut että sitä käytettäisiin johonkin vatsasairauksiin.
- -katti-93
moi.. aattelin vastaa tähän kun mulla on ollut samanlaisia oireita nyt jonkin aikaa..mullakin on pyyhkiessä sattunut ja välillä ollu ihan vesiripulii mutta välillä kiinteempää.. mä sairastan ite crhonin tautii ja olin just viime vuonna marraskuussa leikkauksessa joka helpotti..
ja nyt mul on ollu noita vaivoja sit mullakin on välillä pientä kipuu ollu ulostaessä mut ei todellakaan kovaa.. nyt oon kyl vatsataudis ja uloste on osittain vihertävää ja löysää.. mut varmaankin ohimenevää.. mullakaan ei oo ollu viel crp arvot yli 18.. viimeksi oli 17 ku kävin lääkärissä.. aattelin vaa kertoo omii tuntemuksii sulle..jotta tiedät et voi johtuu tämmöisestäkin.. mullakaan ei muuten oo tällä hetkellä ainakaa vatsakipuja..joudun ite käymää vessassa 4-6 kertaa päivässä vähän niinku pakolla ku ei yhtää pysty pidättää.. mulla on ollut ajat sitten tää colostridium mutta kun olin syöny antibiootti kuurin siihe se loppui.. mutta se oli ennen leikkausta se kuuri..ja tuosta laihtumisesta ole ite 14 ja laihuin semmoset 14 kiloa pahimmillaan joka ei ollut hirveen mukavaa.. olin hirvee väsynyt ja tätä oli jatkunut viime vuoden maaliskuusta mutta nyt on olo huomattavasti parempi ku oli leikkaus :) välillä huippaa muakin se johtuu luultavasti siitä että verenpaineet on vähän alhaset mutta se ei oo vakavaa..ja kun on sieltä peräaukon lähettyviltä tunnustellut siellä on mulla semmonen kipee pieni patti johon sattuu kun pyyhkii :(
ja vielä tuosta tähystyksestä.. sä voit saada nukutuksen jos sua oikein pelottaa mennä siihen.. luulen etten itekkään pystyisi mennä siihen ilman nukutusta.. ja olin itekkin useempaan otteeseen menettänyt elämän halun.. itkin itekkin paaljon kesästä alkaen kun pelotti kaikki ja muutenki harmitti..mä voisin hyvinkin epäillä tota crhonin taudiks ja tiedän miltä susta tuntuu ku oon ite kokenu ton saman ja vielä pahemmin.. olin yhessä vaiheessa teholla ku olin pyörtyny osastolla hemoglobiini pudonnu silloin jonnekkin 74 paikkeille ja oli koko ajan veriripulii jolloin mut päätettiin leikata ku lääkkeet ei enää auttanu ja leikkaus on huomattavasti pahempi ku tähystys.. koita pärjätä..- tyttö2828
moi,
harmi kuulla että sulla on sellasta. kyselisin sulta nyt vähän enemmän siitä,
eli miten se todettiin sulla se crohnin tauti jos ei tähystämällä? ja mistä sulle tuli se colostridium difficle? tuliko kaikki oireet sen taudin jälkeen vai onko sulla ollu oireita jo ennen sitä colotridiumia? - -katti-93
tyttö2828 kirjoitti:
moi,
harmi kuulla että sulla on sellasta. kyselisin sulta nyt vähän enemmän siitä,
eli miten se todettiin sulla se crohnin tauti jos ei tähystämällä? ja mistä sulle tuli se colostridium difficle? tuliko kaikki oireet sen taudin jälkeen vai onko sulla ollu oireita jo ennen sitä colotridiumia?moi
1.
siin meni aikaa toosi kauan olin ehtiny jo laihtuu hirveesti ja ne yritti aluks tähystämällä mut ei ne löytäny mitää sit jonki ajan kuluttuu ne yritti semmosella ku kapseli kamera tähystyksellä eli laittoivat nukutuksessa semmoisen kameran kiertämään tonne ruoansulatus sydeemii xD sori ku selitän tosi hyvin.. ja sit mussa oli semmonen laite kiinni nukutuksen jälkee 6½ tuntii mahassa..ja sit se otti joka toisen sekunnin välein kuvii mun suolistosta ja siinä ne sai selville et siel on tulehdusta..
2.
ja se colostridium tuli mulle ku olin osastolla ni siel oli mulla huone kaveri jolla oli se mut sil ei oltu viel todettu sitä.. ja sit pääsin kotiin ja 2 viikon päästä takas osastolle ku alko veriripuli ja siel todettii se..
3.
ja oli oireita jo 2007 maaliskuusta alkaen colostridium tuli vasta loka- ja marraskuun välillä 2007..
ja muuten suolistosairaus voi olla jonkin aikaa oireettomana elimistössä ennemmin kuin alkaa oireet tulemaan.. mulla vaan alko oireet yhtäkkii maaliskuussa.. eka kovil vatsakivuila ja ripulilla ja kovalla painonlaskulla..
