Lapsi on perillinen

- Abimelek

Täällä on eräässä avauksessa keskusteltu perinnöstä. Joku kirjoitti jostakin Lestadiuksen perinnöstä, mitä tarkoittaneekin sitten.

Jos lestadiolaisuus tavoittelee lestadiuksen perinnöstä osalliseksi, niin se tie ei johda taivaaseen. Vain Jumalan perillinen perii taivaan valtakunnan. Jumalan perilliseksi ei voi tulla muutoin, kun olemalla Kristuksen kanssa perillinen.

Room. 4:24   vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme,
Room. 4:25   joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.

Room. 5:1   Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet,

niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

Room. 5:2   jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.

Room. 5:3   Eikä ainoastaan se, vaan meidän kerskauksenamme ovat myös ahdistukset, sillä me tiedämme, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
Room. 5:4   mutta kärsivällisyys koettelemuksen kestämistä, ja koettelemuksen kestäminen toivoa;
Room. 5:5   mutta toivo ei saata häpeään; sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.

Room. 5:6   Sillä meidän vielä ollessamme heikot kuoli Kristus oikeaan aikaan jumalattomien edestä.
Room. 5:7   Tuskinpa kukaan käy kuolemaan jonkun vanhurskaan edestä; hyvän edestä joku mahdollisesti uskaltaa kuolla.
Room. 5:8   Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.

Room. 5:9   Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta.

Room. 5:10   Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut;

Room. 5:11   emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

- jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet.

28

974

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • - Abimelek

      2. Kor. 5:14   Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen:

      yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet;

      2. Kor. 5:15   ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.

      2. Kor. 5:16   Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne.

      2. Kor. 5:17   Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

      2. Kor. 5:18   Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran.
      2. Kor. 5:19   Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.

      2. Kor. 5:20   Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme.

      Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa.

      2. Kor. 5:21   Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
      __________

      2. Kor. 6:1   Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.

    • - Abimelek

      Matt. 21:37   Mutta viimein hän lähetti heidän luokseen poikansa sanoen: 'Minun poikaani he kavahtavat.'

      Matt. 21:38   Mutta kun viinitarhurit näkivät pojan, sanoivat he keskenänsä:

      'Tämä on perillinen; tulkaa, tappakaamme hänet, niin me saamme hänen perintönsä.'

      Matt. 21:39   Ja he ottivat hänet kiinni ja heittivät ulos viinitarhasta ja tappoivat.

      Matt. 21:40   Kun viinitarhan herra tulee, mitä hän tekee noille viinitarhureille?"

    • - Abimelek

      Matt. 21:41   He sanoivat hänelle: "Nuo pahat hän pahoin tuhoaa ja vuokraa viinitarhan toisille viinitarhureille, jotka antavat hänelle hedelmät ajallansa."

      Matt. 21:42   Jeesus sanoi heille:

      "Ettekö ole koskaan lukeneet kirjoituksista:
      'Se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, on tullut kulmakiveksi; Herralta tämä on tullut ja on ihmeellinen meidän silmissämme'?

      Matt. 21:43   Sentähden minä sanon teille:

      - Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.

      Matt. 21:44   Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."

      • - Abimelek

        On ainoastaan yksi nimi ylitse muiden, se on JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA VAPAHTAJA.

        Jos Jeesuksen rinnalle alkaa nousta muita pelastavia nimiä, vaikkapa sellaisia nimiä kun, "kristillisyys", "lapin vanhimmat", "äitiseurakunta", tai vaikkapa
        "rovasti Lestadius", niin se on varma merkki siitä, että jokin on mennyt pahasti pieleen.

        Aletaan jo puhua Lestadiuksen perinnöstäkin!!
        Mielestäni tällainen kirjoittelu osoittaa että kristinopin alkeetkin ovat jo unhoon vaipumassa tässä vouhotuksessa.
        __________
        Luojan sijasta on alettu kiittämään kumartamaan ja kunnioittamaan luotuja.
        __________

        *) Sanokaa minun sanoneeni, että tästä kehityksestä ei hyvä seuraa, sillä Jumala on erittäin tarkka nimestään ja kunniastaan. YKSIN Hänen on kunnia, hänen on kirkkaus ja valta, hallelujaa kiitos Jeesus!

        Lestadiolaisuus on jakaantunut jo 18 eri joukkoon jotka vihaavat toisiaan. Tämä ei ole sattuma tai huono onni, vaan suoraan seurausta lankeamisesta epäjumalan palvelemiseen.

        Kamala sanoakin, mutta näin se vaan on. Sen näkee vasta sitten, kun silmät alkavat avautumaan Kristuksen kasvojen katselemisessa.

        Uskooko kukaan tosissaan että Lestadius olisi julistanut itsensä Kristukseksi?? Minä olen poikasesta asti lukenut Lestadiuksen saarnoja, jo sitä vanhaa pränttiä, mikään ei viittaa siihen että Lestadius olisi itsensä korottanut Kristuksen veroiseksi opettajaksi, tai edes Lutherin veroiseksi. Kaikki tällainen on paskapuhetta. Ja nykyinen kehitys seurakunnassa on sairasta. Katse on kääntynyt sisäänpäin, ja valta keskitetty johtajistolle, kun se pitäisi olla Kristuksella ja seurakunnalla.

        Miksi niin monet kuuntelevat tutuksi tullutta ääntä ja nuottia, kuin hepo kelloa? Jumalan sana sen sijaan valuu monelta seurakunnassa ohitse, kuin vesi hanhen selästä. Päinvastoin suututaan ja loukkaannutaan Kristuksen sanaan, ja myös oppi-isämme Lutherin opetuksiin. Tämä kertoo isommasta harhasta, kun moni luuleekaan.

        Kaikkivaltias Jumala kuitenkin elää, Jeesuksessa Kristuksessa hän on seurakuntamme keskellä Pyhän Henkensä kautta. Ja HÄN totisesti pelastaa ne jotka taivaallista perintöä janoavat.

        Hallelujaa, kiitos Jeesus.


      • jeesuslainen
        - Abimelek kirjoitti:

        On ainoastaan yksi nimi ylitse muiden, se on JEESUS KRISTUS JUMALAN POIKA VAPAHTAJA.

        Jos Jeesuksen rinnalle alkaa nousta muita pelastavia nimiä, vaikkapa sellaisia nimiä kun, "kristillisyys", "lapin vanhimmat", "äitiseurakunta", tai vaikkapa
        "rovasti Lestadius", niin se on varma merkki siitä, että jokin on mennyt pahasti pieleen.

        Aletaan jo puhua Lestadiuksen perinnöstäkin!!
        Mielestäni tällainen kirjoittelu osoittaa että kristinopin alkeetkin ovat jo unhoon vaipumassa tässä vouhotuksessa.
        __________
        Luojan sijasta on alettu kiittämään kumartamaan ja kunnioittamaan luotuja.
        __________

        *) Sanokaa minun sanoneeni, että tästä kehityksestä ei hyvä seuraa, sillä Jumala on erittäin tarkka nimestään ja kunniastaan. YKSIN Hänen on kunnia, hänen on kirkkaus ja valta, hallelujaa kiitos Jeesus!

        Lestadiolaisuus on jakaantunut jo 18 eri joukkoon jotka vihaavat toisiaan. Tämä ei ole sattuma tai huono onni, vaan suoraan seurausta lankeamisesta epäjumalan palvelemiseen.

        Kamala sanoakin, mutta näin se vaan on. Sen näkee vasta sitten, kun silmät alkavat avautumaan Kristuksen kasvojen katselemisessa.

        Uskooko kukaan tosissaan että Lestadius olisi julistanut itsensä Kristukseksi?? Minä olen poikasesta asti lukenut Lestadiuksen saarnoja, jo sitä vanhaa pränttiä, mikään ei viittaa siihen että Lestadius olisi itsensä korottanut Kristuksen veroiseksi opettajaksi, tai edes Lutherin veroiseksi. Kaikki tällainen on paskapuhetta. Ja nykyinen kehitys seurakunnassa on sairasta. Katse on kääntynyt sisäänpäin, ja valta keskitetty johtajistolle, kun se pitäisi olla Kristuksella ja seurakunnalla.

        Miksi niin monet kuuntelevat tutuksi tullutta ääntä ja nuottia, kuin hepo kelloa? Jumalan sana sen sijaan valuu monelta seurakunnassa ohitse, kuin vesi hanhen selästä. Päinvastoin suututaan ja loukkaannutaan Kristuksen sanaan, ja myös oppi-isämme Lutherin opetuksiin. Tämä kertoo isommasta harhasta, kun moni luuleekaan.

        Kaikkivaltias Jumala kuitenkin elää, Jeesuksessa Kristuksessa hän on seurakuntamme keskellä Pyhän Henkensä kautta. Ja HÄN totisesti pelastaa ne jotka taivaallista perintöä janoavat.

        Hallelujaa, kiitos Jeesus.

        sydämessäni laulun sanat 'Yksin Jeesus Kristus on Herra,Hän on voimallinen.Golgatalla voitti Hän kerran ,vallat pimeyden.Veressään on valtava voima,voima taivaallinen,veressään on valtava voima,voima rakkauden.

        Veri punasi ristillä puuta, veri puhdas ja viaton, ei tarvinnut uhria muuta, se syntien lunnaina on.Veressään on valtava voima, voima taivaallinen, veressään on valtava voima, voima rakkauden.

        Sairaudet Hän ristille kantoi, vangituille ,soi vapauden.Riisti avaimet tuonelan antoi, monille pelastuksen.Veressään on valtava voima, voima taivaallinen, veressään on valtava voima, voima rakkauden.


      • ristin kantaja
        jeesuslainen kirjoitti:

        sydämessäni laulun sanat 'Yksin Jeesus Kristus on Herra,Hän on voimallinen.Golgatalla voitti Hän kerran ,vallat pimeyden.Veressään on valtava voima,voima taivaallinen,veressään on valtava voima,voima rakkauden.

        Veri punasi ristillä puuta, veri puhdas ja viaton, ei tarvinnut uhria muuta, se syntien lunnaina on.Veressään on valtava voima, voima taivaallinen, veressään on valtava voima, voima rakkauden.

        Sairaudet Hän ristille kantoi, vangituille ,soi vapauden.Riisti avaimet tuonelan antoi, monille pelastuksen.Veressään on valtava voima, voima taivaallinen, veressään on valtava voima, voima rakkauden.

        Että vielä kuuluu Sana, kunnia ja ylistys Vapahtajallemme!

        Kaikki tuo, mitä Abi on kirjoittanut, on ikävä kyllä totta.

        "Ne on niitä Jeesus-uskovia" halveksivasti sanottuna
        on aivan käsittämätöntä kuultavaa kristityn nimeä kantavalta ihmiseltä!

        Tiedän, että Jeesuksen armolahjan omakohtaisesti uskovat ovat rukoilleet Jumalaa, että Hän armossaan antaisi vielä herätyksen tulla ja avaisi kuurojen korvat, perinteen ja ihmispalvonnan sijaan tulla Kristuksen seuraajiksi.

        Siihen rukoukseen tahdon minäkin yhtyä!


      • - Abimelek
        jeesuslainen kirjoitti:

        sydämessäni laulun sanat 'Yksin Jeesus Kristus on Herra,Hän on voimallinen.Golgatalla voitti Hän kerran ,vallat pimeyden.Veressään on valtava voima,voima taivaallinen,veressään on valtava voima,voima rakkauden.

        Veri punasi ristillä puuta, veri puhdas ja viaton, ei tarvinnut uhria muuta, se syntien lunnaina on.Veressään on valtava voima, voima taivaallinen, veressään on valtava voima, voima rakkauden.

        Sairaudet Hän ristille kantoi, vangituille ,soi vapauden.Riisti avaimet tuonelan antoi, monille pelastuksen.Veressään on valtava voima, voima taivaallinen, veressään on valtava voima, voima rakkauden.

        Aamen!


    • Esa T

      >Lapsi on perillinen<

      Tästä voisi jatkaa kysymällä, kuinka moni perillinen on lukenut tarkasti testamentin, jossa kuvataan mitä on perinyt.

      Moni perillinen ei tiedä perinnöstään kovinkaan paljon, ja Saatana käyttää tietämättömyyttä hyväksi.

      Voisin kuvata perintöä yhdellä lauseella, "JEESUS TEKI TYHJÄKSI KAIKKI PERKELEEN TEOT." Silti moni perillinen antaa Saatanalle olemassaolon oikeuden elämäänsä.

      "Vastustakaa paholaista niin se jättää teidät rauhaan." Tässä on työkalu millä huolehditaan ettei paholainen varasta perintöämme.

      • - Abimelek

        Jumalan lapset perivät Jumalan valtakunnan.

        JEESUShan se oli joka VOITTI perkeleen vallan nousemalla ylös kuolleista.

        Et sinä Esa parka ole saatanaa voittanut, vaan hän hallitsee sinun elämääsi edelleen, koska sinulta puuttuu synnin tunto ja ISO parannus jossa sinä tunnustat kokosymntisyytesi ja kyvyttömyytesi kaikkeen hyvään, on edelleen tekemättä.

        Siinä on vasta AHDAS PORTTI, kun joutuu syntisenä uskomaan itsensä armosta autuaaksi.

        Herätystä Esalle rukoillen! Herra armahda häntä Jeesuksen nimessä aamen.


      • olet...
        - Abimelek kirjoitti:

        Jumalan lapset perivät Jumalan valtakunnan.

        JEESUShan se oli joka VOITTI perkeleen vallan nousemalla ylös kuolleista.

        Et sinä Esa parka ole saatanaa voittanut, vaan hän hallitsee sinun elämääsi edelleen, koska sinulta puuttuu synnin tunto ja ISO parannus jossa sinä tunnustat kokosymntisyytesi ja kyvyttömyytesi kaikkeen hyvään, on edelleen tekemättä.

        Siinä on vasta AHDAS PORTTI, kun joutuu syntisenä uskomaan itsensä armosta autuaaksi.

        Herätystä Esalle rukoillen! Herra armahda häntä Jeesuksen nimessä aamen.

        ketään tuomitsemaan, mitätön nettiprofeetta.


      • teutatess
        olet... kirjoitti:

        ketään tuomitsemaan, mitätön nettiprofeetta.

        Minä tiedän että abimelek ei tuomitse ketään vaan
        Jumalan sana tuomitsee , ei ihminen .
        Hän ei ole mitätön nettiprofeetta , Vaan Esa T on sellainen , tosin olen oppinut häntäkin tuntemaan , ja on osoittautnut mainetta paremmaksi .


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Jumalan lapset perivät Jumalan valtakunnan.

        JEESUShan se oli joka VOITTI perkeleen vallan nousemalla ylös kuolleista.

        Et sinä Esa parka ole saatanaa voittanut, vaan hän hallitsee sinun elämääsi edelleen, koska sinulta puuttuu synnin tunto ja ISO parannus jossa sinä tunnustat kokosymntisyytesi ja kyvyttömyytesi kaikkeen hyvään, on edelleen tekemättä.

        Siinä on vasta AHDAS PORTTI, kun joutuu syntisenä uskomaan itsensä armosta autuaaksi.

        Herätystä Esalle rukoillen! Herra armahda häntä Jeesuksen nimessä aamen.

        >Onko perillinen voittanut saatanan?<

        Kyllä minun testamentissani selvästi lukee.
        "Jeesus kantoi kipuni sairauteni ja syntini."
        "Jeesuksen haavoissa minut on parannettu."
        "Jeesus kuoli minun puolestani."
        "Jeesus teki tyhjäksi KAIKKI Perkelleen teot."
        "Kaiken minä voin Kristuksessa."
        "joka uskoo sile kaikki on mahdlista."

        "Ilo ja riemu astuu porteista sisälle, ja huoli ja huokaus pakenee kauas."
        "Herra siunaa minua kaikessa."
        "Herra tekee eron jumalattoman ja vanhurskaan välillä."
        "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

        Testamenttini on täynnä kuvauksia joissa Saatana on täydellisesti voitettu. Jeesus voitti Saatanan puolestani, ja antoi minuille valmiin juhla pöydän.

        "Herra valmistaa minulle pöydän, minun vihollisteni silmien eteen." Tämä on todella armoa, ensin saa synnit anteeksi, ja sen lisäksi taivasten valtakunnan, joka alkaa jo täällä ajassa.

        Sinunkin Abimelek olisi hyvä lukea sitä testamenttiasi ensin, ja arvostella vasta sitten kun löydät testamentistasi kohdan, joka oikeuttaa arvosteluusi.

        Annan sinulle hyvän pörssi vihjeen!
        Käytä enemmän aikaa tutkimalla testamentistasi, mitä olet perinyt. Äläkä tuhlaa aikaasi tutkimalla sitä missä toiset tekevät mielestäsi väärin.


      • - Abimelek
        Esa T kirjoitti:

        >Onko perillinen voittanut saatanan?<

        Kyllä minun testamentissani selvästi lukee.
        "Jeesus kantoi kipuni sairauteni ja syntini."
        "Jeesuksen haavoissa minut on parannettu."
        "Jeesus kuoli minun puolestani."
        "Jeesus teki tyhjäksi KAIKKI Perkelleen teot."
        "Kaiken minä voin Kristuksessa."
        "joka uskoo sile kaikki on mahdlista."

        "Ilo ja riemu astuu porteista sisälle, ja huoli ja huokaus pakenee kauas."
        "Herra siunaa minua kaikessa."
        "Herra tekee eron jumalattoman ja vanhurskaan välillä."
        "Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.

        Testamenttini on täynnä kuvauksia joissa Saatana on täydellisesti voitettu. Jeesus voitti Saatanan puolestani, ja antoi minuille valmiin juhla pöydän.

        "Herra valmistaa minulle pöydän, minun vihollisteni silmien eteen." Tämä on todella armoa, ensin saa synnit anteeksi, ja sen lisäksi taivasten valtakunnan, joka alkaa jo täällä ajassa.

        Sinunkin Abimelek olisi hyvä lukea sitä testamenttiasi ensin, ja arvostella vasta sitten kun löydät testamentistasi kohdan, joka oikeuttaa arvosteluusi.

        Annan sinulle hyvän pörssi vihjeen!
        Käytä enemmän aikaa tutkimalla testamentistasi, mitä olet perinyt. Äläkä tuhlaa aikaasi tutkimalla sitä missä toiset tekevät mielestäsi väärin.

        Koska et sitä tiedän niin kerron sinulle. Perillinen ei ole voittanut saatanaa!

        Sen sijaan perinnönjättäjä on voittatunut satanan, ja murskannut kuoleman vallan nousemalla ylös kuolleista.

        Minulle sinun on Esa turha satujasi kertoa, ja toivon mukaan kukaan ei ala sellaisia satuja itsestään uskomaan, kuin sinä.

        Rukoilen että tulisit tuntemaan syntisi, ja saisit katumisen ja parannuksen armon kokea.


      • - Abimelek kirjoitti:

        Koska et sitä tiedän niin kerron sinulle. Perillinen ei ole voittanut saatanaa!

        Sen sijaan perinnönjättäjä on voittatunut satanan, ja murskannut kuoleman vallan nousemalla ylös kuolleista.

        Minulle sinun on Esa turha satujasi kertoa, ja toivon mukaan kukaan ei ala sellaisia satuja itsestään uskomaan, kuin sinä.

        Rukoilen että tulisit tuntemaan syntisi, ja saisit katumisen ja parannuksen armon kokea.

        lannoitus riittäisi varsin hyvin.

        Sinun kanssasi on joskus tosi rasittavaa keskustella. Itse en valita, koska voin valita kenen kanssa ajatuksia vaihdan.

        Sivusta seuraten näyttää pahalta. Sinä tietysti sanot, ettei sivullisten pidä sekaantua.

        Tähän laitan kysymyksen, kummasta tykkäät enempi: Julkisesta ystävällisestä neuvosta vai valituksesta ylläpidolle. Nimittäin toisen näistä tulen tekemään aina, kun paska lentää.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Koska et sitä tiedän niin kerron sinulle. Perillinen ei ole voittanut saatanaa!

        Sen sijaan perinnönjättäjä on voittatunut satanan, ja murskannut kuoleman vallan nousemalla ylös kuolleista.

        Minulle sinun on Esa turha satujasi kertoa, ja toivon mukaan kukaan ei ala sellaisia satuja itsestään uskomaan, kuin sinä.

        Rukoilen että tulisit tuntemaan syntisi, ja saisit katumisen ja parannuksen armon kokea.

        Sinun kannattaisi Abimelek pyytää Herralta myös luetun ymmärtämistä. Sillä sanoin että Jeesus on voittanut Saatanan puolestani.

        Huomaatko, minun ei tarvits kuin omistaa uskomalla Jeesuksen voitto, niin se on minun.
        "Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan, on jo annettu, ja saatte sen Kristuksen tuntemisen kautta."

        Kun testamentissani lukee KAIKKI, niin kuinka paljon mielestäsi jää sen ulkopuolelle?

        Ymmärrätkö, sinulla on avoin testamentti joka on täynnä aarteita, ja sinulla on aarrekammion avain Jeesus Kristus. Voit hakea sieltä mitä ikinä tarvitset ja jakaa ystävillesi niin paljon kuin haluat, mutta sinä käytät testamenttiasi etsimällä sieltä toisten virheitä.

        Tästä toiminnastasi tulee mieleen laulun sanat.
        "Sun täytyy tehdä parannus, ottaa vastaan rakkaus."

        En hauku tällä sinua, vaan puhun samalla itselleni, sillä itsekkin haluan oppia yhä enemmän rakkautta. Herra auttakoon minua siinä ja avatkoon silmäni näkemään Herran kirkkautta kaikkialla.
        Paavali sanoo, "Rakkaus on verrattomasti muita teitä parempi."


      • - Abimelek
        vihne kirjoitti:

        lannoitus riittäisi varsin hyvin.

        Sinun kanssasi on joskus tosi rasittavaa keskustella. Itse en valita, koska voin valita kenen kanssa ajatuksia vaihdan.

        Sivusta seuraten näyttää pahalta. Sinä tietysti sanot, ettei sivullisten pidä sekaantua.

        Tähän laitan kysymyksen, kummasta tykkäät enempi: Julkisesta ystävällisestä neuvosta vai valituksesta ylläpidolle. Nimittäin toisen näistä tulen tekemään aina, kun paska lentää.

        Paska on paskaa eikä muuksi muutu. Kaikki Raamattuun perustumaton hengellinen jäte joka ei mihinkään kelpaa on paskaa sekin. Kaikki ihmisen hyvyydestä puhuminen on todella vahvaa paskaa, koska silloin Jumalasta tehdään valehtelija ja Kristuksen lunastustyö pilkataan turhaksi.


      • - Abimelek
        Esa T kirjoitti:

        Sinun kannattaisi Abimelek pyytää Herralta myös luetun ymmärtämistä. Sillä sanoin että Jeesus on voittanut Saatanan puolestani.

        Huomaatko, minun ei tarvits kuin omistaa uskomalla Jeesuksen voitto, niin se on minun.
        "Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan, on jo annettu, ja saatte sen Kristuksen tuntemisen kautta."

        Kun testamentissani lukee KAIKKI, niin kuinka paljon mielestäsi jää sen ulkopuolelle?

        Ymmärrätkö, sinulla on avoin testamentti joka on täynnä aarteita, ja sinulla on aarrekammion avain Jeesus Kristus. Voit hakea sieltä mitä ikinä tarvitset ja jakaa ystävillesi niin paljon kuin haluat, mutta sinä käytät testamenttiasi etsimällä sieltä toisten virheitä.

        Tästä toiminnastasi tulee mieleen laulun sanat.
        "Sun täytyy tehdä parannus, ottaa vastaan rakkaus."

        En hauku tällä sinua, vaan puhun samalla itselleni, sillä itsekkin haluan oppia yhä enemmän rakkautta. Herra auttakoon minua siinä ja avatkoon silmäni näkemään Herran kirkkautta kaikkialla.
        Paavali sanoo, "Rakkaus on verrattomasti muita teitä parempi."

        Sinähän hulluja puhut.

        Sinun tulee pelastuaksesi tehdä parannus synnittömyydestäsi.

        Minä olen sen sijaan tunnustanut syntini ja saanut Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki syntini anteeksi.


      • huomattu,
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinähän hulluja puhut.

        Sinun tulee pelastuaksesi tehdä parannus synnittömyydestäsi.

        Minä olen sen sijaan tunnustanut syntini ja saanut Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki syntini anteeksi.

        että olet itse antanut itsellesi syntisisi, tehdyt ja vielä tekemättömät, anteeksi. ethän omista asetta?


      • koko esatee
        Esa T kirjoitti:

        Sinun kannattaisi Abimelek pyytää Herralta myös luetun ymmärtämistä. Sillä sanoin että Jeesus on voittanut Saatanan puolestani.

        Huomaatko, minun ei tarvits kuin omistaa uskomalla Jeesuksen voitto, niin se on minun.
        "Kaikki mitä elämään ja Jumalisuuteen tarvitaan, on jo annettu, ja saatte sen Kristuksen tuntemisen kautta."

        Kun testamentissani lukee KAIKKI, niin kuinka paljon mielestäsi jää sen ulkopuolelle?

        Ymmärrätkö, sinulla on avoin testamentti joka on täynnä aarteita, ja sinulla on aarrekammion avain Jeesus Kristus. Voit hakea sieltä mitä ikinä tarvitset ja jakaa ystävillesi niin paljon kuin haluat, mutta sinä käytät testamenttiasi etsimällä sieltä toisten virheitä.

        Tästä toiminnastasi tulee mieleen laulun sanat.
        "Sun täytyy tehdä parannus, ottaa vastaan rakkaus."

        En hauku tällä sinua, vaan puhun samalla itselleni, sillä itsekkin haluan oppia yhä enemmän rakkautta. Herra auttakoon minua siinä ja avatkoon silmäni näkemään Herran kirkkautta kaikkialla.
        Paavali sanoo, "Rakkaus on verrattomasti muita teitä parempi."

        Älä puhu hassuja!
        Sinähän vanhan ihmisenkin jätit narikkaan jo aikoja sitten. Siitä olet kerskaillut!
        Epäselväksi jäi, milloin kokonaan lopetit synninteon.
        Niin on valheellista menestysteologiaa, että!!


      • oikein sanottu?
        huomattu, kirjoitti:

        että olet itse antanut itsellesi syntisisi, tehdyt ja vielä tekemättömät, anteeksi. ethän omista asetta?

        Kyllä se abimelek näyttää syntisenä Kristukseen turvaavan. Miksi väität toista?
        Voi olla, että karua kieltä on liikaa, mutta kyllä tuo EsaT:n oppi on aivan sarvipäästä. Järkyttävää omahyväisyyttä.


      • Esa T
        - Abimelek kirjoitti:

        Sinähän hulluja puhut.

        Sinun tulee pelastuaksesi tehdä parannus synnittömyydestäsi.

        Minä olen sen sijaan tunnustanut syntini ja saanut Jeesuksen nimessä ja veressä kaikki syntini anteeksi.

        >Sinun tulee pelastuaksesi tehdä parannus synnittömyydestäsi.<

        Välillä näyttää siltä ettet ole uskossa ollenkaan, puhut kyllä Kristuksesta, mutta et usko itse siihen Kristukseen.

        Eihän synnitön tarvitse parannusta !
        1 Joh 2:6. Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

        Testamentissasi selvästi lukee, Jumalasta syntynyt ei edes pysty tekemään syntiä.
        Uusi ihminen ei parannusta tarvitse eikä vanha ihminen muutu vaikka kuinka tekisi parannusta.

        Jos lukisit testamenttiasi, niin löytäisit sieltä kohdan jossa sanotaan, "vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut."

        JUMALAN LAPSET JA PAHOLAISEN LAPSET
        1 Joh 2:4.
        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. 5. Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. 6. Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        7. Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. 9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. 10. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.


      • Esa T
        koko esatee kirjoitti:

        Älä puhu hassuja!
        Sinähän vanhan ihmisenkin jätit narikkaan jo aikoja sitten. Siitä olet kerskaillut!
        Epäselväksi jäi, milloin kokonaan lopetit synninteon.
        Niin on valheellista menestysteologiaa, että!!

        Testamentissasi lukee selvällä suomenkielellä.

        2 Kor 5:17. Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle!

        Joko uskot tähän, tai sitten olet uskomatta.


        2 Kor 5 :16. Niinpä emme enää arvioi ketään pelkästään inhimilliseltä kannalta. Vaikka olisimmekin ennen tunteneet Kristuksen pelkästään inhimilliseltä kannalta, emme enää tunne. 17. Jokainen, joka on Kristuksessa, on siis uusi luomus. Vanha on kadonnut, uusi on tullut tilalle! 18. Kaiken on saanut aikaan Jumala, joka Kristuksen välityksellä on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran. 19. Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan. 20. Me olemme siis Kristuksen lähettiläitä, ja Jumala puhuu teille meidän kauttamme. Pyydämme Kristuksen puolesta: suostukaa sovintoon Jumalan kanssa. 21. Kristukseen, joka oli puhdas synnistä, Jumala siirsi kaikki meidän syntimme, jotta me hänessä saisimme Jumalan vanhurskauden.


      • Pax Dei
        vihne kirjoitti:

        lannoitus riittäisi varsin hyvin.

        Sinun kanssasi on joskus tosi rasittavaa keskustella. Itse en valita, koska voin valita kenen kanssa ajatuksia vaihdan.

        Sivusta seuraten näyttää pahalta. Sinä tietysti sanot, ettei sivullisten pidä sekaantua.

        Tähän laitan kysymyksen, kummasta tykkäät enempi: Julkisesta ystävällisestä neuvosta vai valituksesta ylläpidolle. Nimittäin toisen näistä tulen tekemään aina, kun paska lentää.

        Ruukussa tehtiin hedelmällinen ratkaisu okkultionistit heitettiin pihalle ja hedelmät näkyivät heti. Palsta on rauhoittunut ja on nautinnollista keskustella sivistyneelä tyylillä ketään halventamatta. Siellä on rauha maassa ja kristtyjen kesken.


      • Tuskan merkit näkyy
        Esa T kirjoitti:

        >Sinun tulee pelastuaksesi tehdä parannus synnittömyydestäsi.<

        Välillä näyttää siltä ettet ole uskossa ollenkaan, puhut kyllä Kristuksesta, mutta et usko itse siihen Kristukseen.

        Eihän synnitön tarvitse parannusta !
        1 Joh 2:6. Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

        Testamentissasi selvästi lukee, Jumalasta syntynyt ei edes pysty tekemään syntiä.
        Uusi ihminen ei parannusta tarvitse eikä vanha ihminen muutu vaikka kuinka tekisi parannusta.

        Jos lukisit testamenttiasi, niin löytäisit sieltä kohdan jossa sanotaan, "vanha on kadonnut ja uusi on tilalle tullut."

        JUMALAN LAPSET JA PAHOLAISEN LAPSET
        1 Joh 2:4.
        Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista. 5. Mutta te tiedätte, että Kristus, joka on synnitön, tuli ottamaan pois synnit. 6. Syntiä ei tee kukaan, joka hänessä pysyy. Ei kukaan, joka tekee syntiä, ole häntä nähnyt eikä tunne häntä.
        7. Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. 8. Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. 9. Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. 10. Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

        Taivaan ja maan välillä, niin kuin Mellerkin.


      • Esa T
        Tuskan merkit näkyy kirjoitti:

        Taivaan ja maan välillä, niin kuin Mellerkin.

        >Tuskan merkit näkyy taivaan ja maan välillä <

        En tiedä tarkoititko tätä, mutta mielestäni tämä oli hyvin sanottu.

        Nimen omaan taivaan ja maan välillä. Valitettavasti on paljon uskovia jotka ovat jääneet taivaan ja maan väliin.

        Jos jalat eivät ole kunnolla maassa, niin on vaikea nauttia maan antimista, ja jos usko ei yllä taivasten valtakunnasta nauttimiseen, niin on kipujen valtakunnassa.

        Simonjoki laulaakin jossain laulussa, "anna kaikki tai ei mitään, se on hintana elämän."


      • - Abimelek
        Pax Dei kirjoitti:

        Ruukussa tehtiin hedelmällinen ratkaisu okkultionistit heitettiin pihalle ja hedelmät näkyivät heti. Palsta on rauhoittunut ja on nautinnollista keskustella sivistyneelä tyylillä ketään halventamatta. Siellä on rauha maassa ja kristtyjen kesken.

        Siellä missä syntiä rakastetaan tavalla taikka toisella siellä Kristus saa aikaan rauhattomuutta. Nyt on siis RAUHA, RAUHA EIKÄ MITÄÄN HÄTÄÄ.


      • Veeti
        - Abimelek kirjoitti:

        Siellä missä syntiä rakastetaan tavalla taikka toisella siellä Kristus saa aikaan rauhattomuutta. Nyt on siis RAUHA, RAUHA EIKÄ MITÄÄN HÄTÄÄ.

        Sinulla on aivan oma tulkinta.
        Kristittyjen keskellä on oleva rauha ja rakkaus.
        Siitä teidät tunnetaan, että te toinen toistanne rakastatte.
        Minun rauhanani minä annan teille, en sellaista niin kuin maailma antaa.


      • - Abimelek
        Veeti kirjoitti:

        Sinulla on aivan oma tulkinta.
        Kristittyjen keskellä on oleva rauha ja rakkaus.
        Siitä teidät tunnetaan, että te toinen toistanne rakastatte.
        Minun rauhanani minä annan teille, en sellaista niin kuin maailma antaa.

        Lue uudelleen jos sitten ymmärtäisit viestini.

        Kristuksen todistajan ulosheitäjät saavat palkkansa ajallaan.
        ---------

        Matt. 10:34   Älkää luulko, että minä olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan.
        Matt. 10:35   Sillä minä olen tullut 'nostamaan pojan riitaan isäänsä vastaan ja tyttären äitiänsä vastaan ja miniän anoppiansa vastaan;
        Matt. 10:36   ja ihmisen vihamiehiksi tulevat hänen omat perhekuntalaisensa.'
        ___________________

        Matt. 10:42   Ja kuka hyvänsä antaa yhdelle näistä pienistä maljallisen kylmää vettä, hänen juodaksensa, opetuslapsen nimen tähden,

        - totisesti minä sanon teille: hän ei jää palkkaansa vaille."


    Ketjusta on poistettu 25 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      142
      1825
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1427
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1242
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      88
      1237
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1105
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      194
      1017
    7. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      97
      953
    8. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      40
      860
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      195
      844
    10. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      76
      828
    Aihe