Audi A6 allroad 3,0 quattro

kokemuksia ?

Iskimpä silimäni moiseen ja kun tuo vaihto alkaapi olla pikkuhiljaa edessä,niin aattelin kysäistä kokemuksia kyseisestä autosta.... kulutusta,vikoja ym. ym. kertokaapa!!!!
T:2>4 vetoon

11

16325

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ååådi

      Katoppa Volvo XC70 kanssa. D5 ei yllä samaan suorituskykyyn mutta Volvoon saat hemmetisti paljon enemmän varusteita halvempaan hintaan. Vertaili niitä kahta ennen kun ostat Allroadin. Allroad on kyllä aivan loistava auto.

      • Näissä jo

        Jakopäässä hihna vai ketju?


      • tiekarhu
        Näissä jo kirjoitti:

        Jakopäässä hihna vai ketju?

        nää reppanat käyttää.


      • Paskaa puhut
        tiekarhu kirjoitti:

        nää reppanat käyttää.

        Kyllähän ainakin minun 3.0 TDI:ssä on kolme ketjua pyörittämässä jakopäätä. Ota asioista selvää ennen kuin jaat "hevosmiesten tietoa" yleisesti merkinnällä: "tämän kertoi minulle Esson baarissa mustalaismies ja hän ei isommin valehtele."

        Jakoketju outo ja ihmeellinen. 80 luvun lopulla kaikki, jotka tajusivat asioista jotain, nauroivat esim. LAda, tai Talbot, MB:lle, käyttää ketjua, voi perkele kun on vanhanaikaista. Nyt nauretaan (ne jotka EIVÄT tajua asioista mitään) jakohihna, onpa vanhanaikaista... MUOTIJUTTU.


        Hinha on halvelmpi, paljon hiljaisempi, helpompi korjata yms kuin ketju.


      • velka-audissasi
        Paskaa puhut kirjoitti:

        Kyllähän ainakin minun 3.0 TDI:ssä on kolme ketjua pyörittämässä jakopäätä. Ota asioista selvää ennen kuin jaat "hevosmiesten tietoa" yleisesti merkinnällä: "tämän kertoi minulle Esson baarissa mustalaismies ja hän ei isommin valehtele."

        Jakoketju outo ja ihmeellinen. 80 luvun lopulla kaikki, jotka tajusivat asioista jotain, nauroivat esim. LAda, tai Talbot, MB:lle, käyttää ketjua, voi perkele kun on vanhanaikaista. Nyt nauretaan (ne jotka EIVÄT tajua asioista mitään) jakohihna, onpa vanhanaikaista... MUOTIJUTTU.


        Hinha on halvelmpi, paljon hiljaisempi, helpompi korjata yms kuin ketju.

        jos sieltä ketjun äänet kuuluu.


      • se oliki
        velka-audissasi kirjoitti:

        jos sieltä ketjun äänet kuuluu.

        Kyllä silloin 80 luvulla autojen äänieristys oli huonoa. Ei minun 3.0 TDI:ssä kuulu sisälle mitään, eikä konehuoneessa kuulu muuta kuin pieni vihellys.


      • karvaita kokemuksia
        se oliki kirjoitti:

        Kyllä silloin 80 luvulla autojen äänieristys oli huonoa. Ei minun 3.0 TDI:ssä kuulu sisälle mitään, eikä konehuoneessa kuulu muuta kuin pieni vihellys.

        Peruskysymys tuon 3.0TDI:n kohdalla onkin että onko se oikeasti kestävä kone?
        Tuo edeltäjä 2.5TDI kun oli täysin susi, yläpää ei kestänyt kuin tuurilla!
        3 autoa 4:stä korkkasi ennen 150tkm. Tappava %-luku!!!


      • Ulkomaankirjeenvaihtaja
        karvaita kokemuksia kirjoitti:

        Peruskysymys tuon 3.0TDI:n kohdalla onkin että onko se oikeasti kestävä kone?
        Tuo edeltäjä 2.5TDI kun oli täysin susi, yläpää ei kestänyt kuin tuurilla!
        3 autoa 4:stä korkkasi ennen 150tkm. Tappava %-luku!!!

        Ajoin vahingossa uudella Audi Allroad 3,0 TDI:llä (2006) noin 50 km/h 15 cm korkeaan katukivetykseen. Tärähdys oli järkyttävä, ääni soi vieläkin korvissa ja kipu tuntuu vieläkin selässä. Autolle ei kuitenkaan käynyt mitään - renkaat, vanteet, ripustukset, tukirakenteet ja aurauskulmat kaikki täysin kunnossa. Tarkastutin auton merkkiliikkeessä, koska olin varma, että jotain kuitenkin meni rikki. Se on se ilmajousitus ja laadukkaat rakenteet... Kokeilkaapa jollain muulla autolla samaa...


