Codesan Comp

Heikki H

Lääkäri määräsi minulle astmalääkkeiden kanssa Codesan Comppia! Luin netistä, ettei sitä saa käyttää jos on astma! Voiko lääkäri tehdä tällaisen mokan ja miksi Codesan Compin käyttöä ei suositella jos on astma?

5

5644

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insertti

En muista sitä miksi ei saa käyttää astmalääkkeiden kanssa, mutta näin se on. Meille kävi kerran samalla lailla, lääkäri määräsi Codesan Compia astmaatikolle ja vieläpä 2-vuotiaalle lapselle! Apteekissa olivat kauhuissaan ja sanoivat, että ei missään nimessä saa antaa. Eihän nyt astmaatikot yleensäkään juuri noista yskänlääkkeistä hyödy. Mäkin tein lääkärille hyvin selväksi, että on astmalapsesta kysymys, mutta näköjään noita mokia niille sattuu.

• Moka ja moka

Codesan compin mukana on tosiaan varoitus, että ei sovi astmaatikoille kodeiinin vuoksi. Kodeiini saattaa joillakin astmaatikoilla pahentaa oireita jollakin mekanismilla. Vaara ei liene suuri, koska muissa samaa kodeiinia sisältävien lääkkeiden kanssa ei vastaavaa kieltoa ole tai varoitellaan vain vaikean astman yhteydessä (Katapekt, Recipect, Panacod, Paramax-cod, Ardinex).

• Nvm-58

ja käytän yskänlääkkeenä nimenomaan Codesan Compia ja selkäoperaation jälkeen kipulääkkeenä oli Panacod..
        Itse asiassa se ei ollut mikään moka lääkäriltä

• elleni
        Nvm-58 kirjoitti:

ja käytän yskänlääkkeenä nimenomaan Codesan Compia ja selkäoperaation jälkeen kipulääkkeenä oli Panacod..
        Itse asiassa se ei ollut mikään moka lääkäriltä

Myös minä olen astmaatikko ja käytössä on Codesan Comp. Itselläni ei pahenna oireita, vaan päinvastoin. Auttaa yöllä kaameaan yskän ärsytykseen ja saan paremmin nukuttua.

• Limamumma

Godesan auttaa sitkeään limaan. Öisin astmaattista oireilua lepoasennossa. Astmalääkkeet ei pure mutta godesan ja lakritsi nostavat liman n 5 minuutissa ja voin nukkua. Asun ehkä homeasunnossa. Oireet tulivat 1 kk asumisesta. Onneksi muutto pian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      164
      1627
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      148
      1244
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      899
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      70
      846
    5. 55
      746
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      63
      727
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      715
    8. 87
      647
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      193
      608
    10. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      592
    Aihe