Iltalehti: Nämä autot ruostuvat

doppelopel

87

121356

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 10 v vanhan

      fordin. eikä siinä vielä näy ruostetta.
      ja tuossahan sanotaan että tämän vuosituhannen autot ruostuu. HUH.

      terveisin naisautoilija

      • ..tuota..

        Aika usein se ruostuminen johtuu enemmän auton aikaisemmista omistajista, kuin sen merkistä.
        Voi hyvin kuvitella miten Volvo V70 on ollut automerkki, jota on pidetty kuin kukkaaa kämmenellä. Siis toisin sanoen se on ollut työväen 'mersu'.


      • pertti-
        ..tuota.. kirjoitti:

        Aika usein se ruostuminen johtuu enemmän auton aikaisemmista omistajista, kuin sen merkistä.
        Voi hyvin kuvitella miten Volvo V70 on ollut automerkki, jota on pidetty kuin kukkaaa kämmenellä. Siis toisin sanoen se on ollut työväen 'mersu'.

        Niin. Mercedeksen E-sarja (W210-korimalli, vm.96-01) joutui tuolle ruostelistalle aikanaan vesiohenteisen 'innovatiivisen' kokeilun takia. Mercedes on kuitenkin ainut autonvalmistaja joka tarjoaa yli 30 vuoden umpiruostumattomuus takuuta.


      • tarkistaa

        takaluukun sekä ovien alareunat(sisäpuolelta), jos siellä on ruostetta ja maali hilseilee, niin takuuseen. Itsellä oli aikoinaan -99 Fokus, siinä takaluukku vaihdettiin takuuna, sekä ovet maalattiin.

        Fordissa on se hyväpuoli, että siinä on 12 vuotta ruostumattomuustakuu ja korjaa myös mukisematta, jos huoltoja ei ole laiminlyöty.

        Voihan olla, että tuossa sinun autossasi on jo ruosteviat korjattu.


      • kuski1111
        tarkistaa kirjoitti:

        takaluukun sekä ovien alareunat(sisäpuolelta), jos siellä on ruostetta ja maali hilseilee, niin takuuseen. Itsellä oli aikoinaan -99 Fokus, siinä takaluukku vaihdettiin takuuna, sekä ovet maalattiin.

        Fordissa on se hyväpuoli, että siinä on 12 vuotta ruostumattomuustakuu ja korjaa myös mukisematta, jos huoltoja ei ole laiminlyöty.

        Voihan olla, että tuossa sinun autossasi on jo ruosteviat korjattu.

        että foordilla tuo takuu toimisi ihan noin ongelmitta..


      • wow64
        pertti- kirjoitti:

        Niin. Mercedeksen E-sarja (W210-korimalli, vm.96-01) joutui tuolle ruostelistalle aikanaan vesiohenteisen 'innovatiivisen' kokeilun takia. Mercedes on kuitenkin ainut autonvalmistaja joka tarjoaa yli 30 vuoden umpiruostumattomuus takuuta.

        mulla vuoden 2000 c-sarjalainen eikä kuulema takuu koske kuulema välistäputoja


      • mekaanikko
        pertti- kirjoitti:

        Niin. Mercedeksen E-sarja (W210-korimalli, vm.96-01) joutui tuolle ruostelistalle aikanaan vesiohenteisen 'innovatiivisen' kokeilun takia. Mercedes on kuitenkin ainut autonvalmistaja joka tarjoaa yli 30 vuoden umpiruostumattomuus takuuta.

        Joo toi mersun 30v. puhkiruostumistakuu on aika mainoskikka. Jos käyt yhden öljynvaihdon muualla kuin Veholla, niin sun takuus on siinä. Eli auton eka omistaja laiminlyö huollon niin, sinä uskot olevasi tuon takuun piirissä. Älä pelkää et ole, ja ruosteongelmasi kärsit yksin.


      • mutta vain jos
        pertti- kirjoitti:

        Niin. Mercedeksen E-sarja (W210-korimalli, vm.96-01) joutui tuolle ruostelistalle aikanaan vesiohenteisen 'innovatiivisen' kokeilun takia. Mercedes on kuitenkin ainut autonvalmistaja joka tarjoaa yli 30 vuoden umpiruostumattomuus takuuta.

        Säilytät autoasi 0-30v sisätiloissa,ajamatta sillä ja se pääsee ruostumaan jolloin takuu ehkä korvaa ?
        -jos mersuusi tulee ajamisen seurauksena kiveniskemiä,takuu ei korvaa
        -muita näkyviä kolhuja tai naarmuja,takuu ei korvaa.

        Ja sitten vuoden 2008 kysymys :

        Kuka,koska ja missä on saanut tämän takuun perusteella korvauksen ?
        Nimet,rekkari ja piirimyyjä jossa tehty ja josta voi tarkastaa !

        Pois lasketaan autoilijat,suuret yritys asiakkaat yms.joille "takuuhommat" tehdään vaikka liikkeen piikkiin ettei menetetä asiakasta.

        Toimii muillakin merkeillä,osta muutama kuorma-auto/vuosi ja saat yksityisautosi tottakai hyvään hintaan ja takuut pelaa,paras taitaa olla
        henkilöauto kaupan päälle/kiitokseksi kun ostit
        muutaman kymmenen kuorma-autoa.


      • kyseessä

        niin lienee korjattu jo kertaalleen.
        Siitä hatunnosto Fordille että korjaavat takuuna.


      • rs2.0
        mekaanikko kirjoitti:

        Joo toi mersun 30v. puhkiruostumistakuu on aika mainoskikka. Jos käyt yhden öljynvaihdon muualla kuin Veholla, niin sun takuus on siinä. Eli auton eka omistaja laiminlyö huollon niin, sinä uskot olevasi tuon takuun piirissä. Älä pelkää et ole, ja ruosteongelmasi kärsit yksin.

        mersut ne vasta ruostuukin kamulla vito(06)ja kukkii
        mistä sattuu.....


      • maalari
        mekaanikko kirjoitti:

        Joo toi mersun 30v. puhkiruostumistakuu on aika mainoskikka. Jos käyt yhden öljynvaihdon muualla kuin Veholla, niin sun takuus on siinä. Eli auton eka omistaja laiminlyö huollon niin, sinä uskot olevasi tuon takuun piirissä. Älä pelkää et ole, ja ruosteongelmasi kärsit yksin.

        vesiohenteiset maalit on kyllä ihan syvältä ja sieltä siks ne ruostuu samoja paskoja vihanneksia kaikki......