- Saman läpikäynyt
Clostridium Difficile on kova tauti ja vie 2-6 kk ennenkuin suoliston hyvä bakteerikanta uusiutuu/normalisoituu. Minä sairastin myös uusiutuvan Clostridiumin ja kun vihdoin pääsin siitä eroon niin suolistoni ei ikinä ole palautunut ennalleen. Satunnaista ripulia vaikkei enää toksiinia, on mahakipuja ym. Clostridiumin jälkitautina voi tulla ärtyneen suolen oireyhtymä joka myös aiheuttaa ripulia. Tähystys on ihan hyvä juttu, siellä selviää jos muusta kysymys. Itselleni se tehtiin eikä ollut ollenkaan paha juttu.
Tuo veripisara voisi johtua peräpukamasta jota ripuli ärsyttää ja voi saada vuotamaan? On kovin yleinen eikä vaarallinen.
Käytä Gefilusmehuja ja -jugurttijuomia jos et voi niellä kapseleita (käytä reilusti alkuun). Se miksi kapselin avaamista ei suositella luulisin johtuvan että suurempi määrä bakteereja säilyisi suolistoon asti paremmin suojakuoressa. Ei vaaraa vaikka avaisitkin.
Clostridium heikentää yleiskuntoa ja olo on väsynyt. Anna itsellesi aikaa toipua. Terveellistä ruokaa (vältä mausteita, sokeria ym), paljon raitista ilmaa, lepoa ja niitä gefilustuotteita! Tsemppiä :)- tyttö2828
hei!
kiva kun kirjoitit. minä aloitin siihen tänään kolmannen kuurin, samaa metrodatsoli lääkettä mutta nyt pitempi kuuri. eli taas se uusiutui. minulla vaan ei ole ollut ollenkaan niitä toksiineja missään vaiheessa eikä kovin rajuakaan tämä ripuli. en tiedä sitten.. mutta kolonoskopiaa eivät alkaneet tänään sairaalassa edes ehdottelemaan koska tämä on heidän mielestä sitä clostridiumia ja se hoidetaan näillä lääkkeillä. ja kun kysyin voiko tästä tulla haavainen paksusuolen tulehdus niin lääkäri sanoi että ei?
no, uutta on kuitenkin se, että eilen kun ripuli uusiutui, uutena tuli 38 asteen kuume, mitä ei ennen ollut. annnoin kuumeen peuhata itsessäni yön yli, ja aamulla ei mitään kuumetta, mutta ripulia vähän. crp oli sairaalassa 25.
aloitin tänään sen lääkkeen, ja ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen minulla ei ole ollut koko päivänä lämpöä kuin 36.6. yleensä oli aina 37.1. lisäksi yhtäkkiä voimat on takaisin sekä ruokahalu.
en tiedä oliko kuume luonnon oma parannuskeino vai mitä tapahtui, mutta olo on ainakin tänään parempi. pelkään että syön tuota kuuria turhaan, olisiko se parantunut ilman sitä?
ja mietin, miksei minulla ole ollut niitä toksiineja. miten pahana sinulla oli se tauti ja monestiko se uusiutui?
tämä on sikäli aika perseestä, että olin terveenä 50 kiloinen, nyt 43. ei kauheena juhlituta...
ja, onko sinulla ollut ripulia siis enää satunnaisesti? ja onko ulosteesi normaalin ruskeaa kuitenkin?
tähystys minua pelottaa painoni vuoksi, pelkään että menen ihan loppuun siinä. - saman läpi käynyt
tyttö2828 kirjoitti:
hei!
kiva kun kirjoitit. minä aloitin siihen tänään kolmannen kuurin, samaa metrodatsoli lääkettä mutta nyt pitempi kuuri. eli taas se uusiutui. minulla vaan ei ole ollut ollenkaan niitä toksiineja missään vaiheessa eikä kovin rajuakaan tämä ripuli. en tiedä sitten.. mutta kolonoskopiaa eivät alkaneet tänään sairaalassa edes ehdottelemaan koska tämä on heidän mielestä sitä clostridiumia ja se hoidetaan näillä lääkkeillä. ja kun kysyin voiko tästä tulla haavainen paksusuolen tulehdus niin lääkäri sanoi että ei?
no, uutta on kuitenkin se, että eilen kun ripuli uusiutui, uutena tuli 38 asteen kuume, mitä ei ennen ollut. annnoin kuumeen peuhata itsessäni yön yli, ja aamulla ei mitään kuumetta, mutta ripulia vähän. crp oli sairaalassa 25.
aloitin tänään sen lääkkeen, ja ensimmäistä kertaa kahteen kuukauteen minulla ei ole ollut koko päivänä lämpöä kuin 36.6. yleensä oli aina 37.1. lisäksi yhtäkkiä voimat on takaisin sekä ruokahalu.
en tiedä oliko kuume luonnon oma parannuskeino vai mitä tapahtui, mutta olo on ainakin tänään parempi. pelkään että syön tuota kuuria turhaan, olisiko se parantunut ilman sitä?
ja mietin, miksei minulla ole ollut niitä toksiineja. miten pahana sinulla oli se tauti ja monestiko se uusiutui?
tämä on sikäli aika perseestä, että olin terveenä 50 kiloinen, nyt 43. ei kauheena juhlituta...
ja, onko sinulla ollut ripulia siis enää satunnaisesti? ja onko ulosteesi normaalin ruskeaa kuitenkin?
tähystys minua pelottaa painoni vuoksi, pelkään että menen ihan loppuun siinä.Minulla tauti kesti pari kk, söin 2 metronidatsolilääkekuuria. Lämpöä reilut 37 aina. Ripuli uusi sen jälkeen vielä 3. kerran ja nosti minullakin 38 C kuumeen ja CRP 25. Tässä vaiheessa olisi vaihdettu vankomysiini, mutta ripuli rauhoittui ja en aloittanut kuuria koska kolonoskopia oli tulossa ja silloin kuuri olisi keskeytynyt. Testitulos valmistui tällä välin ja näytti ettei clostridiumia enää ollut.
Sen jälkeen ripulia ollut n. kerran pari kuussa. Monesti sanovat että clostridium ripuli on vihreätä mutta minulla aina oranssia/ruskeaa. Ulosteen väri mulla vaihtelee oranssista ruskeaan. Taudin aikana aina oranssia. Vatsa pitää edelleen samanlaista murinaa ja meteliä kun taudinkin aikana. Huonoa vointiakin on edelleen ajoittain. Syön reilusti maitohappobakteereja, 2 x 2 Gefilus kapselia päivässä ja lisäksi Gefilus ja AB tuotteita. Yritän syödä terveellisesti ja vatsaystävällisesti. Rakastan mausteista ruokaa mutta vielä ei vatsa kestä sellaisia.
Kyllä sinä kolonoskopian kestät, en itse ole myöskään kuin 50 kiloinen. Yritä nyt syödä paljon vatsaystävällistä ruokaa ja kerätä kiloja, esim. vaaleta leipää, pastaa, banaania, perunaa.
Esim. apteekista saa runsasenergisiä juomia joita saa juoda tyhjennyksen aikana kun valmistaudutaan tähystykseen. (Ainakin sairaalassa jossa olin).
Joku kirjoitti aikaisemmin tässä viestiketjussa että vain tietyt 3 lueteltua maitohappobakteeria auttaisi mutta se ei pidä paikkaansa. Lääketieteellisten tutkimusten mukaan Gefilustuotteet eli lactobacillus rhamnosus on tehokkain (ei mikään noista 3). Enkä ole Valiolla töissä, olen vain selvittänyt asioita ;). Mutta kuten sanottu kaikki ovat hyviä, vääriä ei ole. Liikaakaan niitä tosin ei pidä syödä voi aiheuttaa myös ripulia koska eri lajit kilpailevat keskenään. Eli kohtuus kaikessa. Mutta syö niitä pitkään, itse syön edelleen ja aion jatkaakin. Tästä taudista ei hetkessä palaudu ennalleen. Ne suojaavat myös muilta taudeilta.
Metronidatsolihan tappaa myös hyvät bakteerit joten toipumisen a ja o on pääsy eroon antibiooteista. Ulkomaisella CD palstalla kehottavat katsomaan 3 päivää ripulia jos jo saanut aiemmin puhtaat paperit clostridiumista ja jos ripuli jatkuu vielä niin sitten testit ja antibiootti. Poikkeuksena kuume eli jos kuumetta niin ei saa odottaa vaan heti lääkäriin. Eli vaikea sanoa olisiko sulla parantunut ilman tuota kuuria, mulla näin teki, mutta kuten sanottu jos kuume ja ripuli niin ei saa odottaa vaan oikein oli kuuri aloittaa. Kannattaa se syödä nyt loppuun. Niin, joskushan testi voi näyttää virheellisesti negatiivista jos testi tehty 10 päivän sisällä edellisen kuurin loppumisesta. Jos tauti vielä uusisi niin yleensä suosittelevat 2 metronidatsolikuurin jälkeen vaihtamaan vankomysiiniin. Lääketieteellisten tutkimusten mukaan näillä ei ole eroa, mutta yksilöinä voi toinen käydä toiselle paremmin. Itse söin toisen kuurin aikana myös Precosa hiivavalmistetta. Sitä saa vain reseptillä. Se luetaan myös probiootteihin eli se tekee suolen seinään suojaavan kalvon jolloinka clostridiumin on vaikeampi tarttua suoleen.
Mutta syö niitä maitohappobakteereja ja reilusti niin sinun oma suoliston hyvä bakteerikanta alkaa kasvamaan. Clostridiumhan on opportunistinen bakteeri elikkä sitä voi normaalistikin olla suolistossa ja ei siksi aiheuta terveillä tautia kun hyvät bakteerit pitävät sen kurissa. Kun antibiootit tuhoavat hyvät bakteerit suolistosta pääsee clostridium lisääntymään ja aiheuttaa taudin (joillakin, liittyen omaan immuunipuolustukseen sekä jos on tuota clostridiumia suolistossa).
Kyllä sinä paranet vaikkei se siltä silloin tunnukaan nimim. kokemusta on... :) - tyttö2828
saman läpi käynyt kirjoitti:
Minulla tauti kesti pari kk, söin 2 metronidatsolilääkekuuria. Lämpöä reilut 37 aina. Ripuli uusi sen jälkeen vielä 3. kerran ja nosti minullakin 38 C kuumeen ja CRP 25. Tässä vaiheessa olisi vaihdettu vankomysiini, mutta ripuli rauhoittui ja en aloittanut kuuria koska kolonoskopia oli tulossa ja silloin kuuri olisi keskeytynyt. Testitulos valmistui tällä välin ja näytti ettei clostridiumia enää ollut.
