Uuden Toyotan omistajana olen huomannut, että asiakastyytyväisyys ja laatu, ovat huollon ja takuun osalta pitkälti pelkkää sanan helinää.
Toyota-huollon ylimalkainen suhtautuminen takuukorjauksiin ja käsien nosto pystyyn autossa ilmenneen valmistusvirheen osalta, ei anna hyvää kuvaa nykyaikaisen autonvalmistajan toiminnasta.
Toyota-info on myös sinällään hyödytön järjestelmä, sillä Toyota-auto ei katso asiakseen vastata asiakkaan yhteydenottopyyntöihin muutoin kuin esitetilauksien yhteydessä.
Ilmeisesti Toyota katsoo olevansa myyntilukujen valossa niin suuri autovalmistaja, että heillä on varaa "hylätä" asiakkaansa heti kun uusi auto on saatu hänelle myytyä.
Kolmen vuoden takuu kattaa vain sen mikä sattuu sopimaan paikallisen Toyota-huollon sen hetkisiin resursseihin. Eli jos esim. maalamossa tai peltikorjaamolla on kesälomien takia ruuhkaa, huolto nostaa kädet pystyyn selvissä takuun piiriin kuuluvissa korjauksissa ja virheissä.
Toyota-huollon ja -myynnin tapa piiloutua takuuasioissa maahantuojan selän taakse on sinällään nerokas, sillä maahantuoja ei vastaa suoraan asikkalle vaan pyytää tätä kääntymään asiassaan juuri huollon ja myynnin puoleen
Pelkällä asiakaspalautteen keräilyllä ei nykypäivänä pärjätä kovassa myyntikilpailussa pitkään. Sanomattakin on selvää, että seuraava autoni ei tule olemaan Toyota. Aito kiinnostus kuunnella asiakasta ja kyky edes yritää korjata huollon tai tehtaan tekemiä virheitä on Toyotalta pahemman kerran kateissa.
Toyotan ontuva takuu ja huolto
68
7846
Vastaukset
- Grrrrrr...
Laatu ja vastuu loppuu kun auto ajetaan ulos liikkeestä. Oli sitten uusi tai vanha auto.
Takuukorjaukset tehdään purkka/teippi menetelmällä jos asiakas ei ole tarkkana- HUOLTOPÄÄLLIKKÖ
....ei muuten pidä paikkansa sun väite !!!!!! Kaikki takuu aikana esiintyvät viat korjataan, (myös vikoja joista asiakas ei tiedä olevankaan)! Ja tämä on tosi.
Tossa aikaisemmin esitettyyn väitteeseen jossa loma ajat vaikuttaa korjaus ajan saantiin on ihan ymmärrettäviä, jos Yariksen helmoissa on muutama kiven isku ei sun auton käyttö esty mitenkään ja sen voi hyvin korjata myös sellaiseen aikaan jolloin henkilöresurssit on huomattavasti paremmat. On merkkejä joilla myös moottori remonttiin joutuu odottamaan sellaset 2-3 viikkoa ja asiakkaan on vain hyväksyttävä se.
Turha kitinä pois silloin kun autossa ei oikeasti ole sellaista vikaa joka estää sen välittömän käytön. HYMYÄ HUULEEN!!!! NYT ON KESÄLOMA - Anonyymi
HUOLTOPÄÄLLIKKÖ kirjoitti:
....ei muuten pidä paikkansa sun väite !!!!!! Kaikki takuu aikana esiintyvät viat korjataan, (myös vikoja joista asiakas ei tiedä olevankaan)! Ja tämä on tosi.
Tossa aikaisemmin esitettyyn väitteeseen jossa loma ajat vaikuttaa korjaus ajan saantiin on ihan ymmärrettäviä, jos Yariksen helmoissa on muutama kiven isku ei sun auton käyttö esty mitenkään ja sen voi hyvin korjata myös sellaiseen aikaan jolloin henkilöresurssit on huomattavasti paremmat. On merkkejä joilla myös moottori remonttiin joutuu odottamaan sellaset 2-3 viikkoa ja asiakkaan on vain hyväksyttävä se.
Turha kitinä pois silloin kun autossa ei oikeasti ole sellaista vikaa joka estää sen välittömän käytön. HYMYÄ HUULEEN!!!! NYT ON KESÄLOMAHeti uutena jo tojon maalipinta puhki? Aika heikkoa tekoa ja kertoo kokonaislaadusta.
- Anonyymi
Toyota 3v takuu ei lopu 3v vaan jatkuu tehdastakuun kaltaisena 10v tai 160000km kumpi ensin täyttyy. 15.11 2021 alkaen.
Ei pöllömpi takuu, joskin 3v jälkeen pitää merkkihuollossa huollattaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota 3v takuu ei lopu 3v vaan jatkuu tehdastakuun kaltaisena 10v tai 160000km kumpi ensin täyttyy. 15.11 2021 alkaen.
Ei pöllömpi takuu, joskin 3v jälkeen pitää merkkihuollossa huollattaa.Tarkista Tojotalta, mitä kaikkea tuo turva ei korvaa. Kun Tojotankin tehdastakuu on samankaltainen, niin ei ne kaksia ole.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota 3v takuu ei lopu 3v vaan jatkuu tehdastakuun kaltaisena 10v tai 160000km kumpi ensin täyttyy. 15.11 2021 alkaen.
Ei pöllömpi takuu, joskin 3v jälkeen pitää merkkihuollossa huollattaa.Eipä korvannut vaikka ollut joka vuosi huollossa Toytalla. Alkaa vasta 15.11.2021jälkeen tehdyn huollon jälkeen. Jos vika havaitaan esim. Tammikuussa 2022 ei tämä takuu korvaa ajettu 53000km
Pettynyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota 3v takuu ei lopu 3v vaan jatkuu tehdastakuun kaltaisena 10v tai 160000km kumpi ensin täyttyy. 15.11 2021 alkaen.
Ei pöllömpi takuu, joskin 3v jälkeen pitää merkkihuollossa huollattaa.Älä puhu pas.aa, Toyota turva ei ole mikään takuu. Kaikki kalliit viat on rajattu pois. Kokemusta löytyy.
- Merkin vaihtaja
Ikävä kyllä samat on tunnot. On kyllä käsittämätöntä tuo korjaamoiden taso kun maahantuojana toimii vielä itse tehdas. Itseasiassa olen ajautunut samaan tilanteeseen, että merkin vaihto on edessä. Yksi syy siihen on tietysti tuo valmistuksen siirtäminen maihin jossa auton laatukin on laskenut ja tätä kautta huollon ja korjaamotoiminnan laatu tulee paremmin esille. Kaikien kaikkiaan on jäänyt kuva Toyotan merkkihuolloista että öljynvaihtoa vaativampaa toimenpidettä ei osata tehdä, ja kaiken tekee itsekin paremmin kuin motivoitumaton korjaamohenkilöstö. Mutta koska maahantuojan mielestä kaikki on ok. äänestän seuraavaksi ostopäätökselläni enkä edes ota tarjousta Toyotasta. Muuten yhtiömme poisti Toyotan laatujärjestelmän mukaiselta hyväksyttyjen toimittajien listalta juuri huollon toimimattomuuden vuoksi, aikamoinen häpeätahra merkille jota pidetään laatujärjestemien kehittäjänä.
