Halpisrillit, kumpi?

koopra mod

Pitäisi ostaa uudet lasit, mutten tarvitse mitään reipaneja. Kumpi on parempi tai halvempi Favoptic-nettisilmälasikauppa vai Specsavers? Kertokaahan kokemuksia.

15

4299

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia............

      Minulla on vain kokemusta Favopticistä ja en voi muuta kuin suositella. Minulla on huono näkö ja aina silmälasien valitseminen on ollut ongelma. Favopticista sain neljät pokat joita sain kotona aivan rauhassa sovitella . Favopticissa näkee heti mitä maksaa.
      Specsavers kauppaa halpoja laseja, mutta kun sitte otat niihin esim ohennetut linssit, kovapinnat ym niin hinta nousee ihmeesti.

      • koopra mod

        Specsaverissa on kylläkin suuremmat valikoimat ja Favopticin kanssa joutuu itse merkkailemaan pisteet linssiin.


      • ei tarvi merkata pisteitä...
        koopra mod kirjoitti:

        Specsaverissa on kylläkin suuremmat valikoimat ja Favopticin kanssa joutuu itse merkkailemaan pisteet linssiin.

        Ei tarvi merkata pisteitä, jos ne on reseptiin merkattu ja jos ei ttarvii, kuin yksiteholasit


      • j-wf
        ei tarvi merkata pisteitä... kirjoitti:

        Ei tarvi merkata pisteitä, jos ne on reseptiin merkattu ja jos ei ttarvii, kuin yksiteholasit

        eikös keskipisteet, silmien etäisyys,

        se onkin usein väärä, jos netistä tilaa laittavat keskelle, kun säästävät 2-3 euroa suuremmissa linssien hinnassa.


      • katso reseptistäsi
        j-wf kirjoitti:

        eikös keskipisteet, silmien etäisyys,

        se onkin usein väärä, jos netistä tilaa laittavat keskelle, kun säästävät 2-3 euroa suuremmissa linssien hinnassa.

        Silmälasireseptistä löytyy pupilliväli merkinnällä PD ja sen perässä on luku. Itselläni siinä on ja on aina ollut luku 64.0. Paitsi lapsena on voinut olla eri. Ei oo enää ne respat tallessa.
        Ei pupilliväli aikusella muutu !


      • j-wf
        katso reseptistäsi kirjoitti:

        Silmälasireseptistä löytyy pupilliväli merkinnällä PD ja sen perässä on luku. Itselläni siinä on ja on aina ollut luku 64.0. Paitsi lapsena on voinut olla eri. Ei oo enää ne respat tallessa.
        Ei pupilliväli aikusella muutu !

        "Ei pupilliväli aikusella muutu !"

        ei kukaan ole niin kertonutkaan


    • Skoijari

      www.optical4less.com

      Paras ja halvin. toimitusaika n 2 vkoa ja
      mikä parasta maksu US dollareissa, joten
      lasit tulee tosi halvaksi.

      Olen tilannut tuolta kolmet lasit ja ollut
      tosi tyytyväinen. Tarkat tiedot toki pitää olla.

    • dasads

      ostin specsaversilta kahdet kaukolasit hintaan 278€ olen ollut tyytyväinen. Tuohon nettikauppaan en ole tutustunut..

      • j-f

        ostin specsaversilta kahdet kaukolasit hintaan 278€ olen ollut tyytyväinen
        --------------------

        olipas kalliit, meidän lapsille 30v ostettiin Tampereelta jostain "yksityiseltä",
        hinta 50 ja 55 €, 0li -4, 2003.

        Itselleni ostin marraskuussa, 2007, 80 €.

        Nyt laaseroitiin kaikkien neljän Tampereella,
        siinä entisessä Finlaysonin rakennuksessa.
        Ja 6 kaveriakin uskalsi sen jälkeen toimenpiteikseen.


    • assss

      Tämä halvin jos ottaa sen halvimman, vahvan, 80-luvun tyylisen miesten kehyksen (Stone merkkinen).

      Englannista nettikaupasta:
      http://www.selectspecs.com/main.php

      Resepti oli hommattu Suomesta optikolta, hinta 20 euroa. Kieroilemallakin saa ehkä tarkistuksen ilmaiseksi, mutta sanoin suoraan, että tarvitsen vain näöntarkistuksen. Sitten pitää pyytää optikkoa mittaamaan vielä pupillien väli millimetreissä ja arvo näkötodistukseen. Sen voi tehdä myös jonkun tuttavan avustamana.

      Halvimmat täydelliset 1-teholasit saa n. 16-17 euroa postikulut suomeen vajaa 4 euroa.
      Tilasin sieltä vuosi sitten kaikkein halvimmat miesten lasit mitä sieltä löytyi. 2 paria lukulaseja likinäköiselle, koska olen jo 5-kymppien mies. Toisia käytän työssä ja toisia kotona. Merkki on Stone.

      Noilla kehyksillä halvimmat moniteholasit saa 55 eurolla. Moniteholasien hinnan (se monitehon lisähinta) tulee näkyviin vasta kun teet tilausta.
      Tuossa brittiputiikissa on erittäin laaja valikoima myös kalliita merkkikehyksiä.

