Oikeisto hallitus taistelee kovasti että Summa saa jatkoa ja oikeisto taisteli Haminassa Raimon S johdolla sataman tulevaisuudesta mutta satamassa sosialismi voitti Herral.. johdolla ja SDP hiljaisella tuella valitettavasti.
Teot puhuvat
20
2702
Vastaukset
- Hyvä Hamina
Ensin Stevecolle ei voitu antaa kenttä tilaa lisää vaikka tyhjiä kenttiä satamassa on saatiin Steveco pois. Nostettiin kaupungin nosturien käyttö niin kalliiksi että ne seisoo käyttämättöminä ja saatiin UPM pois. East light oy ei löydy tonttitilaa saadaan sekin pois Haminasta. Satama on tosi ammattilaisten käsissä.
- Mertanen
Lisää kenttätilaa Stevecolle? Heillähän on sitä vaikka kuinka ja lisää tarvitsevat. HMT maksaa Stevecolle vuodessa noin 300000 euroa nosturin vuokrasta ja Steveco HMT:lle noin 60000 euroa heidän nosturien vuokrasta. HMT hallitsee noin 80 prosenttia sataman konttiliikenteestä.
Miksi teet Stevecosta jonkun pyhän epäjumalan, joka on syyttään joutunut sorretuksi ja ikään kuin heidän oikeuksiaan poljetaan jatkuvasti?
Miksi Haminan Steveco on jo useamman vuoden tuottanut pelkkää tappiota? Onko syy satamajohtaja Herralan, sataman hallituksen vai HMT:n? Ei kenenkään heistä. Stevecolla ei olla ymmärretty maailman muuttuneen. On ollut vain yksi totuus: me olemme sataman herroja, muut ulkopuolisia, asiakkaat ovat meidän ehdoillamme jne jne... "Täältä ei hommat lopu sillä paperia riittää ja tämä on meidän valtakuntaa, tänne eivät muut saa tulla". Lopulta tilanne on ollut se, että systeemi on ruokkinut itseään. 45 minuutin kahvitunnit, lakot, viivyttelyt, ylimielisyys, röyhkeys ja välinpitämättömyys on lopulta kääntynyt Stevecolaisia itseään vastaan.
Heille on ollut täysin käsittämätöntä, että on olemassa ns. vapaa kilpailu. Tosin - kilpailu on ollut vääristynyttä kaupungin omistaman satamayhtiön toimesta, mutta ei se yksin ole syy Stevecon ongelmiin. Stevecolla on johtoa myöten jokin kumma tarve hakea vain ja ainoastaan ulkopuolisista syyllistä heidän onnettomaan tilaansa. He eivät voi myöntää edes itselleen, että myös he ovat tehneet virheitä.
JOS Steveco olisi jonkun muun ryhmittymän kuin paperiteollisuuden omistama, se olisi ajettu alas nykyisessä muodossaan jo aikoja sitten. Yritystoiminnan lähtökohta on kannattavuus. Siinä Haminan Steveco ei ole onnistunut.
Steveco antaa ymmärtää, että nyt lähtee 2,9 miljoonaa tonnia heidän mukanaan Kotkaan. Ei se niin mene. Vain UPM on tähän mennessä ilmoittanut lähtevänsä ja vie 1,5 miljoonaa tonnia muassaan. Muut asiakkaat ilmeisesti jäävät.
Miksi Steveco ilmoittaa nettisivuillaan, että jättäkää huhut omaan arvoonsa. Miksi he eivät voi ilmoittaa reilusti oman Haminan yksikkönsä olevan reilusti tappiolla. Miksi he edelleen kieltävät tosiseikat. Myös sen, että tappio johtuu koko henkilöstön ammattitaidottomuudesta aina ylintä johtoa myöten. Miksi Stevecon tekemä laivan lastaus kestää Haminassa puolet kauemmin kuin muualla?
Miksi Stevecoa ei ylipäätään saisi arvostella millään muotoa eikä missään mediassa. Mikä tekee Stevecosta ja sen työntekijöistä niin pyhän asian? - Kerronpa sinulle
Mertanen kirjoitti:
Lisää kenttätilaa Stevecolle? Heillähän on sitä vaikka kuinka ja lisää tarvitsevat. HMT maksaa Stevecolle vuodessa noin 300000 euroa nosturin vuokrasta ja Steveco HMT:lle noin 60000 euroa heidän nosturien vuokrasta. HMT hallitsee noin 80 prosenttia sataman konttiliikenteestä.
Miksi teet Stevecosta jonkun pyhän epäjumalan, joka on syyttään joutunut sorretuksi ja ikään kuin heidän oikeuksiaan poljetaan jatkuvasti?
Miksi Haminan Steveco on jo useamman vuoden tuottanut pelkkää tappiota? Onko syy satamajohtaja Herralan, sataman hallituksen vai HMT:n? Ei kenenkään heistä. Stevecolla ei olla ymmärretty maailman muuttuneen. On ollut vain yksi totuus: me olemme sataman herroja, muut ulkopuolisia, asiakkaat ovat meidän ehdoillamme jne jne... "Täältä ei hommat lopu sillä paperia riittää ja tämä on meidän valtakuntaa, tänne eivät muut saa tulla". Lopulta tilanne on ollut se, että systeemi on ruokkinut itseään. 45 minuutin kahvitunnit, lakot, viivyttelyt, ylimielisyys, röyhkeys ja välinpitämättömyys on lopulta kääntynyt Stevecolaisia itseään vastaan.
