Iloja ja suruja koirista. Niitä riittää molempia, mutta ilot taitaa olla sittenkin suuremmat.
Tiedättekö että on koiria jotka voi haistaa syöpäkasvaimen. Tämä on tosi.
Koirista on myös terapeuttista hyötyä monella tapaa syöpäpotilaille.
Ne hyväksyy omistajansa kaikkine vajavaisuuksineen ja ovat tukena ja turvana.
Moni syöpäpotilas hyötyisi sopivasta koirasta. Tarkoitan hänen oloihinsa, tilanteeseensa ja luonteeseen sopivasta.
Rotuvalinta on myös aika tärkeä. Se on todella ratkaiseva. Jos on väärä rotu niin koko homma voi mennä pieleen.
Jos jotain kiinnostaa koiran hankinta niin kysele, koetan vastata.
Olen niitä otuksia harrastanut jo lapsesta asti.
Iloja ja suruja koirista
102
2859
Vastaukset
- ONNEKSI
Näin viestisi koirista.
Minun syöpäni, joka oli rinnassa koirani haistoi ja puukki siihen kohtaan alituisesti.
Diagnoosinihan oli ensiksi ettei ole syöpää, mutta myöhemmin toisin todettiin.
Silloin, kun itsekkin olin epävarma tilanteestani tuntui oudolle kun rakas koiramme todellakin tuli viereeni ja katsoi silmiini ja tönäisi juuri siihen kohtaan josta oli näytteet otettu. Päivästä, viikosta toiseen koiramme teki sen. Ja sanoin miehellenikin kiukustuneena, etteikö jo koirakaan jätä asiaa..voi kun oliskin uskonut..- jukka
saman kaltaisia tarinoita ihan lähipiirissä,minä ainakin itse uskon,että koiran hajuaisti on korvaamaton!Mitään vastaavaa laitetta ei oo kai vielä keksitty,kehitelty kyllä,mutta se ei tainnut toimia?
- sinä elisama
jukka kirjoitti:
saman kaltaisia tarinoita ihan lähipiirissä,minä ainakin itse uskon,että koiran hajuaisti on korvaamaton!Mitään vastaavaa laitetta ei oo kai vielä keksitty,kehitelty kyllä,mutta se ei tainnut toimia?
joka vaan kirjottelee eri nimellä vahvistaakseen itseään vai miks nuo juttusi on kuin samasta puustab.jos et ole niin kerro se heti äläkä matki sitä hairikköö kun näytät aivan samalta.
- Elisama
sinä elisama kirjoitti:
joka vaan kirjottelee eri nimellä vahvistaakseen itseään vai miks nuo juttusi on kuin samasta puustab.jos et ole niin kerro se heti äläkä matki sitä hairikköö kun näytät aivan samalta.
Jukan kanssa ollaan täysin eri henkilöt. En usko että ollaan edes ikinä tavattukaan missään.
- Karjalankägönen
Lähen tässä fysioterapeutille ja liäkärriin,mut kun kottiivvun,niin miekkii halluun kerttoo koirista!Suapiko tähän säikkeesseen huasttoo kissoistakkii-tai muistakkii lemmikkilöistä?
- Ira¤
käyhän lääkärillä ja fysioterapeutilla niin saat itsesi kuntoon.Haastellaan vaikka mistä elukoista:)
- Ira¤
Ira¤ kirjoitti:
käyhän lääkärillä ja fysioterapeutilla niin saat itsesi kuntoon.Haastellaan vaikka mistä elukoista:)
kissamme on kova haistelemaan ihmisiä.Eilen pesin pikkupyykkiä kloritalla,ja tietty se haju jää käsiin.Kissa haisteli käsiäni ja puraisi onneksi ei kovaa,eipä tainnut hajusta pitää.
- mumsku
Ira¤ kirjoitti:
kissamme on kova haistelemaan ihmisiä.Eilen pesin pikkupyykkiä kloritalla,ja tietty se haju jää käsiin.Kissa haisteli käsiäni ja puraisi onneksi ei kovaa,eipä tainnut hajusta pitää.
leijailevat taas tänään,on valoisaa.Ihanaa,Elisama ystävämme,että aloitit koira aiheen.En enää ole ainoa,joka jankuttaa täälläkoko ajan rakkaasta belgistämme,pojan sakemannipennusta ja tyttären kisumisusta!Enpä tiedä,miten nytkään olisin jaksanut tämän ukkokullan sairastumisen ilman näitä eläinystäviäni.Niin,soittelin äsken sairaalaan,oli ollut lääkärin kierto.Ei mitään uutta tietoa vieläkään ja eristys jatkuu.Illemalla,kun tytär tulee koulusta,ajelemme sairaalalle.
Ira,minä luin jostain,että jos pesee kisulin hiekkalaatikon kloriitilla,kisu tykkää siitä hajusta.Kaikkeahan sitä kirjoitetaan ja ne on kirjoittajan mielipiteitä. - Ira¤
mumsku kirjoitti:
leijailevat taas tänään,on valoisaa.Ihanaa,Elisama ystävämme,että aloitit koira aiheen.En enää ole ainoa,joka jankuttaa täälläkoko ajan rakkaasta belgistämme,pojan sakemannipennusta ja tyttären kisumisusta!Enpä tiedä,miten nytkään olisin jaksanut tämän ukkokullan sairastumisen ilman näitä eläinystäviäni.Niin,soittelin äsken sairaalaan,oli ollut lääkärin kierto.Ei mitään uutta tietoa vieläkään ja eristys jatkuu.Illemalla,kun tytär tulee koulusta,ajelemme sairaalalle.
Ira,minä luin jostain,että jos pesee kisulin hiekkalaatikon kloriitilla,kisu tykkää siitä hajusta.Kaikkeahan sitä kirjoitetaan ja ne on kirjoittajan mielipiteitä.lohduttajat sinulla siellä,eipä parempia voisi
olla.Ne näytteet vievät joskus aikaa,toivotaan että pian tulisi vastaus miehellesi.onhan se aina helpottavaa,kun tietää mistä johtuu.Tääläkin hiaman sataa lunta,taidan illemmalla minäkin pistäytyä ulos.Mukavaa päivän jatkoa.Ps. meidän kisuli on muutenkin vähän erilainen,kun se joutu olemaan pahassa paikassa nuorempana,missä sitä on rääkätty. - mumsku
Ira¤ kirjoitti:
lohduttajat sinulla siellä,eipä parempia voisi
olla.Ne näytteet vievät joskus aikaa,toivotaan että pian tulisi vastaus miehellesi.onhan se aina helpottavaa,kun tietää mistä johtuu.Tääläkin hiaman sataa lunta,taidan illemmalla minäkin pistäytyä ulos.Mukavaa päivän jatkoa.Ps. meidän kisuli on muutenkin vähän erilainen,kun se joutu olemaan pahassa paikassa nuorempana,missä sitä on rääkätty.nousee mumskulla pystyyn,kun kuuleekin eläonrääkkäyksestä!En pysty sanoin kuvaamaan,mitä ajattelen sellaisista ihmisistä!
