Heip!
Kertokaa nyt arvon ihmiset, miten huulirasvariippuvuudesta pääsee eroon? (muutakuin marssimalla psykiatrille ;))
Minua todella häiritsee jatkuva tarve käyttää huulirasvaa, en voi mennä minnekkään ellen omaa huulirasvaa mukana. Jos en ole hetkeen laittanut huulirasvaa, alkaa huulia polttamaan epämiellyttävästi. Huuleni eivät kuitenkaan ole rohtuneet.
Olen lukenut, että öljypohjaiset huulirasvat (esim.vaseliini) jotenkin "tukkii" joitain huokosia huulissa ja täten aiheuttavat "riippuvuuden". Pitääköhän tämä paikkaansa? Tälläisiä minä nimittäin juuri käytän..
Onko minulla kanssasisaria/veljiä?
Huulirasva-addiktio
10
3762
Vastaukset
- just huulirasvoista
oli kamalaa olla ilman!
Ostin sellasen hempeän pensselillä levitettävän huulikiillon (inhoan huulipunia) ja suttasin sen kanssa aikani.
OPääsin eroon siitä huulirasva-kierteestä, ja vähitellen myös huulikiilteestä koska se sottaa taas hampaat ja ruuan.
Kokeile.
Laita siihen ylähuuleen tavallista perusvoidetta varovasti!- ex-addikti
huulirasvaa vuosiin. Tarpeeton tuote, jollei jatkuvasti oleksi kaikkein tuulten armoilla esim. työn puolesta.
Syön tarpeeksi luonnonrasvaista ruokaa (ei siis margariinpaskoja ja kevyttuotteita), eikä mikään paikka vaadi lisää rasvausta.
Rasvahysterian myötä ihmiset kuivavat kuin korput, sekä sisäisesti että ulkoisesti! Mutta teollisuus hieroo iloissaan käsiään; taas uutta pahanmakuista tököttiä menee kaupaksi kuin siimaa!
- Magarai
vaseliinin käyttäjien on hyvin vaikea opetella pois sen käytöstä, sillä huulet lopettavat itse niiden omien, luontaisten mömmöjen tuottamisen.
toinen ongelma on vesipohjaiset huulirasvat. monissa huulikiilloissa ja tuoksuhuulirasvoissa on vettä. Vesipitoinen huulirasva tuntuu aluksi ihanalta, mutta kuivuessaan huulet tuntuvat kamalalta ja on pakko lisätä rasvaa. eli kannattaa tarkkailla jos huulirasvapötkylän kyljessä lukee "aqua", älä osta.
Itse käytän dailyn huulirasvaa, kaksi pötkylää saa parilla eurolla, ei sisällä vettä ja on hyväksi huulille. - ..addikti..
... olen myös minä=) huulirasvamerkki täytyy olla koko ajan sama. etsin tietyn merkkisen (eli labellon sinisen) huulirasvan vaikka kivenkolosta. huulirasvoja täytyy olla useita: töissä yksi, yöpöydällä yksi, laukussa yksi. jo se helpottaa, kun tietää, että rasvaa on lähettyvillä.. sitä ei välttämättä tartte sit laittaa.
- rgeger
käytetään ihan yleisesti mineraali-öljyjä,joista tuo "addikti" saa alkunsa! muodostaa huulten pinnalle kerroksen jolloin ihon oma kosteus-tasapaino järkkyy.En tod.suosittele huulirasvoja kellekkään,mutta jos kovasti ovat rohtuneet,niin siihen auttaa parhaiten aloe vera ja kuorinta!
miettikääs oikeasti,kuinka paljon elämänne aikana "syötte" huuli-rasvaa?vieraita kemikaaleja elimistössä=ei hyvä juttu
- Huh,mikä ongelma
Siis,sairasta touhua ton huulirasvan kanssa,kokenut just samaa,joka paikassa ja joka taskussa piti olla huulirasva ja jos meni johki ja huomas et ei oo huulirasvaa,niin piti lähteä hakemaan tai ostamaan sitä,se oli kuin huume,minäkin pääsin siitä eroon huulipunalla,vaikka inhoan sitä,mut sitä kun ei tarvi laittaa niin usein ja nyt pärjään ilman kumpaakin.
- mehiläisvahaa
Mahdatkohan enää olla kuulolla?;) Suomen ruotsinkielinen Martta-liitto on julkaissut kirjasen aiheesta nainen ja kemikaalit. Siellä sanotaan huulirasvoista, että ne sisältävät risiiniöljyä, joka ärsyttää ja aiheuttaa riippuvuutta. Siellä kehoitetaan valitsemaan vahasta tehty huulirasva, esim mehiläisvahaa.
- lipbalm
Ensimmäinen askel on ongelman tiedostaminen ja hyväksyminen... :D Itellä just sama riesa
- Bellavita
A-vitamiinvoidetta, esim. Bellavitaa iltaisin. Parantaa huulia. Vaseliinia ei missään nimessä!
- 21
Olin hetken aikaa sellaisella laihdutuskuurilla että aina kun teki mieli jotain hyvää, join vettä. Laihduin itseni kanssa sovitut 5 kiloa ja samalla huomasin että huulirasvan tarve väheni huomattavasti. Enää en käytä edes joka päivä, joskus iltaisin nukkumaan mennessä. Voi siis huulirasva-addiktion syynä olla myös elimistön kuivuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124280MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822161Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5551701Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991425Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671147Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331078Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60903- 171874
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3868