Onkos kukaan käynyt lokakuussa Keniassa tai Tansaniassa? Itse olen lähdössä ensi syksynä, ja kovasti kiinnostaisi tietää että kuinka kuuma ja polttava se aurinko siellä on tuohon aikaan esim jossain savanneilla. Jossain luki, että Afrikan aurinko polttaa helposti vaatteidenkin läpi. Itse olen niin vaalea, että palan Suomessakin aurinkoisena kesäpäivänä varmaan kymmenessä minuutissa jos en mitään suojaa käytä. Eivätkä ne suojatkaan (edes kerroin 60..!) aina auta tarpeeksi.
Afrikan aurinko
1
773
Vastaukset
- Hauskaa matkaa
Terveellä järjellä pärjää hyvin.
Olin lokakuussa 2007 Tansanian safarilla ja päätteeksi Sansibarilla. (Ihana matka, suosittelen!)
Itse olen myös vaalea ja palan helposti.
Meillä oli käytössä suojakerroin 30 aurinkovoidetta. En palanut. Päivällä suorassa auringonpaisteessa on niin kuuma, ettei siinä kärsi pahemmin oleskellakaan. Palamisenkin takia kannattaa olla varjossa.
Ennen auringon nousua lähdimme safarille jeepeillä. Niissä ylösnostettava katto, joten autossa oltiin varjossa. Paluu hotellille pimeän tullessa, paitsi välillä käytiin syömässä. Ei ollut juuri aikaakaan paistatella itseään.
Sansibarilla olisi kerinnyt käristää itseään, mutta itse tyydyin makoilemaan aurinkovarjon alla.
Mies otti hetken, n.20-min. aurinkoa, jolloin selkä vähän kärähti.
Mantereella kuumuus ei varjossa haitannut, sillä ilma on kuivaa. Sansibarilla oli alkuun tukalaa, kuin olisi astunut saunan pukuhuoneeseen. Siellä korkea kosteusprosentti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1832314
Oletko ymmärtänyt
Oletko ymmärtänyt jotain kaivatustasi lähiaikoina tai oletko muuttanut mielipidettäsi kaivatustasi?1722050Sanna Ukkolan kolumni: Rautarouva, joka unohti joukkonsa - Riikka Purran pitäisi katsoa peiliin
"Historialliset tappiot eivät synny vahingossa. Ne syntyvät, kun johtaja unohtaa, ketä hänen piti palvella, kirjoittaa I442003- 1281680
Ikäero suhteessa
Huomasin äsken Iltalehden tuoreen artikkelin, jossa kerrottiin, että vain 5% parisuhteista on yli 10v ikäero. Millaisia681655Liian paljon hylättyjä ääniä
Ottakaa avustaja mukaan jos ette osaa äänestää oikein. Moni varmaan sekosi kahden listan ja lipun takia. Oliko tarkoitus1961539Tiedän kyllä sen
Että käyt täällä. En kuvittelisi sellaista asiaa. Tiedän kyllä senkin, että olet ainakin ollut minusta kiinnostunut. Sen771261Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni811153Ähtärin vaalitulos ja nyt neuvottelut alkavat
Keskusta voitti yhden paikan Ähtärissä kun oli hyvin ehdokkaita ( 32) ja kansanedustaja veturina keräämässä ääniä. P321144- 711103