      • aikuisikäinen
        rs2.0 kirjoitti:

        mersut ne vasta ruostuukin kamulla vito(06)ja kukkii
        mistä sattuu.....

        Volvo 740 turbo ic v.1987 ja siinä ei ole yhtään ruostetta. Yksi reikä oli pohjassa vararengas kotelossa, mutta sekin ulkoisen iskun aiheuttama.
        Pellit on siistit, että katastus mies sanoi että tuota et aja loppuun elinaikanasi, ja olen sentään vasta 51 v. Joten autolla on väliä, ja merkillä.


      • mese
        ..tuota.. kirjoitti:

        Aika usein se ruostuminen johtuu enemmän auton aikaisemmista omistajista, kuin sen merkistä.
        Voi hyvin kuvitella miten Volvo V70 on ollut automerkki, jota on pidetty kuin kukkaaa kämmenellä. Siis toisin sanoen se on ollut työväen 'mersu'.

        eiköhän se ole paljolti siitä kiinni miten autoa pidetään.ja ei ne mersut oo mitään ruostekasoja,käyttäjästä kiinni.


      • Asiaanperehtynyt
        pertti- kirjoitti:

        Niin. Mercedeksen E-sarja (W210-korimalli, vm.96-01) joutui tuolle ruostelistalle aikanaan vesiohenteisen 'innovatiivisen' kokeilun takia. Mercedes on kuitenkin ainut autonvalmistaja joka tarjoaa yli 30 vuoden umpiruostumattomuus takuuta.

        Onko sillä mersun takuulla nyt mitään virkaa, kun se ruostetakuu kattaa silloin kun ruoste on tullut sisäpuolelta ulos lävitse ;P


      • hsdhdf

        Niin. Sitä ruostetta ei näy jos istuu kuskin penkillä ja katsoo etuikkunasta ulos....
        Käys kattoo sitä alustaa, pestynä...


      • tramal19
        pertti- kirjoitti:

        Niin. Mercedeksen E-sarja (W210-korimalli, vm.96-01) joutui tuolle ruostelistalle aikanaan vesiohenteisen 'innovatiivisen' kokeilun takia. Mercedes on kuitenkin ainut autonvalmistaja joka tarjoaa yli 30 vuoden umpiruostumattomuus takuuta.

        mesesessä puhutaan läpiruostumisesta?? ei umpiruosteista?? läpiruostuminen tarkoittaa takuuehdoissa siis sisältä kotelosta tulevaa ruostetta!! päällisin puolin jos kiven kolhusta tai muusta alkaa, takuu ei vastaa sitä???? siis aivan hapa hapa höpinää!! itellä oli parivuotta takasin c-sarjalainen joka oli läpimätä?? takaluukusta takaovista ja kaarista!! Vehon takuu laitatti sen mulle kuntoon,maksoin vain ne kohdat missä mekaaninen ulkoinen rasitus oli ollut!! se oli raision vehon viimeinen takuu korjaus sillä kertaa!!sen jälkeen toiset joutuivat maksamaan puolet kustannuksista. mutta joka merkissä on ruoste vaurioita?? ei välttämättä näkyvissä mutta kaksois-saumoissa ja taka akselilla yms.....Trapantti oli aika ruoste vapaa kun oli pahvista ja muovista!!! se mesen ruoste jutut jatkuu kyllä 2001-ja siitä eteenpäin vieläkin. vaikka se kori upotettaisiin sinkkiin niin siinä on hitsattavat saumat päällekäin eikä se sinkki väleihin välttämättä mene.


    • Rellu ...

      Sillä ko. listalla Megane II oli ykkösenä ja aiemissa tutkimuksissa myös Laguna II oli samassa kärkiryhmässä muiden kera.

      • Ruostepesä

        Nämä kirjoittelut on täyttä paskaa. Jokainen auto ruostuu huonolla pidolla.Niin rellut ,mersut kun volvotkin jne.Jätä vaan autosi pesemättä ja huoltamatta jA KIRJOITTELE TÄLLE PALSTALLE S..TANAN PÖLLÖ!
        Liekkö sinulla onnettomalla edes autoa?????


    • ..ikä

      Jooh, ajelen yhä juuri 19 vuotta täyttäneellä Audilla. Ei vaivaa ruoste, eikä ole edes tarvinut korjata sellaisia...
      Pienen peltikolarin korjauksessa IHMETTELIN kun hitsauksessa oli muutama 2004 mallin MERSU ruostevaurioiden takia??
      Kuulema kun ja jos kaaret ruostuu niin "veho" vetäytyy takuusta/korvaamasta...syystä että olet ajanut sorateillä???
      Meillähän sorateitä riittää?!?!?

      • kierrätykseen

        kierrätykseen pitäs jo viedä ton ikäinen auto.

        Ja pötyä kyllä mersu-juttu.


      • voimassa???

        jos autolla on ajettu Suomessa???


      • 210765
        voimassa??? kirjoitti:

        jos autolla on ajettu Suomessa???

        Kyllä se vaan niin on Volkkarillakin, vähän helpottaa, että se on kaikkien autoliikkeiden tapa.
        Tosin kyllä kuluttajatuomioistuimen täytyisi puuttua siihen, ettei tällaisista "takuista" saisi mitään puhuakaan, sillä mikä takuu se on, jos ei korvaa kun autolla on ajettu, eli käytetty sitä siihen asiaan , mitä varten se on hankittukin. Minulla on 2008 vuoden Transportteri, jonassonin tekemä h-auto.
        Auto ostettiin keväällä ja jo seuraavana keväänä, siis yhden kesän ajettuna, oli auton kyljissä huomattavan paljon kuplia, joista näki, että maali on alustastaan irti.
        Kävin Tampereen Laakkosella, josta autokin ostettiin, näyttämässä sitä. He ottivat tukun kuvia, jotka he lähettivät maahantuojalle Helsinkiin, jossa mahd. korvauspäätös tehdään. Kerroin tässä yhteydessä, että asun maaseudulla, hiekkatietä 4km.Vastaus oli että: ulkopuolisen rasituksen aiheuttamia vaurioita, Kylkiputket ja hiekkatie ovat huono yhdistelmä. Että näin. Arto Karhu


    • Jos luminen auto ajetaan tallin, tai suolaiselta tieltä suoraan sinne päräytetään, niin luulisi, että koorroosio iskee äkimmin, kuin meillä, jotka pidämme automme pihalla umpijääässä koko talven?

      • scally

        minäkin olen pitänyt vm 91 pököttiäni kahtena talvena n. neljäkuukautta umpihangessa, eik sen ihmeimpiä ruosteita oo


    • flikka_85

      itselläni -98 mallinen Escortti, ruostetta ei missään..eli tarkoitan kukintoja ym isompia alueita ei oo.ei lokareis, helmois, pohjas taik ovien alla.. edellinen omistaja pitäny hyvää huolta, kolmesti massattu ja huollettu ajallaan. sama linja jatkuu mulla. auton vaihto edessä vuoden kahden sisällä ja mieli tekis Mondeoon/Focukseen vaihtaa..vuosmallii 2004-2007 väliltä. vaik kui niit jotkut haukkuis ja mollais. oishan joku Audikin kiva mut ei rahat riitä moiseen ;D

      • &¤&¤&¤

        Autot ovat vaan kovasti yksilöitä.Pitkää matkaa suolattua ja hiekotettua tietä laittaa korin koetukselle.Pestäkkin pitäisi lähes joka päivä mutta viitsiikö tuota.Monessa pikkuautossa pelkkä pohjamaali alustassa.Eipä ole tarkoitus ajaa vuosikymmeniä kuten Suomessa


      • foordisti
        &¤&¤&¤ kirjoitti:

        Autot ovat vaan kovasti yksilöitä.Pitkää matkaa suolattua ja hiekotettua tietä laittaa korin koetukselle.Pestäkkin pitäisi lähes joka päivä mutta viitsiikö tuota.Monessa pikkuautossa pelkkä pohjamaali alustassa.Eipä ole tarkoitus ajaa vuosikymmeniä kuten Suomessa

        onse vaan kumma vaikka se ruostuukin nii euroopan myydyin on kummiskin....kumma homma:)


      • flikka_85
        foordisti kirjoitti:

        onse vaan kumma vaikka se ruostuukin nii euroopan myydyin on kummiskin....kumma homma:)

        sanos muuta ;)


      • väliä sillä
        foordisti kirjoitti:

        onse vaan kumma vaikka se ruostuukin nii euroopan myydyin on kummiskin....kumma homma:)

        vaikka on euroopan eniten myyty tai vaikka indokiinassa eniten myyty.
        Suomen olosuhteita ei ole koko euroopassa ja ruostumisesta on nyt kysymys!


      • Hämmästyttää

        Hyvä Neito! Ajatuksesi on mielestäni oikean suuntaisia tuossa asiassa. Mikäli itse joutuu hankkimaan kalustonsa, pitää ottaa huomioon auton hankintahinta, varaosien hinnat ja huoltojen hintataso. Tietysti auton kulutus näyttelee myös omaa osaansa, tulevaisuudessa erityisesti. En pidä järkevänä hankkia tässä keskustelussa mainittuja huippukalliita merkkejä.
        Miksiköhän ne kalliit merkit ovat erittäin hyvin edustettuina korjaamoilla? Liikenteessähän niitä on suhteellisen vähän, suhteellisesti.


    • tehty Ruotsissa

      Onkohan Volvo ja Saab Ruotsalaisia autoja?
      Renault osa Volvokonsernia.
      Vedetäänköhän KOTIINPÄIN?

      • Ruotsinlaiva

        Itsellä 20v vanha volvo ja eikun pelittää, hitsaus hommat kuuluu japsikuskeille.


    • rölli62

      Mul on kans 10v Vanha Ford EI RUOSTEEN PILKKUAKAAN !! TURHAA MOLLAUSTA

      • M.A.C

        Mulla myös 10v, kilometrejä vähän yli 50tkm ja helmat ihan puhkiruosteessa

        Eikä ole edes eka voortti.


    • Nimetön

      ,,tyhjän saa nykysin pyytämättäkin,nää uudet
      "auton"paskat hyytyvät tienposkeen kovalla
      vesisateella saati ukkosilla,niinpaljon herkkää
      elektroniikkaa,pienikin ulkoinen sähkökenttä
      ja siinä oli kun täi paskassa!!!Saati sitten jos
      virta loppuu,niin EI saa apuvirtaa antaa,tulee
      äkkiä tuhansien eurojen lasku,esim AUDI!
      89mersu ajettu 430t eikä reiänreikää,kysytään
      uudestaan kun samat ajatte näil nykysillä koslilla!!!

      • Mersu on vm-91

        ja ajettu jo 6010000 km eikä mitään kummempia remontteja ole tarvinnu tehä ja kori kuin uusi, ei ruostetta misään vaikka kuinka pohjaakin tutkisi ja oventiivisteitä vääntelisi, ei löydy peräkontista ei mistään.
        On turhaa kateellisten puhetta ,että Mersu ruostuu muitamerkkejä nopeammin.
        Kaikkihan ruostuu aikanaan mikä on raudasta tehty, sehän on selvää eikä ikiliikkujaa ole vielä keksitty mutta Mersu kypsyttää monen muun merkin mennen tullen.


      • Siis viimeinen laatu-

        Mersu.


      • Auto tyttö. (mersu)
        Mersu on vm-91 kirjoitti:

        ja ajettu jo 6010000 km eikä mitään kummempia remontteja ole tarvinnu tehä ja kori kuin uusi, ei ruostetta misään vaikka kuinka pohjaakin tutkisi ja oventiivisteitä vääntelisi, ei löydy peräkontista ei mistään.
        On turhaa kateellisten puhetta ,että Mersu ruostuu muitamerkkejä nopeammin.
        Kaikkihan ruostuu aikanaan mikä on raudasta tehty, sehän on selvää eikä ikiliikkujaa ole vielä keksitty mutta Mersu kypsyttää monen muun merkin mennen tullen.

        näin on, katellisten marmatusta. Auto kun auto vanhenee niin kuin me ihmisetkin, mikään ei ole ikuista.


    • tarkistaa

      finikorin sivuilta jossa kuvia autoista rehelliseti eikä iltalehden mutu tietoa ruotsista.

      • olevan

        kantavissa rakenteissa korroosiota että ei harmita yhtään jos oven alareuna vähän kukkii.turvallisuus nääs.


    • Fordisti_2

      Itsellä aina ollut fordeja, 90 luvun härveleitä eikä vielä ole tarvinnut hitsata.
      Säännöllinen ruostesuojaus pitää tehdä, niin kyllä se auto kestää niin kauan kuin sen pitääkin kestää.

      • makke61

        Kummastelen, mitä silloin tehdään ja miksi?


      • Fordisti_2
        makke61 kirjoitti:

        Kummastelen, mitä silloin tehdään ja miksi?

        Laitat googleen sanat (auton ruostesuojaus) ja otat yhteyttä lähinpään ruostesuojausta suorittavaan liikkeeseen ja tilaat ajan autollesi.

        Autosi alusta tarkastetaan, puhdistetaan, ruostekäsitellään, ovien kotelot yms. paikat käsitellään.
        Autosta ja paikasta riippuen hinta on 500€ paikkeilla.


      • makke611
        Fordisti_2 kirjoitti:

        Laitat googleen sanat (auton ruostesuojaus) ja otat yhteyttä lähinpään ruostesuojausta suorittavaan liikkeeseen ja tilaat ajan autollesi.

        Autosi alusta tarkastetaan, puhdistetaan, ruostekäsitellään, ovien kotelot yms. paikat käsitellään.
        Autosta ja paikasta riippuen hinta on 500€ paikkeilla.

        Tiedän varsin hyvin, mitä sillä tarkoitetaan ja mitä siiloin tehdään.
        Ajatuksenani olikin paremmin kysyä, miksi sitä tehdään.
        Itselläni on v:n -99 mallinen kosla. Sitä ei ole koskaan ruostesuojattu ja ei ruosteen häivää. Saa tulla katsomaan, jos epäilee tätä.
        Tähän odotan mielenkiinnolla vastausta?


    • Ko aekoo männöö!

      Pittee ajjoo uusilla aotoella, jos ei halua paekkaella! Se on sen raavan tapa jotta se ruostuup! Itellä kyllä on pelekästään näetä ruosterasijoita ollu jo vuosikymmenijä! Eeku migillä paekkoo helemaan ja tuas männään!... Läp katastuksesta jotta heilahtooo! Olj mikä olj niissä aotomerkeissä meinaan!

    • jujujujiihaa

      Vähän kyllä yllätys toi mersu. Koskaan en oo mersua omistanut, mutta olen kuitenkin pitänyt niitä kaikin puolin laadukkaina. Lisäisin kyllä ruostetta keräävien listaan opelin. varsinkin vanhemmat opelit tuntuvat jokainen ruosteilevan sieltä sun täältä. audi taas ei ollut mikään yllätys. audi on laatua.

      • Jamppa M

        Parhaita ruosteenestossa ja myös laatu hyvää tasoa.


    • lipputankomestari69

      aika ylläri pylläri et volvo on ruotsalaisten tekemässä ruostetutkimuksessa korkealla.. vaihä?

      • makke61

        Ei koskaan ruostesuojattu ja n. 200.000 taulussa, ei ruostetta missään. Tiedä häntä sitten, miten lie?


    • Ajan 20 vuotta vanhalla jap...

      Kyllä se vain näin on että kyllä ne kaikki uudet ja uudehkot ruostuu kun ei saa enään ruostesuojata tai takuu menee!Voin todeta niin kauan kuin teitä suolataan niin varmasti ruostuu se on kuolema autoille!Tunkeutuu jarruisiin ja pohjaan ja siinä tikittävä aikapommi.sais EU kieltää moisen suolauksen kun se kaikki muutkin asiat kieltää nykyisin.Pohjavedet kärsii ja missään nimessä se suola ei ole ympäristöä tuhoavaa kuulemma mut ainakin se autot syö...KUMMALLISTA! ja turvallisuus kysymys kun jarrut menee....

      • ruostua...

        tuossa 15 vuoden kieppeillä mekaanisesta kulutuksesta johtuen kun suojaava sinkkikerros on kulunut pois


    • Jarno.K

      Ei ole ihme, että nykyautot ruostuvat pohjistaan, koska nykyautoissa ei käytetä roiskeläppiä.

      Liekkö joku muotijuttu jättää ne pistämättä vai mikä on syy, mutta totuus on, että auton renkaista sinkoilevat pikkukivet antavat kaiken aikaa sellaisia niittejä pohjaan, että edes paraskaan pohjamassa tai pinnoite ei sitä montaa vuotta kestä.

      • ajattelen

        juu ja sumuvalot päällä ajavien takia jotkut menee hermo tai silmälääkäriin..ihan turhaan kuluttaa aikaansa noitten takuitten ja testien lukemiseen pers` tuntuma ja käytäntö kuitenkin kertoo jotakin esim audin puolesta, mersuista löytyy niin paljon muutakin huonoa ettei tää sivu kestä.


    • Focus 2005

      Toinen Focus menossa...eikä mitään ruosteita.

      Mainoskikkaa vaan !!!

      Maksakaan vaan Audikuskit kolmin kertaiset huoltohinnat ja autosta ylihintaa... ettekä saa edes lähellekkään sellasia ajo-ominaisuuksia kuin foordissa ;-))))

      Voihan sitä ruostetta tulla foordiin, mutta sitten kun sillä on jotain merkitystä, 10 vuoden kuluttua, auto on muutenkin nykykehityksellä kierrätyskamaa.

      • ne huvikseen

        Focukseen ja Mondeoon takuuna ovia vaihtele. Oliko väärät tiivistysaineet.


      • huonot kitit
        ne huvikseen kirjoitti:

        Focukseen ja Mondeoon takuuna ovia vaihtele. Oliko väärät tiivistysaineet.

        se ei menoa haittaa, kun se tiedostaa ja kuulemma jossain audeissakin on ollut samaa vikaa...

        Eikä sitä uudessa mallissa esiinny, ja vanhoista yleensä korjattu.


      • Asiantuntija_123

        Tuo totuus on vain kestettävä. Focus on muuten pirun hyvä auto ajaa luokassaan ja farmarina luokassaan tilava.

        Audista sen verran, että sen huoltohinnat ovat merkkiliikkeessä kyllä kovat, mutta muualla edulliset. Audi ja Focus eivät ole saman luokan autoja, joten vertailu esim. Focus, Golf, Corolla on paikallaan.


