Samara vs. Tamarindo

Epuuu:

Haluu...kaikki Costa Rica tietäjät!! Nyt kaivataan lyhyttä ja ytimekästä infopakettia. Olen lähdössä Costa Ricaan kielikurssille 5.4 ja vaihtoehtoina ovat Tamarindo ja Samara. Onko joku käynyt kummassakin paikassa? Lukemani perusteella Tamarindo on jenkkituristien/surffareiden kansoittama, onko näin ja onkohan Samara rauhallisempi? Mites snorklaus mahdollisuudet? Kurssi kestää kaksi viikkoa ja sen jälkeen on viikon loma. Mihin kannattaa viikoksi suunnitella jos snorklaus on yksi prioriteetti. Entäs sadekausi, lukemani perusteella alkaa toukokuussa, ja olen siis juuri huhtikuun loppuun. Miten tarkkaan alkaa ja onko riskiä kastua läpikotaisin jo huhtikuussa? Entäs tyynenmeren ja karibianmeren (idä ja lännen) erot? Kiitti paljon Costa Rica tietäjille!!!

2

1566

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heredia

      Terve,
      viimeksi kun Costa-Ricassa vierailin, vietin viikon lomastani Cocossa. Se on pieni kylä luoteis osassa maata. Palvelut olivat hyvät ja turisteja ei juuri nimeksikään.
      Vierailin myös toisella rannikolla Puerto Viejossa, jossa olimme yhtävämme luona sademetsässä 3 päivää. Oli eksoottinen retki aasilla ratsataen noin 10 km tiettömässä metsässä. Paikan muu väki oli kalastajia ja sukeltajia ja olimme heidän mukanaan merellä. Ei mikään rantaloma mutta muuten mukavaa. Tällä puolen on myös Costa Rican suurin satamakaupunki Limon, Rannat suurelta osin mustaa hiekkaa.
      Eniten rannoilla harmia oli saksiravuista, jotka saattoivat kaivautua hiekasta vaikka pyyhkeen alta. Eiväthän ne tietenkään vaarallisia ihmiselle ole, mutta outoja otuksia kuitenkin.

      Hyvää matkaa.

    • samaraxx

      ehdottomasti Samara. Ihana pikku kylä, kaunis hiekkaranta. Ja turistit lähinnä paikallisia ticoja. Tokihan sieltä ulkomaalaisiakin löytyy, mutta vähemmissä määrin.
      Tamarindo on jenkkilä. Biletystä ja baari meininkiä huomattavasti enemmän.
      Tietysti mitä itse enemmän kaipaat, sen mukaan valinta.
      Corcovado Tyynenmeren puolella, sinne snorklaamaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      102
      3205
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3116
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      322
      1959
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      90
      1459
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1246
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1165
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      888
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      125
      817
    9. 46
      793
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      757
    Aihe