      • Ulkomaankirjeenvaihtaja
        Ulkomaankirjeenvaihtaja kirjoitti:

        Ajoin vahingossa uudella Audi Allroad 3,0 TDI:llä (2006) noin 50 km/h 15 cm korkeaan katukivetykseen. Tärähdys oli järkyttävä, ääni soi vieläkin korvissa ja kipu tuntuu vieläkin selässä. Autolle ei kuitenkaan käynyt mitään - renkaat, vanteet, ripustukset, tukirakenteet ja aurauskulmat kaikki täysin kunnossa. Tarkastutin auton merkkiliikkeessä, koska olin varma, että jotain kuitenkin meni rikki. Se on se ilmajousitus ja laadukkaat rakenteet... Kokeilkaapa jollain muulla autolla samaa...

        Ja mitä äänieristykseen tulee, eritoten 215/55-R17 renkailla ja Comfort tai Allroad ilmajousitusasetuksilla Allroad on hyvin hiljainen ja mukava matka-auto. Siinä voi nauttia Sibeliusta Bose-äänentositojärjestelmästä kuin konserttisalissa, vaikka vauhtia olisi 120 km/h.


      • Ulkomaankirjeenvaihtaja
        Ulkomaankirjeenvaihtaja kirjoitti:

        Ja mitä äänieristykseen tulee, eritoten 215/55-R17 renkailla ja Comfort tai Allroad ilmajousitusasetuksilla Allroad on hyvin hiljainen ja mukava matka-auto. Siinä voi nauttia Sibeliusta Bose-äänentositojärjestelmästä kuin konserttisalissa, vaikka vauhtia olisi 120 km/h.

        Eiköhän 3,0 TDI moottori kestä hyvin, sehän on käytössä jo vuodesta 2003 (ensimmäisenä A8 3,0 TDI), sillä ei ole juuri mitään tekemistä vanhan 2,5 TDI:n kanssa, sen kansi on aivan toisenlainen, sen sylinteriblokki on vermikulaarigraphiitista, se painaa vain 220 kg, sen nokka-akselit ja öljypumppu on ketjukäyttöisiä (huom keskustelu yllä!), siinä on moderni common rail-ruisku ja uusimmat piezo-injektorit. Kestävyydestä kertoo sekin, että ilman rakennemuutoksia (lukuunottamatta uutta 1800 barin common railia) Audi on ohjelmoinut moottoria kahteenkin otteseen tehokkaammaksi, viimeksi uusimmissa malleissa (A5 ja uusin A4 2008), nythän se tarjoaa jo yli 240 hv (ennen 233 hv ja ihan alussa 225 hv) ja 500 nm (ennen 450 nm) vääntöä. Oletko muuten jo kuullut 3,0 TDI-moottorin hajoavan? Minä en! Se moottori kestänee kovempaakin kuormaa vuosia. Ja mikä parasta, hiukkassudattimella varustettuna se täyttää jo nyt EU5-päästötavoitteet.


      • xcv
        Ulkomaankirjeenvaihtaja kirjoitti:

        Ajoin vahingossa uudella Audi Allroad 3,0 TDI:llä (2006) noin 50 km/h 15 cm korkeaan katukivetykseen. Tärähdys oli järkyttävä, ääni soi vieläkin korvissa ja kipu tuntuu vieläkin selässä. Autolle ei kuitenkaan käynyt mitään - renkaat, vanteet, ripustukset, tukirakenteet ja aurauskulmat kaikki täysin kunnossa. Tarkastutin auton merkkiliikkeessä, koska olin varma, että jotain kuitenkin meni rikki. Se on se ilmajousitus ja laadukkaat rakenteet... Kokeilkaapa jollain muulla autolla samaa...

        Kertomasi järkyttävän tapauksen kestää kyllä mikä tahansa vähänkin maastoon suunniteltu merkki/malli.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

      Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      84
      3852
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

      Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1822
    3. Ootko rakastunut?

      Kerro pois nyt
      Ikävä
      109
      1136
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

      Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      100
      1101
    5. Mitä sä haluat?

      Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      64
      946
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

      Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      165
      875
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

      Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      846
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

      3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      811
    9. Joku kysyy

      Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      780
    10. Huono grilli kokemus

      Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      22
      751
    Aihe