Olen kärsinyt useita kuukausia pienistä polttelevista rakkuloista ympäri kehoa. Rakkulat ovat keskittyneet reisiin ja pakaroihin, mutta niitä on satunnaisesti myös muualla kuten kaulassa ja säärissä. Käsissä ja varpaissa on ollut nesterakkuloita. Rakkulainen ihottuma häviää välillä melkein kokonaan, mutta sitten leimahtaa taas. Ihottuma on pahempi kerta kerralta. Voisiko olla kyse ihokeliakiasta? Millaisia oireita siitä kärsivillä on ollut? Pystyykö ihokeliakiaa toteamaan pelkällä verikokeella?
IHOKELIAKIAN oireet
1
1345
Vastaukset
- TT79
Olen ikäni atooppisesta ihottumasta (ajoittain aika pahastakin) kärsinyt, mutta nyt ihottuma on muuttanut muotoaan, aivan kuin jatkuvaa vesirokkoa sairastaisi. Kortisoneista sun muista ei mitään apua. Koska olen autoimmuunitauteihin taipuvainen (kilpirauhasen vajaatoiminta, pälvikalju) määräsi lääkäri minut ihokeliakiatesteihin. Kävin ensin verikokeessa, jossa yksi arvo (S-IgA) oli hieman kohollaan. Huomenna sitten ihotautilääkärille, joka tod.näk. määrää lisää tutkimuksia. Terveestä ihosta otetaan koepala, ja jos IgA on kohollaan, on kyseessä melko varmasti ihokeliakia. Närästystä ja lieviä vatsavaivojakin minulla on ollut, saa nähdä määrääkö vielä vatsatähystyksenkin...pelkässä ihokeliakiassa kyseinen tutkimus ei ole tarpeen. Ihotesti on pakollinen, jos meinaa Kelasta saada keliaakikon ruokatukea, parikymmentä euroa kuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 503814
- 1053415
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342781Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262428- 201859
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51789- 1851746
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3851448- 271437
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91228