Hifisarja musiikin kuunteluun ja elokuvien katseluun?

Avuton tyttö

Olisi aikomuksena ostaa jonkinlainen hifisarja musiikin kuunteluun sekä leffojen katseluun, painottuen enemmän musiikkiin. Löytyyköhän noin 300-500 euron hintaan asiallista vehjettä?

Olen miettinyt esim. tätä JVC:n laitetta http://www.jvc.fi/tuote?kategoria=10500.1000&id=2117552 mutta kaiuttimissa tehot on vain 40W yhteensä, onko se vähän? Houkuttelee tuo musiikin tallennusmahdollisuus, kun ei jaksaisi levyjä koko ajan soittimeen vaihtaa.
Tai tätä http://www.mrhifi.fi/iwc/index.php4?page=productinfo&prod_code=7320
Kuinka muuten sama laite, käsittääkseni, on Pixmanian sivuilla eri vahvistimilla (40W) http://www.pixmania.com/fi/fi/405055/art/yamaha/pianocraft-mikrosarja-dvd.html#fichetechnique? Vai onko kyseessä sama laite? Mitä eroa?

Miksiköhän tuoteselosteessa ei muuten mainita kaiutinten johtojen pituutta? Kyseessä on kuitenkin aika oleellinen tieto. Vai onko nykyään kaikissa hifilaitteissa "riittävän" pitkät johdot?

Mikähän tällä budjetilla mahtaisi olla markkinoiden tämän hetken paras vaihtoehto jatkuvaan musiikin kuunteluun, dvd-elokuvien ja television katseluun? Mielellään laite joka kestää, ja jolla olisi käyttöä vielä tulevaisuudessakin, ettei heti tarvitse ostaa uutta, kun ei pysy tekniikan kehityksessä mukana. Jotain neuvoja tietämättömälle, kiitos paljon!

33

7206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ........
    • laitteita jo
    • H|F|
      • HifiNisti

meinaatko että tuohon ei tarvitsisi subbaria? omasta mielestä ainakin tarvii... äänenlaatu ei varmasti tule olemaan parempi ilman subbaria!

• H|F|
        HifiNisti kirjoitti:

meinaatko että tuohon ei tarvitsisi subbaria? omasta mielestä ainakin tarvii... äänenlaatu ei varmasti tule olemaan parempi ilman subbaria!

Eipä tuolla budjetilla vielä subbaria saa. Musiikki käytössä ei välttämättä edes tarvia.

Ja sitä paitsi ei se äänenlatu tule pelkästään bassosta. Kyllä kunnon hifi laitteissa on parempi äänenlaatu kuin noissa K-kaupan "hifi" vehkeissä. Varsinkin kaiuttimet edustavat parhainta hinta-laatu suhdetta.

Subbarin voi ostaa myöhemmin kun on rahnaa.

• mmmmmm
        H|F| kirjoitti:

Eipä tuolla budjetilla vielä subbaria saa. Musiikki käytössä ei välttämättä edes tarvia.

Ja sitä paitsi ei se äänenlatu tule pelkästään bassosta. Kyllä kunnon hifi laitteissa on parempi äänenlaatu kuin noissa K-kaupan "hifi" vehkeissä. Varsinkin kaiuttimet edustavat parhainta hinta-laatu suhdetta.

Subbarin voi ostaa myöhemmin kun on rahnaa.

ääneenhän kuuluu keskiääni,diskantti,basso... että jos jokin noista puuttuu niin eipä se silloin kokonaisvaltaisasti hyvin soi. tuskin noista kaiuttimista niin hyvin bassoa lähtee.. ja subbarin voi toki ostaa myöhemmin kyllä,mutta sehän riippuu ihan kyselijästä että tarviiko hän kaikki nyt heti kerralla jne...

• H|F|
        mmmmmm kirjoitti:

ääneenhän kuuluu keskiääni,diskantti,basso... että jos jokin noista puuttuu niin eipä se silloin kokonaisvaltaisasti hyvin soi. tuskin noista kaiuttimista niin hyvin bassoa lähtee.. ja subbarin voi toki ostaa myöhemmin kyllä,mutta sehän riippuu ihan kyselijästä että tarviiko hän kaikki nyt heti kerralla jne...