Sen jälkeen ripulia ollut n. kerran pari kuussa. Monesti sanovat että clostridium ripuli on vihreätä mutta minulla aina oranssia/ruskeaa. Ulosteen väri mulla vaihtelee oranssista ruskeaan. Taudin aikana aina oranssia. Vatsa pitää edelleen samanlaista murinaa ja meteliä kun taudinkin aikana. Huonoa vointiakin on edelleen ajoittain. Syön reilusti maitohappobakteereja, 2 x 2 Gefilus kapselia päivässä ja lisäksi Gefilus ja AB tuotteita. Yritän syödä terveellisesti ja vatsaystävällisesti. Rakastan mausteista ruokaa mutta vielä ei vatsa kestä sellaisia.
Kyllä sinä kolonoskopian kestät, en itse ole myöskään kuin 50 kiloinen. Yritä nyt syödä paljon vatsaystävällistä ruokaa ja kerätä kiloja, esim. vaaleta leipää, pastaa, banaania, perunaa.
Esim. apteekista saa runsasenergisiä juomia joita saa juoda tyhjennyksen aikana kun valmistaudutaan tähystykseen. (Ainakin sairaalassa jossa olin).
Joku kirjoitti aikaisemmin tässä viestiketjussa että vain tietyt 3 lueteltua maitohappobakteeria auttaisi mutta se ei pidä paikkaansa. Lääketieteellisten tutkimusten mukaan Gefilustuotteet eli lactobacillus rhamnosus on tehokkain (ei mikään noista 3). Enkä ole Valiolla töissä, olen vain selvittänyt asioita ;). Mutta kuten sanottu kaikki ovat hyviä, vääriä ei ole. Liikaakaan niitä tosin ei pidä syödä voi aiheuttaa myös ripulia koska eri lajit kilpailevat keskenään. Eli kohtuus kaikessa. Mutta syö niitä pitkään, itse syön edelleen ja aion jatkaakin. Tästä taudista ei hetkessä palaudu ennalleen. Ne suojaavat myös muilta taudeilta.
Metronidatsolihan tappaa myös hyvät bakteerit joten toipumisen a ja o on pääsy eroon antibiooteista. Ulkomaisella CD palstalla kehottavat katsomaan 3 päivää ripulia jos jo saanut aiemmin puhtaat paperit clostridiumista ja jos ripuli jatkuu vielä niin sitten testit ja antibiootti. Poikkeuksena kuume eli jos kuumetta niin ei saa odottaa vaan heti lääkäriin. Eli vaikea sanoa olisiko sulla parantunut ilman tuota kuuria, mulla näin teki, mutta kuten sanottu jos kuume ja ripuli niin ei saa odottaa vaan oikein oli kuuri aloittaa. Kannattaa se syödä nyt loppuun. Niin, joskushan testi voi näyttää virheellisesti negatiivista jos testi tehty 10 päivän sisällä edellisen kuurin loppumisesta. Jos tauti vielä uusisi niin yleensä suosittelevat 2 metronidatsolikuurin jälkeen vaihtamaan vankomysiiniin. Lääketieteellisten tutkimusten mukaan näillä ei ole eroa, mutta yksilöinä voi toinen käydä toiselle paremmin. Itse söin toisen kuurin aikana myös Precosa hiivavalmistetta. Sitä saa vain reseptillä. Se luetaan myös probiootteihin eli se tekee suolen seinään suojaavan kalvon jolloinka clostridiumin on vaikeampi tarttua suoleen.
Mutta syö niitä maitohappobakteereja ja reilusti niin sinun oma suoliston hyvä bakteerikanta alkaa kasvamaan. Clostridiumhan on opportunistinen bakteeri elikkä sitä voi normaalistikin olla suolistossa ja ei siksi aiheuta terveillä tautia kun hyvät bakteerit pitävät sen kurissa. Kun antibiootit tuhoavat hyvät bakteerit suolistosta pääsee clostridium lisääntymään ja aiheuttaa taudin (joillakin, liittyen omaan immuunipuolustukseen sekä jos on tuota clostridiumia suolistossa).
Kyllä sinä paranet vaikkei se siltä silloin tunnukaan nimim. kokemusta on... :)kiitos kovasti vastauksestasi, helpotti mieltä ja sai uskoa tulevaan. ja sain uutta tietoa :)
itsekin syön sitä precosa tuotetta tässä samalla, todella kallis oli mutta mitäpä sitä ei kokeilisi että parantuu. myös sitä rela-tippoja otan.
mietin, että miten kauan söit precosaa? jatkoitko kuurin jälkeenkin vai siirryitkö jossain vaiheessa gefilus kapseleihin? entä söitkö samalla gefilus kapseleita kun söit precosaa?
maitohappobakteerivalmisteita on niin paljon, että menee pää pyörälle.
ja, onko sinulla ruumiinlämpö sitten tasoittunut, ettei ole ollut enää reilua 37? ja milloin sairastit siis tämän, kauanko siitä on että olet nyt siinä parantuneena.
olen tottunut syömään mitä mieli tekee, rasvaista, mausteista ym. vaikka olen hoikka tyttö. siksi on tosi outoa nyt miettiä mitä syödä, enkä uskalla syödä muuta kuin puuroa ja leipää ja keittoja.
eli vaalea leipä on ok? esim sämpylät. entä kurkku ja tomaatti ym.? mites pizzat tai muut, ovatko liian rasvaisia?
kiitos mikäli vielä jaksat vastata, tuntuu että olen yhä shokkivaiheessa ja koitan selviytyä koko jupakasta jotenkin. rauhoittaa kuulla että on tervehtyneitä. - Saman läpikäynyt
tyttö2828 kirjoitti:
kiitos kovasti vastauksestasi, helpotti mieltä ja sai uskoa tulevaan. ja sain uutta tietoa :)
itsekin syön sitä precosa tuotetta tässä samalla, todella kallis oli mutta mitäpä sitä ei kokeilisi että parantuu. myös sitä rela-tippoja otan.
mietin, että miten kauan söit precosaa? jatkoitko kuurin jälkeenkin vai siirryitkö jossain vaiheessa gefilus kapseleihin? entä söitkö samalla gefilus kapseleita kun söit precosaa?
maitohappobakteerivalmisteita on niin paljon, että menee pää pyörälle.
ja, onko sinulla ruumiinlämpö sitten tasoittunut, ettei ole ollut enää reilua 37? ja milloin sairastit siis tämän, kauanko siitä on että olet nyt siinä parantuneena.
olen tottunut syömään mitä mieli tekee, rasvaista, mausteista ym. vaikka olen hoikka tyttö. siksi on tosi outoa nyt miettiä mitä syödä, enkä uskalla syödä muuta kuin puuroa ja leipää ja keittoja.
eli vaalea leipä on ok? esim sämpylät. entä kurkku ja tomaatti ym.? mites pizzat tai muut, ovatko liian rasvaisia?
kiitos mikäli vielä jaksat vastata, tuntuu että olen yhä shokkivaiheessa ja koitan selviytyä koko jupakasta jotenkin. rauhoittaa kuulla että on tervehtyneitä.Söin Precosaa koko sen purkin. Söin samalla koko ajan Gefiluskapseleita täyden annoksen sekä join runsaasti Gefilusmehuja. Nyt olen jättänyt mehut pois mutta syön kapseleita. Käytin aluksi Relaa mutta ainakin purutabletissa vuorokausiannosmäärä ohjeen mukaan oli ihan liian pieni (väh. 10 miljardia bakteeria pitäis saada kerralla ja Rela-purutabletissa muistaakseni 1 miljardi tms.) joten vaihdoin Gefiluskapseleihin. Siinä siis 2 kapselista saa sen 10 miljardia.
Aikani mittailin kuumetta kun pelkäsin aina joka mahan murinasta taudin uusivan, välillä ollutkin lämpöä mutta tajusin että varmasti ruumiinlämpö vuorokauden mittaan heitteleekin kun eihän sitä normaalisti mittaile joka välissä ja lopetin mittaamisen. Välillä jos lämpöolo olen saattanut katsoa ja normaalia ollut ehkä yhtä poikkeusta lukuunottamatta.
Viimeisen lääkekuurin loppumisesta on nyt 3 kk. Sen jälkeen ripulia ollut muutamia kertoja 1-2 päivän ajan.
Vaalea leipä ok, tomaatti ja kurkku on aika vahvoja, myös sitrushedelmät. Banaani on hedelmistä hyvä. Pitsaa jos maha kestää muttei ehkä kauhean rasvaista kannata alkuun. Minä siis söin alussa vain lähinnä puuroa, vaaleata leipää ( vähän margariinia), keitettyjä perunoita, makaronia, gefilusmehuja, vettä... Sitten pikkuhiljaa normalisoitin ruokavaliota. Vieläkin huomaa että mausteisesta ruoasta, hiilihapollisista juomista ym. voi vatsa suuttua. Selkeästi siis paljon herkempi vatsa kuin ennen, lääkäreiden mukaan voi kestää pitkään normalisoituminen.
Kyllä tämä tauti minuun on peikon jättänyt ja en ikinä halua yhtäkään antibioottia ja toivon ettei läheisenikään joudu (tai kukaan muukaan!) syömään niitä. - Saman läpikäynyt
saman läpi käynyt kirjoitti:
Minulla tauti kesti pari kk, söin 2 metronidatsolilääkekuuria. Lämpöä reilut 37 aina. Ripuli uusi sen jälkeen vielä 3. kerran ja nosti minullakin 38 C kuumeen ja CRP 25. Tässä vaiheessa olisi vaihdettu vankomysiini, mutta ripuli rauhoittui ja en aloittanut kuuria koska kolonoskopia oli tulossa ja silloin kuuri olisi keskeytynyt. Testitulos valmistui tällä välin ja näytti ettei clostridiumia enää ollut.
Kyllä sinä paranet vaikkei se siltä silloin tunnukaan nimim. kokemusta on... :)Niin siis se oli toisessa saman aiheen viestiketjussa kun sanottiin että olisi valittava juuri tietyt 3 maitohappobakteerilajia eikä tässä ketjussa kuten kirjoitin.
- tyttö2828
Saman läpikäynyt kirjoitti:
Söin Precosaa koko sen purkin. Söin samalla koko ajan Gefiluskapseleita täyden annoksen sekä join runsaasti Gefilusmehuja. Nyt olen jättänyt mehut pois mutta syön kapseleita. Käytin aluksi Relaa mutta ainakin purutabletissa vuorokausiannosmäärä ohjeen mukaan oli ihan liian pieni (väh. 10 miljardia bakteeria pitäis saada kerralla ja Rela-purutabletissa muistaakseni 1 miljardi tms.) joten vaihdoin Gefiluskapseleihin. Siinä siis 2 kapselista saa sen 10 miljardia.
Aikani mittailin kuumetta kun pelkäsin aina joka mahan murinasta taudin uusivan, välillä ollutkin lämpöä mutta tajusin että varmasti ruumiinlämpö vuorokauden mittaan heitteleekin kun eihän sitä normaalisti mittaile joka välissä ja lopetin mittaamisen. Välillä jos lämpöolo olen saattanut katsoa ja normaalia ollut ehkä yhtä poikkeusta lukuunottamatta.
Viimeisen lääkekuurin loppumisesta on nyt 3 kk. Sen jälkeen ripulia ollut muutamia kertoja 1-2 päivän ajan.
Vaalea leipä ok, tomaatti ja kurkku on aika vahvoja, myös sitrushedelmät. Banaani on hedelmistä hyvä. Pitsaa jos maha kestää muttei ehkä kauhean rasvaista kannata alkuun. Minä siis söin alussa vain lähinnä puuroa, vaaleata leipää ( vähän margariinia), keitettyjä perunoita, makaronia, gefilusmehuja, vettä... Sitten pikkuhiljaa normalisoitin ruokavaliota. Vieläkin huomaa että mausteisesta ruoasta, hiilihapollisista juomista ym. voi vatsa suuttua. Selkeästi siis paljon herkempi vatsa kuin ennen, lääkäreiden mukaan voi kestää pitkään normalisoituminen.
Kyllä tämä tauti minuun on peikon jättänyt ja en ikinä halua yhtäkään antibioottia ja toivon ettei läheisenikään joudu (tai kukaan muukaan!) syömään niitä.hei vielä,
joo samoin, en minäkään syö enää yhtään antibioottikuuria. saavat laittaa suoraan suoneen jos haluaavat mutta suun kautta en enää tämän jälkeen ota jos tästä selviän.
Se minun piti sinulta vielä kysyä, että oliko siitä kolonoskopiasta sinulle mitään hyötyä? eli saitko jonkun tuloksen siitä vai todettiinko vain että ei mitään löydy? mietin että miksi eivät minua siihen laittaneet, lääkäri vain sanoi että koska minulla on mitä ilmeisemmin se clostridium niin syön vain niitä lääkkeitä ja tauti lähtee sillä.
lisäksi tuntuu että monetkaan lääkärit eivät tajua tästä taudista paljon mitään. eivät edes minulle kahdella ensimmäisellä kerralla syöttäneet sitä precosaa. sitten sanovat että saan syödä normaalisti koska tämä ei ole suolistosairaus. lisäksi ensimmäisellä kerralla sairaalalääkäri soittaessani tuloksia sanoi ensin että clostridiumia ei ole ulosteessa, voin lopettaa kuurin, ja samana päivänä soitti toinen lääkäri ja sanoi että clostridiumia on runsaasti ulosteessa, ilman toksiineja!!
kaikennäköistä porukkaa sieltäkin löytyy.
mietin myös sitä mhb:ta, onkohan se lacto seven hyvä. siinä on vaikka mitä mutta en tajua niistä määristä mitään. gefilus kapseleita en saa alas nielemällä.
precosaa olen ottanut, sen saa laittaa veden sekaan. se vaan iltaisella tekee mahan kipeäksi. aamumaha kestää sen kaksi tabua kyllä.
järjetöntä hommaa..
onneksi sinä olet päässyt eroon koko hommasta. itse odottelen kauhistuneena että vieläkö tämä sitten uusiutuu.
haluatko vielä kertoa ikäsi? minulle sanottiin että harva tämänikäinen saa sen taudin. - -katti-93
tyttö2828 kirjoitti:
hei vielä,
joo samoin, en minäkään syö enää yhtään antibioottikuuria. saavat laittaa suoraan suoneen jos haluaavat mutta suun kautta en enää tämän jälkeen ota jos tästä selviän.
Se minun piti sinulta vielä kysyä, että oliko siitä kolonoskopiasta sinulle mitään hyötyä? eli saitko jonkun tuloksen siitä vai todettiinko vain että ei mitään löydy? mietin että miksi eivät minua siihen laittaneet, lääkäri vain sanoi että koska minulla on mitä ilmeisemmin se clostridium niin syön vain niitä lääkkeitä ja tauti lähtee sillä.
lisäksi tuntuu että monetkaan lääkärit eivät tajua tästä taudista paljon mitään. eivät edes minulle kahdella ensimmäisellä kerralla syöttäneet sitä precosaa. sitten sanovat että saan syödä normaalisti koska tämä ei ole suolistosairaus. lisäksi ensimmäisellä kerralla sairaalalääkäri soittaessani tuloksia sanoi ensin että clostridiumia ei ole ulosteessa, voin lopettaa kuurin, ja samana päivänä soitti toinen lääkäri ja sanoi että clostridiumia on runsaasti ulosteessa, ilman toksiineja!!
mietin myös sitä mhb:ta, onkohan se lacto seven hyvä. siinä on vaikka mitä mutta en tajua niistä määristä mitään. gefilus kapseleita en saa alas nielemällä.
precosaa olen ottanut, sen saa laittaa veden sekaan. se vaan iltaisella tekee mahan kipeäksi. aamumaha kestää sen kaksi tabua kyllä.
