Kannattaako muuttaa Lieksaan?

Mahdollinen tulokas

Millaista Lieksassa on asua ja elää? Saattaisi olla peräti töitä tiedossa siellä, mutta vähän mietityttää kuinka siellä viihtyisi sitten muuten. Vähän isommalta paikkakunnalta olisin tulossa.

38

2813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asuu

mukavia ihmisiä!

• siitä mitä

elämältäsi kaipaat. Hiljainen kylä, mukavat ihmiset, ehkä vähän sisäänpäin lämpeävää sorttia. Muutama mukava baari, kirjasto ym. löytyy. Iltaelämä on aika hiljaista näin talvella mutta kesän koittaessa vilkastuu ja vaskiviikon aikaan baareissa mukava tunnelma ja porukkaa. Kauppoja on joitakin eli perus jutut saa täältä, ei tarvitse mennä Joensuuhun asiakseen vaatteita ostamaan tai kenkiä, riippuu mitä etsii. Itselläni ei mitään valittamista paikkakunnan suhteen mutta olenkin tällainen vaatimaton tyyppi. Mutta tervetuloa kokeilemaan, pääseehän täältä aina pois jos et viihdy.

• suurinta virhettä

muuttamalla Lieksaan. Muutama syy olla muuttamatta tänne:
      - Ihmisiin on todella vaikea tutustua, ovat uteliaita, mutta juroja. Kateus ja paskanjauhanta ovat lähes taidetta täällä!
      - Jos jotain puuhataan kuntalaisten voimin, niin siellä on aina ne samat tyypit kaikessa mukana, ulkopuolisena et siihen porukkaan pääse.
      - Iltaisin on ihan turha kuvitella lähtevänsä ulos syömään tai vaikka kahvittelemaan (paitsi huoltoasemille....), täällä on pari epäsiistiä pizzeriaa plus puustelli. Kaljajuottoloita on juu, mutta ei niissäkään ole ketään muutoin kuin juhlapyhinä ja kesällä yhden viikon ajan.
      - Olet joko keskustalainen tai demari, muita poliittisia näkökulmia ei tunneta tai hyväksytä. Kaikenlaisia uudistuksia vastustetaan.
      - Ne harvat mukavat ihmiset, joita täällä on, ovat lähinnä omissa oloissaan. Enkä yhtään ihmettele, että miksi!
      - Jos erehdyt ostamaan itsellesi talon tai isomman asunnon, niin samalla sinetöit kohtalosi. Et tule koskaan saamaan taloa tms. täältä enää kaupaksi kuin ihan naurettavaan persnettohintaan.
      - Elokuvissa käynnin tai elokuvien vuokraamisen samoin kuin musiikin ostamisen (lukkunottamatta ruokamarkettien ja r-kioskin valikoimaa) saat unohtaa. Onneksi on netti...
      - Julkinen liikenne on käytännössä olematonta. Esim. lähiöalueilta (Merilä jne.) keskustaan et pääse millään, eli oma auto on pakollinen hankinta.
      - Taksikuskit (lukuunottamatta se loistava lentokenttäkuljetusta hoitava tyyppi!!), kauppojen myyjät jne. ovat pohjoiskarjalaisiksi poikkeuksellisen töykeitä.

Plussana mainitsen upean luonnon sekä musiikkiopiston järjestämät konsertit, mutta ei ne välttämättä riitä oikein elämänlaatua kohottamaan.

Eli tervetuloa vaan jos yksinäisyys ja kyräily kiinnostaa. Olen henkilökohtaisesti tullut siihen lopputulokseen, että lieksalaiset ovat vähän yksinkertaista väkeä, joiden maailmankuva on äärimmäisen rajoittunut ja suppea. Lähtisin täältä heti, jos vaan olisi mahdollista. Valitettavasti työt ja omaisuus sitovat minut nyt tänne.

P.S Jos tänne kuitenkin mielit, niin solmi parisuhde ja perusta perhe ennen tänne muuttoa. Tänne jos sinkkuna muutat, niin sinkkuna kyllä tulet pysymäänkin. Itse olen tavannut Lieksassa asuessani ehkä viisi silmää miellyttävää ja älykkään oloista alle 30-vuotiasta naisihmistä. Heistä neljä onkin ollut jo perheellistä ja viides muutti Etelä-Suomeen...

• vuodatus

Siinä vuodatuksessa oli tasan yksi vika!

SE ON TOTTA!

Paitsi kyllä mie oon yhen muunkin mukavan taksikuskin Lieksassa tavannu... joskus, en ennää muista kuka se oli.

• syytä

...vilkaista peiliin? Jos kokemuksesi Lieksalaisista ihmisistä ovat todellakin tuonsuuntaiset kuin annat ymmärtää, yleensähän se on, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

• Naatintojen naatinto
        syytä kirjoitti:

...vilkaista peiliin? Jos kokemuksesi Lieksalaisista ihmisistä ovat todellakin tuonsuuntaiset kuin annat ymmärtää, yleensähän se on, että niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Itse lieksalaisena olen valmis allekirjoittamaan tuon ylempänä olevan arvion lieksalaisista ihmisistä. Täällä on kauhean ilkeitä ja kateellisia ihmisiä joihin on vaikea tutustua :( Että kannattaisi ehkäpä katsoa todellakin peiliin... lieksalaisten. Ei mikään ihme, ettei tänne yksikään menestynyt ja koulutettu halua asettua.

• Repeetteripetteri

Niin se on totta, mutta kyllähän Lieksastakin aina pois pääsee kun tahtoo.
        Jos asunto ei mene kaupaksi siedettävällä hinnalla niin sitten sietämättömällä.
        Näin kävi meillä, mutta mielenterveys säilyi.
        Mutta tiedän minä sieltä sellaisiakin jotka eivät tajunneet tilannetta ajoissa.

• Kusessa
        Repeetteripetteri kirjoitti:

Niin se on totta, mutta kyllähän Lieksastakin aina pois pääsee kun tahtoo.
        Jos asunto ei mene kaupaksi siedettävällä hinnalla niin sitten sietämättömällä.
        Näin kävi meillä, mutta mielenterveys säilyi.
        Mutta tiedän minä sieltä sellaisiakin jotka eivät tajunneet tilannetta ajoissa.

On LOTTOVOITTO saada Lieksassaasunto tai talo myytyä Lieksassa. Myitkö omakotitalon vain rivitalo/kerrostalo-asunnon? Mulla yksi tuttava asuu Lieksassa ja on jäänyt työttömäksi ja on valmiina vietäväksi kohta hullujen huoneelle kun asunto ei mene kaupaksi edes sietämättömällä hinnalla.

• juuret timitrassa

En pitäisi pois suljettuna, että voisit muuttaa Lieksaan. Lieksalaiset ovat mielestäni ulospäin suuntautuneita(vilkkaampia/karjalaiset) verrattuna keskim. jos vertaa ihmisiä täällä Etelässä.
      Lisäksi pidän etuna jos aiot "Lieksalaistua" asuntojen edullisuutta. Asunnot mielestäni ovat melkein Suomen edullisimmat. Esim. Helsinkiin tämän päivän uutisten mukaan ei kannata tulla töihin sinkun, jos ei hanki väh. 2600 €/kk.
      Ihmiset ketä tunnen Lieksasta ovat kaikki ihan järkeviä, joten näissä kirjoituksissa on mielestäni yli ampuvaa tekstiä paikallisista ihmisistä.

• kirjoittelee paskaa

Äijä on syntynyt joskus vuonna yks ja kaks Lieksassa, mutta asuu etelässä ja käy täällä muutaman kerran vuodessa.
        Se on ainoa pointti jolla hän määrittää Lieksan.
        Lieksan tämän hetkisestä todellisuudesta tuo ei tiedä "koeranpaskanverttoo".
        Lieksa ei ole enää se sama mitä se oli -60 ja -70 luvuilla.

Koko äijähän taitaa olla ihan humanoidi!

• Kesälieksalainen

on lieksalaiset verrattuna etelän eläviin. Ainakin turistina kesäisin mukava paikka käydä. V

• ja juu
        Kesälieksalainen kirjoitti:

on lieksalaiset verrattuna etelän eläviin. Ainakin turistina kesäisin mukava paikka käydä. V

Turistinahan sitä käy vaikka Punkaharjulla. On täysin eri asia, että olisiko siellä mukava asua ja elää 24/7, vuoden jokaisena päivänä.