Niinpä,itku tuli aamulla sairaalaan soiton jälkeen,että ei vieläkään mitään.Lämpö oli edelleen noussut eilen illalla 39. No,onneksi ei enää päälle 40 asteen.Poika jo hätäilee,että saisi pappa siirron Helsinkiin,se syöpäaikainen ikävä kokemus on mielessä.No,puoli opamoksia taas hätäännykseen ja itkuun,tästä se asettuu. ja nut belgin kanssa ulos,kisuli jää taas kotimieheksi köllöttelemään.Ira,toivottavasti sinun mieliala on paremman puolella. - Ira¤
mumsku kirjoitti:
nousee mumskulla pystyyn,kun kuuleekin eläonrääkkäyksestä!En pysty sanoin kuvaamaan,mitä ajattelen sellaisista ihmisistä!
Niinpä,itku tuli aamulla sairaalaan soiton jälkeen,että ei vieläkään mitään.Lämpö oli edelleen noussut eilen illalla 39. No,onneksi ei enää päälle 40 asteen.Poika jo hätäilee,että saisi pappa siirron Helsinkiin,se syöpäaikainen ikävä kokemus on mielessä.No,puoli opamoksia taas hätäännykseen ja itkuun,tästä se asettuu. ja nut belgin kanssa ulos,kisuli jää taas kotimieheksi köllöttelemään.Ira,toivottavasti sinun mieliala on paremman puolella.että miehesi saisi siirron Helsinkiin.Auttaisiko,jos te pyytäisitte sitä lääkäriltä.Ymmärrän miltä tuntuu sinusta se aikaisempi kokemus,vähän luottamusta söisi.Uskotaan kaiken muuttuvan parempaan suuntaan.
Keität itsellesi päivä kahvit,ja sitten jo melkein tyttäresi tuleekin,jotta sairaalaan pääsette miestäsi tervehtimään. - mumsku
Ira¤ kirjoitti:
että miehesi saisi siirron Helsinkiin.Auttaisiko,jos te pyytäisitte sitä lääkäriltä.Ymmärrän miltä tuntuu sinusta se aikaisempi kokemus,vähän luottamusta söisi.Uskotaan kaiken muuttuvan parempaan suuntaan.
Keität itsellesi päivä kahvit,ja sitten jo melkein tyttäresi tuleekin,jotta sairaalaan pääsette miestäsi tervehtimään.piristyi runsaan tunnin lenkillä belgin kanssa,kaunis,luminen maisema.Eikä ole kylmä.Tytär tulee aka myöhään,on pitkä koulupäivä ja pitkä kotimatka sieltä.Nyt keittelen päiväkaffeet ja kai pitäis jotain syödäkkin,taas on ruokahalu tyystin kadoksissa.Mukavat iltapäivän jatkot ja kaikille taas ilmapalloja!Hei,Raspikurkku,miten sinä,jakseletko jo töitä paiskoa?
- Raspikurkku
mumsku kirjoitti:
piristyi runsaan tunnin lenkillä belgin kanssa,kaunis,luminen maisema.Eikä ole kylmä.Tytär tulee aka myöhään,on pitkä koulupäivä ja pitkä kotimatka sieltä.Nyt keittelen päiväkaffeet ja kai pitäis jotain syödäkkin,taas on ruokahalu tyystin kadoksissa.Mukavat iltapäivän jatkot ja kaikille taas ilmapalloja!Hei,Raspikurkku,miten sinä,jakseletko jo töitä paiskoa?
Ensi viikolla vasta töihin, tosin jalka on vielä kipeä niin että vähän arveluttaa kun joutuu portaissa ramppaamaan että miten se kestää. Mutta ehkä se siihen mennessä asettuu, antibioottikuurihan on vielä kesken. Kyllä tämä muuten menettelee. Kun on näitä muita vaivoja niin ei enää tahdo muistaa koko syöpää. Kurkku on jo jonkin aikaa tuntunut ihan hyvältä ja ääni on suurinpiirtein normaali niin että nyt alkaa tuntua siltä että syövän suhteen on palannut normaaliin elämään (tosin kontrolli on 12.2).
Taas tökkii suomi24 pahasti, tämäkin varmaan tulee kahdesti. - Ira¤
Raspikurkku kirjoitti:
Ensi viikolla vasta töihin, tosin jalka on vielä kipeä niin että vähän arveluttaa kun joutuu portaissa ramppaamaan että miten se kestää. Mutta ehkä se siihen mennessä asettuu, antibioottikuurihan on vielä kesken. Kyllä tämä muuten menettelee. Kun on näitä muita vaivoja niin ei enää tahdo muistaa koko syöpää. Kurkku on jo jonkin aikaa tuntunut ihan hyvältä ja ääni on suurinpiirtein normaali niin että nyt alkaa tuntua siltä että syövän suhteen on palannut normaaliin elämään (tosin kontrolli on 12.2).
Taas tökkii suomi24 pahasti, tämäkin varmaan tulee kahdesti.vissiin yksi kohta paranee ja toinen kohta sairastuu
siltä vähän tuntuu.Onneksi kurkkusi on parantunut.
Voisi korttia vetää onko huomenna vatsa vai selkä kipeä,eikös vaan?Tuntuu näitä piisaavan jospa tilaisi joka päivälle lääkäriajan,heh kunhan leikki' lasken.Paranemisia sinulle. - Elisama
Vai tokkiisa kertoo vaikka mistä lemmikeistä. Vaikka käärmeistä tai hirvikärpäsistä jos niitä on lemmikkeinä ;;)))
- Elisama
Ira¤ kirjoitti:
Kissaihmisille kissamakuni.
Suosikkirotujani on kolme.