      Ruotsista Favoptikista tilasin kaukolasit (1 pari) hieman yli vuosi sitten. Sieltä joutuu ensin ottamaan 1-4 paria sovituskehyksiä itselleen pikaisen lainaan, muuten ei voi tilata oikeita silmälaseja. Ruotsin 1-teholasit, kaikki kehykset suurinpiirtein samanhintaisia, jolloin postikuluineen lasit saa n. 60 eurolla.

      • j-wf

        kysy paikkakunnaltasi, pitäisi saada yksitehot alle 100, 2-tehot 180.

        niillä on "ikuinen takuu", usein saat uudet vaikka istut päälle,
        koska niissäkin on 70% voittoa.

        mikä on takuu nettisilmälaseilla?
        kauanko kestää takuujutut?

        Usein vasta kasvoilla näkee mikä sopii kasvon malliin,
        se on tärkeämpää kuin se että on uusinta muotia.

        Myös lasien leveys ja korkeus nenältä ovat hyvin tärkeitä.

        -----------------------
        Olemme nettikaupan konkareita, kaikki on ostettu netistä jo 1998 alkaen, koska olemme alan miehiä.

        Mutta silmälasit, lääkkeet, suuhun laitettavat,
        yms. en kyllä ajattekaan ostaa.


    • kaikki herkut

      mulla favopticilta kaukolasit vain 119 ekeä. sisältyy heijastuksenesto ja sitten tummenee auringossa. siis osi halvat! suosittelen tätä paikkaa. ostan tulevaisuudessakin sieltä vielä.

      • 11v

        tilasin viime lauantaina favoptikilta lasit kokeiltavaksi ne tuli jo maanantaina ja otan kahdet yksitehot maksaa vain 85euroa ei paha suosittelen favopticia.


      • KaPo
        11v kirjoitti:

        tilasin viime lauantaina favoptikilta lasit kokeiltavaksi ne tuli jo maanantaina ja otan kahdet yksitehot maksaa vain 85euroa ei paha suosittelen favopticia.

        Tilasin toiset lasini Favopticilta nyt vuoden
        vaihteessa. Ensimmäisellä kerralla kaksi vuotta
        sitten onnistui tuote ja palvelu suht ok.
        Mutta nyt sitten ei onnistunut mikään rimaa
        ylittäen..
        Lasit saapui aika nopeasti nytkin mutta voi pahus,sangan ruuvi irti.Rungon reiässä ei kierrettä ollenkaan..
        Lasit takasin postiin ja Ruotsiin. Parin viikon
        päästä ne tuli sitten takas. Sinetti oli oma
        valtaisesti irroitettu ja lapussa luki jotta sangat on vaihdettu uuteen. Ei muuta kun sovittamaan.. Voi hitsi, sanka jäi käteen!
        Vikaa ei ollut ollenkaan korjattu! Ei muuta kun
        pakettia taas postiin ja kohti Ruotsia.
        Taas vierähti pari viikkoa.. Lasit saapuivat sitten, nyt ne on korjattu lyömällä piste
        puikolla ruuviin.
        Pahoittelua ei tullut Favopticilta koko prosessin
        aikana. Antoivat ymmärtää ettei laseissa ole vikaa vaan asiakkaassa. En todellakaan voi suositella!
        Niin ja poistamalla sinetin laseista firma vei minulta vapaan palautusoikeuden.


      • hapa70
        KaPo kirjoitti:

        Tilasin toiset lasini Favopticilta nyt vuoden
        vaihteessa. Ensimmäisellä kerralla kaksi vuotta
        sitten onnistui tuote ja palvelu suht ok.
        Mutta nyt sitten ei onnistunut mikään rimaa
        ylittäen..
        Lasit saapui aika nopeasti nytkin mutta voi pahus,sangan ruuvi irti.Rungon reiässä ei kierrettä ollenkaan..
        Lasit takasin postiin ja Ruotsiin. Parin viikon
        päästä ne tuli sitten takas. Sinetti oli oma
        valtaisesti irroitettu ja lapussa luki jotta sangat on vaihdettu uuteen. Ei muuta kun sovittamaan.. Voi hitsi, sanka jäi käteen!
        Vikaa ei ollut ollenkaan korjattu! Ei muuta kun
        pakettia taas postiin ja kohti Ruotsia.
        Taas vierähti pari viikkoa.. Lasit saapuivat sitten, nyt ne on korjattu lyömällä piste
        puikolla ruuviin.
        Pahoittelua ei tullut Favopticilta koko prosessin
        aikana. Antoivat ymmärtää ettei laseissa ole vikaa vaan asiakkaassa. En todellakaan voi suositella!
        Niin ja poistamalla sinetin laseista firma vei minulta vapaan palautusoikeuden.

        tilasin itsekin lasit favopticilta. lasit tulivat noin kahdessa viikossa. kokeilin niitä ja huomasin että linssit oli ihan ok mutta kehykset olivat kuin sekundatorin krääsää. maalipinta oli kolhuilla ja kupruilla. tuntui kuin ne olisi itse maalattu. nyt taidan tietää miksi sieltä saa niin halvalla.. en kyllä toiste enää favopticiin luota. Toiset lasit tilasin sitten silmälasikauppa.fi:sta. lasit tulivat neljässä päivässä ja olivat hintaansa nähden todella laadukkaat. kyllä huomasin että kotimaiseen firmaan kannattaa rahansa laittaa, niin saa myös vastinetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3517
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2129
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1825
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1746
    5. 80
      1165
    6. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      310
      1112
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      131
      1019
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      949
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      905
    Aihe