Hei!
Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia hoitotyöstä Norjassa ja saamaan käytännön vinkkejä sinne lähtemisen suhteen. Kiinnostaa erityisesti, miten kielen kanssa pärjää ja millaista on työskennellä sairaanhoitajana Norjassa. kaikki kokemukset ja viestit ovat tervetulleita. Lisäksi kiinnostaa mitä kautta ihmiset on saaneet töitä? Itse olen seläillut työvoimatoimiston sivuilta vapaita työpaikkoja, mutta onko muita väyliä päästä Norjaan töihin.
Norjaan töihin
4
854
Vastaukset
- autoriroinnin Norjaan
ja sitten katsot työpaikan täältä.
https://www.nav.no/sbl/stillingssok/resultat.do - lähtöäsi
Olen itse sairaanhoitaja ja olin 10 vuotta sitten Oslossa. Äidinkieleni on ruotsia mutta minulla meni kyllä useampi kuukausi ennen kun ymmärsin kaikkea. jos voit, niin opiskele kielen ennen kun lähdet. Norjalaiset ovat mukavaa porukkaa, mutta odottavat kyllä että osaat heidän kanssa puhumaan, ruotsalaiset he eivät voi sietää..Sinun kannattaa myös hankkia ennen kun lähdet norjasta heidän sykepleierintug, eli laillistettu sairaanhoitajatodistus, muuten ensimmäisestä palkasta menee 60%! Ja ehdottomasti yritä saada työsuhdeasunto, vuokrat siellä ovat pilvissä. ja älä usko jos lupaavat sen kun saavut, sun on oltava se ennen kun lähdet. Minä nimittäin istuni hyblissä 11 neliötä § vuotta, vaikka luvattiin yksiö heti! parasta olisi jos sulla on joku kaveri Suomesta mukaan, yksin jos lähdet niin on vähän ankeata..Tästä tuli vähän negatiivista, mutta kokemus on kyllä sen arvoinen ja mukavaahan siellä myös oli :-)T. Yöhoitaja
- ENSIN TOIKKAREISTA
1) KÄÄNNÄTÄ TODISTUKSESI VIRALLISELLA KIELENKÄÄNTÄJÄLLÄ NORJAKSI.
2) TUTKI TUOTA LINKKIÄ JA HAE NORJASTA AUTORISAATION "SYKEPLEIER"
http://www.safh.no/
3) TUTKIT TYÖPAIKAT JA OPETTELET KIELTÄ. - kun työpaikallasi
hokemalla kaikkiin kysymyksiin vastaat näin:" jeg gidder ikke! " ja jotta saat vielä enemmän pontta sanoihisi virnistelet naamaasi ja katselet kynsiäsi. vapaasti käännettynä: minua ei työnteko pelota!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1833495Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3752197Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii562176- 432042
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4291163Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1181045- 59984