• Hyvin viihtyvä

Jonkun aikaa sitten tänne muuttaneena voin kertoa että Lieksa on normaalioloiselle ihmiselle oikein mukava ja miellyttävä asuinpaikka. Elämän perusasiat ovat täällä käden ulottuvilla ja ihmiset kaupoissa ja muissakin palvelupaikoissa todella ystävällisiä ja auttavaisia, aikaa riittää kaikille. Ulkoilumahdollisuudet näin talvellakin aivan erinomaiset sillä köyhä Lieksan kaupunki hoitaa kadut ja pyörätiet todella hyvin. Ja voit vain kuvitella millaista täällä on kesällä. Ravintolaelämää ei tietenkään voi verrata mihinkään suurkaupunkiin mutta minulle on hyvin riittänyt viikonlopputarjonta, voihan täällä sentään juhlia neljään asti jos haluaa. Ystäviä kyllä löytyy jos vain haluaa ja minulla ainakaan ei ole mitään valittamista, päinvastoin. Ihmettelenkin suuresti missä olisi sellainen paratiisi jossa näiden ainaisten Lieksan mollaajien ja valittajien olisi hyvä olla?

• Kuotikas

Tervetuola Lieksaan.

Ei kannta muodostaa käsitystään tän palstan perusteella Lieksalaisista sillä osa näistä jotka tänne kirjoittelee ei ole ihan täysillä käyviä henkilöitä!

Ihmiselle on sama missä asuu ja hän voi joko luoda itse mukavat piirit asuinpaikoilleen ,itselleen tai sitten ikävät kuten tästäkin kirjoittajasumasta osalla näkyy olevan.

Pitkin ja poikin suomea asuneena minusta on ihan sama missä asuu, oulu -helsinki välillä tai kalajoki lieksa paikeilla.

Samoja ihmisiä ja samanlaisia kaikkialla kun heihin tutustuu lähemmin!

Eikä Lieksa synnyinkaupunkina saa yhtään sen parempia pisteitä kun muutkaan paikkakunnat ja asettuukin sinne kansakuoluarvoasteikkoon 7.

• Lentäväsavolainen

Useita paikkoja olen kierrellyt Suomessa ja nähnyt ,että ihmisissä on erilaisia persoonia ,joka puolella maatamme..
        Mutta se täytyy sanoa ,että Lieksassa oli vielä jokunen vuosi sitten helppo päästä puheisiin ihmisen kanssa jossain Simpassakin.Liekö sitten asiat muuttuneet pikavauhtia ja ihmisetkin.
        Kanariallakin sanovat tunnistavansa kuka on Karjalasta/Itä-Suomesta ja kuka Varsinais-Suomesta.
        Varsinais-Suomessakin on suuria eroja ,naapurikunnissa esiintyy vastakkaista mentaliteettia.Toisessa jurotetaan ja toisessa ollaan iloisia ja puheliaita.
        Niin näkyy olevan sielläkin näitten palstojen perusteella.Nurmeksen palstalla puhutaan terveesti ja myönteisesti ja lieksalaisten palstalla tuodaan esiin runsaasti kielteisyyttä.
        Pitänee tutkia kirjoittajien ID osoitteet, jotta nähdään kirjoittaako muutama vaiko usea näitä valitusvirsiä.

• PöljäkeII
        Lentäväsavolainen kirjoitti:

Useita paikkoja olen kierrellyt Suomessa ja nähnyt ,että ihmisissä on erilaisia persoonia ,joka puolella maatamme..
        Mutta se täytyy sanoa ,että Lieksassa oli vielä jokunen vuosi sitten helppo päästä puheisiin ihmisen kanssa jossain Simpassakin.Liekö sitten asiat muuttuneet pikavauhtia ja ihmisetkin.
        Kanariallakin sanovat tunnistavansa kuka on Karjalasta/Itä-Suomesta ja kuka Varsinais-Suomesta.
        Varsinais-Suomessakin on suuria eroja ,naapurikunnissa esiintyy vastakkaista mentaliteettia.Toisessa jurotetaan ja toisessa ollaan iloisia ja puheliaita.
        Niin näkyy olevan sielläkin näitten palstojen perusteella.Nurmeksen palstalla puhutaan terveesti ja myönteisesti ja lieksalaisten palstalla tuodaan esiin runsaasti kielteisyyttä.
        Pitänee tutkia kirjoittajien ID osoitteet, jotta nähdään kirjoittaako muutama vaiko usea näitä valitusvirsiä.

Se on muuten IP-osoite, ei ID ja on maamme sananvapauslain vastaista alkaa tonkaa kenenkään IP-osoitteita ilman epäilyä rikoksesta.

• nyt asioita!
        PöljäkeII kirjoitti:

Se on muuten IP-osoite, ei ID ja on maamme sananvapauslain vastaista alkaa tonkaa kenenkään IP-osoitteita ilman epäilyä rikoksesta.

Sehän sano nimenomaan tutkivansa niitä ID-osoitteita ja sitähän ei ole missään kielletty.

• Kuolaava savolainen
        Lentäväsavolainen kirjoitti:

Olisihan se kiva juttu jos sinä pääsisit niihin osoitteisiin käsiksi, mutta kun et pääse.
        Katsos kun ainoa minkä sinä voisit jäljittää on tämän palvelun ylläpitäjän osoite eikä tippaakaan muuta.
        Siellä on sellainen seinä vastassa ettei siitä pääse edes poliisiviranomainen läpi ilman lupaa.
        Äläkä viitsi väittää että ammattialainenpa pääsee. Ei pääse!

Tuo sinun uhoilusi on sitä "meidänpä isipä hakkaa teidänpä isinpä".

Olet oikein viiden litran kusipää!

• ...niin pääseepä hyvinkin
        Kuolaava savolainen kirjoitti:

Olisihan se kiva juttu jos sinä pääsisit niihin osoitteisiin käsiksi, mutta kun et pääse.
        Katsos kun ainoa minkä sinä voisit jäljittää on tämän palvelun ylläpitäjän osoite eikä tippaakaan muuta.
        Siellä on sellainen seinä vastassa ettei siitä pääse edes poliisiviranomainen läpi ilman lupaa.
        Äläkä viitsi väittää että ammattialainenpa pääsee. Ei pääse!

Tuo sinun uhoilusi on sitä "meidänpä isipä hakkaa teidänpä isinpä".

Olet oikein viiden litran kusipää!

tarkistelemaan IP:t, ID:t ym.

• taas siellä

kirjottelee ja kurkkii nimimerkin takana. Aina aika ajoin se hemmo pistää tuon saman tekstin, on muuttamassa Lieksaan jostain ja kyselee kannattaako...hehe heeee..

Naureskelee sitten kammiossaan kun lieksalaiset menee vipuun ja alkaa suoltaa jos jonkunlaista tekstiä kotikylästään.. Minua se ei kyllä enää naruta...

• alkuperäinen kyselijä

Olen kylläkin nainen ja perheen kanssa muuttamassa jos nyt muuttamassa ollaan. Kapakkaelämä ei juurikaan kiinnosta muuta kuin ruokailun kannalta joten ikävä kuulla että siellä ei kunnon ruokaravintoloita ole, mutta eipähän noita taida olla Joensuussakaan vai kuinka. eikä tämä nykyinenkään asuinpaikka kovin ulospäin suuntautuva ole joten siinä mielessä ei mitään uutta auringon alla nämä negatiiviset kommentit ole täälläkään päin.
        Katsotaan nyt miten maailma makaa ja ollaanko sitä sitten sinnepäin muuttamassa. Kiitoksia vastanneille!

• vaa tänne Lieksaa
        alkuperäinen kyselijä kirjoitti:

Olen kylläkin nainen ja perheen kanssa muuttamassa jos nyt muuttamassa ollaan. Kapakkaelämä ei juurikaan kiinnosta muuta kuin ruokailun kannalta joten ikävä kuulla että siellä ei kunnon ruokaravintoloita ole, mutta eipähän noita taida olla Joensuussakaan vai kuinka. eikä tämä nykyinenkään asuinpaikka kovin ulospäin suuntautuva ole joten siinä mielessä ei mitään uutta auringon alla nämä negatiiviset kommentit ole täälläkään päin.
        Katsotaan nyt miten maailma makaa ja ollaanko sitä sitten sinnepäin muuttamassa. Kiitoksia vastanneille!

Meitä mukavia ihmisijä riittää täällä Lieksassa maailma napaa saakka. Ja se, mikä täällä on hyvää on monipuoliset ja hyvätasoiset palvelut verrattuna moneen vastaavankokoiseen paikkaan ruuhka-Suomessa. Nää täkäläiset juntit, ku vaa ei ite sitä tajuu. Eivät ole ehtineet äitisä helemoista kovikkaa kauvas lentää, ku ovat rääpimässä tuotoksijaa täällä netissä. Elä sie suotta näistä kirjotuksista yksin rakenna kuvaa Lieksasta.

• nyt edes vähän
        vaa tänne Lieksaa kirjoitti:

Meitä mukavia ihmisijä riittää täällä Lieksassa maailma napaa saakka. Ja se, mikä täällä on hyvää on monipuoliset ja hyvätasoiset palvelut verrattuna moneen vastaavankokoiseen paikkaan ruuhka-Suomessa. Nää täkäläiset juntit, ku vaa ei ite sitä tajuu. Eivät ole ehtineet äitisä helemoista kovikkaa kauvas lentää, ku ovat rääpimässä tuotoksijaa täällä netissä. Elä sie suotta näistä kirjotuksista yksin rakenna kuvaa Lieksasta.

" Nää täkäläiset juntit, ku vaa ei ite sitä tajuu. Eivät ole ehtineet äitisä helemoista kovikkaa kauvas lentää, ku ovat rääpimässä tuotoksijaa täällä netissä. Elä sie suotta näistä kirjotuksista yksin rakenna kuvaa Lieksasta".

Olen kommentoinut tätä kylää ja aika rankasti! Tiedän ehkä vähän enemmän "muusta maailmasta" kuin tuon yllä olevan kirjoittaja.
        Tämä on todella surullinen paikka, ainoalaatuinen suorastaan.

En ole syntynyt Lieksassa ja jos vaan Luoja suo niin en muuten kuolekaan Lieksassa.

Jos päätätte muuttaa Likesaan niin omapahan on ongelmanne!
        En toivota edes onnea!

• moni muukin
        nyt edes vähän kirjoitti:

" Nää täkäläiset juntit, ku vaa ei ite sitä tajuu. Eivät ole ehtineet äitisä helemoista kovikkaa kauvas lentää, ku ovat rääpimässä tuotoksijaa täällä netissä. Elä sie suotta näistä kirjotuksista yksin rakenna kuvaa Lieksasta".

Olen kommentoinut tätä kylää ja aika rankasti! Tiedän ehkä vähän enemmän "muusta maailmasta" kuin tuon yllä olevan kirjoittaja.

En ole syntynyt Lieksassa ja jos vaan Luoja suo niin en muuten kuolekaan Lieksassa.

En toivota edes onnea!

muusta maailmasta jopa ulkomaista ja mitä siellä on asua. Mutta jokainen sanoo vaan oman mielipiteensä. Toiset viihtyy, toiset ei. Mutta ei pidä yleistää että tämä Lieksa ei liesa niinkuin moni kirjoittaa(lukihäiriö?)olisi ainut huono paikka Suomen maassa. Kuka täällä ei viihdy niin muuttakoon pois. Toisille tämä on hyvä paikka asua ja antaa sen niin olla.

• Jasper II
        nyt edes vähän kirjoitti:

En toivota edes onnea!

Niin, toisille surullinen, toisille iloinen paikka Lieksa. Viihtyminen on varmaan kiinni omasta sielunmaisemasta, kavereista, harrastuksista...Sukuni ja sukulaiseni minä mukaanlukien viihtyvät hyvin ja meillä voi olla keskenäänkin "hauskaa", ulkopuoliset otetaan mukaan yhtä iloisesti. Emme me muuta minnekkään, mutta kierrämme välillä maailmaa.

• oikein hyvin
        Jasper II kirjoitti:

Niin, toisille surullinen, toisille iloinen paikka Lieksa. Viihtyminen on varmaan kiinni omasta sielunmaisemasta, kavereista, harrastuksista...Sukuni ja sukulaiseni minä mukaanlukien viihtyvät hyvin ja meillä voi olla keskenäänkin "hauskaa", ulkopuoliset otetaan mukaan yhtä iloisesti. Emme me muuta minnekkään, mutta kierrämme välillä maailmaa.

sanottu jasperII! Itsekkin asunut pienen ikäni täällä, käynyt muualla opiskelemassa ym. mutta perheellisenä asuinpaikka on hyvä ja rauhallinen, hyvät koulut jne. Itsestä aika pitkälle kiinni miten täällä viihtyy ja mitä tehdä. Voi tietysti alistua siihenkin että valittaa, valittaa, valittaa muttei viitsi tehdä itse asian eteen mitään. Helpompi syyttää "kaupungin herroja" ym. ihmisiä omasta surkeudestaan.

• haamu kirjoittajaksi
        oikein hyvin kirjoitti:

sanottu jasperII! Itsekkin asunut pienen ikäni täällä, käynyt muualla opiskelemassa ym. mutta perheellisenä asuinpaikka on hyvä ja rauhallinen, hyvät koulut jne. Itsestä aika pitkälle kiinni miten täällä viihtyy ja mitä tehdä. Voi tietysti alistua siihenkin että valittaa, valittaa, valittaa muttei viitsi tehdä itse asian eteen mitään. Helpompi syyttää "kaupungin herroja" ym. ihmisiä omasta surkeudestaan.

Eihän minulla ole mitenkään surkeaa ainakaan taloudellisesti.
        Sen sijaan olen kyllästynyt hakemaan kaiken vähänkin erikoisemman asian, kuten teatteri, konsertit yms. Joensuusta tai Kuopiosta.
        Ei minua myöskään innosta erityisemmin käydä keskusteluja, eikä seurustella sellaisten ihmisten kanssa joiden kulttuurinautinnot ovat pelkkää hiihtoa, jääkiekkoa (huonoa sellaista), metsästystä, koirankasvatusta yms., sillä "joka härjillä kyntää hän härjistä puhuu".

Juntteja löytyy kaikkialta, mutta, mutta...

Niin no, Lieksahan on maalaispitäjä joka luulee olevansa metropoli.

• vaikka minkälaisia
        haamu kirjoittajaksi kirjoitti:

Eihän minulla ole mitenkään surkeaa ainakaan taloudellisesti.
        Sen sijaan olen kyllästynyt hakemaan kaiken vähänkin erikoisemman asian, kuten teatteri, konsertit yms. Joensuusta tai Kuopiosta.
        Ei minua myöskään innosta erityisemmin käydä keskusteluja, eikä seurustella sellaisten ihmisten kanssa joiden kulttuurinautinnot ovat pelkkää hiihtoa, jääkiekkoa (huonoa sellaista), metsästystä, koirankasvatusta yms., sillä "joka härjillä kyntää hän härjistä puhuu".

Juntteja löytyy kaikkialta, mutta, mutta...

Niin no, Lieksahan on maalaispitäjä joka luulee olevansa metropoli.

konsertteja Lieksassa. Oli Anneli Sarin huikeita esityksiä ym. Miksi kukaan ei enää näitä järjestä vai emmekö osaa vaatia tänne enää huppu esiintyjiä?

• tänne tule

paskatakapajula

• älä noista muista välitä

Tämmönen pikkunen rauhallinen kaupunki. Väkiluku pienenee mutta eikös niin käy melkein kaikille pienemmille paikoille. Mikäli arvostat luontoa ja rauhallista elämää, niin tervetuloa! Ei ehkä ihan kaikkea löydy, mutta pientä vaivaa kun näkee niin kaiken tarvittavan saat! Tämän palstan negatiivisilla kirjoittajilla luulen olevan jotenkin muutenkin niin paha olla, että etsivät vikaa vaan muista. Itse muuallakin asuneena tiedän että itsestä on kinni missä sulla on hyvä olla. Toki suomessa on muitakin kauniita ja miellyttäviä paikkakuntia, Lieksassa on kumminkin kaikki mitä minä tarvitsen, läheiset, sukulaiset ja ystävät ennen kaikkea (tulee muuten halvemmaksi kun ei "kaikenmualiman kotkotukset" ole nenän edessä houkuttelemassa ;)). Tervetuloa!!