- Hyvää päivää ja hyvästi
Tunnen nyt erään toisenkin henkilön, jolla on ilmeisesti sama valmistusvirhe autossaan. Automme ovat yllättäen samalta tehtaalta ja Toyotan toiminta ainakin kahdessa eri liikkeessä aivan yhtä vastuutapakoilevaa.
Tämä toinen henkilö on joutunut valokuvaamaan useita vastaavanlaisia autoja eri liikkeissä ja kadulla todistaakseen väitteensä kaiken kiistävälle Toyotan maahantuojalle. Asian pitäisi olla jo nyt kaiketi kuluttaja-asiamiehellä asti.
Seuraan mielenkiinnolla miten homma edistyy ja katson sitten mihin toimiin aion itse ryhtyä oman autoni osalta.
Harmi sinänsä, että olen ollut autoon ja sen ominaisuuksiin muutoin erittäin tyytyväinen. Kun seuraavan auton hankinta on jälleen ajankohtainen, se on joku entisistä automerkeistäni, ei enään Toyota.
Olen ostanut uutena kolme erimerkkistä autoa mutta koskaan en ole törmännyt yhtä sikamaisen huonoon laaduntarkkailuun ja takuuhuoltoon kuin Toyotalla.
Epäilen, että asiakkaille luovutukseen menevien autojen laatua ei nykyään Toyotalla tarkkaile kukaan. Vain esittelyautot katsotaan virheiden osalta läpi niin ettei virheellisiä tai viallisia yksilöitä pääse näytille. - PAIKKANSA......
Hyvää päivää ja hyvästi kirjoitti:
Tunnen nyt erään toisenkin henkilön, jolla on ilmeisesti sama valmistusvirhe autossaan. Automme ovat yllättäen samalta tehtaalta ja Toyotan toiminta ainakin kahdessa eri liikkeessä aivan yhtä vastuutapakoilevaa.
Tämä toinen henkilö on joutunut valokuvaamaan useita vastaavanlaisia autoja eri liikkeissä ja kadulla todistaakseen väitteensä kaiken kiistävälle Toyotan maahantuojalle. Asian pitäisi olla jo nyt kaiketi kuluttaja-asiamiehellä asti.
Seuraan mielenkiinnolla miten homma edistyy ja katson sitten mihin toimiin aion itse ryhtyä oman autoni osalta.
Harmi sinänsä, että olen ollut autoon ja sen ominaisuuksiin muutoin erittäin tyytyväinen. Kun seuraavan auton hankinta on jälleen ajankohtainen, se on joku entisistä automerkeistäni, ei enään Toyota.
Olen ostanut uutena kolme erimerkkistä autoa mutta koskaan en ole törmännyt yhtä sikamaisen huonoon laaduntarkkailuun ja takuuhuoltoon kuin Toyotalla.
Epäilen, että asiakkaille luovutukseen menevien autojen laatua ei nykyään Toyotalla tarkkaile kukaan. Vain esittelyautot katsotaan virheiden osalta läpi niin ettei virheellisiä tai viallisia yksilöitä pääse näytille.......nyt meni yli toi sun Toyotan mollamises........ettei vaan ois nyt kokemukset sun uuden merkin huollosta ??
- Anonyymi
Eikös se yksi tubettaja joutunut tekeämään kahdeksan videoo natsivaakwnista ennw k u in maahantuoja. Suosoi putkamaan kauoan uuden mersun suhtewn kun auto oli uuteba niin huono et t ä vakuutusyhtiö hatåårri suosunut vakuuttamaan au y oa tuvalaitteiden toimimattomuuden y akia.
Ätosi on - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös se yksi tubettaja joutunut tekeämään kahdeksan videoo natsivaakwnista ennw k u in maahantuoja. Suosoi putkamaan kauoan uuden mersun suhtewn kun auto oli uuteba niin huono et t ä vakuutusyhtiö hatåårri suosunut vakuuttamaan au y oa tuvalaitteiden toimimattomuuden y akia.
Ätosi onTyypillistä tojotistin oikeinkirjoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyypillistä tojotistin oikeinkirjoitusta.
Totuudella on merkitystä
Vain sille,
Joka on valmis
Totuuteen
- Pösö
Mikä merkki kykenee parempaan?, Opel, VW, Ford? Vai pakkaseen jämähtäneen C5:sen huolto?
- Jokuko
Täällä ainakin on hyvä palvelu ja huollon saa yleensä samalle päivälle jos aamulla tilaa. Kaikki on asiantuntevaa, ammattitaitoista ja ystävällistä palvelua. Kysymyksiin vastataan ja neuvoja saa tarpeeksi. Kyse on Viescarista, sitä joku kuitenkin kohta kysyy!
- Dekke
Minulla on pelkästään hyvää sanottavaa Toyotan huollosta. Palvelu on nopeaa ja asiallista.
Esimerkkinä mainittakoon kun juhannuksen alla aatonaattona perheemme kakkosautosta hilttasivat jarrut,huoltoajan saimme välittömästi ja tunnin sisällä auto oli korjattu. (kiitokset J:pään Toyota-edustajalle)
Muutenkin asiat ovat hoituneet hyvin Toyota-liikkeissä.
Kokemuksia merkkiliikkeistä on Toyotan lisäksi Opelista ja Vehosta ja erityisesti Opelin huollosta on todella huonoja kokemuksia.
Saattaahan saman merkin eri jälleenmyyjillä olla palvelussa/huollon tasossa suuriakin eroja mutta itselläni ei ainakaan tässä vaiheessa ole pahaa sanaa sanottavana niistä Toyota liikkeistä joissa olen asioinut :) - Jaska
Mistähän nyt on kyse? Millainen vika autossasi on?
Itselläni ei ole ollut mitään ongelmia Toyota-huollon tai -takuun kanssa. Tosin eipä ole pahemmin huoltoon tarvinnut turvautuakaan. - Akiller
Minulla on kokemukseia, että palvelu vaihtelee paikkakunnittain? Omasta kokemuksesta voin sanoa, että ainakin Kuopion Toyotan liikkeessä kaikki on enemmän kuin kohdallaan. Kun taas Lahden Vesijärven autosta ei ole tullut kovin kummoista kuvaa. Ja jos on merkkiä vaihtamassa niin ei ainakaan Laakkosen huolto Kuopiossa loistanut Passatin takuu vikojen kohdalla. Aina sai tapella kuka maksaa ja mitä maksaa eikä tavanautoilija kiinnostanut pätkääkään.
- 1.6SOL
Moi,
Enpä suurempia ongelmia havainnut. Tampereella kun vuosi sitten yhdistyi kaksi toyota liikettä homma oli kuukauden päivät ihan sekaisin. Nyt jo toimii kuten pitää...
Aina olen saanut muutaman päivän sisällä huoltoon autoni, pienet hommat hoidettu pikahuollossa kuten pitää. Huonona todella se että korjaus ei ole kestänyt, eli samasta asiasta olen muutaman kerran joutunut kahdesti sanomaan.
Nyt tuli viim. huollon jälkeen postista tyytyväisyyskysely lomake, hyvin tuntuvat siis seuraavankin palvelua... - Corolla
Voisitko kertoa tarkemmin, millaisista ongelmista autossasi on kyse ja mikä on Toyotasi malli?
- Varmasti viimmeinen
En ole alkuperäisen viestin kirjoittaja mutta korjaamattomien Toyota vikojen omistaja kylläkin. Tässäpä listaa vm.2002 Wagon corollasta jotka odottavat korjausta ja joita takuu ei kata.
-Kojelauta ei istu paikoilleen tuulilasin reunalta. Hommaa yritetty paikata harmaalla tiivisteellä joka on noin puolen metrin matkalta pullahtanut pois välistä kuljettajan puolelta ja yläreuna yltää tuulilasin mustan reunuksen yli.
(kommentti "ei sitä enää voi korjata kun tehtaallakaan ei ole saatu asettumaan paikoilleen")
- katossa pullistumat molemmilla puolilla ovien välipilarin kohdalla näkyy selvästi lommona molemmin puolin. (" ei siinä näy rikkonaista maalipintaa joten sekin on jo lähtiessään ollut tuollainen ja olisi hirveä työ oikaista lommot ja maalata katto uudestaa")
-tuulilasin alapuolella konepellin ja tuulilasin välissä olevat muovilistan päät irvistävät lähes sentin.(" uudet listat ovat saman mittaiset eivätkä mahdu tässä autossa jääneeseen tilaan mistä syystä listan päät jäävät koholle")
-takapenkin molemmilla puolilla istuinosaa on penkin rungosta jäänyt törröttämään rautalangat jotka tunkevat läpi penkin kyljestä.("tämä auto on valmistettu Japanissa ja siihen ei saada samanlaisella verhouksella olevaa penkkiä joten jos tyydytte Turkissa tehtyyn erinäköoiseen istuinosaan voidaan se vaihtaa")
-auton ohjauspyörä vinossa luovutuksessa josta huomautettu ja suoritettu korjausta takuuna käyttäen apuna nelipyörä suuntausta. Suuntaus jouduttu uusimaan useamman kerran koska toisen takapyörän ripustus on toleranssien ulkopuolella ja tästä syystä nelipyörä suuntauksessa ei saada säätöä sellaiseksi, että oltaisiin toleransseissa ja ohjauspyörän asento on jouduttu tekemään ajon perusteella. ("jos takapyörän ripustus ei ole paikoillaan jouduttaisiin tekemään korin veto penkissä mistä voisi olla seurauksena korin osien yhteen sopivuus ongelmia")
- ajotietokoneen näyttämä jopa 35% pielessä todelliseen kulutukseen. Asialle ei edes yritetä tehdä mitään. ( "ajotietokoneen ei tarvitsekkaan näyttää todellista kulutusta on lähinnä mainos kikka kun kilpailijoillakin on ")
Kaikkien näiden ongelmien jälkeen on väistämättä jäänyt kuva sekä maahantuojasta että merkkikorjaamosta asiakkaasta vähät välittävänä. Tuntuukin siltä kun heidän mielestään ostajia kyllä riittää vaikka jokin asiakas luopuukin merkistä. Lisäksi jos haluat voin julkaista niiden henkilöiden nimet sekä maahantuojalta että merkkikorjaamosta jotka ovat yllä sitaateissa annetut lausunnot antaneet. - Hyvää päivää ja hyvästi
Varmasti viimmeinen kirjoitti:
En ole alkuperäisen viestin kirjoittaja mutta korjaamattomien Toyota vikojen omistaja kylläkin. Tässäpä listaa vm.2002 Wagon corollasta jotka odottavat korjausta ja joita takuu ei kata.
-Kojelauta ei istu paikoilleen tuulilasin reunalta. Hommaa yritetty paikata harmaalla tiivisteellä joka on noin puolen metrin matkalta pullahtanut pois välistä kuljettajan puolelta ja yläreuna yltää tuulilasin mustan reunuksen yli.
(kommentti "ei sitä enää voi korjata kun tehtaallakaan ei ole saatu asettumaan paikoilleen")
- katossa pullistumat molemmilla puolilla ovien välipilarin kohdalla näkyy selvästi lommona molemmin puolin. (" ei siinä näy rikkonaista maalipintaa joten sekin on jo lähtiessään ollut tuollainen ja olisi hirveä työ oikaista lommot ja maalata katto uudestaa")
-tuulilasin alapuolella konepellin ja tuulilasin välissä olevat muovilistan päät irvistävät lähes sentin.(" uudet listat ovat saman mittaiset eivätkä mahdu tässä autossa jääneeseen tilaan mistä syystä listan päät jäävät koholle")
-takapenkin molemmilla puolilla istuinosaa on penkin rungosta jäänyt törröttämään rautalangat jotka tunkevat läpi penkin kyljestä.("tämä auto on valmistettu Japanissa ja siihen ei saada samanlaisella verhouksella olevaa penkkiä joten jos tyydytte Turkissa tehtyyn erinäköoiseen istuinosaan voidaan se vaihtaa")
-auton ohjauspyörä vinossa luovutuksessa josta huomautettu ja suoritettu korjausta takuuna käyttäen apuna nelipyörä suuntausta. Suuntaus jouduttu uusimaan useamman kerran koska toisen takapyörän ripustus on toleranssien ulkopuolella ja tästä syystä nelipyörä suuntauksessa ei saada säätöä sellaiseksi, että oltaisiin toleransseissa ja ohjauspyörän asento on jouduttu tekemään ajon perusteella. ("jos takapyörän ripustus ei ole paikoillaan jouduttaisiin tekemään korin veto penkissä mistä voisi olla seurauksena korin osien yhteen sopivuus ongelmia")
- ajotietokoneen näyttämä jopa 35% pielessä todelliseen kulutukseen. Asialle ei edes yritetä tehdä mitään. ( "ajotietokoneen ei tarvitsekkaan näyttää todellista kulutusta on lähinnä mainos kikka kun kilpailijoillakin on ")
Kaikkien näiden ongelmien jälkeen on väistämättä jäänyt kuva sekä maahantuojasta että merkkikorjaamosta asiakkaasta vähät välittävänä. Tuntuukin siltä kun heidän mielestään ostajia kyllä riittää vaikka jokin asiakas luopuukin merkistä. Lisäksi jos haluat voin julkaista niiden henkilöiden nimet sekä maahantuojalta että merkkikorjaamosta jotka ovat yllä sitaateissa annetut lausunnot antaneet.Jos viitsit niin kerro vaikka KO. herrojen sukunimet. Olisi kiva tietää olenko jutellut samojen herrojen kanssa, sillä yhtä poskettomilta nuo kertomasi lausahdukset kuulostivat.
Hyvä, että joku muukin uskaltaa pitää puoliaan Toyotan rikollisen huonoa korjaamotoimintaa vastaan. Toivotankin sinulle pitkää pinnaa ja edistystä asiassasi. - F/O
Varmasti viimmeinen kirjoitti:
En ole alkuperäisen viestin kirjoittaja mutta korjaamattomien Toyota vikojen omistaja kylläkin. Tässäpä listaa vm.2002 Wagon corollasta jotka odottavat korjausta ja joita takuu ei kata.