Sinun mielestä maitokaupan hifit soi paremmin kuin oikeat hifit ???

vai mikä oli pointtisi?

• fhyjhrhrh
        H|F| kirjoitti:

Sinun mielestä maitokaupan hifit soi paremmin kuin oikeat hifit ???

vai mikä oli pointtisi?

maitokaupassa ei hifiä myydä. nuo tannoyt ei vaan toista kovin alas. subbarinhan ne vaatii,kuunteli sillä sitte musiikkia tai katsoo elokuvia. kyllä se musiikki kuulostaa paremmalta subbarin kans,varsinki jos tollaset tannoyt meinaa hankkia. ja kaikkihan ei ole hifistejä,ja niille kelpaa valmispaketti,joka varmasti miellyttää korvaa.esim keskustelun aloittajan yamaha pakettikin on varmaan ihan hyvä,koska hän ei ole hifisti,kysymysten perusteella ainakaan.

• Avuton tyttö
        fhyjhrhrh kirjoitti:

maitokaupassa ei hifiä myydä. nuo tannoyt ei vaan toista kovin alas. subbarinhan ne vaatii,kuunteli sillä sitte musiikkia tai katsoo elokuvia. kyllä se musiikki kuulostaa paremmalta subbarin kans,varsinki jos tollaset tannoyt meinaa hankkia. ja kaikkihan ei ole hifistejä,ja niille kelpaa valmispaketti,joka varmasti miellyttää korvaa.esim keskustelun aloittajan yamaha pakettikin on varmaan ihan hyvä,koska hän ei ole hifisti,kysymysten perusteella ainakaan.

Jaahas... Ota näistä kommenteista nyt sitten selvää onko hyvä vehje vai maitokaupan vehje vai mikä...?
        Niin, en ole "hifisti", joten ajattelin, että pääsen helpolla kun ostan valmiin setin, mielellään "hyvän". Enkä minä noista subbareista mitään ymmärrä. Tosin kerrostaloasunnossa kun asuu niin ehkä parempi, että äänen laatu ei ole mitään kovinta luokkaa...

Mahtaakohan noihin ehdottamiini laitteisiin saada jatkossa liitettyä lisää kaiuttimia tai subbarin, tai mikä lie?

Kiitoksia kuitenkin mielipiteistä.
        Neuvoja saa edelleen antaa...

• ½½½½½½½½
        Avuton tyttö kirjoitti:

Jaahas... Ota näistä kommenteista nyt sitten selvää onko hyvä vehje vai maitokaupan vehje vai mikä...?
        Niin, en ole "hifisti", joten ajattelin, että pääsen helpolla kun ostan valmiin setin, mielellään "hyvän". Enkä minä noista subbareista mitään ymmärrä. Tosin kerrostaloasunnossa kun asuu niin ehkä parempi, että äänen laatu ei ole mitään kovinta luokkaa...

Mahtaakohan noihin ehdottamiini laitteisiin saada jatkossa liitettyä lisää kaiuttimia tai subbarin, tai mikä lie?

ei niihin sun ehdottamiisi laitteisiin subbareita tarvitse. uskoisin että siinä yamahan setissä on ihan hyvä ääni. hifistit haluaa vain parasta. älä välitä. tilaa netanttilasta se yamahan setti. palauta jos se ei miellytä (2vkon palautusoikeus muistaakseni). jos se tulee pelkästään musiikin kuunteluun niin et varmaan tarvitse mitään kotiteatteri 5.1 järjestelmiä? niissä valmiissa seteissä (kotiteatterit) on huonompi äänenlaatu jos saman hintasiin vertaa.

• zeiss
        Avuton tyttö kirjoitti:

Osta käytettyinä vaikka huuto.netistä.
        Paras hinta/laatu suhde.

• H|F|
        fhyjhrhrh kirjoitti:

Ai tannoyt oikea stereovahvistin ei toista alas mutta minihifisarjat toistaa vai?

Jospa itse kertoisit n.500 euron setin joka toistaa 20hertsiin 100desibelillä ja alhaisilla säröillä kun ilmeisesti tiedät semmoisen.

Ja vaikka ei ole hifisti niin tuohan nyt on ihan perus setti(vahvistin ja kaiuttimet) joka on aika monella vähänkään äänestä ymmärtävällä ihmisellä kotona. Ei tarvitse olla mikään hifisti vaan ihan normaali fiksu.
        Noilla ehdotuksillani vain nyt saa aika hyvin rahalleen vastinetta.

Sitten vielä ketjun aloittajalle että jos haluat söpöt ministereot keskinkertaisella äänenlaadulla niin osta semmoiset. Jos haluat vähän laadukkaampaa ääntä jota voi myös laajentaa myöhemmin niin osta hifivekeet.
        Tuossa yamahassa ei ole subwoofer ulostuloa mutta subin saa yleensä kytkettyä kaiutintasoisena joten ei hätää.

• ½½½½½½½½½½
        H|F| kirjoitti:

Ai tannoyt oikea stereovahvistin ei toista alas mutta minihifisarjat toistaa vai?

Jospa itse kertoisit n.500 euron setin joka toistaa 20hertsiin 100desibelillä ja alhaisilla säröillä kun ilmeisesti tiedät semmoisen.

Ja vaikka ei ole hifisti niin tuohan nyt on ihan perus setti(vahvistin ja kaiuttimet) joka on aika monella vähänkään äänestä ymmärtävällä ihmisellä kotona. Ei tarvitse olla mikään hifisti vaan ihan normaali fiksu.

Sitten vielä ketjun aloittajalle että jos haluat söpöt ministereot keskinkertaisella äänenlaadulla niin osta semmoiset. Jos haluat vähän laadukkaampaa ääntä jota voi myös laajentaa myöhemmin niin osta hifivekeet.
        Tuossa yamahassa ei ole subwoofer ulostuloa mutta subin saa yleensä kytkettyä kaiutintasoisena joten ei hätää.

hertsit ja härtsit.... tannoy ja tannoy.. ei sun kanssa jaksa väännellä eikä käännellä kun silmissä lukee vaan se vitun tannoy! eihän siinä mitään jos kuuntelet jotain kirkollista musaa-> valitse TANNOY ilman subbarii! kyllä se subi täydentää aikas paljon sitä ääntä että siitä tule "muhkea". ei noi kajarit pelkästään riitä,vaikka ne ois kuinka TANNOYT!

• H|F|
        ½½½½½½½½½½ kirjoitti:

hertsit ja härtsit.... tannoy ja tannoy.. ei sun kanssa jaksa väännellä eikä käännellä kun silmissä lukee vaan se vitun tannoy! eihän siinä mitään jos kuuntelet jotain kirkollista musaa-> valitse TANNOY ilman subbarii! kyllä se subi täydentää aikas paljon sitä ääntä että siitä tule "muhkea". ei noi kajarit pelkästään riitä,vaikka ne ois kuinka TANNOYT!

Kaiken maailman finninaama teinejä täällä vain uhoaa mutta et silti vieläkään kertonut sitä ehdotustasi. Kun joskus miehistyt niin ehkä sitten tajuat jostain jotain. Voisit nyt aluksi työntää nuo supparisi perseeseesi sillä se 500€ menee muuten pelkkään bassoon.

Ja halpoja kaiuttimia on muitakin joten kannattaa käydä kuuntelemassa.

• -Mizo-
        H|F| kirjoitti:

Kyllä tuossa yamahassa on subwoofer ulostulo! Miten sinä hifimies sitä et tiennyt?

• H|F|

• -Mizo-

• Kokoaja
      • fsghfhf

itsekin suosittelisin ainakin noita audio pron evo30 kaiuttimia. soivat hyvin eikä ole kovin kalliitkaan! onko ketjun tyttö löytänyt jo vehkeet ja millaset jos on?

• Avuton tyttö
        fsghfhf kirjoitti:

itsekin suosittelisin ainakin noita audio pron evo30 kaiuttimia. soivat hyvin eikä ole kovin kalliitkaan! onko ketjun tyttö löytänyt jo vehkeet ja millaset jos on?

Tulin siihen tulokseen, että tilasin sen Yamahan Pianocraft E810;n, johon voi tosiaan myöhemmin liittää vaikka subbarin tai vaihtaa kaiuttimia. Eiköhän se mulle kelpaa...

Tein ehkä suuren virheen, mutta otin sen riskin ja tilasin PIXMANIASTA! Mulla on kyllä aikaa odotella...

• Hessu Hopo
        Avuton tyttö kirjoitti:

Tulin siihen tulokseen, että tilasin sen Yamahan Pianocraft E810;n, johon voi tosiaan myöhemmin liittää vaikka subbarin tai vaihtaa kaiuttimia. Eiköhän se mulle kelpaa...

Tein ehkä suuren virheen, mutta otin sen riskin ja tilasin PIXMANIASTA! Mulla on kyllä aikaa odotella...

Jos et tykkääkään, on sinulla elämä aikaa löytää parempi.

Hifisarja ei valita hylkäämistään, niinkuin miehet tapaavat tehdä.

Jotkut miehistä vaihtavat hifejään puolivuosittain. Ei se naisellekään ole moraalitonta.

Naisilla on toisaalta toisinaan paha tapa olla hifeille uskollisempia kuin miehilleen. Ethän sinä ole sellainen tyttö?

Pidä hauskaa ja kuuntele musaa.

• Avuton tyttö
        Hessu Hopo kirjoitti:

Jos et tykkääkään, on sinulla elämä aikaa löytää parempi.

Hifisarja ei valita hylkäämistään, niinkuin miehet tapaavat tehdä.

Jotkut miehistä vaihtavat hifejään puolivuosittain. Ei se naisellekään ole moraalitonta.

Naisilla on toisaalta toisinaan paha tapa olla hifeille uskollisempia kuin miehilleen. Ethän sinä ole sellainen tyttö?

Pidä hauskaa ja kuuntele musaa.

En ookaan niin huolissani siitä laitteesta vaan tavaran toimituksesta...

• ghgfhgh
        Avuton tyttö kirjoitti:

En ookaan niin huolissani siitä laitteesta vaan tavaran toimituksesta...

itse en olisi tilannut pixmaniasta mitään. tiedä koska tavara saapuu ja miten niissä takuukaan toimii. itse olisin marssinut johonkin liikkeeseen ja hakenut suoraan sieltä,vaikka saattaa vähän kalliimpi ollakin.

• Insinööri.

Suosittelen Yamaha Pianocraft sarjaa joka on testeissä pärjännyt hyvin: http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?storeId=1444&productId=314122&shopId=10001&findPath=true&compartmentId=10014&categoryId=10428&catalogId=1444&ddkey=ProductDisplay

• persekärpänen

kyllä tuo jamahan sarja riittää tavalliselle taatelin tallaajalle. jos myöhemmin alkaa tuntumaan, että parempaa tarttee, niin sitte ostaa vaikka paremmat kaiuttimet. jne....

• Avuton tyttö

Niin, ja nyt suunnittelen jo kaiutinjalustoiden ostoa! Tuntuu niilläkin vaan olevan hintaa...

• hghjjhj

verkkokaupassa ois jalustimet: Audiopro STAND 620 hintaan 66,90e. sopivat varmaan noihin yamahan kaiuttimiin.

• hevosmies

• hghgdhgdh

• Avuton tyttö

En tiedä iloitsenko nyt turhan ajoissa, mutta paketti näyttäis olevan jo Suomen postin hallussa! JIPPII! Odottamattoman nopeaa palvelua.
      Vielä jos on ehjää tavaraa, niin aina parempi!

• Avuton tyttö

Nyt tuli sitten vastaan seuraavanlainen ongelma... Ostettuani tuon Yamahan E810 minihifisarjan olen huomannut musiikkia kuunnellessani (CD), että äänenvoimakkuus heittelehtii kuuntelun aikana tai kun esim. vaihdan kappaletta niin ääni kuuluu ensin hiljempaa ja voimistuu sitten hetken päästä. Olenkohan laittanut jonkun ihme asetuksen päälle vai onko vehkeessä vika vai mitä ihmettä?? Posteljouni kyllä kolautti kotiovella kaiutinlaatikon niin lujaa kukkaruukkuun, että laatikkoon tuli reikä, mutta tuskin se on siitä kiinni, kun ei mitään näkyvää vauriotakaan tullut.

