Peräaukon haavauma

nepw

Menisiköhän tämä minun vaivani tälle osastolle.

Eli minulla kanssa ollut ongelmia masuni kanssa tai enemmänkin silloin kun luonto kutsuu. Epäilin ensin peräpukamaa, mutta kävin lääkärissä ja tohtori totesi minulla olevan haavauma peräaukossa tai jossain siinä lähistöllä.

Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa? Millaisia oireita? Minulla kipua, vuotaa verta yms.

Miten saitte hoidettua?

Kiitos vastauksista jo etukäteen!

19

17865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lett

      Minä sain apteekista vihjeen,että Bepanthen voide on auttanut monia. Olen nyt käyttänyt sitä ja olen tosi tyytyväinen. Muista myös kuidut!

    • inkku P

      Minulla on samanlainen vaiva ollut jo 2 kuukauttta, olen käynyt lääkärissä ja saanut pentasa-suppoja, ei vielä ole täysin parantunut.

    • Heikoin lenkki---

      Kävin lääkärissä, koska peräaukosta tuli verta, ja oli todella tuskallista olla, ei voinut "Ulostaa" ilman huutoa, tai nukkua missään asennossa. Lääkäri totesi peräaukon haavauman, määräsi kortisoni-yhdistelmävoidetta, sekä peräpuikkoja, jotka viikon jälkeen auttoivat,tosi kipeä vaiva, hyvä kun pystyi kävelemään. Lääkemääräys oli 2 kk käyttää salvaa, suihkuttelun jälkeen. Neoproct yhdistelmäpakkaus peräpuikko ja rektaalivoide creme. Auttoivat kylläkin, ja nyt ei ole oireillut lainkaaan.
      Hävetti mennä lääkärille, ja sanoinkin että meinasin tuoda kumilenkin mukanani, eli hirttää peräpukamat, mutta vaiva olikin haavauma, joka oli todella kettumainen, en toivo vihamiehellenikään, teki mieli olla syömättä. Lääkäri oli asiallinen ja hoitokuuri toimi
      T:Marja

    • nepw

      Kiitos vastauksistanne!:) Huh, siis muillakin on tällaisia vaivoja.

      Minulle myivät apteekista Scheriproct neo -voidetta. Olen sitä nyt käyttänyt öisin, ja suihkutellut lämpimällä vedellä. Lisäksi lääkäri kirjoitti reseptin ummetukseen, auttaa kuulemma vessassa käyntiin..hmmm..tiedä sitten..

      Muuten tuo haavauma ei enää vaivaa paitsi juuri wc käynnin aikana, silloin sattuu eikä oikein uskalla mitään tehdä. Ja ruokaakin olen yrittänyt vältellä.

      Olemme lähdössä parin vkon päästä etelään ja toivon tämän parantuvan siihen mennessä, mahtaakohan olla mahdollista?

      • Aloittaja

        Mieleeni tuli vielä tällainen. Kuinka kauan odottelen haavauman parantumista ennen kuin kannattaa mennä uudestaan lääkäriin? Seuraavaksi erikoislääkärille(kö)?


      • epätoivoista..
        Aloittaja kirjoitti:

        Mieleeni tuli vielä tällainen. Kuinka kauan odottelen haavauman parantumista ennen kuin kannattaa mennä uudestaan lääkäriin? Seuraavaksi erikoislääkärille(kö)?

        verta tulee ulostaessa, mutta olen saanut ruualla pidettyä vaivan melko hyvin kurissa.

        Nyt peräaukon ympärille ilmestyi pieni "napukka".. Mikäköhän se mahtaa olla? Ei vaivaa mitenkään.. Voisiko olla parantunut haavauma johon on jonkilaista kudosta tms muodostunut?


    • nepw

      Nyt tuntuu, että jo vähän helpottaa. Ei satu, ei kirvele yms. eikä tule verta ja vatsakin toimii. Kiitos sisukkaan suihkuttelun ja rasvauksen. Olen kyllä vielä syönnyt jotain vatsan kovuutta estävää makean makuista mömmöä ja ajattelin jatkaa vielä lomanikin yli. Siellä kun ei viitsisi kärsiä tämmöisestä.

      • jtuHKI8

        Löysin parannuskeinon tähän anaalifisuuraan joka on toistunut 15 vuoden aikana 1-7 kk jaksoissa.

        Onneksi en mennyt leikkaukseen ja saanut sen lisäksi inkontinenssiongelmaa. Syy kun ei ollut se mitä aina väitetään..kuituja ei ruokavaloiossa ja ummetusta..

        JOs olet kiinnostunut miten , kysy, saan viestisi sähköpostiini.


      • cbacbb
        jtuHKI8 kirjoitti:

        Löysin parannuskeinon tähän anaalifisuuraan joka on toistunut 15 vuoden aikana 1-7 kk jaksoissa.

        Onneksi en mennyt leikkaukseen ja saanut sen lisäksi inkontinenssiongelmaa. Syy kun ei ollut se mitä aina väitetään..kuituja ei ruokavaloiossa ja ummetusta..

        JOs olet kiinnostunut miten , kysy, saan viestisi sähköpostiini.

        Minulla on ollut sama vaiva puolitoista vuotta, välillä aina parantuen, mutta uusiutuu sitten. Leikkaukseen en halua mennä, riskit liian kamalat. Nitrovoiteet ja kuituvalmiste Vi-Siblin auttaa niin, että vaivan kanssa pärjää, mutta kerro ihmeessä miten sait ongelman pois 15 vuoden jälkeen.

        Onko kukaan käyttänyt Bepanthenia? Auttaisiko?


      • jtu3
        cbacbb kirjoitti:

        Minulla on ollut sama vaiva puolitoista vuotta, välillä aina parantuen, mutta uusiutuu sitten. Leikkaukseen en halua mennä, riskit liian kamalat. Nitrovoiteet ja kuituvalmiste Vi-Siblin auttaa niin, että vaivan kanssa pärjää, mutta kerro ihmeessä miten sait ongelman pois 15 vuoden jälkeen.

        Onko kukaan käyttänyt Bepanthenia? Auttaisiko?

        Toistuva peräaukon haavailuni parani nyt lopullisesti lisäämällä ravintooni D-vitamiinia ja sinkkiä. Noin 2 viikkoa kuurin aloittamisesta homma hoidosaa melko hyvin. 1 kk ja pois kokonaan.Jos lopetan niiden syömisen niin palaavat takaisin.

        Bpanten ei euttanut lainkaan eikä muutkan poppakonstit ( istumakylvyt jne..)

        t.juha


      • Anonyymi
        jtuHKI8 kirjoitti:

        Löysin parannuskeinon tähän anaalifisuuraan joka on toistunut 15 vuoden aikana 1-7 kk jaksoissa.

        Onneksi en mennyt leikkaukseen ja saanut sen lisäksi inkontinenssiongelmaa. Syy kun ei ollut se mitä aina väitetään..kuituja ei ruokavaloiossa ja ummetusta..

        JOs olet kiinnostunut miten , kysy, saan viestisi sähköpostiini.

        Kerro ihmeessä jos vaikka auttaisi itsellenikin apu👍🤔


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro ihmeessä jos vaikka auttaisi itsellenikin apu👍🤔

        Olen kiinnostunut,minulla vaiva juuri tosipahana!
        Merja


      • Anonyymi
        jtuHKI8 kirjoitti:

        Löysin parannuskeinon tähän anaalifisuuraan joka on toistunut 15 vuoden aikana 1-7 kk jaksoissa.

        Onneksi en mennyt leikkaukseen ja saanut sen lisäksi inkontinenssiongelmaa. Syy kun ei ollut se mitä aina väitetään..kuituja ei ruokavaloiossa ja ummetusta..

        JOs olet kiinnostunut miten , kysy, saan viestisi sähköpostiini.

        KERRO IHMEESSÄ jos sinulla oikeasti on joku apu tähän vaivaan . Alkaa hermo mennä kun puolivuotta jo kärsinyt ja mikään ei tunnu auttavan.


      • Anonyymi
        cbacbb kirjoitti:

        Minulla on ollut sama vaiva puolitoista vuotta, välillä aina parantuen, mutta uusiutuu sitten. Leikkaukseen en halua mennä, riskit liian kamalat. Nitrovoiteet ja kuituvalmiste Vi-Siblin auttaa niin, että vaivan kanssa pärjää, mutta kerro ihmeessä miten sait ongelman pois 15 vuoden jälkeen.

        Onko kukaan käyttänyt Bepanthenia? Auttaisiko?

        Tämä näyttää olevan melko vanha keskustelu mutta siitä huolimatta haluan kertoa kokemukseni bepanthenvoiteesta peräaukon haavaumiin. Olen kärsinyt kivusta puolitoista vuotta enemmän ja vähemmän. Kokeillut kaikki apteekin rektaalivoiteet ei apua. Luin jostain että bepanthen(punainen) auttanut jotain. Nyt kayttänyt sitä 4 päivää ja kivut poistunu melkein kokonaan. Uskon että viikon päästä ei kipuja jos näin hyvin vaikuttaa. Suosittelen kokeilemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä näyttää olevan melko vanha keskustelu mutta siitä huolimatta haluan kertoa kokemukseni bepanthenvoiteesta peräaukon haavaumiin. Olen kärsinyt kivusta puolitoista vuotta enemmän ja vähemmän. Kokeillut kaikki apteekin rektaalivoiteet ei apua. Luin jostain että bepanthen(punainen) auttanut jotain. Nyt kayttänyt sitä 4 päivää ja kivut poistunu melkein kokonaan. Uskon että viikon päästä ei kipuja jos näin hyvin vaikuttaa. Suosittelen kokeilemaan.

        Minulla tämä vaiva ollut nyt yli kuukauden. Käytössä rektogesic-voide, xylocain-geeli yms yms. Ei vaan tunnu auttavan. Minäkään en leikkaukseen halua. Töissä käyminen on ongelma, kun ei pysty istumaan eikä oikein seisomaankaan. Hyvät neuvot siis tarpeen.


    • Nainen -80

      Vuoden verran on peräaukkoni oireillut. Aluksi oli kutinaa, ja välillä ei mitään. Sitten alkoi esiintyä pahaa hajua, kun olen istumatyössä. Lääkärillä olen käynyt jo kaksi kertaa, ensin sain suppoja ja nyt käytän kuudetta viikkoa nitrovoidetta, mutta ei tunnu kuuri tehoavan lainkaan. Peräpukamat ei lääkärin mukaan ole kyseessä, ulosteen mukana ei tule verta ja vatsa toimii ihan ok. Mutta peräaukosta "pulpahtaa" useasti päivässä pahan hajuista eritettä. Istumatyö pahentaa oloa ja mieltä, tuntuu, että työkaveritkin ovat huomanneet oudon hajun. Lääkärille olen jälleen menossa lisätutkimusiin? Mikä voisi olla aiheuttaja ja parannuskeino? Onko kokemuksia?

    • EI KUTISE

      Olen 47 v nainen.kärsin peräaukon haavaumasta fisuurasta 8kk.ac 3 voide,bepanthen ei auttanu.Kunnes mainio tk lääkäri katto ja määräsi neoproct 10 pv peräpuikko kuurin.2xpv laitin sen eka hyvin pesten.Ja nyt ongelma pois.Hyvät sijais kärsijät.hakekaa tää kuuri kannattaa.Turhaa häpesin ja luulin että joskus itekseen parantuu.

    • kikkeli2

      keittoo ja tacoja ni rööri paranee

    • 7UP

      Samantyyppinen probleema täälläkin, verta vuotaa runsaasti ulostamisen yhteydessä
      sitten sattuu mahaan ja pyörryttää ja ei jaksa enää paljoa miettiä kotitöitä.
      viime vuonna oli samantyyppinen ongelma, jolloin panikoin ja hakeuduin lekuriin, jossa todettiin peräsuolen laskimon repeämä ja sain arsenaalin kortisoni-yhdistelmäpuikkoja ja vaiva parani viikossa.
      Nyt se varmaan taas uusiutunut, ärsyttävä vaiva tuo ummetus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2405
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1389
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      56
      1327
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1113
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1077
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1063
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1012
    Aihe