OHJEET MITEN AUTO PYSYY RUOSTEETTOMANA

Ruosteeton!

Hei,

Minä olen saanut pidettyä ruosteet pois pesemällä auton säännöllisesti, KÄSIN! Ja se tehdään 2 viikon välein. Auto myös vahataan kerran kuukaudessa, kovalla käsivahalla. Suurin virhe on mennä huoltamolle pikapesuihin ja olettaa että auto pysyy puhtaana, kun se ei tule puhtaaksi.

Käytän merkkihuoltamoa. Osaan puhua ja saan alennukset. Merkkihuoltamoa kannatan koska merkkiliikkeen tuotteet on eri mitä nämä varaosatuotteet. Tämä on jo nähty ihan omin silmin. Varaosatuotteet eivät 'sovi' täydellisesti
autoon, joka sitten aiheuttaa ongelmia.

Viimesin auto oli -95 Corolla, joka oli ruosteeton, kun sen viimekesänä myin. Ruostesuojaaja oikein ihmetteli miten olen saanut pidettyä sen noin ruosteettoma. Kerroin hänelle saman kuin teille tässä.

PESE AUTOSI KÄSIN!!

11

4285

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ruostekotelo

      Joo, mutta harvoinhan se auto lähtee ulkopuolelta (maalipinnalta) ruostumaan. Pitää huuhdella kotelot ja alusta sekä konetila myös suolasta.

    • kaikessa

      Auto oli siis varmuudella ruostesuojattu tehtaan jälkeenkin. Kotelot ja palkit on käsiteltävä myös sisäpuolelta, koska sieltä se ruostuminen monen yllätykseksi lähtee, pelkkä peseskely ei riitä. Käsivahaus keväällä ja syksyllä riittää, pesu vaikka kuukauden välein. Ja tärkeää on alustan huolellinen pesu muutaman kerran vuodessa, ja samalla tarkka pienimpienkin ruosteitten syynäys ja mahdollinen paikallinen suojaus - ihan Bilteman ruiskuaineet riittää. Ei tartte silloin ikinä mennä alustaa paikkailemaan.

      Kovin tiukka pesuaikataulu ei vastaa tarkoitustaan ja lopulta aiheuttaa pakon vahata autoa tarpeettoman usein, kun vahapintakin kuluu.

    • realistinen

      Itse pesen pesusienellä ja vahapesuaineella. 3-7 kertaa vuodessa. Useimminkin pitäisi, sen oikein huomaa kun talven jälkeen pesee ensimmäistä kertaa, pinta jää karheaksi- vasta syksyllä karheus poistuu ja sittenhän alkaa jo pian uudet suolakelit=( Yhden kerran eläissäni olen vahannut oman autoni.

      Itsellä ollut kuusi autoa 22 vuoden aikana, koskaan ei pintaruostetta minun aikana tullut. (no yhdessä tuli, Mitsubishissa, mutta se meni takuuseen= poikkeus, joka vahvistaa säännön).

    • A 90

      Juu, ihan oikeassa olet sillä säännöllinen ja kunnonlinen auton käsinpesu on ok, sekä varaamalla siihen aikaa eikä vain lorota vettä letkusta auton päälle.. haukotellen ett "eiköhän se ala olla". Niin ja vahaus. En nyt kuukausittain tee mutta talviaikanakin 2-3 kertaa ja todennut Autoglymin parhaaksi. Myös lasien käsittely Rain-x, Vedestäviis yms aineella, on muuten liikenneturvallisuuden vuoksi ihan huippu aine.

    • valitse

      Paras tapa pitää autonsa ruosteettomana, on valita sellainen auto, joka ei ruostu.

      Pistin juuri kiertoon -98 Xantian, joka on yhä pelleitään täysin ruosteeton, alustan tulivarsissa vain pientä pintaruostetta, jolla ei ole mitään merkitystä.

      Autoa on pesty talvikautena noin kerran, ja kesäisin hiukan useammin. Vahaa olen laittanut melkein joka vuosi.

      • sama homma

        älä mene yleisiin naisiin vaan pökkää penkkaan kotona ei tule sukupuolitauteja... samalla säännöllä


      • Sama homma
        sama homma kirjoitti:

        älä mene yleisiin naisiin vaan pökkää penkkaan kotona ei tule sukupuolitauteja... samalla säännöllä

        Poikasten puheita. Minä olen naimisissa ja minulla on jo lapsenlapsiakin.

        Silti, jos ruostumista ei ole estetty jo autoa suunnitellessa ja valmistaessa, ei sitä estetä myöhemminkään. Ei vaikka sen tervaisi.


      • Jondu
        Sama homma kirjoitti:

        Poikasten puheita. Minä olen naimisissa ja minulla on jo lapsenlapsiakin.

        Silti, jos ruostumista ei ole estetty jo autoa suunnitellessa ja valmistaessa, ei sitä estetä myöhemminkään. Ei vaikka sen tervaisi.

        Kyllä tuo pesuhomma ihan faktaa on, suolaa ja bitumia talvella varsinkin ku tulee pellin päälle, niin suositus on 2 viikon välein käsipesu. Ja onhan se nyt helvetisti hienomman näkönenkin ku pesty. En ymmärrä yhtään ihmisiä jotka ostaa 30t auton eikä pese autoa kun kerran vuodessa. Sit ihmetellään ku ruostuu.


    • xdgdas

      Sillä saa jo ruostesuojauksen.

      Itse pesen auton 4-kertaa vuodessa ja vahaan aina pesun jälkeen.
      Ei ole suojausta eikä ruostetta, kun osaa valita oikean merkin.

      • ei ketjun aloittaja.

        pesupaikan; autohallissa lämpimän veden painepesurin. Niinkuin meidän firma.. :-D
        Palkanlisää, kun saa pestä autonsa firman tiloissa ja laitteilla.
        Aika monta markkaa&euroa tullut "säästettyä" kuluneiden vuosien aikana, kun moinen etuus käytössä.


      • jatkoa edelliseen
        ei ketjun aloittaja. kirjoitti:

        pesupaikan; autohallissa lämpimän veden painepesurin. Niinkuin meidän firma.. :-D
        Palkanlisää, kun saa pestä autonsa firman tiloissa ja laitteilla.
        Aika monta markkaa&euroa tullut "säästettyä" kuluneiden vuosien aikana, kun moinen etuus käytössä.

        painepesurin lisäksi, tietysti "letkuvesi", jolla voi huuhdella auton alustan & pyöräkotelot...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      2001
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      1912
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1588
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      145
      1495
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1204
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1163
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1128
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      11
      1127
    Aihe