Heille on ollut täysin käsittämätöntä, että on olemassa ns. vapaa kilpailu. Tosin - kilpailu on ollut vääristynyttä kaupungin omistaman satamayhtiön toimesta, mutta ei se yksin ole syy Stevecon ongelmiin. Stevecolla on johtoa myöten jokin kumma tarve hakea vain ja ainoastaan ulkopuolisista syyllistä heidän onnettomaan tilaansa. He eivät voi myöntää edes itselleen, että myös he ovat tehneet virheitä.
JOS Steveco olisi jonkun muun ryhmittymän kuin paperiteollisuuden omistama, se olisi ajettu alas nykyisessä muodossaan jo aikoja sitten. Yritystoiminnan lähtökohta on kannattavuus. Siinä Haminan Steveco ei ole onnistunut.
Steveco antaa ymmärtää, että nyt lähtee 2,9 miljoonaa tonnia heidän mukanaan Kotkaan. Ei se niin mene. Vain UPM on tähän mennessä ilmoittanut lähtevänsä ja vie 1,5 miljoonaa tonnia muassaan. Muut asiakkaat ilmeisesti jäävät.
Miksi Steveco ilmoittaa nettisivuillaan, että jättäkää huhut omaan arvoonsa. Miksi he eivät voi ilmoittaa reilusti oman Haminan yksikkönsä olevan reilusti tappiolla. Miksi he edelleen kieltävät tosiseikat. Myös sen, että tappio johtuu koko henkilöstön ammattitaidottomuudesta aina ylintä johtoa myöten. Miksi Stevecon tekemä laivan lastaus kestää Haminassa puolet kauemmin kuin muualla?
Miksi Stevecoa ei ylipäätään saisi arvostella millään muotoa eikä missään mediassa. Mikä tekee Stevecosta ja sen työntekijöistä niin pyhän asian?Haminalle Steveco ja UPM olivat silleen pyhiä että tässä taloudellisessa tilanteessa Hamina olisi nekin ylimääräiset rahat tarvinnut, Stevecon taloudellisesta tilanteesta varmaankin on tietoisia niiden omistajat metsäteollisuus, Mitä samaa ei voi sanoa HMT omistajien tietävän Haminan veromaksajien. Normaalissa maailmassa kaupungin edustajat ei hauku isoa työllistäjää ja yrittää kaikin keinoin pitää kaupungissaan keskittävää metsäjättiä eikä vaikeuta sen toimintaa esimerkiksi että antaa kaupunginnosturit yhdelle yritykselle ilmaiseksi joka hinnoittelee hinnat niin kalliiksi että niitä ei voi enää toinen yritys käyttää mikä on metsäjättien omistama. Kyllä muualla Suomessa on tietty kunnioitus UPM kohtaa koska missä se vaikuttaa niin siellä on työpaikkoja mistä saa rahaa millä voi maksaa kunnallisia peruspalveluja:kouluja,sairaaloita...Haminalla raha tilanne tällä hetkellä on tosi huono niin olisi se Stevecon ja UPM rahat tarvinnut peruspalvelujen pitämiseen.
- Ihmettelen suuresti
Kerronpa sinulle kirjoitti:
Haminalle Steveco ja UPM olivat silleen pyhiä että tässä taloudellisessa tilanteessa Hamina olisi nekin ylimääräiset rahat tarvinnut, Stevecon taloudellisesta tilanteesta varmaankin on tietoisia niiden omistajat metsäteollisuus, Mitä samaa ei voi sanoa HMT omistajien tietävän Haminan veromaksajien. Normaalissa maailmassa kaupungin edustajat ei hauku isoa työllistäjää ja yrittää kaikin keinoin pitää kaupungissaan keskittävää metsäjättiä eikä vaikeuta sen toimintaa esimerkiksi että antaa kaupunginnosturit yhdelle yritykselle ilmaiseksi joka hinnoittelee hinnat niin kalliiksi että niitä ei voi enää toinen yritys käyttää mikä on metsäjättien omistama. Kyllä muualla Suomessa on tietty kunnioitus UPM kohtaa koska missä se vaikuttaa niin siellä on työpaikkoja mistä saa rahaa millä voi maksaa kunnallisia peruspalveluja:kouluja,sairaaloita...Haminalla raha tilanne tällä hetkellä on tosi huono niin olisi se Stevecon ja UPM rahat tarvinnut peruspalvelujen pitämiseen.
Sinun mielestäsi Steveco salailee Haminan tappioita ja niiden kotisivuilla selvästi ne kertoivat sinulle että Hamina tekee tappiota ja ja myös sen toimintaympäristö takia ei ole mahdollista saada toimintaa kannattavaksi Haminassa, siinä se selitys sinulle miksi ne yrittivät ostaa ja vuokrata niitä kenttiä että olisivat Haminan yksikkönsä liikenteen kasvulla nostattaneet kannattavaksi, sinulle tuommoinen että tarvitsee lisää alueita kilpailukykyiset hinnat ovat tietysti outo käsite liiketoiminnan kannalta juttusihan ovat samaa tasoa Herra..Miksiköhän Hamina on niin paljon tarvinnut Stevecon nostureita vaikka niillä seisoo pääsääntöisesti 3nosturia käyttämättöminä tuosta minä alan huolestua veronmaksajana.
- vittuuntunut
Mertanen kirjoitti:
Lisää kenttätilaa Stevecolle? Heillähän on sitä vaikka kuinka ja lisää tarvitsevat. HMT maksaa Stevecolle vuodessa noin 300000 euroa nosturin vuokrasta ja Steveco HMT:lle noin 60000 euroa heidän nosturien vuokrasta. HMT hallitsee noin 80 prosenttia sataman konttiliikenteestä.
Miksi teet Stevecosta jonkun pyhän epäjumalan, joka on syyttään joutunut sorretuksi ja ikään kuin heidän oikeuksiaan poljetaan jatkuvasti?
Miksi Haminan Steveco on jo useamman vuoden tuottanut pelkkää tappiota? Onko syy satamajohtaja Herralan, sataman hallituksen vai HMT:n? Ei kenenkään heistä. Stevecolla ei olla ymmärretty maailman muuttuneen. On ollut vain yksi totuus: me olemme sataman herroja, muut ulkopuolisia, asiakkaat ovat meidän ehdoillamme jne jne... "Täältä ei hommat lopu sillä paperia riittää ja tämä on meidän valtakuntaa, tänne eivät muut saa tulla". Lopulta tilanne on ollut se, että systeemi on ruokkinut itseään. 45 minuutin kahvitunnit, lakot, viivyttelyt, ylimielisyys, röyhkeys ja välinpitämättömyys on lopulta kääntynyt Stevecolaisia itseään vastaan.
Heille on ollut täysin käsittämätöntä, että on olemassa ns. vapaa kilpailu. Tosin - kilpailu on ollut vääristynyttä kaupungin omistaman satamayhtiön toimesta, mutta ei se yksin ole syy Stevecon ongelmiin. Stevecolla on johtoa myöten jokin kumma tarve hakea vain ja ainoastaan ulkopuolisista syyllistä heidän onnettomaan tilaansa. He eivät voi myöntää edes itselleen, että myös he ovat tehneet virheitä.
JOS Steveco olisi jonkun muun ryhmittymän kuin paperiteollisuuden omistama, se olisi ajettu alas nykyisessä muodossaan jo aikoja sitten. Yritystoiminnan lähtökohta on kannattavuus. Siinä Haminan Steveco ei ole onnistunut.
Steveco antaa ymmärtää, että nyt lähtee 2,9 miljoonaa tonnia heidän mukanaan Kotkaan. Ei se niin mene. Vain UPM on tähän mennessä ilmoittanut lähtevänsä ja vie 1,5 miljoonaa tonnia muassaan. Muut asiakkaat ilmeisesti jäävät.
Miksi Steveco ilmoittaa nettisivuillaan, että jättäkää huhut omaan arvoonsa. Miksi he eivät voi ilmoittaa reilusti oman Haminan yksikkönsä olevan reilusti tappiolla. Miksi he edelleen kieltävät tosiseikat. Myös sen, että tappio johtuu koko henkilöstön ammattitaidottomuudesta aina ylintä johtoa myöten. Miksi Stevecon tekemä laivan lastaus kestää Haminassa puolet kauemmin kuin muualla?
Miksi Stevecoa ei ylipäätään saisi arvostella millään muotoa eikä missään mediassa. Mikä tekee Stevecosta ja sen työntekijöistä niin pyhän asian?Voihan viulu, onpa nyt oikein asiantuntija asialla. Helkkarin hyvä kun oot huomannu, että on olemassa "vapaa kilpailu", joka on "vääristynyt". Silloinhan varmaan olet sinäkin sitä mieltä, että Satama oy:n johto on ammattitaidotonta, vai mistä se vapaa vääristynyt kilpailu tulee ??? Oletko koskaan kuullut sanaa "voluumi", miten toi muuten kirjoitetaan ? Ne massat, joita kenties Steveco olisi tuonut Haminaan, ilman älyttömiä rasitteita, joita H ja kumppanit keksivät jokaisen yrityksen esteeksi, nyt ne ängetään väkisin muihin satamiin. Ja oletko tullut ajatelleeksi, että se liikenne , mitä "kaupungin pyhä lehmä" käsittelee, se on Steveco hankkimaa liikennettä haminaan !!! Ne 70 %, jonka mainitset,ne on pakon edessä ja "vääristynellä,vapaalla kilpailulla", ollut pakko luovutta "pyhälle lehmälle". Vielä jos ymmärrät logistiikasta jotain, niin varmaan käsität, että se kenttätilakin pitäisi olla mahdollismman lähellä purettavia laivoja !!?? Se alue käsittääkseni, jota Steveco olisi vuokrannut, on edelleenkin tyhjänä, mutta Steveco oli kuulemma vasta jonon hännillä, tosin ei se ensimmäinenkään ole sitä vuokrannut. Siis hinnoilla ei Steveco varmaan pysty kilpailemaan, viittaan omistuspohjaan, mutta massoilla kyllä. Ymmärrä, että vapaata kilpailua saa ja pitää olla, mutta ei "vääristynyttä vapaata kilpailua" !!!!! Hyvää jatkoa, ja muista käydä kellottamassa kahvitunnit, sehän se näin "pikkujutussa" on tärkeää. Voit myös tarmokkaana kertoilla faktoja myös satamajohtajalle ja kumppaneille....piste.
- Mertanen
Kerronpa sinulle kirjoitti:
Haminalle Steveco ja UPM olivat silleen pyhiä että tässä taloudellisessa tilanteessa Hamina olisi nekin ylimääräiset rahat tarvinnut, Stevecon taloudellisesta tilanteesta varmaankin on tietoisia niiden omistajat metsäteollisuus, Mitä samaa ei voi sanoa HMT omistajien tietävän Haminan veromaksajien. Normaalissa maailmassa kaupungin edustajat ei hauku isoa työllistäjää ja yrittää kaikin keinoin pitää kaupungissaan keskittävää metsäjättiä eikä vaikeuta sen toimintaa esimerkiksi että antaa kaupunginnosturit yhdelle yritykselle ilmaiseksi joka hinnoittelee hinnat niin kalliiksi että niitä ei voi enää toinen yritys käyttää mikä on metsäjättien omistama. Kyllä muualla Suomessa on tietty kunnioitus UPM kohtaa koska missä se vaikuttaa niin siellä on työpaikkoja mistä saa rahaa millä voi maksaa kunnallisia peruspalveluja:kouluja,sairaaloita...Haminalla raha tilanne tällä hetkellä on tosi huono niin olisi se Stevecon ja UPM rahat tarvinnut peruspalvelujen pitämiseen.
HMT maksaa nostureista satamalla käypää vuokraa. Ei saa niitä käyttöönsä ilmaiseksi. Tuo on faktana elämään jäänyt juoru, jota Steveco-fanit mieluusti värittävät mitä erilaisilla tavoilla.
Ai, siis Stevecon ongelma olikin siinä, etteivät saaneet lisää tilaa käyttöönsä. Siksi tuli tappiota. Miksiköhän heidän varastonsa ovat vajaakäytössä ts. osa tyhjillään?
Miksikö tappiota tulee edelleen? Miksi laivaojen lastaus on niin hidasta? Miksi henkilkunta on ylimieleistä. Vastauksia, kiitos! - Mertanen
vittuuntunut kirjoitti:
Voihan viulu, onpa nyt oikein asiantuntija asialla. Helkkarin hyvä kun oot huomannu, että on olemassa "vapaa kilpailu", joka on "vääristynyt". Silloinhan varmaan olet sinäkin sitä mieltä, että Satama oy:n johto on ammattitaidotonta, vai mistä se vapaa vääristynyt kilpailu tulee ??? Oletko koskaan kuullut sanaa "voluumi", miten toi muuten kirjoitetaan ? Ne massat, joita kenties Steveco olisi tuonut Haminaan, ilman älyttömiä rasitteita, joita H ja kumppanit keksivät jokaisen yrityksen esteeksi, nyt ne ängetään väkisin muihin satamiin. Ja oletko tullut ajatelleeksi, että se liikenne , mitä "kaupungin pyhä lehmä" käsittelee, se on Steveco hankkimaa liikennettä haminaan !!! Ne 70 %, jonka mainitset,ne on pakon edessä ja "vääristynellä,vapaalla kilpailulla", ollut pakko luovutta "pyhälle lehmälle". Vielä jos ymmärrät logistiikasta jotain, niin varmaan käsität, että se kenttätilakin pitäisi olla mahdollismman lähellä purettavia laivoja !!?? Se alue käsittääkseni, jota Steveco olisi vuokrannut, on edelleenkin tyhjänä, mutta Steveco oli kuulemma vasta jonon hännillä, tosin ei se ensimmäinenkään ole sitä vuokrannut. Siis hinnoilla ei Steveco varmaan pysty kilpailemaan, viittaan omistuspohjaan, mutta massoilla kyllä. Ymmärrä, että vapaata kilpailua saa ja pitää olla, mutta ei "vääristynyttä vapaata kilpailua" !!!!! Hyvää jatkoa, ja muista käydä kellottamassa kahvitunnit, sehän se näin "pikkujutussa" on tärkeää. Voit myös tarmokkaana kertoilla faktoja myös satamajohtajalle ja kumppaneille....piste.
Ei Steveco ole mitään liikennettä Haminaan hankkinut. Liikenne on tullut Stevecon omistajien mukana, siis paperitehtaiden mukana. Ja muu liikenne siksi koska Stevecolla on tuolloin - jo Blombergin aikana ollut monopoli.
Aivan sama kun puhuisit, että Alko toisi asiakkaat tullessaan. Tulevathan ne, kun kilpailjoita on piruin vähän tai ei ollenkaan. Jostain se tavara on hankittava tai jonkun kautta maahan tuotava.
Kilpailu Haminan satamassa on vääristynyt. Se on totta, kaikki muu puhumanne on pelkkää Stevecon jumalointia ruusunpunaisten lasien takaa. - Steveco on
Mertanen kirjoitti:
Ei Steveco ole mitään liikennettä Haminaan hankkinut. Liikenne on tullut Stevecon omistajien mukana, siis paperitehtaiden mukana. Ja muu liikenne siksi koska Stevecolla on tuolloin - jo Blombergin aikana ollut monopoli.
Aivan sama kun puhuisit, että Alko toisi asiakkaat tullessaan. Tulevathan ne, kun kilpailjoita on piruin vähän tai ei ollenkaan. Jostain se tavara on hankittava tai jonkun kautta maahan tuotava.
Kilpailu Haminan satamassa on vääristynyt. Se on totta, kaikki muu puhumanne on pelkkää Stevecon jumalointia ruusunpunaisten lasien takaa.Metsäteollisuuden omistama yritys niin siellä missä Steveco niin siellä on liikennettä laivat kun ei halua mielellään mennä tyhjinä toiseen suuntaan niin siellä tulee myös vasta tavaraliikennettä se tuo kyseiselle kaupungille laivoja ja työpaikkoja millä tulee rahaa jolla pyöritetään kaupungin palveluja mikä on esimerkiksi Kotkassa täysin käsitetty heti kun UPM ilmoitti että Haminassa palvelu on kuin kivireen vetoa niin Kotka lupasi ottaa avosylin vastaan UPM Kotkaan antaa kantasataman vielä käyttöön laajentaa muutenkin satamiaan, eron huomaa Kotkassa on ahdasta satamissa Haminassa on tyhjiä alueita mitä ei suostuta myymään eikä vuokraamaan kyllä se huomaakin millä satamalla menee hyvin.
- Logistiikka hallussa
Mertanen kirjoitti:
Ei Steveco ole mitään liikennettä Haminaan hankkinut. Liikenne on tullut Stevecon omistajien mukana, siis paperitehtaiden mukana. Ja muu liikenne siksi koska Stevecolla on tuolloin - jo Blombergin aikana ollut monopoli.
Aivan sama kun puhuisit, että Alko toisi asiakkaat tullessaan. Tulevathan ne, kun kilpailjoita on piruin vähän tai ei ollenkaan. Jostain se tavara on hankittava tai jonkun kautta maahan tuotava.
Kilpailu Haminan satamassa on vääristynyt. Se on totta, kaikki muu puhumanne on pelkkää Stevecon jumalointia ruusunpunaisten lasien takaa.Mertasella on tuo tieto hallussa. Mitä ovat Unifeeder, Team Lines ja Maersk Sealand?
Sanoit "Tosin - kilpailu on ollut vääristynyttä kaupungin omistaman satamayhtiön toimesta, mutta ei se yksin ole syy Stevecon ongelmiin". NIMENOMAAN tämä on se syy, KONTTILIIKENTEELLÄ TEHDÄÄN RAHAA !!!!.
Satama Oy halusi tämän liikenteen vain ja ainoastaan "omistamalleen satamayhtiölle". Kerroppa asiantuntija Mertanen, mitä merkitsee, kun nosturien hallinta annetaan tuolle "kaupungin omistamalle satamayhtiölle"?
Olisiko MONOPOLIA konttinostureiden käyttöön?
NYT tuo "kaupungin omistama satamayhtiö" MONOPOLIN? Turvin muutti "palvelu konseptia" niin että konttinosturin mukana on ostettava myös kuuden miehen työpalvelut.
TAJUATKO Mertanen, se on merkitsee koko ahtauspalvelun ostamista alihankintana PAKOLLA !!!
Mertanen, kaikki muu puhumasi on pelkkää Satama Oy:n jumalointia ruusunpunaisten lasien takaa". - Mertanen
Logistiikka hallussa kirjoitti:
Mertasella on tuo tieto hallussa. Mitä ovat Unifeeder, Team Lines ja Maersk Sealand?
Sanoit "Tosin - kilpailu on ollut vääristynyttä kaupungin omistaman satamayhtiön toimesta, mutta ei se yksin ole syy Stevecon ongelmiin". NIMENOMAAN tämä on se syy, KONTTILIIKENTEELLÄ TEHDÄÄN RAHAA !!!!.
Satama Oy halusi tämän liikenteen vain ja ainoastaan "omistamalleen satamayhtiölle". Kerroppa asiantuntija Mertanen, mitä merkitsee, kun nosturien hallinta annetaan tuolle "kaupungin omistamalle satamayhtiölle"?
Olisiko MONOPOLIA konttinostureiden käyttöön?
NYT tuo "kaupungin omistama satamayhtiö" MONOPOLIN? Turvin muutti "palvelu konseptia" niin että konttinosturin mukana on ostettava myös kuuden miehen työpalvelut.
TAJUATKO Mertanen, se on merkitsee koko ahtauspalvelun ostamista alihankintana PAKOLLA !!!
Mertanen, kaikki muu puhumasi on pelkkää Satama Oy:n jumalointia ruusunpunaisten lasien takaa".Unifeede, Team Linesja Maersk eivät vielä ole päättäneet missä satamassa haluavat olla. TÄHÄN MENESSÄ vain UPM on lähdössä.
Huvittavaa tuo Stevecolaisten huoli Haminan peruspalveluiden romahtamisesta heidän lähtönäs jälkeen. Yksikään ahtaaja ei välitä hevon vittua muustakuin omasta ja lihavan akkansa hyvinvoinnista. Nyt ovet olevinaan niin solidaarisia kuin vain demari pahimmillaan voi olla.
Kilpailu on vääristynyttä. En ole kummankaan puolella. Katselen tätä teidän Steveco-jumalointianne entisenä sataman asiakkaana. Stevecolla oli palvelu perseestä ts. ylimieleistä ja asiakasta vähättelevää. HMT:lla kovemmat hinnat, parempi palvelu, sataman infrastruktuuri on erinomainen.
Pahimpia kiusanhenkiä olivat jotkut Stevecon työnjohtajat ja muutamat punaniska-ahtaajat.
AKT helvettiin satamasta, niin homma pelaa. - peruspalveluista
Mertanen kirjoitti:
Unifeede, Team Linesja Maersk eivät vielä ole päättäneet missä satamassa haluavat olla. TÄHÄN MENESSÄ vain UPM on lähdössä.
Huvittavaa tuo Stevecolaisten huoli Haminan peruspalveluiden romahtamisesta heidän lähtönäs jälkeen. Yksikään ahtaaja ei välitä hevon vittua muustakuin omasta ja lihavan akkansa hyvinvoinnista. Nyt ovet olevinaan niin solidaarisia kuin vain demari pahimmillaan voi olla.
Kilpailu on vääristynyttä. En ole kummankaan puolella. Katselen tätä teidän Steveco-jumalointianne entisenä sataman asiakkaana. Stevecolla oli palvelu perseestä ts. ylimieleistä ja asiakasta vähättelevää. HMT:lla kovemmat hinnat, parempi palvelu, sataman infrastruktuuri on erinomainen.
Pahimpia kiusanhenkiä olivat jotkut Stevecon työnjohtajat ja muutamat punaniska-ahtaajat.
AKT helvettiin satamasta, niin homma pelaa.On varmaankin huolissaan kaikki ihmiset ilman missä työssä hän käy siinä ei tarvitse kuin ajatella että lapsilla on päivähoito ja koulu ja ihmisillä sairaala tietysti jos ei edes asu Haminassa niin nämä asiat ei kiinnosta miten Haminalla menee. Eikä tämä varmaankaan ole mitään Steveco jumalointia ole vaan ihmiset haluaa että Haminassa olisi jotain yritystoimintaa muutakin kuin kunnallista esim.HMT että ei tarvitsisi näitä ihmisten peruspalveluja laskea ihan alas.
- Mertanen parhaillaa
peruspalveluista kirjoitti:
On varmaankin huolissaan kaikki ihmiset ilman missä työssä hän käy siinä ei tarvitse kuin ajatella että lapsilla on päivähoito ja koulu ja ihmisillä sairaala tietysti jos ei edes asu Haminassa niin nämä asiat ei kiinnosta miten Haminalla menee. Eikä tämä varmaankaan ole mitään Steveco jumalointia ole vaan ihmiset haluaa että Haminassa olisi jotain yritystoimintaa muutakin kuin kunnallista esim.HMT että ei tarvitsisi näitä ihmisten peruspalveluja laskea ihan alas.
Syömässä tai tarinoimassa Haminan päättäjille kun ei tule juttua nettiin pitkään aikaan.
- Mertanen
Mertanen parhaillaa kirjoitti:
Syömässä tai tarinoimassa Haminan päättäjille kun ei tule juttua nettiin pitkään aikaan.
Katos juoruämmää kun jo kyttää koneella koska Mertanen kirjoittaa. Oletko itse trukin ohjaimissa - tai siis sinun pitäisi olla, mutta lusmuat töistä Stevecon perinteiden mukaisesti ja itket kun joku kehtaa kertoa totuuksia. Vai olitko puolentoista tunnin vuoronvaihdolla?
- Partanen vastaa
Mertanen kirjoitti:
HMT maksaa nostureista satamalla käypää vuokraa. Ei saa niitä käyttöönsä ilmaiseksi. Tuo on faktana elämään jäänyt juoru, jota Steveco-fanit mieluusti värittävät mitä erilaisilla tavoilla.
Ai, siis Stevecon ongelma olikin siinä, etteivät saaneet lisää tilaa käyttöönsä. Siksi tuli tappiota. Miksiköhän heidän varastonsa ovat vajaakäytössä ts. osa tyhjillään?
Miksikö tappiota tulee edelleen? Miksi laivaojen lastaus on niin hidasta? Miksi henkilkunta on ylimieleistä. Vastauksia, kiitos!Taitaa kylläkin Steveco maksaa reilusti enemmän nosturin vuokrista HMT:lle, kuin toisinpäin. Steveco joutuu maksamaan laivatyön HMT:lle, siis nosturin ja onko siinä nytten kuusi muuta tyyppiä, joiden 8 tunnin palkan Steveco joutuu maksamaan, vaikka tekisi vain yhden noston.
MUTTA, Steveco laskutti vain nosturin käytöstä (yksi tyyppi). Taisi kylläkin nytten muuttaa laskutus käytäntöään myös koskemaan laivatyön.
Siinä yksi syy, miten Stevecoa laitetaan ahtaalle. Pukkinosturit kun eivät edes ole HMT:n, vaan Haminan kaupungin.
Kukas on tutkinnu, että Haminassa laivat lastataan puolet hitaammin kuin muualle? Missä voin lukea tämän FAKTANA?
Varustamoiden henkilökunta on sanonut laivojen lastauksen käyvän Haminassa huomattavasti paremmin kuin Saksassa, jonne seilaavat. Noo, mielipiteitä kaikki.
Eikä ehkä kannata yleistää ylimielisyyttä. Jos isossa firmassa olet kuullut yhden olevan ylimielinen, niin ei se tee kaikista samanlaisia. Ihmiset ovat yksilöitä. Nyt tiedät senkin.
Jos Stevecon yksi satama tekee miinusta, mutta saa sillä pidettyä suhteita asiakkaisiin ja muut satamat tuottamaan, niin on TODELLAKIN JÄRKEVÄÄ silti pyörittää tätä tappiollista satamaa. Katso asioita laajemmin, niin huomaat niissä järkeä.
Paljos se HMT on nyt tuottanut 9 vuoden aikana voittoa? Muistaakseni ei vielä kertaakaan. No toivotaan että pääsee vielä edes kerran plussalle.
Tarkotus ei sitten ole lietsoa sotaa HMT:n ja Stevecon välillä. Itse toivoisin, että molemmat operaattorit jäisivät Haminaan. Se, että jollain on kyseisissä firmoissa töitä ja minulla ei, ei ole minun pussistani pois, joten toivottavasti työt Haminassa jatkuisivat. Kateelliset ihmiset toivovat varmaan sitten toisin. - KIRJOTTELET
Mertanen kirjoitti:
Katos juoruämmää kun jo kyttää koneella koska Mertanen kirjoittaa. Oletko itse trukin ohjaimissa - tai siis sinun pitäisi olla, mutta lusmuat töistä Stevecon perinteiden mukaisesti ja itket kun joku kehtaa kertoa totuuksia. Vai olitko puolentoista tunnin vuoronvaihdolla?
Kyllä sellasta potaskaa,että et varmaan ole edes tosissas,kunhan haluat jostain katkerana ärsyttää ja vastoin parempaa tietoa,jos arvaan,et olet joku onneton entinen autokuski,jota on vituttanu työnteko,kyllähän sekin voimia vie,jos on pakko tehdä sellasta hommaa,mikä ei omalle luonteelle satu..
- first mate
Mertanen kirjoitti:
Lisää kenttätilaa Stevecolle? Heillähän on sitä vaikka kuinka ja lisää tarvitsevat. HMT maksaa Stevecolle vuodessa noin 300000 euroa nosturin vuokrasta ja Steveco HMT:lle noin 60000 euroa heidän nosturien vuokrasta. HMT hallitsee noin 80 prosenttia sataman konttiliikenteestä.
Miksi teet Stevecosta jonkun pyhän epäjumalan, joka on syyttään joutunut sorretuksi ja ikään kuin heidän oikeuksiaan poljetaan jatkuvasti?
Miksi Haminan Steveco on jo useamman vuoden tuottanut pelkkää tappiota? Onko syy satamajohtaja Herralan, sataman hallituksen vai HMT:n? Ei kenenkään heistä. Stevecolla ei olla ymmärretty maailman muuttuneen. On ollut vain yksi totuus: me olemme sataman herroja, muut ulkopuolisia, asiakkaat ovat meidän ehdoillamme jne jne... "Täältä ei hommat lopu sillä paperia riittää ja tämä on meidän valtakuntaa, tänne eivät muut saa tulla". Lopulta tilanne on ollut se, että systeemi on ruokkinut itseään. 45 minuutin kahvitunnit, lakot, viivyttelyt, ylimielisyys, röyhkeys ja välinpitämättömyys on lopulta kääntynyt Stevecolaisia itseään vastaan.
Heille on ollut täysin käsittämätöntä, että on olemassa ns. vapaa kilpailu. Tosin - kilpailu on ollut vääristynyttä kaupungin omistaman satamayhtiön toimesta, mutta ei se yksin ole syy Stevecon ongelmiin. Stevecolla on johtoa myöten jokin kumma tarve hakea vain ja ainoastaan ulkopuolisista syyllistä heidän onnettomaan tilaansa. He eivät voi myöntää edes itselleen, että myös he ovat tehneet virheitä.
JOS Steveco olisi jonkun muun ryhmittymän kuin paperiteollisuuden omistama, se olisi ajettu alas nykyisessä muodossaan jo aikoja sitten. Yritystoiminnan lähtökohta on kannattavuus. Siinä Haminan Steveco ei ole onnistunut.
Steveco antaa ymmärtää, että nyt lähtee 2,9 miljoonaa tonnia heidän mukanaan Kotkaan. Ei se niin mene. Vain UPM on tähän mennessä ilmoittanut lähtevänsä ja vie 1,5 miljoonaa tonnia muassaan. Muut asiakkaat ilmeisesti jäävät.
Miksi Steveco ilmoittaa nettisivuillaan, että jättäkää huhut omaan arvoonsa. Miksi he eivät voi ilmoittaa reilusti oman Haminan yksikkönsä olevan reilusti tappiolla. Miksi he edelleen kieltävät tosiseikat. Myös sen, että tappio johtuu koko henkilöstön ammattitaidottomuudesta aina ylintä johtoa myöten. Miksi Stevecon tekemä laivan lastaus kestää Haminassa puolet kauemmin kuin muualla?
Miksi Stevecoa ei ylipäätään saisi arvostella millään muotoa eikä missään mediassa. Mikä tekee Stevecosta ja sen työntekijöistä niin pyhän asian?Hyvä Mertanen! Kirjoitat täyttä asiaa. Jonkinlainen syy Stevecon jatkuvaan taloudellisen tappioon löytyy varmaan seuraavistakin seikoista: Paljon eri satamissa liikkuneena olen huomannut haminalaisahtaajien (Stevecon työntekijäin) tulevan työmaalle vasta 15 - 30 min. työajan alkamisen jälkeen, pitävän Suomen pisimmät kahvi- ja ruokatunnit ja sitten taas lähtevän kotiin jopa tuntia ennen työajan päättymistä. Stevecon työnjohto Haminassa on täysin asiantuntematonta. Laivoissa ensin naurettiin näille pelleille, ajan mittaan nauru kuitenkin vaihtui itkuksi, kun huomattiin tilanne pysyväksi. Lopetan merimiesurani siihen paikkaan, kun tulevaisuudessa tapaan ensimmäisen entisen haminalaispomon Kotkassa tai Vuosaaressa "ohjaamassa" lastausta.
- HMT:llä minäkin
Totta puhut, Vanhasen hallitus on paras, mitä minun elinaikanani (28 v) Suomessa on ollut. Oikeistohallituksen ansiosta olen koneahtaajan palkallani pystynyt hankkimaan uudenkarhean Bemarin, oman asunnon ja kesämökkiäkin suunnittelen. Vielä kun saataisiin kommarien ja sossujen puolueeet kiellettyä kokonaan, niin kyllä meidän porvareiden kelpasi.
- Kokoomus on rautaa!
Minä olin aikaisemmin Stevecolla ja läksin just sen takia pois, kun siellä on niin paljon kommareita ja muita rähinöitsijöitä. Nyt myös minä olen HMT:llä ja hyvin pyyhkii. Suurin osa meistä, luultavasti kaikki, äänestämme oikeistoa, kokoomusta ja keskustaa, aina johtajasta tavalliseen ahtaajaan. Olemmekin joskus poikien kanssa heitetty leikillämme, että HMT:lle pyrkijöiltä pitäisi ihan oikeasti vaatia kokoomuksen jäsenkirja.
- Ei Kokoomus
Kokoomus on rautaa! kirjoitti:
Minä olin aikaisemmin Stevecolla ja läksin just sen takia pois, kun siellä on niin paljon kommareita ja muita rähinöitsijöitä. Nyt myös minä olen HMT:llä ja hyvin pyyhkii. Suurin osa meistä, luultavasti kaikki, äänestämme oikeistoa, kokoomusta ja keskustaa, aina johtajasta tavalliseen ahtaajaan. Olemmekin joskus poikien kanssa heitetty leikillämme, että HMT:lle pyrkijöiltä pitäisi ihan oikeasti vaatia kokoomuksen jäsenkirja.
Kannata tuollaista verorahoilla pyörivää kunnallista toimintaa olette eksyksissä, kokoomuksen ajatusmaailmaan kuuluu vapaa kilpailu eikä mitään valtion tai kunnan sekaantumista markkinatalouteen, jos tunnette oikean kokoomuslaisen niin se voi teille kertoa ettei HMT eikä mikään verorahoilla toimiva kuulu kokoomuslaiseen ajatusmaailmaan.
- Anonyymi
Ei Kokoomus kirjoitti:
Kannata tuollaista verorahoilla pyörivää kunnallista toimintaa olette eksyksissä, kokoomuksen ajatusmaailmaan kuuluu vapaa kilpailu eikä mitään valtion tai kunnan sekaantumista markkinatalouteen, jos tunnette oikean kokoomuslaisen niin se voi teille kertoa ettei HMT eikä mikään verorahoilla toimiva kuulu kokoomuslaiseen ajatusmaailmaan.
ja näin 12 vuoden jälkeen voi todeta että kaikki sai lopputilin hmt, paitsi pari pelleä pääsi hietaseen hivuttumaan stevecon työn johtajan poika,ja arjen asian tuntijan poika. tuhti poika olis joutanut kilometri tehtaalle osailemaan
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik103379MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681858Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin771169Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61982Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33948Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59806Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768