Mitä ominaisuuksia toivotte kummilta?

every

Tälläistä ajattelin kysäistä.
Itse toivoisin, että kummit jakaisivat aikaansa
lapselle lahjojen sijasta :)
Lisäksi haluan lapseni kummien olevan sellaisia ihmisiä, että tiedän heidän huolehtivan
lapsesta jos itse esimerkiksi menehdyn..

5

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti =)

      toivoisin että kummit viettäisivät aikaa lasten kanssa. ja itse kysyisivät esim. onko menoa tiistaina jos menisin matin ja maijan kanssa uimaan. eikä aina tarttisi itse patistella kummia käyttämään aikaansa myös kummilapsiinsa.. mieluummin viettäisi aikaa lasten kanssa kuin ostelisi lahjoja joilla ns.korvaa ajan mitä ei viettänyt lasten kanssa.

      • vanhemman korvike?

        Ei kait kummilla ole muita velvoitteta lapsen suhteen kuin auttaa vanhempia lasten kristillisessä kasvattamisessa ja rukoilla lapsen puolesta.

        Kummius on edelleenkin uskonnollinen sitoumus. Kummi ei siis ole vanhempien jatke tai korvike eikä kummilta pidä odottaa muita kuin mitä kirkkolaki edellyttää.

        Kummin ei siis tartte pyytää voiko viedä Matin ja Maijan uimaan, ostaa kalliita lahjoja tms.


      • ..............
        vanhemman korvike? kirjoitti:

        Ei kait kummilla ole muita velvoitteta lapsen suhteen kuin auttaa vanhempia lasten kristillisessä kasvattamisessa ja rukoilla lapsen puolesta.

        Kummius on edelleenkin uskonnollinen sitoumus. Kummi ei siis ole vanhempien jatke tai korvike eikä kummilta pidä odottaa muita kuin mitä kirkkolaki edellyttää.

        Kummin ei siis tartte pyytää voiko viedä Matin ja Maijan uimaan, ostaa kalliita lahjoja tms.

        Pääasia, että on oma itsensä ja on läsnä kummilapsensa elämässä. Kummius ei ole kaikille uskonnollinen sitoomus, vaikka alkuperäinen tarkoitus se varmasti on ollutkin.


      • toivon minäkin
        .............. kirjoitti:

        Pääasia, että on oma itsensä ja on läsnä kummilapsensa elämässä. Kummius ei ole kaikille uskonnollinen sitoomus, vaikka alkuperäinen tarkoitus se varmasti on ollutkin.

        Eli että kummit ovat omana itsenänsä jollain tavalla mukana lapsen elämässä. Kummeilta saadut lahjat ovat lapselle tärkeitä, meillä kaikki kolme muistavat ja kertovat mielellään mitä ovat kummeilta saaneet. Samoin jouluna ja synttäreinä on tärkeää miten kummeja muistetaan.
        Lahjat eivät kuitenkaan ole se tärkein juttu. Osa kummeista asuu lähellä, ja heiltä toivoisin että lapsi otettaisiin joskus vaikka yökylään. Tai vaikka kesällä lähdettäisiin uimaan, tai vaikka telttaretkelle vaikkapa omaan pihaan. Ei sen tarvitse olla mitään ihmeellistä.
        Itselläni on yksi kummilapsi, ja välimatkasta ja vanhemmista johtuen yhteydenpito on sitä että näemme pari kertaa vuodessa. Muuten soittelen ja kyselen kuulumisia. Itseäni harmittaa että se on vain tätä. Useista pyynnöistä huolimatta he eivät koskaan vieraile meillä. Olen pahoillani että se on mennyt näin, mutta mielestäni yksipuolinen yhteydenpito ei voi pitemmän päälle toimia. He eivät ole kertaakaan 12 vuoden aikana ottaneet itse yhteyttä meihin. Tiedän että se ei ole lapsen/nuoren vika, mutta ne joilla on samanlaisia kokemuksia, tietävät että turhautuminen iskee. Miksi ihmeessä aina minun pitää olla se aktiivinen?


    • ei enään

      "No tietenkin niitä normaaleja kummin tehtäviä, mitä vaaditaan, eli aikaa ja huolenpitoa, lahjoja ja muutenkin muistamista.

      Toivottavaa olisi että kummi kävisi katsomassa myös pidemmän matkan takaa, vaikka me ei hänen luonaan niin kyläiltäisikään.

      Eli ihan suotavaa kummin laittaa tehtävänsä hoitamiseen osan lomistaan ja vähintään muutama pari sataa euroa per vuosi kummilapsen lahjoihin ja hänen luo matkustamiseen."

      Kyllähän tuon nyt pitäisi jokaisen kummin tietää ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe