Iskimpä silimäni moiseen ja kun tuo vaihto alkaapi olla pikkuhiljaa edessä,niin aattelin kysäistä kokemuksia kyseisestä autosta.... kulutusta,vikoja ym. ym. kertokaapa!!!!
T:2>4 vetoon
Audi A6 allroad 3,0 quattro
11
16211
Vastaukset
- ååådi
Katoppa Volvo XC70 kanssa. D5 ei yllä samaan suorituskykyyn mutta Volvoon saat hemmetisti paljon enemmän varusteita halvempaan hintaan. Vertaili niitä kahta ennen kun ostat Allroadin. Allroad on kyllä aivan loistava auto.
- Näissä jo
Jakopäässä hihna vai ketju?
- tiekarhu
Näissä jo kirjoitti:
Jakopäässä hihna vai ketju?
nää reppanat käyttää.
- Paskaa puhut
tiekarhu kirjoitti:
nää reppanat käyttää.
Kyllähän ainakin minun 3.0 TDI:ssä on kolme ketjua pyörittämässä jakopäätä. Ota asioista selvää ennen kuin jaat "hevosmiesten tietoa" yleisesti merkinnällä: "tämän kertoi minulle Esson baarissa mustalaismies ja hän ei isommin valehtele."
Jakoketju outo ja ihmeellinen. 80 luvun lopulla kaikki, jotka tajusivat asioista jotain, nauroivat esim. LAda, tai Talbot, MB:lle, käyttää ketjua, voi perkele kun on vanhanaikaista. Nyt nauretaan (ne jotka EIVÄT tajua asioista mitään) jakohihna, onpa vanhanaikaista... MUOTIJUTTU.
Hinha on halvelmpi, paljon hiljaisempi, helpompi korjata yms kuin ketju. - velka-audissasi
Paskaa puhut kirjoitti:
Kyllähän ainakin minun 3.0 TDI:ssä on kolme ketjua pyörittämässä jakopäätä. Ota asioista selvää ennen kuin jaat "hevosmiesten tietoa" yleisesti merkinnällä: "tämän kertoi minulle Esson baarissa mustalaismies ja hän ei isommin valehtele."
Jakoketju outo ja ihmeellinen. 80 luvun lopulla kaikki, jotka tajusivat asioista jotain, nauroivat esim. LAda, tai Talbot, MB:lle, käyttää ketjua, voi perkele kun on vanhanaikaista. Nyt nauretaan (ne jotka EIVÄT tajua asioista mitään) jakohihna, onpa vanhanaikaista... MUOTIJUTTU.
Hinha on halvelmpi, paljon hiljaisempi, helpompi korjata yms kuin ketju.jos sieltä ketjun äänet kuuluu.
- se oliki
velka-audissasi kirjoitti:
jos sieltä ketjun äänet kuuluu.
Kyllä silloin 80 luvulla autojen äänieristys oli huonoa. Ei minun 3.0 TDI:ssä kuulu sisälle mitään, eikä konehuoneessa kuulu muuta kuin pieni vihellys.
- karvaita kokemuksia
se oliki kirjoitti:
Kyllä silloin 80 luvulla autojen äänieristys oli huonoa. Ei minun 3.0 TDI:ssä kuulu sisälle mitään, eikä konehuoneessa kuulu muuta kuin pieni vihellys.
Peruskysymys tuon 3.0TDI:n kohdalla onkin että onko se oikeasti kestävä kone?
Tuo edeltäjä 2.5TDI kun oli täysin susi, yläpää ei kestänyt kuin tuurilla!
3 autoa 4:stä korkkasi ennen 150tkm. Tappava %-luku!!! - Ulkomaankirjeenvaihtaja
karvaita kokemuksia kirjoitti:
Peruskysymys tuon 3.0TDI:n kohdalla onkin että onko se oikeasti kestävä kone?
Tuo edeltäjä 2.5TDI kun oli täysin susi, yläpää ei kestänyt kuin tuurilla!
3 autoa 4:stä korkkasi ennen 150tkm. Tappava %-luku!!!Ajoin vahingossa uudella Audi Allroad 3,0 TDI:llä (2006) noin 50 km/h 15 cm korkeaan katukivetykseen. Tärähdys oli järkyttävä, ääni soi vieläkin korvissa ja kipu tuntuu vieläkin selässä. Autolle ei kuitenkaan käynyt mitään - renkaat, vanteet, ripustukset, tukirakenteet ja aurauskulmat kaikki täysin kunnossa. Tarkastutin auton merkkiliikkeessä, koska olin varma, että jotain kuitenkin meni rikki. Se on se ilmajousitus ja laadukkaat rakenteet... Kokeilkaapa jollain muulla autolla samaa...
- Ulkomaankirjeenvaihtaja
Ulkomaankirjeenvaihtaja kirjoitti:
Ajoin vahingossa uudella Audi Allroad 3,0 TDI:llä (2006) noin 50 km/h 15 cm korkeaan katukivetykseen. Tärähdys oli järkyttävä, ääni soi vieläkin korvissa ja kipu tuntuu vieläkin selässä. Autolle ei kuitenkaan käynyt mitään - renkaat, vanteet, ripustukset, tukirakenteet ja aurauskulmat kaikki täysin kunnossa. Tarkastutin auton merkkiliikkeessä, koska olin varma, että jotain kuitenkin meni rikki. Se on se ilmajousitus ja laadukkaat rakenteet... Kokeilkaapa jollain muulla autolla samaa...
Ja mitä äänieristykseen tulee, eritoten 215/55-R17 renkailla ja Comfort tai Allroad ilmajousitusasetuksilla Allroad on hyvin hiljainen ja mukava matka-auto. Siinä voi nauttia Sibeliusta Bose-äänentositojärjestelmästä kuin konserttisalissa, vaikka vauhtia olisi 120 km/h.
- Ulkomaankirjeenvaihtaja
Ja mitä äänieristykseen tulee, eritoten 215/55-R17 renkailla ja Comfort tai Allroad ilmajousitusasetuksilla Allroad on hyvin hiljainen ja mukava matka-auto. Siinä voi nauttia Sibeliusta Bose-äänentositojärjestelmästä kuin konserttisalissa, vaikka vauhtia olisi 120 km/h.
Eiköhän 3,0 TDI moottori kestä hyvin, sehän on käytössä jo vuodesta 2003 (ensimmäisenä A8 3,0 TDI), sillä ei ole juuri mitään tekemistä vanhan 2,5 TDI:n kanssa, sen kansi on aivan toisenlainen, sen sylinteriblokki on vermikulaarigraphiitista, se painaa vain 220 kg, sen nokka-akselit ja öljypumppu on ketjukäyttöisiä (huom keskustelu yllä!), siinä on moderni common rail-ruisku ja uusimmat piezo-injektorit. Kestävyydestä kertoo sekin, että ilman rakennemuutoksia (lukuunottamatta uutta 1800 barin common railia) Audi on ohjelmoinut moottoria kahteenkin otteseen tehokkaammaksi, viimeksi uusimmissa malleissa (A5 ja uusin A4 2008), nythän se tarjoaa jo yli 240 hv (ennen 233 hv ja ihan alussa 225 hv) ja 500 nm (ennen 450 nm) vääntöä. Oletko muuten jo kuullut 3,0 TDI-moottorin hajoavan? Minä en! Se moottori kestänee kovempaakin kuormaa vuosia. Ja mikä parasta, hiukkassudattimella varustettuna se täyttää jo nyt EU5-päästötavoitteet.
- xcv
Ajoin vahingossa uudella Audi Allroad 3,0 TDI:llä (2006) noin 50 km/h 15 cm korkeaan katukivetykseen. Tärähdys oli järkyttävä, ääni soi vieläkin korvissa ja kipu tuntuu vieläkin selässä. Autolle ei kuitenkaan käynyt mitään - renkaat, vanteet, ripustukset, tukirakenteet ja aurauskulmat kaikki täysin kunnossa. Tarkastutin auton merkkiliikkeessä, koska olin varma, että jotain kuitenkin meni rikki. Se on se ilmajousitus ja laadukkaat rakenteet... Kokeilkaapa jollain muulla autolla samaa...
Kertomasi järkyttävän tapauksen kestää kyllä mikä tahansa vähänkin maastoon suunniteltu merkki/malli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096973- 954461
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista524063- 513558
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483532- 1923525
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242989- 672734
- 492559
- 131934