Edestä täytettävän pyykinpesukoneen täyttöluukun tiivisteenseen on tullut viilto, josta pääsee valumaan vetta lattialle.
Onko kennelläkään tietoa, miten / millä itse pystyisi paikkaamaan tälläisen vaurion (uusi tiiviste maksaa 73e työ).
Onnistuuko pesukoneen tiivisteen paikkaus
10
20440
Vastaukset
- Olisi helpompi auttaa
Jos nyt vastaan "nimettömään" oman esimerkkini, niin itse olen vaihtanut 5-7kpl muutaman kymmenen vuoden aikana.
Tiiviste rikkoutuu ainakin silloin helposti jos vaatteissa on hiekkaa joka valuu alapuolella olevaan ryppyyn eikä pääse pois, mutta kuluu muutenkin itseään vasten hiertäen. Kauluksia on tarvikemalliakin jotka on halvempia ainakin itselle viimeinen maksoi 20€. Ensi vaihdossa menee eniten aikaa, seuraavat menee supsikkaammin, mutta kannattaa katsoa kuinka se entinen on, se pitää olla paikoillaan, ettei vuoda. Ajatusta vaan niin onnistuu, ellei niin laittaa uudelleen:))- edu_jkl
Kone on Miele W839. Huollossa sanottiin, että etulevy pitää purkaa kokonaan. Luukun ympärillä on kolme kuusiokulma mutteria... pitävätköhän nämä vain tiivistettä paikalla vai onkohan niillä jokin muukin virka???
- Laittanut
edu_jkl kirjoitti:
Kone on Miele W839. Huollossa sanottiin, että etulevy pitää purkaa kokonaan. Luukun ympärillä on kolme kuusiokulma mutteria... pitävätköhän nämä vain tiivistettä paikalla vai onkohan niillä jokin muukin virka???
Mun piti irroittaa kansi pesukoneesta ja sieltä sain löysättyä pantaa jolla kaulus oli kiinni altaassa. Samoin luukun ympärillä oleva rengas piti irroittaa..
Kyllä varmaan joku just samaan koneeseen tehnyt ilmestyy, mutta tienaat pitkän sentin jos teet itse, mutta älä hermostu utele kaikilta, etenkin alalla olevilta. Tsemppiä kyllä se siitä.
Jotka myy osia heiltä kannattaa kysyä, osaavat neuvoo, että saavat kauluksen myytyä. - ++++
edu_jkl kirjoitti:
kuin heinänteko. Kolme ruuvia auki ja koko ovipaneeli kääntyy sivuun, ja ei kuin kumi irti ja uusi paikalleen. Miele on ajatellut myös korjaajaa.
- mn
++++ kirjoitti:
kuin heinänteko. Kolme ruuvia auki ja koko ovipaneeli kääntyy sivuun, ja ei kuin kumi irti ja uusi paikalleen. Miele on ajatellut myös korjaajaa.
Mitkä kolme ruuvia pitää irroittaa että sen etupaneelin saa kääntymään? Eilen kuului kauhee paukaus
ja kumi oli lentänyt irti, muuten kone näyttäis olevan kunnossa
MN
- hptl
Liimaa pikaliimalla palanen ilmastointiteippiä paikaksi. Itsellä pysynyt jo puoli vuotta.
- melkein poropeukalo
Aika kallis kauluri. Minulla maksoi Rosenlewiin vain nelisenkymppiä ja itse se vaihdettiin.
Homma ei nyt kauhean paha ollut, mutta kun ensimääistä kertaa tehtiin, niin välillä piti pitää oikein miettimistauko. Löysin tosin netistä jonkun kotinikkarin tekemän ohjeen, joka auttoi tosi paljon.- vaihtamisesta
On se hieman ähräämistä mutta jos itse haluat yrittää niin hiukan ohjeita.Laita pesukone seinää vasten kalleelleen siten että takareunan yläosa on seinassä kiinni ja koneen pohja on seinästä jotain 20-30 senttiä ulkona.Tässä asennossa painovoima vie pesurummun koneen takaosaan niin jää hieman työtilaa etupellin ja pesurummun välille.Irroita ensin kumi luukun reunoista.Kumissa on huullos jolla se on luukun reunapellissä,yleensä ei ole millään kiinni.Paina ulkoa päin kumin ulkoreunaa ensin keskelle että irtoaa huulloksesta ja kun alkaa irtoamaan vedä kokonaan irti etupellistä ja työnnä kumikauluksen etuosa pesurummun sisälle.Kun kauluskumi on rummun sisässä niin etupellin ja altaan välisestä raosta näet kiinnityssangan jolla kumi on altaan täyttöaukossa,toi sanka tai panta voi olla hiukan painunut kumin sisään mutta etsi sellainen pitkä ruuvi tms joka kiristää tuon sangan.Löysää ruuvia niin paljon että saat helposti sangan irti,sen jälkeen kumi irtoaa altaasta.Jos yrität käyttää vanhaa kumia niin voit kääntää rikkoutuneen kohdan yläpuolelle niin ei pitäisi enää vuotaa.Joskus toi kumi on niin haperoa että hajoaa lisää purettaessa.Kasaaminen aletaan sitten altaan puolelta,on yleensä aika hankalaa eka kerralla.
Luukkua eikä luukun lukkoa tarvitse irroittaa,ei myöskään koneen päällä olevaa peltiä.Pesukoneisiin on saatavana ns tarvike osia samaan tapaan kuin autoihin,on paljon halvempia kuin merkkiosat,kysy koneen tyypillä huollosta jos risan kumin korjaus ei onnistu
- mussoliini
Me saatiin ainaki kone toimimaan kokonaan ilman tuota kiristys pantaa kun sille ei löytynyt mitään sopivaa väliä :D nyt kone toimii vallan mainiosti eikä valuta enään vettä :D
- jesari-korjaus
Jeesusteipi pelastaa = ilmastointiteipillä pystyy korjaamaan pesukoneen tiivisteessä / kauluskumissa olevan viillon. Itsellä toiminut lähes vuoden, sitten vaan uusi teippaus kun vanha alkaa löystyä iän, kuuman veden ja höyryn takia... mutta halvin korjaus halpaan koneeseeen, eihän ne pesukoneet nykyään montaa vuottakestäkään, varsinkin halvoista menee moottori alle 5 vuodessa sököksi joten niihin ei mitään kalliita kauluskumeja kannata alkaa vaihtamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096983- 954471
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista524123- 513578
- 1923535
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483532Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242989- 672764
- 492569
- 131944