AMT 185 HT

kipp ari

onkos kenelläkään kokemuksia AMT 185 HT:stä?

Miten toi 90 kone, onko riittävän tehokas?

Oon yamarinin 59 HT ja tän AMT vaiheilla.

Luin kipparin testit mutta nyt tarvittais käyttäjien kokemuksia.

11

5606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta.

      on monella ja hyvin harva ht-käytttäjäksi palaa, kun siitä on kerran eroon päässyt. Vetouistelijat ovat sitten asiasta toistamieltä.

      Eli HT:ta on valtavasti tarjolla 1-4 vuoden ikäisinä ja ottajia vähän, DC:t puolestaan viedään käsistä.

      Kahden lähes samanalaisen veneen vertailuun vaikutaa moni käytännön asia, toinen tykkää toinen, ei. AMT:n
      kannet ovat pienet, Yamarinin ikkunaratkaisu heikko kestämään, mutta ajatuksena hyvä. Mitäpä jos kävisit istumassa ja katsomassa kummasta näet paremmin eteenpäin? Samalla varmistut ylipäätään HT:n soveltuvuudesta käyttöösi.

      • vertailija

        Alkuperäinen kyselijä pähkäilee kahden ht-veneen välillä eikä ht:n ja jonkun muunlaisen välillä.

        Itse ajelen pienellä ht:lla, enkä ymmärrä miksi pienessä veneessä pitäisi olla kiinteä väliseinä hytin ja avotilan välissä. Muutenkin tilaa on vähän niin turha hankaloittaa sen vähäisen tilan käyttöä jollakin seinärakenteella. Jos kajuuttaa käytetään vain varastona, on sen lukintamahdollisuus tietenkin hyvä ominaisuus, mutta muuten pelkkä hankaloittava asia retkikäytössä.


      • selvää

        ennenkuin täällä puhut omias.Monelle ei tulisi mieleenkään ostaa avovenettä,kun melkein samalla hinnalla saa Ht:een.Avovene sopii sellaisiin maihin jossa sataa vähän.Aina on mennyt Ht veneeni hyvin kaupaksi.Nykyinen veneeni on AMT 185 Ht.Peräkuomun saa parissa minuutissa suojaamaan sateelta.Tilankäyttö parempi kuin vastaavassa Dc veneessä.Uusin honda 90Hv,Mikä ei oikeastaan ole sen parempi kuin Mercyry 90 Optimax.Siitäkin kokemusta.Sorry että sanoin venettäsi (avoveneeksi)mutta se on mielestäni avovene,eli OB=Open Boat


      • kip pari
        selvää kirjoitti:

        ennenkuin täällä puhut omias.Monelle ei tulisi mieleenkään ostaa avovenettä,kun melkein samalla hinnalla saa Ht:een.Avovene sopii sellaisiin maihin jossa sataa vähän.Aina on mennyt Ht veneeni hyvin kaupaksi.Nykyinen veneeni on AMT 185 Ht.Peräkuomun saa parissa minuutissa suojaamaan sateelta.Tilankäyttö parempi kuin vastaavassa Dc veneessä.Uusin honda 90Hv,Mikä ei oikeastaan ole sen parempi kuin Mercyry 90 Optimax.Siitäkin kokemusta.Sorry että sanoin venettäsi (avoveneeksi)mutta se on mielestäni avovene,eli OB=Open Boat

        Kun sulla on tuo ht185-vene mitä olen mitettinyt, niin miten tuo hondan 90 heppanen jaksaa viedä sitä?

        Itse olen aikeissa hankkia ht:n juuri tuon
        monipuolisuuden vuoksi ja olen kiinnostunut käyttäjän
        kommenteista, eli oletko ollut muuten tyytyväinen
        veneeseesi?


      • ....

        Kyllähän kai tollanen pieni HT vois olla ihan kätevä yleiskäyttövene, mutta itse en pidä ratkaisusta, jossa kuski istuu ulkona avotaivaan alla. Nyt jos olisin hardtopparia hankkimassa, ni etsisin hyväkuntoisen(niitä on) Vator 17 HT:n, koska siinä saa istua sisällä, eikä tarvi heti pienen sateen alkaessa viritellä rättejä.


      • pöö112311
        .... kirjoitti:

        Kyllähän kai tollanen pieni HT vois olla ihan kätevä yleiskäyttövene, mutta itse en pidä ratkaisusta, jossa kuski istuu ulkona avotaivaan alla. Nyt jos olisin hardtopparia hankkimassa, ni etsisin hyväkuntoisen(niitä on) Vator 17 HT:n, koska siinä saa istua sisällä, eikä tarvi heti pienen sateen alkaessa viritellä rättejä.

        ei niitä kuomuja ht:lla ajaessa tarvi vaikka satas kaatamalla vaikka avotaivaan alla istuukin. kyllä se vesi menee yli jo hiljasemmisakin liukunopeuksiss


      • Anonyymi

        Moni haluaa HT veneilijäksikin....eikä ole hirveästi vaihtoehtoja....Tuo AMT ei varmasti ole huono.


    • AMTOARASR

      En käsitä, Pikku vesisade ei haittaa ollenkaan ja jos haittaa kate on paikoillaan 2min. AMT 185 HT on huippu vene, Tupla pohja pitää huolen että on lähes äänetön. Moottorina 115 hv Honda joka on mielestäni liian iso veneeseen. Loistava vene uisteluun, retkelle ja vaikka yöpymiseen!!

    • Venhoilua

      AMt 185 HT vakaa vene uisteluun vaikka paikoillaan. Kate avautuu reilusti joten sopii siihen hyvin! Parasta on ajo-ominaisuus sekä äänettömyys! Honda sataheppainen on riittävästi ollut minulle.. Vaatii trimmilevyt!! Mielestäni!!

    • Better_Than_Life

      Kaverilla on AMT 185 DC 115hp Suzuki, joka rungoltaan sama kuin tuo HT. Hyvä, vakaa ja pehmeästi aallot ottava vene, ainakin kun vertaa toisen kaverin Buster XLe 100hp Yamaha -yhdistelmään. Buster pyrkii laukkaamaan ja on selvästi kovempi ja epämiellyttävämpi aallokossa kuin tuo AMT.

    • EnTykännyt

      Laitetaas tämä tännekkin. Meillä oli AMT185 HT -08. Ostettiin itselle käytettynä 2014. Tässä omia kokemuksia. Jos aalto löi kannelle niin tuulilasin saumoista juoksi vesi sisään, osa tuulilasin kiinnitysruuveista oli korkannut, maalipinnassa hämähäkkejä, allokossa ajo ikävää paukutusta (liian pieni merelle), vesi tuli laitaa pitkin sisään, pressun raosta sivutuulessa roiskeet kuljettajan syliin, takapenkin kaksiosaisen pehmusteen saumat ratkeilee taitoskohdasta, bensamittari ja trimmimittari rikki (Honda). Katon alaskaartuvaan, terävään reunaan lyö helposti päänsä, lattian tiikkien saumaukset aukeilivat. Keulapiikissä olevien lukittavien säilytystilojen kannet ei pysy kiinni vaan ne saa helposti auki ilman avainta, parin kannen puinen salpa irronnut kannesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7130
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      30
      2751
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2336
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      95
      2024
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      14
      1727
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1525
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1361
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    10. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1309
    Aihe