co2

splat

Miten noita CO2-pulloja tulisi säilyttää. Luin jostain että viileässä, mutta joku sanoi että se kaasu menee pilalle liian kylmässä. Miten on?

1

752

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peinttaaja90

      CO2-pulloja on hyvä säilyttää ihan huoneenlämpötilassa, mutta minkään patterin tai avotulen päälle/lähelle ei saa laittaa, ne ovat kuitenkin paineastioita ja kaasun paine nousee jos pullo lämpenee.

      Muutenkaan niitä ei kannata säilyttää missään asuintiloissa, varoventtiilin levy voi kuitenkin pettää milloin vain ja siitä lähtee aika ikävä pamaus, nimimerkillä "heräsinpä kerran yöllä räjähdykseen," kun pullo oli omassa huoneessa sängyn alla :(. Eihän siinä oikeasti mikään räjähtänyt, kaasu vaan tuli pullosta vauhdilla ulos, mutta unenpöpperössä kyllä siltä tuntui.

      Kaasu ei mene pilalle kylmässäkään, mutta esim. pakkasella saattaa käydä niin että pullossa oleva kaasu/nesteseos alkaa jäätyä eikä sitten tule pullosta ulos kunnolla. Talvipeleissä näin käy aika usein. Jos pullo "jäätyy" niin sen pitää antaa lämmetä pikku hiljaa huoneenlämmössä, jonka jälkeen kaasu on sitten taas ihan käyttökelpoista.

      Tuon viileässä tulee varmaan siitä, että CO2-pullot pitää ennen täyttöä viilentää, jotta kaasu/nesteseos menee niihin kunnolla. Jos lämmintä pulloa yrittää täyttää, niin sinne menee vain noin puolet siitä mitä viilennettyyn pulloon. Mistä tuo johtuu niin sitä en tiedä, niin se vaan kuitenkin pitää tehdä :).

      Itse tykkään käyttää paineilmaa milloin sitä vain on saatavilla. Tuolla on infoja hiilidioksidin ja paineilman eroista
      http://www.paintball.fi/forums.php?m=posts&q=742

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      66
      1562
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1339
    3. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      88
      1192
    4. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      118
      1159
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      30
      995
    6. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      104
      805
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      65
      801
    8. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      89
      676
    9. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      181
      657
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      634
    Aihe