Mitä ominaisuuksia toivotte kummilta?

every

Tälläistä ajattelin kysäistä.
Itse toivoisin, että kummit jakaisivat aikaansa
lapselle lahjojen sijasta :)
Lisäksi haluan lapseni kummien olevan sellaisia ihmisiä, että tiedän heidän huolehtivan
lapsesta jos itse esimerkiksi menehdyn..

5

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti =)

toivoisin että kummit viettäisivät aikaa lasten kanssa. ja itse kysyisivät esim. onko menoa tiistaina jos menisin matin ja maijan kanssa uimaan. eikä aina tarttisi itse patistella kummia käyttämään aikaansa myös kummilapsiinsa.. mieluummin viettäisi aikaa lasten kanssa kuin ostelisi lahjoja joilla ns.korvaa ajan mitä ei viettänyt lasten kanssa.

• vanhemman korvike?

Ei kait kummilla ole muita velvoitteta lapsen suhteen kuin auttaa vanhempia lasten kristillisessä kasvattamisessa ja rukoilla lapsen puolesta.

Kummius on edelleenkin uskonnollinen sitoumus. Kummi ei siis ole vanhempien jatke tai korvike eikä kummilta pidä odottaa muita kuin mitä kirkkolaki edellyttää.

Kummin ei siis tartte pyytää voiko viedä Matin ja Maijan uimaan, ostaa kalliita lahjoja tms.

• ..............
        vanhemman korvike? kirjoitti:

Ei kait kummilla ole muita velvoitteta lapsen suhteen kuin auttaa vanhempia lasten kristillisessä kasvattamisessa ja rukoilla lapsen puolesta.

Kummius on edelleenkin uskonnollinen sitoumus. Kummi ei siis ole vanhempien jatke tai korvike eikä kummilta pidä odottaa muita kuin mitä kirkkolaki edellyttää.

Kummin ei siis tartte pyytää voiko viedä Matin ja Maijan uimaan, ostaa kalliita lahjoja tms.

Pääasia, että on oma itsensä ja on läsnä kummilapsensa elämässä. Kummius ei ole kaikille uskonnollinen sitoomus, vaikka alkuperäinen tarkoitus se varmasti on ollutkin.

• toivon minäkin
        .............. kirjoitti:

Pääasia, että on oma itsensä ja on läsnä kummilapsensa elämässä. Kummius ei ole kaikille uskonnollinen sitoomus, vaikka alkuperäinen tarkoitus se varmasti on ollutkin.

Eli että kummit ovat omana itsenänsä jollain tavalla mukana lapsen elämässä. Kummeilta saadut lahjat ovat lapselle tärkeitä, meillä kaikki kolme muistavat ja kertovat mielellään mitä ovat kummeilta saaneet. Samoin jouluna ja synttäreinä on tärkeää miten kummeja muistetaan.
        Lahjat eivät kuitenkaan ole se tärkein juttu. Osa kummeista asuu lähellä, ja heiltä toivoisin että lapsi otettaisiin joskus vaikka yökylään. Tai vaikka kesällä lähdettäisiin uimaan, tai vaikka telttaretkelle vaikkapa omaan pihaan. Ei sen tarvitse olla mitään ihmeellistä.
        Itselläni on yksi kummilapsi, ja välimatkasta ja vanhemmista johtuen yhteydenpito on sitä että näemme pari kertaa vuodessa. Muuten soittelen ja kyselen kuulumisia. Itseäni harmittaa että se on vain tätä. Useista pyynnöistä huolimatta he eivät koskaan vieraile meillä. Olen pahoillani että se on mennyt näin, mutta mielestäni yksipuolinen yhteydenpito ei voi pitemmän päälle toimia. He eivät ole kertaakaan 12 vuoden aikana ottaneet itse yhteyttä meihin. Tiedän että se ei ole lapsen/nuoren vika, mutta ne joilla on samanlaisia kokemuksia, tietävät että turhautuminen iskee. Miksi ihmeessä aina minun pitää olla se aktiivinen?

• ei enään

"No tietenkin niitä normaaleja kummin tehtäviä, mitä vaaditaan, eli aikaa ja huolenpitoa, lahjoja ja muutenkin muistamista.

Toivottavaa olisi että kummi kävisi katsomassa myös pidemmän matkan takaa, vaikka me ei hänen luonaan niin kyläiltäisikään.

Eli ihan suotavaa kummin laittaa tehtävänsä hoitamiseen osan lomistaan ja vähintään muutama pari sataa euroa per vuosi kummilapsen lahjoihin ja hänen luo matkustamiseen."

Kyllähän tuon nyt pitäisi jokaisen kummin tietää ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruumis ojassa

Kukahan lie ollu, mistä lie löydetty. No ikävä tataus.
      Oulainen
      16
      2346
    2. Mitä piirteitä rakastat

Eniten kaivatussasi?
      Ikävä
      44
      1261
    3. Piilorikollisuutta Puolangan päätöksentekoelimissä? Kyllä! Julkisesti todistettu!

Kyösti (kesk) rehenteli julkisissa tiedotusvälineissä tehneen jo ennen vaaleja sopimuksen kokoomuksen ehdokkaiden kanssa
      Puolanka
      70
      897
    4. Anna mulle vielä tilaisuus

näyttää kuinka susta tykkään.
      Ikävä
      45
      821
    5. Miten suomalaiset miehet

On usein niin aikaansaamattomia? Odottavat prinsessapalvelua. Odottavat, että nainen tekee aloitteen, että nainen pyytää
      Ikävä
      134
      816
    6. Mitkä asiat tekevät

kaivatustasi vetovoimaisen?
      Ikävä
      59
      797
    7. Muistatko vielä

Missä nähtiin ensimmäisen kerran? Miehelle.
      Ikävä
      42
      766
    8. Eräs läheinen sanoi

Että mies kyllä ottaa aina itse yhteyttä, jos on kiinnostunut. Oli tilanne mikä hyvänsä. Kuulemma kuvittelin koko jutun.
      Ikävä
      44
      725
    9. Eduskunnassa valmistaudutaan jo persujen täydelliseen romahdukseen - Koko paska kaatuu hetkessä

– On mahdollista, että käy kuin Assadin Syyrialle tai Ceaușescun Romanialle: koko paska kaatuu aivan hetkessä, kun tarpe
      Perussuomalaiset
      161
      709
    10. Iloista ja aurinkoista pääsiäistä kaikki palstan kivat sinkut :)

Täällä on näköjään vähän huono meininki tarttunut kuin tuolta muualta mutta pidetään edelleen tämä puoli suht positiivis
      Sinkut
      130
      673
    Aihe