pahanhajuinen alapää

mistä johtuu

tällasta asiaa kysyisin tai siis että onko täällä kohtalotovereita jotka tietävät oman vaivansa pahanhajuiseen alapäähän :O Pesen aamuin illon mutta silti jostain tulee joku paha haju...mitään tulehdusta ei ole mutta tuntuu että vierustoveritkin haistavat sen housujen läpi :(

30

20532

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alkup.

      Voiko alapää bakteerit tarttua vessanpöntön reunoista.Ajattelin kun olen huomannut kaverini alapään haisevan siis ihan housujenkin läpi että vessaan hänen jälkeensä mennessäni olen yökkinyt ja pitänyt nenästä kiinni.Ja nyt huomasin tämän hajun olevan aivan sama.Ja hiivatulehdus minulla on.sen unohdinkin laittaa..mutta siitähän ei pitäisi tulla mitään hajua.ihmettelen vain kun kaverini haisee samalta että jos se on voinut tarttua..voin olla tyhmäkin mutta haluaisin kysyä nyt teiltä.

      • tarttuakin

        Kyllähän bakteeritulehdus voi tarttuakin, mutta kyllä se todennäköisempi bakteerilähde on paljon lähempänä omassa ruumissasi. Minulle gyne totesi että peräaukosta voi helposti livahtaa bakteereita emättimenkin puolelle.

        Liiallinen pesukin voi olla pahasta, eikä missään nimessä saa käyttää pesuaineita alapään pesussa.

        Taitaisi olla paras hakeutua lääkäriin, että tutkittaisiin myös bakteerien mahdollisuus ja saisi siihen lääkkeet. Minulla ainakin hajut katosi sen tien.


      • et näi

        sulla voi olla esim.. sytolyysi, joka aiheuttaa pahaa mm. pahaa hajua


      • -----
        et näi kirjoitti:

        sulla voi olla esim.. sytolyysi, joka aiheuttaa pahaa mm. pahaa hajua

        aiheuttaako sytolyysi todellakin pahaa hajua???


      • ...
        ----- kirjoitti:

        aiheuttaako sytolyysi todellakin pahaa hajua???

        Kommenttikin oli jo neljä vuotta vanhaan viestiin ja tämäkin on vähän vanha, mutta jos joku on saanut saman diagoosin niin laitetaan lainaus:

        "Sytolyysi on tärkeä erotusdiagnostinen löydös, joka diagnosoidaan helposti fluornatiivin tai Papan avulla. Se on normaali tila, jossa puhdas sauvabakteerifloora ja hapan emätinerite hajoittavat glykogeenipitoisia levyepiteelin keskikerrossoluja aiheuttaen runsasta valkovuotoa. Tässä yhteydessä voi olla lievää kutinaa ja kirvelyä. Sytolyysiä hoidetaan usein virheellisesti sieni-infektiona. Sytolyysin ollessa niin voimakas, että se aiheuttaa vaivaa, voidaan hoitona käyttää paikallisia estrogeenivalmisteita, jotka kypsyttävät vaginan levyepiteelisolut resistenteiksi lactobasilleille. Tärkeää on informoida potilasta tilan harmittomuudesta. "


    • lekuriin mars

      Kyllä sulla varmasti on bakteeritulehdus. Oireena tosiaan voi olla vain pelkkä haju, ei kutinaa tai mitään muutakaan. Normaali ja terve alapää ei haise pahalle, silloin on jotain vikaa. Liika pesu vain pahentaa asiaa jos vielä käytät jotain suihkusaippuaa pesemiseen.

      • varattu

        aika jo perjantaille :) ehkä siellä sit selvii.


    • mulla

      Moikka!

      Mulla on sama ongelma.. ja kävin pari viikkoa sitten gynel ja totes et hiivatulehdus.. ja antoi suun kautta otettavan lääkkeen.. ja otin viikon päästä vielä toisen estääkseen uusimisen. mutta kyllä mulla on haju pysynyt koko hoidon ajan.. voisikohan olla muka joku sukupuolitauta, en kyllä usko!! Mut joka tapauksessa inhottava vika..

      • vaivaantunut

        mulla kans pahanhajuista vuotoa ollu jo monta kuutautta :o kävin gynel ja se anto emätinpuikko kuurin mutta se ei auttanut pahaan hajuun. poikaystävälläni ei ole sukupuolitautia et ei se sekää voi olla... mullakin haisee housejan läpi ja sen on todella ahdistavaa.. pikkuhousut on märät ja haisee tosi happamalle! en tiedä mikä avuks kun mikään ei auta. mulla on kyllä atooppinen iho joten mun limakalvot ovat samanlaiset ja varmaan sitten ärtyneet.


      • kenkkku juttu
        vaivaantunut kirjoitti:

        mulla kans pahanhajuista vuotoa ollu jo monta kuutautta :o kävin gynel ja se anto emätinpuikko kuurin mutta se ei auttanut pahaan hajuun. poikaystävälläni ei ole sukupuolitautia et ei se sekää voi olla... mullakin haisee housejan läpi ja sen on todella ahdistavaa.. pikkuhousut on märät ja haisee tosi happamalle! en tiedä mikä avuks kun mikään ei auta. mulla on kyllä atooppinen iho joten mun limakalvot ovat samanlaiset ja varmaan sitten ärtyneet.

        Mä oon ollu herkkä kokemaan ihan samaa elämäni aikana. Alapää ei aina tunnu hajultaan hygieeniseltä, vaikka tiedän että olen peseytynyt, puhdas kuten pitää! Asian kanssa taisteltuani, gynen avulla ja ilman gyneä käsikaupan tuotteilla, olen päätynyt siihen että:
        Häpykarvojen pesu auttaa! Se jokin 'pöpö', siis ihan vaan bakteeri, en tarkoita vaarallista asiaa, istuu siellä sitkeästi. Parhaaksi olen huomannut paksumpaan kohtaan karvastoa varsinkin jos sipaisen käsidesifiointiin tarkoitettua liquidia plus muuten normaali pesutapa, niin johan on tehonnut ja kiusallinen hajustaminen kaikonnut!

        Vaiva on ilkeä, ihan elämää rajoittava, ymmärrän sinnuu!
        Tietysti voit hoidella myös gynen antamin neuvoin tai farmaseutin neuvoin, mutta ihan lisäksi, kokeilepa tuota minun löytöäni ;)


    • ärrärr__

      Itselläni ollut sama ongelma, pahanhajuinen alapää hyvin pitkän aikaa. Useampi vuosi kunnes "uskaltauduin" varaamaan ajan lääkäriin (sitä ennen olin kokeillut apteekista ilman reseptiä saatavia valmisteita kuten Lactal, Gynocaps ja Gynolact).

      Lääkäri määräsi minulle Flagyl comp- emätinpuikkokuurin ja suun kautta otettavia tabletteja. Vaiva hävisi 1-2 viikoksi mutta tuli sitten takaisin. Sitten mentiin laboratorioon ja ne otti jonkin bakteerinäytteen ja taas määrättiin Flagyl comp- emätinpuikkokuuri.
      Sillä oireet taas hävisivät mutta nyt on sitten hiivatulehdus päällä... Menee järki ku tuntuu että aina on jokin vaiva! :(

      Kannattaa varata kuitenkin rohkeasti aika lääkärille. Olen myös kuullut että ruokavalion muuttamisella voisi olla vaikutusta. Ainakin joillakin tehonnut. Terveellisempää ruokaa ja vähemmän karkkeja yms...

      Lääkärissäkäyntiäkään ei kannata pelätä. Itsekin luulin pahemmaksi mitä olikaan. Eivätkä lääkkeetkään aina aiheuta samoja oireita kaikille. Ehkä joku kuuri on juuri sinulle sopiva. Vaiva on todella ikävä ja sai olon erittäin epävarmaksi ainakin mulla.

      • nimetön123456

        Minulla on ongelmana pahanhajuinen alapää. Ei kuitenkaan kutise eikä ole vuotoa. Aloitin ehkäisypillereiden syömisen noin puoli vuotta sitten ja siitä lähtien on alapää haissut pahalle. Kuukautisien aikaan ei juuri haise, mutta aina kun alkaa taas uusi e-pilleri kiekko niin alkaa haista. Haju varmaankin johtuu e-pillereistä (vaikka missään ei lue sitä sivuvaikutuksena..) ja olen ajatellut lopettaa niiden syönnin.
        Onko jollakin samanlaisia kokemuksia?

        Osaako joku sanoa johtuuko tämä e-pillereistä vai onko tämä vain joku pöpö?

        Olisin kiitollinen jos joku vastaisi!


      • .......
        nimetön123456 kirjoitti:

        Minulla on ongelmana pahanhajuinen alapää. Ei kuitenkaan kutise eikä ole vuotoa. Aloitin ehkäisypillereiden syömisen noin puoli vuotta sitten ja siitä lähtien on alapää haissut pahalle. Kuukautisien aikaan ei juuri haise, mutta aina kun alkaa taas uusi e-pilleri kiekko niin alkaa haista. Haju varmaankin johtuu e-pillereistä (vaikka missään ei lue sitä sivuvaikutuksena..) ja olen ajatellut lopettaa niiden syönnin.
        Onko jollakin samanlaisia kokemuksia?

        Osaako joku sanoa johtuuko tämä e-pillereistä vai onko tämä vain joku pöpö?

        Olisin kiitollinen jos joku vastaisi!

        vaikka tätä Lactalia.

        http://www.lactal.fi/page1.asp


      • ppopopo
        ....... kirjoitti:

        vaikka tätä Lactalia.

        http://www.lactal.fi/page1.asp

        Itselläni pahanhajuista vuotoa oli ennen herpestä, nyt oireilujen jälkeen ei ole enään haissut.


      • tarrra
        nimetön123456 kirjoitti:

        Minulla on ongelmana pahanhajuinen alapää. Ei kuitenkaan kutise eikä ole vuotoa. Aloitin ehkäisypillereiden syömisen noin puoli vuotta sitten ja siitä lähtien on alapää haissut pahalle. Kuukautisien aikaan ei juuri haise, mutta aina kun alkaa taas uusi e-pilleri kiekko niin alkaa haista. Haju varmaankin johtuu e-pillereistä (vaikka missään ei lue sitä sivuvaikutuksena..) ja olen ajatellut lopettaa niiden syönnin.
        Onko jollakin samanlaisia kokemuksia?

        Osaako joku sanoa johtuuko tämä e-pillereistä vai onko tämä vain joku pöpö?

        Olisin kiitollinen jos joku vastaisi!

        Minulla alkoi alapää haisemaan kun vaihettiin kierukka.mut en muista minkälainen oli,kärsin kyllä ainakin vuoden kauhee haju,muutkin huomautelivat,kävin jopa sukupuolitauti testissä olin epatoivoinen, otatin kierukan pois haju lähti.


      • mies 50

    • --

      kuulostaa kovin tutulta..ikinä ei oo eläessäni näistä naisten alapää tulehduksista ollut kun hiiva ja emätintulehdus..kamalín on kylläkin hoitamattomana hiivat. emätintulehdus oli itelläni oireeton..ainut mitä ihmettelin oli joskus paperiinkin jäävä kitkerä haju..ja pakon omainen vessa hätä että housuun meinaa pikku tippa mennä..en ees ollut tiennyt että ei kannata pestä saippualla värkkiä, vaan lactolinen tms, tai ihan perus rasvalla..2 kertaa tulehdus uusi..ne emätinpuikot ei auttanut yhtään mitään..toisella kertaa katos, kun suun ´kautta nieltäviä maitohappopillereitä, jotka vaikuttaa alas nopeammin otetaan söin vkn kuurina..kannattaa siis hoitaa jos vähänkin tuntuu että jotain oiretta on..muuten se on hankala uusiessaan aina hoitaa.. :(

    • Kummissaan

      Minullakin on melkein sama juttu, tosin että pahaa hajua ei esiinny jatkuvasti. Muutamana päivänä viikossa haju on poissa, sitten se alkaa taas. Kutinaa tai mitään muitakaan oireita ei esiinny.

      Onko tähän mitään kotikonstia (vesipesun lisäksi), jotta ei tarvitsisi apteekista lähteä mitään hankkimaan? En nimittäin ole edes varma että mistä tässä on kysymys, kun ei kuitenkaan jatkuva vaiva ole.

      • tea tree oil

        Kokeile teepuun öljyä, sitä saa luontaistuotekaupoista. Laita pari tippaa sormiin ja pyyhkäise sieltä. Kirvelee hiukan pari sekuntia mutta tuntuu ainakin mulla tasapainottavan. Sitä voi käyttää ihottumiin, hyönteisten pistoihin, kynsisieneen, finneihin... Hyvä perustuote lääkekaappiin.


    • tosi haiseva reppu

      minun alapääni haisee ihan järkyttävälle....Ei oo äijää enkä käy ulkona joten antaa haista. Katson aika paljon telkkaria ja tykkään tissutella himassa yksin. Eli hygienia on muutenkin mulle aina ollu ihan sama. Työnnän välillä sormen pilluun ja haistan..... Hu Hu taju meinaa lähtee. Vois koko alapään muuraa umpeen, Menkkojen aikaan pyyhin yleensä lakanoihin vuodot. Ihan sama

    • moiihhh

      Hieno kommentti edellisellä^^:D:D

    • "haha"

      on, todella. jonkun pöllön miehen kirjoittama :)

    • kevättä alapäässä

      Itselläni huomasin todella pahan hajuongelman viime kesänä ja kärvistelin heinäkuun loppuun asti ennenkuin marssin apteekkiin ostamaan Lactal Balance emätinpuikkoja. Tuote auttoi saman tien. Nyt taas keväällä huomaan saman vaivan alkavan hiipiä takaisin. Mistäköhän lie tämäkin johtuu, mutta todellakin hajut painottuu kesään ja lämpimiin ilmoihin! Eikun apteekkiin uudestaan :P

      • ---

        Lämpimät ilmat ja hikoilu saa bakteerit muhimaan alapäässäkin, tarvitaan parempaa hygieniaa. Mikäli Lactal on auttanut, tulehdus ei ole ehtinyt vielä niin pahaksi että olisi tarvittu reseptilääkkeitä.


    • Terveys hyvä tuoksu

      Juokaa piimää ja sitruunavettä. Syökää valkosipulin kynsi päivässä ja tuoretta inkivääriä. Lisätkää niitä vaikka ruokiin, jos ei muuten maistu. Oliiviöljyä kulaus silloin tällöin.

      Elimistöä ei pidä makeuttaa liikaa karkeilla ja yleensä sokerilla/valkoisilla jauhoilla. Eli leivokset , pullat ym turhakkeet pois. Hiivalääkekuuri ja terveempi ruokavalio, niin lähtee hajut.

      Intiimipesuun siihen tarkoitettuja pesuaineita ja vettä. Ei tupakkaa, eikä muitakaan myrkkyjä. Terveys on arvokas asia, hoitakaa itseänne.

      • ...

        Jos on jo tullut emätintulehdus aiheuttaen sillihajun, nuo konstit eivät enää auta vaan tarvitaan reseptilääke tulehduksen parantamiseksi. Mutta kun tulehdus on parantunut, ohjeiden mukaan toimimalla uusiutuminen voidaan ehkä välttää.


      • Anneli2015
        ... kirjoitti:

        Jos on jo tullut emätintulehdus aiheuttaen sillihajun, nuo konstit eivät enää auta vaan tarvitaan reseptilääke tulehduksen parantamiseksi. Mutta kun tulehdus on parantunut, ohjeiden mukaan toimimalla uusiutuminen voidaan ehkä välttää.

        Suosittelen maitohappobakteerien säännöllistä käyttöä. Antibiootit itsessään syö naista sisältä päin, että kannattaa pitää huolta maitohappobakteerien tasapainosta. Se on suhteellisen pieni investointi verrattuna hyötyyn.
        Maitohappobakteereita ei kannata ottaa lyhyinä kuureina, niitä pitää käyttää vähintään pari kuukautta, jotta huomaa vaikutuksen.
        Samoin pyykinpesuaineisiin, kuten myös suihkutuotteisiin kannattaa kiinnittää huomiota. Hajustetut pesuaineet pahentavat asiaa.


      • Neuvot_saatu
        Anneli2015 kirjoitti:

        Suosittelen maitohappobakteerien säännöllistä käyttöä. Antibiootit itsessään syö naista sisältä päin, että kannattaa pitää huolta maitohappobakteerien tasapainosta. Se on suhteellisen pieni investointi verrattuna hyötyyn.
        Maitohappobakteereita ei kannata ottaa lyhyinä kuureina, niitä pitää käyttää vähintään pari kuukautta, jotta huomaa vaikutuksen.
        Samoin pyykinpesuaineisiin, kuten myös suihkutuotteisiin kannattaa kiinnittää huomiota. Hajustetut pesuaineet pahentavat asiaa.

        Järkevä lääkäri muistuttaa potilaalle että samalla kun ostaa apteekista reseptin antibiootit, pitää ostaa myös maitohappopillereitä ja syödä samaan aikaan antibiootin kanssa.


    • vnl

      Onko kellään kokemusta venuspay nimisestä toutteesta?

    • entästämä

      Onko trikomonas nykyään tuntematon? Itsellä oli sellainen nuorena parikin kertaa. Siitä tulee omanlaisensa tympeä haju. Hoidoksi tarvitaan reseptillä saatava lääke, sillä paranee. Myös puoliso on hoidettava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      14826
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      184
      1784
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1046
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      981
    7. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      980
    8. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      976
    9. Jennifer Mitchell

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 🔞 ­­N­y­­m­­­f­o­­m­­­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl08490246#JenniferMitchell 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Joensuu
      0
      974
    10. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      973
    Aihe