-Kojelauta ei istu paikoilleen tuulilasin reunalta. Hommaa yritetty paikata harmaalla tiivisteellä joka on noin puolen metrin matkalta pullahtanut pois välistä kuljettajan puolelta ja yläreuna yltää tuulilasin mustan reunuksen yli.
(kommentti "ei sitä enää voi korjata kun tehtaallakaan ei ole saatu asettumaan paikoilleen")
- katossa pullistumat molemmilla puolilla ovien välipilarin kohdalla näkyy selvästi lommona molemmin puolin. (" ei siinä näy rikkonaista maalipintaa joten sekin on jo lähtiessään ollut tuollainen ja olisi hirveä työ oikaista lommot ja maalata katto uudestaa")
-tuulilasin alapuolella konepellin ja tuulilasin välissä olevat muovilistan päät irvistävät lähes sentin.(" uudet listat ovat saman mittaiset eivätkä mahdu tässä autossa jääneeseen tilaan mistä syystä listan päät jäävät koholle")
-takapenkin molemmilla puolilla istuinosaa on penkin rungosta jäänyt törröttämään rautalangat jotka tunkevat läpi penkin kyljestä.("tämä auto on valmistettu Japanissa ja siihen ei saada samanlaisella verhouksella olevaa penkkiä joten jos tyydytte Turkissa tehtyyn erinäköoiseen istuinosaan voidaan se vaihtaa")
-auton ohjauspyörä vinossa luovutuksessa josta huomautettu ja suoritettu korjausta takuuna käyttäen apuna nelipyörä suuntausta. Suuntaus jouduttu uusimaan useamman kerran koska toisen takapyörän ripustus on toleranssien ulkopuolella ja tästä syystä nelipyörä suuntauksessa ei saada säätöä sellaiseksi, että oltaisiin toleransseissa ja ohjauspyörän asento on jouduttu tekemään ajon perusteella. ("jos takapyörän ripustus ei ole paikoillaan jouduttaisiin tekemään korin veto penkissä mistä voisi olla seurauksena korin osien yhteen sopivuus ongelmia")
- ajotietokoneen näyttämä jopa 35% pielessä todelliseen kulutukseen. Asialle ei edes yritetä tehdä mitään. ( "ajotietokoneen ei tarvitsekkaan näyttää todellista kulutusta on lähinnä mainos kikka kun kilpailijoillakin on ")
Kaikkien näiden ongelmien jälkeen on väistämättä jäänyt kuva sekä maahantuojasta että merkkikorjaamosta asiakkaasta vähät välittävänä. Tuntuukin siltä kun heidän mielestään ostajia kyllä riittää vaikka jokin asiakas luopuukin merkistä. Lisäksi jos haluat voin julkaista niiden henkilöiden nimet sekä maahantuojalta että merkkikorjaamosta jotka ovat yllä sitaateissa annetut lausunnot antaneet.On se kumma, jos et noita vikoja huomannut auton luovutuksessa. En ainakaan itse olisi tuollaista autoa edes ottanut, liikkeeseen olisi jäänyt.
Oma Toyota on toiminut kuin kello, ja jokainen huolto on sujunut pikahuollossa aikaa varaamatta. Palvelu ollut loistavaa, sekä huollossa, että myynnin puolella!!!
Näin Kaivokselassa!!! - Varmasti viimeinen
F/O kirjoitti:
On se kumma, jos et noita vikoja huomannut auton luovutuksessa. En ainakaan itse olisi tuollaista autoa edes ottanut, liikkeeseen olisi jäänyt.
Oma Toyota on toiminut kuin kello, ja jokainen huolto on sujunut pikahuollossa aikaa varaamatta. Palvelu ollut loistavaa, sekä huollossa, että myynnin puolella!!!
Näin Kaivokselassa!!!Siinäpä se, luovutuksessa auto oli juuri tuotu pesusta ja olikin poikkeuksellisesti märkä, mikä esti korin tarkastuksen ja luovutuksella oli kiire mikä myös hieman kummastutti, mutta koska kyseessä oli jo kymmenes uusi auto jonka ostin eikä aikaisemmin mitään vastaavaa ole tapahtunut olin hieman liian sinisilmäinen. Tuosta luovutus tapahtumasta otin sitten myöhemmin yhteyttä maahantuojaan, mutta näille limanuljaskoille on aivan yhden tekevää missä kunnossa luovutettu auto on pääasiahan on että auto maksettu. Tosin voi olla että auto on ruhjottu kuljetuksen yhteydessä ja parsittu kasaan maahantuojan toimesta ja jatkotoimet onkin sitten mitoitettu sen mukaan mitä runkonumeroon perustuva historia autosta kertoo. Onko muuten kukaan kuullut missä näitä kuljetuksessa vaurioituneita autoja olisi myyty asiakkaalle niin että kuljetusvaurio korjauksesta olisi kerrottu etukäteen. Tietysti vahingosta viisastuneena en enää ikinä vastaanota autoa joka ei ole luovutuskunnossa, enkä allekirjoita luovutuspapereita ennen kuin olen tarkastanut luovutettavan auton. Toinen asia minkä olen myös päättänyt. Esittelen autoani ainakin yhtä ahkerasti kuin automyyjä jos tapaan jonkun joka aikoo ostaa uuden auton, enkä jätä kertomatta yhtään yksityiskohtaa tekemättömistä korjauksista esittelyn yhteydessä ja annan ostajan arvioida olisiko hänen mielestään näkyvät viat pitänyt korjata takuuna. Koemus esittelystä on ollut mielestäni hyvä ratkaisu, yhtään Toyotaa ei autoesittelyyni osallistujat ole ostaneet ja jos maahantuoja saikin myytyä yhden paskan täydellä hintaa niin aion viedä heiltä ainakin sata autokauppaa tällä paskan esittelyllä.
- tty
Varmasti viimeinen kirjoitti:
Siinäpä se, luovutuksessa auto oli juuri tuotu pesusta ja olikin poikkeuksellisesti märkä, mikä esti korin tarkastuksen ja luovutuksella oli kiire mikä myös hieman kummastutti, mutta koska kyseessä oli jo kymmenes uusi auto jonka ostin eikä aikaisemmin mitään vastaavaa ole tapahtunut olin hieman liian sinisilmäinen. Tuosta luovutus tapahtumasta otin sitten myöhemmin yhteyttä maahantuojaan, mutta näille limanuljaskoille on aivan yhden tekevää missä kunnossa luovutettu auto on pääasiahan on että auto maksettu. Tosin voi olla että auto on ruhjottu kuljetuksen yhteydessä ja parsittu kasaan maahantuojan toimesta ja jatkotoimet onkin sitten mitoitettu sen mukaan mitä runkonumeroon perustuva historia autosta kertoo. Onko muuten kukaan kuullut missä näitä kuljetuksessa vaurioituneita autoja olisi myyty asiakkaalle niin että kuljetusvaurio korjauksesta olisi kerrottu etukäteen. Tietysti vahingosta viisastuneena en enää ikinä vastaanota autoa joka ei ole luovutuskunnossa, enkä allekirjoita luovutuspapereita ennen kuin olen tarkastanut luovutettavan auton. Toinen asia minkä olen myös päättänyt. Esittelen autoani ainakin yhtä ahkerasti kuin automyyjä jos tapaan jonkun joka aikoo ostaa uuden auton, enkä jätä kertomatta yhtään yksityiskohtaa tekemättömistä korjauksista esittelyn yhteydessä ja annan ostajan arvioida olisiko hänen mielestään näkyvät viat pitänyt korjata takuuna. Koemus esittelystä on ollut mielestäni hyvä ratkaisu, yhtään Toyotaa ei autoesittelyyni osallistujat ole ostaneet ja jos maahantuoja saikin myytyä yhden paskan täydellä hintaa niin aion viedä heiltä ainakin sata autokauppaa tällä paskan esittelyllä.
Jos löydät autosta merkkejä siitä, että se olisi korjailtu jonkun isomman vaurion takia ja se on myyty sinulle uutena, niin kyseessä on petos. Ja se on sitten oikeusjuttu, jonka voitat (jos vain pystyt todistamaan asian). Nuo koriasiat ja viittaus siihen että runko pitäisi vetää mittoihinsa kuulostavat kyllä pahalta. En oikein jaksa uskoa, että mistään nykyaikaisesta autotehtaasta tulee nykyään ulos autoja, joissa runko olisi jo alunperin kiero.
- Pekka
Varmasti viimeinen kirjoitti:
Siinäpä se, luovutuksessa auto oli juuri tuotu pesusta ja olikin poikkeuksellisesti märkä, mikä esti korin tarkastuksen ja luovutuksella oli kiire mikä myös hieman kummastutti, mutta koska kyseessä oli jo kymmenes uusi auto jonka ostin eikä aikaisemmin mitään vastaavaa ole tapahtunut olin hieman liian sinisilmäinen. Tuosta luovutus tapahtumasta otin sitten myöhemmin yhteyttä maahantuojaan, mutta näille limanuljaskoille on aivan yhden tekevää missä kunnossa luovutettu auto on pääasiahan on että auto maksettu. Tosin voi olla että auto on ruhjottu kuljetuksen yhteydessä ja parsittu kasaan maahantuojan toimesta ja jatkotoimet onkin sitten mitoitettu sen mukaan mitä runkonumeroon perustuva historia autosta kertoo. Onko muuten kukaan kuullut missä näitä kuljetuksessa vaurioituneita autoja olisi myyty asiakkaalle niin että kuljetusvaurio korjauksesta olisi kerrottu etukäteen. Tietysti vahingosta viisastuneena en enää ikinä vastaanota autoa joka ei ole luovutuskunnossa, enkä allekirjoita luovutuspapereita ennen kuin olen tarkastanut luovutettavan auton. Toinen asia minkä olen myös päättänyt. Esittelen autoani ainakin yhtä ahkerasti kuin automyyjä jos tapaan jonkun joka aikoo ostaa uuden auton, enkä jätä kertomatta yhtään yksityiskohtaa tekemättömistä korjauksista esittelyn yhteydessä ja annan ostajan arvioida olisiko hänen mielestään näkyvät viat pitänyt korjata takuuna. Koemus esittelystä on ollut mielestäni hyvä ratkaisu, yhtään Toyotaa ei autoesittelyyni osallistujat ole ostaneet ja jos maahantuoja saikin myytyä yhden paskan täydellä hintaa niin aion viedä heiltä ainakin sata autokauppaa tällä paskan esittelyllä.
Varmaan teilläkin päin on näkynyt niitä lentäviä lehmiäkin? :)
- Mika
Varmasti viimeinen kirjoitti:
Siinäpä se, luovutuksessa auto oli juuri tuotu pesusta ja olikin poikkeuksellisesti märkä, mikä esti korin tarkastuksen ja luovutuksella oli kiire mikä myös hieman kummastutti, mutta koska kyseessä oli jo kymmenes uusi auto jonka ostin eikä aikaisemmin mitään vastaavaa ole tapahtunut olin hieman liian sinisilmäinen. Tuosta luovutus tapahtumasta otin sitten myöhemmin yhteyttä maahantuojaan, mutta näille limanuljaskoille on aivan yhden tekevää missä kunnossa luovutettu auto on pääasiahan on että auto maksettu. Tosin voi olla että auto on ruhjottu kuljetuksen yhteydessä ja parsittu kasaan maahantuojan toimesta ja jatkotoimet onkin sitten mitoitettu sen mukaan mitä runkonumeroon perustuva historia autosta kertoo. Onko muuten kukaan kuullut missä näitä kuljetuksessa vaurioituneita autoja olisi myyty asiakkaalle niin että kuljetusvaurio korjauksesta olisi kerrottu etukäteen. Tietysti vahingosta viisastuneena en enää ikinä vastaanota autoa joka ei ole luovutuskunnossa, enkä allekirjoita luovutuspapereita ennen kuin olen tarkastanut luovutettavan auton. Toinen asia minkä olen myös päättänyt. Esittelen autoani ainakin yhtä ahkerasti kuin automyyjä jos tapaan jonkun joka aikoo ostaa uuden auton, enkä jätä kertomatta yhtään yksityiskohtaa tekemättömistä korjauksista esittelyn yhteydessä ja annan ostajan arvioida olisiko hänen mielestään näkyvät viat pitänyt korjata takuuna. Koemus esittelystä on ollut mielestäni hyvä ratkaisu, yhtään Toyotaa ei autoesittelyyni osallistujat ole ostaneet ja jos maahantuoja saikin myytyä yhden paskan täydellä hintaa niin aion viedä heiltä ainakin sata autokauppaa tällä paskan esittelyllä.
Olisihan sinulla oikeus ollut kaupanpurkuun tai hinnanalennuksee huomattuasi virheet tunnin parin päästä luovutuskijojen teon jälkeen,kun autosi oli kuivannut.Oikealla käyttäytymisellä(ei syyttelyllä rähinöimällä)olisit kyllä saanut mahtavan vastaantulon myyjäliikkeestä.
- Varmasti viimeinen
Mika kirjoitti:
Olisihan sinulla oikeus ollut kaupanpurkuun tai hinnanalennuksee huomattuasi virheet tunnin parin päästä luovutuskijojen teon jälkeen,kun autosi oli kuivannut.Oikealla käyttäytymisellä(ei syyttelyllä rähinöimällä)olisit kyllä saanut mahtavan vastaantulon myyjäliikkeestä.
Kun sattuu nuo harrastukset olemaan muualla kuin uuden auton peltien tiirailussa en todellakaan tarkastellut autoa sen koommin ennen ensimmäistä pesukertaa jossa totuus sitten paljastui. Sen jälkeen kun auto on luovutettu ei kauppaa saa Toyotalla puretuksi sitten millään. Toinen asia etten myöskään alennu nuoleskeluun muutoinkaan enkä etenkäämn silloin kun joku on huiputtanut tarkoituksellisesti minua. Myyjäliikkeen vastaantulo on kyllä yhtä totta kuin joulupukki. Kun auton alustaa /ohjausta korjattiin ei tilalle ollut antaa sijaisautoa, vaikka en kyllä millään voinut katsoa olevani syyllinen siihen että uutena myyty auto on jo valmiiksi niin lintassa että sitä päiväkausia yritetään sepittää. Toyotalla ollaankin ilmeiseti siirrytty laaduntarkkailussa kokonaan asiakkaan suorittamiin tarkastuksiin ja palkaksi siitä omistaja pannaan kävelemään kun autoa korjataan. Tämän jutun tiimoilta on alkanut kiinnostaa mikä sertifiointi laitos on myöntänyt Toyotalle laatusertifikaatin ja jos asiakkaan on se mahdollista saada luettavaksi olisi varmasti helppo osoittaa ettei toiminta vastaa sertifiointia koska reklamaatioiden hoito ei vastaa ainakaan mitään euroopassa käytettyä standardia.
- toimintaa
tty kirjoitti:
Jos löydät autosta merkkejä siitä, että se olisi korjailtu jonkun isomman vaurion takia ja se on myyty sinulle uutena, niin kyseessä on petos. Ja se on sitten oikeusjuttu, jonka voitat (jos vain pystyt todistamaan asian). Nuo koriasiat ja viittaus siihen että runko pitäisi vetää mittoihinsa kuulostavat kyllä pahalta. En oikein jaksa uskoa, että mistään nykyaikaisesta autotehtaasta tulee nykyään ulos autoja, joissa runko olisi jo alunperin kiero.
Autojen (meri)kuljetuksissa tapahtuu aina pieniä haavereita (lommoja ja naarmuja) jotka korjataan tietysti korjataan.
Kukapa ostaisi uutta autoa jossa on jo naarmu valmiina?
Tuttu maalari paikkaa ammatikseen Nissan-merkkisten autojen pieniä naarmuja sekä lommoja ja sanoo työjäljen olevan niin hyvän ettei tavallinen autoilija huomaa korjausta.
Ammattiautomaalarikin kuulemma huomaa korjautut paikat vain hyvässä valaistuksessa. - Mika
Varmasti viimeinen kirjoitti:
Kun sattuu nuo harrastukset olemaan muualla kuin uuden auton peltien tiirailussa en todellakaan tarkastellut autoa sen koommin ennen ensimmäistä pesukertaa jossa totuus sitten paljastui. Sen jälkeen kun auto on luovutettu ei kauppaa saa Toyotalla puretuksi sitten millään. Toinen asia etten myöskään alennu nuoleskeluun muutoinkaan enkä etenkäämn silloin kun joku on huiputtanut tarkoituksellisesti minua. Myyjäliikkeen vastaantulo on kyllä yhtä totta kuin joulupukki. Kun auton alustaa /ohjausta korjattiin ei tilalle ollut antaa sijaisautoa, vaikka en kyllä millään voinut katsoa olevani syyllinen siihen että uutena myyty auto on jo valmiiksi niin lintassa että sitä päiväkausia yritetään sepittää. Toyotalla ollaankin ilmeiseti siirrytty laaduntarkkailussa kokonaan asiakkaan suorittamiin tarkastuksiin ja palkaksi siitä omistaja pannaan kävelemään kun autoa korjataan. Tämän jutun tiimoilta on alkanut kiinnostaa mikä sertifiointi laitos on myöntänyt Toyotalle laatusertifikaatin ja jos asiakkaan on se mahdollista saada luettavaksi olisi varmasti helppo osoittaa ettei toiminta vastaa sertifiointia koska reklamaatioiden hoito ei vastaa ainakaan mitään euroopassa käytettyä standardia.
Kerroppa missä teit autokaupat ja kenen henkilön kanssa.Aluksi luulin että tämä on pelkkää paskankirjoittelua mutta näyttää että olet aivan tosissaan saanut pahemmankerra pettyä kauppaan.Tämähän ei ole valmistajan vika,vastuussa ovat myyjä ja myymäläpäällikkö.Kyseessä taitaa olla kuljetusvaurion kärsinyt ajoneuvo.Listauta viat vaikka Autotohtorilla ja tee kirjallinen reklamaatio ja sen perusteella haet kaupan purkua älä muuhun suostu kerran noin törkeästi on kohdeltu.Vedä myyjä heti suoraan oikeuteen vastaamaan petoksesta,äläkä syyllistä koko organisaatiota,koska muualla ei menetellä tällä tavoin,täälläpäin liikkeestä saa siasauton siinäkin tapauksessa että oma-auto on massautettavana ja aivan eri firmassa.
- kyllästynyt
Mika kirjoitti:
Kerroppa missä teit autokaupat ja kenen henkilön kanssa.Aluksi luulin että tämä on pelkkää paskankirjoittelua mutta näyttää että olet aivan tosissaan saanut pahemmankerra pettyä kauppaan.Tämähän ei ole valmistajan vika,vastuussa ovat myyjä ja myymäläpäällikkö.Kyseessä taitaa olla kuljetusvaurion kärsinyt ajoneuvo.Listauta viat vaikka Autotohtorilla ja tee kirjallinen reklamaatio ja sen perusteella haet kaupan purkua älä muuhun suostu kerran noin törkeästi on kohdeltu.Vedä myyjä heti suoraan oikeuteen vastaamaan petoksesta,äläkä syyllistä koko organisaatiota,koska muualla ei menetellä tällä tavoin,täälläpäin liikkeestä saa siasauton siinäkin tapauksessa että oma-auto on massautettavana ja aivan eri firmassa.
..ennemmin autosi valmistenumero, löytyy rungosta ja kauppakirjasta. Ja millanen Corolla malli on kyseessä. Meinaan minä en alkuunkaan usko koko juttua, mutta vakuuta nyt tai häivy juttuinesi, alkaa pikkuhiljaa kyrpiä kun jokaisella autonmerkkipalstalla on kakaroita jäpättämässä paskaa, TÄMÄ ON TARKOITETTU ASIALLISELLE KESKUSTELULLE, ei toisten automerkkien haukkumiselle ja sitä kautta saadaan juttua aikaiseksi, vrt. Opel/Toyota/VW/BMW/MB
Valvojatkin voisivat alkaa tehdä hommiaan, meinaan tälläinen kirjoittelu alkaa olla jo herjaamista esim. Korpivaara-yhtiötä kohtaan ja tuskin Eniro haluaa, että alkaa oikeusjuttuja puskea kakaroiden kirjoittelujen ja puuttellisen valvonnan takia!! - Korpia riittää
kyllästynyt kirjoitti:
..ennemmin autosi valmistenumero, löytyy rungosta ja kauppakirjasta. Ja millanen Corolla malli on kyseessä. Meinaan minä en alkuunkaan usko koko juttua, mutta vakuuta nyt tai häivy juttuinesi, alkaa pikkuhiljaa kyrpiä kun jokaisella autonmerkkipalstalla on kakaroita jäpättämässä paskaa, TÄMÄ ON TARKOITETTU ASIALLISELLE KESKUSTELULLE, ei toisten automerkkien haukkumiselle ja sitä kautta saadaan juttua aikaiseksi, vrt. Opel/Toyota/VW/BMW/MB
Valvojatkin voisivat alkaa tehdä hommiaan, meinaan tälläinen kirjoittelu alkaa olla jo herjaamista esim. Korpivaara-yhtiötä kohtaan ja tuskin Eniro haluaa, että alkaa oikeusjuttuja puskea kakaroiden kirjoittelujen ja puuttellisen valvonnan takia!!Missä vitussa olet elänyt viimeiset kymmenen vuotta? Korpivaara Toyotan maahantuoja. Herää pahvi eletään vuotta 2003.
- HOH
Hyvää päivää ja hyvästi kirjoitti:
Jos viitsit niin kerro vaikka KO. herrojen sukunimet. Olisi kiva tietää olenko jutellut samojen herrojen kanssa, sillä yhtä poskettomilta nuo kertomasi lausahdukset kuulostivat.
Hyvä, että joku muukin uskaltaa pitää puoliaan Toyotan rikollisen huonoa korjaamotoimintaa vastaan. Toivotankin sinulle pitkää pinnaa ja edistystä asiassasi.Kyl tein kylässä on pienet ympyrät
- Anonyymi
F/O kirjoitti:
On se kumma, jos et noita vikoja huomannut auton luovutuksessa. En ainakaan itse olisi tuollaista autoa edes ottanut, liikkeeseen olisi jäänyt.
Oma Toyota on toiminut kuin kello, ja jokainen huolto on sujunut pikahuollossa aikaa varaamatta. Palvelu ollut loistavaa, sekä huollossa, että myynnin puolella!!!
Näin Kaivokselassa!!!Toyotassa on niin paljon vikaa, että pikahuoltoon on päästävä nopeasti.
- ade
mitä sun autosta ei korjata takuuseen?? ja missä paikkakunnalla asut?
- Anonyymi
KYLLÄ JUURI NÄIN"..Toyota takuu on sanonko mistä.."ostin uuden Toyota Verson ..no kerkesin ajaa uusilla kesärenkailla 20000 km:ä...kuluivat toispuoleisesti sileäksi...."AURAUSKULMA PIELESSÄ JA PAHASTI"....EI kuulemma kuulu takuunpiirriin...."Lapin Kumi pelasti tilanteen ja antoi mustaa-valkoisella aurauskulman säädöistä!!...ELI tehtaalta lähtee tämmöistä PASKAA eikä kukaan ota vastuuta....oli ensimmäinen ja VIIMEINEN Toyota...."aurauskulman säätö maksoi 38e:a...sieltä ostin myös uudet kumit!!!nyt tuli Keminmaan liikkeestä muistutus että pitäisi tuoda auto vuosihuoltoon...."ARVAKKAAPA VIENKÖ???..Wolkkarista kauppoja teen nyt......sielläkin kauhisteltiin,että kannattiko 38e;n takia menettää hyvä asiakas!!!
- Anonyymi
Sittenpähän pääset maksamaan kun "tulee parempaan kuntoon"? Eikö ole kuuluisa toteamus ?
- Anonyymi
Asiakaskokemus menee pieleen, kun liikkeen ahneus paljastuu asiakkaalle.
- Anonyymi
Toyotasta menee aurauskulmat pieleen jo siitä kun ajaa isompaan reikään tai vähän reunakiville.
- Anonyymi
Mitä ihmeen takuu korjauksia. Mulla on ollu vähän ajettujen käytettyjen 27 auton lisäksi uutena ostettuja autoja vuosien myötä 1 Mazda, 3 Datsun/Nissania, 1 Octavia ja viimeksi Focus. Ei kylläkään yhtään Toyotaa, ehkä ihan sattuman satona sekin.
Ei näissä uusissa ole tarvinut tehdä mitään takuukorjauksia. Poikkeuksena Bluebirdissä (oli näitä ihan viimeisiä vm 1991, Primera oli jo tullut markkinoille) tuli takaisinkutsu 98.000 km ajettuani. Oli vitosvaihteen poskilaakeri laatikossa kuulema tehtaalla asennettu väärin ja se uusittiin korvauksetta. Sijaisauton tarjosivat kolmenpäivän remontin ajaksi käyttöön. Tässä viimeisessä uudessa Focuksessa vm. 2017 alkoi muutaman kuukauden jälkeen kuulua kitinää takaa ja huolossa ensin tarkistelivat takajarrut ja iskarit. Syytä ei löytynyt ja ajoimme huoltomiehen kanssa lenkin, joka kuunteli takapenkillä kitinöitä ja silloinhan se selvisi. Ihan korvan juuressa takaselkänojan lukitusmekanismi äänteli. Pari tippaa rasvaa ja sillä selvä.
Pääsääntöisesti sanon, että kun itse käyttääntyy ystävällisesti, eikä heti riitele, niin hyvää palvelua kyllä saa autohuollossakin. Toyotan uusien autojen vioista ja huollosta olen tietenkin jäävi sanomaan yhtään mitään.- Anonyymi
Mulla on ollut useita merkkejä. Uusia Toyota, Skoda, BMW ja Audi. Kaikissa ollut useita takuukorjauksia. Skodassa eniten ja sitkein ongelma BMWssä.
Ei ole autoa missä ei olisi tarvetta takuukorjauksille . On van ihmisiä jotka eivät huomaa tai välitä vioista.
- Anonyymi
Meillä Renault Megane sport tourer 2018 takaiskarit hikoilee ajettu vajaa 25000km ei mene kun 50% takuuseen kuulemma 🤣😃😂ei se mittään kokemusta on kaikesta .4-vuoden takuu😜🥸🙃😁😅höpö juttuja ,huutamalla sai 50%💥
- Anonyymi
Vai hymiöpoika lähti taas satujen ja valheiden teille, älä jaksa koko ajan.
- Anonyymi
Älä naurata: Toyotassa valmistusvirhe ! Oletko seonnut ?
- Anonyymi
Toyo kuljettajat hikoilee kuin pienisika saunassa kun ajaa epävarmoilla katiskoil
la. - Anonyymi
Huono kokeumus Tojon takuusta. Yaris Hybridin jarrut temppusivat jo takuuaikana ja jarruissa huomattavaa epätasapainoa. Auto melkein reputti ensikatsastuksessa jarrujen osalta (epätasapainot lähes 30%:a). Jarrut Tojon mukaan kuulemma kuluva osa. No, autolla ajettu 40tkm:a, joten en ihan yhdy näkemykseen. Maahantuoja - merkkihuolto kääntävät vastuun kuluttajalle, koska jarrut kuluva osa. Suuri epäilys jäi jarrujen herkistelyn epäonnistumisesta 30 tkm:n huollossa. Tuo siis kuuluu huolto-ohjelmaan.
Tuulilasi hajosi 15 tkm:ssa. Noitahan nyt tietysti menee sillon tällöin autosta kuin autosta. Lasi Yariksessa kuitenkin niin ohutta ja halvalla tehtyä, että todellakin lisää halkeamisia.
Muuten kiva ja näppärä pikkuauto kaupunkiajossa. Osien laatu ja ennenkaikkea takuu ei kyllä vastaa mielikuvaa laadukkaasta autosta. Merkkihuoltojen töillä ei tässä tapuksessa mitään takuita.- Anonyymi
Montako muuta uutta autoa sinulla on ollut?