1. Turkkilainen Van
2. Ragdoll
3. Maine Coon
Ja nimenomaan tässä järjestyksessä. - kissoja ees
Elisama kirjoitti:
1. Turkkilainen Van
2. Ragdoll
3. Maine Coon
Ja nimenomaan tässä järjestyksessä.ole ikinä ollu olemassakaan.kunhab keksit vaan että näyttäsit viisaammalta.lopeta jo sen sekoilu ja mene huuhaalle sekoilemaan
- olet sittenkin
tuon elisaman akka.tunnustit itse kun sanot olevas sen eukko. ilmankos aina puolustat sitä vaikka ihmettelen kun välillä haukutkin sitä. oletteko vasta menny naimisiin vai oletteko eromassa kun vuoron haukut ja kehut.
- sinä sitten
kissoja ees kirjoitti:
ole ikinä ollu olemassakaan.kunhab keksit vaan että näyttäsit viisaammalta.lopeta jo sen sekoilu ja mene huuhaalle sekoilemaan
sekoilet tällä palstalla???? Mitään et itsestäsi kerro. Et syövästä, sen hoidosta tai sen kanssa elömisestä. Et tavallisesta arkisesta elämästä tai yleensäkään elämästä. Tökit "kunhab" joka rakoon. Tuo sana ei kerrko mitään muuta kun sen millainen ihminen itse olet.
- sinä itse
olet sittenkin kirjoitti:
tuon elisaman akka.tunnustit itse kun sanot olevas sen eukko. ilmankos aina puolustat sitä vaikka ihmettelen kun välillä haukutkin sitä. oletteko vasta menny naimisiin vai oletteko eromassa kun vuoron haukut ja kehut.
olet? Mikä tässäkin tälväisyssä on syöpäsairaan elämään liittyvää?
- Vilma-t
Elisama kirjoitti:
1. Turkkilainen Van
2. Ragdoll
3. Maine Coon
Ja nimenomaan tässä järjestyksessä.kissa on itsenäisen (ja laiskan) ihmisen lemmikki? Se kun hoitaa itse itsensä, ei tarvitse kouluttaa eikä ulkoiluttaa tarpeilleen, kuten koiraa. Kissa ei tarvitse omistajaansa muuhun kuin ruokapurkin avaamiseen ja hiekkalaatikon siivoamiseen, muissa asioissa "hänen korkeutensa" pärjää ilman ihmisystävää.
Meillä ainakin asuu erittäin oman arvonsa tunteva 3.5 vuotias Venäjän sininen-kissaneiti. Ei pidä turhasta paijailusta, toimii aamulla herätyskellona klo 5.30, vaatii ruuan kuudelta, makaa päivät sinisellä sohvalla sisustukseen soveltuvana ja iltauutisten aikaan haetuttaa harjansa ja vaatii äänekkäästi "tukkaa kammattavaksi". Ilmoittaa koska on menossa kakalle ja sieltä tultuaan huutaa henkilökuntaa siivoamaan jätökset heti pois. Lisäksi joudun maksamaan tuolle lemmikille tietullia aina kun lähden ovesta ulos, eli huomatessaan minun pukevan ulkovaatteita päälle, se ryntää keittiön kaapille odottamaan herkkunappeja. - Ira¤
Vilma-t kirjoitti:
kissa on itsenäisen (ja laiskan) ihmisen lemmikki? Se kun hoitaa itse itsensä, ei tarvitse kouluttaa eikä ulkoiluttaa tarpeilleen, kuten koiraa. Kissa ei tarvitse omistajaansa muuhun kuin ruokapurkin avaamiseen ja hiekkalaatikon siivoamiseen, muissa asioissa "hänen korkeutensa" pärjää ilman ihmisystävää.
Meillä ainakin asuu erittäin oman arvonsa tunteva 3.5 vuotias Venäjän sininen-kissaneiti. Ei pidä turhasta paijailusta, toimii aamulla herätyskellona klo 5.30, vaatii ruuan kuudelta, makaa päivät sinisellä sohvalla sisustukseen soveltuvana ja iltauutisten aikaan haetuttaa harjansa ja vaatii äänekkäästi "tukkaa kammattavaksi". Ilmoittaa koska on menossa kakalle ja sieltä tultuaan huutaa henkilökuntaa siivoamaan jätökset heti pois. Lisäksi joudun maksamaan tuolle lemmikille tietullia aina kun lähden ovesta ulos, eli huomatessaan minun pukevan ulkovaatteita päälle, se ryntää keittiön kaapille odottamaan herkkunappeja.on fiksu kissa,tuo tietullin maksu on oiva keino:)
- Vilma-t
Ira¤ kirjoitti:
on fiksu kissa,tuo tietullin maksu on oiva keino:)
ei miellä olevansa lemmikkieläin, vaan pitää itseään perheen täysivaltaisena jäsenenä ja toisinaan ylikin. Mun mies nimittääkin sitä Putiniksi (siis itsepäinen venäläinen).
- Ira¤
Vilma-t kirjoitti:
ei miellä olevansa lemmikkieläin, vaan pitää itseään perheen täysivaltaisena jäsenenä ja toisinaan ylikin. Mun mies nimittääkin sitä Putiniksi (siis itsepäinen venäläinen).
onhan se kaunis kissa:)
- Elisama
Vilma-t kirjoitti:
kissa on itsenäisen (ja laiskan) ihmisen lemmikki? Se kun hoitaa itse itsensä, ei tarvitse kouluttaa eikä ulkoiluttaa tarpeilleen, kuten koiraa. Kissa ei tarvitse omistajaansa muuhun kuin ruokapurkin avaamiseen ja hiekkalaatikon siivoamiseen, muissa asioissa "hänen korkeutensa" pärjää ilman ihmisystävää.
Meillä ainakin asuu erittäin oman arvonsa tunteva 3.5 vuotias Venäjän sininen-kissaneiti. Ei pidä turhasta paijailusta, toimii aamulla herätyskellona klo 5.30, vaatii ruuan kuudelta, makaa päivät sinisellä sohvalla sisustukseen soveltuvana ja iltauutisten aikaan haetuttaa harjansa ja vaatii äänekkäästi "tukkaa kammattavaksi". Ilmoittaa koska on menossa kakalle ja sieltä tultuaan huutaa henkilökuntaa siivoamaan jätökset heti pois. Lisäksi joudun maksamaan tuolle lemmikille tietullia aina kun lähden ovesta ulos, eli huomatessaan minun pukevan ulkovaatteita päälle, se ryntää keittiön kaapille odottamaan herkkunappeja.Näin on kissat.
Koira ajattelee mitähän tekisin että miellyttäisin isäntää.
Kissa ajattelee että mitähän isäntä tekisi miellyttääkseen minua.
Tiedätkös että tuo Turkkilainen Van on ainoa kissa joka pitää uimisesta ja jopa pyydystää kaloja uimalla.
Se on kotoisin Turkista Van-järven alueelta. - Elisama
olet sittenkin kirjoitti:
Häät oli 31.11.2007 Helsingin Katalonialaisessa Kappelissa Tehtaankatu 10.
Vieraina olivat kaikki vakiokirjoittajat tältä, sekä kaikilta koirapalstoilta samoin lintupalstoilta.
Vihkimisen suoritti Arkkimennoni Martinus Tsaarikangas. - Karjalankägönen
Elisama kirjoitti:
Vieraina olivat kaikki vakiokirjoittajat tältä, sekä kaikilta koirapalstoilta samoin lintupalstoilta.
Vihkimisen suoritti Arkkimennoni Martinus Tsaarikangas.out kyllä lunttauslappuu käyttänä,kun nuin tarkkaan muistat!Mie muistelin,jotta ne hiät ois ollu Kuopijossa siinä torin kulumalla olevassa kahviossa,mut parempi taittaa siun muisti olla!Ne mahtokkii olla ne miun edelliset vihkipippalot siellä Kuopijossa!
- Ira¤
Karjalankägönen kirjoitti:
out kyllä lunttauslappuu käyttänä,kun nuin tarkkaan muistat!Mie muistelin,jotta ne hiät ois ollu Kuopijossa siinä torin kulumalla olevassa kahviossa,mut parempi taittaa siun muisti olla!Ne mahtokkii olla ne miun edelliset vihkipippalot siellä Kuopijossa!
Kägönen olet,kun jo toista kertaa vihitty:)
Olinkohan niin kännissä etten muista,vai josko pillereissä:) - jatta
Elisama kirjoitti:
Vihkimisen suoritti Arkkimennoni Martinus Tsaarikangas.koska siellä lauloi yksi suolistosyöpää sairastava eläkkeellä oleva laulaja. Oli mahdottoman hieno ja tunnelmallinen tilaisuus.
- jatta
out kyllä lunttauslappuu käyttänä,kun nuin tarkkaan muistat!Mie muistelin,jotta ne hiät ois ollu Kuopijossa siinä torin kulumalla olevassa kahviossa,mut parempi taittaa siun muisti olla!Ne mahtokkii olla ne miun edelliset vihkipippalot siellä Kuopijossa!
muistaa oikein. Etkö sie muista sitä komiaa laulajaakaan? Etkä sitäkää mite paljo porukkoo olj? Ja entäs sit ne jatkot! Voi et meil olj lustii.
- Elisama
Sekös se oli se entinen ukkos kun alko kiljuu kesken vihinnän.
Se oli sillon kun vihkijä kysy jotta tahotko niin alko kiljuu että ei se taho tuommosta kutaletta. - Karjalankägönen
jatta kirjoitti:
muistaa oikein. Etkö sie muista sitä komiaa laulajaakaan? Etkä sitäkää mite paljo porukkoo olj? Ja entäs sit ne jatkot! Voi et meil olj lustii.
pätkittäin-mie koko ajan luulin,jotta se olj tää meijän raspis,joka siellä laulo ja liekkohän ollu Jukka sen kitarasa kans säestämässä.Niistä jatkoista en muuta muista kun sen,jotta myö Elisaman kans tanssittiin hiävalssii pöyvällä!
- Karjalankägönen
Elisama kirjoitti:
Sekös se oli se entinen ukkos kun alko kiljuu kesken vihinnän.
Se oli sillon kun vihkijä kysy jotta tahotko niin alko kiljuu että ei se taho tuommosta kutaletta.mahto olla näistä miun entisistä vihityistä!
- koiria ei
ole.-On vain vääränlaisia kasvattajia.
- Elisama
Kyllä on vääränrotuisia.
Edellisessä lauseessani näkyi mitä tarkoitin. Siinnä oli ehdot rotuvalinnalle.
Vaikka en tunne sinua tarkemmin niin olen 100% varma että Brasilian purija olisi sinulle väärä rotu, samoin Buurikoira ja Teurastajankoira.
Tämä ei sitten ole mitään ilkeilyä eikä yliolkaisuutta, mutta tuosta kirjoittamastasi tekstistä sen näkyy.
En kyllä minäkään niitä rotuja ottaisi , eivät olisi sopivia myöskään minulle. - kun tietämättäni sairastin
Elisama kirjoitti:
Kyllä on vääränrotuisia.
Vaikka en tunne sinua tarkemmin niin olen 100% varma että Brasilian purija olisi sinulle väärä rotu, samoin Buurikoira ja Teurastajankoira.
Tämä ei sitten ole mitään ilkeilyä eikä yliolkaisuutta, mutta tuosta kirjoittamastasi tekstistä sen näkyy.
En kyllä minäkään niitä rotuja ottaisi , eivät olisi sopivia myöskään minulle.syöpää ja yhä se on lähelläni ja nukkuu pääni vieressä. Aiemmin se ei tehnyt, kun en tykännyt. Minut on leikattu ennen joulua. Kissani on yli 10 v ja leikattu uroskissa, vapaa ulkokissa.
Ihmettelen kissani vaistoa. Niin viisas ja lohduttava. Kissani ei raapinut enää sängyn laitaa tahtoessaan ulos aamulla vaan odotti kärsivällisesti kun heräsin ja ruokin sitä ja päästin sen ulos. Minulta leikattiin paljon pois jopa varmuuden vuoksi. Nyt odottelen jälkitarkastusta ja myötä jatkohoitoa.
Todella kotieläimet ovat ihania!
Tsemppiä vakiokirjoittajille! - googlella
Elisama kirjoitti:
Kyllä on vääränrotuisia.
En kyllä minäkään niitä rotuja ottaisi , eivät olisi sopivia myöskään minulle.nuo rodut eiä sieltä löytyny yhtään noista roduista. oletko sinä jossain laitoksessa kun kesit vaikka mitä.nyt tiedän mitä sinä sairastat. olet varmaan psykiartisen potilaita
- tässä ja nyt
kun tietämättäni sairastin kirjoitti:
syöpää ja yhä se on lähelläni ja nukkuu pääni vieressä. Aiemmin se ei tehnyt, kun en tykännyt. Minut on leikattu ennen joulua. Kissani on yli 10 v ja leikattu uroskissa, vapaa ulkokissa.
Ihmettelen kissani vaistoa. Niin viisas ja lohduttava. Kissani ei raapinut enää sängyn laitaa tahtoessaan ulos aamulla vaan odotti kärsivällisesti kun heräsin ja ruokin sitä ja päästin sen ulos. Minulta leikattiin paljon pois jopa varmuuden vuoksi. Nyt odottelen jälkitarkastusta ja myötä jatkohoitoa.
Todella kotieläimet ovat ihania!
Tsemppiä vakiokirjoittajille!silloin kun olen sairas.
- tässä ja nyt
Elisama kirjoitti:
Kyllä on vääränrotuisia.
En kyllä minäkään niitä rotuja ottaisi , eivät olisi sopivia myöskään minulle.koko juttu. ;D
- että sinun
googlella kirjoitti:
nuo rodut eiä sieltä löytyny yhtään noista roduista. oletko sinä jossain laitoksessa kun kesit vaikka mitä.nyt tiedän mitä sinä sairastat. olet varmaan psykiartisen potilaita
kanssa osaa olla hauskaa. Kirjoitat niin naurettavia, että meinaa nauruun kuolla. Hyvä puoli on että tulee samalla vatsajumppa tehtyä. Älä missään tapauksessa lopeta näin hauskojen juttujen kirjoittamista. Palstalaiset kuolisivat ikävään.
- Elisama
tässä ja nyt kirjoitti:
koko juttu. ;D
Ovat tosirotuja vaikka onkin hauskat nimet.
Halusin vain testata hänen rotutietoutensa koska väitti ettei ole vääriä rotuja.
Selitän tässä mitä on mikäkin viralliselta nimeltään.
Brasilian purija = Fila Brasileiro.
Erittäin hurja ja suuri koira. Tämä on ainoa rotu jota näyttelyssäkään ei tarvitse tuomarin koskettaa.
Käytetään vartioimaan ihmisiä ja omaisuutta.
Buurikoira = Boer-Boel.
Vielä suurempi ja myös erittäin hurja.
Neljä tällaista riittää tappamaan naarasleijonen.
Teurastajankoira = Rottweiler
Tuo teurastajankoira oli nimi jolla sitä alkujaan kutsuttiin koska teurastaja kehitti sen. - tässä ja nyt
Elisama kirjoitti:
Ovat tosirotuja vaikka onkin hauskat nimet.
Halusin vain testata hänen rotutietoutensa koska väitti ettei ole vääriä rotuja.
Selitän tässä mitä on mikäkin viralliselta nimeltään.
Brasilian purija = Fila Brasileiro.
Erittäin hurja ja suuri koira. Tämä on ainoa rotu jota näyttelyssäkään ei tarvitse tuomarin koskettaa.
Käytetään vartioimaan ihmisiä ja omaisuutta.
Buurikoira = Boer-Boel.
Vielä suurempi ja myös erittäin hurja.
Neljä tällaista riittää tappamaan naarasleijonen.
Teurastajankoira = Rottweiler
Tuo teurastajankoira oli nimi jolla sitä alkujaan kutsuttiin koska teurastaja kehitti sen.No joo rottiksen tunnen minäkin. On naapurissa yks sellainen ihan mukava nuusku.
- nyt vihdoi
tämä ei ole koirapalsta ja mene muuanne tyhmine juttuinesi. Kuten eräs kirjoittaja sanoikin OLET TYHMÄ ja se on totta. kyllä ldl kolestlori on hyödyllinen mitä korkeampi sen parempi senkin tyhmä
- usko, tämä ei ole
"OLET TYHMÄ" Oletko lääkäri, joka sairasta näkemättä osaa tehdä diagnoosin? "senkin tyhmä" Menee jo rasismin puolelle. Tiedätkö muuten, että rasismi on rikos? Osaatko mitään muuta kun toisten ihmisten haukkumista ja mollaamista.
Kerro, mitä syöpää sairastat? Miten jaksat sen kanssa. Kerro arkipäiväisistä asioistasi. Me tuemme. Hihulikiilaa ei pysty pitämään pystyssä saati sitten jotenkin tukemaan.
- mumsku
kaikille.On kylmä,tulin lenkiltä belgin kanssa,pakkasta pari astetta.Meillä muuten belgi vahtii nyt papan paikkaa sohvalla ,sekä kiikkutuolia.Kun pappa on sairaalassa,ja joku tulee vierailulle,ei belgi anna heidän näissä istua.Jos joku istahtaa,alkaa belgi murahdella ja vaatii siirtymään toiseen paikkaan istumaan.Muutenkin huomaan hänestäkin,että ikävöi ja ihmettelee,missä pappa on.Nyt juomaan toiseen kertaan aamukahveet ja ruokkimaan belgi ja kisuli.Hyvää keskiviikon alkua kaikille.
- mumsku
kerron että tyttären kisu onmaatiaiskissa,musta,valkoinen "kravatti" kaulassa,sellainen pitkäkarvainen.Paljon silittelyä ja hellyyttä vaativa.Samoin kuin belgikin,koko ajan kyhnää ja haluaa rapsuttelua.Etenkin nyt,kun pappa on sairaalassa.Saan jatkuvasti naamapesun.Miniällä on tänään iltavuoro töissä,hän tulee aamupäivällä pentukoiran kanssa tänne meille kyläilemään.Pentu sai eilen rokotuksen.Kertokaahan toisetkin lemmikeistänne,miten he antavat teille iloa ja hoitavat teitä,kun olette sairaana.
- Ira¤
mumsku kirjoitti:
kerron että tyttären kisu onmaatiaiskissa,musta,valkoinen "kravatti" kaulassa,sellainen pitkäkarvainen.Paljon silittelyä ja hellyyttä vaativa.Samoin kuin belgikin,koko ajan kyhnää ja haluaa rapsuttelua.Etenkin nyt,kun pappa on sairaalassa.Saan jatkuvasti naamapesun.Miniällä on tänään iltavuoro töissä,hän tulee aamupäivällä pentukoiran kanssa tänne meille kyläilemään.Pentu sai eilen rokotuksen.Kertokaahan toisetkin lemmikeistänne,miten he antavat teille iloa ja hoitavat teitä,kun olette sairaana.
odottaa illalla koska tulen nukkumaan,ja kiipeää rinnan päälle makaamaan,siitä sitten vierelle nukkumaan.Mukava,kun sinulle terhakka pentu tulee
vierailulle tuo ilon tullessaan.
Elisaman kirjoittamat kissarodut on toki olemassa
ystävälläni on "räsynukke" sanana pitää paikkansa
heittäytyy syliin,kuin räsynukke.
En ymmärrä miksi Elisamaa moitit,mukava ja asiallinen hän ainekin minun mielestäni on.
- LPolku
Jenkeistä, jossa jossain päin vaikea epilepsiapotilas voi saada avustajakoiran, joka ilmoittaa kohtauksen olevan tulossa ennen kuin potilas itse tietää siitä mitään. Osaa sitten ottaa lääkkkeet ajoissa tai hakeutua suojaan, soittaa itselleen ambulanssin tms... Koira jotenkin haistaa kohtauksen olevan aluillaan.
- Ira¤
olen lukenut,samoin jos koira toistuvasti nuolee
samaa paikkaa ihosta on löydetty syöpä. - tässä ja nyt
Ira¤ kirjoitti:
olen lukenut,samoin jos koira toistuvasti nuolee
samaa paikkaa ihosta on löydetty syöpä.haistamaan kaikki sairaudet. Ainakin sen laskee verenpainetta ja tuo hyvää mieltä. Äsken se sanoi kurr. Se on söpö ja pehmee ja kiltti ja niiiin hellyyttä rakastava.
- Ira¤
tässä ja nyt kirjoitti:
haistamaan kaikki sairaudet. Ainakin sen laskee verenpainetta ja tuo hyvää mieltä. Äsken se sanoi kurr. Se on söpö ja pehmee ja kiltti ja niiiin hellyyttä rakastava.
tekee hyvää,kissoja ovat vanhainkotiinkin hommanneet,
- jatta
näin on. Katsoin joku aika sitten dokumentin (myös jenkeistä) missä koira ilmoitti omistajalleen syövän olemassaolon ja kohdan. taisi mukana olla kokemuksia Englannistakin. Koira ilmoittaa kohdan jo paljen ennen kuin ihmisellä itsellään on minkäänlaisia tuntemuksia.
Ihmisten omia kokemuksia epäiltiin. Tehtiin koe, 5 eri pakettia. Yhdessä syöpäsoluja. Viidestä kokeilukerrasta neljässä koira haistoi juuri sen syövän. Kyseessä oli täysin kouluttamaton koira.
Tämän kokemuksen kannustamana koiria on alettu kouluttaa syövän ennaltailmoittajaksi. Te, ketkä taidatte muutakin kuin tämän kotimaisen kielen niin etsikää USA:n ja Englannin syöpäsivuilta lisää tietoa. - Ira¤
jatta kirjoitti:
näin on. Katsoin joku aika sitten dokumentin (myös jenkeistä) missä koira ilmoitti omistajalleen syövän olemassaolon ja kohdan. taisi mukana olla kokemuksia Englannistakin. Koira ilmoittaa kohdan jo paljen ennen kuin ihmisellä itsellään on minkäänlaisia tuntemuksia.
Ihmisten omia kokemuksia epäiltiin. Tehtiin koe, 5 eri pakettia. Yhdessä syöpäsoluja. Viidestä kokeilukerrasta neljässä koira haistoi juuri sen syövän. Kyseessä oli täysin kouluttamaton koira.
Tämän kokemuksen kannustamana koiria on alettu kouluttaa syövän ennaltailmoittajaksi. Te, ketkä taidatte muutakin kuin tämän kotimaisen kielen niin etsikää USA:n ja Englannin syöpäsivuilta lisää tietoa.ottaa koira,ei tarvitsis lääkärillä käydä laittais
koiran haistelemaan:) - tässä ja nyt
Ira¤ kirjoitti:
tekee hyvää,kissoja ovat vanhainkotiinkin hommanneet,
niin mukavasti...tykkään kisustamme ihan hirveesti.
- mumsku
Ira¤ kirjoitti:
ottaa koira,ei tarvitsis lääkärillä käydä laittais
koiran haistelemaan:)tai koulutettaisi koiralääkäreitä! No,vitsi.Tässä kusuli kiusaa isoa belgiä,perässä menee ja nappaa hännästäkiinni.Sitten kun belgi käntyy,pinkaisee kisuli jo sängyvalle.Belgi yrittää perään,mutta vai kuono ja tassut mahtuu..Ilman näitä lemmikkejä olisin taas jo masennuksen synkässä maailmassa.
- mumsku
mumsku kirjoitti:
tai koulutettaisi koiralääkäreitä! No,vitsi.Tässä kusuli kiusaa isoa belgiä,perässä menee ja nappaa hännästäkiinni.Sitten kun belgi käntyy,pinkaisee kisuli jo sängyvalle.Belgi yrittää perään,mutta vai kuono ja tassut mahtuu..Ilman näitä lemmikkejä olisin taas jo masennuksen synkässä maailmassa.
kirjoitus virheiden määrää edellisessä!Olen niin malttamattomassa mielentilassa,etten malta esikatsella,kun jo painan lähetä viesti nappulaa..
- Ira¤
mumsku kirjoitti:
kirjoitus virheiden määrää edellisessä!Olen niin malttamattomassa mielentilassa,etten malta esikatsella,kun jo painan lähetä viesti nappulaa..
kirjoitusvirheitä tulee helposti,joskus hassujakin
sanoja. - Elisama
mumsku kirjoitti:
Sama vika minuakin vaivaa. Kun innostuu niin ei muista tarkistaa.
- Elisama
Koiria ja kissoja on erilaisissa laitoksissa pelkästään terapian vuoksi.
Suomessakin on terapiakoira koulutusta.- tässä ja nyt
perustaa kissaterapiakoulutusta?
Mulla oli koira,joka haistoi lahon puun. Se kaivoi maasta lahot puunjuuret. - minkä rotuinen
tässä ja nyt kirjoitti:
Mulla oli koira,joka haistoi lahon puun. Se kaivoi maasta lahot puunjuuret.oli koirasi?
- Ira¤
jotkut koirat etsivät,sekä taitaa olla opetettuja
sikojakin samoissa hommissa? - tässä ja nyt
minkä rotuinen kirjoitti:
oli koirasi?
labradorinnoutajaa ja bokseria. muistutti aika paljon mustaa labbista.
- jatta
ei ole pahemmin kokemuksia. Karjalan karhukoira on yliveto. Se pussaa niin mahottoman upeesti. On niin hyvät muistot ettei paremmasta väliä.
Liikun missä tahansa niin aina koira kuin koira tulee tekemään tuttavuutta. Väittävät, että koirat vaistoaa kuka on koiraihminen ja kuka ei ole. Tiedä sitten onko näin. - Ira¤
jatta kirjoitti:
ei ole pahemmin kokemuksia. Karjalan karhukoira on yliveto. Se pussaa niin mahottoman upeesti. On niin hyvät muistot ettei paremmasta väliä.
Liikun missä tahansa niin aina koira kuin koira tulee tekemään tuttavuutta. Väittävät, että koirat vaistoaa kuka on koiraihminen ja kuka ei ole. Tiedä sitten onko näin.koiran tuntee:)
- Elisama
tässä ja nyt kirjoitti:
Mulla oli koira,joka haistoi lahon puun. Se kaivoi maasta lahot puunjuuret.Se olisi uutta Kissaterapiakoulu. Ei hassumpi ajatus.
Tuota lahonhaistamista käyttää Ruotsin sähkölaitos hyväkseen.
Heillä on koulutettuna Boksereita tuohon tehtävään.
Suomessakin on muutama lahonhaistajakoira. Suurin osa Labradorinnoutajia. - Elisama
Ira¤ kirjoitti:
jotkut koirat etsivät,sekä taitaa olla opetettuja
sikojakin samoissa hommissa?Ehkä eniten käytetty on Lagotto Romagnolo.
Suomessa on jopa viillakoiria siinnä kaikissa muunnoksissaan (joita on 5 eri).. - Elisama
jatta kirjoitti:
Liikun missä tahansa niin aina koira kuin koira tulee tekemään tuttavuutta. Väittävät, että koirat vaistoaa kuka on koiraihminen ja kuka ei ole. Tiedä sitten onko näin.Totta on että koira tunnistaa koiraihmisen.
- Ira¤
Elisama kirjoitti:
Totta on että koira tunnistaa koiraihmisen.
kytkettynä oleville koirille joskus sanon moi
ne katsoo silmiin ja alkaa innostuneena touhuamaan. - Elisama
Ira¤ kirjoitti:
kytkettynä oleville koirille joskus sanon moi
ne katsoo silmiin ja alkaa innostuneena touhuamaan.Jaa vai niin. Mimulle vastaavassa tilanteessa ne kutaleet näyttää hampaitaan ja alkaa haukkua. Joskus haukkuvat minut aivan pataluhaksi.
- Ira¤
Elisama kirjoitti:
Jaa vai niin. Mimulle vastaavassa tilanteessa ne kutaleet näyttää hampaitaan ja alkaa haukkua. Joskus haukkuvat minut aivan pataluhaksi.
usko kukaan,etkös sinä ole koira/karhu puoliksi kumpaakin,vai josko koirat sitä karhun puolikasta pelkäisivät? :)
- tässä ja nyt
Elisama kirjoitti:
Se olisi uutta Kissaterapiakoulu. Ei hassumpi ajatus.
Tuota lahonhaistamista käyttää Ruotsin sähkölaitos hyväkseen.
Heillä on koulutettuna Boksereita tuohon tehtävään.
Suomessakin on muutama lahonhaistajakoira. Suurin osa Labradorinnoutajia.mein koiran lahonhaistamiset...labbis/bokseri.
- Elisama
Ira¤ kirjoitti:
usko kukaan,etkös sinä ole koira/karhu puoliksi kumpaakin,vai josko koirat sitä karhun puolikasta pelkäisivät? :)
Ne haistaa kai sen karhun puolikkaan minussa. Vai haistaisko ne sen että kahta en vaihda - sukkia ja kerrastoa.
- Ira¤
Elisama kirjoitti:
Ne haistaa kai sen karhun puolikkaan minussa. Vai haistaisko ne sen että kahta en vaihda - sukkia ja kerrastoa.
sukkia enkä Turun sinappia:)
- täysi sika
Elisama kirjoitti:
ja tullainen saa krjotela täällä ja olla esimerkkinä. eikö olisi aika ryhtyä toimenpiteisiin hänen poistamisekseen palstalta . Hän on hakenut sefun tehtävään. se olisi tämän palstan vapaan kirjoitelun kuolemantuomio. eikö teillä ihmiset ole järkeä kun ette nää mihin ollaan menossa.HERÄTKÄÄ PAHVIT
- lääkityksesi
täysi sika kirjoitti:
ja tullainen saa krjotela täällä ja olla esimerkkinä. eikö olisi aika ryhtyä toimenpiteisiin hänen poistamisekseen palstalta . Hän on hakenut sefun tehtävään. se olisi tämän palstan vapaan kirjoitelun kuolemantuomio. eikö teillä ihmiset ole järkeä kun ette nää mihin ollaan menossa.HERÄTKÄÄ PAHVIT
Tuo sinun hourailu on jo huolestuttavan JÄRJETÖNTÄ touhua!
- HERÄTKÄÄ PAHVIT
täysi sika kirjoitti:
heh, heh.... Onko sulla muita yhtä hauskoja juttuja?????
- LPolku
Elisama kirjoitti:
sen tällä tavalla:
Kahta en vaihda - toinen on oikea sukka ja toinen vasen!
>;) - Elisama
LPolku kirjoitti:
sen tällä tavalla:
Kahta en vaihda - toinen on oikea sukka ja toinen vasen!
>;)Juuri näin olen toiminut;))
- Elisama
Ira¤ kirjoitti:
sukkia enkä Turun sinappia:)
Turun sinapin vaihdoin heti kun se meni ruotsalaisille. Siinnä rytäkässä päätin sitten ottaa sensijaan kerraston jota en vaihda.
- Allergiselle sopivaa rotua
Voiko allergikko hankkia koiraa ja jos voi niin minkä rotuisen. Miten on jos harjaa sen usein ettei karvoja ajelehdi niin aiheuttaako allergiaa.
- Elisama
Ei ole allergisoimatonta rotua. Toiset vain ovat siinä suhteessa pahempia.
On myös yksilöroja ja osa eroista johtuu koiran ruokinnasta ja hermorakenteesta.
Koiran karvat eivät ole syyllisiä vaan hilse.
Lisäksi joku ihminen sietää toisen koiran hilsettä paremmin kuin jonkun toisen.
Kokonaisuutena aika mutkikas juttu, mutta allergikon ei pitäisi hankkia koiraa. - koirarodun
Elisama kirjoitti:
On myös yksilöroja ja osa eroista johtuu koiran ruokinnasta ja hermorakenteesta.
Kokonaisuutena aika mutkikas juttu, mutta allergikon ei pitäisi hankkia koiraa.kuin Cotton de tulear? Se on melko uusi rotu Suomessa ja sillä ei ole pohjakarvaa.
http://www.koirat.com/rotu.phtml?id=326 - Elisama
koirarodun kirjoitti:
kuin Cotton de tulear? Se on melko uusi rotu Suomessa ja sillä ei ole pohjakarvaa.
http://www.koirat.com/rotu.phtml?id=326Kerron jotain kitä ei ole tuossa.
Pieni ja rohkea,
hälyyttää haukkumalla,
pitää hyvin paljon uimisesta,
jaksaa pitkiä lenkkejä,
tarkenee hyvin talvella ulkona lenkillä,
tyytyy myös lyhyihin lenkkeihin jos on muuta tekemistä,
sopii agilityyn,
tulee toimeen erityisen hyvin lasten ja vanhusten kanssa,
huippukiva seurakoira,
aika terve ja hyvämahainen,
herkästi haluaa pomottaa mutta ei vaadi tiukkaa koulutusta.
Siinnä jotain mitä ei ollut linkissäsi. - on kottoni
koirarodun kirjoitti:
kuin Cotton de tulear? Se on melko uusi rotu Suomessa ja sillä ei ole pohjakarvaa.
http://www.koirat.com/rotu.phtml?id=326ja se on tosi upee koira joten suosittelen jos ei ole allerkiaa
- on ihanan
on kottoni kirjoitti:
ja se on tosi upee koira joten suosittelen jos ei ole allerkiaa
kiltti ja tottelevainen koira! Rakastan hoitokoiraani, joka on collie.
- Elisama
on ihanan kirjoitti:
kiltti ja tottelevainen koira! Rakastan hoitokoiraani, joka on collie.
Mikä kolmesta Colliesta sinulla on.
- vaan täältä.
Elisama kirjoitti:
Ei niitä minun tietääkseni ole kuin kaksi collieta. Mikä on kolmas
- LPolku
Elisama kirjoitti:
Kokonaisuutena aika mutkikas juttu, mutta allergikon ei pitäisi hankkia koiraa.vaan kaikki mitä koirasta "irtoaa" - kuola, virtsa, ulosteet, rauhaseritteet....
Itselläni on karvaton kiinanharjakoira, mutta kyllä sekin on koira-allergiselle ihan yhtä vaikea kuin kaikki muutkin koirat. - Elisama
vaan täältä. kirjoitti:
Ei niitä minun tietääkseni ole kuin kaksi collieta. Mikä on kolmas
On kolme Collieta.
Skontlantilaisia on pitkä- ja lyhytkarvainen.
Lisäksi on Bordercollie. - Elisama
LPolku kirjoitti:
vaan kaikki mitä koirasta "irtoaa" - kuola, virtsa, ulosteet, rauhaseritteet....
Itselläni on karvaton kiinanharjakoira, mutta kyllä sekin on koira-allergiselle ihan yhtä vaikea kuin kaikki muutkin koirat.Tottakai kaikki. Hilse vain on pahin.
Nuo kuola, virtsa, ulosteet ja karvat ei lennä ilmassa ja mene keuhkoihin.
Hilse leijailee ilmassa ja menee hengityselimiin.
Oma karvaton koirasi juuri todistaa tämän oikeaksi. Ei karvaa mutta allergisoi varmasti jos on allerginen ihminen. Siis ainoa mahdollisuus on hilse. - erkoislääkärikin
Elisama kirjoitti:
Tottakai kaikki. Hilse vain on pahin.
Nuo kuola, virtsa, ulosteet ja karvat ei lennä ilmassa ja mene keuhkoihin.
Hilse leijailee ilmassa ja menee hengityselimiin.
Oma karvaton koirasi juuri todistaa tämän oikeaksi. Ei karvaa mutta allergisoi varmasti jos on allerginen ihminen. Siis ainoa mahdollisuus on hilse.sanoikun tyttäressä puhkesi allergia ja meillä on koira.neuvoi luopumaan koirasta ettei pahene astmaksi
- Ira¤
erkoislääkärikin kirjoitti:
sanoikun tyttäressä puhkesi allergia ja meillä on koira.neuvoi luopumaan koirasta ettei pahene astmaksi
monessa perheessä,jos jonkun sanotaan olevan lemmikille allerginen,lemmikistäkin on vaikea luopua,
mutta jos vaaassa on terveys? - Elisama
Elisama kirjoitti:
On kolme Collieta.
Skontlantilaisia on pitkä- ja lyhytkarvainen.
Lisäksi on Bordercollie.Unohdin yhden.
Onhan Skotlannista vielä Partacollie. - jo tuo
Elisama kirjoitti:
Unohdin yhden.
Onhan Skotlannista vielä Partacollie.koirahöpinä ei sitä jaksa kukaan lukea. alan kyllästyä joka päivä lukemaan koirista. etkö vosib lopetaa
- Ira¤
jo tuo kirjoitti:
koirahöpinä ei sitä jaksa kukaan lukea. alan kyllästyä joka päivä lukemaan koirista. etkö vosib lopetaa
laitettukin.
- ei ole pakko
jo tuo kirjoitti:
koirahöpinä ei sitä jaksa kukaan lukea. alan kyllästyä joka päivä lukemaan koirista. etkö vosib lopetaa
lukea näitä juttuja. Avauksessa Elisama ilmoittaa selkeästi, että keskustellaan koirista. Jos ei kiinnosta niin älä lue ketjua. Omaa typeryyttäsi vain levittelet toisten luettavaksi.
- Elisama
jo tuo kirjoitti:
Vastasin sinulle aloituksessani jossa herättelin Kägöstä. Lue sieltä.
- ollut,
Elisama kirjoitti:
joskus partacollie, oikein mukava koira, mutta turkin hoitaminen työlästä, tulee helposti takkuja. Nyt hoidan välillä lyhytkarvaista collieta.
- Elisama
ollut, kirjoitti:
joskus partacollie, oikein mukava koira, mutta turkin hoitaminen työlästä, tulee helposti takkuja. Nyt hoidan välillä lyhytkarvaista collieta.
Kerran viikossa kunnon harjaus ja kainalonalukset pari kertaa, niin parttis pysyy takuttomana.
On kyllä melko vilperi luonteeltan tuo rotu.
- tehdä taas jotain koira alo...
näitä on kiva lukea
- Elisama
No en taida nyt aivan heti tehdä. Kiitos vain jos pidit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1226079- 292140
- 1771972
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101153Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.691145- 731007
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241007Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24922Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42897Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12765