      • make6667

        jokainen urputtaa et autoilu maksaa kuitenkin kaikki maksaa kiltisti mitä pyydetään!!V.... mitä tyttöjä!!!


    • yhden asiallisen neuvon

      mikään ei ole ikuista mutta jos huoltaa ja hoitaa työkoneensa ja ajoneuvonsa asialisesti voi sillä estää hyvin paljon syntymästä näitä ruostevaurioita sekä vaihtoarvokin säilyy parempana.

    • Nimetön

      mä olen kanssa samaa mieltä että ford ja mersu on pahimpia missä on ruostetta. yhessäkin fordista lähti taka-akseli iriti kun se oli niin ruosteessa olin vielä siinä kyydissä kun se putosi pois.

    • mese 180 c

      paskat mersut mitään ruostu,jos ne ruostesuojataan ym.ja eiköhän se ole paljolti omistajasta kiinni.

      • entinen mersumies

        Ajelin noin 25-vuotta mersuilla. Noin vuosi sitten ostin kuitenkin WW passatin -99. Passatin pellit ovat selvästi paremmat kuin mersussa. Tein myös koeajon Volvo S80 dieselillä. Autossa ei näkynyt ruostepilkkuakaan ja oli erittäin mukava ajaa. En kuitenkaan ostanut Volvoa, koska pelkäsin käyttökustannuksia (jakohihna yms). kyllä minun on hieman ikävä Mersua, mutta kun kaikki 10-vuotta vanhemmat ovat osin ruostuneet ja nuoremmatkin, niin ei mitenkään enään kykene ostamaan sellaista. Ihmettelen suuresti, että mersu on alentunut tekemään niin huonoa laatua. Uusien autojen omistajat ovat sitä mieltä, että ei sillä väliä vaikka ruostuvatkin, mutta kyllä se alkaa näkyä myyntiluvuissa ja auton arvon nopeana alenemisena kun sitä ei voi enään vanhana ostaa.


      • Tietoa tarjolla

        Näin on, suojaus on ainoa mikä edes yrittää estää ruostumisen. Jos alusta ja kotelot ovat pelkällä pellillä (useassa vain todella ohut pohjamaali) niin aivan takuuvarmasti ruostuu! Ja jos joku vannoo sinkin voimaan, niin tervemenoa vaikka Senotecin sivuille. Sieltä löytyy mm. Audin kuvia, jossa näkyy paljonko sinkki on auttanut. Ehkä vähän, mutta ruostuu se silti...


    • antza

      Mulla oli volvot 240,745,s40 ja nyt v50 ihan hyviä autoja...mutta vanhemmissa ruostui 1-vuodessa helmat-kaaret jne. s-v malleissa etu-ja takahelmat lähes mätää lokareitten kaarissa alkavaa ruostetta. Ainut hyvä puoli oli 745:n takaluukku,on nimittäin alumiinia joten ei ruostu. Nykyisin ajelen RUOSTEETTOMALLA Caprisella. Muistaa vaan teräketjuöljyllä öljytä pohjan kerran kesässä(on muuten hyvä suoja korroosiota vastaan).

      • älä puhu paskoo

        Volvo ei ruostu vuodessa. Mulla oli S40 1998 mallinen, eikä yhtään ruostetta. Autoja pitää pestä välillä ja katsoa onko maalipinta ehyt.


      • pöljäää

        Ajoin noin 25 vuotta mersuilla. Viimeinen oli 124 korinen(200d) mallia -95. Kyllä tämä viimeinen oli jo melko ruostunut. Olisin ostanut ns. väyrysmallisen, mutta kun tutkin autoja huomasin, että ne kaikki olivat ruostuneet melko pahoin. Etupalkit, ovien tiivistepinnat, takalukon ympärystä, lokasuojien kaaret. Kun olin tottunut mersuihin luotin niiden tekniikkaan enkä pelännyt runsaita kilometrejä. En kuitenkaan voinut ostaa enään mersua, koska ovat pelleiltään (paskoja) yllättävän huonoja kutakuinkin kaikki -valitettavasti. Ostin sitten volvo s80 dieselin. Volvossa näyttää olevan hyvät pellit saa sitten nähdä miten muuten kestää. on myös kohtuullisen hyvä ajaa ja pienikulutuksinen koska on diesel.


      • Opel Mies
        pöljäää kirjoitti:

        Ajoin noin 25 vuotta mersuilla. Viimeinen oli 124 korinen(200d) mallia -95. Kyllä tämä viimeinen oli jo melko ruostunut. Olisin ostanut ns. väyrysmallisen, mutta kun tutkin autoja huomasin, että ne kaikki olivat ruostuneet melko pahoin. Etupalkit, ovien tiivistepinnat, takalukon ympärystä, lokasuojien kaaret. Kun olin tottunut mersuihin luotin niiden tekniikkaan enkä pelännyt runsaita kilometrejä. En kuitenkaan voinut ostaa enään mersua, koska ovat pelleiltään (paskoja) yllättävän huonoja kutakuinkin kaikki -valitettavasti. Ostin sitten volvo s80 dieselin. Volvossa näyttää olevan hyvät pellit saa sitten nähdä miten muuten kestää. on myös kohtuullisen hyvä ajaa ja pienikulutuksinen koska on diesel.

        Joo on mullaki 43vuotta vanha Opel Kadett B ja nyt 43vuoden jälkeen tarvitsi ensimmäisen kerran sitä hitsata ja muuten taitaa olla ooppeleissa paljon ruoste vikoja kyllä se taitaa käyttäjästä olla kiinni minkälainen ruoste läjä auto on!


      • ruostetta
        Opel Mies kirjoitti:

        Joo on mullaki 43vuotta vanha Opel Kadett B ja nyt 43vuoden jälkeen tarvitsi ensimmäisen kerran sitä hitsata ja muuten taitaa olla ooppeleissa paljon ruoste vikoja kyllä se taitaa käyttäjästä olla kiinni minkälainen ruoste läjä auto on!

        alkaa minunkin autossa näkyä. Pitääs kait ottaa ja maalauttaa.( mutta missä?)

        Mitä mieltä olette, onko merkkikorjaamolla niinpaljon parempi työn laatu kun jossain kylämaalamossa, (joka kuitenkin maalaa autoja työkseen) että on syytä maalauttaa siellä?