• jaksu78

Tästä viestistäsi onkin jo aikaa.. mutta selkisikö ongelma?

Itse tilasin viime vuoden puolella Pixmaniasta Yamahan Pianocraft E700-DVD/Divx-sarjan. Maksoi 344.9e ja kaikki näytti hyvältä tilausseurannan mukaan. Mutta mitä vielä..

Paketti tuli, mutta vain kaiuttimet. Itse yksiköstä ei ollut tietoakaan. Selvitin asiaa, ja jouduin lopulta palauttamaan kaiuttimet. Hieman kylmäsi, kun tuote oli maksettu ja lähetin paketin tietämättä miten sille lopulta käy.

Noh, rahat kyllä palautettiin, mutta Pixmanian Säästöpossu-tilille! Palautusohjeissa pyydettiin lähettämään mukana alkuperäinen lasku, joten lähetin heille lippuja ja lappuja aina luottokorttilaskua myöten, että maksakaa sitten sinne ...kele. Eivät maksaneet, vaan tuonne Säästöpossuun.

Nyt mulla siis edessä sama tilanne, lähes. Olen puolipakotettu, kaiketi, tilaamaan Pixmaniasta vastineen tuolle laitteelle.

Joten mitenhän oma koneesi on toiminut, selvisikö vika?

Olisko hifisteillä (huom, en aio tilata erikseen vahvaria, kajareita soitinta) muita suosituksia, mitä Pixmaniasta kannattaa tuohon hintaan tilata?

Jos on vielä tietoa, miten tuolta pahuksen säästöpossusta saa rahat pois, niin kertokaa.

• Avuton tyttö
        jaksu78 kirjoitti:

Tästä viestistäsi onkin jo aikaa.. mutta selkisikö ongelma?

Itse tilasin viime vuoden puolella Pixmaniasta Yamahan Pianocraft E700-DVD/Divx-sarjan. Maksoi 344.9e ja kaikki näytti hyvältä tilausseurannan mukaan. Mutta mitä vielä..

Paketti tuli, mutta vain kaiuttimet. Itse yksiköstä ei ollut tietoakaan. Selvitin asiaa, ja jouduin lopulta palauttamaan kaiuttimet. Hieman kylmäsi, kun tuote oli maksettu ja lähetin paketin tietämättä miten sille lopulta käy.

Noh, rahat kyllä palautettiin, mutta Pixmanian Säästöpossu-tilille! Palautusohjeissa pyydettiin lähettämään mukana alkuperäinen lasku, joten lähetin heille lippuja ja lappuja aina luottokorttilaskua myöten, että maksakaa sitten sinne ...kele. Eivät maksaneet, vaan tuonne Säästöpossuun.

Nyt mulla siis edessä sama tilanne, lähes. Olen puolipakotettu, kaiketi, tilaamaan Pixmaniasta vastineen tuolle laitteelle.

Joten mitenhän oma koneesi on toiminut, selvisikö vika?

Olisko hifisteillä (huom, en aio tilata erikseen vahvaria, kajareita soitinta) muita suosituksia, mitä Pixmaniasta kannattaa tuohon hintaan tilata?

Jos on vielä tietoa, miten tuolta pahuksen säästöpossusta saa rahat pois, niin kertokaa.

Kaikki tuli mitä tilasin ja ihan ajallaan. Ja vikakin onneksi korjaantu, kun vaihdoin laitteen asetuksia. Oli Surround-asetus päällä ja se ilmeisesti aiheutti äänen nousun ja laskun myös musiikinkuuntelun aikana. Toivottavasti ongelmia ei ilmene jatkossakaan!

Ota yhteyttä lähimpään kuluttajavirastoon, niin ne auttaa sen raha-asian kanssa. Ei sun tarvitse sieltä mitään väkisin ostaa, kyllä niillä on velvollisuus palauttaa rahat tilille.
        Jouduin itse perimään kuluttajaviraston kautta lentoyhtiöltä liikaa maksettuja rahoja. Menihän siinä aikaa, mutta jos on sitkeä, niin kyllä asia yleensä hoituu.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe