Norjaan töihin

s-hoitaja

Hei!

Olisin kiinnostunut kuulemaan kokemuksia hoitotyöstä Norjassa ja saamaan käytännön vinkkejä sinne lähtemisen suhteen. Kiinnostaa erityisesti, miten kielen kanssa pärjää ja millaista on työskennellä sairaanhoitajana Norjassa. kaikki kokemukset ja viestit ovat tervetulleita. Lisäksi kiinnostaa mitä kautta ihmiset on saaneet töitä? Itse olen seläillut työvoimatoimiston sivuilta vapaita työpaikkoja, mutta onko muita väyliä päästä Norjaan töihin.

4

821

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • autoriroinnin Norjaan
    • lähtöäsi

      Olen itse sairaanhoitaja ja olin 10 vuotta sitten Oslossa. Äidinkieleni on ruotsia mutta minulla meni kyllä useampi kuukausi ennen kun ymmärsin kaikkea. jos voit, niin opiskele kielen ennen kun lähdet. Norjalaiset ovat mukavaa porukkaa, mutta odottavat kyllä että osaat heidän kanssa puhumaan, ruotsalaiset he eivät voi sietää..Sinun kannattaa myös hankkia ennen kun lähdet norjasta heidän sykepleierintug, eli laillistettu sairaanhoitajatodistus, muuten ensimmäisestä palkasta menee 60%! Ja ehdottomasti yritä saada työsuhdeasunto, vuokrat siellä ovat pilvissä. ja älä usko jos lupaavat sen kun saavut, sun on oltava se ennen kun lähdet. Minä nimittäin istuni hyblissä 11 neliötä § vuotta, vaikka luvattiin yksiö heti! parasta olisi jos sulla on joku kaveri Suomesta mukaan, yksin jos lähdet niin on vähän ankeata..Tästä tuli vähän negatiivista, mutta kokemus on kyllä sen arvoinen ja mukavaahan siellä myös oli :-)T. Yöhoitaja

    • ENSIN TOIKKAREISTA

      1) KÄÄNNÄTÄ TODISTUKSESI VIRALLISELLA KIELENKÄÄNTÄJÄLLÄ NORJAKSI.

      2) TUTKI TUOTA LINKKIÄ JA HAE NORJASTA AUTORISAATION "SYKEPLEIER"

      http://www.safh.no/

      3) TUTKIT TYÖPAIKAT JA OPETTELET KIELTÄ.

    • kun työpaikallasi

      hokemalla kaikkiin kysymyksiin vastaat näin:" jeg gidder ikke! " ja jotta saat vielä enemmän pontta sanoihisi virnistelet naamaasi ja katselet kynsiäsi. vapaasti käännettynä: minua ei työnteko pelota!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2896
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2652
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2158
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1747
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe