Hei, olen menossa parin viikon päästä Holter-seurantaan ja haluaisin saada vähän kokemuksia siitä ja tuloksista kun on ensimmäinen kerta kysymyksessä. MInulla on jatkuvia rytmihäiriöitä ja siksi joudun tutkimuksiin.
Holterista kokemuksia ?
4
3177
Vastaukset
- ..---..
Itselläni ollu useasti holter tutkimus. Ei se ole kovinkaan kummoinen. Rintakehällesi asetetaan "läpysköitä" ja niihin kiinnitetään piuhat jotka menevät pieneen laitteeseen, jota pitää kantaa koko ajan mukana. Sitä ei useimmin edes huomaa. Tutkimuksen aikana ei saa käydä suihkussa&saunassa, joten ennen tutkimusta kannattaa käydä suihkussa, riippuu tietysti kanssa siitä kuinka kauan holter on sinulla (1-2vrk yms). Tutkimuksen aikana olisi hyvä saada kyseisiä rytmihäiriöitä että ne näkyisivät sitten "nauhalla".
että rasitat itseäsi seurannan aikana (vähintään) normaalisti ja kirjaat tunnollisesti tekemisesi - hoitajat neuvovat kyllä.
Kuten jo toinen kirjoittaja mainitsikin, on hyvin tärkeää saada häiriöepisodi rekisteröityä. Muuten seurannasta ei ole ratkaisevaa hyötyä.- paidasta
Talvella ei ehkä ole niin iso ongelma kuin kesällä, mutta ota siis joku sellainen paita, jossa ei ole kovin avoin kaula-aukko. Ne ylimmät "mittarit" tulevat sen verran ylös rintakehälle, että voisivat näkyä avoimesta kaula-aukosta. Toinen vaihtoehto on huivi (jos paitaa ei muista).
Testi on simppeli ja ihan aivan vähän epämukava (piuhoja on kiinni koko ajan).
Itse yllätyin, ettei syke noussut koko mittauksen aikana yli 100 lyönnin eli samaa mieltä rasituksesta, kannattaa sitäkin kokeilla. (Kunhan vaan ei tule kauhea hiki, sillä siinä suihkussa ei tosiaan voi käydä.)
Tsemppiä, ei ole paha juttu! - Anonyymi00003
Vaihdevuosihikoilu ja Holter. Hyvä yhdistelmä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kelekkakisat
Mikä vakava onnettomuus sattunut kisoissa. On peruttu koko kisat. Pelastuskopteri näytti käyvän paikalla.3111200- 538865
- 1375425
- 1443724
- 693628
Virkamiehille tarvitaan tuntuvat palkankorotukset
Naistenpäivänä on syytä muistuttaa, että virkamiehen euro on vain 80 senttiä. Palkat tulee saattaa samalle tasolle yksi353584- 403318
- 572638
Olisipa saanut sinuun
Tutustua paremmin. Harmi että aloin lopulta jännittämään kun näytit tunteesi niin voimakkaasti ja lähestyit niin voimaak682339- 311872