Rintamamiestyyppisessä talossani on viileässä tilassa kierreportaat kerrosten välillä. Haluaisin puiset kaiteet portaiden seinänvierisivulle. Ongelmana on yksi nurkka, joka on koristelusyistä pyöristetty, siis seinä kaareutuu.Onkohan kotikonstein toteutettavaa kikkaa millä saisi aikaan kaartuvan puisen kaiteen? Firmat eivät ota kuuloon näin pienimuotoista hommaa.
Puukaiteen taivutus
4
466
Vastaukset
- kaaret
Eikös tuossa auto vanhat veneenrakentajien konstit? Oikea puulaji, kostutus ja taivutus tarpeeksi kauan ja monta kertaa.
Joku yksittäinen puuseppä voi kyllä tuollaisen homman myös ottaa tehtäväkseen. - auttaa
Se pitää teettää puusepällä. Liikkeet ei toisaan viitsi vaivautua eikä välttämättä sepätkään. Vaihtoehtoja on kaksi jos r on pieni. Eli höyrykuumennus ja taivutus tai laminointi.
- tämä sitten
Tee mutka liimaamalla useasta kappaleesta ja sahaat vannesahalla ylimääräiset pois. Ja sitten ei kun hiomaan.
- aloittaja
tämä sitten kirjoitti:
Tee mutka liimaamalla useasta kappaleesta ja sahaat vannesahalla ylimääräiset pois. Ja sitten ei kun hiomaan.
Olin itse ajatellut tuota viimeistä vaihtoehtoa. Seinän kaarros on toisesta päästään loiva ja toisesta jyrkempi. Paikan päällä se pitää värkätä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2195973
Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m263744- 822587
- 392121
- 331902
- 451868
- 1071765
- 211656
- 271502
Tappajamanne kiinni
Herätys koko Mikkeli! Nyt tietoa kehiin, että saadaan tämä tappaja kiinni!331468