Minulla on ollut premium merkkejä liisarina jonkin verran. Lasi menee keskimäärin joka toinen vuosi vaihtoon. Jarruja herkistellään silloin tällöin pajalla. Jos jarruja käyttää ajaessa vähän ja kevyesti niihin syntyy väkisin epätasapaino. Erityisesti takajarut menee vaihtoon hyvinkin nopeasti. Tämä on fakta ihan kaikissa merkeissä. Tojon hybridissä akun lataus jarrutuksessa vähentää jarrujen käyttöä ja käytännössä siististi ajaen takajarrut ei tee mitään. Ne siis alkaa jossain vaiheessa oireilla.
Kyllä nuo nyt vaan on kuluvia juttuja mihin kuljettaja pystyy vaikuttamaan. Kerran kuussa pitäisi jarruttaa isommasta vauhdista seisten koko painolla jarrulla jotta myös takajarrut ottaa kunnolla kiinni. Tämä pätee kaikkiin merkkeihin ja malleihin.
Tuolla asenteellasi sinulta tulee loppumaan merkit aika pian.
- Anonyymi
Samaa kokemusta uusimmasta 2021 Corollasta. Korin kokoamisessa laatuongelmaa: takapuskurin sauma ei ole tasainen vs. muu kori, vaan sauman heitto näkyy inhottavasti. Ilmiö ei näkynyt talvipakkasella ulkona vaan ainoastaan lämpimässä pesuhallissa kun pesin auton. Kun ajoi ulos, sauma "oikeni". Nyt kesäkeleissä saumaheitto näkyy koko ajan. Liekö muovipuskuri sellaista materiaalia että "elää" lämpötilan mukaan?
Maalipinta todella heikko (perusvalk.), ei kestä vahausta naarmuttumatta ja kiveniskemää tulee paljon.
Pellit todella ohuet ja heppoisat ovet, rämähtää.
Ei osaa Tojo tehdä Octavian tai Golfin tapaista jämerää autoa.- Anonyymi
Golf on juutalaisten keksintö.
- Anonyymi
Toyota ei ole koskaan tehnyt hyväpeltistä autoa ja nykyinen halppuutus ei ainakaan ole sitä parantanut.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Golf on juutalaisten keksintö.
Golf keksittiin Skotlannissa lammaspaimenien toimesta, mutta miten tuo liittyy Toyotaan ja sen ongelmiin?
- Anonyymi
Toyota on auto joka on tutkimusten mukaan kestävin automerkki eikä siinä ole vikoja.
- Anonyymi
Toyota jättää tielle aniharvoin. Harvimmin hinausta tarvitseva automerkki. Myöskin katsastusvarmuus on huippuluokkaa. Huolto löytää viat ja korjaa ne suolaiseen hintaan.
- Anonyymi
Toyotan huolto on testatusti paras.
- Anonyymi
Kerro toki missä on testattu esim. viimeisen 10 vuoden aikana. Se Turunseudulla tehty pieni "testaus" alueen eri pajoilla joissa oli yksi merkkihuolto ja jokunen pärnänen ei kerro muiden merkkien merkkihuolloista ja kertoo vain pärnästen tietämättömyydestä.
- Anonyymi
Vein toissapäivänä naisystäväni Aygon -08 huollettavaksi ja korjattavaksi Toyota Airportiin Vantaalle. Huoltoon kuuluu normaali öljyn ja suodattimen vaihto. Auto jurisee kovempaa ajettaessa, ja huollossa totesivat toisen etupyörän laakerin olevan elämänsä lopussa. Annoin siis luvan vaihtaa sen, sekä korjata laahaavaa takajarrua. Tänään soitettiin huollosta ja sanottiin olka-akselin korvakkeen rikkoontunteen. Joutuvat tilaamaan uuden osan ulkomailta ja odotusaika on kaksi viikkoa ! Jotenkin olisin sitä mieltä, että tuollaisen osan kuuluisi löytyä kotimaan keskusvarastolta, jolloin toimitusaika on lyhyempi. Naisystävää ja minuakin harmittaa suuresti, että autoa ei voi käyttää ainakaan kahteen viikkoon. Lisäksi toivon, että huollossa noudatetaan takuuta eikä tarvitse maksaa tuota osaa. Olettamukseni nimittäin on se, että asentaja on vanhaa laakeria pois ottaessaan kiinnittänyt olka-akselin huolimattomasti puristimeen, jolloin korvake on päässyt katkeamaan. Aygo nimittäin on hento kuin neitoperho. Eipä voi muuta kuin jäädä odottamaan...
- Anonyymi
Ei noin vanhaa autoa pidä ikinä viedä merkkiliikkeeseen korjattavaksi. Nyt joudut maksamaan siitä korjauslaskun, joka ylittää jopa auton arvon.
- Anonyymi
Kysyitkö mitä se olka-akseli/laakeripesä abskehineen maksaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei noin vanhaa autoa pidä ikinä viedä merkkiliikkeeseen korjattavaksi. Nyt joudut maksamaan siitä korjauslaskun, joka ylittää jopa auton arvon.
Erikoinen logiikka jos noin pikkuhommaa ei kannattaisi teettää, tuskin tuo vielä auton arvoa ylittää ja toisaalta tuollaisessa on käytännössä vain se käyttöarvo ja kunnossa ollessaan merkittävä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Erikoinen logiikka jos noin pikkuhommaa ei kannattaisi teettää, tuskin tuo vielä auton arvoa ylittää ja toisaalta tuollaisessa on käytännössä vain se käyttöarvo ja kunnossa ollessaan merkittävä.
Ok, jos haluat maksaa tuosta alunperin laakerirempasta 1500 euroa.
- Anonyymi
Pyytäisin sen rikotun osan nähtäviksi autoa haettaessa. Näkisi olisiko siinä vanhaa vikaa vai hajotettiinko laakeria purettaessa
- Anonyymi
Tässä on se fakta mikä saa todella monet vaihtamaan Toyotan muihin merkkeihin.
- Anonyymi
Ei tarvitse aina edes valittaa.
Autoja kun saa muilta merkeiltä ja se laatu vain on parempaa.
Valittaja on mahdollista käännyttää kokeilemaan vielä kerran samaa merkkiä.
Mutta kun on testannut jotain mikä tuntuu paremmalta ja saa tiepaövelun ym samaan hintaan on mahdoton käännyttää asiakasta takaisin Toyotaan. - Anonyymi
Toyotan ajo-ominaisuudet ontuu pahasti.
Ei meinaa kääntyä mutkissa sinne mihin kääntää rattia.
Mistä mahtaa johtua?- Anonyymi
Kaikki tojot karkaa käsistä yli 60 nopeudessa, motarilla ajavat niillä sen 60.
- Anonyymi
Sääliksi käy jos on Toyotan erehtyny ostamaan.
- Anonyymi
Kyllä minuakin harmittaisi jos joutuisin niitä konsernin pikkusinttejä laskemaan yhteen ja kansa nauraisi.
- Anonyymi
Kymmen vuotta tojon Relax vai vag pomon seittemän vuotta?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185123MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1152654- 102134
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801920Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1181680Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691289Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411279Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2211028Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641027