opiskella tanskaa? Olen ottanut selvää netin kautta, mutta näyttää siltä että pitäisi olla opiskelijana yliopistossa ja tietty asua paikkakunnalla jotta voisi osallistua siellä oleville kursseille.
Onko missään mitään mahdollisuutta opiskeluun? Olen lainannut kirjastosta kielikasetteja ja niiden avulla päässyt hiukkasen jyvälle ääntämisestä. Itse kieli muistuttaa paljon ruotsia, joten siinä ei ongelmia: kuullun ymmärtäminen on vaan aika vaikeaa.
Voiko yleensä vanhana edes oppia uutta kieltä?
Tietääkö kukaan miten voisi
2
659
Vastaukset
- Muumixx
Voi, kun et maininnut mitään siitä, missäpäin Suomea elät...
Vantaan aikuisopistoss ainakin näkyy olevan myös tanskan opetusta . Tosin nyt keväällä vain jatkokurssi.
http://www.vantaa.fi/i_perusdokumentti.asp?path=1;216;6272;15574;15585;15595;15597#TANSKA
Mutta katso tilannetta ensi syksynä uudestaan, jos asut vähänkään lähellä.
Nimimerkistä päätellen sinulla on sen verran hyvä motiivi, että asia kannattaa - ainakin jos ruotsi on kohtuullisesti hallinnassa. Kuullun ymmärtäminenhän on siinä kielessä se korkein kynnys.- lapsenlapset Tanskassa
En kyllä asu Vantaalla, vaan Lahden lähistöllä!
Ei ehkä onnistu!
Kiitos kuitenkin! Täytyy vaan nyt kuunnella niitä kasetteja! On niistä ollut apua kyllä.
On kyllä kauheeta, kun lapsi selittää ja selittää eikä mummi sitä ymmärrä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2753445Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1101770Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2481466- 741356
- 661245
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991107Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521099- 631001
- 22937
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35883