Huulirasva-addiktio

Girl with 'huge' problem

Heip!
Kertokaa nyt arvon ihmiset, miten huulirasvariippuvuudesta pääsee eroon? (muutakuin marssimalla psykiatrille ;))
Minua todella häiritsee jatkuva tarve käyttää huulirasvaa, en voi mennä minnekkään ellen omaa huulirasvaa mukana. Jos en ole hetkeen laittanut huulirasvaa, alkaa huulia polttamaan epämiellyttävästi. Huuleni eivät kuitenkaan ole rohtuneet.
Olen lukenut, että öljypohjaiset huulirasvat (esim.vaseliini) jotenkin "tukkii" joitain huokosia huulissa ja täten aiheuttavat "riippuvuuden". Pitääköhän tämä paikkaansa? Tälläisiä minä nimittäin juuri käytän..
Onko minulla kanssasisaria/veljiä?

10

3458

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • just huulirasvoista

      oli kamalaa olla ilman!
      Ostin sellasen hempeän pensselillä levitettävän huulikiillon (inhoan huulipunia) ja suttasin sen kanssa aikani.
      OPääsin eroon siitä huulirasva-kierteestä, ja vähitellen myös huulikiilteestä koska se sottaa taas hampaat ja ruuan.
      Kokeile.
      Laita siihen ylähuuleen tavallista perusvoidetta varovasti!

      • ex-addikti

        huulirasvaa vuosiin. Tarpeeton tuote, jollei jatkuvasti oleksi kaikkein tuulten armoilla esim. työn puolesta.

        Syön tarpeeksi luonnonrasvaista ruokaa (ei siis margariinpaskoja ja kevyttuotteita), eikä mikään paikka vaadi lisää rasvausta.

        Rasvahysterian myötä ihmiset kuivavat kuin korput, sekä sisäisesti että ulkoisesti! Mutta teollisuus hieroo iloissaan käsiään; taas uutta pahanmakuista tököttiä menee kaupaksi kuin siimaa!


    • Magarai

      vaseliinin käyttäjien on hyvin vaikea opetella pois sen käytöstä, sillä huulet lopettavat itse niiden omien, luontaisten mömmöjen tuottamisen.

      toinen ongelma on vesipohjaiset huulirasvat. monissa huulikiilloissa ja tuoksuhuulirasvoissa on vettä. Vesipitoinen huulirasva tuntuu aluksi ihanalta, mutta kuivuessaan huulet tuntuvat kamalalta ja on pakko lisätä rasvaa. eli kannattaa tarkkailla jos huulirasvapötkylän kyljessä lukee "aqua", älä osta.

      Itse käytän dailyn huulirasvaa, kaksi pötkylää saa parilla eurolla, ei sisällä vettä ja on hyväksi huulille.

    • ..addikti..

      ... olen myös minä=) huulirasvamerkki täytyy olla koko ajan sama. etsin tietyn merkkisen (eli labellon sinisen) huulirasvan vaikka kivenkolosta. huulirasvoja täytyy olla useita: töissä yksi, yöpöydällä yksi, laukussa yksi. jo se helpottaa, kun tietää, että rasvaa on lähettyvillä.. sitä ei välttämättä tartte sit laittaa.

      • rgeger

        käytetään ihan yleisesti mineraali-öljyjä,joista tuo "addikti" saa alkunsa! muodostaa huulten pinnalle kerroksen jolloin ihon oma kosteus-tasapaino järkkyy.En tod.suosittele huulirasvoja kellekkään,mutta jos kovasti ovat rohtuneet,niin siihen auttaa parhaiten aloe vera ja kuorinta!
        miettikääs oikeasti,kuinka paljon elämänne aikana "syötte" huuli-rasvaa?vieraita kemikaaleja elimistössä=ei hyvä juttu


    • Huh,mikä ongelma

      Siis,sairasta touhua ton huulirasvan kanssa,kokenut just samaa,joka paikassa ja joka taskussa piti olla huulirasva ja jos meni johki ja huomas et ei oo huulirasvaa,niin piti lähteä hakemaan tai ostamaan sitä,se oli kuin huume,minäkin pääsin siitä eroon huulipunalla,vaikka inhoan sitä,mut sitä kun ei tarvi laittaa niin usein ja nyt pärjään ilman kumpaakin.

    • mehiläisvahaa

      Mahdatkohan enää olla kuulolla?;) Suomen ruotsinkielinen Martta-liitto on julkaissut kirjasen aiheesta nainen ja kemikaalit. Siellä sanotaan huulirasvoista, että ne sisältävät risiiniöljyä, joka ärsyttää ja aiheuttaa riippuvuutta. Siellä kehoitetaan valitsemaan vahasta tehty huulirasva, esim mehiläisvahaa.

    • lipbalm

      Ensimmäinen askel on ongelman tiedostaminen ja hyväksyminen... :D Itellä just sama riesa

    • Bellavita

      A-vitamiinvoidetta, esim. Bellavitaa iltaisin. Parantaa huulia. Vaseliinia ei missään nimessä!

    • 21

      Olin hetken aikaa sellaisella laihdutuskuurilla että aina kun teki mieli jotain hyvää, join vettä. Laihduin itseni kanssa sovitut 5 kiloa ja samalla huomasin että huulirasvan tarve väheni huomattavasti. Enää en käytä edes joka päivä, joskus iltaisin nukkumaan mennessä. Voi siis huulirasva-addiktion syynä olla myös elimistön kuivuus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      208
      3377
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1945
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1261
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe