Rahapuun oksan juurruttaminen?

in.na

Mulla on 6 vuotta vanha rahapuu johon liittyy tunnearvoa. Rahapuu on selvästi tullut tiensä päähän, oksat ovat korkeita ja lehtiä on vain kärjissä.

Kärjet on ihan hyvännäköisiä, joten voiko siitä napsaista poikki hyvännököisen osan, parikymmentä senttiä, ja laittaa maljakkoon juuria kasvamaan?

Kauanko kuuluu juurruttaa, ts. miten pitkillä juurilla kuuluu laittaa pätkä multaan?

Mä en tunne ollenkaan näitä kasvitermejä, miksikä tämmöistä pätkästä juurruttamista kutsutaan, onko se pistokas vai mikä?

7

18234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pistokkaasta

laita tämä pätkä suoraan multaan, ei siis vesilasiin ja vanhan kasvisi nuorentuu samalla kun otat siitä näitä pätkiä, älä siis hävitä vanhusta. Itselläni jo 17v. ja innostuu aina kun vähän kurittaa mutta älä kastele liikaa vaan anna mullan kuivua vaikka pisemäksikin aikaa.

• ellit

Edellinen jo kertoikin juurruttamisen, minäkin laittaisin suoraan hiekan sekaiseen multaan.Myös pelkkiä lehtiä voi juurruttaa,niihin tulee helposti juuret.
        Rahapuuta voi leikata ihan 'huvinvuoksi', silloin se haaroittuu,eikä siitä kasva pitkää hujoppia.

• kuitenkin
        ellit kirjoitti:

Edellinen jo kertoikin juurruttamisen, minäkin laittaisin suoraan hiekan sekaiseen multaan.Myös pelkkiä lehtiä voi juurruttaa,niihin tulee helposti juuret.
        Rahapuuta voi leikata ihan 'huvinvuoksi', silloin se haaroittuu,eikä siitä kasva pitkää hujoppia.

vasta vanhana ja kunnianarvoisana.
        Kevätleikkaus tekee siitä tuuhean, ja jos talvella on tullut ohuita varsia niinsaksia vaan ja pistokkaat hiekka-multaan.

• yxce
        kuitenkin kirjoitti:

vasta vanhana ja kunnianarvoisana.
        Kevätleikkaus tekee siitä tuuhean, ja jos talvella on tullut ohuita varsia niinsaksia vaan ja pistokkaat hiekka-multaan.

Miten saisin Kuusamapensaan oksat lähtemään kasvamaan? Juurrutanko vesilasissa, vai laitanko oksat suoraan multaan?

• vaan
        yxce kirjoitti:

Miten saisin Kuusamapensaan oksat lähtemään kasvamaan? Juurrutanko vesilasissa, vai laitanko oksat suoraan multaan?

Onko kuusama huonekasvi ?

• viher-peukalo

¨moi. Vanha topic mutta asia on ajankohtainen. Eli minulla on ollu rahapuun pistokas noin kuukauden vesilasissa ja nyt siihe on ilmestynyt yksi noin 2,5cm juuri ja yksi alle puoli cm pitkä. Nyt ajattelin istuttaa kasvin niin tarvitseeko mullan olla kuinka kosteaa? laitanko suoraan multaan vai annanko kuivahtaa pistokkaan hetken aikaa vai miten tässä nyt toimitaan? :)

• vähäenerginen

Laita se suoraan multaan, älä anna kuivahtaa kun siinä on jo juuret. Ennen pistokkaan istuttamista kastele multa kunnolla, tökkää sitten multaan kolo ja sinne koloon pistokas, ja sitten tiivistä multaa pistokkaan ympäriltä että se pysyy hyvin pystyssä. Seuraavan kerran kastele vasta kun multa on kuivahtanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      111
      5785
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      3877
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3322
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2936
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      248
      1980
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      87
      1953
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      141
      1758
    8. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1676
    9. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      38
      1665
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      86
      1513
    Aihe