järjetöntä hommaa..
onneksi sinä olet päässyt eroon koko hommasta. itse odottelen kauhistuneena että vieläkö tämä sitten uusiutuu.
haluatko vielä kertoa ikäsi? minulle sanottiin että harva tämänikäinen saa sen taudin.moi taas
voisin kertoa tarkemmin jossain muussa paikassa täällä on vähäsen hankalaa kun en tiiä luetko vielä näitä viestejä käyn aina välillä kurkkaamassa oletko vastannut =)
aattelin kysyy onko sulla vaikka kuvii galleriassa tai jotain voisin kommentoida sinne =) ja muussa tapauksessa voin ottaa mese ossankin jos on.. on kiva olla muiden samankaltaisten tukena =)
on kyl vähä outoi lääkäreitä =/ onko sulla muuten vaikeuksii niellä lääkkeitä? ja kolonoskopiasta oli sen verran hyötyä et ne ku ottaa sieltä niitä koe paloja ni siin näky iha vähäsen tulehusta mut mitää näkyvää ei ollu..
mullaki ku kävin hyvinkäällä tuntu et ne ei osaa hoitaa mut sit ku siirryin hesaan huomas sen eron niis lääkäreis et hesassa tosi päteviä lääkäreitä =) mulla muuten oli kans et laihuin kamalasti ja en pystyny syömää kunnolla ku oli koko ajan vatsakipui ja välillä huonovointisuutta..
mä en varmaa kanssakaan saa gefilus kapseleita alas joten juon gefilus mehuu joka on muuten tosi hyvää semmonen ku 5 hedelmää..
mä en ite tiiä mikä on precosa.. sori =(
ja tosta eroon pääsemisestä mulla on jääny tosta kaikesta kamala trauma et jos mul on vähäsenki jotain outoo tunnettta pelkään et mul on joku syöpä tai joku muu tauti ja sit jos näkyy vähäsenki jotain punertavaa kakassa meen iha paniikkii ja tämmöstä =( pelkään iha kamalasti et mulle käy jtn =(
ps. oon muuten 15 =) - -katti-93
tyttö2828 kirjoitti:
hei vielä,
järjetöntä hommaa..
haluatko vielä kertoa ikäsi? minulle sanottiin että harva tämänikäinen saa sen taudin.katoin vahingossa et olit tarkottanu ton viestin mulle mut iha sama laitoin ton edellisen kumminki x) mun moka =D
- Saman läpikäynyt
tyttö2828 kirjoitti:
hei vielä,
järjetöntä hommaa..
haluatko vielä kertoa ikäsi? minulle sanottiin että harva tämänikäinen saa sen taudin.Huom! Suoneen annetut antibiootit ovat vielä pahempia koska tappavat bakteerit koko kropasta. Itse sain nimenomaan suoneen antibioottia ja sen seurauksena taudin. Periaatteessa taudin voi aiheuttaa mikä vain antibiootti mutta eniten juuri laajakirjoiset eli sellaiset jotka vaikuttavat bakteereihin mahdollisimman laajalla alueella kropassa ja siten yleensä myös suolistossa. Jos ja kun joku päivä antibioottia tarvitsee niin ensinnäkin sitten vasta kun varmasti on pakko (paljon turhia määrätään) sekä olisi hyvä saada mahdollisimman "täsmä"antibiootti eli sellainen joka ei tuhoaisi suoliston bakteerikantaa. Penisilliinit kai niitä miedoimpia.
Kolonoskopiasta on se hyöty että joskus testi voi näyttää virheellisesti negatiivista tai voi olla puhjennut myös joku muu tauti jolloin tähystyksessä varmistetaan ettei ole muita tauteja. Clostridiumhan näkyy tähystyksessä keltaisena peitteenä. Sitten otetaan koepaloja myös. Minulla näkyi jotakin tulehdusjälkiä mutta ei clostridiumia ja koepalat olivat ok. Jos sinulla vielä uusisi niin sitten kannattaa itsekin kysellä tähystystä.
Uusimisesta... ulkomaisesta lähteestä olen lukenut että 90 pv on ns. varoaikaa uusimiseen. Keskimäärin 45 vrk edellisen lääkekuurin loppumisesta. Jollakin jopa yli 200 pv. Itse pidin tuota 90 pv "tavoitteena" kun en halua pelätä lopun elämää (vaikka niin ehkä teenkin ;)). Pidä huolta hygieniasta eli kotona kaikki petivaatteet vaihtoon sekä pesu kloritilla. Usein wc:n pesu. Alapesu aina ison hädän jälkeen. Ja käsien pesua saippualla joka välissä etenkin wc, pyykin käsittely, ennen ruokailu ja ruonlaitto jne. (käsidesi ei tuhoa clostridiumin itiöitä). Yleensä uusiminen tulee niin että pinnoilta saa itiöitä uudelleen käsien kautta tai myös suolen kautta. Elävät siis jopa 7 kk. Joskus on voinut myös saada uuden tautikannan, sellaisissa tapauksissa oma suoliston hyvä bakteerikanta ei ole tarpeeksi vahva vielä. Eli sen takia mhb:ja hyvä syödä pitkään...
Juo Gefilusmehuja jos et saa alas kapseleita. Itse mietin myös tuota lacto 7 merkkiä mutta päädyin Gefilukseen parhaiden tutkimustulosten perusteella. Toisaalta tuossa lacto 7 on monipuolinen valikoima mhb:ja, ajaa varmasti asiansa kunhan syöt tarpeeksi paljon niitä.
Myös minulla monenlaista lääkäriä ja tietoa ja tietämättömyyttä tullut vastaan. Minullekin sanottiin että voi syödä normaalisti mutta omaa oloa kuulostellen lähdin varovasti liikkeelle ja vatsa kyllä rauhoittui.
Ja iästä, 30 , minullekin sanottiin että vanhusten tauti mutta eipä sekään pidä paikkaansa. Vakavin se yleensä on vanhuksille joilla monesti alentunut immuunipuolustus sekä mahdollisesti muita sairauksia. Myös syöpäpotilaille joilla alentunut vastustuskyky. Tautia vähätellään ja ikävä kyllä niistä kuolemantapauksistakin on saatu mediassa kuulla!
Tsemppiä ja hyvää vointia :) - Saman läpikäynyt
Saman läpikäynyt kirjoitti:
Huom! Suoneen annetut antibiootit ovat vielä pahempia koska tappavat bakteerit koko kropasta. Itse sain nimenomaan suoneen antibioottia ja sen seurauksena taudin. Periaatteessa taudin voi aiheuttaa mikä vain antibiootti mutta eniten juuri laajakirjoiset eli sellaiset jotka vaikuttavat bakteereihin mahdollisimman laajalla alueella kropassa ja siten yleensä myös suolistossa. Jos ja kun joku päivä antibioottia tarvitsee niin ensinnäkin sitten vasta kun varmasti on pakko (paljon turhia määrätään) sekä olisi hyvä saada mahdollisimman "täsmä"antibiootti eli sellainen joka ei tuhoaisi suoliston bakteerikantaa. Penisilliinit kai niitä miedoimpia.
Kolonoskopiasta on se hyöty että joskus testi voi näyttää virheellisesti negatiivista tai voi olla puhjennut myös joku muu tauti jolloin tähystyksessä varmistetaan ettei ole muita tauteja. Clostridiumhan näkyy tähystyksessä keltaisena peitteenä. Sitten otetaan koepaloja myös. Minulla näkyi jotakin tulehdusjälkiä mutta ei clostridiumia ja koepalat olivat ok. Jos sinulla vielä uusisi niin sitten kannattaa itsekin kysellä tähystystä.
Uusimisesta... ulkomaisesta lähteestä olen lukenut että 90 pv on ns. varoaikaa uusimiseen. Keskimäärin 45 vrk edellisen lääkekuurin loppumisesta. Jollakin jopa yli 200 pv. Itse pidin tuota 90 pv "tavoitteena" kun en halua pelätä lopun elämää (vaikka niin ehkä teenkin ;)). Pidä huolta hygieniasta eli kotona kaikki petivaatteet vaihtoon sekä pesu kloritilla. Usein wc:n pesu. Alapesu aina ison hädän jälkeen. Ja käsien pesua saippualla joka välissä etenkin wc, pyykin käsittely, ennen ruokailu ja ruonlaitto jne. (käsidesi ei tuhoa clostridiumin itiöitä). Yleensä uusiminen tulee niin että pinnoilta saa itiöitä uudelleen käsien kautta tai myös suolen kautta. Elävät siis jopa 7 kk. Joskus on voinut myös saada uuden tautikannan, sellaisissa tapauksissa oma suoliston hyvä bakteerikanta ei ole tarpeeksi vahva vielä. Eli sen takia mhb:ja hyvä syödä pitkään...
Juo Gefilusmehuja jos et saa alas kapseleita. Itse mietin myös tuota lacto 7 merkkiä mutta päädyin Gefilukseen parhaiden tutkimustulosten perusteella. Toisaalta tuossa lacto 7 on monipuolinen valikoima mhb:ja, ajaa varmasti asiansa kunhan syöt tarpeeksi paljon niitä.
Myös minulla monenlaista lääkäriä ja tietoa ja tietämättömyyttä tullut vastaan. Minullekin sanottiin että voi syödä normaalisti mutta omaa oloa kuulostellen lähdin varovasti liikkeelle ja vatsa kyllä rauhoittui.
Ja iästä, 30 , minullekin sanottiin että vanhusten tauti mutta eipä sekään pidä paikkaansa. Vakavin se yleensä on vanhuksille joilla monesti alentunut immuunipuolustus sekä mahdollisesti muita sairauksia. Myös syöpäpotilaille joilla alentunut vastustuskyky. Tautia vähätellään ja ikävä kyllä niistä kuolemantapauksistakin on saatu mediassa kuulla!
Tsemppiä ja hyvää vointia :)Vielä korjaus eli petivaatteita ei siis tarvitse pestä kloriitilla vaan ihan normaali konepesu, kloriitti pesuaineena siivotessa, wc, kahvat, lattiat jne.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei763466Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss1071782- 1061092
- 991065
- 60923
Priden osallistujamäärä suuri pettymys!
Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate164840- 42836
IS Viikonloppu 28.-29.6.2025
3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit57791Joku kysyy
Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g59769Kannan sinua mukanani
Aina sydämessäni ❤️ Niin kauan kun henki pihisee ja veri virtaa suonissani, niin olet osa minua tavalla, josta olen kii28735