• Tulevaisuuden

kaupunki. Noin 10 vuoden aikana tulee Lieksasta (kin) luonnon rauhaa ja norm.elämää kaipaaville paratiisi...Maailma muuttuu ja arvot sen mukana. Ei pääkaupungin seudulla ole vetoa enää. Raha ja rikkaus ei tee ihmistä onnelliseksi. Vain luonnon rauha ja hiljaisuus....

• tottakai
        Tulevaisuuden kirjoitti:

kaupunki. Noin 10 vuoden aikana tulee Lieksasta (kin) luonnon rauhaa ja norm.elämää kaipaaville paratiisi...Maailma muuttuu ja arvot sen mukana. Ei pääkaupungin seudulla ole vetoa enää. Raha ja rikkaus ei tee ihmistä onnelliseksi. Vain luonnon rauha ja hiljaisuus....

täällon rauhallista kun kaikki kynnelle kykenevät lähtee täältä ja hyvä niin

• pois vaan Lieksaan
        tottakai kirjoitti:

täällon rauhallista kun kaikki kynnelle kykenevät lähtee täältä ja hyvä niin

Täällä on niin rauhallista, niiiiiin rrrrrauhallista.

No joskus joku voi tuikata sun kämppäs tulee tai kajauttaa olutpullon ikkunasta sisään.
        Joskus joku taas voi ojentaa emäntäänsä lapiolla tai hienovaraisesti potkaisemalla muutaman kylkiluun poikki ja vähän koputella kallonluita muruiksi.
        Ei ole poissuljettu sekään mahdollisuus että jollakin on veitsi mukana kaupassa - maksuvälineenä.

Että tämmöstä!
        Näitä sattuu ylen harvoin - ylen harvoin. Vain tuommosen pari kertaa viikossa.
        Näitä tavallisimpia kun välttelet ja sitten noita häiriintyneitä niin mukavasti menee - oikein mukavasti!

Tervetuloo vaan vielä kerran - viihtykää!

• vielä muuten vaan
        pois vaan Lieksaan kirjoitti:

Täällä on niin rauhallista, niiiiiin rrrrrauhallista.

No joskus joku voi tuikata sun kämppäs tulee tai kajauttaa olutpullon ikkunasta sisään.
        Joskus joku taas voi ojentaa emäntäänsä lapiolla tai hienovaraisesti potkaisemalla muutaman kylkiluun poikki ja vähän koputella kallonluita muruiksi.
        Ei ole poissuljettu sekään mahdollisuus että jollakin on veitsi mukana kaupassa - maksuvälineenä.

Että tämmöstä!
        Näitä sattuu ylen harvoin - ylen harvoin. Vain tuommosen pari kertaa viikossa.
        Näitä tavallisimpia kun välttelet ja sitten noita häiriintyneitä niin mukavasti menee - oikein mukavasti!

Tervetuloo vaan vielä kerran - viihtykää!

hörhöt joita on loppusakki joten jos tunnet kuuluvasi johonkin näistä niin sekaan vaan

• Anttooni

Älä muuta jos vähänkin voit muualla leipäs hankki. Mä asunut vuoden ja ollut töissä ja nyt jo muuttamassa pois. Ihmiset tylsiä ja asunnot huonossa kunnossa, naapurissa juopposakki huutaa yleensä yöllä. kiitti mulle riitti.

• ope58

kannattaa muuttaa ja jos on vielä koulu ikäisiä lapsia niin pääsee vielä PÄÄ UUTISIIN!Opettajakunta kyllä pitää huolen siitä ja OM!

• ei vuokrata

Ota omat aivot mukaan !

• tänne vaan

muitten samanlaisten joukkoon

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe