Koko merkinnän perässä nuo kirjaimet, mitä tarkoittaa?
205/55 16 94T XL.
Onko se joku erikoisversio?
Mitä tarkoittaa XL
4
717
Vastaukset 4
- Painoindeksi...
Eli renkaan ilmoitettu indeksi kuormituskestävyydelle. Tarkemmat indeksien mukaiset akselipainot per nakki löytyvät Googlella.
Eli esimerkkirenkaasi on vahvistettu versio yleisemmästä 91:stä jonka rengaskohtainen painorajoitus oli muistaakseni 615Kg. kyseinen merkintä kertoo sitä että rengas on normaalia kestävämpi rungoltaan kuin joku saman koon toinen jossa ei tuota merkintää löydy :)
- renkaita
Sellaiset tuli nimittäin minulle uusiksi renkaiksi.
- riippuu koosta
renkaita kirjoitti:
Sellaiset tuli nimittäin minulle uusiksi renkaiksi.
Tuo XL-ominaisuus riippuu ainakin Nokian Renkaiden talvikumien kohdalla renkaan koosta. Hakkapeliitta 5:n kohdalla kaikki 14-tuumaiset ja suuremmat ovat XL:iä, RSi:ssä myös osa kapeammista 14-tuumaisista on "normaaleja".
Poikkeuksia on sen verran, että isommissakin koissa run flat -renkaat ovat "normaaleja".
Samasta rengaskoosta ei siis yleensä ole tarjolla sekä "normaalia" että XL-versiota, ainakaan Nokianin tapauksessa.
P.S. Perusmuoto on "Nokian", genetiivi siis "Nokianin"...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4041691- 1451101
- 871055
- 661046
- 92950
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku139790- 94731
- 45691
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.50669En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.57644