      • Nykyinen volvomies
        ruostetta kirjoitti:

        alkaa minunkin autossa näkyä. Pitääs kait ottaa ja maalauttaa.( mutta missä?)

        Mitä mieltä olette, onko merkkikorjaamolla niinpaljon parempi työn laatu kun jossain kylämaalamossa, (joka kuitenkin maalaa autoja työkseen) että on syytä maalauttaa siellä?

        Ei autot mitään yksilöitä ole, kyllähän ne sarjatuotantoa ovat.
        Kyllä mersut ruostuvat. Ajoin noin 25 vuotta mersuilla, mutta oli pakko siirtyä volvoon (S80) kun 10-vuotta vanhat mersut ovat lähes kaatopaikkakunnossa määrätyistä kohdin ja kutakuinkin kaikki.


    • ruosteen-esteri

      "Ostin juuri uuden auton ja ajattelin pitää sitä 5 vuotta. Ruosteensuojauksen hintaa ei saa pois parantuneena jälleenmyyntihintana 5 vuoden kohdalla. Ja jos auto ruostuu viiden vuoden jälkeen ei se ole minun ongelmani."

      Mutta kun ne autot alkavat ruostua jo ennen sitä 5 vuotta. Jopa pari vuotta vanhat autot saattavat alkaa ruostumaan. Tämä on todettu ja se on fakta.

      EU:n myötä poistui autoista maahantuonnin yhteydessä tehty "pieni" ruosteensuojaus. Nykyautoissa ei ole enää paljon mitään ruostesuojaa joten sellainen kannattaa aina teettää. Niissä on lähinnä enää maalipinta suojana.

      Se on totta että ruosteensuojauksen hintaa ei saa hyvitettyä vaihdon yhteydessä mutta tämä on mielestäni VÄÄRIN! Autoliike tulisi hyvittää ruostesuojatusta autosta enemmän kuin suojaamattomasta.

      Miten olisi jos kaikki alkaisivat tarkistamaan alustan ja ostamaan vain ruostevapaita yksilöitä ;-)

      Yksi legenda joka leviää, on se että autojen ruostumattomuustakuu raukeaa, mikäli teetetään lisäsuojaus. Kuluttaja-asiamiehen mukaan takuu ei voi raueta mikäli auton (olematonta) suojaa parannetaan. Kuinka moni on edes tutustunut kyseiseen takuun kunnolla? Sehän kattaa käytännössä vain korin sisältäpäin alkaneen ruostumisen. Mitä sellaisella takuulla edes tekee?


      http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/ruoste-pesii-jo-4-6-vuotiaissa
      http://www.tuulilasi.fi/files/ROST Sammanfattning.pdf

      http://www.swereakimab.se/web/page.aspx?pageid=8592&newsid=30271&page=1
      http://www.vibilagare.se/zino.aspx?pageID=103

      • Veho

        Itselläni oli 2 vuotta 2000 mallin A sarjan mersu. Ovet ruostuivat ja lokarin kaaret takaalta myös. Takuuseen meni uudet ovet mutta takakaaret ei. 2 viikkoa oli veholla korjattavana. Lopulta kyllästyin ku alkoin tulee kaikkea pikkuvikaa automaattivaihdelaatikko ei välillä vaihtanut,lämppäri puhalsi pelkkää kylmää jne..


      • takaveto
        Veho kirjoitti:

        Itselläni oli 2 vuotta 2000 mallin A sarjan mersu. Ovet ruostuivat ja lokarin kaaret takaalta myös. Takuuseen meni uudet ovet mutta takakaaret ei. 2 viikkoa oli veholla korjattavana. Lopulta kyllästyin ku alkoin tulee kaikkea pikkuvikaa automaattivaihdelaatikko ei välillä vaihtanut,lämppäri puhalsi pelkkää kylmää jne..

        Ostin huutokaupasta farkku volvon 300e paras auto ostos ikinä,tosin kunnostin jarrutja lämmityslaitteen tietysti motonet osilla,koska osaan autoani laittaa itse säästin melkoisesti, RUOSTE suojaukseen kaäytin pensseliä ja hagmanin alusta massaa ohennettuna, tosin paskat harjasin teräsharjalla veks.Ei kuki kun aina keväisin toistan käsittelyn.Ajelin traktorillani noin 40000km, ja myin pois 750e syötiksi ruuvasin edestä taakse uuden pakoputken hinta 88e.Auto oli kolmaskymmenes omistamani auto, siis auto yllätyin traktorin laadusta verrattuna esim. mersuun 240 esim.ja tuosta ruostumisesta voin sanoa että rankalaiset,italialaiset,pahimpia...opelit,volkkarit,audit,bemarit, kaikki ruostuu kokonaisuus ratkaisee,kannattaako enää rapata umpeen reikiä,itse pyrin autoilemaan edullisesti tässä suomalaisessa avohoitolassa missä autot maksavat kaksin kertaisesti verrattun ruotsiin, PS. volvolla on hyvä törmäillä!


      • +300hp nissan almera
        takaveto kirjoitti:

        Ostin huutokaupasta farkku volvon 300e paras auto ostos ikinä,tosin kunnostin jarrutja lämmityslaitteen tietysti motonet osilla,koska osaan autoani laittaa itse säästin melkoisesti, RUOSTE suojaukseen kaäytin pensseliä ja hagmanin alusta massaa ohennettuna, tosin paskat harjasin teräsharjalla veks.Ei kuki kun aina keväisin toistan käsittelyn.Ajelin traktorillani noin 40000km, ja myin pois 750e syötiksi ruuvasin edestä taakse uuden pakoputken hinta 88e.Auto oli kolmaskymmenes omistamani auto, siis auto yllätyin traktorin laadusta verrattuna esim. mersuun 240 esim.ja tuosta ruostumisesta voin sanoa että rankalaiset,italialaiset,pahimpia...opelit,volkkarit,audit,bemarit, kaikki ruostuu kokonaisuus ratkaisee,kannattaako enää rapata umpeen reikiä,itse pyrin autoilemaan edullisesti tässä suomalaisessa avohoitolassa missä autot maksavat kaksin kertaisesti verrattun ruotsiin, PS. volvolla on hyvä törmäillä!

        ainut auto mikä ei ruostu niin millään on nissany


      • yllärix 20 v
        +300hp nissan almera kirjoitti:

        ainut auto mikä ei ruostu niin millään on nissany

        80-luvun lopun nissaneista löytyy jostain syystä tänäkin päivänä lähes ruosteettomia yksilöitä. Tämä ei päde jokaiseen saman ikäluokan nissaniin. Itselläni noita japseja on ollu, pesen kerran vuodessa (keväällä), yleensä ruoste tolla hoidolla tappaa auton aika hätäseen. Kolme tämän ikäluokan nissania mureni 3 v per auto. Neljäs kesti 4v ilman ruostetta, piti kuitenkin luopua kun kone laukes 780 000 km: jälkeen. Tässä neljännessä kiveniskemät eivät edenneet ja helmat alkuperäiset edelleen. Myin sen parivuotta sitten, ilmeisesti kone vaihdettu tms. koska näkyi liikenteessä lokakuun lopulla. Serkkupojalla on samoja kokemuksia 88-sunnystä ruoste ei tahdo purra. Yksilöitä löytyy, osaisiko joku kertoa, mistä tämä johtuu nissanin kohdalla? Onkohan tehtaalle tuotu vahingossa parempi pelti-erä?


      • dollari
        yllärix 20 v kirjoitti:

        80-luvun lopun nissaneista löytyy jostain syystä tänäkin päivänä lähes ruosteettomia yksilöitä. Tämä ei päde jokaiseen saman ikäluokan nissaniin. Itselläni noita japseja on ollu, pesen kerran vuodessa (keväällä), yleensä ruoste tolla hoidolla tappaa auton aika hätäseen. Kolme tämän ikäluokan nissania mureni 3 v per auto. Neljäs kesti 4v ilman ruostetta, piti kuitenkin luopua kun kone laukes 780 000 km: jälkeen. Tässä neljännessä kiveniskemät eivät edenneet ja helmat alkuperäiset edelleen. Myin sen parivuotta sitten, ilmeisesti kone vaihdettu tms. koska näkyi liikenteessä lokakuun lopulla. Serkkupojalla on samoja kokemuksia 88-sunnystä ruoste ei tahdo purra. Yksilöitä löytyy, osaisiko joku kertoa, mistä tämä johtuu nissanin kohdalla? Onkohan tehtaalle tuotu vahingossa parempi pelti-erä?

        Onko tää volvo ja mersumiesten yhteinen mainoskampanja,unohtamatta fordeja.


      • nissansynny
        +300hp nissan almera kirjoitti:

        ainut auto mikä ei ruostu niin millään on nissany

        Ei ole ruostetta missään,ajettu 210000, normaalihoito pesty pari kertaa vuodessa, hieno peli, toki hiukan turvavarusteissa puutteita


    • line-x

      uusi käsite on LINE-X!

      LINE-X mullistaa lattia- ja seinäpinnoituksen! Se antaa täysin saumattoman, iskunkestävän ja vedenpitävän pinnoitteen myös teollisuuden raskaaseen käyttöön. LINE-X on ollut markkinajohtaja maailmalla yli 10 vuotta.

      LINE-X pinnoitteet ovat vastustuskykyisiä useimmille liuottimille, kemikaaleille ja hapoille, joka tekee niistä ihanteellisia useimpiin kohteisiin, joissa korroosio on yleistä. Käyttämällä LINE-X ruiskutettavaa pinnoitetta laajennetaan merkittävästi laitteiden ja ajoneuvojen elinikää. Sen suuri kovuusluokitus tarjoaa erinomaisen iskunkestävyyden ja vetolujuuden. Pinnoitteen nopea(10sek.) kuivumisaika mahdollistaa tilojen nopean käyttöönoton!

      LINE-X perheen kaikki tuotteet ovat kaksikomponenttituotteita. Kun LINE-X ruiskutetaan, se on valmis vedenpitävä sinetti.

      • vaikeaa päättää....

        aika paljon vaikuttaa kyl, mullaki massatu sunny -88 hitsattu kyllä, mut kotelot kuivat, siis ei mitää aineita näy, mitä se auttaa et pohjas 2 millin kerros massaa mu pääsee ruostuu ihan muualta. paljonkohan lie maksanu, mu säälitä vaan menty ja mersuista et kyl niit saa hitsata, ruosteen takia tai ainaki ehostaa, puhun nyt noist 2000 lähelle olevista mersusita tai uudemmista, näkyy vaa hallit täynnä mesejä. ne ehk tarkempia ruosteen suhteen saksalaiset, mut ei takuu kata ku tietyt osat, esim minne pyörä pääsee heittää jotain ni niitten peltien pitää olla ehjiä jos meinaat edes takuuta yrittää. esim etuloka suojaa ei vaihdeta uuteen takkuna jos sen pörän takapuolel ruostet yhtää, jos vaan etupuolella nii sitten vaihtaavat vaik surkeeta peltiä onki!


      • ranskalaiset?
        vaikeaa päättää.... kirjoitti:

        aika paljon vaikuttaa kyl, mullaki massatu sunny -88 hitsattu kyllä, mut kotelot kuivat, siis ei mitää aineita näy, mitä se auttaa et pohjas 2 millin kerros massaa mu pääsee ruostuu ihan muualta. paljonkohan lie maksanu, mu säälitä vaan menty ja mersuista et kyl niit saa hitsata, ruosteen takia tai ainaki ehostaa, puhun nyt noist 2000 lähelle olevista mersusita tai uudemmista, näkyy vaa hallit täynnä mesejä. ne ehk tarkempia ruosteen suhteen saksalaiset, mut ei takuu kata ku tietyt osat, esim minne pyörä pääsee heittää jotain ni niitten peltien pitää olla ehjiä jos meinaat edes takuuta yrittää. esim etuloka suojaa ei vaihdeta uuteen takkuna jos sen pörän takapuolel ruostet yhtää, jos vaan etupuolella nii sitten vaihtaavat vaik surkeeta peltiä onki!

        Mulla ollut 2 pösö 405:ta.Ei muuten ruostu!Vai onko joku nähny ruostunutta 405:ttä?Toinen on volvo 945 -98,sama vika,ei mitään pilkun vertaa!Kannattaa kysyä autohitsareilta ja peltikorjaajilta jos haluaa oikeesti tietää missä on ruostetta ja missä ei!


      • miäs74
        ranskalaiset? kirjoitti:

        Mulla ollut 2 pösö 405:ta.Ei muuten ruostu!Vai onko joku nähny ruostunutta 405:ttä?Toinen on volvo 945 -98,sama vika,ei mitään pilkun vertaa!Kannattaa kysyä autohitsareilta ja peltikorjaajilta jos haluaa oikeesti tietää missä on ruostetta ja missä ei!

        On kyllä Opelin laatu parantunut.Tätä yksilöä ei ole erikseen ruostesuojattu,mutta ruostetta ei silti ole.Näitä pelejä saa jo aivan pilkkahinnalla.Mutta moni ei osta,kun vertaa johonkin kasikasi kadetteihin,jotka mätäni hetkessä.Niin kävi minullekkin.Ja tekniikka on myös todella luotettavaa.Ajettavuus myös ensiluokkainen.Enpä taida autoa lähivuosina vaihdella!


      • Eero 79
        miäs74 kirjoitti:

        On kyllä Opelin laatu parantunut.Tätä yksilöä ei ole erikseen ruostesuojattu,mutta ruostetta ei silti ole.Näitä pelejä saa jo aivan pilkkahinnalla.Mutta moni ei osta,kun vertaa johonkin kasikasi kadetteihin,jotka mätäni hetkessä.Niin kävi minullekkin.Ja tekniikka on myös todella luotettavaa.Ajettavuus myös ensiluokkainen.Enpä taida autoa lähivuosina vaihdella!

        Pahimpia ruostekasoja ovat Toyotat ,minulla on ollut noin 20 kpl
        eri autoja ja Toyotat ovat ollet kaikkein surkeimpia koko läjästä.


      • Näin on tosi!
        vaikeaa päättää.... kirjoitti:

        aika paljon vaikuttaa kyl, mullaki massatu sunny -88 hitsattu kyllä, mut kotelot kuivat, siis ei mitää aineita näy, mitä se auttaa et pohjas 2 millin kerros massaa mu pääsee ruostuu ihan muualta. paljonkohan lie maksanu, mu säälitä vaan menty ja mersuista et kyl niit saa hitsata, ruosteen takia tai ainaki ehostaa, puhun nyt noist 2000 lähelle olevista mersusita tai uudemmista, näkyy vaa hallit täynnä mesejä. ne ehk tarkempia ruosteen suhteen saksalaiset, mut ei takuu kata ku tietyt osat, esim minne pyörä pääsee heittää jotain ni niitten peltien pitää olla ehjiä jos meinaat edes takuuta yrittää. esim etuloka suojaa ei vaihdeta uuteen takkuna jos sen pörän takapuolel ruostet yhtää, jos vaan etupuolella nii sitten vaihtaavat vaik surkeeta peltiä onki!

        Koritakuut eivät pääsääntöisesti korvaa juuri mitään, ellei kyseessä ole selkeä valmistusvirhe jonka tehdas on myöntänyt. Ja silloinkin VAURIO ON JO TAPAHTUNUT EIKÄ SITÄ ENÄÄ POISTETUKSI SAADA!

        Eli ruosteenestokäsittely on AINOA suoja vaurioiden syntymistä vastaan. KAIKISSA MERKEISSÄ!

        Vaurioiden synty vain etenee toisissa nopeammin, mutta voi sanoa että KAIKISSA KOLME vuotta vanhoissa autoissa näkyy vähintään alkavia vaurioita. Pahimmissa jo todella pahojakin vaurioita.

        Tutkikaa netistä, tietoa löytyy kyllä ! Ja ne kuvat kertovat myös paljon.

        Ja lopuksi: KÄYKÄÄ suojaamoissa. Siis KÄYKÄÄ! Kyselkää ja kyselkää. Siellä se asia selviää eikä täällä palstalla jossa asiasta tietämättömät kirjoittelevat mitä mieleen tulee ja ehkä yhden auton kokemuksen perusteella. Suojaamossa (kunnollisessa) käsitellään satoja autoja vuodessa, jolloin otanta on todellakin hieman eri luokkaa kuin harrastelijoiden kohdalla.


      • Suojaaja
        Näin on tosi! kirjoitti:

        Koritakuut eivät pääsääntöisesti korvaa juuri mitään, ellei kyseessä ole selkeä valmistusvirhe jonka tehdas on myöntänyt. Ja silloinkin VAURIO ON JO TAPAHTUNUT EIKÄ SITÄ ENÄÄ POISTETUKSI SAADA!

        Eli ruosteenestokäsittely on AINOA suoja vaurioiden syntymistä vastaan. KAIKISSA MERKEISSÄ!

        Vaurioiden synty vain etenee toisissa nopeammin, mutta voi sanoa että KAIKISSA KOLME vuotta vanhoissa autoissa näkyy vähintään alkavia vaurioita. Pahimmissa jo todella pahojakin vaurioita.

        Tutkikaa netistä, tietoa löytyy kyllä ! Ja ne kuvat kertovat myös paljon.

        Ja lopuksi: KÄYKÄÄ suojaamoissa. Siis KÄYKÄÄ! Kyselkää ja kyselkää. Siellä se asia selviää eikä täällä palstalla jossa asiasta tietämättömät kirjoittelevat mitä mieleen tulee ja ehkä yhden auton kokemuksen perusteella. Suojaamossa (kunnollisessa) käsitellään satoja autoja vuodessa, jolloin otanta on todellakin hieman eri luokkaa kuin harrastelijoiden kohdalla.

        Ruosteenestokäsittely on myös mukavuustekijä, sillä se vaimentaa hyvin myös ääntä! Ja jos samalla tehdään varsinainen äänieristyskäsittely alustaan, niin lopputulos on entistä hiljaisempi!

        Ruosteenestoaineet suojaavat myös kaikki alustan maadoituspisteet, jarruputket, pulttien kannat, tukivarret, sähköliittimet jne jne. Näinollen niidenkin vikaantuminen vähenee tai loppuu kokonaan. Tulevat remontit onnistuvat helposti kun ei tarvi pultteja alkaa poraamaan irti (eristyisesti ulkopuoliset TORX-ruuvien kannat katoavat parissa vuodessa lähes kokonaan. Silloin korjaamolla kirotaan ja ASIAKAS maksaa)


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      577
      3846
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2729
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2124
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1947
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1845
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1790
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe