Olen tuossa katellut kyseisen mallista Massikkaa.Koneella ajettu 5500 tuntia onko paljon vai vähän?Käsittääkseni kyseisillä vehkeillä ajetaan yli 10000 tuntia huoletta,olenko oikeassa?
Antakaa kehuja tai moitteita kyseisestä traktorista.
Massika 3060-3070
11
2211
Vastaukset
- tuntimäärä
kyseisissä malleissa on ollut ongelmia tuntimittarien toimivuuden kanssa.....toimivat kuin mustalaispojan vilkku.....vdo tais olla valmistaja....voi olla et tuollakin kyseisellä konella on jo ajelltu reilusti enemmän mitä mittarista tunteja löytyy...
- kumpi
se on, 6- vai 7-kymppinen? Ovat näet ihan eri vehkeitä. (Moottori, renkaat...)
Onko E-malli, auto- vai datatronic ?
Millaiseen käyttöön? Vuosimalli?
3070 on legendaarisen 698T:n uudempi painos,
kokoluokassaan eräs parhaita moottoreita (AT4.236)- Tiedonjanoinen
Kumpikin malli kiinnostaa,3060 datatronikki-88 hintaa 15 ja risat,etukuormaajalla.Tunnit mainitsinkin,myös 3070 tarjolla samoilla tunneilla,vähän kalliimpi.Käyttö harraste käyttöä ja pienen metsätilan(120ha) hankinta hommat.Tosin päätehakkuut tehdään pystykaupalla.
Muistelenko oikein että 3060 eka versioissa oli tämän datatronik vaihteiston kans ongelmia?Mikä tekee tuosta 698T:stä niin legendaarisen? - siinä 698:ssa
Tiedonjanoinen kirjoitti:
Kumpikin malli kiinnostaa,3060 datatronikki-88 hintaa 15 ja risat,etukuormaajalla.Tunnit mainitsinkin,myös 3070 tarjolla samoilla tunneilla,vähän kalliimpi.Käyttö harraste käyttöä ja pienen metsätilan(120ha) hankinta hommat.Tosin päätehakkuut tehdään pystykaupalla.
Muistelenko oikein että 3060 eka versioissa oli tämän datatronik vaihteiston kans ongelmia?Mikä tekee tuosta 698T:stä niin legendaarisen?mitään niin ihmeellistä, oli vaan aikanaan koko-
luokassaan teho/painosuhteeltaan ykkönen.Ja se
hukkaportillinen Carretin turbo antoi mahtavasti
vääntöä lähes tyhjäkäynniltä...paljon parempi
kuin esim.turbotettu 690.Olis hyvä kone, kun olisivat laittaneet siihen vielä vaihteiston... - siihen
siinä 698:ssa kirjoitti:
mitään niin ihmeellistä, oli vaan aikanaan koko-
luokassaan teho/painosuhteeltaan ykkönen.Ja se
hukkaportillinen Carretin turbo antoi mahtavasti
vääntöä lähes tyhjäkäynniltä...paljon parempi
kuin esim.turbotettu 690.Olis hyvä kone, kun olisivat laittaneet siihen vielä vaihteiston...nyt ei paljo vaadita että on parempi ku 690 mf...toinen lähes yhtä hyvä on 590...toimii aina kun sitä ei tarvita
- ---
Meillä on ollu mf 3060 vm-89 autronic ja sillä ajettiin 5000 tuntia ennen kuin se meni vaihtoon.Nyt meillä on "kakkostraktorina" mf 3060 ek vm-91 electronic ja sillä on ajettu n.6000 tuntia eikä oo ollu mitään suurempia vikoja.Sukulaisilla on taas mf 3070 olisiko vm-88 jameksen ek:lla.Muuten hyvä mutta ek on aika huono.Mielestäni 3060 on parempia meillä oli ainakin kummatkin turbolla 92hv ja sukulaisen hieman piristettetynä 115hv.
- Jormalla
En minä massikalla mettään menis. Liian paljon
antureita ja johtoja alhaalla suojaamattomana.- näin.
Kyllä Mansikit tarvii pohjapanssarit jos mettään
mielii.Hyttikin on vähän ahtaan puoleinen. - tapsa2.
näin. kirjoitti:
Kyllä Mansikit tarvii pohjapanssarit jos mettään
mielii.Hyttikin on vähän ahtaan puoleinen.No eiköhän 3000 sarjassa ollut aikakautensa paras hytti , eikä ole huono vaikka vertaa nykykoneisiinki esim pienissä valtroissa paljon kehnompi hytti nykyäänki.
- käyny
tapsa2. kirjoitti:
No eiköhän 3000 sarjassa ollut aikakautensa paras hytti , eikä ole huono vaikka vertaa nykykoneisiinki esim pienissä valtroissa paljon kehnompi hytti nykyäänki.
ih:n xl ohjaamossa?jo vuonna 82 tasanen lattia, taka kulmat kaarevat lasit ja muutenki aikansa paras hytti...sama ohjaamo malli on jonnekki 90 luvun puleenväliin ja vähä ylikin nii ei voi olla huono...kyllä massikassa on ahasta....
- Toimiihan se
Tuo kierroslukumittari taitaa olla heikoin lenkki 3000 sarjassa, Veglia Borletti lienee ainoa Italialainen osa traktorissa, viallisen mittarin voi tosin saada korjattua jos kolvi pysyy kädessä. Traktorin kunnosta voi päätellä pitääkö tuntimäärä paikkansa.
AT4.236 moottori on alun perin turboa varten rakennettu, joten saattaa kestää paremmin kuin nuo jälkiasennetut esim. 3060 mallin koneet. 3000 sarjassa e-malliset (electronic) ovat 16 16 vaihteisia, ne saattavat kestää pidemmän päälle paremmin kuin A/B 32 32 vaihteiset datatronic ja autotronic mallit joissa muutenkin elektroniikkaa enemmän kuin E-mallissa. Jos näitä huoltaa ja käyttää asiallisesti niin kyllä kestävät.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937838
- 403752
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021886- 241210
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html321053Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,281003Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53837Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31792Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia10750Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60749